Sivu 1/1

Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 18 Tammi 2016, 08:39
Kirjoittaja Aivina
Minä olen käyttänyt Lushin No Drought-kuivashampoota, mutta se ei ole hyvä eikä edullinen ja sisältää lähinnä maissijauhoa ja hajustetta. Pieni pullo maksaa yllättävän paljon, siitä on epäkätevää annostella tuotetta, mutta tuo ei ehkä lopu ikinä.
Muakin voisi kiinnostaa joku parempi vaihtoehto, mutta en ole kauheasti kuullutkaan luonnonmukaisista kuivashampoista. Mahtaako sellaisia ollakaan?

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 19 Tammi 2016, 21:21
Kirjoittaja Marie Corelli
^Tuon Lushin tuotteenhan voisi korvata maissitärkkelysjauholla. On taatusti luonnonmukainen tuote.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 02 Helmi 2016, 18:02
Kirjoittaja evergreen
Voisin vähän päivittää kokemuksia Santen hiustuotteiden kanssa. Käytin loppuvuoden aikana tuubillisen Family Mango & Aloe -hoitista, ja lopulta hiukset olivat rutikuivat ja kaksihaaraisiakin alkoi ilmestyä. Mulla ei siis juuri koskaan ole haarahiuksia. Käytin välillä jaksoittain Glanz-hoitistakin, ja sen kanssa hiukset olivat vielä kuivemmat. Ikävä juttu, etenkin kun tuo Mango & Aloe on kivoimman tuoksuinen hoitis jota olen käyttänyt, mutta ei auta kuin uskoa, että alkoholipitoiset hoitikset eivät vain pitkällä aikavälillä mulle sovi. Jännä kyllä, että Glanz-hoitis toimi oikein hyvin silloin kun hiukset oli vaalennettu.

Gloss-shampoosta hiukset kyllä tykkäsivät, mutta senkin kanssa mun päänahka alkoi lopulta köhnääntyä niin pahasti, että en voinut jatkaa. Tällä hetkellä käytössä on sitten ihan L'Oréalin markettituotteet.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 08 Helmi 2016, 14:36
Kirjoittaja NarnianQueen
Olen aivan ihastunut Acure Organicsin shampooseen ja hoitoaineeseen. Siis Moroccan Argan Oil + Stem cell versiot.
Myyntipuheet ovat myyntipuheita, mutta nuo jättävät pitkät hiukset selvitetyiksi ja puhtaiksi, ilman lähmäystä tai kuivuutta.. (Sitten, kun latvoihin lätkäisee vielä Macadamia Healing oil-jätettävää, niin ahhh  :l)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 09 Helmi 2016, 07:03
Kirjoittaja Aivina
Mulla oli taannoin tuota Acuren hoitoainetta ja se ei tuntunut tekevän mun tukalle mitään. Käytin lopulta cwc-pesussa ensimmäisenä hoitoaineena ja koitin lotrata ihan huolella, että loppuisi mokoma mahdollisimman nopeasti.
Hoitoaine myös haisi ainakin mun nenääni aika voimakkaasti karvasmantelille enkä voi sietää karvasmantelia.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 16 Helmi 2016, 12:07
Kirjoittaja Midnight
Viime keväänä rassaannuin totaalisesti marketin shampoisiin, kun mikään ei sopinut enää. Ajattelin sitten siinä innostuksissani kokeilla luomua ja naps, koukussa ollaan. Elokuu Koivu- shampoolla aloitin ja totesin loistavasti toimivaksi puna-apila hiushoiteen kanssa :l . Sittemmin on tullut kokeiltua Elokuun tuotteiden satunnaisen saatavuuden vuoksi Faith In Nature-sarjoja, mutta shampoot ovat liian peseviä, joten seuraava!
Nyt on menossa Urtekram Aloe vera-sarja ja tämä on kyllä ihan käyttökelpoista kamaa. Ohutta hoitaria tulee kyllä välillä käyteltyä vähän runsaalla kädellä, kun on niin notkeeta. Vielä ajattelin kokeilla Nordic Birch-sarjaa hiuksiin.
Luomumeininki on kyllä korjannut kaikki päänahan rasvaisuus- ja hilseongelmat, fleda on ilmava, kiiltävä ja hiukset voi hyvin <3

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 16 Helmi 2016, 17:39
Kirjoittaja Aivina
^ Mistä ostat Elokuuta? Olen koittanut välillä etsiä, mutta vähän on kiven alla.
Harmittaa, kun Punnitse ja Säästä on vaihtanut Elokuut Ole hyvään. Ole hyvän shampoot on mulle ainakin liian peseviä. Elokuut on joskus ainakin sopinut ja tykkäisin käyttää enemmän kotimaista.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 16 Helmi 2016, 19:57
Kirjoittaja Midnight
Hyvinvoinnin tavaratalosta ( hyvinvoinnin.fi) mutta tosiaan saatavuus on aika satunnaista ja menekki nopeaa sitten kun taas lisää tulee.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 05 Maalis 2016, 13:55
Kirjoittaja Jonttu
Olen käyttänyt nyt tuubillisen Madaran Normaaleille hiuksille tarkoitetun hoitoaineen ja se oli aivan Ihana! Ostin nyt kokeiluun kuiville ja vahingoittuneille hiuksille tarkoitetun tuotteen ja yllätyin, koska hoito- ja selvitystehot eivät ole lähelläkään normaaleille hiuksille tarkoitettua hoitoainetta. Aika kummallista...

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 05 Maalis 2016, 20:55
Kirjoittaja elly
^ Mille tuo Madaran normaalien hiusten hoitoaine tuoksuu? :)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 05 Maalis 2016, 21:33
Kirjoittaja evergreen
^ Mä olen käyttänyt sitä myös, ja tuoksu siinä on melko koivuinen. Ei tumman yrttinen, mutta ei mikään kaikkein raikkainkaan. Ei ole kovin vahva, eikä jää hiuksiin pahasti. Ihan jees mun mielestä luonnonkosmetiikan tuoksujen sarjassa. Esim. Madaran kuivien hiusten tuotteissa on paljon yrttisempi nokkostuoksu, joka on minusta paljon epämiellyttävämpi. Viimeisin pullo normaalien hiusten shampoota oli mulla kuitenkin joko jotenkin viallinen tai tarkoituksella huonoon suuntaan muutettu, sen tuoksu oli paljon aiempaa tunkkaisempi ja koostumuskaan ei toiminut edellisten pullojen tavoin. Aiemmin sen tuoksu oli melko mehevänkin koivuinen ja tykkäsin siitä. En tiedä, mikä oli pielessä. Noista hoitoaineista tosiaan mullakin se normaalien hiusten on ollut paljon paremmin selvittävää kuin kuivien, ja tätä olen nähnyt muidenkin sanovan.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 20:06
Kirjoittaja Marianneli
Ostin kokeiluun Urtekramin nordic birch shampoon ja hoitoaineen. Parin kokeilukerran jälkeen olen muuten tyytyväinen, mutta kosteusteho ei ilmeisesti riitä, kun tukka leijuu sähköisenä ilmassa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 13 Maalis 2016, 20:52
Kirjoittaja mingtang
Monien kokeilujen jälkeen luulen löytäneeni parhaiten tavallista shampoota muistuttavan pesuaineen. Etsiskelin Flow-shampoopaloja pitkään, ja onneksi en mennyt ostamaan, vaan löysin SOLA-saippuat. Ostin runsasvaahtoisimman niistä, ja täytyy sanoa viikon kokeilun jälkeen, että hiukset tykkää.

Suomalainen luomutuote, jonka pesuteho kaiten perustuu lipeään. Ilmeisesti siis todellakin luomulipeään, koivun tuhkasta saatavaan. http://www.helsinki.fi/kemia/opettaja/a ... nstein.htm

Pesutehoa löytyy. Ostin toisen shampoopalan ja tsekkasin sitä: se takkuunnuttaa tukkaa hiukan enemmän kuin eka. Hiusten hoitoaineena käytin omenaviinietikkaa 1:1 laimennettuna.&nbsp; Vaahdotin saippuapalaa kahdesti, koska öljyiset hiukset.

Jälki on aivan sama kuin normishampoolla. Jos tämä saippua jatkaa tehojaan, olen kyllä aivan myyty. Kaikki muut kokeilut ovat olleet huteja (en ole kokeillut eniten kehuttua Less is More-sarjaa kuitenkaan). 8)

Onneksi SOLA-saippuoita on melkein joka lähtöön, eli niitä voi vaihdella ja tsekkailla mikä sopii parhaiten ja voi välillä siirtyä toiseen jos tukka tottuu. Suosittelen!

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Maalis 2016, 16:38
Kirjoittaja Vuhi
Mitä nokkosshampoita mahtaa olla? Urtekramilla olen nähnyt, mutta onko muillakin merkeillä?

