Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Triina »

Mun mielestä tuo hiusten erottuminen suortuviksi on myös pysyvämmän luontoinen hiustenlaatukysymys. Itselläni on luonnonkiharat hiukset, jotka ovat melko kuivat ja pintapörröiset varsinkin pidempinä ja en ole ikinä saanut niitä sellaisiksi erotelluiksi telkkarimainoskutreiksi kuin aivan hetkeksi harjaamisen jälkeen tai raudoilla. Tämä aivan riippumatta käsittelyjen tai hoidon määrästä.

Tietty jos tilanne on muuttunut, niin silloin kyse on varmaankin hiusten vaihtuneista tarpeista, itse tarjoaisin ensimmäisenä kunnon kosteutta.
Pirpana

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Pirpana »

Kokeilin tänään pestä syväputsarilla, mutta ei oikein ollut vaikutusta. Puhtaamman tuntoiset hiukset kyllä tuli, joten täytyy ottaa tuo käyttöön aina sillointällöin :) voipi olla, että mun tukka vain on tämmöinen, kun mullakin luonnonkiharaa.

Tuli muuten mieleen, että onko yksittäistä hiusta jotenkin mahdollista paksuntaa? Kaverilla tukka joka on tosi ohut, hiuksia on paljon mutta yksittäinen hius on todella ohut.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Ei löytynyt oikein sopivaa osiota johon tämä kysymys laittaa joten tungen seen tänne.
Minulla 14v poika , jonka hiukset yltää  hartioille. Ja kuten teineistä saattaa arvata, hiukset rasvoittuu uskomattoman nopeasti. Osaisiko joku suositellla shampoota? Nyt käytössä xz miesten teho shampoo 2in1, sitä ennen oli four reason volume shampoo. Volume shampoo toimi todella hyvin pitkän aikaa, sillä poika pessyt hiukset useamman vuoden, mutta kun hiukset alkoi rasvoittua enemmän  ei teho riitä.
Nykyisin ei ole olemassa rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota, niinkuin silloin kun olin itse teini. Apuja, millä teinit pesee hiuksensa?
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Xhex0879 kirjoitti: Nykyisin ei ole olemassa rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota, niinkuin silloin kun olin itse teini.
Tää on niin pitkään ollut niin iso ongelma, että pliis ihmiset, antakaa tästä palautetta kaupoille, tuotemerkeille, kelle tahansa. Ihan älytöntä, ettei yksinkertaisesti tehokkaasti peseviä pesuaineita ole juuri yhtään saatavilla.

Xhex0879, voisitko kokeilla vaikka ihan perinteistä Linna-shampoota? Nimenomaan sitä valkoisessa pullossa olevaa, muissa on muistaakseni stearaatteja (glycol distearate), joista jää rasvainen tuntu. Tuossa XZ:ssa on glyceryl oleatea, joka on myös rasvoittavaa, se on jotain mitä kannattaa välttää. Vaikeaa vain on, koska nykyään rasvaisia ainesosia on melkein jokaisessa shampoossa.

Ihan kiinnostava kokeiltava on myös esim. Natura Siberican rasvaisille hiuksille tarkoitettu shampoo (Volumizing and Balancing) vihreässä pullossa. Se on sulfaatiton, mutta ei sellainen hyödyttömän mieto sokeritensidishampoo kuten monet vihreiden merkkien sulfaatittomat rasvoittuvalle päälle ovat. Incissä on hitunen tyrniöljyä, mutta aika lopussa, ja ainakin sen kerran kun olen ehtinyt tätä itse kokeilla, tämä kyllä pesi rasvaisuuden hyvin pois. Tuoksu on miedon mäntyinen ja istuu kivasti miehiseenkin makuun. Shampoona on toki vähän erilainen ja voi vaatia totuttelua.

Ei välttämättä päde muille, mutta itse vältän myös SLS:ää, eli incissä sodium lauryl sulfate / sodium coco-sulfate, koska päänahkani on sen jälkeen ihan järkyttävän vahakerroksen peitossa. Paljon muutakin vältettävää on, mutta ei varmaan auta niitä enempää tähän listata.
1cFii, oma väri.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minulla on käsittelemättömät hiukset. Malli on lyhyt ja hiuslaatuni ohut. Viime aikoina on tuntunut, etten saa hiuksiani laitettua kunnolla, vaan kutrini ovat kurittomat. Käytän muotovaahtoa föönaukseen. Tukka tuntuu kuitenkin pian vetelältä. Toisaalta hiukset tuntuvat heinältä. En ole käyttänyt kosteuttavia tuotteita ja hoitoaineena käytän yleensä jotain jätettävää. Syväpuhdistavalla pesen kerran viikossa. Mitä tälle nyt pitäisi tehdä? Askorbiinihappopesu?
Kasvukin tuntuu niin nopealta, että mietin polkkamittaan palaamista.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mitäs jos kokeilisit laminointikäsittelyä?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Tein kaksi askorbiinihappopesua. Ainakin hiusten väri kirkastui. Päätin myös käyttää pois huuhdottavaa hoitoainetta useammin pelkän jätettävän lisäksi. Tehohoitojakin ajattelin kokeilla. Jos tästä ei ole apua, niin sitten teen tuon.

