Luonnonmukaiset hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Frantsilalla on ainakin nokkos-yrttishamppoo :)
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

PoohBear kirjoitti: Frantsilalla on ainakin nokkos-yrttishamppoo :)
Ai niin se. Mutta siinä on SLS:ää, niin en osannut ajatella sitä. Harmittaa kyllä, että se voisi periaatteessa olla oikein hyvä shampoo, mutta mun pää ei oikein tykkää kovin voimakkaista sulfaateista.
Tykkään tosin ihan älyttömästi Frantsilan yrttishampoon tuoksusta. Voimakkaan yrttinen, vähän omituinen, mutta silleen hyvällä tavalla.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Flow'lla on nokkosta sisältävä shampoopala, jota myydään ainakin Prismoissa.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Onko tanskalaisesta Unique Haircare -merkistä ollenkaan kokemuksia? Olen kokeillut Volume-shampoota muutaman kerran, enkä ihan tajua sitä. Tuntuu kyllä puhdistavan ihan hyvin ja hellävaraisesti, joten siinä mielessä tietysti parempaa kuin monet. Kaikki mitä olen nähnyt tästä sanottavan on kuitenkin ollut ylistävää ja odotin vähän enemmän. Toisin kuin luvattiin, hiukset jäivät vähän raskaan ja jäykän oloisiksi. Odotin keveyttä ja pehmeyttä, mutta ehkä tässäkin sitten on jotain liikaa mun hiuslaadulle. Tuoksu on kyllä kiva (polkkajäätelö!), eikä piparminttua ole niin paljoa, että tuntuisi päänahassa, joten ei vaikuta ärsyttävältä.
1cFii, oma väri.
Nunna

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Nunna »

Onko kellään kokemuksia Skin Blossom- sarjan hiustenhoitotuotteista? Ostin testiin tuon Complete Care Shampoon ja on kyllä hyvää tavaraa. Pullossa lukee että 76% organic. Taidampa tilata ton hoitiksen vielä kylkeen, en vaan vielä raaskinut kun on jotain vanhoja XZ:n jämiä nurkat pullollaan. Olen siis pikkuhiljaa siitymässä pelkkiin luonnonmukaisiin hiustenhoitotuotteisiin ja tämä shampoo on ollut kokeilemistani paras. Pesee todella puhtaaksi ( ehkä vähän liiankin, hoitis on mun takkupehkossani ihan pakollinen ton jälkeen, jos haluaa saada hiukset harjattua aukikin joskus), tuoksu on hyvä eikä ole lirua. Jess!
Midnight

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Skin Blossomit kiinnostais, mutta mitenkähä voimakkaita ne on? Pitäis olla aika kosteuttava, että sopis mun hiuksille. En uskalla tilata koska en tiedä.
Nunna

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Nunna »

Midnight kirjoitti: Skin Blossomit kiinnostais, mutta mitenkähä voimakkaita ne on? Pitäis olla aika kosteuttava, että sopis mun hiuksille. En uskalla tilata koska en tiedä.
Noh, kuten sanoin,  pesevältä vaikuttaa toi shampoo, vaikka purkin kyljessä lukee vielä "hoitava". Ei nyt mikään Linna-shampoon tapanen, mutta ei mikään kovin kosteuttava, tosin kuivuttuaan tukka onkin hieman silkoisempi, eikä ihan niin takku kuin märkänä. Kiinnostaisi kyllä tietää miltä se hoitsikka tuntuu.. Pari blogia löysin, missä oli juttua kys tuotteista, mutten saanut oikein käsitystä.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Ainakin sen INCI:n mukaan mitä laitoit sampooketjuun, niin Skin Blossomin sampoo näyttää olevan ihan tavallista sulfaattisampoota. Sodium Coco Sulphate on siis Sodium Lauryl Sulphatea, on vain tehty kookoksesta, mutta on silti sulfaattia. Ei siis ihme, että sampoo tuntuu pesevältä, sillä se ei ole sulfaatitonta.
Nunna

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Nunna »

ellen kirjoitti: ^ Ainakin sen INCI:n mukaan mitä laitoit sampooketjuun, niin Skin Blossomin sampoo näyttää olevan ihan tavallista sulfaattisampoota. Sodium Coco Sulphate on siis Sodium Lauryl Sulphatea, on vain tehty kookoksesta, mutta on silti sulfaattia. Ei siis ihme, että sampoo tuntuu pesevältä, sillä se ei ole sulfaatitonta.
Joo kattelin, kans. Pullossa on myös lueteltuna piiitkä lista ainesosista, joita shampoossa ei ole, joka hämää. Olis pitänyt tilatessa kattoo viä tarkemmin, olen meinaan yrittänyt vältellä sulfaatteja, mutta tämä shampoo ei onneksi (ainakaan vielä) ärsytä mun päänahkaa. Saasmnähä miten käy.  :o
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja slala »