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Maalis 2016, 19:48
Kirjoittaja Aivina
Vuhi kirjoitti: Mitä nokkosshampoita mahtaa olla? Urtekramilla olen nähnyt, mutta onko muillakin merkeillä?
Elokuulla taitaa olla. Joskin Elokuun saatavuus on aika huonoa. Itse aikanaan tykkäsin niiden tuotteista, mutta kun ei ole tullut enää kaupassa helposti vastaan, niin on jäänyt ostamatta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Maalis 2016, 19:51
Kirjoittaja PoohBear
Frantsilalla on ainakin nokkos-yrttishamppoo :)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Maalis 2016, 20:59
Kirjoittaja Aivina
PoohBear kirjoitti: Frantsilalla on ainakin nokkos-yrttishamppoo :)
Ai niin se. Mutta siinä on SLS:ää, niin en osannut ajatella sitä. Harmittaa kyllä, että se voisi periaatteessa olla oikein hyvä shampoo, mutta mun pää ei oikein tykkää kovin voimakkaista sulfaateista.
Tykkään tosin ihan älyttömästi Frantsilan yrttishampoon tuoksusta. Voimakkaan yrttinen, vähän omituinen, mutta silleen hyvällä tavalla.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 18 Maalis 2016, 05:36
Kirjoittaja rhoda
Flow'lla on nokkosta sisältävä shampoopala, jota myydään ainakin Prismoissa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 23 Maalis 2016, 23:30
Kirjoittaja evergreen
Onko tanskalaisesta Unique Haircare -merkistä ollenkaan kokemuksia? Olen kokeillut Volume-shampoota muutaman kerran, enkä ihan tajua sitä. Tuntuu kyllä puhdistavan ihan hyvin ja hellävaraisesti, joten siinä mielessä tietysti parempaa kuin monet. Kaikki mitä olen nähnyt tästä sanottavan on kuitenkin ollut ylistävää ja odotin vähän enemmän. Toisin kuin luvattiin, hiukset jäivät vähän raskaan ja jäykän oloisiksi. Odotin keveyttä ja pehmeyttä, mutta ehkä tässäkin sitten on jotain liikaa mun hiuslaadulle. Tuoksu on kyllä kiva (polkkajäätelö!), eikä piparminttua ole niin paljoa, että tuntuisi päänahassa, joten ei vaikuta ärsyttävältä.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 13:20
Kirjoittaja Nunna
Onko kellään kokemuksia Skin Blossom- sarjan hiustenhoitotuotteista? Ostin testiin tuon Complete Care Shampoon ja on kyllä hyvää tavaraa. Pullossa lukee että 76% organic. Taidampa tilata ton hoitiksen vielä kylkeen, en vaan vielä raaskinut kun on jotain vanhoja XZ:n jämiä nurkat pullollaan. Olen siis pikkuhiljaa siitymässä pelkkiin luonnonmukaisiin hiustenhoitotuotteisiin ja tämä shampoo on ollut kokeilemistani paras. Pesee todella puhtaaksi ( ehkä vähän liiankin, hoitis on mun takkupehkossani ihan pakollinen ton jälkeen, jos haluaa saada hiukset harjattua aukikin joskus), tuoksu on hyvä eikä ole lirua. Jess!

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 13:26
Kirjoittaja Midnight
Skin Blossomit kiinnostais, mutta mitenkähä voimakkaita ne on? Pitäis olla aika kosteuttava, että sopis mun hiuksille. En uskalla tilata koska en tiedä.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 13:34
Kirjoittaja Nunna
Midnight kirjoitti: Skin Blossomit kiinnostais, mutta mitenkähä voimakkaita ne on? Pitäis olla aika kosteuttava, että sopis mun hiuksille. En uskalla tilata koska en tiedä.
Noh, kuten sanoin,&nbsp; pesevältä vaikuttaa toi shampoo, vaikka purkin kyljessä lukee vielä "hoitava". Ei nyt mikään Linna-shampoon tapanen, mutta ei mikään kovin kosteuttava, tosin kuivuttuaan tukka onkin hieman silkoisempi, eikä ihan niin takku kuin märkänä. Kiinnostaisi kyllä tietää miltä se hoitsikka tuntuu.. Pari blogia löysin, missä oli juttua kys tuotteista, mutten saanut oikein käsitystä.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 14:53
Kirjoittaja ellen
^ Ainakin sen INCI:n mukaan mitä laitoit sampooketjuun, niin Skin Blossomin sampoo näyttää olevan ihan tavallista sulfaattisampoota. Sodium Coco Sulphate on siis Sodium Lauryl Sulphatea, on vain tehty kookoksesta, mutta on silti sulfaattia. Ei siis ihme, että sampoo tuntuu pesevältä, sillä se ei ole sulfaatitonta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 14:59
Kirjoittaja Nunna
ellen kirjoitti: ^ Ainakin sen INCI:n mukaan mitä laitoit sampooketjuun, niin Skin Blossomin sampoo näyttää olevan ihan tavallista sulfaattisampoota. Sodium Coco Sulphate on siis Sodium Lauryl Sulphatea, on vain tehty kookoksesta, mutta on silti sulfaattia. Ei siis ihme, että sampoo tuntuu pesevältä, sillä se ei ole sulfaatitonta.
Joo kattelin, kans. Pullossa on myös lueteltuna piiitkä lista ainesosista, joita shampoossa ei ole, joka hämää. Olis pitänyt tilatessa kattoo viä tarkemmin, olen meinaan yrittänyt vältellä sulfaatteja, mutta tämä shampoo ei onneksi (ainakaan vielä) ärsytä mun päänahkaa. Saasmnähä miten käy.&nbsp; :o

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 10 Kesä 2016, 22:35
Kirjoittaja slala
Pitäisi ostaa shampoota, hoitoainetta ja lämpösuojasuihketta (suoristusrautaa varten). Olisi ihan huippua, jos keksisin jotakin Ruohonjuuresta löytyvää. Onko teillä suosikkeja Ruohojuuren myymistä merkeistä? Esim. Urtekram, Logona, Unique Haircare, Benecos, Sante tai Suma? :) Oon toki lueskellut tätä ketjua, mutta monia merkkejä koskevat vinkit on aika vanhoja.

Mulla on käsitellyt hiukset, jotka pysyy kosteuttavilla tuotteilla ja ajoittaisilla rakennepaikkaavilla yllättävän hyvässä kunnossa. Nyt oon käyttänyt shampoista vaihtelevasti mm. MOP Hydratingia ja XZ Niittyvillaa, hoitoaineista Desert Essencen hajusteetonta hoitoainetta, XZ Niittyvillaa ja Alba Botanican Hawaiian Deep Conditioning Minute Maskia. Laveralla oli ennen hyviä hiustuotteita, nykyiset ovat mun kokemuksen mukaan huonosti peseviä ja huonosti hoitavia.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 12 Kesä 2016, 14:51
Kirjoittaja Aivina
Onko jollakulla kokemuksia Ruohonjuuressa myytävistä Suma-hiustuotteista? Erityisesti hoitoaine kiinnostaa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 20:21
Kirjoittaja maaju
Ehtiskö joku tarjota mulle vinkkejä.. Mulla on kaikki kosmetiikka vaihtunut luonnonkosmetiikkaan mutta hiustenhoitotuotteista vaan ei löydy vaikka useamman kerran olen etsinyt. Jonkun verran käytän muotoilutuotteita, joten jonkinlaista pesevyyttä kaipaisi. Mulla on tosi epätyypyllinen suomalainen hiuslaatu; karkea, paksu ja osin hieman luonnonkihara ja vähän sellainen aina kuivan oloinen. Ensimmäisellä kerralla hainkin täältä vinkkejä ja testissä oli muutama herbilän tuote. Sen jälkeen kokeiluna markettiversiota mm Urtekramilta. Muhittelin öljyillä (joka mun hiuslaadulle hyvin sopiikin, argan ihan jätettävänkin siloittamaan) ja shampoona muutamaakin Urtekramin, No Perfume oli ainakin. Viimeisimpänä testinä Madaran Colour and Shine ja niistä olinkin, että nyt löyty mun tuote kunnes olin käyttänyt ehkä noin puolet ja taas tuli sellainen fiilis että hiukset ei ole puhtaat ja ihan kuin jotain kertyisi. Taisin vetästä ihan pariinkin peräkkäiseen pesuun syväpuhdistavan shampoon ja vasta sitten se ällö tunne poistui :D Mitä mä nyt ottaisin kokeiluun?

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 20:26
Kirjoittaja Angie
^ Oletko kokeillut Faith in Naturea? Shampoot ovat luonnonkosmetiikaksi aika peseviä eivätkä ainakaan oman kokemuksen mukaan jätä lähmäistä tunnetta hiuksiin. :)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 14 Kesä 2016, 21:36
Kirjoittaja maaju
En oo kokeillut ja sitä kehuttiin muuallakin. Taidan testata sen seuraavaksi! Kiitos

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 24 Heinä 2016, 09:39
Kirjoittaja Midnight
Sante Jojoba- shampoo ja Brilliant Care- hoitis testattu.
Shampoo näyttää voimakkaalta INCI:n etupäässä olevan alcohol denatin vuoksi, mutta jättää hiukset pehmeiksi ja kiiltäviksi. Tuoksuu mielenkiintoiselle, ei juuri vaahtoa. Hoitari on öljyinen ja tekee luonnonkiharista _todella_ kiharat :T
Tuubit ovat käytössä hieman epäkäytännölliset, mutta pakkaukset kauniit kumminkin.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Heinä 2016, 11:28
Kirjoittaja Aridith
Multa peukkua saa Sante Organic Kookos & Appelsiini kiiltoshampoo sekä Lavera Omenashampoo. Santella saa tosi silkkiset ja kiiltävät keijuhiukset ja Omppu-shamppoolla taas niin puhdasta jälkeä, että mun hiukset tuuhenee puolella. Tosi erilaiset lopputulokset, mutta käytän molempia riippuen miten aion hiuksia päivän pitää. Sante ei pidä mun luonnontukkaa puhtaana kuin ehkä sen päivän ehkä pari, mutta pidän sen lopputuloksesta niin paljon, ettei se haittaa. Omppu-shamppoolla taas voin pidentää pesuvälin kahdesti viikossa. Se on aika huima juttu tällä mun rasvoittuvalla luonnonletillä. Näiden kanssa en ilman pidennyksiä käytä ollenkaan hoitoainetta, silti hiukset jää tosi ihanaksi ja pehmeiksi. En voi kun suositella! Eikä kutise päänahka, nimimerkillä entinen verilleraapija.

Nyt kun on pidennykset päässä, ajattelin kokeilla myös jomman kumman tai molempien sarjojen hoitoainetta. Mulla on nyt Matrixin hotiis ja se on aivan liian hoitava jättäen omat hiukset lähmään. Sitä jos laittaisi pidennysten latvoihin ja muuhun pituuteen sitten jotain muuta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Heinä 2016, 15:26
Kirjoittaja evergreen
^ Onko se sun omppushampoo se tuubiin pakattu, jossa ei ole soijaa, vai onko Laveralla vielä siinä perustukkasarjassakin omenashampoo? Mulla on niistä ei-tuubeista se volumeversio (appelsiini ja vihreä tee) ja sain sen käytön aikana ihottumaa ja pieniä näppyjä kroppaan, enkä oikein viitsi tätä sarjaa enää kokeilla, kun kaikissa on nykyään soijaa ja mantelia, joille olen allerginen. Niitä tuubiin pakattuja en ole kokeillut, mutta voisin.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Heinä 2016, 15:51
Kirjoittaja Aridith
Mulla on sama ongelma soijan ja mantelin suhteen. Tää omppushamppoo on joo se tuubissa oleva, mulla oli myös toi appelsiini volyme shamppoo sellaisessa putelissa ja siitä tulee mullekin soija-allergisena ihan jäätävät näpyt + kutinat aika pitkälti kaikkialle yläkropaan. Jouduin heittämään se pois, kun en uskalla antaa edes miehen käyttää sitä jos tulee jotain kosketusallergiaa. Huomasin sen vasta kotona, että siinä oli soijaa, mutta ajattelin ettei se nyt niin pahasti voi vaikutta. Väärässä olin, ei saakutti kun kutisin kauttaaltaan sain ihottumaa ja päänahka helotti punaisena. Tätä olen nyt käyttänyt tuubin verran ja mitään ei ole tullut. Inci on lyhyt ja ytimekäs. Tykkään tosi paljon tän shamppoon sellaiesta simppeli, mutta tehokas asenteesta :).

