Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Mun mielestä märkiin hiuksiin runsaasti hoitoainetta (merkillä ei niin väliä, jotain edullista mistä itse pitää) ja harjaa varovasti tangle teezerillä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Anamaria kirjoitti: Mikä on paras takunselvittäjäaine tai -tekniikka? ...  ???
Vastaanpa vielä itse, kun eilen värjäsin hiukseni Tints of nature - hiusvärillä, että se väriaine itsessään oli ihan mahtava takunselvittäjä  :T sitä kun aloin huuhdella pois, niin huomasin että se oli todella tuhdin tuntuista, liukasta hoitoainetta siis se ihan väriaine, ja sitten juoksevan veden alla harjasin ja selvittelin tukkaa jossa oli se väriaine, ja tuntuu että kaikki pahatkin takut lähtivät  0_0 Sitten vielä pakkauksen shampoo ja hoitis.
Viimeksi muokannut Anamaria, 10 Kesä 2020, 09:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

CO -pesu etikka+hoitis -cocktaililla, kukaan muu kokeillut? Tää antaa aikamoisen pehmeyden ja kiillon. Etikkaa saa laittaa hoitikseen paljon, lähes puolet ja puolet. Oon ite annostellu vaan kämmeneen eli en oo tarkkaan mitannut. Tää on eläinkokeetonta kiiltoa halvalla!  ;D

Itse käytän ihan punaviinietkkaa, mulla jotenki kovin luotto siihen vaikka kai ne toimii kaikki etikat samalla tavalla... Hoitiksena mulla EHS mustikka, on vähän jäykempää hoitista niin siihen sekoittuu etikka hyvin. Latvoihin lisään hoitikseen etikan sijaan oliiviöljyä (en yhtä paljon kuin etikkaa ylemmäs)

Pitkähkö vaikutusaika tietty hyvä joten sheivaile tai tee naamioita tai kuorintoja tai hio kantapäitä tai harjaa hampaita siinä huuhtelua odotellessa... ;D (mutta toimii kyllä ihan normivaikutusajallakin)
Viimeksi muokannut Anamaria, 12 Elo 2020, 00:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja elly »

Mistähän voisi johtua yhtäkkiä hiuksiin ilmestynyt outo haju? Haju tulee aina esiin hiuksia pestessä ja ainakaan normaali shampoopesu ei poista hajua.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Hiukseni kuivettuvat pesujen välissä, eivät siis niinkään rasvoitu, pesujen yhteydessä teen kosteuttavia hoitoja... pitääkö vaan lisätä hiusten pesua vai voiko jotenkin kosteuttaa tukkaa kuivilteen? ...
Viimeksi muokannut Anamaria, 17 Elo 2020, 07:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Olen lukenut joidenkin suihkuttavan suihkepullolla vettä hiuksiin ja lisäävän jätettävää hoitoainetta pesujen välissä. Ehkä vastaava voisi toimia sinullekin, niin ei tarvitsisi lisätä pesua. :)
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Jessie »

Anamaria kirjoitti: eivät siis niinkään rasvoitu, pesujen yhteydessä teen kosteuttavia hoitoja... pitääkö vaan lisätä hiusten pesua vai voiko jotenkin kosteuttaa tukkaa kuivilteen? ...
Kuivuuko sulla hiukset pesujen välipäivinä, vai jo pian pesun jälkeen?
Olettaisin hiuslaatusi olevan jollain tapaa huokoinen, ja siksi taipuvainen kuivumaan. Ehkä käsitelty tai luonnonkihara?

Ellyn vinkki kuulostaa hyvältä. Itse miettisin myös, tarvitseeko hius tujumpia kosteuttajia, kuten öljyjä. Tai vaihtoehtoisesti jotain silikonipitoista hoitista, joka muodostaa kalvon hiuksen pintaan.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Anamaria kirjoitti: CO -pesu etikka+hoitis -cocktaililla, kukaan muu kokeillut? Tää antaa aikamoisen pehmeyden ja kiillon. Etikkaa saa laittaa hoitikseen paljon, lähes puolet ja puolet. Oon ite annostellu vaan kämmeneen eli en oo tarkkaan mitannut. Tää on eläinkokeetonta kiiltoa halvalla!  ;D

Itse käytän ihan punaviinietkkaa, mulla jotenki kovin luotto siihen vaikka kai ne toimii kaikki etikat samalla tavalla... Hoitiksena mulla EHS mustikka, on vähän jäykempää hoitista niin siihen sekoittuu etikka hyvin. Latvoihin lisään hoitikseen etikan sijaan oliiviöljyä (en yhtä paljon kuin etikkaa ylemmäs)

