Luonnonmukaiset hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Lila »

Täälläkin odotellaan lisäkokemuksia! Minulta puuttuu tällä hetkellä CO-pesuihin sopiva hoitis. On vaan jätettävää, tehis ja Deciemin jännähoito.  ::)
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Hyvältähän tuo vaikutti ainakin ekan koneilun perusteella. Hiukset tuli puhtaiksi, kiiltäviksi ja pehmeiksi, kuten co-pesulla yleensäkin.
Nyt en ole tehnyt co-pesua pitkään aikaan, niin tuntuu, että vähän puhtaampikin voisi vielä olla, mutta tuntemus voi johtua siitä, että olen tottunut shampoopesun tuomaan narskuvaan puhtauteen, joka on sitten taas päänahalleni ehkä hitusen liikaa. Päänahan kutinan vuoksi otin co-pesun taas käyttöön.

Ensi kerralla pitänee laittaa hoitoainetta vielä enemmän kuin viimeksi. Saatoin vähän kuitenkin pihtailla ja pituuksiin vedin tehohoitoa, joka voi myös selittää tuntemusta siitä, että olisi voinut olla vähän puhtaampi. (Tukka ei siis ole mitenkään lähmäinen/rasvainen, mutta tuntuu vaan vähän raskaammalta kuin shampoopesun jälkeen, mikä on varmaan ihan luonnollistakin.)

Ensivaikutelma kuitenkin Oma Gertrudesta on oikein hyvä ja uskallan suositella.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Täytyy tilata kokeiluun! Inci ainakin näyttää lupaavalta. Kiitos vinkistä!
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minulla on käytössä useita jätettäviä hoitoaineita ja yksi niistä on Urtekram Calendula Children's Leave In Spray Conditioner. Minulla on käsittelemätön polkkamittainen tukka ja pieni määrä tätä riittää selvittämään hiukset hyvin. Suihkautan hoitoainetta käsiin ja levitän käsien kautta latvoihin. En ole huomannut lähmäävää vaikutusta. Pitäisikin käyttää tätä useammin. Vuorottelen yleensä huuhdottavan ja jätettävän hoitoaineen kanssa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

-j- kirjoitti: Voi pahus pahus, uudistuksestakohan johtuu etten löytänyt mistään ko hoitista, kun etsiskelin joku aika sitten. Kaukaisia muistoja on ne ajat, kun litran purkin sai tilattua n. 40 eurolla kotiin asti... Born again on paras hoitoaine jota ikinä olen kokeillut.
-j-, jos olet edelleen Born.Again-tehiksen tilalle etsimässä jotain hoitoainetta, niin kokeilepa NeBiolinaOrganic Oat Hair Conditioneria, omani tilasin Ecco Vedeltä. 200 ml:n tuubi maksaa siellä 6,19 €, eli on todella paljon edullisempaa kuin Born.Again. Jos ei ole nappiostos, niin ei mene ainakaan hirveästi rahoja hukkaan, kun huonon hoitiksen voi aina holvata hiuksiin esihoitiksena ;D .

Tuon kaurahoitiksen tehot hiuksissa ovat mielestäni hyvin samanlaiset kuin BA:n, eli hoitis selvittää todella, todella hyvin ja tuntuu kosteuttavalta. Se tuoksuu kivan vaniljaiselta, on pehmeä, mutta ei yhtään liian ylimakea tai voimakas tuoksu. Mie en edes yleensä pidä vaniljan tuoksusta, mutta tämä hoitis tuoksuu mielestäni oikein hyvältä. Hoitiksen koostumus on juuri sopivaa, eli ole liian paksua jänkkiä tai liian nestemäisen lirua, joten sitä on helppo levittää hiuksiin.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Ostin eilen Khadin hiusöljyn ja rupesi siinä kiinnostamaan ko. sarja enemmänkin, varsinkin shampoit, jotka on kai aika omanlaisiansa. Onko jollain käyttökokemuksia niistä? Tekisi mieli kokeilla - varsinkin sitten, kun saa tuosta käytettyä parit muut shampoot pois.  ::)
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Jaa jaa, pitääpä pitää toi mielessä!
Olen löytänyt Aubrey Organicsilta ihan hyän hoitoaineen, mutta voisin ihan hyvin tuotakin testata jossain välissä :) Kiitos vinkistä! (vieläkin harmittaa born again :-/ )


