Luonnonmukaiset hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Multa peukkua saa Sante Organic Kookos & Appelsiini kiiltoshampoo sekä Lavera Omenashampoo. Santella saa tosi silkkiset ja kiiltävät keijuhiukset ja Omppu-shamppoolla taas niin puhdasta jälkeä, että mun hiukset tuuhenee puolella. Tosi erilaiset lopputulokset, mutta käytän molempia riippuen miten aion hiuksia päivän pitää. Sante ei pidä mun luonnontukkaa puhtaana kuin ehkä sen päivän ehkä pari, mutta pidän sen lopputuloksesta niin paljon, ettei se haittaa. Omppu-shamppoolla taas voin pidentää pesuvälin kahdesti viikossa. Se on aika huima juttu tällä mun rasvoittuvalla luonnonletillä. Näiden kanssa en ilman pidennyksiä käytä ollenkaan hoitoainetta, silti hiukset jää tosi ihanaksi ja pehmeiksi. En voi kun suositella! Eikä kutise päänahka, nimimerkillä entinen verilleraapija.

Nyt kun on pidennykset päässä, ajattelin kokeilla myös jomman kumman tai molempien sarjojen hoitoainetta. Mulla on nyt Matrixin hotiis ja se on aivan liian hoitava jättäen omat hiukset lähmään. Sitä jos laittaisi pidennysten latvoihin ja muuhun pituuteen sitten jotain muuta.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Onko se sun omppushampoo se tuubiin pakattu, jossa ei ole soijaa, vai onko Laveralla vielä siinä perustukkasarjassakin omenashampoo? Mulla on niistä ei-tuubeista se volumeversio (appelsiini ja vihreä tee) ja sain sen käytön aikana ihottumaa ja pieniä näppyjä kroppaan, enkä oikein viitsi tätä sarjaa enää kokeilla, kun kaikissa on nykyään soijaa ja mantelia, joille olen allerginen. Niitä tuubiin pakattuja en ole kokeillut, mutta voisin.
1cFii, oma väri.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mulla on sama ongelma soijan ja mantelin suhteen. Tää omppushamppoo on joo se tuubissa oleva, mulla oli myös toi appelsiini volyme shamppoo sellaisessa putelissa ja siitä tulee mullekin soija-allergisena ihan jäätävät näpyt + kutinat aika pitkälti kaikkialle yläkropaan. Jouduin heittämään se pois, kun en uskalla antaa edes miehen käyttää sitä jos tulee jotain kosketusallergiaa. Huomasin sen vasta kotona, että siinä oli soijaa, mutta ajattelin ettei se nyt niin pahasti voi vaikutta. Väärässä olin, ei saakutti kun kutisin kauttaaltaan sain ihottumaa ja päänahka helotti punaisena. Tätä olen nyt käyttänyt tuubin verran ja mitään ei ole tullut. Inci on lyhyt ja ytimekäs. Tykkään tosi paljon tän shamppoon sellaiesta simppeli, mutta tehokas asenteesta :).
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Okei, kiitos, minäpä kokeilen sitten myös jossain kohti noita tuubeja! Olen kyllä myös omenalle allerginen :P, mutta noitahan on kai pari muutakin vaihtoehtoa samankaltaisella sisällöllä. Eikä se omenakaan toki välttämättä samaa tee kuin soija- ja manteliproteiinit shampoossa. Mäkin yleensä tarjoan sopimattomat pesuaineet siipalle, mutta tän laitoin itsekin poistoon just tuosta samasta syystä. No, muistaapahan taas vähän aikaa, mitä ei ainakaan kannata ostaa.
1cFii, oma väri.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Oon myös allerginen omenalle, tein siksi ensin allergiatestin, mutta ehkä se muoto jossa omena on vaikuttaa. Voin juoda esim. omenamehua, mutten syödä omenoita raakana tai huonosti kypsytetyssä piirakassa. Soijaa ja mantelia en siedä missään muodossa. Ärsyttävän monessa tuotteessa niitä on. Oon pitkään ihmetellyt miksi mun kädet kutisee oudosti. Kappas kappas, käsirasvan kolmas ainesosa sweet almond oil...
Viimeksi muokannut Aridith, 25 Heinä 2016, 16:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Joo, ei omenasta varmaan mitään raakaa proteiinia noissa käytetä niin kuin soijasta... Mä pystyn kanssa juomaan omenamehua ja syömään kunnolla kypsennettyä sosetta, mutta tuoretta tai vajaasti kypsennettyä (just ne lohkot piirakoissa!) en voi syödä palastakaan ilman turpoamista. Mutta kyllä mä nyt uskallan hyvin tuota omppushampoota kokeilla, kun kerran ollaan samassa veneessä senkin suhteen! :)
1cFii, oma väri.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Urtekramin nokkosshampoo näköjään näköjään ei ole hyvä, kuivattaa. Ollutkin ennen sen shampoon käyttöä jotain kuivaa hilsettä. Jotain juttua koitin etsiä AM hamppushampoosta, lätsäyttääkö tukkaa?
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Pesin hiukset Santen Lava Power-shampoolla ja hoitoaineena oli Santen Brilliant Care. Shampoo tuntui häviävän hiuksiin levitysvaiheessa, eikä vaahdonnut, koska se on sulfaatiton. Veden lisääminen auttoi. Hiukset näyttävät puhtailta, mutta ei mitenkään tuuheammilta. Tuoksu jäi hiuksiin Hoitoaine tuntui riittoisalta, levittyi hyvin ja jätti hiukset pehmeiksi.