Pitkähkö vaikutusaika tietty hyvä joten sheivaile tai tee naamioita tai kuorintoja tai hio kantapäitä tai harjaa hampaita siinä huuhtelua odotellessa... ;D (mutta toimii kyllä ihan normivaikutusajallakin)
Viimeksi lisäsin etikkaa myös shampooseen kunnon lorauksen, ja tuntui kiilto vain lisääntyvän! Ja kun sekoittaa shampooseen ja hoitikseen niin ei haistakaan kyllä etikkaa yhtään!
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Onks joku huomannut vaikutusta sillä et huuhtoo lopuksi hiukset kylmällä vedellä? Lisääkö kiiltoa?
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja elly »

Lisää kiiltoa ja itselläni ainakin hiuksista tulee sileämmät kylmällä vedellä huuhtoessa. Kylmä vesi sulkee hiussuomut. :)

Mun pitäis muutenkin opetella pitämään suihkun lämpötila kontrollissa. Ei kuumat suihkut voi tehdä hyvää ihollekaan.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Miten voi olla että minun hiukset on menneet takuille vaikka olen pitänyt niitä koko ajan kiinni juuri estääkseni takkuja??.. 0_0
kuskus
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 145
Liittynyt: 06 Syys 2018, 20:26

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja kuskus »

Anamaria kirjoitti: Miten voi olla että minun hiukset on menneet takuille vaikka olen pitänyt niitä koko ajan kiinni juuri estääkseni takkuja??.. 0_0
Mulla hiukset takkuuntuu, jos ne ovat ponnarilla tai letillä eli roikkuvat selkää pitkin. Liikkeiden mukana hiukset "hankautuvat" / tarttuvat paidanselkään ja päivän mittaan takkuuntuvat. Näin käy etenkin jos päällä on neule tai muu karheampi vaate. En ole kokeillut silkkipaitoja tai muita liukkaita materiaaleja, tapahtuisiko niiden kanssa vähemmän takkuuntumista. Nutturoiden kanssa takkuuntumista ei mulla tapahdu, se lienee ainoa varma tapa pitää hiukset takuttomina.
2abc M ii häntäluupituus, ruskeista hiuksista hennattu kettutukka
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bast »

Anamaria kirjoitti: Hiukseni kuivettuvat pesujen välissä, eivät siis niinkään rasvoitu, pesujen yhteydessä teen kosteuttavia hoitoja... pitääkö vaan lisätä hiusten pesua vai voiko jotenkin kosteuttaa tukkaa kuivilteen? ...
 

Mä suihkin joka päivä herbinan tai xz:n hiuksiin jätettävää hoitosuihketta. Auttaa jonkin verran, mutta kaipaisin kyllä lisää kosteutustehoa.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Jessie kirjoitti:
Anamaria kirjoitti: eivät siis niinkään rasvoitu, pesujen yhteydessä teen kosteuttavia hoitoja... pitääkö vaan lisätä hiusten pesua vai voiko jotenkin kosteuttaa tukkaa kuivilteen? ...
Kuivuuko sulla hiukset pesujen välipäivinä, vai jo pian pesun jälkeen?
Olettaisin hiuslaatusi olevan jollain tapaa huokoinen, ja siksi taipuvainen kuivumaan. Ehkä käsitelty tai luonnonkihara?

Ellyn vinkki kuulostaa hyvältä. Itse miettisin myös, tarvitseeko hius tujumpia kosteuttajia, kuten öljyjä. Tai vaihtoehtoisesti jotain silikonipitoista hoitista, joka muodostaa kalvon hiuksen pintaan.
On sekä käsitelty että luonnonkihara... Puolitoista vuotta sitten otin permanentin jota vieläkin kasvatellaan latvoissa pois. nyt ajattelin alkaa käyttää sulfaatittomia shampoita, jos vain löydän eläinkokeettomia... (XZ:tasan luotan aika lailla ja sillä on tää sulfaatiton persikkanektarishampoo)

Pitää yrittää jaksaa öljyhoitoja, jäävät helposti väliin kun tuntuvat niin vaivalloisilta ja hommaa näin äitiyslomalla riittää...
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Sori oon näämmä kyselyiässä, mutta kysynpä kuitenkin vielä hiusten harjauksesta, että pystyykö joku täällä harjaamaan hiuksensa selviksi niin että ei yhtään hiusta irtoa?  ;D Mä inhoan sitä katkeavien hiusten tunnetta, mutta en kyllä pysty oikein sitä välttämään, ellen sitten omista hiusten harjaamiselle suunnilleen kokonaista tuntia... hiusharjoja on kyllä useammanlaisia käytössä mutta ei kyllä välttämättä just sitä oikeaa... (On tangle teezer muunmuassa)
Viimeksi muokannut Anamaria, 21 Loka 2020, 11:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin