Sivu 1/1

Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Kesä 2015, 14:11
Kirjoittaja scoundrel
Mikä olisi hyvä hoitoaine/jätettävä takkuuntuville latvoille? Mun latvat on ihan ookoo kunnossa, mutta hiuslaatu on sellainen että yksi tuulenpuuska ja latvat on sellaisessa takussa että tangle teezerkin itkee mun puolesta... Olen kokeillut eri hoitoaineita (silikonittomia ja silikonillisia) ja muutamia jätettäviä (lähinnä XZ-sarjaa), mutta ihan hirveästi en ole näihin perehtynyt... haluaisin tuotteen joka oikeasti auttaisi. Hinnalla ei väliä, suositeltaa hoitoainetta tai jätettävää joka auttaa takkuuntumisen estämisessä? Kiitos :-*

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Kesä 2015, 14:40
Kirjoittaja tipson
^ Mulla on sama juttu, niskasta hiukset menee jopa rastoille ihan pienestä  :( Mulla ei ole heittää mitään hoitsikkaa, koska en ole löytänyt mitään täysin pelastavaa ratkaisua, mutta tähän asti paras keino ehkäistä takkuja on ollut öljyt latvasuojana. Monet silikoniset tuntuu vaan edesauttavan takkuuntumista itsellä ja silikonittomat taas ei siloita muuten tarpeeksi. Öljyt ei tietenkään kaikille sovi ja omalle hiuslaadulle voi joutua hetken etsimään sopivaa öljyä. Mulla helposti öljyt lähmää ja laitankin öljyn latvoihin ennen shampoopesua ja tällä tavoin öljyä jää just sopivasti hiuksiin pesun jälkeen.

Toisaalta yritän muistaa esim. letittää hiukset aina ulkoilun ajaksi, jotta takkuja ei pääsisi syntymään. Usein tulee kiepautettua latvat kahdessa osiossa löysälle "letille" ja tällä tavalla hiukset ei mene mulla edes laineille eikä letin tekoon ja avaamiseen mene minuuttia kauempaa aikaa :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 14:06
Kirjoittaja Punapää
Lopetin e-pillerit vähän yli 2 kk sitten ja nyt oon huomannut, että tukkaa on alkanut tippumaan nopeammalla tahdilla. Luin jo netistä kauhutarinoita siitä, miten jollakin on tukkaa enää kolmasosa entisesta määrästä. Mulla on aina ollut aika ohut tukka, joten en halua ees kuvitella millanen liru mun kolmasosani olisi. En ees muistanut, että tukanlähtö on yks mahdollisista oireista e-pillerien lopettamisen jälkeen ennen kuin vaatteissa alkoi olla yhä enemmän hiuksia ja eräänä päivänä suihkussa lähti ihan kunnon tuppo hiuksia irti! Mitäs juureslaiset sanotte, auttaisko tässä nyt biotiinin tai jonkun muun popsiminen? Haluasin vähän ennaltaehkäistä mahdollista tuhoa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 15:33
Kirjoittaja ZombieQueen
^En usko että oikein mikään biotiini tmv. auttaa tuohon kun kyse on hormonaalisesta jutusta. Kannattais varmaan jutella lääkärin kanssa asiasta. Jos yhtään lohduttaa niin sehän kyllä tasaantuu kun hormonitkin tasaantuu mutta onhan toi tietty inhottava tilanne... Lääkäri ainakin vois sulkea pois mahdolliset muut syyt.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 02 Elo 2015, 13:15
Kirjoittaja helmikuu
Hiukset ovat pesun jälkeen pörröiset, eivät siis takkuiset vaan muutoin ihan sileät, mutta päällimmäiset kasvamassa olevat hiukset menee pörrölle. Mikäs eliksiiri tähän auttais? Käytössä on XZ hoitovoide, jojobaöljy ja perushoitsikkana Tresemme Naturals.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Elo 2015, 09:07
Kirjoittaja Aivina
Apua! Hätätilanne!
Kävin eilen saunassa ja nojailin huolettomasti saunan lämpimään seinään. No pihkaahan siinä oli ihan kamalasti.
Kysymys kuuluukin: Miten pihkan saa pois hiuksista? Sitä ei ole paljon, mutta se muodostaa ikävän klöntin hiuksiin ja siihen muodostuu massiivinen takku, kun muutkin hiukset ympäriltä takertuu pihkaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Elo 2015, 09:45
Kirjoittaja ellen
^ Pihka lähtee öljyllä :) . Koiran tassuista joutuu joskus irrottelemaan pihkaa ja öljyllä pihka irtoaa hyvin, jonka jälkeen koiran tassut voi vielä pestä saippualla öljyn poistamiseksi.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Elo 2015, 10:42
Kirjoittaja Amilo
^ ja myös fairylla saa ainakin vaatteista. Että jos on pieniä määriä hiuksissa, niin ihan paikallisesti voisi Fairyllakin liuotella. Mutta olipa hyvä kuulla myös tuo öljy vinkkin!

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Elo 2015, 19:50
Kirjoittaja Marie Corelli
^Minäkin käytin pihkan poistoon öljyä ja sitten shampoopesu.

Minun kysymykseni liittyy hiusten pesuun. Minä kasvatan hiuksia ja pesen hiukset yleensä päivittäin. Viikonloppuisin jätän yhden pesun väliin. Mietin nyt, että pitäisikö hiukset pestä vain joka toinen päivä ja olisiko se hiusten kunnon kannalta parempi? Käytän päivittäin myös muotoilutuotteita. Miten usein te muut pesette hiuksianne? Miten hiukset saa siisteiksi välipäivinä?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Elo 2015, 20:13
Kirjoittaja enna
^Hiustenpesu kannattaa tahdittaa päänahan kunnon mukaan. Voit koittaa pidentää pesuväliä vaikka kahteen päivään, mutta jos päänahka alkaa sen seurauksena kutiamaan tai jotenkin muuten oireilemaan, niin kannattaa pitäytyä siinä päivittäisessä pesussa. Varsinkin, kun käytät muotoilutuotteita, ne saattavat ärsyttää jäätyään päähän pidemmäksi aikaa - tai sitten ei, kokeilemalla selviää.
Minä pesen joka toinen päivä. Laitan tukan pesun jälkeen hiusten kuivattua tai sitten en - jos vaivaudun laittamaan niin ainakin mun tukka pysyy samanlaisena vielä seuraavanakin päivänä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Elo 2015, 20:35
Kirjoittaja Marie Corelli
^Minä laitan hiukset yleensä aamulla. Yöksi en mitään muotoilutuotteita laita iltapesun jälkeen. Olen kyllä nukkunut muotoilutuotteet päässä ilman mitään ongelmia. Hiukset kyllä tuntuvat yleensä runsaammilta, jos en pese joka päivä. Hiukset kyllä rasvoittuvat toisinaan niin, etten voisi kuvitella olevani pesemättä hiuksia muuten kuin kotipäivinä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Elo 2015, 20:35
Kirjoittaja Hilippa
^^^ Minäkin olen kasvattamassa hiuksia (ihan pian vyötärömitassa) mutta pesen kuitenkin hiukset viidesti viikossa, osin mun aamuisin harrastaman kuntopyöräilyn takia. Pidän siis yleensä kaksi pesutonta päivää viikossa joiden aikana käytän tarvittaessa vauvatalkkia hiusten juuriin, jos rasvaisuutta ilmenee. Lisäksi suosin tuolloin lettikampauksia.
Vuosia sitten kokeilin montaakin eri kuivashampoota, mutten pidä siitä 'hiuksissa tuntuu jokin aine' fiiliksestä jonka valtaosa niistä jätti jälkeensä. Sen takia olen päätynyt käyttämään Natusan talkkia.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Elo 2015, 20:43
Kirjoittaja Marie Corelli
^Kunpa saisinkin hiuksiini lettikampauksia, mutta hiukseni ovat vielä niin lyhyet, että en saa poninhäntää tai kunnollisia lettejä. Ihan pineiä lettejä saan jo tehtyä esim. otsahiuksiin.

Hiusten pesuväliä mietin siitäkin syystä, jos se aiheuttaa hiustenlähtöä. Minulle on nyt tullut hiustenlähdöstä jokin päähänpinttymä, kun näin sukulaisnaisen harventuneet hiukset. En ole ainakaan huomannut, että päänahka paistaisi läpi enemmän jostakin kohdasta ja jakauksen kohdaltakin kasvaa uutta hiusta. Kai se pitempi hius myös näyttää siltä, että sitä olisi harjassa enemmän kuin lyhyttä. Hiustyyppini on kyllä aika ohut.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Syys 2015, 00:07
Kirjoittaja hubbabubba
Mikä avuksi kun mun tukka on nykyisin ihan järkyttävä hamppu?? Tossa vuosi-puolitoista vuotta taaksepäin hiukseni ohenivat ihan tolkkuttomasti, leikkasin ne lyhyiksi ja tosiaan osa hiuksista kasvoi takaisin kiharana.. Nyt hiukset eivät ole kiharat, ei tosin suoratkaan. Epämääräistä sökerä ja hamppua koko pää täynnä.

Föönaan ehkä kerran kuussa. Suoristan max pari kertaa kuussa. Käytän kampaajani suosittelemia tuotteita, olaplex-kotihoitoaine on käytössä. En värjää. Käytän jätettävää. Joku tehohoito ehkä?? Suositelkaa nyt mitä voisin tehdä, tekee taas mieli vetää ihan kaljuksi.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Syys 2015, 00:26
Kirjoittaja Sassy
Kannattaa kokeilla kosteuttavia tuotteita. Näitähän nyt löytyy vaikka millä mitalla, kokeilemalla löytyy sopivat. Esim. XZ ei tunnu tekevän oikein mitään itselläni, kun taas silikoninen Tigi feikkaa hiuksen pinnan oikein kivasti. Omaan kihara+suora- yhdistelmä hiukseeni ei ole rakennepaikkaavat oikein koskaan korjanneet hamppuisuutta. Vaihtaisin siis tuotteet mahdollisimman kevyesti peseviin ja kosteuttaviin + lopun sotkun selvittäisin tarpeen mukaan jollain silikonilla, esim. Tigin small talk on ollut loistava tähän päähän.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Syys 2015, 09:39
Kirjoittaja Manna
Tukkis kirjoitti: Mikä avuksi kun mun tukka on nykyisin ihan järkyttävä hamppu??
Muistatko juoda päivittäin tarpeeksi vettä ja käyttää lisäksi ns. hyviä öljyjä? Jos ulkoiset keinot eivät riitä niin kannattaa lisätä "sisäistä voitelua" :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Syys 2015, 10:06
Kirjoittaja ellen
Tukkis kirjoitti: Mikä avuksi kun mun tukka on nykyisin ihan järkyttävä hamppu??
Onko ravintosi kohdallaan, saatko riittävästi proteiinia ja hyvää rasvaa? Entä onko sinulla lääkitystä, joka voisi aiheuttaa sivuvaikutuksia päänahkaan/hiuksiin? Mannan suositteleman sisäisen voitelun lisäksi esim. biotiini, sinkki, MSM, D-vitamiini ja pii (silica) ovat oikeasti hyödyllisiä lisäravinteita hiusten kasvuun ja kuntoon.

Entä millaiset kampaajasi suosittelemat tuotteet ovat, tai tarkemmin mitä ne ovat? Hiustenhoitotuotteiden päivitys saattaisi myös auttaa, samoin kunnon kunnon tehomuhittelut kosteuttavilla tehiksillä ja/tai öljyillä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Syys 2015, 11:31
Kirjoittaja hubbabubba
Lääkityksiä ei ole, juomisen pitäisi olla ok, syön paljon esim avocadoja josta saa hyvää rasvaa, käytän laadukkaita öljyjä muutenkin, proteiinin saannissa ei pitäisi olla ongelmaa myöskään. Msm kapselit löytyvät kaapista mutten sitten uskaltanut aloittaa niitä, kun saattavat aiheuttaa näppyläisyyyyä (yli 10v aknehistoria joka nyt rauhoittamaan päin)..

Tuotteet jota käytän ovat label m Age-defying sarjan shampoo, hoitoaine ja jätettävä. Myös Korres normaalin hiusten, hellävarainen shampoo ja sh löytyy, käytössä välillä myös marketin tresemmen kosteuttavat.

Mikä voisi olla semmoinen tosi kosteuttava shampoo? Katselin Kerastasen tuotteita, näistä mihinkään??

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Syys 2015, 12:51
Kirjoittaja ellen
^ Ehkä syynä on sitten vain käytetyt tuotteet ja hoitotavat. Sulfaatittomalla sampoolla, kosteuttavalla sekä rakennepaikkaavalla hoitiksella ja hyvällä jätettävällä pääsee jo pitkälle, mutta kun lisää rutiineiksi vielä CWC-pesun sekä hiusten pitkäkestoiset tehis- ja öljymuhittelut, niin tuloksia saa aikaan nopeastikin.

Jos hiustuotteiden tilaaminen ulkomailta ei haittaa, niin tässäpä vaihtoehtoja:

* sulfaatittomia, hellävaraisia ja kosteuttavia sampoita
- Organix South TheraNeem Naturals Shampoo Scalp Therapé
- Andalou Naturals Shampoo Moisture Rich Argan & Sweet Orange
- Shikai Natural Moisturizing Shampoo
- Acure Organics Shampoo Moroccan Argan Stem Cell + Argan Oil

* kosteuttavia hoitiksia/tehiksiä
- Nature's Gate Henna Shine Enhancing Conditioner For Dull, Lifeless Hair
- Desert Essence Organics Hair Care Coconut Conditioner
- Nature's Gate Aloe Vera Moisturizing Conditioner
- Earth Science Fragrance Free Conditioner
- Aubrey Organics Honeysuckle Rose Moisturizing Conditioner
- Aubrey Organics White Camellia Ultra-Smoothing Conditioner
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer
- Giovanni Smooth as Silk Deep Moisture Conditioner
- Urtekram No Perfume Conditioner
- A'kin Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- L'anza Daily Elements Moisture Treatment
- Nexxus Humectin
- Joico Intense Hydrator

* hyviä rakennepaikkaavia hoitiksia
- Mill Creek Keratin Conditioner Repair Formula
- Giovanni Nutrafix Hair Reconstructor
- L'anza Hair Repair Reconstructor
- Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor

* hyviä hiuksiin jätettäviä hoitiksia
- Alba Botanica Leave-in Conditioner Fragrance Free
- Giovanni Direct Leave-In Weightless Moisture Conditioner

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Syys 2015, 11:35
Kirjoittaja hubbabubba
Kiitos suosituksista. Olen tosin kokeillut noista mainitsemistasi tuotteista aika montaa enkä yhdestäkään pitänyt. Mulla usein tökkii esim iherbin shampoiden tuoksu tai koostumus. Osaatko suositella jotain kampaamotason tuotetta, joka olisi kosteuttava?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Syys 2015, 12:03
Kirjoittaja Kauris
^ Joico ja L'Anza ainakin on kampaamotuotteita.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Syys 2015, 12:36
Kirjoittaja hubbabubba
^Joo, Joico on ollut aiemmin käytössä mutta siinäkin tais se haju ruvea tökkimään.
Tää on vaikeeta, tiedän. Pitäis olla hyvä tuote kivassa pullossa ja haju ennenkaikkea. Mulla on tosi tarkka nenä.  ;D

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Syys 2015, 12:54
Kirjoittaja evergreen
^ Eihän sulla, Tukkis, voisi olla vain jotain kertymiä hiuksissa? Voisiko esim. se label.m:n protein cream olla liikaa, jos se on se sun jätettävä? Mulla hiukset ovat ilman kemiallisia käsittelyjä sellaiset, että melkein kaikki kiinni tarraava saa ne näyttämään ja tuntumaan ihan erehdyttävästi rutikuivalta hampulta. Huolellinen puhdistusurakka ja hyvin huuhtoutuvat tuotteet, niin hiukset ovat ihan eri maailmasta. Ei sillä että tässä olisi mitään uutta, mutta tuli nyt mieleen mainita. :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Syys 2015, 14:13
Kirjoittaja hubbabubba
Kävi sama mielessä! Jospa noi label m tuotteet ovat liian korjaavia -> kova ja joustamaton tukka. Ajattelin tosiaan nyt hankkia shampoon joka on kosteuttava mutta ei korjaava. Jätettävän laitan hetkeks tauolle. Onko vinkkehä diy syväpuhdistavaan?? Soodaa shampoon sekaan tms?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Syys 2015, 14:17
Kirjoittaja Aivina
Sikäli, jos minä mitään tiedän, niin soodaa ei kannata laittaa tukkaansa ikinä. Sen pH on niin älyttömän korkea, että ei tee hiukselle hyvää. Hiukset tykkää happamasta ja sooda on todella emäksistä.
Päänahan kanssa kosketuksiin joutuessaan sooda voi aiheuttaa tosi ikäviä tulehdustiloja ja mm. hiustenlähtöä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Syys 2015, 14:56
Kirjoittaja evergreen
Mä en ole ikinä kokeillut soodaa tai muitakaan täysin diy-vaihtoehtoja. Viime ajat on tullut käytettyä rajumpaan pesuun Lushin Bigiä, kun sitä sattuu purkki löytymään. Se kyllä vahingoittaa hiuksia liikaakin, en osta jatkossa. Halpana ostoksenahan ihan vaikka sininen EHS voisi toimia..?