Edit. Voi olla, että hiukset ovat kuivaneet hoidon laiminlyönnin takia. Ajattelen aina, ettei lyhyt tukka tarvitse hoitoa.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 26 Joulu 2017, 13:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Milly
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 294
Liittynyt: 12 Tammi 2012, 11:43

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Milly »

Mulla alkaa olla jo aika pitkät hiukset ja 1cm latvaa lukuunottamatta on oma väri päässä. Lämpökäsitelty ehkä 2x/vuosi. Hiukset ovat lasimaiset ja ohuet, mutta tuntuvat kuivilta ja karheilta. Olis varmaan paikallaan metallijämien poisto, mutta mikä olisi mahdollisimman hellävarainen konsti?
http://goo.gl/R0olmw Vitacost 30$+ tilauksesta 10$ alennus.
herb -5usd ekasta tilauksesta: WAX635
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bubbs »

evergreen kirjoitti:
Xhex0879 kirjoitti: Nykyisin ei ole olemassa rasvoittuville hiuksille tarkoitettua shampoota, niinkuin silloin kun olin itse teini.
Tää on niin pitkään ollut niin iso ongelma, että pliis ihmiset, antakaa tästä palautetta kaupoille, tuotemerkeille, kelle tahansa. Ihan älytöntä, ettei yksinkertaisesti tehokkaasti peseviä pesuaineita ole juuri yhtään saatavilla.
Head&shouldersin sitruunaversio on muistaakseni rasvoittuville hiuksille suunnattu. Käytin sitä joskus nuorena ihan koko ajan, kun se oli niin älyttömän tehokas, vaikka onkin hilseshampoo ja hilse ei silloin ollut ongelma.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Onhan sitä siis joitakin harvoja nimellisesti rasvaisille hiuksille suunnattuja shampoita, mutta kun eivät nekään sisällön puolesta sovi ollenkaan. Head & Shoudlersitkin ovat kaikki nykyään täynnä stearaatteja ja silikonia, myös se sitruuna. Samanlaisia voidemaisia lähmäkoostumuksia kuin mitkä tahansa Fructisit. Ei vain toimi ollenkaan rasvoittuvalle päänahalle tai edes vaan hennoille ja hyväkuntoisille hiuksille jos ei halua lähmätukkaa. Kai näidenkin joillekin täytyy toimia, kun niitä ostetaan, mutta itse en ymmärrä.

Alan varmaan jossain kohti laimentaa tiskiainetta shampooksi, kun muuten ei tunnu pesuaineita ilman rasva-aineita ja kalvonmuodostajia löytyvän.
1cFii, oma väri.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

^Olen joskus ostanut XZ Teho hilseshampoota ja se on ainakin kirkasta koostumukseltaan. En tiedä, myydäänkö tuota edelleen.

Olen huomannut saman asian, että nykyisin tuntuu shampoo kuin shampoo saavan lähmän aikaan ja tukka rasvoittuu nopeasti. Minulla ei edes ole mikään nopeasti rasvoittuva tukka. Ohut tukka kuitenkin näyttää helposti rasvaiselta ja lähmäiseltä. Ajattelin siirtyä johonkin EHS:een, kun seuraavan kerran shampoota tarvitsen.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Milly kirjoitti: Mulla alkaa olla jo aika pitkät hiukset ja 1cm latvaa lukuunottamatta on oma väri päässä. Lämpökäsitelty ehkä 2x/vuosi. Hiukset ovat lasimaiset ja ohuet, mutta tuntuvat kuivilta ja karheilta. Olis varmaan paikallaan metallijämien poisto, mutta mikä olisi mahdollisimman hellävarainen konsti?
Ostat vaan syväpuhdistavan shampoon ja sen jälkeen joku hyvä hoitis perään.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Marie Corelli kirjoitti: Ajattelin siirtyä johonkin EHS:een, kun seuraavan kerran shampoota tarvitsen.
Mulla eivät nekään toimi ollenkaan, EHS:n sininenkin on voidemainen ja lähmää, samat stearaatit siinäkin. Linna-shampoo on paljon parempaa.

Mulla on nyt uusina testattavina kirkasta Herbal Essences -shampoota, jossa on ikävästi kaikenlaista mitä haluaisin välttää, ja Fructisin uusi ALS:llä pesevä aloe-shampoo. Suuresti luottoa ei näihin todellakaan ole, mutta kokeillaan taas.
1cFii, oma väri.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Minulla pitkät hiukset, yltää 5cm vyötärön yläpuolelle. Mistä voi johtua että etuhiuksiin tulee enemmän kaksihaaraisia hiuksia kuin taakse? Käytän BC latvasuojaa, mutta silti tulee enemmän etuhiuksiin.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Mullakin etumaiset ja päällimmäiset hiukset on aina huonompikuntoiset kun alahiukset ja minusta ihan luonnollista. Etumaiset ja päällimmäiset hiukset joutuu enemmän koetukselle esim. auringossa ja niihin enimmäkseen suihkin hiuslakkaa jne.

Lisäksi itselläni alahiukset on ihan erilaista hiuslaatua yleensäkin. Eivät ole kiharat vaan hieman laineikkaat ja yleensäkin pehmeämmät ja sileämmät, sekä vähemmän pörröiset eikä niin huokoiset kun muualla olevat hiukset, jotka on luonnonkiharat. :D
3b F ii
Vastaa Viestiin