EDIT. Tulen ehdottomasti kokeilemaan tuota, koska Aubrey hoitoaine ei enää toimikaan mulla kovin hyvin :-/


ETA2. NeBiolina hoitis hankittu. Meni hermo Aubrey Organicsiin... Niiden Honeysuckle-hoitis on kyllä todella selvittävää ja hoitavaa, mutta se lähmää hiukset. Vaikka kuinka huuhtelisi, hiukset jäävät lähmäisiksi, näyttävät kuivuttuaankin märiltä ja tuntuvat likaisilta jo päivän-parin kuluttua. Harmi homma. Aubreyn omena-paikkaava hoitis tekee ihan saman.
ellen kirjoitti:
-j- kirjoitti: Voi pahus pahus, uudistuksestakohan johtuu etten löytänyt mistään ko hoitista, kun etsiskelin joku aika sitten. Kaukaisia muistoja on ne ajat, kun litran purkin sai tilattua n. 40 eurolla kotiin asti... Born again on paras hoitoaine jota ikinä olen kokeillut.
-j-, jos olet edelleen Born.Again-tehiksen tilalle etsimässä jotain hoitoainetta, niin kokeilepa NeBiolinaOrganic Oat Hair Conditioneria, omani tilasin Ecco Vedeltä. 200 ml:n tuubi maksaa siellä 6,19 €, eli on todella paljon edullisempaa kuin Born.Again. Jos ei ole nappiostos, niin ei mene ainakaan hirveästi rahoja hukkaan, kun huonon hoitiksen voi aina holvata hiuksiin esihoitiksena ;D .

Tuon kaurahoitiksen tehot hiuksissa ovat mielestäni hyvin samanlaiset kuin BA:n, eli hoitis selvittää todella, todella hyvin ja tuntuu kosteuttavalta. Se tuoksuu kivan vaniljaiselta, on pehmeä, mutta ei yhtään liian ylimakea tai voimakas tuoksu. Mie en edes yleensä pidä vaniljan tuoksusta, mutta tämä hoitis tuoksuu mielestäni oikein hyvältä. Hoitiksen koostumus on juuri sopivaa, eli ole liian paksua jänkkiä tai liian nestemäisen lirua, joten sitä on helppo levittää hiuksiin.
Viimeksi muokannut -j-, 01 Maalis 2017, 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Midnight

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Ole Hyvä- shampoot on tietenkin liian voimakkaita mulle, ei tykkää pää ei  :-[ Frantsilan tuotteita en uskalla edes harkita.
Onko muita kotimaisia paitsi Elokuu jota ei juuri mistää edes saa?
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ I am eco cosmetics, myydään ainakin Ruohonjuuressa. Kai noi tuotteet valmistetaan Suomessa, vaikka valmistusmaata ei sampoopullossa luekaan. Hamppusampoo ei ole mielestäni erityisen hellävaraista, mutta mie tykkäänkin tosi öljyisestä sampoosta.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

ellen kirjoitti: ^ I am eco cosmetics, myydään ainakin Ruohonjuuressa. Kai noi tuotteet valmistetaan Suomessa, vaikka valmistusmaata ei sampoopullossa luekaan. Hamppusampoo ei ole mielestäni erityisen hellävaraista, mutta mie tykkäänkin tosi öljyisestä sampoosta.

Kyllä nää muistaakseni on Suomessa valmistettuja. Entiseltä nimeltään AM luonnontuotteet. Tykkäsin joskus joistain näiden tuotteista, mutta en ole käyttänyt enempää, koska nämä on vähän kalliita.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Enpä tiennytkään että AM on vaihtanut nimensä!!
AM hamppuhoitoaine oli Kevin Murphyn born againin ohella ainoa todella hoitava ja hyvä hoitis mun hiuksille, mutta liian kallis jatkuvasti käytettäväksi.

Aivina kirjoitti:
ellen kirjoitti: ^ I am eco cosmetics, myydään ainakin Ruohonjuuressa. Kai noi tuotteet valmistetaan Suomessa, vaikka valmistusmaata ei sampoopullossa luekaan. Hamppusampoo ei ole mielestäni erityisen hellävaraista, mutta mie tykkäänkin tosi öljyisestä sampoosta.