Oikeasti puhtaaksi ja pehmeäksi jättäviä tuotteita on ylipäätään harvassa nykyään, monet syväpuhdistavaksi nimetytkin ovat mulla jättäneet selvän kalvon päänahkaan ja hiuksiin. Jokapäiväiseen käyttöön sopivia on todella vaikea löytää, kun hennot hiukset eivät kestä kovaa rasitusta, mutta vältettävien ainesosien lista on pitkä kertymäherkän hiuslaadun ja rasvoittuvan päänahan kanssa. Nyt olen tullut tosi kivasti toimeen Santen Family-linjan Gloss-shampoon ja Glanz-hoitoaineen kanssa. Yleisesti ottaen mun kokemus on se, että kampaamotuotteissa on ihan liikaa (tarttuvia) ainesosia ja voimakkaat hajustukset, luonnonkosmetiikassa usein liikaa proteiinia ja ylipäätään liikaa hoitavuutta, markettipuolella enimmäkseen lähmäävää (jopa XZ:t) tavaraa ja allergisoivia ainesosia (Kathon kaikkialla)...

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Syys 2015, 05:29
Kirjoittaja hubbabubba
Millä nimellä keratiinit ovat shampoissa/hoitoaineissa? Jos nyt haluaisin tuotteet täysin ilman paikkaavia juttuja niin oisko mikä hyvä?

Miten Kevin Murphyn tuotteet?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Syys 2015, 13:47
Kirjoittaja evergreen
^ Kyllä niistä varmaan yleensä se keratin löytyy jollain tapaa, siis vaikkapa hydrolyzed keratin + sitäsuntätä. Mutta sitten on tietty kaikki muunlaiset aminohapot/proteiinit. Ja sitten on silikonit, polyquaterniumit ja kationiset surfaktantit, jotka voivat olla isokin ongelma tälle hiustyypille. Sain itse apua esim. tästä: http://science-yhairblog.blogspot.fi/20 ... etics.html.

Mä olen Kevin Murphylta käyttänyt muistaakseni vain Angel Washia ja Angel Rinseä (ja Born Again -maskia aikoinaan vaalennetuille), ja ne aiheuttivat mulla pahat kertymät. Hiuksista tuli tyvestä rasvaiset ja pituuksista likaisen väriset ja karkeat, mahdottomat muotoilla. Kuten useimmissa kampaamosarjoissa, KM:n tuotteissa on superpitkät incit täynnä kaikkea tarraavaa. Se on varmasti vain plussaa niille, joiden hiukset tarvitsevat itseensä tavaraa, mutta ei tälle omalle Suomi-hiukselleni.

Yksinkertaisempia tuotteita on sen verran harvassa, että mä ihan todella kehottaisin kokeilemaan jotain EHS:ää, jotta saisi tuntumaa siihen, onko ongelma vääränlaisissa tuotteissa. (Jos ei ole, niin ei olisi suuri menetys.) Ne uudet plus-tuotteetkin ovat varmaan ihan kohtalaisen kevyitä, vaikka ovatkin värjätyille hiuksille suunnattuja.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 16 Syys 2015, 14:46
Kirjoittaja Kathy
^Mulla on kanssa samanlaisia shampoo-ongelmia ja perus sininen EHS toimii mun tukkaan. On tosi ärsyttävää, kun hiukset jäävät shampoon jäljiltä likaisen tuntuisiksi, vaikka vaahdottaisin useamman kerran. Sain Matrixin Amplify-shampoollakin ihan hirveän lättätukan. ;D

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 28 Syys 2015, 23:32
Kirjoittaja catjuska
Shamppoo-ongelma. Ilmeisesti ainakin Grandpa's Wonder Pine Tar ja Avalon Organicsin biotiinishamppoo kuivattavat tai allergisoivat, koska pesun jälkeen otsani vetää pienelle punaisella näppylälle ja alkaa kutiamaan ??? Kuitenkin tykkäisin tuosta tervashamppoopalasta, koska se tekee hiuksista ilmavat, mutta jämäkät. Matrix Amplify tekee kyllä ilmavat, mutta pörröttää hiuksia kovasti.

Eli olisiko suositteluja shamppoolle, joka olisi ihoystävällinen mutta antaisi kuitenkin volyymia ja jämäkkyyttä hiuksiin? :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 30 Syys 2015, 17:36
Kirjoittaja hubbabubba
Mä taisin ratkaista mun hampputukkaongelman. Poistin käytöstä kaikki proteiinia sisältävät tuotteet ja siirryin käyttämään kosteuttavia tuotteita ilman proteiinia. Kappas, tukka on paljon pehmeämpi. Näin lyhyellä testaksella ei ole ihmeitä tai suuria dramaattisia muutoksia tapahtunut mutta ihan selkeästi nämä toimivat paremmin kuin aiemmat proteiinishampoot.


Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 07 Loka 2015, 06:33
Kirjoittaja elly
Onko kukaan kokeillut hair towel -hiuspyyhkeitä? Nämä ovat kaiketi materiaaliltaan mikrokuitua ja joko normaalin pyyhkeen tai turbaanin mallisia. Mulla on huono tapa pörröttää tukkaa pyyhkeellä kuivatessa, mikä ei varmastikaan ole hyväksi hiuksille. Kiinnostaisi tietää olisiko tällainen parempi vaihtoehto tukalle vai olenko mainoksen uhri. :D

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 07 Loka 2015, 08:38
Kirjoittaja Monty
mä ostin jenkkilän jostakin outletista tuollaisen Turbie Twistin, ilmeisesti nuo on hellävaraisempia kuin puuvillatrikoopyyhe. Imee ihan hyvin vettä mutta ei tee sellaista rutikuivaa pörrötukkaa. Parashan tukan kuivaukseen olisi vanha t-paita...

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Loka 2015, 08:24
Kirjoittaja elly
^ Kiitos vastauksestasi! Mun täytyy kokeilla tuota t-paitaa ennenkuin tilaan mitään uutta. Talvisin tukka rastoittuu ihan oma-aloitteisesti kaulaliinoja ja takinkauluksia vasten, joten en usko sen kaipaavan mun karheiden pyyhkeiden tekemää vanutusefektiä. :D

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Loka 2015, 14:37
Kirjoittaja Aivina
T-paita on tosi hyvä hiuspyyhe. Pysyy vielä hyvin paikallaankin, kun pistää pään kaula-aukosta ja kiepauttaa sitten paidan kevyesti "turbaaniksi". Ja mitä vanhempi ja kuluneempi paita, niin sen paremminhan se imee vettä.
Olen itse ollut jopa vähän yllättynyt siitä, miten hyvä hiuspyyhe teepaita on. Vaikka mun pyyhepaita onkin aika vähän käytetty. On vaan niin ruokottoman ruma mainospaita, ettei siitä ole paidaksi.

Mulla vaan tukkaa on sen verran, että tarttis olla joku vähän pidempi paita, että menisi nätistä koko tukka sen sisään. Tavallinen teepaita ei ylety latvoihin asti.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Loka 2015, 20:08
Kirjoittaja pinkpepper
En oo ennen kuullutkaan tuosta t-paita jutusta. Onko puuvillainen teeppari siis paras materiaaliltaan?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Loka 2015, 21:48
Kirjoittaja elly
Mä oon nyt muutaman kerran kuivannut hiukseni paitaan ja oon kyllä yllättynyt kuinka suuri ero lopputuloksella on pyyhkeeseen verrattuna. Lopputuloksena oli kiiltävä ja vähemmän pörröinen tukka.  :ts Mä en nyt muista mitä materiaalia paitani oli, mutta valitsin mahdollisimman pehmeän. Materiaalilla uskoisin olevan vaikutusta ehkä imukykyyn ja mahdolliseen sähköisyyteen.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Loka 2015, 09:17
Kirjoittaja enna
Olen tuosta t-paitaan käärimisestä lukenut täältä aiemminkin, mutta nyt voisin ihan kokeillakin sitä ja katsoa, saanko yhtä suurta eroa aikaiseksi kuin elly! Katsotaan riittääkö paidan pituus vai pitääkö alkaa kikkailemaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Loka 2015, 13:14
Kirjoittaja Aivina
Pellava tietty olisi imukyvyltään puuvillaa parempaa, mutta pellavaisia teepaitoja tuskin lojuu kenelläkään ns. "ylimääräisinä".
Jos haluaa maksimoida sen teepaitansa imukyvyn, sitä kannattaa pestä paljon ja ilman huuhteluainetta. Huuhteluaine heikentää kaikkien tekstiilien imukykyä. Siksi sitä ei pitäisi käyttää pyyhkeillekään.
Mitä kuluneempi ja nuhjuisempi paita, sen parempi imukyky.

Oon nyt tässä viestissä toistanut sanan imukyky varmaan sata kertaa, mutta ei maha mitään. Imukyky on kaikki kaikessa kun pyyhkeistä kerran puhutaan. Imukyky, imukyky, jeejee!

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Loka 2015, 15:44
Kirjoittaja EllaBella
Onko nyt niin että Lv Hoitoaine värjätyille hiuksille on lopetettu? Mä en löydä mistään muuta kuin se mineraaliöljyversion ja sitä en haluaisi käyttää. Onko joku tähän törmännyt ja missä?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 20 Loka 2015, 10:09
Kirjoittaja Bambi
Miten onko tuo Nutri-gloss naamio ns. NG, se vaaleanpunainen tullut takaisin? Ja oletteko kokeilleet onko se samaa kuin ennen, vai joku köyhä korviketuote?  :3

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 07 Marras 2015, 06:27
Kirjoittaja seppo123
Mikäs olisi hyvä hiuksiin jätettävä hoitoaine (/muu vastaava), joka hoitaisi niin päänahkaa kuin hiuksiakin? Mielellään luonnollinen, tai ei ainakaan mitään kauheita myrkkyjä... :) Olen mies ja hiukset noin 6cm pituiset, jotka tällä hetkellä aika kuivat.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 26 Joulu 2015, 21:46
Kirjoittaja pinkpepper
Vinkkejä shampoista ja hoitiksista joissa ei olisi öljyjä? Musta on alkanut tuntumaan että öljyt on ruvennut kerrostumaan tukkaan. Tuntuu että niitä on melkein kaikissa tuotteissa nykyään  ???

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Joulu 2015, 16:03
Kirjoittaja Hermione
Bongasin Tokmannin hyllystä Elvital Nutri-Gloss naamion, ja pitihän se heti noukkia mukaan. Inci vaikuttaa hyvin samanlaiselta verrattuna täältä löytyvään. Vielä en ole testannut kuin tuoksua ja se ainakin vastaa muistikuvia :) Hintaa oli reipas 6 euroa ja kokoa pöntöllä 300 ml. Vieressä oli myös keltainen Anti-breakage, muta sitä en silmäillyt tarkempaa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Joulu 2015, 18:33
Kirjoittaja Fishbones
Mulla on hoitoaineettomuus muuten toiminut loistavasti (en levitä shampoota lainkaan pituuksiin ja pesen hiusket kaksi kertaa viikossa), mut mulla on lapsuudesta saakka ollu takaraivolla suunnilleen 2cm x 2cm kaistale hiuksia, jotka on ilmeisesti jotenkin hennompaa sorttia, koska ne vaurioituu PALJON nopeammin kuin muut hiukset, ja meinaa koko ajan rastoittua Tällä viikolla tilanne pääsi niin pahaksi, että kuorrutin sen jätettävällä hoitiksella ja päätin pitää sitä kohtaa pysyvästi pikkuletillä ainakin toistaiseksi.

Vahingoittuneille hiuksille tarkoitetusta silarittomasta hoitiksesta ei oo juuri ollut hyötyä, niin mietin että auttaisko joku kunnon silikonipommi? Koko pehkoon en edelleenkään laittaisi, vaan pelkästään siihen hennompaan kohtaan. Muistelisin, että edellisen kerran pitkätukkana ja silarien suurkuluttajana mulla ei ollut tuon kohdan kanssa mitään ongelmaa. Ja oisko suosituksia jostain silikonillisesta hoitoaineesta?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 06 Tammi 2016, 00:52
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Se, että tuote on suunnattu vaurioituneille hiuksille ei välttämättä tarkoita, että se olisi erityisen hoitava ja jos on, niin kaikki aineet ei toimi kaikkien hiuksissa yhtä tehokkaasti. Itsekin etsin pitkään hyvää jätettävää ja meinasin usein luovuttaa metsästyksen kanssa, kun mikään ei tuntunut toimivan toivotulla tavalla kunnes sopiva sitten löytyi.

Ei kannata yhden toimimattoman perusteella tuomita kaikkia silarittomia jätettäviä hoitiksia omissa hiuksissa toimimattomiksi. En väitä, että tekisit juuri niin tai edes että silareiden puoleen kääntyminen olisi huono ratkaisu. Sitä vain, että muitakin vaihtoehtoja on jos haluaa kokeilla. :)

Öljyjä käytetään silarien sijaan latvasuojana / vaurioituneiden hiusten suojakalvolla päällystämiseen. Voi käyttää hoitavaa jätettävää ja kuorruttaa vielä silarilla, se voisi ehkä olla tehokkainta. Tai ehkä jätettävä ei toimi vaan poishuuhdeltava olisi parempi. Kannattaa myös miettiä, tarvitsisiko tuo heikko kohta kosteutusta vai/ja rakennepaikkausta ja saako se tarvitsemaansa.