Tämä tuntuikin ihan toimivalta kaksikolta. Tukka on tuntunut hyvältä tänäänkin, ei ollenkaan mitään lähmää.

Päivitystä:
Pesin torstaina Lava Powerilla ja hoitoaineena Alba Botanican jätettävä. Eilen en pessyt ja tänään hiukset näyttivät selvästi rasvaisilta. Eilen jo näyttivät. Olisikohan sillä jotakin merkitystä, kun en huuhdellut hiuksia heti? Kokeilut jatkuvat. Hoitoaine toimii loistavasti myös Faith in Naturen suklaashampoon kanssa.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 03 Syys 2016, 10:35. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Minkälaisia kokemuksia muilla on Urtekramin hoitoaineesta? Mulla hiukset muuttui yht'äkkiä lähmäisen tahmeaksi, enkä keksi muuta syytä, kuin että olen käyttänyt puolikkaan pullon ajan Aloe Vera hoitista.

Omat suosikit (hinta-laatu) on Santen ja Laveran tuotteet.

ps. Jos saksan kieli onnistuu, niin tätä nettikauppaa olen käyttänyt jo muutaman vuoden, luotettava ja nopea
http://www.bio-naturel.de/
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

En tykkää Urtekramin hoitoaineista. Eivät oikein tunnu hoitavan, mutta tukka saattaa jäädä lähmäiseksi. Lempparit on Santen Brilliant care/Glanz ja Faith in naturen hoitoaineet.
Midnight

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Mulla Urtekramit toimii parhaiten. Oon jääny käyttämään etenkin Aloe Vera- sarjaa. Myös No Perfume sh & ha ois kiva kokeilla :)
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Mulla on liukkaat, lasimaiset, "liian hyväkuntoiset" hiukset. Oon tykästynyt Unique Haircaren syväpuhdistavaan shampooseen. Sillä oon saanut tukkaan ilmavuutta ja kiiltoa tosi kivasti. Pesee vähän narskuvan puhtaaksi, mutta eipä ainakaan ole vielä omaa kuontaloa kuivattanut. Pitää kokeilla saman sarjan volyymishampootakin.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Mena »

Onko jollain kokemusta i+m hiustuotteista? Tilasin hyvinvoinnin.fi:stä i+m Freistil Sensitiv hoitoaineen mutta ei ole vielä saapunut mulle asti. Shampoon olen jo löytänyt (Ole hyvän hajusteeton) mutta hoitoaineista ei tunnu löytyvän tarpeeksi selvittävää ja kosteuttavaa, ja valikoima on aika suppea kun pitää olla hajusteeton.

Urtekramin No perfumen hoitoaine ei tee mun hiuksille mitään. Ei edes selvitä. Käyttelin tuon loppuun hennaamisen yhteydessä latvoihin öljyn kanssa. Saman sarjan shampoo oli ihan ok, mutta lopulta liian pesevää mun päänahalle.
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Ostin am hamppushampoota. Ei millään meinaa vaahdota (kuuluuko sen?). Tukka tuntuu rasvoittuvan vähän nopeammin. Ajattelin kokeilla tuota kuivaan päänahkaan jos auttaa.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Vuhi kirjoitti: Ostin am hamppushampoota. Ei millään meinaa vaahdota (kuuluuko sen?). Tukka tuntuu rasvoittuvan vähän nopeammin. Ajattelin kokeilla tuota kuivaan päänahkaan jos auttaa.
Jos se on sulfaatiton, niin ei vaahtoa yhtä paljon kuin sulfaatilliset shampoot. Taisin joskus itse käyttää tuota hamppushampoota enkä oikein tykännyt. Tukka jäi jotenkin vähän lähmäiseksi.
Jotkut muun AM:n shampoot sen sijaan oli kai oikein hyviä.
Vastaa Viestiin