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Heinä 2016, 16:06
Kirjoittaja evergreen
^ Okei, kiitos, minäpä kokeilen sitten myös jossain kohti noita tuubeja! Olen kyllä myös omenalle allerginen :P, mutta noitahan on kai pari muutakin vaihtoehtoa samankaltaisella sisällöllä. Eikä se omenakaan toki välttämättä samaa tee kuin soija- ja manteliproteiinit shampoossa. Mäkin yleensä tarjoan sopimattomat pesuaineet siipalle, mutta tän laitoin itsekin poistoon just tuosta samasta syystä. No, muistaapahan taas vähän aikaa, mitä ei ainakaan kannata ostaa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Heinä 2016, 16:21
Kirjoittaja Aridith
Oon myös allerginen omenalle, tein siksi ensin allergiatestin, mutta ehkä se muoto jossa omena on vaikuttaa. Voin juoda esim. omenamehua, mutten syödä omenoita raakana tai huonosti kypsytetyssä piirakassa. Soijaa ja mantelia en siedä missään muodossa. Ärsyttävän monessa tuotteessa niitä on. Oon pitkään ihmetellyt miksi mun kädet kutisee oudosti. Kappas kappas, käsirasvan kolmas ainesosa sweet almond oil...

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Heinä 2016, 16:33
Kirjoittaja evergreen
^ Joo, ei omenasta varmaan mitään raakaa proteiinia noissa käytetä niin kuin soijasta... Mä pystyn kanssa juomaan omenamehua ja syömään kunnolla kypsennettyä sosetta, mutta tuoretta tai vajaasti kypsennettyä (just ne lohkot piirakoissa!) en voi syödä palastakaan ilman turpoamista. Mutta kyllä mä nyt uskallan hyvin tuota omppushampoota kokeilla, kun kerran ollaan samassa veneessä senkin suhteen! :)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 05 Elo 2016, 14:44
Kirjoittaja Vuhi
Urtekramin nokkosshampoo näköjään näköjään ei ole hyvä, kuivattaa. Ollutkin ennen sen shampoon käyttöä jotain kuivaa hilsettä. Jotain juttua koitin etsiä AM hamppushampoosta, lätsäyttääkö tukkaa?

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Elo 2016, 22:28
Kirjoittaja Marie Corelli
Pesin hiukset Santen Lava Power-shampoolla ja hoitoaineena oli Santen Brilliant Care. Shampoo tuntui häviävän hiuksiin levitysvaiheessa, eikä vaahdonnut, koska se on sulfaatiton. Veden lisääminen auttoi. Hiukset näyttävät puhtailta, mutta ei mitenkään tuuheammilta. Tuoksu jäi hiuksiin Hoitoaine tuntui riittoisalta, levittyi hyvin ja jätti hiukset pehmeiksi.

Tämä tuntuikin ihan toimivalta kaksikolta. Tukka on tuntunut hyvältä tänäänkin, ei ollenkaan mitään lähmää.

Päivitystä:
Pesin torstaina Lava Powerilla ja hoitoaineena Alba Botanican jätettävä. Eilen en pessyt ja tänään hiukset näyttivät selvästi rasvaisilta. Eilen jo näyttivät. Olisikohan sillä jotakin merkitystä, kun en huuhdellut hiuksia heti? Kokeilut jatkuvat. Hoitoaine toimii loistavasti myös Faith in Naturen suklaashampoon kanssa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 01 Loka 2016, 09:45
Kirjoittaja Aaa
Minkälaisia kokemuksia muilla on Urtekramin hoitoaineesta? Mulla hiukset muuttui yht'äkkiä lähmäisen tahmeaksi, enkä keksi muuta syytä, kuin että olen käyttänyt puolikkaan pullon ajan Aloe Vera hoitista.

Omat suosikit (hinta-laatu) on Santen ja Laveran tuotteet.

ps. Jos saksan kieli onnistuu, niin tätä nettikauppaa olen käyttänyt jo muutaman vuoden, luotettava ja nopea
http://www.bio-naturel.de/

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 01 Loka 2016, 13:00
Kirjoittaja Aivina
En tykkää Urtekramin hoitoaineista. Eivät oikein tunnu hoitavan, mutta tukka saattaa jäädä lähmäiseksi. Lempparit on Santen Brilliant care/Glanz ja Faith in naturen hoitoaineet.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 29 Loka 2016, 07:26
Kirjoittaja Midnight
Mulla Urtekramit toimii parhaiten. Oon jääny käyttämään etenkin Aloe Vera- sarjaa. Myös No Perfume sh & ha ois kiva kokeilla :)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 01 Marras 2016, 10:45
Kirjoittaja helmikuu
Mulla on liukkaat, lasimaiset, "liian hyväkuntoiset" hiukset. Oon tykästynyt Unique Haircaren syväpuhdistavaan shampooseen. Sillä oon saanut tukkaan ilmavuutta ja kiiltoa tosi kivasti. Pesee vähän narskuvan puhtaaksi, mutta eipä ainakaan ole vielä omaa kuontaloa kuivattanut. Pitää kokeilla saman sarjan volyymishampootakin.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 01 Marras 2016, 20:16
Kirjoittaja Mena
Onko jollain kokemusta i+m hiustuotteista? Tilasin hyvinvoinnin.fi:stä i+m Freistil Sensitiv hoitoaineen mutta ei ole vielä saapunut mulle asti. Shampoon olen jo löytänyt (Ole hyvän hajusteeton) mutta hoitoaineista ei tunnu löytyvän tarpeeksi selvittävää ja kosteuttavaa, ja valikoima on aika suppea kun pitää olla hajusteeton.

Urtekramin No perfumen hoitoaine ei tee mun hiuksille mitään. Ei edes selvitä. Käyttelin tuon loppuun hennaamisen yhteydessä latvoihin öljyn kanssa. Saman sarjan shampoo oli ihan ok, mutta lopulta liian pesevää mun päänahalle.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 06 Marras 2016, 15:52
Kirjoittaja Vuhi
Ostin am hamppushampoota. Ei millään meinaa vaahdota (kuuluuko sen?). Tukka tuntuu rasvoittuvan vähän nopeammin. Ajattelin kokeilla tuota kuivaan päänahkaan jos auttaa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 06 Marras 2016, 16:51
Kirjoittaja Aivina
Vuhi kirjoitti: Ostin am hamppushampoota. Ei millään meinaa vaahdota (kuuluuko sen?). Tukka tuntuu rasvoittuvan vähän nopeammin. Ajattelin kokeilla tuota kuivaan päänahkaan jos auttaa.
Jos se on sulfaatiton, niin ei vaahtoa yhtä paljon kuin sulfaatilliset shampoot. Taisin joskus itse käyttää tuota hamppushampoota enkä oikein tykännyt. Tukka jäi jotenkin vähän lähmäiseksi.
Jotkut muun AM:n shampoot sen sijaan oli kai oikein hyviä.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 07 Marras 2016, 09:00
Kirjoittaja -j-
Kokeilin Aubrey Organicsin Honeysuckle-hoitista, ja HUI!
Eka fiilis oli, että tää ei voi olla luonnonkosmetiikkaa, niin hyvin selvitti hiukset heti kun sen laittoi päähän. Mutta tarkistin purkin ja sisällön, ja kyllä se uskottava on :) Hiukset jäi kostean näköisiksi, eivät siis ns kuivuneet pituuksista, luulisin että syynä on kaikki öljyt, joita hoitis sisältää ihan hurjasti. Mutta tuli todella hoidetut hiukset! Ja paras selvittäjä&nbsp; i k i n ä !! :)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 10 Marras 2016, 16:14
Kirjoittaja evergreen
Kokeilin vihdoin näitä nykyisiä Urtekramin shampoita, normaalien hiusten aloeta ja vaaleiden hiusten kamomillaa. Mulla on ollut, öh, estoja näiden suhteen, kun olen pelännyt lähmä-efektiä. Tuosta aloesta moni tuntuu sanovan, että se pesisi tosi puhtaaksi, ja noh, kyllä mullakin hiukset tavallaan narskuvat sillä pestessä, mutta lähmän se silti tekee. Hiukset kuivuvat tosi hitaasti ja tuntuvat raskailta ja jotenkin tahmaisilta. Kuivina hiukset näyttävät mattaisemmilta kuin esim. tuon kamomillashampoon kanssa. Kyllä tästä jää ihan mukava runsaus, jonka tuntee jo pesuvaiheessa, mutta en ollenkaan pidä tästä tahmeudesta. Hiukset eivät oikein tunnu puhtailta ja se vähän takkuinen tahmeus ei ole käsiteltävyydelle sen parempaa kuin liika sileyskään. Tämä lupaa appelsiinin tuoksua, ja mulla on herkkä hajuaisti, mutta tää on kyllä ihan tuoksutonta.

Kamomillashampoo jättää puhtaamman tunnun ja enemmän kiiltoa, mutta ei sitten juuri runsautta. Tuoksu on sama yrttinen kamomilla kuin siinä vanhassakin versiossa aikoinaan, ei juuri jää hiuksiin. En ole ainakaan vielä hirveästi tykästynyt tähänkään, mutta kaipa tämä on näistä kahdesta kuitenkin mieluisampi. Molemmissa shampoissa on kyllä hyvää se, että levittyvyys ja vaahtoavuus ovat paremmat kuin monissa muissa (esim. Sante), pullot ovat toimivat ja minusta ihan kivannäköiset ja tuoksut ovat mietoja.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 11 Marras 2016, 15:41
Kirjoittaja ellen
Yritin alkaa etsiä netistä ostettavaksi Kevin Murphyn Born.Again-tehohoitista, mutta näköjään on kulunut niin pitkä aika viimeisestä ostoksesta, että sarja on uudistunut ja tuota hoitista ei ole enää saatavilla. Mitähän voisin kokeilla sen tilalla, kun haluaisin oikein tuhdin, selvittävän ja latistavan tehiksen/hoitiksen? Oon kokeillut kaikenlaista iHerbin valikoimista, mutta mikään ei ole Nature's Gaten hennahoitiksen lisäksi jäänyt käyttöön.