Rastoittuvien hiusten aukipitäminen ei kannata jos multa kysytään, letti ainakin on suht lempeä kiinnitystapa ja auki kannattaa pitää vasta, kun rastoittuminen on saatu kuriin. Oman kasvatukseni myötä latvusto alkoi takuttua, välillä mietin jo saksien apuun turvautumista kun ei silloinen jätettäväni eikä mikään kampaus estänyt rastoittumista ja rastat levisivät hetkessä latvoista lähes juureen. Hiukseni pelasti Kinky-Curlyn Knot Today -jätettävä, jota omien kokemusteni perusteella voin lämpimästi suositella jos hiukset rastoittuvat itsekseen ja sen haluaa estää. Ainakin omia hiuksiani silottaa enemmän tuo jätettävä kuin silikoni.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 26 Maalis 2016, 12:25
Kirjoittaja piste
Mun ennen ~1 sentin pituinen tukka on kasvanut nyt noin 7-senttiseksi, ja se alkaa tulla silmille. Olenkin nyt parina päivänä laittanut etuhiukset ponnarille. Eilen laitoin ponnarin suihkusta tultuani vielä vähän märkiin hiuksiin ja pidin sitä koko päivän. Illalla hiukset tuntuivat ihan oudolta ja siinä ponnarin kohdassa jotenkin karkealta. Oliko paha virhe laittaa ponnari märkiin hiuksiin? Kuoliko mun tukka nyt? :D

Edit. Niin vai johtuiko tuo vaan siitä, että ponnari oli päässä niin kauan? En nimittäin ole koskaan pitänyt ponnaria koko päivää... :D

Edit. Kiitos, elly! :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 26 Maalis 2016, 22:44
Kirjoittaja elly
Ei tukan pitäisi tuollaisesta kuolla. :) Ponnari liikkuu yleensä jonkin verran hiuksessa, minkä aiheuttama mekaaninen rasitus takuttaa hiusta sen verran että hiukset tuntuvat karhealta. Hius venyy märkänä enemmän kuin kuivana, minkä vuoksi ponnari kannattaa laittaa kuiviin hiuksiin, jos haluaa olla oikein tarkka. Itse ainakin käytän hyvillä mielin ponnaria märässä tukassa ja tukka on siitä huolimatta pitkä ja terve. :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 24 Kesä 2016, 10:39
Kirjoittaja Mena
Help! Mun päänahka on palasaippualla pesujen jäljiltä superkuiva ja kutisee. Laitoin viime yöksi kookosöljyä päänahkaan ja pesin vasta aamulla pois, mutta ei tunnu helpottavan. Palasaippua (marseille) on nyt pannassa. Mulla on muutenkin rasvoittuva päänahka, että on pakko pestä joka toinen päivä ja joka toinen päivä co-pesulla. Kotoa löytyy Xylidermiä, ns. perusvoidetta (Urtekram vartalovoide & baby vartalovoide & joku teollinen perusvoide), kookosöljyä, manteliöljyä, kamomillavettä... Mitä mun kannattaa laittaa seuraavaksi? Jonkun uuden helposti saatavan tuotteenkin ostaminen onnistuu esim. marketista, mutta pitää olla hajusteeton. Tarttis saada nopeasti päänahka takaisin kuntoon, koska meinaan ehkä jo ensi viikolla yrittää vaalentaa tätä hennattua päätäni.... ::)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Kesä 2016, 19:09
Kirjoittaja Anita
^ Sattuuko olemaan aloe vera geeliä? Täällä sitä on suositeltu ja olen kokeillutkin kun sille ei ole ollut muuta käyttöä. Helpotti jonkin verran kutinaa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Kesä 2016, 19:52
Kirjoittaja Triina
Xylidermillä lähtisin ehkä itse liikkeelle. Dermosilin Hydrogeeli on tosi hyvää tavaraa esim. ärtyneelle iholle ja kosteuttaa erinomaisesti. En ole päänahkaan sitä laittanut, kun itsellä ei ole sen kanssa ongelmia, mutta varmasti sopii loistavasti sinnekin. Sitä vaan pitää tilata Dermolta eli saatavuus on vähän hankalampi.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Kesä 2016, 20:03
Kirjoittaja ellen
Xylidermiä miekin laittaisin sinne päänahkaan, sillä se tekee hyvää hiuksillekin. Sopii muun muassa hoitiksen tehostamiseenkin ;) , vaikka tekeekin hoitisseoksesta hiukan kilmppimäistä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Kesä 2016, 23:56
Kirjoittaja Mena
Kiitos tytöt, kokeilen seuraavaksi tuota Xylidermiä. :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 11:20
Kirjoittaja zzww
Pieni muotoisen ongelman omistan  0_0

Oon monta vuotta värjäillyt hiuksia, ja nyt kun reilu 6kk sit en päässyt värjäykseen ja alko oma väri vallata pään niin alko se myös vetämään "rastaa" yhteen kohtaan hiuksia ja lopputuloksena oli nyrkin kokoinen kovatakku niskassa.
Ennen juhannusta kävin vihdoin saamassa takun pois, mutta hiukset on niin lyhyet etten viel värjää ettei kohta tarvi mennä uudestaan värille. Mut nyt on pelko et kun ne kasvaa niin alkaa taas vetämään "rastaa" taakse ennen kun on pituutta mennä värille. Onko jotain hoitoainetta tai tököttiä mikä saattais estää sen harjauksen apuna?  :o ::)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 27 Kesä 2016, 11:30
Kirjoittaja Jessie
^ XZ:n muumisuihke auttaa vähän niskatakun selvittelyssä, mutta luulenpa että tuohon auttaa parhaiten ennaltaehkäisevä niskahiusten kampaus tai harjaus. Tangle Teezer on oiva apu kun rastoittuminen on ehtinyt jo alkaa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Heinä 2016, 21:42
Kirjoittaja Memmuuh
Mikä sellainen aine rakennepaikkaa hiuksia, jota voisi itse lisätä hoitoaineen sekaan? 

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Loka 2016, 12:16
Kirjoittaja Kalevalatar
Hulluilla Päivillä on tulossa tarjoukseen Lorealin hiusaineta, ja olisin kiinnostunut tällaisesta puhdistavasta hoitoaineesta:

http://www.lorealprofessionnel.com/int/ ... rl-contour

Osaako joku sanoa, käytetäänkö tätä siis kokonaan sampoon tilalla? Koitin googlailla näistä tuotteista, mutta mistään en löytänyt ns. käyttöohjeita :D

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Loka 2016, 13:22
Kirjoittaja bubbs
^Veikkaisin, että on co-pesuun tarkoitettu hoitsikka, eli käytetään kokonaan shampoon tilalla. Four Reasonillakin on erillinen co-wash -tuote, se on mun mielestäni tosi hyvä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Loka 2016, 13:37
Kirjoittaja Kalevalatar
Kiitti :) Taidanpa kokeilla tuota sitten!

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 14:59
Kirjoittaja Jessie
Mites kun rakennepaikkaavat tuotteet on tarkoitettu vaurioituneiden hiusten hoitoon, niin ovatko ne vähän turhan hoitavia värjäämättömän, lättänän ja hentoisen tukan jämäköittämiseen?
Kuumakäsittelyllä kuten suoristamisella ja föönaamisella nyt varmaan saa aikaan jotain pientä vahinkoa, mutta oiskohan hiusta paksummaksi "meikkaava" parempi kuin joku rekku?
Tuuheuttava shampoo on käytössä, mutta tuuheuttavien tuotteiden tehosta on liikkeellä ristiriitaista tietoa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 18:32
Kirjoittaja ellen
^ Mielestäni rakennepaikkaavat eivät olleet liian hoitavia silloin, kun hiukseni olivat oman väriset ja luonnontilassa. Itse asiassa sillä tuntui saavan enemmän rakennetta/jämäkkyyttä hiuksiin. Rekun koostumus/INCI luultavasti vaikuttaa myös asiaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 22 Kesä 2017, 20:13
Kirjoittaja Marie Corelli
Mikä avuksi sähköisiin hiuksiin? Hiukseni tuntuvat oikein liimaantuvan kasvoihin ja tänään ongelma jatkui vielä muotoilun jälkeenkin. Käytän yleensä jätettävää hoitoainetta pesun jälkeen. Pitäisikö käyttää kosteuttavampia tuotteita? Kuivashampoota en käytä joka päivä, joten sekään ei selitä ongelmaa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 23 Kesä 2017, 09:55
Kirjoittaja Lila
Sanoisin, että kosteus nimenomaan auttaa sähköisyyteen. Voi olla niinkin, että tuotteiden kosteuttavuus riittää kyllä, mutta kosteus ei pysy hiuksessa. Muotovaahdot ja geelit kosteaan tukkaan levitettynä sulkevat kosteutta hiukseen minusta parhaiten.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 01 Elo 2017, 10:47
Kirjoittaja Kisumirri
Mulla on nyt tummanruskeaksi värjätty tukka ja meinaan käydä raidoittamassa torstaina. Oma väri on vaaleanruskea.  Tarkoitus on vaalentaa melko paljon.
Käytänkö sitten raidoituksen jälkeen violettia vai sinistä shampoota?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 01 Elo 2017, 20:56
Kirjoittaja Morrigan
^Riippuu ihan minkälainen sävystä tulee. Sävyä taitetaan vastavärillä ja keltaisen vastaväri on violetti ja oranssin vastaväri on sininen. Suurin osa kokeilemistani hopeashampoista on ollut sinivioletteja. Onko jollain valmistajalla ihan erikseen valittavissa sininen tai violetti shampoo? Jos et aivan vaaleaa latvaa saa kerrasta niin suosittelen fudgen hopeashampoota, siinä on taittotehoa vähän tummempaankin pohjaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 02 Elo 2017, 00:26
Kirjoittaja Kisumirri
Joicolla on sininen shampoo :) Pitää sitten kattoa minkälainen tulee.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 04 Loka 2017, 15:59
Kirjoittaja Heitu
Silikonit (jätettävissä), kyllä vai ei? Olen vähän kahtiajakautunut hiustuotteiden kanssa, toisaalta haluaisin käyttää mahdollisimman paljon aitoja öljyjä ja luomutuotteita, toisaalta taas karhea ja kärsinyt tukka tuntuu niin paljon paremmalta muutamalla tipalla silikonipitoista öljyä. Eli mikä on kokemuspohja ja mielipide täällä, suojeleeko silikoni hiusta, vai estääkö se ennemminkin öljyjä yms imeytymästä?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 04 Loka 2017, 17:22
Kirjoittaja Morrigan
^Jos käytössä on sulfaatillinen shampoo niin sanoisin että kyllä, ainakin latvoihin. Varsinkin jos itse koet että silikonit toimii niin käytä ihmeessä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 29 Loka 2017, 16:21
Kirjoittaja Pirpana
Mulla on alkanut ilmetä sellaista että hiukset ns. klimppiintyy toisiinsa. Muutenkin koko hiusten olemus on tosi veltto ja raskas, kun ennen olleet aika ilmavatkin. Latvoja on leikelty n. 10cm hetkisitten mutta ei se kyllä auttanut yhtään :( Mistä tää oikein johtuu ja mitä sille voisi tehdä? Kun hiukset harjaa, ne ovat tosi vähän aikaa sellaiset ilmavat ja tuuheat, mutta hetken päästä taas varsinkin latvat ovat ihan takertuneita ja kiertyneitä toisiinsa.
Käytän silikonittomia shamppoita ja hoitoaineita, pääosin kosteuttavia mutta joka kolmannella kerralla rakennepaikkaavaa hoitoainetta. Pesen tukan 2-3pv välein.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 29 Loka 2017, 16:34
Kirjoittaja Memmuuh
^ Kuivat latvat. Luulen, että hoidon lisäksi ne kaipaa vähän silikonia. Eli silikoninen hoitoaine ja/tai silikoninen jätettävä latvoihin silottamaan ja suojaamaan. :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 29 Loka 2017, 17:01
Kirjoittaja Pirpana
Nyt kun rupesin tarkastelemaan niin taitaa mun hoitsikoissa olla silikonia 🤔 Redkenin all soft ja extreme

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 29 Loka 2017, 18:03
Kirjoittaja Memmuuh
Ehkä ne latvat kaipaa vielä sitten sen jonkun tosi silikonisen jätettävän (latvasuojan). Ja kunnon tehohoidon, jota ennen pesee syväpuhdistavalla shampoolla ne silikonit pois, että jotain pääsee imeytymäänkin.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 29 Loka 2017, 18:16
Kirjoittaja wilma
Mulle tuli ensimmäisenä mieleen tästä että hiukset voi olla syväpuhdistavan pesun tarpeessa. Itsellä ainakin latvat klimppiintyvät ja tukka tuntuu raskaalta jos en ole käyttänyt aikoihin syväpuhdistavaa shampoota.

Riippuu varmasti ihan siitä minkälainen tukka on, käyttääkö muotoilutuotteita ja minkälaisia hiustuotteita yleisesti käyttää, että kuinka usein on tarve pestä hiukset syväpuhdistavalla. Mä käytän hopeashampoota, lämpösuojaa ja muotoilutuotteista lakkaa ja joskus vahaa. Shampoo ja hoitoaine pääasiassa silikonittomia. Käytän syväpuhdistavaa noin kerran viikossa, vähintään kerran kahdessa viikossa. Mulle tää väli tuntuu sopivalta. Yleensä kampaaja myös pesee hiukset syväpuhdistavalla värjäyksen yhteydessä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 29 Loka 2017, 21:54
Kirjoittaja Morrigan
Kyllähän noissa mainitsemissasi redkeneissä silikoneja on. Minäkin ehdottaisin kokeilemaan ensin syväpuhdistavaa. Onko hiukset miten käsitellyt? Oletko kokeillut harventaa rakennepaikkaavan käyttöä? Olaplex voisi myös olla kokeilemisen arvoinen.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 30 Loka 2017, 10:20
Kirjoittaja Pirpana
Ennen käytin rakennepaikkaavaa ja kosteuttavaa hoitoainetta vuorotellen, sitten harvensin tuohon joka kolmanteen kertaan kun ajattelin jos hiukset kaipaisi enemmän kosteutta. Täytyy varmaan koittaa vieläkin harvemmin. Kokeilen nyt tänään pestä syväpuhdistavalla ja katsotaan kuinka käy 👍
Blondasin tukkan tummanruskeasta vaaleaksi n. 2,5v sitten mutta ei ne tuntuneet omilta niin värjäsin 2 vuotta sitten takaisin tummaksi ja siitä lähtien oon koittanut kasvatella. Tuo 10cm tukasta otettiin pari viikkoa sitten. Voi siis olla, että on vieläkin vähän kärsineet.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 30 Loka 2017, 15:41
Kirjoittaja Triina
Mun mielestä tuo hiusten erottuminen suortuviksi on myös pysyvämmän luontoinen hiustenlaatukysymys. Itselläni on luonnonkiharat hiukset, jotka ovat melko kuivat ja pintapörröiset varsinkin pidempinä ja en ole ikinä saanut niitä sellaisiksi erotelluiksi telkkarimainoskutreiksi kuin aivan hetkeksi harjaamisen jälkeen tai raudoilla. Tämä aivan riippumatta käsittelyjen tai hoidon määrästä.

Tietty jos tilanne on muuttunut, niin silloin kyse on varmaankin hiusten vaihtuneista tarpeista, itse tarjoaisin ensimmäisenä kunnon kosteutta.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Loka 2017, 01:08
Kirjoittaja Pirpana
Kokeilin tänään pestä syväputsarilla, mutta ei oikein ollut vaikutusta. Puhtaamman tuntoiset hiukset kyllä tuli, joten täytyy ottaa tuo käyttöön aina sillointällöin :) voipi olla, että mun tukka vain on tämmöinen, kun mullakin luonnonkiharaa.

Tuli muuten mieleen, että onko yksittäistä hiusta jotenkin mahdollista paksuntaa? Kaverilla tukka joka on tosi ohut, hiuksia on paljon mutta yksittäinen hius on todella ohut.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Joulu 2017, 09:15
Kirjoittaja Xhex0879
Ei löytynyt oikein sopivaa osiota johon tämä kysymys laittaa joten tungen seen tänne.
Minulla 14v poika , jonka hiukset yltää  hartioille. Ja kuten teineistä saattaa arvata, hiukset rasvoittuu uskomattoman nopeasti. Osaisiko joku suositellla shampoota? Nyt käytössä xz miesten teho shampoo 2in1, sitä ennen oli four reason volume shampoo. Volume shampoo toimi todella hyvin pitkän aikaa, sillä poika pessyt hiukset useamman vuoden, mutta kun hiukset alkoi rasvoittua enemmän  ei teho riitä.
Nykyisin ei ole olemassa rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota, niinkuin silloin kun olin itse teini. Apuja, millä teinit pesee hiuksensa?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Joulu 2017, 14:34
Kirjoittaja evergreen
Xhex0879 kirjoitti: Nykyisin ei ole olemassa rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota, niinkuin silloin kun olin itse teini.
Tää on niin pitkään ollut niin iso ongelma, että pliis ihmiset, antakaa tästä palautetta kaupoille, tuotemerkeille, kelle tahansa. Ihan älytöntä, ettei yksinkertaisesti tehokkaasti peseviä pesuaineita ole juuri yhtään saatavilla.

Xhex0879, voisitko kokeilla vaikka ihan perinteistä Linna-shampoota? Nimenomaan sitä valkoisessa pullossa olevaa, muissa on muistaakseni stearaatteja (glycol distearate), joista jää rasvainen tuntu. Tuossa XZ:ssa on glyceryl oleatea, joka on myös rasvoittavaa, se on jotain mitä kannattaa välttää. Vaikeaa vain on, koska nykyään rasvaisia ainesosia on melkein jokaisessa shampoossa.

Ihan kiinnostava kokeiltava on myös esim. Natura Siberican rasvaisille hiuksille tarkoitettu shampoo (Volumizing and Balancing) vihreässä pullossa. Se on sulfaatiton, mutta ei sellainen hyödyttömän mieto sokeritensidishampoo kuten monet vihreiden merkkien sulfaatittomat rasvoittuvalle päälle ovat. Incissä on hitunen tyrniöljyä, mutta aika lopussa, ja ainakin sen kerran kun olen ehtinyt tätä itse kokeilla, tämä kyllä pesi rasvaisuuden hyvin pois. Tuoksu on miedon mäntyinen ja istuu kivasti miehiseenkin makuun. Shampoona on toki vähän erilainen ja voi vaatia totuttelua.

