Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Mielestäni rakennepaikkaavat eivät olleet liian hoitavia silloin, kun hiukseni olivat oman väriset ja luonnontilassa. Itse asiassa sillä tuntui saavan enemmän rakennetta/jämäkkyyttä hiuksiin. Rekun koostumus/INCI luultavasti vaikuttaa myös asiaan.
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Mikä avuksi sähköisiin hiuksiin? Hiukseni tuntuvat oikein liimaantuvan kasvoihin ja tänään ongelma jatkui vielä muotoilun jälkeenkin. Käytän yleensä jätettävää hoitoainetta pesun jälkeen. Pitäisikö käyttää kosteuttavampia tuotteita? Kuivashampoota en käytä joka päivä, joten sekään ei selitä ongelmaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Lila »

Sanoisin, että kosteus nimenomaan auttaa sähköisyyteen. Voi olla niinkin, että tuotteiden kosteuttavuus riittää kyllä, mutta kosteus ei pysy hiuksessa. Muotovaahdot ja geelit kosteaan tukkaan levitettynä sulkevat kosteutta hiukseen minusta parhaiten.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Kisumirri
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Syys 2011, 13:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Kisumirri »

Mulla on nyt tummanruskeaksi värjätty tukka ja meinaan käydä raidoittamassa torstaina. Oma väri on vaaleanruskea.  Tarkoitus on vaalentaa melko paljon.
Käytänkö sitten raidoituksen jälkeen violettia vai sinistä shampoota?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Riippuu ihan minkälainen sävystä tulee. Sävyä taitetaan vastavärillä ja keltaisen vastaväri on violetti ja oranssin vastaväri on sininen. Suurin osa kokeilemistani hopeashampoista on ollut sinivioletteja. Onko jollain valmistajalla ihan erikseen valittavissa sininen tai violetti shampoo? Jos et aivan vaaleaa latvaa saa kerrasta niin suosittelen fudgen hopeashampoota, siinä on taittotehoa vähän tummempaankin pohjaan.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Kisumirri
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 250
Liittynyt: 21 Syys 2011, 13:35

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Kisumirri »

Joicolla on sininen shampoo :) Pitää sitten kattoa minkälainen tulee.
Heitu
Haiven
Haiven
Viestit: 40
Liittynyt: 07 Kesä 2010, 17:01

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Heitu »

Silikonit (jätettävissä), kyllä vai ei? Olen vähän kahtiajakautunut hiustuotteiden kanssa, toisaalta haluaisin käyttää mahdollisimman paljon aitoja öljyjä ja luomutuotteita, toisaalta taas karhea ja kärsinyt tukka tuntuu niin paljon paremmalta muutamalla tipalla silikonipitoista öljyä. Eli mikä on kokemuspohja ja mielipide täällä, suojeleeko silikoni hiusta, vai estääkö se ennemminkin öljyjä yms imeytymästä?
1cMii, vyötärömittaa lähenevä omaa väriä tavoitteleva mutta aikoinaan puhkiblondattu tukka
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Jos käytössä on sulfaatillinen shampoo niin sanoisin että kyllä, ainakin latvoihin. Varsinkin jos itse koet että silikonit toimii niin käytä ihmeessä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Pirpana

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Pirpana »

Mulla on alkanut ilmetä sellaista että hiukset ns. klimppiintyy toisiinsa. Muutenkin koko hiusten olemus on tosi veltto ja raskas, kun ennen olleet aika ilmavatkin. Latvoja on leikelty n. 10cm hetkisitten mutta ei se kyllä auttanut yhtään :( Mistä tää oikein johtuu ja mitä sille voisi tehdä? Kun hiukset harjaa, ne ovat tosi vähän aikaa sellaiset ilmavat ja tuuheat, mutta hetken päästä taas varsinkin latvat ovat ihan takertuneita ja kiertyneitä toisiinsa.
Käytän silikonittomia shamppoita ja hoitoaineita, pääosin kosteuttavia mutta joka kolmannella kerralla rakennepaikkaavaa hoitoainetta. Pesen tukan 2-3pv välein.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Kuivat latvat. Luulen, että hoidon lisäksi ne kaipaa vähän silikonia. Eli silikoninen hoitoaine ja/tai silikoninen jätettävä latvoihin silottamaan ja suojaamaan. :)
3b F ii
Pirpana

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Pirpana »

Nyt kun rupesin tarkastelemaan niin taitaa mun hoitsikoissa olla silikonia 🤔 Redkenin all soft ja extreme
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Ehkä ne latvat kaipaa vielä sitten sen jonkun tosi silikonisen jätettävän (latvasuojan). Ja kunnon tehohoidon, jota ennen pesee syväpuhdistavalla shampoolla ne silikonit pois, että jotain pääsee imeytymäänkin.
3b F ii
wilma
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2464
Liittynyt: 15 Touko 2008, 13:13

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja wilma »

Mulle tuli ensimmäisenä mieleen tästä että hiukset voi olla syväpuhdistavan pesun tarpeessa. Itsellä ainakin latvat klimppiintyvät ja tukka tuntuu raskaalta jos en ole käyttänyt aikoihin syväpuhdistavaa shampoota.

Riippuu varmasti ihan siitä minkälainen tukka on, käyttääkö muotoilutuotteita ja minkälaisia hiustuotteita yleisesti käyttää, että kuinka usein on tarve pestä hiukset syväpuhdistavalla. Mä käytän hopeashampoota, lämpösuojaa ja muotoilutuotteista lakkaa ja joskus vahaa. Shampoo ja hoitoaine pääasiassa silikonittomia. Käytän syväpuhdistavaa noin kerran viikossa, vähintään kerran kahdessa viikossa. Mulle tää väli tuntuu sopivalta. Yleensä kampaaja myös pesee hiukset syväpuhdistavalla värjäyksen yhteydessä.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Kyllähän noissa mainitsemissasi redkeneissä silikoneja on. Minäkin ehdottaisin kokeilemaan ensin syväpuhdistavaa. Onko hiukset miten käsitellyt? Oletko kokeillut harventaa rakennepaikkaavan käyttöä? Olaplex voisi myös olla kokeilemisen arvoinen.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Pirpana

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Pirpana »

Ennen käytin rakennepaikkaavaa ja kosteuttavaa hoitoainetta vuorotellen, sitten harvensin tuohon joka kolmanteen kertaan kun ajattelin jos hiukset kaipaisi enemmän kosteutta. Täytyy varmaan koittaa vieläkin harvemmin. Kokeilen nyt tänään pestä syväpuhdistavalla ja katsotaan kuinka käy 👍
Blondasin tukkan tummanruskeasta vaaleaksi n. 2,5v sitten mutta ei ne tuntuneet omilta niin värjäsin 2 vuotta sitten takaisin tummaksi ja siitä lähtien oon koittanut kasvatella. Tuo 10cm tukasta otettiin pari viikkoa sitten. Voi siis olla, että on vieläkin vähän kärsineet.
Vastaa Viestiin