Luonnonmukaiset hiustuotteet

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Pesin välillä markettishampoilla, mutta nyt olen pessyt jälleen tuolla. Huomasin pesuvälin olevan pitempi Oma Gertrudella pestessä. Tukka on ilmava. Olen kyllä muotoillut hiukset, joka yleensä vähentää rasvoittumista.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Päivitystä edelliskertaan Urtekramin kanssa. Ei toimikaan Morning Haze enää. Ostin pitkän tauon jälkeen sitä innokkaana mutta pettymys oli suuri, pesee toki hyvin puhtaaksi edelleen ja siitä pidän mutta pituudet takertuvat toisiinsa. Ei auta hoitoaine tai pidempi huuhtelu. Voi olla että hiusten ja päänahan tarpeet ovat nyt talvella erilaiset kuin viimeksi. Kävin ekokampaajalla etsimässä Khadin Amlaöljyä ja sitä löysinkin, kysäisin samalla Khadin shampoista. Kävi ilmi että Khadin Neemiä ei tulisi käyttää joka pesussa koska on päänahan hilseongelmaan ja muuttaa päänahan pH:ta. Mullehan kävi niin että sain Neem shampoosta hilselyä ja joka pesussa sitä käytin. Samoin ostamani Nutgrass-shampoo on rasvoittuvalle päänahalle eikä mulla ole sitäkään. Nyt ostin kokeeksi Khadin Amla-shampoota ja toistaiseksi olen tykännyt. Olen yhdistänyt sen Amlaöljymuhituksiin. Tuoksu on todella voimakas Ylang-ylang joka aiheuttaa mulle ainakin tuoksulampussa poltettuna huonoa oloa mutta tässä pitoisuus varmaan on niin pieni niin ei tule oireita. Tuoksuhan itsessään on todella miellyttävä. Tekisi mieli kokeilla vielä sitä Khadin Ruusu-shampoota koska tuoksuu kuulemma Nerolille ja se on mun suosikki eteerisistä öljyistä.  Mut veikkaan sen olevan liian hoitava ja taattua limalettitavaraa.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
irtohius
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 17:17

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja irtohius »

Khadi on mielekäs brändi shampoita ajatellen. Tykkään heidän shampoissaan tuoksuista, miedoista ainesosista sekä tietyllä tapaa viehättävistä ideoistaan, esim. hiusöljyjen suhteen. Joka öljysekoituksella sekä eteerisillä öljyillä on haettu kiehtovia, funktionaalisia ja yksilöllisiä vaikutuksia. Rakastan kaikkea, missä esiintyy kylmäpuristettuja kasviöljyjä ja mietitty ja testattu käytännössä reseptien vaikutuksia ja toimivuutta.
Rehellisesti sanoen haluan varsinkin nykyään öljyiltä jonkinlaisen erityisominaisuuden, mikä se sitten onkaan. Heillä, siis Khadilla on ihonhoitoon molemman käden sormet mukaan laskien ihoöljyjä. Näitä käytän kuten kuuluu, iholle, mutta myös hiuksille. Näissähän on aivan fantastiset, luonnosta peräisin olevat tuoksut ja kaikki näistä öljyistä tuoksuvat erilaiselle.

Valkolilja ja orvokki (ihoöljyjä)&nbsp; ovat suosikkiöljyjäni heidän valikoimastaan. Pullot ovat lasia ja ylellisen näköiset. Sisältöä on helppo levittää pumppunokan kanssa ja nimeomaan hiuksille tarkoitetut öljyt sisältävät lasipipetin levityksen helpottamiseksi.

Kasvivärit kuuluvat värjäysosastolle, mutta lyhyesti: hienojakoiset ja värjäysteholtaan ihan hyvät.
Viimeksi muokannut irtohius, 28 Huhti 2018, 17:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
hiukset luonnostaan 2c - 4a M/C III,

Aunt Jackie's, Dark & Lovely, Queen Helene, African Pride
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Miten olen saanut luonnonmukaisista shampoista sellaisen kuvan, että ne olisivat hellävaraisia ja sulfaatittomia. Minä pesen välillä Elokuun tervashampoolla ja viimeksi Avalon Organicsin shampoilla. Ihmettelin, kun lyhyet hiukseni olivat pesun jälkeen takkupesänä. Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia. Minun versiossa oli vain coconut alcohol. Ja sodium coco-sulfate Avalon Organicsissa. Mikromuovia niissä ei kai ole, ellei sillekin ole joku kiertoilmaisu >:D.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Midnight

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Midnight »

Marie Corelli kirjoitti: Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia.
MIKS VIT....ssa Kaikki sarja aina joko pilataa tolla tai sitten silikoneilla yms paskalla?! MIKSSIIIIIIIIIIIIIIII!!!!

:# :# :# :# :#
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Midnight kirjoitti:
Marie Corelli kirjoitti: Näin sitten uudemman pullon Elokuu-shampoon kaupassa ja incissä oli sulfaattia.
MIKS VIT....ssa Kaikki sarja aina joko pilataa tolla tai sitten silikoneilla yms paskalla?! MIKSSIIIIIIIIIIIIIIII!!!!