Ei välttämättä päde muille, mutta itse vältän myös SLS:ää, eli incissä sodium lauryl sulfate / sodium coco-sulfate, koska päänahkani on sen jälkeen ihan järkyttävän vahakerroksen peitossa. Paljon muutakin vältettävää on, mutta ei varmaan auta niitä enempää tähän listata.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 14 Joulu 2017, 15:39
Kirjoittaja Marie Corelli
Minulla on käsittelemättömät hiukset. Malli on lyhyt ja hiuslaatuni ohut. Viime aikoina on tuntunut, etten saa hiuksiani laitettua kunnolla, vaan kutrini ovat kurittomat. Käytän muotovaahtoa föönaukseen. Tukka tuntuu kuitenkin pian vetelältä. Toisaalta hiukset tuntuvat heinältä. En ole käyttänyt kosteuttavia tuotteita ja hoitoaineena käytän yleensä jotain jätettävää. Syväpuhdistavalla pesen kerran viikossa. Mitä tälle nyt pitäisi tehdä? Askorbiinihappopesu?
Kasvukin tuntuu niin nopealta, että mietin polkkamittaan palaamista.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 25 Joulu 2017, 22:36
Kirjoittaja Morrigan
^Mitäs jos kokeilisit laminointikäsittelyä?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 26 Joulu 2017, 11:47
Kirjoittaja Marie Corelli
^Tein kaksi askorbiinihappopesua. Ainakin hiusten väri kirkastui. Päätin myös käyttää pois huuhdottavaa hoitoainetta useammin pelkän jätettävän lisäksi. Tehohoitojakin ajattelin kokeilla. Jos tästä ei ole apua, niin sitten teen tuon.

Edit. Voi olla, että hiukset ovat kuivaneet hoidon laiminlyönnin takia. Ajattelen aina, ettei lyhyt tukka tarvitse hoitoa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 11:25
Kirjoittaja Milly
Mulla alkaa olla jo aika pitkät hiukset ja 1cm latvaa lukuunottamatta on oma väri päässä. Lämpökäsitelty ehkä 2x/vuosi. Hiukset ovat lasimaiset ja ohuet, mutta tuntuvat kuivilta ja karheilta. Olis varmaan paikallaan metallijämien poisto, mutta mikä olisi mahdollisimman hellävarainen konsti?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 12:27
Kirjoittaja bubbs
evergreen kirjoitti:
Xhex0879 kirjoitti: Nykyisin ei ole olemassa rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota, niinkuin silloin kun olin itse teini.
Tää on niin pitkään ollut niin iso ongelma, että pliis ihmiset, antakaa tästä palautetta kaupoille, tuotemerkeille, kelle tahansa. Ihan älytöntä, ettei yksinkertaisesti tehokkaasti peseviä pesuaineita ole juuri yhtään saatavilla.
Head&shouldersin sitruunaversio on muistaakseni rasvoittuville hiuksille suunnattu. Käytin sitä joskus nuorena ihan koko ajan, kun se oli niin älyttömän tehokas, vaikka onkin hilseshampoo ja hilse ei silloin ollut ongelma.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 15:04
Kirjoittaja evergreen
^ Onhan sitä siis joitakin harvoja nimellisesti rasvaisille hiuksille suunnattuja shampoita, mutta kun eivät nekään sisällön puolesta sovi ollenkaan. Head & Shoudlersitkin ovat kaikki nykyään täynnä stearaatteja ja silikonia, myös se sitruuna. Samanlaisia voidemaisia lähmäkoostumuksia kuin mitkä tahansa Fructisit. Ei vain toimi ollenkaan rasvoittuvalle päänahalle tai edes vaan hennoille ja hyväkuntoisille hiuksille jos ei halua lähmätukkaa. Kai näidenkin joillekin täytyy toimia, kun niitä ostetaan, mutta itse en ymmärrä.

Alan varmaan jossain kohti laimentaa tiskiainetta shampooksi, kun muuten ei tunnu pesuaineita ilman rasva-aineita ja kalvonmuodostajia löytyvän.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 18:03
Kirjoittaja Marie Corelli
^Olen joskus ostanut XZ Teho hilseshampoota ja se on ainakin kirkasta koostumukseltaan. En tiedä, myydäänkö tuota edelleen.

Olen huomannut saman asian, että nykyisin tuntuu shampoo kuin shampoo saavan lähmän aikaan ja tukka rasvoittuu nopeasti. Minulla ei edes ole mikään nopeasti rasvoittuva tukka. Ohut tukka kuitenkin näyttää helposti rasvaiselta ja lähmäiseltä. Ajattelin siirtyä johonkin EHS:een, kun seuraavan kerran shampoota tarvitsen.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 20:02
Kirjoittaja Morrigan
Milly kirjoitti: Mulla alkaa olla jo aika pitkät hiukset ja 1cm latvaa lukuunottamatta on oma väri päässä. Lämpökäsitelty ehkä 2x/vuosi. Hiukset ovat lasimaiset ja ohuet, mutta tuntuvat kuivilta ja karheilta. Olis varmaan paikallaan metallijämien poisto, mutta mikä olisi mahdollisimman hellävarainen konsti?
Ostat vaan syväpuhdistavan shampoon ja sen jälkeen joku hyvä hoitis perään.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 21:59
Kirjoittaja evergreen
Marie Corelli kirjoitti: Ajattelin siirtyä johonkin EHS:een, kun seuraavan kerran shampoota tarvitsen.
Mulla eivät nekään toimi ollenkaan, EHS:n sininenkin on voidemainen ja lähmää, samat stearaatit siinäkin. Linna-shampoo on paljon parempaa.

Mulla on nyt uusina testattavina kirkasta Herbal Essences -shampoota, jossa on ikävästi kaikenlaista mitä haluaisin välttää, ja Fructisin uusi ALS:llä pesevä aloe-shampoo. Suuresti luottoa ei näihin todellakaan ole, mutta kokeillaan taas.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 10:28
Kirjoittaja Xhex0879
Minulla pitkät hiukset, yltää 5cm vyötärön yläpuolelle. Mistä voi johtua että etuhiuksiin tulee enemmän kaksihaaraisia hiuksia kuin taakse? Käytän BC latvasuojaa, mutta silti tulee enemmän etuhiuksiin.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 11:07
Kirjoittaja Memmuuh
Mullakin etumaiset ja päällimmäiset hiukset on aina huonompikuntoiset kun alahiukset ja minusta ihan luonnollista. Etumaiset ja päällimmäiset hiukset joutuu enemmän koetukselle esim. auringossa ja niihin enimmäkseen suihkin hiuslakkaa jne.

Lisäksi itselläni alahiukset on ihan erilaista hiuslaatua yleensäkin. Eivät ole kiharat vaan hieman laineikkaat ja yleensäkin pehmeämmät ja sileämmät, sekä vähemmän pörröiset eikä niin huokoiset kun muualla olevat hiukset, jotka on luonnonkiharat. :D

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 12:50
Kirjoittaja Jewely
Olen huomannut saman, että rasvoittuville hiuksille on tosi huonosti nykyään shampoita marketeissa. Ja vaikka olisikin joku ns. tuuheuttava shampoo niin sisältää melkein aina glyseriiniä ja rasva-aineita ja joissain tapauksissa jopa silikonia. Nyt on vissiin joku trendi, että shampoon pitää olla mahdollisimman hellävarainen. Ei vaan toimi mun päässä ollenkaan koska haluan, että shampoo pesee hiukset, ei hoida niitä. Sekoitan usein syväpuhdistavaa shampoota tavallisen sekaan, että saisi vähän lisää pesutehoa, mutta osa syväputsareistakin tuntuu vaan olevan ihan tavallisia shampoita. Sekin on jännä, että marketeissa on yleensä maksimissaan yksi syväputsari, Herbina.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 16:46
Kirjoittaja evergreen
^ Sama koskee ikävästi myös suihkusaippuoita. Ei kaupoista eikä apteekeista saa mitään, mikä vain puhdistaisi ilman rasva-aineita ja polyquaternium-7/10:ä. Käytän pelkästään Lushin suihkusaippuoita, kun muuta sopivaa en ole löytänyt. Pieni määrä eteerisiä öljyjä ei onneksi haittaa liikaa. Lushin shampoot ovat harmillisesti lähes kaikki kuitenkin öljyisiä. Hunajashampoo ei ole rasvaista ja mun päänahka sietäisi sitä, mutta en kestä sen hajua ja hunaja on hiuksille kuitenkin sekin liian hoitavaa. Kiinteissä paloissa voisi olla joku ilman liikoja öljyjä, mutta hajut on mulle liikaa, tai sitten on kalvottavaa merilevää tms. Hunajapala ainakin oli mun hiuksissa ihan kammottava lähmäfest ja haju allergisoi niin että oli pakko viedä pala muutenkin pihalle.

Elättelen kyllä toiveita, että tästä vihdoin siirryttäisin eteenpäin, kun isot merkit ovat kuitenkin tuoneet viime aikoina aika monia kirkkaita shampoita markkinoille, vaikkakin sisällöt ovat yhä ihan pielessä. Vähän silti näyttää siltä, että jotain palautetta on ehkä kuultu ja jotain yritystä on. Mutta jos mulla olisi jotain pääomaa niin olisin kyllä alkanut tehtailla kosmetiikkaa itse joskus vuosikymmen sitten. Todella ahdistavaa ettei voi ostaa pesuaineita puhdistamaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 22:59
Kirjoittaja Marie Corelli
^Minulle tuli mieleen se, että huonosti peseviä shampoita myymällä saadaan ihmiset ostamaan kuivashampoota. Lisää rahaa valmistajille. Minua ärsyttää kovasti se, että melkein jokaiseen shampooseen on nykyisin tungettu jotain öljyä. Pitää lukea incit tarkkaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 13:28
Kirjoittaja purppura
Samaa olen ihmetellyt, miten rasvoittuvalle päänahalle löytyy niin kehnosti shampoita. Olenkin sitten vain tyytynyt kohtalooni ja pähkäilen aina kaupoissa, mikä olisi vähiten hoitavin, muttei kuitenkaam kaikista ärtsyin shampoo. ;D

Mä en tiedä onko edes olemassa luokitusta pintakuiva sekaiho päänahan kunnosta, mutta ite oon mieltänyt päänahkani sellaiseksi  ::): se kuivuu ja rasvoittuu samalla tavoin kuin kasvoni. Toivoisinkin kauppoihin enemmän päänahan kuntoa tasapainottavia shampoita. Onhan kaikki kermaiset öljyshampoot ihania, mutta ne lätsäyttää mun tukan nopeammin. Rasvoittuvalle päänahalle suunnatut tuotteet vetää vuorostaan liian kuivaksi pidemmällä käytöllä. Toivoisin vielä joskus pärjääväni yhdellä shampoolla, mutta nyt olen kokenut toimivimmaksi vaihdella hoitavampien ja enemmän pesevien tuotteiden välillä.

Xhex0879 Mites tervashampoo? Siihen mä usein palaan kokeilukausien jälkeen. Mulla tarvii sen oheen olla joku kosteuttavampikin shampoo, sillä pidemmällä aikavälillä tuntuu vähän kuivattavan päänahkaa, mut tervashampoilla ainakin ite koen saavani puhdasta jälkeä.  :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 14:41
Kirjoittaja evergreen
purppura kirjoitti: Mä en tiedä onko edes olemassa luokitusta pintakuiva sekaiho päänahan kunnosta, mutta ite oon mieltänyt päänahkani sellaiseksi
Onhan se nyt ihan normaalia, että kaikkien iho ja hiukset tarvitsevat kosteutta, vaikka rasvaiselta iholta pitäisikin saada pestyä se tali pois. Ihan varmasti voitaisiin tehdä pesuaineita, jotka poistavat suht tehokkaasti rasvaa mutta auttavat pitämään vähän kosteutta (siis vettä). Tää on vaan ollut yhtä öljybuumia vuosikaudet ja kaikenlaista huttua öljyillä tasapainottamisesta, niin ei sellaista ole ollut tarjolla. Mullakaan ei ole mitkään rasvaa valuvat hiukset, vaan vahamaista talia tuottava iho jolta on pestävä päivittäin rasva pois (muuten -> seborrooinen ekseema) mutta eivät munkaan iho ja hiukset kosteudenriistosta mitenkään parane. Erityisesti hiuksissa on oltava kosteutta että olisi yhtään voluumia ja kiiltoa, muuten se on vain ohut, likaisen värinen, vaikeasti hallittava piiska. Mutta yritäpä tätä saavuttaa ilman että iholle tai edes hiuksiin joutuu mitään rasvaista tai edes liian heikosti pesevää niin että oma tali kertyy...

Mulla on nyt kyllä suuria toiveita Fructisin uuden aloe-shampoon varalle. Tää lähestyy kovasti sellaista sisältöä, jota olen hyvin pitkään odottanut. (Tää on täällä nimellä Hydra Aloe, mutta suomalaisissa hakutuloksissa näkyy Tokmannin kuvissa nimellä Aloe Quencher.) Tässä on hyvin rasvaa poistava ALS, ei rasvoja, ei polykvaterniumeja eikä silikoneja, mutta aloegeeliä ja glyseriiniä kosteuttamassa. Voi hyvin olla että glyseriini, aloe ja kationinen guarkumi ovat mulle liian kosteuttavia pidemmällä aikavälillä nekin, mutta toivon että tää menestyy ja samalla reseptillä tulisi jotain vielä kevyempää rasvoittuvalle päänahalle. Toistaiseksi kyllä tykkään kovasti tästäkin (paitsi tuoksun osalta). Yritän laittaa näistä jotain markettituoteketjuun. Purppura, harkitse tän testausta!

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 15:27
Kirjoittaja purppura
Ooh, kuulostaa lupaavalta toi Fructisin Aloe-shampoo! Täytyy pitää mielessä, kun seuraavan kerran lähden shampoo-ostoksille, kiitos vinkistä evergreen!  :)


Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Kesä 2018, 10:51
Kirjoittaja Kisumirri
Pitkästä aikaa täällä käymässä, vissiin vuosi-pari vierähtänyt  :o

Kävin vaalentamassa tukkaa ja nyt etsin kosteuttavaa shampoota ja hoitoainetta.
Mulla on pitkät ja kohtuullisen paljon tukkaa. Mitä suosittelisitte?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 00:58
Kirjoittaja bubbs
Oon viime aikoina käyttänyt silikonittomia ja runsasöljyisiä hoitoaineita (ja shampoitakin). Tuntuu, ettei tukka kuivu ikinä. Johtuuko silareitten puutteesta?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 13:49
Kirjoittaja purppura
^ Saatan olla ihan väärässä, mutta mielestäni tuo tarkoittaa, että sun hiukset on vaan kosteutetummat eli paremmassa kunnossa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 14:07
Kirjoittaja Triina
^Juuri noin kuin purppura sanoi, että viittaa enemmänkin siihen, että hiukset ovat hyväkuntoiset. Hauraasta ja suomut auki olevasta kosteusköyhästä hiuksesta vesi haihtuu paljon nopeammin.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 16:57
Kirjoittaja Painted Lady
Minulla hiukset kuivuu sitä hitaammin, mitä enemmän käsitellyt (huonommassa kunnossa) ne ovat. Useaan kertaan käsitellyt hiukset kuivuivat itsekseen noin kahdessa-kolmessa tunnissa. Kun leikkasin hiukset n. lob-mittaan, lähes käsittelemättömät hiukset kuivui n. puolessa tunnissa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 20:31
Kirjoittaja bubbs
^Ehkä se vähentynyt pituus sitten?

Mun hiukset on tosi tiheät ja lähtökohtaisestikin hitaat kuivujat, mutta aiemmin tuntui, että parin-kolmen tunnin jälkeen sai laittaa yötä varten kiinni. Nyt kun laittaa vastaan ajan jälkeen, on aamulla yhä märkä tukka.

No, arvio paremmasta kunnosta kuulostaa silti hyvältä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 21:09
Kirjoittaja Painted Lady
^Ei selity hiusten lyhenemisellä tämä. Kuivumisaika ei pidentynyt hiusten kasvaessa ennen kuin hiuksiin tehtiin uusia niitä rasittavia käsittelyjä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 01 Heinä 2018, 07:20
Kirjoittaja enna
Minusta se menee painted Ladyn kuvaamalla tavalla. Esim. jos joku on ihan täydellisesti puhkiblondaamalla pilannut hiuksensa, siis niin että ne ovat ihan sellaista venyvää ja katkeilevaa, niin sellainen tukka ei meinaa kuivaa millään. Eli tuolla "hyvä kunto" -logiikalla sellaisen tukan pitäisi kuivaa hetkessä. Toki se nyt on ihan ääripäästä oleva tilanne.