Edit: eleven.se-nettikaupasta löytyi vielä jotain Born.Again-hoitisversiota, joten laitoin tilaukseen pienen pullon. Jos hoitis on edelleen niin hyvää kuin muistikuvani tuotteesta on, niin täytyy tilata isompi pullo saksalaisesta nettikaupasta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 15 Marras 2016, 20:34
Kirjoittaja Mena
Olen nyt muutaman kerran käytellyt tuota i+m Freistil Sensitiv hoitoainetta. Jännä tapaus. Tuoksu on miellyttävä (ei siis ole tuoksuton vaikka on hajusteeton). Ei tunnu selvittävän huuhtoessa, mutta suihkun jälkeen harva kampa menee kyllä aika kivasti läpi. Ei tämäkään voita KC No Nothing moisturea, mutta kyllä tuon nyt käyttelee pois. Eli edelleen kosteuttava, selvittävä ja hajusteeton luonnonkosmetiikan hoitoainelemppari on löytymättä.

Mulla on salikassissa pikkupullossa Urtekramin No perfumen shampoota vielä jäljellä. Käytin sitä tuossa viime viikolla ja lopputulos: heti seuraavana päivänä hilsettä, kun päänahka veti siitä niin kuivaksi jo kerrasta. Taidan käytellä loput suihkugeelinä.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 16 Marras 2016, 14:28
Kirjoittaja evergreen
Mä jatkoin vähän aikaa Urtekramin kamomillashampoolla ja lopputuloksena oli senkin kanssa ällöttävän tahmaiset hiukset. Siippakin käytti niitä paria Urtekramia muutaman päivän ja sai kutisevan köhnäisen päänahan. Eivät jää käyttöön, enkä kyllä kokeile jatkossakaan. :/

Mulle kävivät jo aiemmin käyttökelvottomiksi Laveran tuubishampootkin. Lähmää ja vielä kerran lähmää.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 19 Marras 2016, 13:51
Kirjoittaja Vuhi
Aivina kirjoitti:
Vuhi kirjoitti: Ostin am hamppushampoota. Ei millään meinaa vaahdota (kuuluuko sen?). Tukka tuntuu rasvoittuvan vähän nopeammin. Ajattelin kokeilla tuota kuivaan päänahkaan jos auttaa.
Jos se on sulfaatiton, niin ei vaahtoa yhtä paljon kuin sulfaatilliset shampoot. Taisin joskus itse käyttää tuota hamppushampoota enkä oikein tykännyt. Tukka jäi jotenkin vähän lähmäiseksi.
Jotkut muun AM:n shampoot sen sijaan oli kai oikein hyviä.
No voi höh! Pitää kai sitten suihkusaippuana käyttää. Ja siirtyä käyttämään palasaippuoita, niitä onkin kertynyt. Turvesaippua oli hyvä, kun kerran pesin tukan.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 19 Marras 2016, 17:29
Kirjoittaja Aivina
Vuhi kirjoitti:
Aivina kirjoitti:
Vuhi kirjoitti: Ostin am hamppushampoota. Ei millään meinaa vaahdota (kuuluuko sen?). Tukka tuntuu rasvoittuvan vähän nopeammin. Ajattelin kokeilla tuota kuivaan päänahkaan jos auttaa.
Jos se on sulfaatiton, niin ei vaahtoa yhtä paljon kuin sulfaatilliset shampoot. Taisin joskus itse käyttää tuota hamppushampoota enkä oikein tykännyt. Tukka jäi jotenkin vähän lähmäiseksi.
Jotkut muun AM:n shampoot sen sijaan oli kai oikein hyviä.
No voi höh! Pitää kai sitten suihkusaippuana käyttää. Ja siirtyä käyttämään palasaippuoita, niitä onkin kertynyt. Turvesaippua oli hyvä, kun kerran pesin tukan.
Siis tietty ihan yksilökohtaisia nuo. Jollain toisella saattaa toimiakin ihan hyvin sellainen, jika toiselle ei käy ollenkaan. Tuskin kukaan myisi shampoota, joka kaikille ihmisulle&nbsp; aiheuttaisi megalähmätukan.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 21 Marras 2016, 13:29
Kirjoittaja Vuhi
Aivina kirjoitti:
Vuhi kirjoitti:
Aivina kirjoitti: Jos se on sulfaatiton, niin ei vaahtoa yhtä paljon kuin sulfaatilliset shampoot. Taisin joskus itse käyttää tuota hamppushampoota enkä oikein tykännyt. Tukka jäi jotenkin vähän lähmäiseksi.
Jotkut muun AM:n shampoot sen sijaan oli kai oikein hyviä.
No voi höh! Pitää kai sitten suihkusaippuana käyttää. Ja siirtyä käyttämään palasaippuoita, niitä onkin kertynyt. Turvesaippua oli hyvä, kun kerran pesin tukan.
Siis tietty ihan yksilökohtaisia nuo. Jollain toisella saattaa toimiakin ihan hyvin sellainen, jika toiselle ei käy ollenkaan. Tuskin kukaan myisi shampoota, joka kaikille ihmisulle&nbsp; aiheuttaisi megalähmätukan.
No minulla pysyi päivän ihan puhtaana. Sitten olikin jo aika rasvainen tukka. Muuten riittänyt pesu 2x viikossa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 23 Marras 2016, 19:38
Kirjoittaja ellen
ellen kirjoitti: Yritin alkaa etsiä netistä ostettavaksi Kevin Murphyn Born.Again-tehohoitista, mutta näköjään on kulunut niin pitkä aika viimeisestä ostoksesta, että sarja on uudistunut ja tuota hoitista ei ole enää saatavilla. Mitähän voisin kokeilla sen tilalla, kun haluaisin oikein tuhdin, selvittävän ja latistavan tehiksen/hoitiksen? Oon kokeillut kaikenlaista iHerbin valikoimista, mutta mikään ei ole Nature's Gaten hennahoitiksen lisäksi jäänyt käyttöön.

Edit: eleven.se-nettikaupasta löytyi vielä jotain Born.Again-hoitisversiota, joten laitoin tilaukseen pienen pullon. Jos hoitis on edelleen niin hyvää kuin muistikuvani tuotteesta on, niin täytyy tilata isompi pullo saksalaisesta nettikaupasta.
On pakko tilata Born.Again-hoitista lisää isompi pullo, sillä en edes muista koska viimeksi olisi jo hoitiksen huuhteluvaiheessa sormet menneet läpi latvoista :l . Olin jo unohtanut kuinka ihanaa se on. Hoitis latistaa hiuksiani paljon, mutta lopputulos on vain niin hoidetun tuntuinen, ettei hiusmassan vähentyminen haittaa. En ymmärrä mikä ainesosa tuon mahtavan vaikutuksen tekee, voisiko se olla hoitiksen sisältämä lanoliini?

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 22 Joulu 2016, 11:38
Kirjoittaja -j-
Voi pahus pahus, uudistuksestakohan johtuu etten löytänyt mistään ko hoitista, kun etsiskelin joku aika sitten. Kaukaisia muistoja on ne ajat, kun litran purkin sai tilattua n. 40 eurolla kotiin asti... Born again on paras hoitoaine jota ikinä olen kokeillut, tosin uusi tuttavuus Aubrey Organics Honeysuckle-hoitoaine taitaa olla yhtä hyvää (hehkutin sitä tuossa ylempänä muutama viesti sitten). Toimisikohan Aubrey-hoitis sullakin Ellen?

p.s. mistä saksalaisesta nettikaupasta löysit isoja pulloja??
ellen kirjoitti:
ellen kirjoitti: Yritin alkaa etsiä netistä ostettavaksi Kevin Murphyn Born.Again-tehohoitista, mutta näköjään on kulunut niin pitkä aika viimeisestä ostoksesta, että sarja on uudistunut ja tuota hoitista ei ole enää saatavilla. Mitähän voisin kokeilla sen tilalla, kun haluaisin oikein tuhdin, selvittävän ja latistavan tehiksen/hoitiksen? Oon kokeillut kaikenlaista iHerbin valikoimista, mutta mikään ei ole Nature's Gaten hennahoitiksen lisäksi jäänyt käyttöön.

Edit: eleven.se-nettikaupasta löytyi vielä jotain Born.Again-hoitisversiota, joten laitoin tilaukseen pienen pullon. Jos hoitis on edelleen niin hyvää kuin muistikuvani tuotteesta on, niin täytyy tilata isompi pullo saksalaisesta nettikaupasta.
On pakko tilata Born.Again-hoitista lisää isompi pullo, sillä en edes muista koska viimeksi olisi jo hoitiksen huuhteluvaiheessa sormet menneet läpi latvoista :l . Olin jo unohtanut kuinka ihanaa se on. Hoitis latistaa hiuksiani paljon, mutta lopputulos on vain niin hoidetun tuntuinen, ettei hiusmassan vähentyminen haittaa. En ymmärrä mikä ainesosa tuon mahtavan vaikutuksen tekee, voisiko se olla hoitiksen sisältämä lanoliini?

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 28 Joulu 2016, 19:40
Kirjoittaja Mena
Sain viime Ecco-Verden tilauksen mukana ilmaisnäytteen Biofficinan concentrato attivo hoitoaineesta. Näytteestä riitti kaksi käyttökertaa. Selvitti tosi hyvin mun luonnonkiharan, kuivan takkulatvan. Varmaan ensimmäinen luontopuolen hoitoaine joka selvittää kunnolla. Kosteutuksesta en sitten tiedä, muuta kuin että tukka oli nätisti kiharalla kuivuttuaan eli kosteuttaa ainakin jonkin verran.
Vähän OT, mutta hoitoaine sisältää Behenamidopropyl dimethylaminea, onko tuo silikoni vai mikä? Ilmeisesti tuo on se selvittävä osuus tässä.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 30 Joulu 2016, 23:44
Kirjoittaja Chaos
Voiko joku kertoa millainen tuoksu suurin piirtein on Urtekramin Rosmariinissa, Kamomillassa ja Lasten shampoossa? Ei tarkkaan tarvitse, mutta varsinkin onko mieto vai vahva. Ja jos jollakin kokemuksia Laveran Gloss & Bounce shampoosta ois kiva kuulla, sitä tuoksua myöten :) Entä Laveran Moisture & Care shampoon tuoksu?

