Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Mikä olisi hyvä hoitoaine/jätettävä takkuuntuville latvoille? Mun latvat on ihan ookoo kunnossa, mutta hiuslaatu on sellainen että yksi tuulenpuuska ja latvat on sellaisessa takussa että tangle teezerkin itkee mun puolesta... Olen kokeillut eri hoitoaineita (silikonittomia ja silikonillisia) ja muutamia jätettäviä (lähinnä XZ-sarjaa), mutta ihan hirveästi en ole näihin perehtynyt... haluaisin tuotteen joka oikeasti auttaisi. Hinnalla ei väliä, suositeltaa hoitoainetta tai jätettävää joka auttaa takkuuntumisen estämisessä? Kiitos :-*
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja tipson »

^ Mulla on sama juttu, niskasta hiukset menee jopa rastoille ihan pienestä  :( Mulla ei ole heittää mitään hoitsikkaa, koska en ole löytänyt mitään täysin pelastavaa ratkaisua, mutta tähän asti paras keino ehkäistä takkuja on ollut öljyt latvasuojana. Monet silikoniset tuntuu vaan edesauttavan takkuuntumista itsellä ja silikonittomat taas ei siloita muuten tarpeeksi. Öljyt ei tietenkään kaikille sovi ja omalle hiuslaadulle voi joutua hetken etsimään sopivaa öljyä. Mulla helposti öljyt lähmää ja laitankin öljyn latvoihin ennen shampoopesua ja tällä tavoin öljyä jää just sopivasti hiuksiin pesun jälkeen.

Toisaalta yritän muistaa esim. letittää hiukset aina ulkoilun ajaksi, jotta takkuja ei pääsisi syntymään. Usein tulee kiepautettua latvat kahdessa osiossa löysälle "letille" ja tällä tavalla hiukset ei mene mulla edes laineille eikä letin tekoon ja avaamiseen mene minuuttia kauempaa aikaa :)
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Punapää
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Loka 2012, 21:38

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Punapää »

Lopetin e-pillerit vähän yli 2 kk sitten ja nyt oon huomannut, että tukkaa on alkanut tippumaan nopeammalla tahdilla. Luin jo netistä kauhutarinoita siitä, miten jollakin on tukkaa enää kolmasosa entisesta määrästä. Mulla on aina ollut aika ohut tukka, joten en halua ees kuvitella millanen liru mun kolmasosani olisi. En ees muistanut, että tukanlähtö on yks mahdollisista oireista e-pillerien lopettamisen jälkeen ennen kuin vaatteissa alkoi olla yhä enemmän hiuksia ja eräänä päivänä suihkussa lähti ihan kunnon tuppo hiuksia irti! Mitäs juureslaiset sanotte, auttaisko tässä nyt biotiinin tai jonkun muun popsiminen? Haluasin vähän ennaltaehkäistä mahdollista tuhoa.
ZombieQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2053
Liittynyt: 22 Heinä 2007, 11:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ZombieQueen »

^En usko että oikein mikään biotiini tmv. auttaa tuohon kun kyse on hormonaalisesta jutusta. Kannattais varmaan jutella lääkärin kanssa asiasta. Jos yhtään lohduttaa niin sehän kyllä tasaantuu kun hormonitkin tasaantuu mutta onhan toi tietty inhottava tilanne... Lääkäri ainakin vois sulkea pois mahdolliset muut syyt.
why be pretty when you can be gorgeous<br />2b F ii
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Hiukset ovat pesun jälkeen pörröiset, eivät siis takkuiset vaan muutoin ihan sileät, mutta päällimmäiset kasvamassa olevat hiukset menee pörrölle. Mikäs eliksiiri tähän auttais? Käytössä on XZ hoitovoide, jojobaöljy ja perushoitsikkana Tresemme Naturals.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Apua! Hätätilanne!
Kävin eilen saunassa ja nojailin huolettomasti saunan lämpimään seinään. No pihkaahan siinä oli ihan kamalasti.
Kysymys kuuluukin: Miten pihkan saa pois hiuksista? Sitä ei ole paljon, mutta se muodostaa ikävän klöntin hiuksiin ja siihen muodostuu massiivinen takku, kun muutkin hiukset ympäriltä takertuu pihkaan.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Pihka lähtee öljyllä :) . Koiran tassuista joutuu joskus irrottelemaan pihkaa ja öljyllä pihka irtoaa hyvin, jonka jälkeen koiran tassut voi vielä pestä saippualla öljyn poistamiseksi.
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Amilo »

^ ja myös fairylla saa ainakin vaatteista. Että jos on pieniä määriä hiuksissa, niin ihan paikallisesti voisi Fairyllakin liuotella. Mutta olipa hyvä kuulla myös tuo öljy vinkkin!
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minäkin käytin pihkan poistoon öljyä ja sitten shampoopesu.