Itse olen huomannut, jos öljyjä käyttää niin paljon ettei se peseydy kunnolla pois, niin tukka voi jäädä sen verran öljyiseksi että siitä tulee sellainen "märkä tukka" -fiilis.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Joulu 2018, 12:53
Kirjoittaja Anamaria
Meinaan näitä kaupan pahvipaketteja... onko se se väriaine, mikä kiillon tuo vai hoitsikka? Onko se jotain supervahvaa hoitista?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Joulu 2018, 16:55
Kirjoittaja NarnianQueen
^ Olin ilmeisen pöpperössä, koska onnistuin ensin lukemaan 'kaupan kahvipaketteja..'
Ehdin jo ajatella, mitä ihmettä nykyään oikein harrastetaan hiustenhoidon nimissä?  0_0  0_0  ;D ;D

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Joulu 2018, 17:25
Kirjoittaja Anamaria
Onko olemassa annosteltavia hiusvärejä, paitsi henna? Jos vaikka pari raitaa haluaa laittaa, niin tuntuu tyhmältä sitä varten käyttää kerralla koko hiusväripaketti... tuntuu vähän tuhlaukselta. Sit vielä yks kyssä... jos haluaa vähän vaalentaa hiuksia, niin onko hyvän värin saadakseen aina ensin poistettava vanha tumma väri ja sitten pistettävä uusi, vaaleampi sävy päälle, vai voiko nämä kaksi saada yhdessä?...

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. -ellen

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Joulu 2018, 20:29
Kirjoittaja Morrigan
^Eihän koko väripakettia ole pakko kerralla käyttää. Voit annostella väripaketista erilliseen kuppiin tarvittavan määrän. Käytän itse tyvivärjäykseen aina puoli pakettia kaupan hiusväriä. Annostelen keittiövaa'an avulla puolet väripaketin väristä ja kehitteestä erilliseen kuppiin ja sudin värin siitä päähän. Loppuväri säilyy alkuperäisissä paketeissa seuraavaan värjäyskertaan asti kun niitä ei ole sekoitettu keskenään.

Biozellilla on joissain tokmanneilla ollut vaalennusjauhetta ja kehitettä erikseen myytävänä, mutta muita itse annosteltavia värejä ei taida saada ainakaan perusmarketeista. Ulkomailta tilaamalla onnistuu.

Jos sinulla on pohjalla värjätty tumma väri ja haluat sitä vaalentaa, täytyy tehdä värinpoisto ensin. Sen lopputulos on aika kusinen ja/tai oranssinen, että kyllä siihen täytyy lopuksi päälle laittaa se haluttu sävy. Yksi tapa vaalentaa koko päätä vähän on raidoittaa koko pää todella tiheillä folioraidoilla, mutta sen tekeminen itse on aika hankalaa. Tällä tavoin ei tarvitse kaikkia hiuksia räjäyttää vaalennusaineella.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 22 Joulu 2018, 09:27
Kirjoittaja Anamaria
Morrigan kirjoitti: ^Eihän koko väripakettia ole pakko kerralla käyttää. Voit annostella väripaketista erilliseen kuppiin tarvittavan määrän. Käytän itse tyvivärjäykseen aina puoli pakettia kaupan hiusväriä. Annostelen keittiövaa'an avulla puolet väripaketin väristä ja kehitteestä erilliseen kuppiin ja sudin värin siitä päähän. Loppuväri säilyy alkuperäisissä paketeissa seuraavaan värjäyskertaan asti kun niitä ei ole sekoitettu keskenään.

Biozellilla on joissain tokmanneilla ollut vaalennusjauhetta ja kehitettä erikseen myytävänä, mutta muita itse annosteltavia värejä ei taida saada ainakaan perusmarketeista. Ulkomailta tilaamalla onnistuu.

Jos sinulla on pohjalla värjätty tumma väri ja haluat sitä vaalentaa, täytyy tehdä värinpoisto ensin. Sen lopputulos on aika kusinen ja/tai oranssinen, että kyllä siihen täytyy lopuksi päälle laittaa se haluttu sävy. Yksi tapa vaalentaa koko päätä vähän on raidoittaa koko pää todella tiheillä folioraidoilla, mutta sen tekeminen itse on aika hankalaa. Tällä tavoin ei tarvitse kaikkia hiuksia räjäyttää vaalennusaineella.
kiitos tästä selkeästä vastauksesta :) Vielä kysyisin, minkä nettisivun kautta voi tilata annosteltavia hiusvärejä ulkomailta?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 22 Joulu 2018, 22:05
Kirjoittaja Morrigan
^E-baysta saa mitä vaan. En osaa erillisiä nettikauppoja suositella.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 27 Joulu 2018, 16:55
Kirjoittaja Anamaria
Saatteko kiillon ja silkkisyyden hiuksiin helpoiten shampoosta, hoitiksesta, suihkeesta vai jostain muusta-> mistä?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Touko 2019, 09:16
Kirjoittaja bast
Mun tukka on mennyt ihan oudoksi. Se on jotankin tosi pehmeän höttöistä ja leijuvaa. Ihan kun jonkun eläimen alusvilla. Mitähän tähänkin nyt keksisi?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Touko 2019, 14:45
Kirjoittaja ellen
^ Proteiinia, keratiinia? Ootko jo kokeillut auttaisiko laminointikäsittely tai muhittelu rekulla?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Touko 2019, 21:46
Kirjoittaja Morrigan
^^Sanoisin samaa kuin ellen, proteiinia.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 19 Touko 2019, 09:01
Kirjoittaja bast
Olen välillä käyttänyt mill creekin keratiinihoitista, mutta täytyy varmaan laittaa useammin.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 19 Touko 2019, 10:19
Kirjoittaja ellen
Saat yhdistettyä laminoinnin ja keratiinia sisältävän käsittelyn tekemällä laminointimössön siitä Mill Creekin rekusta: 6 rkl vettä, 2 rkl liivatejauhetta ja 1 rkl Mill Creekin rekkua.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 21 Touko 2019, 18:13
Kirjoittaja bast
^ Pitää kokeilla. Kiitos reseptistä  :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 22 Touko 2019, 10:10
Kirjoittaja Xhex0879
Mikä shampoo sopii rasvoittuville hiuksille? Hiukset joutuu pesemään joka toinen päivä ja silti jo toisena päivänä niin likaiset et pakko laittaa hiukset kiinni et pystyy lähtemään mihinkään.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 22 Touko 2019, 10:26
Kirjoittaja Manna
^oletko katsonut tuotevinkkejä tästä ketjusta? http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=4 :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 01 Kesä 2019, 05:46
Kirjoittaja Xhex0879
Jumping Juniper -shampoopala toimii. Nyt pessyt hiukset joka 3päivä, ennen olis saanu pestä joka päivä. Mistä johtuu että etuhiukset rasvoittuu nopeasti? Minulla pitkät etuhiukset. Jumping Juniper -shampoopala estää muualta hiusten rasvoittumisen, mutta etuhiuksiin se ei auta. Rasittava ongelma.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 07 Kesä 2019, 08:12
Kirjoittaja kuskus
Yksi mahdollinen syy voi olla se, että etuhiukset on koko ajan kosketuksissa otsaan, joten kun otsa rasvoittuu, myös etuhiukset rasvoittuu. Pitää vaan pestä etuhiukset erikseen useammin ja/tai käyttää kuivashampoota. Ja puuteroida otsaa ahkerasti  ;D

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Heinä 2019, 10:32
Kirjoittaja Xhex0879
Aloin käyttämään kookkosöljyä latvoihin ennen hiusten pesua. Mutta nyt sitten ongelma, latvat jää rasvaisiksi pesusta huolimatta. Käytänkö liikaa rasvaa vai missä vika? Pesen Jumping Juniper -shampoopalalla hiukset. Mitä muuta öljyä voisi sitten kokeilla?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Heinä 2019, 19:31
Kirjoittaja Morrigan
^Mitä shampoota käytät? Ehkä shampoo ei ole tarpeeksi pesevä? Tai sitten hiuslaatusi ja kookosöljy eivät vain sovi yhteen.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 11 Heinä 2019, 10:06
Kirjoittaja kuskus
^Mulla oli tuota samaa ongelmaa, kun jossain vaiheessa käytin säännöllisesti kookosöljyä hiuksissa. Tuntui, että shampoo ei irrottanut öljyä riittävän hyvin. Muistaakseni auttoi, kun laitoin ennen pesua kuiviin latvoihin hoitoainetta, annoin vaikuttaa 5-10 minuuttia (tai enemmänkin) ja sitten suihkussa pesin normaalisti shampoolla ja laitoin vielä uudestaan hoitoainetta. Eli tavallaan se ensimmäinen hoitoaine esipesi öljyä jo pois, niin kaikki työ ei jäänyt shampoolle.

Vielä lisäys: eli laitoin öljyn jo huomattavan paljon aiemmin, tyyliin 1-2 tuntia ennen pesua, tai jos pesin aamulla hiukset niin sit jo illalla kookosöljy ja hiukset nutturalle. Hoitoaine sitten just ennen pesua.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 11 Heinä 2019, 18:58
Kirjoittaja Morrigan
^^Voisit ehkä kokeilla jatkuuko ongelma jollain muullakin shampoolla? Tai sitten kokeile miksata öljystä ja hoitoaineesta seos että öljy vähän "laimenee".

En tiedä voiko muita öljyjä oikein muhitella vai käytetäänkö niitä enemmänkin kuiviin hiuksiin? Jotkut taitaa muhitella oliiviöljyä mutta en tiedä kuinka helposti/vaikeasti se peseytyy pois. Itse olen käyttänyt vain kookosöljyä, mutta minulla ei ole koskaan ollut ongelmaa sen suhteen etteikö se peseytyisi kunnolla pois vaikka olen lutrannut koko hiukset melkein tyveä myöten sillä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 12 Heinä 2019, 15:44
Kirjoittaja ellen
Xhex0879 kirjoitti: Mitä muuta öljyä voisi sitten kokeilla?
Täällä on kokemuksia öljyistä hiustenhoidossa: Käyttäjäkokemukset öljyistä hiustenhoidossa

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 21 Elo 2019, 10:48
Kirjoittaja millamagia
Mikä olisi hyvä proteiinihoito katkeillleille ja kuiville vaalennetuille latvoille?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 21 Elo 2019, 22:50
Kirjoittaja Morrigan
Joicon K-pak deep penetrating reconstructor oli ainakin takavuosina kovin suosittu. Tymäkämpään hoitoon ebaysta saa aphogeen 2 step protein treatment.

Yksinkertaisimmillaan voisit kokeilla myös väsätä itse gelatiinihoidon hiuksiin. Tästä löytyy lisää tietoa hiusten laminointi-ketjusta.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 01 Marras 2019, 20:28
Kirjoittaja purppura
Jos pesen hiuspohjan X&Z:n herneproteiini hoitoaineella ja käytän viimeisenä hoitoaineena X&Z:n omena hiushuuhdetta, niin mahtaako hiukseni puhdistua muotoiluaineista? Muotoiluaineina käytän kampausnestettä, Biozellin texturizing sprayta ja hiuslakkaa. Mietin tässä hellävaraisempaa pesutapaa, kun hiuspohja on taas kuivempi. Pesen nykyisellään hiukset kahdesti viikossa ja ajattelin korvata toisen pesun hoitoaineella.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 19 Huhti 2020, 09:02
Kirjoittaja Chronos
Pohdintaa kysymyksellä.  Pohdiskelin hiushistoriaani ja olen selaillut täällä käyttökokemuksiani vuodesta 2006. Siihen aikaan moni tuote toimi hiuksissani. Olivat siihen aikaan hennalla värjätyt myös, mutta korvista alaspäin pituuksissa ja latvoissa oli jämää kestovärjäyksistä ja vaalennuksesta. Nykypäivää kohti tullessa tuo kemiallisesti käsitelty osuus on kasvanut kokonaan pois. Hoitoaineet eivät tunnu enää toimivan. Hiuksiin jää takkukasa tai hiusten pintaan lähmä. Useimmiten se on lähmä. Olen kokeillut osan vanhoista suosikeista mutta ei toimi. Voisiko olla niin että kun kemiallisesti käsitelty osa kasvoi pois, niin hiusten tarpeet muuttuivat erilaisiksi?  Minulla oli välissä monta laiskaa vuotta joten en ole näistä uusista tarpeista vielä ihan kartalla.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 19 Huhti 2020, 13:15
Kirjoittaja Lila
^Olen pohdiskellut tässä ihan samansuuntaisia asioita - ja kyllä se vaan taitaa olla juuri noin. Luonnontilainen hius kaipaa ihan omanlaisensa rutiinin, vaikka kasvaakin siitä samasta päästä kuin käsitelty hius aikanaan.


Minulla jotenkin todella rasittava tilanne. Tein joskus ehkä vuosi sitten hiuksiin vaalennuksen liukutekniikalla - ja se onkin värin kannalta todella helppo ratkaisu, värin uloskasvu näyttää ihan kivalta melkein missä vaan vaiheessa, eli uudelleenvärjäykseen ei ole välttämättä mitään tarvetta. MUTTA nyt on siis se tilanne, että hiustosta puolet on luonnontilaista ja latvapuolen osa sitten voimakkaasti vaalennuskäsiteltyä - ja hoito / pesutarpeet täysin erilaiset  :-\ . Mietin tässä nyt erilaisia ratkaisuja asiaan, joko liukuvaalentelen reuhkan tyviosan uudelleen, sen jälkeen kohtuuhelppoa ainakin puolen vuoden ajan. Tai otan jonkun balayage-käsittelyn, se tekisi vaalennetun osan ja luonnontilaisen osan välistä vieläkin liukuvamman. Tai kärvistelen vielä hankalasti hoidettavan reuhkan kanssa ja lyhentelen vaalennettua osuutta pikku hiljaa pois (ellen sitten tuskastu ja pätkäise jossain vaiheessa kerralla). Viimeksi ei kyllä sitoutuminen omaan väriin ollut kovin korkealla tasolla: kun sain oman värin kasvatettua, niin varmaan pari kuukautta jaksoin sitä katsella... ::)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 26 Touko 2020, 16:58
Kirjoittaja Neve
Onkohan ok käyttää Herbinan syväpuhdistavaa joka viikko tai jopa 2 kertaa viikossa? Tuolla Herbinalla saan aina niin kivan tukan, kuohkean, jämäkän ja kuitenkin joustavan, että houkuttelisi ottaa viikottaiseen käyttöön. Hiukset kohoaa pesun jälkeen juuresta huikeasti ja tuntuma on vain niin hyvä. Hoitoaineen kanssa ei edes kuivata hiuksiani tai tee niistä pörröisiä niinkuin monet pesevät shampoot.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 27 Touko 2020, 06:25
Kirjoittaja Xhex0879
Mistä apu rasvoittuviin hiuksiin? Ennen käytin Lush Jumping Juniper -shampoopalaa joka toimi yhden palan verran, sen jälkeen hiukset rasvoittuneet niin kuin ennenkin.
Oken kokeillut vaikka mitä: khadi amla shampoo, lush i love juicy, lush new shampoopala, system 4 shale oil  shampoo. Marketti shampoista:xz teepuu(tämä toimii todella hyvin pojan hiuksiin), garnier respons avocado oil shampoo, garnier pure non  stop cucumber fresh shampoo.
Mitä näihin voi vielä kokeilla? Vai täytyykö tyytyä siihen että hiukset lähmäiset jo ensimmäisen päivän jälkeen. Kokeilin pidentää pesuväliä mutta siitä seurasi vain päänahan kutina ja vielä ällömmät hiukset.
Nyt pesen hiukset joka toinen päivä, toisena päivänä pakko pitää hiukset kiinni kun niin rasvaiset. Jumping juniper shampoo kun toimi pesin hiukset vain  joka kolmas päivä. Syväpuhdistavaa shampoota käytän joka toinen viikko, jos sillä nyt jotain merkitystä.  Mistä siis apu?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 27 Touko 2020, 17:07
Kirjoittaja Jessie
Xhex0879 kirjoitti: Mistä apu rasvoittuviin hiuksiin? Ennen käytin Lush Jumping Juniper -shampoopalaa joka toimi yhden palan verran, sen jälkeen hiukset rasvoittuneet niin kuin ennenkin.
Oken kokeillut vaikka mitä: khadi amla shampoo, lush i love juicy, lush new shampoopala, system 4 shale oil  shampoo. Marketti shampoista:xz teepuu(tämä toimii todella hyvin pojan hiuksiin), garnier respons avocado oil shampoo, garnier pure non  stop cucumber fresh shampoo.
Mitä näihin voi vielä kokeilla? Vai täytyykö tyytyä siihen että hiukset lähmäiset jo ensimmäisen päivän jälkeen. Kokeilin pidentää pesuväliä mutta siitä seurasi vain päänahan kutina ja vielä ällömmät hiukset.
Nyt pesen hiukset joka toinen päivä, toisena päivänä pakko pitää hiukset kiinni kun niin rasvaiset. Jumping juniper shampoo kun toimi pesin hiukset vain  joka kolmas päivä. Syväpuhdistavaa shampoota käytän joka toinen viikko, jos sillä nyt jotain merkitystä.  Mistä siis apu?
Painin saman ongelman kanssa. Koetan tasapainoilla pesevämpien ja mietojen shampoiden kanssa, enkä ole varsinaisesti löytänyt ratkaisua. Joitakin pointteja olen kuitenkin miettinyt.