Sori kyselytulva, pakko vaan tietää millaisia tuoksuja ja miten vahvasti tuoksuu, kun on allergioita, astmaa ja migreeniä enkä kehtaa kaupassa availla puteleita ja tuoksutella, vaikka niinhän se parhaiten selviäis :P

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 03 Tammi 2017, 18:30
Kirjoittaja ellen
-j- kirjoitti: Voi pahus pahus, uudistuksestakohan johtuu etten löytänyt mistään ko hoitista, kun etsiskelin joku aika sitten. Kaukaisia muistoja on ne ajat, kun litran purkin sai tilattua n. 40 eurolla kotiin asti... Born again on paras hoitoaine jota ikinä olen kokeillut, tosin uusi tuttavuus Aubrey Organics Honeysuckle-hoitoaine taitaa olla yhtä hyvää (hehkutin sitä tuossa ylempänä muutama viesti sitten). Toimisikohan Aubrey-hoitis sullakin Ellen?

p.s. mistä saksalaisesta nettikaupasta löysit isoja pulloja??
ellen kirjoitti:
ellen kirjoitti: Yritin alkaa etsiä netistä ostettavaksi Kevin Murphyn Born.Again-tehohoitista, mutta näköjään on kulunut niin pitkä aika viimeisestä ostoksesta, että sarja on uudistunut ja tuota hoitista ei ole enää saatavilla. Mitähän voisin kokeilla sen tilalla, kun haluaisin oikein tuhdin, selvittävän ja latistavan tehiksen/hoitiksen? Oon kokeillut kaikenlaista iHerbin valikoimista, mutta mikään ei ole Nature's Gaten hennahoitiksen lisäksi jäänyt käyttöön.

Edit: eleven.se-nettikaupasta löytyi vielä jotain Born.Again-hoitisversiota, joten laitoin tilaukseen pienen pullon. Jos hoitis on edelleen niin hyvää kuin muistikuvani tuotteesta on, niin täytyy tilata isompi pullo saksalaisesta nettikaupasta.
On pakko tilata Born.Again-hoitista lisää isompi pullo, sillä en edes muista koska viimeksi olisi jo hoitiksen huuhteluvaiheessa sormet menneet läpi latvoista :l . Olin jo unohtanut kuinka ihanaa se on. Hoitis latistaa hiuksiani paljon, mutta lopputulos on vain niin hoidetun tuntuinen, ettei hiusmassan vähentyminen haittaa. En ymmärrä mikä ainesosa tuon mahtavan vaikutuksen tekee, voisiko se olla hoitiksen sisältämä lanoliini?
Useammassa saksalaisessa nettikaupassa on hoitista saatavilla isossa pullossa, mutta hinta on näköjään kaikissa kaupoissa pompsahtanut ylös siitä, kun kirjoitin edellisen viestini. Samaa miekin haikailen, kun joskus vuosia sitten ison pullon sai ostettua niin paljon halvemmalla kuin nyt. En taida raaskia ostaa litran pulloa hintaan 74 € + postarit, on ihan liian hinnakas litrahinta. Harmi, sillä en ole erilaisista kokeiluista huolimatta löytänyt yhtä hoitavaa hoitista. Aubreyn Honeysuckle-hoitis oli kyllä todella kermainen, mutta ei ole jäänyt mieleeni mitenkään erityisenä hoitiksena kuitenkaan.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 03 Tammi 2017, 21:40
Kirjoittaja Aivina
Ostin paikallisesta Prismasta tuommoista uutta Oma Gertrude -sarjan puolukkahoitoainetta, koska oli halpaa. Alle kolme euroa / puolen litran pönikkä! Ajattelin käyttää co-pesuihin ja on pitkään ollut etsinnässä Suomesta saatava, kohtuuhintainen luonnonkosmetiikkahoitoaine siihen tarkoitukseen.
No nyt taisi sellainen löytyä. Hoitoaine on koostumukseltaan aika hyvää, ei liian paksua. Levittyy hyvin tukkaan ja tuoksuu hyvältä, mutta ei liialliselta. Vaahtoaa pestessä jonkin verran ja tuntuu, että tukka puhdistuu.
Lopullinen tulos selviää toki vasta kun tämä kuontaloni kuivuu, mutta ensivaikutelma on kyllä pelkkää hyvää. Ja ihan sikahalpaahan tuo on, että vaikka olisikin ihan susi, niin ei siinä paljon mennyt rahaa hukkaan. Ihanaa, kun vihdoin löytyy luonnonkosmetiikkahoitis, jolla raaskii läträtä ihan oikeasti.


Ainoa miinus on pullossa oleva pumppu, joka on ihan kökkö. Voi olla, että löräytän tuon johonkin tallessa olevaan Alaffian hoitoainepönttöön, joissa on paljon parempi pumppu.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 03 Tammi 2017, 23:53
Kirjoittaja Aridith
Kerro ihmeessä, jos osoittautuu hyväksi. Tilaan sitten myös :D. Inci näyttää hyvältä!

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 04 Tammi 2017, 07:37
Kirjoittaja Lila
Täälläkin odotellaan lisäkokemuksia! Minulta puuttuu tällä hetkellä CO-pesuihin sopiva hoitis. On vaan jätettävää, tehis ja Deciemin jännähoito.&nbsp; ::)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 04 Tammi 2017, 12:32
Kirjoittaja Aivina
Hyvältähän tuo vaikutti ainakin ekan koneilun perusteella. Hiukset tuli puhtaiksi, kiiltäviksi ja pehmeiksi, kuten co-pesulla yleensäkin.
Nyt en ole tehnyt co-pesua pitkään aikaan, niin tuntuu, että vähän puhtaampikin voisi vielä olla, mutta tuntemus voi johtua siitä, että olen tottunut shampoopesun tuomaan narskuvaan puhtauteen, joka on sitten taas päänahalleni ehkä hitusen liikaa. Päänahan kutinan vuoksi otin co-pesun taas käyttöön.

Ensi kerralla pitänee laittaa hoitoainetta vielä enemmän kuin viimeksi. Saatoin vähän kuitenkin pihtailla ja pituuksiin vedin tehohoitoa, joka voi myös selittää tuntemusta siitä, että olisi voinut olla vähän puhtaampi. (Tukka ei siis ole mitenkään lähmäinen/rasvainen, mutta tuntuu vaan vähän raskaammalta kuin shampoopesun jälkeen, mikä on varmaan ihan luonnollistakin.)

Ensivaikutelma kuitenkin Oma Gertrudesta on oikein hyvä ja uskallan suositella.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 04 Tammi 2017, 21:35
Kirjoittaja Aridith
Täytyy tilata kokeiluun! Inci ainakin näyttää lupaavalta. Kiitos vinkistä!

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 10 Tammi 2017, 10:42
Kirjoittaja Marie Corelli
Minulla on käytössä useita jätettäviä hoitoaineita ja yksi niistä on Urtekram Calendula Children's Leave In Spray Conditioner. Minulla on käsittelemätön polkkamittainen tukka ja pieni määrä tätä riittää selvittämään hiukset hyvin. Suihkautan hoitoainetta käsiin ja levitän käsien kautta latvoihin. En ole huomannut lähmäävää vaikutusta. Pitäisikin käyttää tätä useammin. Vuorottelen yleensä huuhdottavan ja jätettävän hoitoaineen kanssa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 18 Tammi 2017, 20:46
Kirjoittaja ellen
-j- kirjoitti: Voi pahus pahus, uudistuksestakohan johtuu etten löytänyt mistään ko hoitista, kun etsiskelin joku aika sitten. Kaukaisia muistoja on ne ajat, kun litran purkin sai tilattua n. 40 eurolla kotiin asti... Born again on paras hoitoaine jota ikinä olen kokeillut.
-j-, jos olet edelleen Born.Again-tehiksen tilalle etsimässä jotain hoitoainetta, niin kokeilepa NeBiolinaOrganic Oat Hair Conditioneria, omani tilasin Ecco Vedeltä. 200 ml:n tuubi maksaa siellä 6,19 €, eli on todella paljon edullisempaa kuin Born.Again. Jos ei ole nappiostos, niin ei mene ainakaan hirveästi rahoja hukkaan, kun huonon hoitiksen voi aina holvata hiuksiin esihoitiksena ;D .

Tuon kaurahoitiksen tehot hiuksissa ovat mielestäni hyvin samanlaiset kuin BA:n, eli hoitis selvittää todella, todella hyvin ja tuntuu kosteuttavalta. Se tuoksuu kivan vaniljaiselta, on pehmeä, mutta ei yhtään liian ylimakea tai voimakas tuoksu. Mie en edes yleensä pidä vaniljan tuoksusta, mutta tämä hoitis tuoksuu mielestäni oikein hyvältä. Hoitiksen koostumus on juuri sopivaa, eli ole liian paksua jänkkiä tai liian nestemäisen lirua, joten sitä on helppo levittää hiuksiin.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 01 Helmi 2017, 08:23
Kirjoittaja Aivina
Ostin eilen Khadin hiusöljyn ja rupesi siinä kiinnostamaan ko. sarja enemmänkin, varsinkin shampoit, jotka on kai aika omanlaisiansa. Onko jollain käyttökokemuksia niistä? Tekisi mieli kokeilla - varsinkin sitten, kun saa tuosta käytettyä parit muut shampoot pois.&nbsp; ::)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 02 Helmi 2017, 14:37
Kirjoittaja -j-
Jaa jaa, pitääpä pitää toi mielessä!
Olen löytänyt Aubrey Organicsilta ihan hyän hoitoaineen, mutta voisin ihan hyvin tuotakin testata jossain välissä :) Kiitos vinkistä! (vieläkin harmittaa born again :-/ )


EDIT. Tulen ehdottomasti kokeilemaan tuota, koska Aubrey hoitoaine ei enää toimikaan mulla kovin hyvin :-/


ETA2. NeBiolina hoitis hankittu. Meni hermo Aubrey Organicsiin... Niiden Honeysuckle-hoitis on kyllä todella selvittävää ja hoitavaa, mutta se lähmää hiukset. Vaikka kuinka huuhtelisi, hiukset jäävät lähmäisiksi, näyttävät kuivuttuaankin märiltä ja tuntuvat likaisilta jo päivän-parin kuluttua. Harmi homma. Aubreyn omena-paikkaava hoitis tekee ihan saman.
ellen kirjoitti:
-j- kirjoitti: Voi pahus pahus, uudistuksestakohan johtuu etten löytänyt mistään ko hoitista, kun etsiskelin joku aika sitten. Kaukaisia muistoja on ne ajat, kun litran purkin sai tilattua n. 40 eurolla kotiin asti... Born again on paras hoitoaine jota ikinä olen kokeillut.
-j-, jos olet edelleen Born.Again-tehiksen tilalle etsimässä jotain hoitoainetta, niin kokeilepa NeBiolinaOrganic Oat Hair Conditioneria, omani tilasin Ecco Vedeltä. 200 ml:n tuubi maksaa siellä 6,19 €, eli on todella paljon edullisempaa kuin Born.Again. Jos ei ole nappiostos, niin ei mene ainakaan hirveästi rahoja hukkaan, kun huonon hoitiksen voi aina holvata hiuksiin esihoitiksena ;D .