:# :# :# :# :#
Ei ole pilattu ja coconut alcohol oli merkitty sulkeisiin sodium laureth (?) sulfate nimellä. En muista, oliko tuo vai se toinen sulfaatti. Tästä sulfaattiaiheesta löytyy enemmän keskustelua tuolta Sulfaatittomat shampoot -aihealueelta, jossa on selitetty tätäkin asiaa. Inci oli muuten ihan sama kuin minun vanhassa tuotteessa, mutta suluissa tuo lisäys.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Happy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 26 Joulu 2017, 00:17

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Happy »

Ostin joskus tuon Oma Gertrude volyymishampoon ja unohdin sitten vaan hyllylle. Pesin tuolla pitkästä aikaa ja voihan vitsit ilmavan ihana tukka siitä tuli. Luonnonkihara vaan jotenki korostui erityisen kivasti ja tuntui muutenki hoidetulta. Volyymiakin sitten kai tuli, mut ihan yllätin kuinka kiva pää tuli. <3
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Oma Gertrudelta on kyllä muutenkin tullut vastaan pelkästään hyviä tuotteita. Ja hintakin kohdallaan.
Tykkään itse tosi paljon siitä puolukkahoitoaineesta.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^^Minulla on myös tuo volyymishampoo ja tykkään siitä todella paljon. Toimii.

Tykkään myös Santen Lava Power -shampoosta, sillä sekin jättää tuuhean tunteen hiuksiin. Pesuvälikin pitenee hieman. Tuoksusta en tykkää.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 28 Kesä 2018, 13:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Neve »

Hankin tämän ketjun innoittamana Oma Gertruden volyymishampoon ja eilen ekan testauksen jälkeen fiilikset on hyvät. Shampoo vaahtoaa runsaasti ja jättää tukan pehmeäksi. Yksi vaahdotus riittää. Tuntuu hellävaraiselta pestessä ja kuivuttua tukka ihanan pehmoinen ja ilmava, muttei kuitenkaan höttöinen. Plussaa myös kivasta ja miedosta tuoksusta. Edullinen ja riittoisa shampoo, jota voisin toistekin ostaa.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Triina »

Onko joku käyttänyt Saaren Taika -tuotteita? Merkki kiinnostaa sekä brändinä että raaka-aineidensa puolesta. Entinen, kauneudenhoitoalalle siirtynyt työkaverini jälleenmyy näitä ja moni työkaveri on kokeillut ja kehunut. Lähinnä kiinnostaisi Tyrni-Kehäkukkashampoo + hoitoaine ja ihonhoidosta suolasaippua.
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Teinpäs minäkin sitten ensimmäisen iHerb-tilauksen, ja sieltä on tulossa Mill Creekin rekkua ja Giovanni Smooth as Silk-hoitista.

Nyt kun luonnonkosmetiikka on in ja tarjontaa alkaa olla Suomessa kivasti, niin kysynpäs jos joku on löytänyt hyviä rakennepaikkaavia täältä kotimaan kamaralta? Madaran Grow Volume on ainoa laatuaan jonka tiedän, jos sitä voi siis rakennepaikkaavaksi sanoa.
Viimeksi muokannut Jessie, 02 Tammi 2020, 14:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja ellen »

Löysin Tokmannilta saksalaista luonnonkosmetiikkaa, cosnature-merkkistä. Ihan tuntematon brändi minulle, mutta otin kokeiluun yhden pullon hoitista, kun en halua tilata iHerbistä pitkän odotusajan takia. Avocado & Almond -hoitis osoittautuikin todella kivaksi ostokseksi. Hoitis on kermaista, mutta paksusta koostumuksesta huolimatta se on helppo levittää. Se selvittää hiukset hyvin, eikä ainakaan minun käsiteltyjä, kuivia luonnonkiharoita hiuksia se ei lätsäännytä liikaa, vaan on juuri sopivan hoitavaa. Tuoksu on todella mieto ja miellyttävä. Tokmannin hinta ei ollut kauhean paha, 4,49 €, vaikka onhan 200 ml:n pullo melkoisen pieni ja kuluu aika äkkiä pitkiin hiuksiin käytettäessä. Taidan kokeilla muitakin sarjan hoitiksia, sillä saatavuus on kätevä, eikä hinta ole kauhean hurja.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Oon pitänyt hiuksia lyhyinä vuosikaudet ja mennyt ihan vaan kosteuttavalla shampoolla ilman hoitoaineita. Nyt kesäauringon ja meriveden liukuvärjäämä karanteenitukka alkoi kaivata toimenpiteitä. Alkuun ostin Urtekramin Anti-Pollution hoitoaineen. Paksu koostumus, sen vähän mitä tekee, enintään lähmää. Ei kosteuta, pehmennä, paikkaa eikä suojaa. Sain kaverilta SheaMoisturen naamiopussukoita lahjaksi, ja Intensive Hydration Mask on nyt jo toista viikkoa hoitoaineena parin minuutin vaikutusajoilla käytössä. Todella kosteuttavaa, jämäköittävää ainetta, joka ei kuitenkaan latista hentoja hiuksia. Hommasin myös pitkästä aikaa Phyto 9:n ja tällä yhdistelmällä tukka tuntuu pysyvän paremmassa kunnossa.

Edit. Kokeiltu myös SheaMoisture Deep Treatment naamio. Koostumus muistuttaa tönkköä sinkkivoidetta, ja imeytyy hiuksiin niin nopeasti, että tätä täytyy käyttää kerralla paljon enemmän kuin kosteuttavaa naamiota, ja on melkein mahdoton haroa sormilla hiusten läpi. Muutaman minuutin vaikutusajalla jämäköitti, suoristi, mutta jätti latvat kuiviksi. Tuuheutusta, jämäkkyyttä ja rakennepaikkausta hakevalle varmaan ihan hyvä tuote, mutta mun hiuksille kosteutus toimii paremmin, koska latvoja ei ole leikattu pitkään aikaan ja tykkään enemmn laineista/kiharasta kuin suorasta tukasta.
Viimeksi muokannut Shi Shi, 12 Marras 2020, 10:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
:: 2a M-F i&nbsp;::&nbsp;" When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Luonnonmukaiset hiustuotteet

Viesti Kirjoittaja elly »

Millaiset kosteutus- ja selvitystehot Laveran hoitoaineissa on? :)
Vastaa Viestiin