Mainitsemissasi Garnierin Avocado Oil, System 4 Shale Oil sekä Lushin shampoot ja shampoopalat näyttivät sisältävän ainakin jossain muodossa öljyjä, ja lähellä incin alkupäätä. Vaikka ne ovat hoitavia ainesosia, ja osaa öljyistä kuvataan päänahkaa rauhoittavina, niin mietin oisko se kuitenkin ongelma päänahan rasvoittumista ajatellen. Jos öljyjä kaipaa, olisiko niitä hyvä etsiä hoitoaineista, koska hoitista levitetään lähinnä latvoihin?
Khadin Amla löytyy itseltänikin, ja musta se on pesevien ainesosien osalta hyvin mieto ja samalla öljyinen. Käytän sitä ja muita sulfaatittomia shampoita pesevämpien tuotteiden ohella joka toisella tai joka kolmannella pesukerralla. Pääasiallisesti pesussa toimii XZ:n shampoot, jotka on sulfaattien osalta tarpeeksi mietoja, ja inciltään yksinkertaisia & öljyttömiä,

Ja tarkistaisin myös, onko shampoissa tai muissa päänahkaan laitettavissa tuotteissa ainesosia, jotka kertyvät helposti hiuspohjaan.

Hiusten lämpökäsittely vaikuttaa myös. Shampoita ja hoitoaineita ei kannata huuhdella kuumalla vedellä, ja föönatessa kuumaa ilmaa ei kannata kohdistaa päänahkaan, koska kuumuuden uskotaan kiihdyttävän hiuspohjan talintuotantoa.
Itsellä lisäksi hiusten suoristaminen saa tukan menemään enemmän päätä myöten, verrattuna ranskanletillä tai pikkumyynutturalla aikaansaatuun tyvikohotukseen ja hiusten ilmavuuteen. Hiukset rasvoittuu suoristettuina selvästi nopeammin. Osasyynä varmasti on muotoilutuotteet ja lämpösuojat, joita tulee laitettua hiuksiin enemmän, kun niitä lämpökäsittelee.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 07 Kesä 2020, 19:38
Kirjoittaja Anamaria
Mikä on paras takunselvittäjäaine tai -tekniikka? ...  ???

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Kesä 2020, 19:10
Kirjoittaja Morrigan
^Mun mielestä märkiin hiuksiin runsaasti hoitoainetta (merkillä ei niin väliä, jotain edullista mistä itse pitää) ja harjaa varovasti tangle teezerillä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Kesä 2020, 08:19
Kirjoittaja Anamaria
Anamaria kirjoitti: Mikä on paras takunselvittäjäaine tai -tekniikka? ...  ???
Vastaanpa vielä itse, kun eilen värjäsin hiukseni Tints of nature - hiusvärillä, että se väriaine itsessään oli ihan mahtava takunselvittäjä  :T sitä kun aloin huuhdella pois, niin huomasin että se oli todella tuhdin tuntuista, liukasta hoitoainetta siis se ihan väriaine, ja sitten juoksevan veden alla harjasin ja selvittelin tukkaa jossa oli se väriaine, ja tuntuu että kaikki pahatkin takut lähtivät  0_0 Sitten vielä pakkauksen shampoo ja hoitis.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 12 Elo 2020, 00:01
Kirjoittaja Anamaria
CO -pesu etikka+hoitis -cocktaililla, kukaan muu kokeillut? Tää antaa aikamoisen pehmeyden ja kiillon. Etikkaa saa laittaa hoitikseen paljon, lähes puolet ja puolet. Oon ite annostellu vaan kämmeneen eli en oo tarkkaan mitannut. Tää on eläinkokeetonta kiiltoa halvalla!  ;D

Itse käytän ihan punaviinietkkaa, mulla jotenki kovin luotto siihen vaikka kai ne toimii kaikki etikat samalla tavalla... Hoitiksena mulla EHS mustikka, on vähän jäykempää hoitista niin siihen sekoittuu etikka hyvin. Latvoihin lisään hoitikseen etikan sijaan oliiviöljyä (en yhtä paljon kuin etikkaa ylemmäs)

Pitkähkö vaikutusaika tietty hyvä joten sheivaile tai tee naamioita tai kuorintoja tai hio kantapäitä tai harjaa hampaita siinä huuhtelua odotellessa... ;D (mutta toimii kyllä ihan normivaikutusajallakin)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 14 Elo 2020, 22:59
Kirjoittaja elly
Mistähän voisi johtua yhtäkkiä hiuksiin ilmestynyt outo haju? Haju tulee aina esiin hiuksia pestessä ja ainakaan normaali shampoopesu ei poista hajua.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 15 Elo 2020, 12:46
Kirjoittaja Anamaria
Hiukseni kuivettuvat pesujen välissä, eivät siis niinkään rasvoitu, pesujen yhteydessä teen kosteuttavia hoitoja... pitääkö vaan lisätä hiusten pesua vai voiko jotenkin kosteuttaa tukkaa kuivilteen? ...

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 16 Elo 2020, 08:55
Kirjoittaja elly
^ Olen lukenut joidenkin suihkuttavan suihkepullolla vettä hiuksiin ja lisäävän jätettävää hoitoainetta pesujen välissä. Ehkä vastaava voisi toimia sinullekin, niin ei tarvitsisi lisätä pesua. :)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 16 Elo 2020, 15:56
Kirjoittaja Jessie
Anamaria kirjoitti: eivät siis niinkään rasvoitu, pesujen yhteydessä teen kosteuttavia hoitoja... pitääkö vaan lisätä hiusten pesua vai voiko jotenkin kosteuttaa tukkaa kuivilteen? ...
Kuivuuko sulla hiukset pesujen välipäivinä, vai jo pian pesun jälkeen?
Olettaisin hiuslaatusi olevan jollain tapaa huokoinen, ja siksi taipuvainen kuivumaan. Ehkä käsitelty tai luonnonkihara?

Ellyn vinkki kuulostaa hyvältä. Itse miettisin myös, tarvitseeko hius tujumpia kosteuttajia, kuten öljyjä. Tai vaihtoehtoisesti jotain silikonipitoista hoitista, joka muodostaa kalvon hiuksen pintaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 17 Elo 2020, 12:54
Kirjoittaja Anamaria
Anamaria kirjoitti: CO -pesu etikka+hoitis -cocktaililla, kukaan muu kokeillut? Tää antaa aikamoisen pehmeyden ja kiillon. Etikkaa saa laittaa hoitikseen paljon, lähes puolet ja puolet. Oon ite annostellu vaan kämmeneen eli en oo tarkkaan mitannut. Tää on eläinkokeetonta kiiltoa halvalla!  ;D

Itse käytän ihan punaviinietkkaa, mulla jotenki kovin luotto siihen vaikka kai ne toimii kaikki etikat samalla tavalla... Hoitiksena mulla EHS mustikka, on vähän jäykempää hoitista niin siihen sekoittuu etikka hyvin. Latvoihin lisään hoitikseen etikan sijaan oliiviöljyä (en yhtä paljon kuin etikkaa ylemmäs)

Pitkähkö vaikutusaika tietty hyvä joten sheivaile tai tee naamioita tai kuorintoja tai hio kantapäitä tai harjaa hampaita siinä huuhtelua odotellessa... ;D (mutta toimii kyllä ihan normivaikutusajallakin)
Viimeksi lisäsin etikkaa myös shampooseen kunnon lorauksen, ja tuntui kiilto vain lisääntyvän! Ja kun sekoittaa shampooseen ja hoitikseen niin ei haistakaan kyllä etikkaa yhtään!

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 26 Syys 2020, 02:37
Kirjoittaja Anamaria
Onks joku huomannut vaikutusta sillä et huuhtoo lopuksi hiukset kylmällä vedellä? Lisääkö kiiltoa?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 26 Syys 2020, 08:41
Kirjoittaja elly
Lisää kiiltoa ja itselläni ainakin hiuksista tulee sileämmät kylmällä vedellä huuhtoessa. Kylmä vesi sulkee hiussuomut. :)

Mun pitäis muutenkin opetella pitämään suihkun lämpötila kontrollissa. Ei kuumat suihkut voi tehdä hyvää ihollekaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 16 Loka 2020, 14:18
Kirjoittaja Anamaria
Miten voi olla että minun hiukset on menneet takuille vaikka olen pitänyt niitä koko ajan kiinni juuri estääkseni takkuja??.. 0_0

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 17 Loka 2020, 11:14
Kirjoittaja kuskus
Anamaria kirjoitti: Miten voi olla että minun hiukset on menneet takuille vaikka olen pitänyt niitä koko ajan kiinni juuri estääkseni takkuja??.. 0_0
Mulla hiukset takkuuntuu, jos ne ovat ponnarilla tai letillä eli roikkuvat selkää pitkin. Liikkeiden mukana hiukset "hankautuvat" / tarttuvat paidanselkään ja päivän mittaan takkuuntuvat. Näin käy etenkin jos päällä on neule tai muu karheampi vaate. En ole kokeillut silkkipaitoja tai muita liukkaita materiaaleja, tapahtuisiko niiden kanssa vähemmän takkuuntumista. Nutturoiden kanssa takkuuntumista ei mulla tapahdu, se lienee ainoa varma tapa pitää hiukset takuttomina.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Loka 2020, 10:10
Kirjoittaja bast
Anamaria kirjoitti: Hiukseni kuivettuvat pesujen välissä, eivät siis niinkään rasvoitu, pesujen yhteydessä teen kosteuttavia hoitoja... pitääkö vaan lisätä hiusten pesua vai voiko jotenkin kosteuttaa tukkaa kuivilteen? ...
 

Mä suihkin joka päivä herbinan tai xz:n hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. Auttaa jonkin verran, mutta kaipaisin kyllä lisää kosteutustehoa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 18 Loka 2020, 22:24
Kirjoittaja Anamaria
Jessie kirjoitti:
Anamaria kirjoitti: eivät siis niinkään rasvoitu, pesujen yhteydessä teen kosteuttavia hoitoja... pitääkö vaan lisätä hiusten pesua vai voiko jotenkin kosteuttaa tukkaa kuivilteen? ...
Kuivuuko sulla hiukset pesujen välipäivinä, vai jo pian pesun jälkeen?
Olettaisin hiuslaatusi olevan jollain tapaa huokoinen, ja siksi taipuvainen kuivumaan. Ehkä käsitelty tai luonnonkihara?

Ellyn vinkki kuulostaa hyvältä. Itse miettisin myös, tarvitseeko hius tujumpia kosteuttajia, kuten öljyjä. Tai vaihtoehtoisesti jotain silikonipitoista hoitista, joka muodostaa kalvon hiuksen pintaan.
On sekä käsitelty että luonnonkihara... Puolitoista vuotta sitten otin permanentin jota vieläkin kasvatellaan latvoissa pois. nyt ajattelin alkaa käyttää sulfaatittomia shampoita, jos vain löydän eläinkokeettomia... (XZ:tasan luotan aika lailla ja sillä on tää sulfaatiton persikkanektarishampoo)

Pitää yrittää jaksaa öljyhoitoja, jäävät helposti väliin kun tuntuvat niin vaivalloisilta ja hommaa näin äitiyslomalla riittää...

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 19 Loka 2020, 20:53
Kirjoittaja Anamaria
Sori oon näämmä kyselyiässä, mutta kysynpä kuitenkin vielä hiusten harjauksesta, että pystyykö joku täällä harjaamaan hiuksensa selviksi niin että ei yhtään hiusta irtoa?  ;D Mä inhoan sitä katkeavien hiusten tunnetta, mutta en kyllä pysty oikein sitä välttämään, ellen sitten omista hiusten harjaamiselle suunnilleen kokonaista tuntia... hiusharjoja on kyllä useammanlaisia käytössä mutta ei kyllä välttämättä just sitä oikeaa... (On tangle teezer muunmuassa)

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 19 Loka 2020, 21:28
Kirjoittaja Morrigan
^ Mun tyyli ei ehkä sovi kaikille, mutta en harjaa hiuksia muutoin kuin pestessä hiusten ollessa hoitoaineessa ja pesun jälkeisenä  aamuna ennen hiusten suoristusta. Kun hiukset on suoristettu, menen kolme päivää pesemättä/harjaamatta. Aamuisin vain vähän sormilla pöyhin ja menoksi.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 01 Marras 2020, 05:15
Kirjoittaja Xhex0879
Sattui nolo moka. Tehty miuttoa ja pakattu ja purettu laatikoita. Rankat kaks viikkoa takana. No minä fiksuna kävin suihkussa joka  päivä, pesin hiukset senkummemmin ajattelematta. Ja nyt ällö varoitus, nyt hiukset niin rasvaiset että edes syväpuhdistavalla shampoolla näistä saa puhtaita. Illalla kun käy suihkussa aamulla hiukset todella rasvaiset. Miten saan hiuksista taas puhtaat? Pidentämällä pesuväliä? Mutta miten, pesenkö hiukset joka toinen päivä vai vielä pidempi pesuväli? Nyt kulkenut ihmisten ilmoilla hiukset kiinni, muuten ei ilkeä olla. Apuja siis kaivataan, miten saan hiuksista normaalit?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 02 Marras 2020, 13:51
Kirjoittaja Anita
^ En ymmärrä mikä on mielestäsi nolo moka, mutta millainen on pesutekniikkasi? Kiinnitä siihen huomiota eli levitä shampoo päänahkaan ja hiero sitä sormenpäillä, voit antaa hetken olla ja lisäillä vettä sekä jatkaa sitten hieromista, yhteensä pesuun voi kulua 5 minuuttia. Syväpuhdistava on välillä tarpeen, jos käytät muotoilutuotteita, mutta ei sitä kannata jatkuvasti käyttää.
Voitko siirtyä pesemään hiukset aamuisin? Joka toinen aamu? Itse en pese koskaan illalla, koska pääni hikoilee öisin eikä hiukset seuraavana aamuna näyttäisi enää freshiltä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 03 Marras 2020, 07:24
Kirjoittaja bast
^^ Kun olin sairaalassa ja käytin siellä tarjolla olleita aineita tukanpesuun, niin päänahka ärtyi ja alkoi puskemaan tolkuttomasti rasvaa. Pää oli suorastaan limainen jo muutaman tunnin päästä pesun jälkeen. Kotiin päästyä käytin xz:n koivunmahla shampoota ja tilanne rauhoittui, mutta taisi siihen viikko tai pari mennä. Luulen että aineet oli vaan liian peseviä. Ehkä sullakin käyttämäsi shampoo on liian tujua päivittäiseen käyttöön. Kokeile jotakin hellävaraista ja anna päänahalle aikaa toipua. Muista vaihtaa tyynyliinaa nyt useammin kun normaalisti, kun rasva kertyy siihen ja tarttuu sitten takaisin tukkaan.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 05 Marras 2020, 19:36
Kirjoittaja Anamaria
Voi vitsi taas tätä hiusvärien hoitavuutta 0_0 Cultivator's -merkkisellä värjäsin harmaan juurikasvun piiloon, ja olen lähes järkyttynyt miten tuo aine siloitti hiusteni pinnan  0_0 Aivan eri tunne kuin normaalisti suihkussa takkuja selvitellessä, pystyi vaan harjaamaan suorilta läpi, ei tarvinnut mitään varotoimenpiteitä ja hiustukkojen pitelyitä toisella kädellä. Pidin kyllä kyseistä väriä päässäni todella kauan, lähes vuorokauden, kyseessä siis luonnonväri. Mietin vaan tässä että mikä se on se hiusvärien käsittämättömän hoitava ainesosa jonka avulla saadaan kaikki pahimmatkin takut auki? Ja miksi samaa ainesosaa ei oteta mukaan hoitoaineisiin?  ??? No hintaero toki selvittänee jotain...