Tuon kaurahoitiksen tehot hiuksissa ovat mielestäni hyvin samanlaiset kuin BA:n, eli hoitis selvittää todella, todella hyvin ja tuntuu kosteuttavalta. Se tuoksuu kivan vaniljaiselta, on pehmeä, mutta ei yhtään liian ylimakea tai voimakas tuoksu. Mie en edes yleensä pidä vaniljan tuoksusta, mutta tämä hoitis tuoksuu mielestäni oikein hyvältä. Hoitiksen koostumus on juuri sopivaa, eli ole liian paksua jänkkiä tai liian nestemäisen lirua, joten sitä on helppo levittää hiuksiin.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 05 Maalis 2017, 08:52
Kirjoittaja Midnight
Ole Hyvä- shampoot on tietenkin liian voimakkaita mulle, ei tykkää pää ei&nbsp; :-[ Frantsilan tuotteita en uskalla edes harkita.
Onko muita kotimaisia paitsi Elokuu jota ei juuri mistää edes saa?

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 05 Maalis 2017, 20:57
Kirjoittaja ellen
^ I am eco cosmetics, myydään ainakin Ruohonjuuressa. Kai noi tuotteet valmistetaan Suomessa, vaikka valmistusmaata ei sampoopullossa luekaan. Hamppusampoo ei ole mielestäni erityisen hellävaraista, mutta mie tykkäänkin tosi öljyisestä sampoosta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 06 Maalis 2017, 07:02
Kirjoittaja Aivina
ellen kirjoitti: ^ I am eco cosmetics, myydään ainakin Ruohonjuuressa. Kai noi tuotteet valmistetaan Suomessa, vaikka valmistusmaata ei sampoopullossa luekaan. Hamppusampoo ei ole mielestäni erityisen hellävaraista, mutta mie tykkäänkin tosi öljyisestä sampoosta.

Kyllä nää muistaakseni on Suomessa valmistettuja. Entiseltä nimeltään AM luonnontuotteet. Tykkäsin joskus joistain näiden tuotteista, mutta en ole käyttänyt enempää, koska nämä on vähän kalliita.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 07 Maalis 2017, 17:35
Kirjoittaja -j-
Enpä tiennytkään että AM on vaihtanut nimensä!!
AM hamppuhoitoaine oli Kevin Murphyn born againin ohella ainoa todella hoitava ja hyvä hoitis mun hiuksille, mutta liian kallis jatkuvasti käytettäväksi.

Aivina kirjoitti:
ellen kirjoitti: ^ I am eco cosmetics, myydään ainakin Ruohonjuuressa. Kai noi tuotteet valmistetaan Suomessa, vaikka valmistusmaata ei sampoopullossa luekaan. Hamppusampoo ei ole mielestäni erityisen hellävaraista, mutta mie tykkäänkin tosi öljyisestä sampoosta.

Kyllä nää muistaakseni on Suomessa valmistettuja. Entiseltä nimeltään AM luonnontuotteet. Tykkäsin joskus joistain näiden tuotteista, mutta en ole käyttänyt enempää, koska nämä on vähän kalliita.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 18 Maalis 2017, 22:22
Kirjoittaja Chronos
Aivina kirjoitti: Ostin eilen Khadin hiusöljyn ja rupesi siinä kiinnostamaan ko. sarja enemmänkin, varsinkin shampoit, jotka on kai aika omanlaisiansa. Onko jollain käyttökokemuksia niistä? Tekisi mieli kokeilla - varsinkin sitten, kun saa tuosta käytettyä parit muut shampoot pois.&nbsp; ::)
Mä oon käyttänyt useamman pullon Khadin Neem shampoota. Tuoksuu tosi voimakkaasti yrttiselle mentholille, vähän lakritsia haistan myös. Järkytyin kun avasin pullon ensimmäistä kertaa, mutta totesin sen haisevan tehokkaalle :D Pesukokemus oli ihan miellyttävä, vaahtoaa kohtalaisesti. Hoitoainetta ei tarvinnut käyttää ollenkaan Neem-shampoon aikana. Mutta se sitten kostautui kun monesti hoitavat shampoot saa mulle aikaan liimaletin pesua seuraavaksi päiväksi. Kokeilin myös keltaisella etiketillä olevaa Nutgrassia. Tuoksuu kevyesti sitrukselle. Mut valitettavasti tämäkin aiheutti hoitavuudellaan liimaletin. Tukka on mukavan sileä ja ilmava heti pesun jälkeen, mutta se ei kestä. Khadin shampoot vaikuttaa jotenkin öljyisiltä.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 28 Huhti 2017, 09:02
Kirjoittaja -j-
Mun piti nyt ihan tulla kysymään, onko muilla juureksilla ollut samoja ongelmia Aubreyn hoitisten kanssa kuin mulla? Aikaisemmin asiasta valittelinkin täällä jo. Olen ainakin kolmea Aubreyn hoitista käyttänyt ja kaikissa sama juttu, ne ei huuhtoudu hiuksista pois kunnolla, vaikka miten pitkään huuhtelisi. Hiukset jää märän näköisiksi ja lähmäisiksi.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 06 Touko 2017, 23:23
Kirjoittaja NarnianQueen

Kokeiltu Faith In Nature Rooibos-hoitoainetta, jota on kehuttu täälläkin. Koostumus todella kevyttä. Liruakin, mutta tehoaa todella hyvin ja selvittää. Sopii perushoitoaineeksi, jos ei vaadi mitään erityisempää..

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 07 Touko 2017, 14:40
Kirjoittaja Chronos
Ostettu testiin Urtekramin uutuus Morning Haze shampoo ja suihkutettava hoitoaine. Shampoo vaahtoaa runsaammin kuin sarjan muut shampoot. Ei pese narskuvaksi, eikä jätä limalettiä, tuoksuu ehkä häivähdyksen karvasmantelille. Purkin mukaan on sulfaatiton. Näitä saa ilmeisesti vain apteekeista. Jostain syystä on todella vaikea löytää shampoota joka kulkisi keskitietä, ei pesisi ihan korpuksi tai jättäisi limalettiä. Käytän pelkästään luonnonkosmetiikan shampoita. Mutta ehkä tämä Morning Haze on potentiaalinen vaihtoehto. Hoitoaineesa ei ole kummoisia selvitystehoja, mutta kuivuttuaan tukka on sileämpi ja kiiltävämpi kuin ilman mitään hoitoainetta. Suihke tulee ulos pullosta todella hienojakoisena.&nbsp; Ostin joitain viikkoja sitten Faith in Naturen Neem&Propolis shampoon kun aikoinaan käytin pullon sitä. En muistanut syytä miksi en ostanut toiste. Jättää hiukset sileiksi ja kiiltäviksi, eikä tarvitse edes hoitoainetta MUTTA lopputuloksena on iltaan mennessä rasvaisen tuntuinen tukka. Avo valitti samaa vaikka yleensä ei välitä millä hiuksensa pesee. Sinänsä kummaa kun purkin kyljessä lukee että on tarkoitettu normaalille/rasvoittuvalle tukalle. Olen varma että kaverin luonnonkihara kuontalo pitäisi tuosta Faith in Naturen shampoosta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 11 Touko 2017, 16:56
Kirjoittaja ilona
Jos joku kaipaa tosi edullisia luonnonmukaisia hiustenhoitotuotteita, niin kehotan katsastamaan Prismassa myytävän Oma Gertrude -sarjan. Ostin juuri puolen litran pullot tuuheuttavaa shampoota ja hoitoainetta (hinta 2,75e/kpl!) ja eka käyttökerta ainakin vakuutti. Shampoo tuntuu aluksi hieman limaiselta, mutta vaahtoaa kuitenkin. Hiukset jäävät jo pesuvaiheessa kuohkeiksi ja hoitoaine riitti selvittämään puolipitkät huonokuntoiset latvani. Kuivuttuaan hiukset ovat pehmeät ja ilmavat, mutta hoidetun tuntuiset&nbsp; <3.

Tässä vielä linkit ko tuotteisiin https://www.ecco-verde.fi/rezepte-der-o ... -shampoo-2 ja https://www.ecco-verde.fi/rezepte-der-o ... oitoaine-1

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 18 Touko 2017, 15:29
Kirjoittaja catjuska
^ Ostin tuon shamppoon ja on kyllä hyvää, kiitos vinkistä! Vaahtoutuu, pesee hellästi ja pumppupullosta hyvä nostella. Käytän tämän kanssa xz:n jätettävää ja ihan hyvä kombo päivittäiseen hiustenpesuun.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 30 Kesä 2017, 17:15
Kirjoittaja Midnight
Uskaltauduin kokeilemaan Frantsilan Nokkos- yrttishampoota, kun hoitoaine oli niin mahtava. Ihana, pesee hyvin,mutta ei kuivata, tuoksuu mahtavalle ja on todella riittoisa. Elokuun tuotteita ku saa nii nihkeesti, niin näistä hyvä korvaaja!