Pitäisi ostaa shampoota, hoitoainetta ja lämpösuojasuihketta (suoristusrautaa varten). Olisi ihan huippua, jos keksisin jotakin Ruohonjuuresta löytyvää. Onko teillä suosikkeja Ruohojuuren myymistä merkeistä? Esim. Urtekram, Logona, Unique Haircare, Benecos, Sante tai Suma? :) Oon toki lueskellut tätä ketjua, mutta monia merkkejä koskevat vinkit on aika vanhoja.

Mulla on käsitellyt hiukset, jotka pysyy kosteuttavilla tuotteilla ja ajoittaisilla rakennepaikkaavilla yllättävän hyvässä kunnossa. Nyt oon käyttänyt shampoista vaihtelevasti mm. MOP Hydratingia ja XZ Niittyvillaa, hoitoaineista Desert Essencen hajusteetonta hoitoainetta, XZ Niittyvillaa ja Alba Botanican Hawaiian Deep Conditioning Minute Maskia. Laveralla oli ennen hyviä hiustuotteita, nykyiset ovat mun kokemuksen mukaan huonosti peseviä ja huonosti hoitavia.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Onko jollakulla kokemuksia Ruohonjuuressa myytävistä Suma-hiustuotteista? Erityisesti hoitoaine kiinnostaa.
maaju
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 10:15

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja maaju »

Ehtiskö joku tarjota mulle vinkkejä.. Mulla on kaikki kosmetiikka vaihtunut luonnonkosmetiikkaan mutta hiustenhoitotuotteista vaan ei löydy vaikka useamman kerran olen etsinyt. Jonkun verran käytän muotoilutuotteita, joten jonkinlaista pesevyyttä kaipaisi. Mulla on tosi epätyypyllinen suomalainen hiuslaatu; karkea, paksu ja osin hieman luonnonkihara ja vähän sellainen aina kuivan oloinen. Ensimmäisellä kerralla hainkin täältä vinkkejä ja testissä oli muutama herbilän tuote. Sen jälkeen kokeiluna markettiversiota mm Urtekramilta. Muhittelin öljyillä (joka mun hiuslaadulle hyvin sopiikin, argan ihan jätettävänkin siloittamaan) ja shampoona muutamaakin Urtekramin, No Perfume oli ainakin. Viimeisimpänä testinä Madaran Colour and Shine ja niistä olinkin, että nyt löyty mun tuote kunnes olin käyttänyt ehkä noin puolet ja taas tuli sellainen fiilis että hiukset ei ole puhtaat ja ihan kuin jotain kertyisi. Taisin vetästä ihan pariinkin peräkkäiseen pesuun syväpuhdistavan shampoon ja vasta sitten se ällö tunne poistui :D Mitä mä nyt ottaisin kokeiluun?
my.oriflame.fi/kauneudellesi
Angie
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 531
Liittynyt: 07 Syys 2007, 12:54

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Angie »

^ Oletko kokeillut Faith in Naturea? Shampoot ovat luonnonkosmetiikaksi aika peseviä eivätkä ainakaan oman kokemuksen mukaan jätä lähmäistä tunnetta hiuksiin. :)
"Expose yourself to your deepest fear; after that, fear has no power, and the fear of freedom shrinks and vanishes. You are free."
-Jim Morrison
maaju
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 10 Huhti 2009, 10:15

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja maaju »

En oo kokeillut ja sitä kehuttiin muuallakin. Taidan testata sen seuraavaksi! Kiitos
my.oriflame.fi/kauneudellesi
Midnight

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Sante Jojoba- shampoo ja Brilliant Care- hoitis testattu.
Shampoo näyttää voimakkaalta INCI:n etupäässä olevan alcohol denatin vuoksi, mutta jättää hiukset pehmeiksi ja kiiltäviksi. Tuoksuu mielenkiintoiselle, ei juuri vaahtoa. Hoitari on öljyinen ja tekee luonnonkiharista _todella_ kiharat :T
Tuubit ovat käytössä hieman epäkäytännölliset, mutta pakkaukset kauniit kumminkin.
Vastaa Viestiin