Tässä oli Hennan lisäksi jotain kassiaa ja aloe Vera, onko noista aloe Vera se hoitava, vai tuoko hennakin liukkautta hiuksen pintaan?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 06 Marras 2020, 10:58
Kirjoittaja ellen
Onhan se henna sellainen ihmeaine kyllä. Niinhän ne monet hennailijat sanoo, että hiukset ovat todella sileät, liukkaat ja niissä on volyymiä hyvin, kun värjää hennalla. Jos ei halua hennaväriä hiuksiin ja hiukset ovat tummat, niin voi kokeilla väritöntä hennaa, kassiaa, josko siitä tulisi sama lopputulos. Vaaleille hiuksille siitä voi tulla kellertävää sävyä. Joitain hoitoaineitakin on olemassa, joihin on lisätty hennauutetta, mutta eihän se varmasti sama lopputulos ole kuin oikealla hennalla värjääminen antaa. Eräässä suosikkihoitoaineessani oli hennauutetta mukana ja hiukset olivat kyllä todella kiiltävät sen hoitiksen jälkeen. Harmi, ettei Nature's Gaten hennahoitista enää valmisteta.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Marras 2020, 17:09
Kirjoittaja Anamaria
Onko mitään tupeerauksen veroista tuuheuttajaa olemassa tai edes lähellekään? Mulla niin kapean mallinen pää ylhäältä että pakko on tupeerata jotta melkein mikä vaan kampaus näyttäisi hyvältä, mutta se taas tietää takkuja ja hiusten irtoamista... vai onko tää sitten vaan valinnan paikka että tupeeraus vai hyväkuntoiset hiukset? ...  ???

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Marras 2020, 17:48
Kirjoittaja Memmuuh
^ Onhan niitä aika tujuja tuuheuttavia muotoilutuotteitakin, mutta yhtälailla ne tekee hiukset karheiksi ja takkuisiksi. Miedompiakin aineita toki on, mutta eivät kyllä tupeerauksen veroista lopputulosta tee.

Entäs joku tämän tyylinen hiusvalkki, jonka päälle voi sitten asetella hiuksia niin ei tarvitse ehkä tupeerata:
https://kauneustori.fi/p38005/sibel-syl ... usEALw_wcB

https://www.leatherheaven.com/hiusvalkk ... escription

Tai sitten se kreppiraudan tyyppinen muotoilulaite, joka tuuheuttaa hiuksia, muistaako joku nimeä?  Se taisi olla ihan toimiva.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Marras 2020, 20:42
Kirjoittaja Anamaria
Käyttääkö täällä kukaan aloe vera -kasvia -siis suoraan kukkakaupasta ostettuna- hiustenhoidossa? Mulle se on ollut yksi parhaista kosteuttajista, mutta on vaan hinta noussut huimasti, ennen yksi aloe vera -kasvi maksoi viitisen euroa mutta nykyään viitisentoista joka paikassa. Löytyyköhän mistään halvemmalla? En ole löytänyt mitään valmista aloe vera -tuotetta, jonka vaikutukset olisivat samat.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Marras 2020, 10:31
Kirjoittaja Lila
^Ja kampauksena pehmoinen sotkunuttura tuomassa volyymiä juuri sinne missä sitä kaivataan? Kuivashampoo ja hiuspuuteri mielestäni volyymin tuojina aika omaa luokkaansa.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 11 Marras 2020, 16:35
Kirjoittaja Anamaria
Lila kirjoitti: ^Ja kampauksena pehmoinen sotkunuttura tuomassa volyymiä juuri sinne missä sitä kaivataan? Kuivashampoo ja hiuspuuteri mielestäni volyymin tuojina aika omaa luokkaansa.
just tänä aamuna hoksasin että kun laittaa korkean, vähän löysän nutturan niin sieltähän laskeutuu se volyymi ikään kuin alaspäin juuri oikeisiin kohtiin  :) Tarkoititkohan tätä?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 11 Marras 2020, 16:40
Kirjoittaja Lila
Just tuota!

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 11 Marras 2020, 19:04
Kirjoittaja Anamaria
... ja ite hokasin että ikea myy neljällä eurolla aloe veraa, pitää tähdätä sinne!

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 14 Marras 2020, 11:46
Kirjoittaja Xhex0879
Päänahka vihdoin rauhottui päänahka eikä tyvi ole enää rasvaiset. Ainut että pituuksissa oli paksu rasvakerros, hiukset ihan lähmäset. Jostain syystä shampoot ei pessy pituuksia ja latvoja puhtaaksi. Osaako joku kertoa miksi?
Pesin latvat ja pituudet fairylla,en pessy päänahkaa, ei niitä muuten puhtaaksi saanut. Toivottavasti nää nyt pysyy puhtaana shampoo pesulla, ei varmaan jatkuvassa käytössä fairy tee hyvää hiuksille.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 16 Marras 2020, 07:52
Kirjoittaja ellen
^ Askorbiinihappokäsittely voisi puhdistaa hiustuotteiden jättämät jämät latvoista. Apteekista askorbiinihappojauhetta, sitä kuumaan veteen niin, että veteen sulaa noin 1-2 teelusikallista jauhetta ja liuos kuiviin hiuksiin, antaa vaikuttaa ainakin 5 min, jonka jälkeen sampoopesu ja hoitis. Tämä käsittely irrottaa myös väriä, joten se kannattaa huomioida, jos hiukset ovat värjätyt.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 21 Marras 2020, 06:20
Kirjoittaja Xhex0879
Hiukset yhä paksussa rasvassa. Huomenna kampaaja, se halus yrittää pestä nää puhtaaks. Katotaan miten käy, en ihmettele vaikka ei onnistuisi. Usko alkaa jo loppua.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 04 Joulu 2020, 10:15
Kirjoittaja Marie Corelli
^Oletko katsonut tuotteiden incit tarkkaan, jos siellä on jokin aine, joka tekee rasvaiseksi? Minulla jotkin silikonit, eli ne -cone-päätteiset incissä aiheuttavat sen, että hiukset menevät nopeammin likaisiksi. Toinen hiustenhoitotuotteissa käytetty aine on paraffinum liquidum, eli samaa ainetta kuin vauvaöljy. LV:n tuotteissa on tätä, samoin Pantenessa. Hiukset ovat vain hetken puhtaat ja sitten kuin öljytyt. Kannattaa myös tarkistaa, onko tuotteissa muita öljyjä. Joku XZ hilseshampoo Teho on öljytön.

Toivottavasti helpottaa pian, sillä vaikuttaa ikävältä.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 21 Joulu 2020, 16:42
Kirjoittaja Anamaria
Kauanko teillä säilyy hiuksissa erilaisten kosteuttavien naamioiden vaikutus? Tuntuu että mulla kyllä kuivettuu tukka aika nopeasti uudestaan, no, varsinkin latvoista.. seuraavana päivänä jo tuntuu tukka kuivahkolta.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 21 Maalis 2021, 08:33
Kirjoittaja Xhex0879
Kukaan kokeillu  K18PeptideTM korjaavaa hoitoa?
  8ohttps://www.shampookauppa.fi/brand/89/k18hair
Hinta tähtitieteellinen, mut kokeilu pakkauksen sais 12€.onko kukaankokeillut? Kokemuksia?

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 22 Maalis 2021, 12:02
Kirjoittaja kuskus
Xhex0879 kirjoitti: Kukaan kokeillu  K18PeptideTM korjaavaa hoitoa?
  8ohttps://www.shampookauppa.fi/brand/89/k18hair
Hinta tähtitieteellinen, mut kokeilu pakkauksen sais 12€.onko kukaankokeillut? Kokemuksia?
Mä tilasin tuollaisen kokeiluputkilon testiin. Mun hiukset on kohtalaisen paksuiset ja pituutta on pakaroihin asti, pääasiassa ihan hyväkuntoiset mutta latvat kuivat, haaroittuneet ja helposti takkuuntuvat. Käytin tuotetta vähän sniiduillen ja se riitti kahteen käyttökertaan, tosin varsinkin ekalla kerralla tuntui että olisi pitänyt laittaa vähän enemmän. Olin nähnyt somessa huikeita videoita joissa pesty hamppupehko oikenee yhdellä harjanvedolla täydellisen sileäksi ja suoraksi, mulle ei tullut ihan vastaavaa kokemusta, eli käytännössä selvitysteho tuntui samalta kuin millä tahansa muulla hyvin selvittävällä hoitoaineella. Kuivuttuaan hiukset kyllä tuntui mukavan jänteviltä ja napakoilta, ihan erilaisilta kuin yleensä. Hoitotehosta en osaa oikein sanoa...

Selvää on, että toi K18 tekee hiuksille JOTAIN, koska jämäkkyys ja kiilto olivat ihan toista luokkaa kuin yleensä. Kuinka korjaava tai pysyvä se vaikutus sitten on, onkin toinen kysymys. Tavallaan tekisi mieli tilata täysikokoinen pullo ihan siksi, että näkisi pitkäaikaisemman käytön vaikutuksia, mutta toisaalta kaihertaa pieni epäilys, että onko se kuitenkaan hintansa arvoinen tuote. Mielelläni kyllä kuulisin muidenkin kokemuksista!

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 23 Maalis 2021, 14:39
Kirjoittaja Supermess
Bongasin aineen Better Nail Day-blogista ja tilasin kaksi viiden millin kokeilutuubia testiin. Yksi tuubi on nyt riittänyt neljään käyttökertaan, ja vielä ainakin yhteen käsittelyyn on hoitsikkaa jäljellä (mulla on tosi ohut, puolipitkä tukka, latvat rutikuivat ja takkuiset). En ole huomannut hiuksissa sen kummempaa vaikutusta, paitsi liiallisesti annosteltuna tekee tukasta tahmaisen tuntuisen.

[edit]

Varasin just ajan latvojen tasoitukseen ja K18-tehohoitoon ens maanantaille, ensimmäistä kertaa lähes kahteen vuoteen kampaajalle - jännää  ;D

Nyt vasta hoksasin etsiä tietoa Youtubesta tästä aineesta. Vaihdoin jokin aika sitten hakukonetta Googlesta DuckDuckGo:hon ja eihän tällä tunnu löytyvän olennaista tietoa yhtä hyvin...

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 31 Maalis 2021, 16:08
Kirjoittaja kuskus
En tiedä liittyykö tämä suoraan tuohon K18-hoitoon, mutta sitä kokeiltuani mun hiukset on jääneet ihmeellisen tahmeiksi pituuksista. Viimeiset pari viikkoa hiukset on olleet enemmän tai vähemmän lähmätahmaiset suunnilleen siltä alueelta, johon levitän hoitoainetta ja ihan viimeiset 5 cm latvoista ovat todella rapsakan kuivat. Tahma tuntuu ehkä vähän siltä, että hiukseen olisi kertynyt tai jäänyt jotain, tai että olisi pesty huolimattomasti. Useampi vaahdotus tai syväpuhdistava shampookaan ei ole auttanut, vaan hiukset ovat heti pesun jälkeen samassa kunnossa kuin ennen pesua.. Tyvi kyllä puhdistuu normaalisti eikä rasvoitu tavallista nopeammin. Hiuksia on myös todella vaikea harjata, harja ei vain liu'u tuon tahman läpi. Normaalistikin kyllä hiukset ovat takkuuntuvat, mutta myös kohtalaisen helposti selvitettävät ja harjattuina sileät. Latvat olivat kuivat, mutta eivät sentään tällaiset rapean rouskuvat.

En keksi mistä tämä voisi johtua, en ole vaihtanut shampoita enkä hoitoaineita, ainoa muutos tai poikkeus rutiiniin on ollut tuo K18. Tosin muutin uuteen asuntoon 1,5 kuukautta sitten ja mietin, voiko täällä olla jotenkin erilainen vesi kuin naapurikaupungissa, mutta toisaalta aluksi hiukset olivat ihan normaalit, lähmä alkoi vasta pari viikkoa sitten.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Huhti 2021, 11:50
Kirjoittaja kuskus
Tahmaepisodi on toivottavasti tullut päätökseensä. Näin pikaisesti lähipiiriini kuuluvaa kampaajaa, joka vahvisti epäilyni, että hiuksen pintaan on kertynyt pahemman kerran jotain tuotetta. Syväpuhdistava shampoo loppui enkä päässyt heti kauppaan, joten päätin eilen pestä hiukset Ecover-käsitiskiaineella.&nbsp; ::) Ehkä hieman arveluttava kikka, mutta olen käyttänyt sitä joskus aiemminkin syväpuhdistavan shampoon tilalla ilman suurempia katastrofeja. Ecover-pesu tehosi, kaikki tahma on vihdoin tiessään ja hiukset ovat jälleen pehmeät, sileät ja ennen kaikkea helposti harjattavat. Jee&nbsp; <3

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Touko 2021, 08:13
Kirjoittaja Xhex0879
Kukaan käyttänyt continu hiusten hoitotuotteita. Itse tykkään, hiuksista tulee ihanan sileät. Shampoo (&nbsp; Hyaluronic Acid Moist Shampoo) oli yllätys, itsellä rasvoittuva päänahka mutta olin helposti kolme päivää pesemättä hiuksia. Shampoo ja hoitoaineen välissä käytettävästä tehohoidosta (Hyaluronic Acid Recovery Masque) tykkäsin. Vaatii tosin viitseliäisyyttä käyttää kolmea tuotetta suihkussa käydessä. Hoitoaine ois saanu olla kosteuttavampi, nyt kuukauden käytön jälkeen latvat kuivanu. Shampoon ja tehohoidon käyttöä jatkan mut hoitoaine vaihtuu hiusnaamioon takas.

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 30 Heinä 2021, 22:50
Kirjoittaja Mena
Ostin tuollaisen Loreal 8 second wonder waterin. En löytänyt täältä vielä keskustelua siitä. Miten usein tuon käsittelyn voi tehdä?

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 11 Syys 2021, 05:37
Kirjoittaja Xhex0879
Ihan järkyttävä kutina päänahassa. Käytin saaren taika teepuu shampoota joka auttoi päänahan rasvaisuuteen, mutta aiheuttaa järkyttävän kutinan. Sitten kokeilin continu kosteuttavaa shampoota se aiheutti vielä pahemman kutinan.
Nyt kävin apteekista kortisooni liuosta jonka pitäs auttaa kutinaan. Shamppoon vaihdoin dermosil suola shampooseen, sen pitäisi rauhoittaa päänahkaa. Mitä muita apuja löytyy? Useallakin merkillä liuos jota voi käyttää kutinaan, mutta mikä oikeasti toimii?

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 13 Syys 2021, 23:35
Kirjoittaja NarnianQueen
Vaikea sanoa, mikä kenenkin päänahkaan toimii, yhtä hankalaa kuin arvata, mikä tepsii ihottumaan.

Suosittelen kokeilemaan Xyliderm D-vitamiinigeeliä (apteekki), samoin hajustamaton Dermon Sensitive shampoo, tai muu vastaava hajustamaton.

Hyvä kokemus oli aikoinaan myös toinen kotimainen merkki, Bio+ shampoo ongelmapäänahalle... myydään mm. Sokoksilla.

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 04 Loka 2021, 13:00
Kirjoittaja Marie Corelli
Minulla ei ole ratkaisuehdotusta edelliseen viestiin, mutta kaipaisin vinkkejä takkuuntuvien hiusten hoitoon. Hiukseni ovat hartiamittaiset ja ne takkuuntuvat pestessä toiselta puolelta. Joudun selvittämään hiuksia hoitoaineen kanssa ja usein ottamaan kamman avuksi hoitoaineen levitykseen. Takkuuntuminen alkoi siinä vaiheessa, kun hiukset alkoivat ylettyä leukaan asti. Onko lyhyempi hiusmalli ainoa keino välttää tällaista takkuuntumista vai voiko hoidolla vaikuttaa jotenkin? Lyhyessä mallissakin toisella puolella päätä kasvavat hiukset olivat eri tuntuiset.