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 18:15
Kirjoittaja ellen
Ostin Ecco Verdestä Oma Gertrude -hiusnaamion melko edulliseen hintaan ja naamio onkin ollut kiva ihan vain pelkästään pikahoitiskäytössä suihkussa. En ole sen kummemmin sitä jaksanut muhitella, sillä hoitis selvittää ihan jo muutamassa minuutissa hiukset hyvin. En ole huomannut hoitiksen antavan erityisesti kiiltoa, mutta se kuitenkin tuntuu kosteuttavalta. Tuoksu on todella kiva, ihanan hedelmäinen.

Saman sarjan Everyday Conditioner ja Repair Conditioner olivat myös hyviä selvittämään hiukset. Molemmat hoitikset olivat melko juoksevia koostumukseltaan, mutta toimivat silti yllättävän hyvin jopa raidoitetuissa hiuksissa. Kumpikaan hoitiksesta ei tehnyt hiuksia erityisen sileiksi tai "painaviksi"/lässähtäneiksi, mutta hoitotehot olivat silti hyvät tämän hintaluokan luomuhoitiksille. Everyday Conditionerin tuoksu oli miellyttävä, kun taas Repair Conditionerin tuoksu oli mielestäni melko inhottava. Hoitisten INCI:t eivät juurikaan eroa toisistaan ja sen kyllä huomasi hoitiksia käytettäessä. Holvasin hoitiksia enimmäkseen CO- ja CWC-pesuissa, mutta ihan tavallisena pikahoitiksinakin ne olivat ihan kelpoja.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Heinä 2017, 19:34
Kirjoittaja Morrigan
Ostin kokeiluun Shea moisturen coconut & hibiscus-sarjaa.

Sarjan curl & shine shampoo on suunnattu paksuille kiharille hiuksille ja oletin shampoon olevan lähmäävä omassa päässäni kun oma hiukseni on hentoa vaikkakin kiharaa. Shampoo on sulfaatiton, vaahtoaa runsaasti ja on tosi kosteuttava. Ei kuitenkaan jätä hiuksia yhtään lähmäisiksi, vaan pesee juuri sopivan puhtaaksi. Tykkään paljon ja voisin ostaa toistekin. Pidän tuoksusta, vaikka uskon että se jakaa varmasti mielipiteitä. En oikein osaa kuvailla tuoksua, mutta ei se pelkkää kookosta ole. En usko että on kuitenkaan toimiva sileässä ja suorassa tukassa, sellaiseen varmaan turhan kosteuttava.

Curl & shine hoitoaine on ihan ok. Selvittää hyvin, mutta toivoisin hoitoaineelta enemmän liukkautta kuin mitä tässä on. Koostumus on omaan makuuni vähän turhan lirua ja siksi tuntuu ettei tämä ole kovin riittoisaa. Ihan hyvä tuote kuitenkin ja voisin ostaa uudestaankin kun välillä haluaa vaihtelua tuotteisiin.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 03 Elo 2017, 10:42
Kirjoittaja pinkpepper
Millainen tuoksu Oma Gertrude tuuheuttavassa shampoossa on? Onko voimakas?

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 03 Elo 2017, 10:57
Kirjoittaja Marie Corelli
^Tuoksu on hyvin mieto, jos siinä sellainen on.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Syys 2017, 16:14
Kirjoittaja Jonttu
Olen yrittänyt etsiä täältä juurikasvu sivustolta kokemuksia organic shopin tuotteista. En löydä mitään kyseisestä merkistä.
Itse käytän Organic shopin organic fig & almond hair maskia.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Syys 2017, 17:27
Kirjoittaja Marie Corelli
^Minä olen kokeillut Organic Shopin Blue Lagoon Algae & Clay -shampoota ja tukka tuntui pesun jälkeen puhtaalta sekä tuuhealta. Menee ostoslistalle.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Syys 2017, 20:40
Kirjoittaja Aivina
Jonttu kirjoitti: Itse käytän Organic shopin organic fig & almond hair maskia.

No kerro ny, millaista se on.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 20 Syys 2017, 15:49
Kirjoittaja Jonttu
^ Käytän tätä siis aina saunoessa eli kerran viikossa. Antaa lupauksensa mukaan PALJON kiiltoa ja tekee hiuksista takuttomat. Mutta on aika tuhti polkkahiuksille( hiukset likaantuu nopeammin ja ne valuvat päätä myöten kiiltävinä liruina), joten ostan seuraavaksi saman merkin tuuheuttavan naamion. Ostin myös tänään Organic Shopin tuuheuttavan shampoon, Treasure of Sri Lanka, EI sisällä SLS:ää, parabeeneja, eikä silikoneja. Ilmoittelen kokemuksia, kunhan korkkaan putelin.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 08 Marras 2017, 22:16
Kirjoittaja FairyC
Ostin tänään Organic Shopin Silk Nectar-hoitoainetta ja pääsi heti testiin. Koostumus oli paksua ja kermaista. Auttoi hyvin selvittämään hiukset ja niistä tuli myös siloisen tuntuiset. Toki huomenna näkee paremmin, että kuinka hiuksissa toimii.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 10 Marras 2017, 17:48
Kirjoittaja Jonttu
Organic shopin tuuheuttava shampoo on tosi hyvä. Seuraavaksi kokeilen vahvistavan shampoon samasta sarjasta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 28 Marras 2017, 20:21
Kirjoittaja Hermione
Mistä ihmiset ostaa nykyään Faith in Nature -hiustenhoitoa? Ennen sai Punnitse ja säästä -kaupoista, mutta uudistuksen jälkeen vakkariliikkeni valikoima kapeni pelkkiin pähkinöihin. Mistä muista liikkeistä Suomesta saa?

Onko markkinoilla (kaupoissa Suomessa) muita ALS:a sisältävää shampoota. Käytin pitkään myös Born to bio -shampoota, mutta sitäkään ei enää saa Prismasta. Olen tottunut ASL-shampooseen, eikä siirtyminen pelkkiin muihin sulfaatteihin oikein houkuttele...

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 19 Joulu 2017, 17:56
Kirjoittaja Midnight
Oma Gertrude Volume- sarjan shampoo ja hoitis otettu kokeiluun ja ollut menestyksekäs. Ei kuivata ja iso halpa ja kivantuoksuinen. Hoitari ei oo kauhee rittoisaa, mutta riittää pitämää kiharat kosteutettuina pesujen välissä, näemmä myös pakkasillakin :T
Urterkram siirtyi hätävaraksi.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 15:53
Kirjoittaja Marie Corelli
^Pesin välillä markettishampoilla, mutta nyt olen pessyt jälleen tuolla. Huomasin pesuvälin olevan pitempi Oma Gertrudella pestessä. Tukka on ilmava. Olen kyllä muotoillut hiukset, joka yleensä vähentää rasvoittumista.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 17 Helmi 2018, 17:37
Kirjoittaja Chronos
Päivitystä edelliskertaan Urtekramin kanssa. Ei toimikaan Morning Haze enää. Ostin pitkän tauon jälkeen sitä innokkaana mutta pettymys oli suuri, pesee toki hyvin puhtaaksi edelleen ja siitä pidän mutta pituudet takertuvat toisiinsa. Ei auta hoitoaine tai pidempi huuhtelu. Voi olla että hiusten ja päänahan tarpeet ovat nyt talvella erilaiset kuin viimeksi. Kävin ekokampaajalla etsimässä Khadin Amlaöljyä ja sitä löysinkin, kysäisin samalla Khadin shampoista. Kävi ilmi että Khadin Neemiä ei tulisi käyttää joka pesussa koska on päänahan hilseongelmaan ja muuttaa päänahan pH:ta. Mullehan kävi niin että sain Neem shampoosta hilselyä ja joka pesussa sitä käytin. Samoin ostamani Nutgrass-shampoo on rasvoittuvalle päänahalle eikä mulla ole sitäkään. Nyt ostin kokeeksi Khadin Amla-shampoota ja toistaiseksi olen tykännyt. Olen yhdistänyt sen Amlaöljymuhituksiin. Tuoksu on todella voimakas Ylang-ylang joka aiheuttaa mulle ainakin tuoksulampussa poltettuna huonoa oloa mutta tässä pitoisuus varmaan on niin pieni niin ei tule oireita. Tuoksuhan itsessään on todella miellyttävä. Tekisi mieli kokeilla vielä sitä Khadin Ruusu-shampoota koska tuoksuu kuulemma Nerolille ja se on mun suosikki eteerisistä öljyistä.&nbsp; Mut veikkaan sen olevan liian hoitava ja taattua limalettitavaraa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 23 Huhti 2018, 20:41
Kirjoittaja irtohius
Khadi on mielekäs brändi shampoita ajatellen. Tykkään heidän shampoissaan tuoksuista, miedoista ainesosista sekä tietyllä tapaa viehättävistä ideoistaan, esim. hiusöljyjen suhteen. Joka öljysekoituksella sekä eteerisillä öljyillä on haettu kiehtovia, funktionaalisia ja yksilöllisiä vaikutuksia. Rakastan kaikkea, missä esiintyy kylmäpuristettuja kasviöljyjä ja mietitty ja testattu käytännössä reseptien vaikutuksia ja toimivuutta.
Rehellisesti sanoen haluan varsinkin nykyään öljyiltä jonkinlaisen erityisominaisuuden, mikä se sitten onkaan. Heillä, siis Khadilla on ihonhoitoon molemman käden sormet mukaan laskien ihoöljyjä. Näitä käytän kuten kuuluu, iholle, mutta myös hiuksille. Näissähän on aivan fantastiset, luonnosta peräisin olevat tuoksut ja kaikki näistä öljyistä tuoksuvat erilaiselle.

Valkolilja ja orvokki (ihoöljyjä)&nbsp; ovat suosikkiöljyjäni heidän valikoimastaan. Pullot ovat lasia ja ylellisen näköiset. Sisältöä on helppo levittää pumppunokan kanssa ja nimeomaan hiuksille tarkoitetut öljyt sisältävät lasipipetin levityksen helpottamiseksi.

Kasvivärit kuuluvat värjäysosastolle, mutta lyhyesti: hienojakoiset ja värjäysteholtaan ihan hyvät.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 21 Kesä 2018, 20:50
Kirjoittaja Marie Corelli
Miten olen saanut luonnonmukaisista shampoista sellaisen kuvan, että ne olisivat hellävaraisia ja sulfaatittomia. Minä pesen välillä Elokuun tervashampoolla ja viimeksi Avalon Organicsin shampoilla. Ihmettelin, kun lyhyet hiukseni olivat pesun jälkeen takkupesänä. Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia. Minun versiossa oli vain coconut alcohol. Ja sodium coco-sulfate Avalon Organicsissa. Mikromuovia niissä ei kai ole, ellei sillekin ole joku kiertoilmaisu >:D.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 07:19
Kirjoittaja Midnight
Marie Corelli kirjoitti: Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia.
MIKS VIT....ssa Kaikki sarja aina joko pilataa tolla tai sitten silikoneilla yms paskalla?! MIKSSIIIIIIIIIIIIIIII!!!!