Kyllä nää muistaakseni on Suomessa valmistettuja. Entiseltä nimeltään AM luonnontuotteet. Tykkäsin joskus joistain näiden tuotteista, mutta en ole käyttänyt enempää, koska nämä on vähän kalliita.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Aivina kirjoitti: Ostin eilen Khadin hiusöljyn ja rupesi siinä kiinnostamaan ko. sarja enemmänkin, varsinkin shampoit, jotka on kai aika omanlaisiansa. Onko jollain käyttökokemuksia niistä? Tekisi mieli kokeilla - varsinkin sitten, kun saa tuosta käytettyä parit muut shampoot pois.  ::)
Mä oon käyttänyt useamman pullon Khadin Neem shampoota. Tuoksuu tosi voimakkaasti yrttiselle mentholille, vähän lakritsia haistan myös. Järkytyin kun avasin pullon ensimmäistä kertaa, mutta totesin sen haisevan tehokkaalle :D Pesukokemus oli ihan miellyttävä, vaahtoaa kohtalaisesti. Hoitoainetta ei tarvinnut käyttää ollenkaan Neem-shampoon aikana. Mutta se sitten kostautui kun monesti hoitavat shampoot saa mulle aikaan liimaletin pesua seuraavaksi päiväksi. Kokeilin myös keltaisella etiketillä olevaa Nutgrassia. Tuoksuu kevyesti sitrukselle. Mut valitettavasti tämäkin aiheutti hoitavuudellaan liimaletin. Tukka on mukavan sileä ja ilmava heti pesun jälkeen, mutta se ei kestä. Khadin shampoot vaikuttaa jotenkin öljyisiltä.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mun piti nyt ihan tulla kysymään, onko muilla juureksilla ollut samoja ongelmia Aubreyn hoitisten kanssa kuin mulla? Aikaisemmin asiasta valittelinkin täällä jo. Olen ainakin kolmea Aubreyn hoitista käyttänyt ja kaikissa sama juttu, ne ei huuhtoudu hiuksista pois kunnolla, vaikka miten pitkään huuhtelisi. Hiukset jää märän näköisiksi ja lähmäisiksi.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »


Kokeiltu Faith In Nature Rooibos-hoitoainetta, jota on kehuttu täälläkin. Koostumus todella kevyttä. Liruakin, mutta tehoaa todella hyvin ja selvittää. Sopii perushoitoaineeksi, jos ei vaadi mitään erityisempää..
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Ostettu testiin Urtekramin uutuus Morning Haze shampoo ja suihkutettava hoitoaine. Shampoo vaahtoaa runsaammin kuin sarjan muut shampoot. Ei pese narskuvaksi, eikä jätä limalettiä, tuoksuu ehkä häivähdyksen karvasmantelille. Purkin mukaan on sulfaatiton. Näitä saa ilmeisesti vain apteekeista. Jostain syystä on todella vaikea löytää shampoota joka kulkisi keskitietä, ei pesisi ihan korpuksi tai jättäisi limalettiä. Käytän pelkästään luonnonkosmetiikan shampoita. Mutta ehkä tämä Morning Haze on potentiaalinen vaihtoehto. Hoitoaineesa ei ole kummoisia selvitystehoja, mutta kuivuttuaan tukka on sileämpi ja kiiltävämpi kuin ilman mitään hoitoainetta. Suihke tulee ulos pullosta todella hienojakoisena.&nbsp; Ostin joitain viikkoja sitten Faith in Naturen Neem&Propolis shampoon kun aikoinaan käytin pullon sitä. En muistanut syytä miksi en ostanut toiste. Jättää hiukset sileiksi ja kiiltäviksi, eikä tarvitse edes hoitoainetta MUTTA lopputuloksena on iltaan mennessä rasvaisen tuntuinen tukka. Avo valitti samaa vaikka yleensä ei välitä millä hiuksensa pesee. Sinänsä kummaa kun purkin kyljessä lukee että on tarkoitettu normaalille/rasvoittuvalle tukalle. Olen varma että kaverin luonnonkihara kuontalo pitäisi tuosta Faith in Naturen shampoosta.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
Vastaa Viestiin