Re: Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 07 Tammi 2022, 06:36
Kirjoittaja Anelma
evergreen kirjoitti: 16 Tammi 2018, 14:41
purppura kirjoitti: Mä en tiedä onko edes olemassa luokitusta pintakuiva sekaiho päänahan kunnosta, mutta ite oon mieltänyt päänahkani sellaiseksi
Onhan se nyt ihan normaalia, että kaikkien iho ja hiukset tarvitsevat kosteutta, vaikka rasvaiselta iholta pitäisikin saada pestyä se tali pois. Ihan varmasti voitaisiin tehdä pesuaineita, jotka poistavat suht tehokkaasti rasvaa mutta auttavat pitämään vähän kosteutta (siis vettä). Tää on vaan ollut yhtä öljybuumia vuosikaudet ja kaikenlaista huttua öljyillä tasapainottamisesta, niin ei sellaista ole ollut tarjolla. Mullakaan ei ole mitkään rasvaa valuvat hiukset, vaan vahamaista talia tuottava iho jolta on pestävä päivittäin rasva pois (muuten -> seborrooinen ekseema) mutta eivät munkaan iho ja hiukset kosteudenriistosta mitenkään parane. Erityisesti hiuksissa on oltava kosteutta että olisi yhtään voluumia ja kiiltoa, muuten se on vain ohut, likaisen värinen, vaikeasti hallittava piiska. Mutta yritäpä tätä saavuttaa ilman että iholle tai edes hiuksiin joutuu mitään rasvaista tai edes liian heikosti pesevää niin että oma tali kertyy...

Mulla on nyt kyllä suuria toiveita Fructisin uuden aloe-shampoon varalle. Tää lähestyy kovasti sellaista sisältöä, jota olen hyvin pitkään odottanut. (Tää on täällä nimellä Hydra Aloe, mutta suomalaisissa hakutuloksissa näkyy Tokmannin kuvissa nimellä Aloe Quencher.) Tässä on hyvin rasvaa poistava ALS, ei rasvoja, ei polykvaterniumeja eikä silikoneja, mutta aloegeeliä ja glyseriiniä kosteuttamassa. Voi hyvin olla että glyseriini, aloe ja kationinen guarkumi ovat mulle liian kosteuttavia pidemmällä aikavälillä nekin, mutta toivon että tää menestyy ja samalla reseptillä tulisi jotain vielä kevyempää rasvoittuvalle päänahalle. Toistaiseksi kyllä tykkään kovasti tästäkin (paitsi tuoksun osalta). Yritän laittaa näistä jotain markettituoteketjuun. Purppura, harkitse tän testausta!
Tämä kaikki on niin mun mielipidettäni kans. Olen koettanut etsiä tarpeeksi pesevää shampoota ilman öljyä, rasva-alkoholeja ja muita inci-koristuksia. Päänahastani tulee juurikin tuollaista vahamaista talia joka rasvoittaa hiukset seuraavaksi päiväksi pesusta ja kutisee. Välillä talvisin tuntuu että tulen kutinasta hulluksi.

Aina aika ajoin minulle leimahtaa seborroinen ekseema joka on kamala taltutettava. Mutta näillä pärjään aika pitkälle talvella:
Linna-shampoo ja aina pesun jälkeen hieron käsidesiä päänahkaan. Kyllä, käsidesiä. Se saa kutinan ja kuumotuksen loppumaan. Välillä toki pesen syväputsaajalla, esim Cutrinin syväpuhdistaja joka on Herbinaa hintavampi, saa minulta äänen.
Selukos on nykyään vedetty markkoinalta, joten välillä kun epäilen että seborrea teroittaa kynsiään iskeäkseen, haudutan 10 minuuttia Nizoralia päänahassa. Saatan myös tupsauttaa sienipulveria päänahkaan yötä vasten ja pestä hiukset seuraavana aamuna.
Käytän Sibicortia Nizoralin kanssa sitten kun päänahka on niin ärsyyntynyt ettei sen kanssa pysty olemaan millään tavoin. Ja. nyt voi herkimmät sulkea silmänsä. Käytän Canesten-voidetta silloin kun tilanne on todella paha.
Tähän sain kerran idean kun köyhäilin pahasti, palkkapäivä oli vasta parin päivän kuluttua ja kaikki tarvikkeet kotona oli loppu. Levitin Canesten-voidetta yöksi ja sitä autuutta kun päänahka asettui.
Nyt saa avata silmät, kyseenalaisten neuvojen kertominen loppui tähän.

Ylipäätään oman päänahkani kanssa on todella vaikea elää ja löytää sille sopivat tuotteet. Toivon todella että joku shampootehdas ottaisi onkeensa ja alkaisi valmistamaan kunnon shampoota.

Re: Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 09 Tammi 2022, 13:13
Kirjoittaja Louna
Anelma kirjoitti: 07 Tammi 2022, 06:36 Selukos on nykyään vedetty markkoinalta, joten välillä kun epäilen että seborrea teroittaa kynsiään iskeäkseen, haudutan 10 minuuttia Nizoralia päänahassa. Saatan myös tupsauttaa sienipulveria päänahkaan yötä vasten ja pestä hiukset seuraavana aamuna.
Eikä :( Mä ostin viimeisimmän Selukos-putelin muistaakseni marraskuussa, eikä apteekissa puhuttu mitään myynnin loppumisesta. Mulla Selukos on ollut parempi kuin Nizoral. Mitä sienipulveria käytät? Olisikohan siitä apua korvien tauksille, jotka on mulla melkeinpä päänahkaa pahempi murheenkryyni (jatkuva vahamainen rasvoittuminen ja kutina)...

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Tammi 2022, 19:05
Kirjoittaja Xhex0879
Harmittaa, kuukausi sairaalassa vuodepotilaana todella huonossa kunnossa, hiuksista lähti yli kolmasosa. Vyötärön alapuolelle yltäävät hiukset enää lapaluihin, olivat niin ohkaiset että latvat oli rumat. Nyt hiukset tuntuu todella ohuilta, kasvaahan hiukset takaisin, mutta se ei paljon lohduta. Ja taistelu liikarasvoittuvan päänahan kanssa vain pahentaa tilannetta, nyt lääkäri käski kokeilla nizoralia. Se jos ei auta, täytyy mennä ihotautilääkärille. Onko jotain jolla hiukset sais näyttämään paksummilta? Mitään hiuslakkaa en tahdo käyttää.

Re: Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 11 Tammi 2022, 12:48
Kirjoittaja Anelma
Louna kirjoitti: 09 Tammi 2022, 13:13
Anelma kirjoitti: 07 Tammi 2022, 06:36 Selukos on nykyään vedetty markkoinalta, joten välillä kun epäilen että seborrea teroittaa kynsiään iskeäkseen, haudutan 10 minuuttia Nizoralia päänahassa. Saatan myös tupsauttaa sienipulveria päänahkaan yötä vasten ja pestä hiukset seuraavana aamuna.
Eikä :( Mä ostin viimeisimmän Selukos-putelin muistaakseni marraskuussa, eikä apteekissa puhuttu mitään myynnin loppumisesta. Mulla Selukos on ollut parempi kuin Nizoral. Mitä sienipulveria käytät? Olisikohan siitä apua korvien tauksille, jotka on mulla melkeinpä päänahkaa pahempi murheenkryyni (jatkuva vahamainen rasvoittuminen ja kutina)...
Olin myös ihan puulla päähän lyöty. Taisin käydä joulukuun lopulla etsimässä Selukosia ja silloin apteekkari sanoi että sitä ei enää myydä. Vähän tuossa mietin olisiko ulkomailla vastaavaa tuotetta mitä voisi ostaa ebaysta mutta en ole vielä kerennyt alkaa kaivamaan netin saloja.
Ja ihan Daktarin-pulveria olen käyttänyt kun kutina on ollut sietämätöntä. Sitä ei sitten kannata ennen töihin lähtöä tupsauttaa juuriin, puuteri näkyy juurista ;D

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 03 Maalis 2022, 14:58
Kirjoittaja elly
Tämä talvi on kyllä ollut haastava hiuksille. Ennennäkemätön sähköisyys ja hiusten rastoittuminen käynnissä. Mitkä olisi parhaat ennaltaehkäisevät keinot? Erittäin silikoninen ja siloittava jätettävä voisi toimia.

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 08 Elo 2022, 00:18
Kirjoittaja korkkiruuvi
^ Vaikka tuo talvi meni jo, seuraava tulee taas joskus... ja eipä sähköisyys ja rastoittuminen aina vuodenajastakaan ole kiinni. Itsellä on ollut samaa ongelmaa, nykyhoidolla takuttuu joskus paikoitellen muttei rastoitu. Suosittelen Kinky Curlyn Knot Today -jätettävää ja avokadoöljyä joko hoitoaineeseen tms. sekoitettuna tai sellaisenaan.

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 29 Elo 2022, 14:06
Kirjoittaja naapio
Apua!! Mun tukalleni ehdottomasti paras shampoo Joico K-Pak reconstruct on reformuloitu aivan kauheaksi kuraksi ja joudun kiireesti etsimään sille korvaajaa.

Hiuslaatu on värjäämätön, vaalea, liukas ja veltto. Usein tuuheuttavat shampoot kuivattavat ja takuttavat, mutta tämä edellinen suosikki teki hiuksista jämäkämmät ja käsiteltävämmät pörröttämättä tai kuivattamatta.

Olisiko täällä jollakulla antaa tuotesuosituksia?

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 29 Elo 2022, 18:54
Kirjoittaja Ohimokihara
Heippa!
Olen täällä ihan uusi ja hyvin epätoivoinen hiustilanteeni kanssa! Toivottavasti joku osaisi edes osoittaa minulle suunnan, mistä löytäisin jotain apua. En tiedä mistä kysyä edes, kampaajilta vaiko ihotautilääkäriltä?

Ongelmani on siis seuraavanlainen: hiusteni latvat haisevat oudolle. Päänahka ei tunnu juurikaan haisevan erikoisemmalle, sellaiselle "normaalille" vaan.

- Hiukset ovat blondattu rajusti joskus noin 2v sitten. Hyvin tummat alkujaan. Noin vuosi sitten yritin värjätä ne kestovärillä sellaiseksi viininpunaiseksi tms. Mutta väri ei tarttunut osaan hiuksista (latvoihin, n. puolestavälistä alaspäin) ja hiukset käytännössä katkesivat ja harjasin niitä vaan pois varmaan 1/3. Siihen blondiin sekasotkuun mikä latvoissa oli, laitoin Herman's Amazing suoraväriä, joka tuntui tartttuvan hyvin ja siloittavan hiuksia niin että niiden kanssa pärjäsi.
- Nyt vuotta myöhemmin olen välillä juurikasvua blondaillut mutta hyvin varovaisesti, noin 2-3 astetta omastani joka on hyvin tumma ruskea. Tämä hius myös tuntuu suhteellisen hyväkuntoiselta.
- Latvat on leikattu nyt niin, että sitä huonokuntoista heinää on joku enintään 4-5 senttiä latvassa. Hiukset olkapäille. Väri tällä hetkellä sellainen oranssihtavan pinkki, suoravärin jämiä jotka eivät ole irronneet.

Eli tosiaan, latvat haisevat mielestäni oudolle. Äitini sanoi että haisevat "kemikaalille", enkä tiedä mistä kemikaalista olisi kysymys, koska hiuksiin ei ole nyt laitettu mitään väriä vähään aikaan tai muutakaan. Itse koen, että haju on melkein metallinen. Joka tapauksessa se on alkanut jossain vaiheessa tätä vuotta, tarkalleen en osaa sanoa koska.
- Pyyhe, tyynyliina, hiusharja tms. eivät haise samalle oudolle tai muutenkaan oudolle.

Olen ollut paljon mökillä, ja pessyt hiuksiani joko järvivedellä tai rautapitoisella kaivovedellä. Olen myös joskus nukkunut hiukset "nutturalla" kun ne ovat olleet vähän märät, jonka tajusin olevan todennäköisesti hiuksille aika epäterveellistä.

Nyt olen kuitenkin kaupungissa ja haju on ja pysyy. Minulle myytiin Sokos Emotionista jokin syväpuhdistava shampoo, Lanza?
Pesin sillä neuvojen mukaan ja annoin vaikuttaa hiuksista. Pinkin värin rippeitä irtosi ja hiukset tuntuivat suorastaan narskuvilta. Kuivuttuaan haisivat edelleen.

Ostin sen lisäksi SIM System 4 rasvoittuville tarkoitetun (?) shampoon, sellainen jossa jotain mentholia sekä Nizoral -lääkeshampoon. Pessyt näillä kaikilla. Pesun jälkeen föönaan viileällä asetuksella. Kuivuttuaan kokonaan ja oltuaan tekemisissä ilman kanssa joku noin, 4-5 tuntia - outo haju palaa.

Ja minulla palaa käämit tämän kanssa. En yhtään ymmärrä mikä voi olla vialla, ja miten jos kyseessä on jokin 1. metalli, 2. sieni/bakteeri 3. home 4. hilse (jota tuntuu olevan hyvin vähän, sellaisia ns. normaaleja pieniä hippuja) niin miten kun hiuksia on kuitenkin pessyt noilla täsmätuotteilla jonkun aikaa, niin latvoissa voi edelleen olla jotakin hajua aiheuttavaa?

Lähetän oikeasti keksipaketin sellaiselle, joka osaa minua jollain lailla auttaa - on karmea olo, että hiukset vaan "haisee". Ja kun juuri että päänahka tuntuu normaalilta mutta haju on latvoissa. :'(
Kiitos etukäteen sille, joka jaksoi lukea pitkän romaanini ja joka minulle vastaa!

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 30 Elo 2022, 13:44
Kirjoittaja Mena
Mitä nopeasti googlasin tuon Lanzan syväputsarin inciä niin se on sulfaatiton, joka on mun mielestä vähän jännä ratkaisu kun yleensä syväputsarit ovat kai ihan sulfaatillisia. Itse lähtisin ehkä kokeilemaan pesuja DS Mineral Removing Shampoolla (lisää infoa löytyy esim. täältä Simin sivuilta https://sim.fi/products/ds/mineral-removing-shampoo), mikäli kyseessä on metallikertymät niin tuo voisi auttaa. Mulla ei valitettavasti ole omakohtaista kokemusta tuosta tuotteesta, mutta olen kuullut tuota suositeltavan jos on metallikertymää tms hiuksissa.

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 04 Syys 2022, 10:19
Kirjoittaja bast
^^ Voihan se olla että kulahtaneeseen latvaan jää kertymiä herkemmin. Ehkä se vaatii useamman pesun syväpuhdistavalla että lähtee. Vai hennoisitko leikata tuon osan vaan pois?

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 07 Syys 2022, 13:16
Kirjoittaja Ohimokihara
Moi!
Minulla oli jemmassa joku sulfaatillinen syväpuhdistava, merkkiä Aussie. Olen sillä yrittänyt latvoja puhdistaa. Vaikeaa sanoa onko mitään järkevää eroa - tuntuu että hiukset haisevat hyvin oudolle juuri siitä kohdasta missä suoraväri ei halua pysyä. En siis ymmärrä onko kyseessä joku ihmeellinen hiuksen ominaishaju vai mitä siinä nyt tapahtuu. Yritän sietää tätä nyt 1-3kk ja sitten napsia taas 5cm poikki, ja siihen asti aion värjätä suoravärillä. Se ainakin tuntuu jotenkin sulkevan noita hiussuomuja jotenkin ja ainakin hetken väri pysyy hienosti.
Suoraan sanottuna raivostuttava ongelma. Luulisi että hiuksille voisi olla joku oma sairaala.
Minulla on ollut ennenkin blondatut hiukset eivätkä ne ole haisseet muistaakseni millekkään. 0_0
Kiitos vastauksista- jos jotain vielä tulee mieleen niin luen mielelläni!

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 07 Syys 2022, 22:20
Kirjoittaja Morrigan
Voisit kokeilla askorbiinihappoa. Myydään esim. apteekissa 20g pusseissa. Olen nähnyt myös prismassa osastolla missä myydään kotiviinitarvikkeita.

Miksaa askorbiinihaposta ja shampoosta (käytän itse tähän herbinan syväpuhdistavaa) tahna, jonka levität kosteiden hiusten pituuksiin. Anna vaikuttaa suihkumyssyn alla 30min, huuhtele ja perään hoitis. Askorbiinihappo poistaa hiuksista metalleja, silikonit ym kertymät. Purkaa myös hiusväriä, eli ei kannata vasta värjättyyn hiukseen käyttää. Vaikutusaikana hiukset saattavat haista tosi pahalle/metalliselle.

Askorbiinihapon käytöstä löytyy foorumilta keskustelua ainakin värinhaalistus-ketjusta.

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 10 Syys 2022, 23:04
Kirjoittaja Ohimokihara
Oiih kiitos! Koitan vielä tätä! <3

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Lähetetty: 12 Syys 2022, 21:53
Kirjoittaja Morrigan
Raportoi sitten miten kävi!