:# :# :# :# :#

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 11:03
Kirjoittaja Marie Corelli
Midnight kirjoitti:
Marie Corelli kirjoitti: Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia.
MIKS VIT....ssa Kaikki sarja aina joko pilataa tolla tai sitten silikoneilla yms paskalla?! MIKSSIIIIIIIIIIIIIIII!!!!

:# :# :# :# :#
Ei ole pilattu ja coconut alcohol oli merkitty sulkeisiin sodium laureth (?) sulfate nimellä. En muista, oliko tuo vai se toinen sulfaatti. Tästä sulfaattiaiheesta löytyy enemmän keskustelua tuolta Sulfaatittomat shampoot -aihealueelta, jossa on selitetty tätäkin asiaa. Inci oli muuten ihan sama kuin minun vanhassa tuotteessa, mutta suluissa tuo lisäys.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 17:35
Kirjoittaja Happy
Ostin joskus tuon Oma Gertrude volyymishampoon ja unohdin sitten vaan hyllylle. Pesin tuolla pitkästä aikaa ja voihan vitsit ilmavan ihana tukka siitä tuli. Luonnonkihara vaan jotenki korostui erityisen kivasti ja tuntui muutenki hoidetulta. Volyymiakin sitten kai tuli, mut ihan yllätin kuinka kiva pää tuli. <3

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Kesä 2018, 11:15
Kirjoittaja Aivina
Oma Gertrudelta on kyllä muutenkin tullut vastaan pelkästään hyviä tuotteita. Ja hintakin kohdallaan.
Tykkään itse tosi paljon siitä puolukkahoitoaineesta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 26 Kesä 2018, 16:32
Kirjoittaja Marie Corelli
^^Minulla on myös tuo volyymishampoo ja tykkään siitä todella paljon. Toimii.

Tykkään myös Santen Lava Power -shampoosta, sillä sekin jättää tuuhean tunteen hiuksiin. Pesuvälikin pitenee hieman. Tuoksusta en tykkää.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 25 Syys 2019, 21:56
Kirjoittaja Neve
Hankin tämän ketjun innoittamana Oma Gertruden volyymishampoon ja eilen ekan testauksen jälkeen fiilikset on hyvät. Shampoo vaahtoaa runsaasti ja jättää tukan pehmeäksi. Yksi vaahdotus riittää. Tuntuu hellävaraiselta pestessä ja kuivuttua tukka ihanan pehmoinen ja ilmava, muttei kuitenkaan höttöinen. Plussaa myös kivasta ja miedosta tuoksusta. Edullinen ja riittoisa shampoo, jota voisin toistekin ostaa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 04 Marras 2019, 11:45
Kirjoittaja Triina
Onko joku käyttänyt Saaren Taika -tuotteita? Merkki kiinnostaa sekä brändinä että raaka-aineidensa puolesta. Entinen, kauneudenhoitoalalle siirtynyt työkaverini jälleenmyy näitä ja moni työkaveri on kokeillut ja kehunut. Lähinnä kiinnostaisi Tyrni-Kehäkukkashampoo + hoitoaine ja ihonhoidosta suolasaippua.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 02 Tammi 2020, 14:52
Kirjoittaja Jessie
Teinpäs minäkin sitten ensimmäisen iHerb-tilauksen, ja sieltä on tulossa Mill Creekin rekkua ja Giovanni Smooth as Silk-hoitista.

Nyt kun luonnonkosmetiikka on in ja tarjontaa alkaa olla Suomessa kivasti, niin kysynpäs jos joku on löytänyt hyviä rakennepaikkaavia täältä kotimaan kamaralta? Madaran Grow Volume on ainoa laatuaan jonka tiedän, jos sitä voi siis rakennepaikkaavaksi sanoa.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 12 Huhti 2020, 16:01
Kirjoittaja ellen
Löysin Tokmannilta saksalaista luonnonkosmetiikkaa, cosnature-merkkistä. Ihan tuntematon brändi minulle, mutta otin kokeiluun yhden pullon hoitista, kun en halua tilata iHerbistä pitkän odotusajan takia. Avocado & Almond -hoitis osoittautuikin todella kivaksi ostokseksi. Hoitis on kermaista, mutta paksusta koostumuksesta huolimatta se on helppo levittää. Se selvittää hiukset hyvin, eikä ainakaan minun käsiteltyjä, kuivia luonnonkiharoita hiuksia se ei lätsäännytä liikaa, vaan on juuri sopivan hoitavaa. Tuoksu on todella mieto ja miellyttävä. Tokmannin hinta ei ollut kauhean paha, 4,49 €, vaikka onhan 200 ml:n pullo melkoisen pieni ja kuluu aika äkkiä pitkiin hiuksiin käytettäessä. Taidan kokeilla muitakin sarjan hoitiksia, sillä saatavuus on kätevä, eikä hinta ole kauhean hurja.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 06 Marras 2020, 13:59
Kirjoittaja Shi Shi
Oon pitänyt hiuksia lyhyinä vuosikaudet ja mennyt ihan vaan kosteuttavalla shampoolla ilman hoitoaineita. Nyt kesäauringon ja meriveden liukuvärjäämä karanteenitukka alkoi kaivata toimenpiteitä. Alkuun ostin Urtekramin Anti-Pollution hoitoaineen. Paksu koostumus, sen vähän mitä tekee, enintään lähmää. Ei kosteuta, pehmennä, paikkaa eikä suojaa. Sain kaverilta SheaMoisturen naamiopussukoita lahjaksi, ja Intensive Hydration Mask on nyt jo toista viikkoa hoitoaineena parin minuutin vaikutusajoilla käytössä. Todella kosteuttavaa, jämäköittävää ainetta, joka ei kuitenkaan latista hentoja hiuksia. Hommasin myös pitkästä aikaa Phyto 9:n ja tällä yhdistelmällä tukka tuntuu pysyvän paremmassa kunnossa.

Edit. Kokeiltu myös SheaMoisture Deep Treatment naamio. Koostumus muistuttaa tönkköä sinkkivoidetta, ja imeytyy hiuksiin niin nopeasti, että tätä täytyy käyttää kerralla paljon enemmän kuin kosteuttavaa naamiota, ja on melkein mahdoton haroa sormilla hiusten läpi. Muutaman minuutin vaikutusajalla jämäköitti, suoristi, mutta jätti latvat kuiviksi. Tuuheutusta, jämäkkyyttä ja rakennepaikkausta hakevalle varmaan ihan hyvä tuote, mutta mun hiuksille kosteutus toimii paremmin, koska latvoja ei ole leikattu pitkään aikaan ja tykkään enemmn laineista/kiharasta kuin suorasta tukasta.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 03 Joulu 2020, 07:25
Kirjoittaja elly
Millaiset kosteutus- ja selvitystehot Laveran hoitoaineissa on? :)

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 07 Joulu 2020, 18:20
Kirjoittaja Chronos
Vanhemmissa versioissa ei ollut juurikaan tehoa omiin hiuksiini, vain kiva tuoksu jäi. Uudistuneista koostumuksista ei ole tietoa mutta lueskelin että selvitystehot olisivat paremmat koska niihin on lisätty kvatteja.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 16 Joulu 2020, 09:17
Kirjoittaja ellen
Tilasin vitacostista Zatik-sarjan hoitiksia ja yhden sampoon. Sampooksi valikoitui kosteuttava sampoo, joka pesee hellävaraisesti, mutta on silti sopivan pesevä, eikä ole liian öljyinen. Tuoksu on todella mieto, eli kookoksen hajua ei tarvitse pelätä. Sampoon koostumus on hauskan geelimäinen tai vanukasmainen. Todella kiva sampoo, ja nyt harmittaa, että tilasin yhtä toista sampoota neljä pulloa, kun tästä Zatikin sampoosta voisi tulla uusi suosikkini.

Zatikin hoitoaineet ovat suurimmalta osin melko samanlaisia, hiukan vain tuotteissa käytetyt öljyt vaihtelevat ja niiden takia myös tuotteiden tuoksut vaihtelevat. Koostumuksissa on vain vähän variaatiota, hoitikset ovat suhteellisen juoksevia, mutta eivät onneksi sentään vesimäisiä. Selvittävät hiukset todella hyvin, tuntuvat antavan kosteutta ja kiiltoa. Ainoastaan Olive & Black Seed -hoitiksen tuoksu on vähän ikävä, se siis tuoksuu tosiaan juurikin mustakuminaöljyltä, jossa on voimakas haju ja maku. Sampoihin ja hoitiksiin ei ole lisätty hajusteita, joten sen takia ovat miedon tuoksuisia ja miellyttäviä käyttää.

Lyhyen käytön jälkeen tykkään valtavasti ja aion ostaa tulevaisuudessakin tämän merkin hiustuotteita!

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 03 Tammi 2021, 09:29
Kirjoittaja Chronos
Ostin Eliah Sahil-shampoojauheen, mallia Amla joka on normaaleille hiuksille. Pidän tuotteen suitsukemaisesta tuoksusta, pesee hiukset hyvin ja tukka jää tämän jäljiltä jopa vähän karvaisen oloiseksi. Silti ei pese päänahkaa kuivaksi. Toimii pehmeän veden alueella paremmin koska viimeksi tätä käyttäessä asuimme kovan veden alueella enkä ollut kovin vakuuttunut lopuksi. Hiuksiin tulee pitoa ja nutturapuikko pysyy hyvin tämän jäliltä. Pestessä vaahtoutuu kunnolla vasta toisella vaahdotuskerralla, mutta se on mainittu käyttöohjeessakin.

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Lähetetty: 02 Helmi 2021, 08:34
Kirjoittaja Xhex0879
Kukaan kokeillut saaren taika teepuu shampoota? Peseekö rasvaiset hiukset puhtaiksi vai jääkö lähmäisen rasvaisiksi kuten pala shampoolla yleensä.