Minun kysymykseni liittyy hiusten pesuun. Minä kasvatan hiuksia ja pesen hiukset yleensä päivittäin. Viikonloppuisin jätän yhden pesun väliin. Mietin nyt, että pitäisikö hiukset pestä vain joka toinen päivä ja olisiko se hiusten kunnon kannalta parempi? Käytän päivittäin myös muotoilutuotteita. Miten usein te muut pesette hiuksianne? Miten hiukset saa siisteiksi välipäivinä?
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja enna »

^Hiustenpesu kannattaa tahdittaa päänahan kunnon mukaan. Voit koittaa pidentää pesuväliä vaikka kahteen päivään, mutta jos päänahka alkaa sen seurauksena kutiamaan tai jotenkin muuten oireilemaan, niin kannattaa pitäytyä siinä päivittäisessä pesussa. Varsinkin, kun käytät muotoilutuotteita, ne saattavat ärsyttää jäätyään päähän pidemmäksi aikaa - tai sitten ei, kokeilemalla selviää.
Minä pesen joka toinen päivä. Laitan tukan pesun jälkeen hiusten kuivattua tai sitten en - jos vaivaudun laittamaan niin ainakin mun tukka pysyy samanlaisena vielä seuraavanakin päivänä.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Minä laitan hiukset yleensä aamulla. Yöksi en mitään muotoilutuotteita laita iltapesun jälkeen. Olen kyllä nukkunut muotoilutuotteet päässä ilman mitään ongelmia. Hiukset kyllä tuntuvat yleensä runsaammilta, jos en pese joka päivä. Hiukset kyllä rasvoittuvat toisinaan niin, etten voisi kuvitella olevani pesemättä hiuksia muuten kuin kotipäivinä.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

^^^ Minäkin olen kasvattamassa hiuksia (ihan pian vyötärömitassa) mutta pesen kuitenkin hiukset viidesti viikossa, osin mun aamuisin harrastaman kuntopyöräilyn takia. Pidän siis yleensä kaksi pesutonta päivää viikossa joiden aikana käytän tarvittaessa vauvatalkkia hiusten juuriin, jos rasvaisuutta ilmenee. Lisäksi suosin tuolloin lettikampauksia.
Vuosia sitten kokeilin montaakin eri kuivashampoota, mutten pidä siitä 'hiuksissa tuntuu jokin aine' fiiliksestä jonka valtaosa niistä jätti jälkeensä. Sen takia olen päätynyt käyttämään Natusan talkkia.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Kunpa saisinkin hiuksiini lettikampauksia, mutta hiukseni ovat vielä niin lyhyet, että en saa poninhäntää tai kunnollisia lettejä. Ihan pineiä lettejä saan jo tehtyä esim. otsahiuksiin.

Hiusten pesuväliä mietin siitäkin syystä, jos se aiheuttaa hiustenlähtöä. Minulle on nyt tullut hiustenlähdöstä jokin päähänpinttymä, kun näin sukulaisnaisen harventuneet hiukset. En ole ainakaan huomannut, että päänahka paistaisi läpi enemmän jostakin kohdasta ja jakauksen kohdaltakin kasvaa uutta hiusta. Kai se pitempi hius myös näyttää siltä, että sitä olisi harjassa enemmän kuin lyhyttä. Hiustyyppini on kyllä aika ohut.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Mikä avuksi kun mun tukka on nykyisin ihan järkyttävä hamppu?? Tossa vuosi-puolitoista vuotta taaksepäin hiukseni ohenivat ihan tolkkuttomasti, leikkasin ne lyhyiksi ja tosiaan osa hiuksista kasvoi takaisin kiharana.. Nyt hiukset eivät ole kiharat, ei tosin suoratkaan. Epämääräistä sökerä ja hamppua koko pää täynnä.

Föönaan ehkä kerran kuussa. Suoristan max pari kertaa kuussa. Käytän kampaajani suosittelemia tuotteita, olaplex-kotihoitoaine on käytössä. En värjää. Käytän jätettävää. Joku tehohoito ehkä?? Suositelkaa nyt mitä voisin tehdä, tekee taas mieli vetää ihan kaljuksi.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Kannattaa kokeilla kosteuttavia tuotteita. Näitähän nyt löytyy vaikka millä mitalla, kokeilemalla löytyy sopivat. Esim. XZ ei tunnu tekevän oikein mitään itselläni, kun taas silikoninen Tigi feikkaa hiuksen pinnan oikein kivasti. Omaan kihara+suora- yhdistelmä hiukseeni ei ole rakennepaikkaavat oikein koskaan korjanneet hamppuisuutta. Vaihtaisin siis tuotteet mahdollisimman kevyesti peseviin ja kosteuttaviin + lopun sotkun selvittäisin tarpeen mukaan jollain silikonilla, esim. Tigin small talk on ollut loistava tähän päähän.
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Vastaa Viestiin