Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

^ Olin ilmeisen pöpperössä, koska onnistuin ensin lukemaan 'kaupan kahvipaketteja..'
Ehdin jo ajatella, mitä ihmettä nykyään oikein harrastetaan hiustenhoidon nimissä?  0_0  0_0  ;D ;D
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Onko olemassa annosteltavia hiusvärejä, paitsi henna? Jos vaikka pari raitaa haluaa laittaa, niin tuntuu tyhmältä sitä varten käyttää kerralla koko hiusväripaketti... tuntuu vähän tuhlaukselta. Sit vielä yks kyssä... jos haluaa vähän vaalentaa hiuksia, niin onko hyvän värin saadakseen aina ensin poistettava vanha tumma väri ja sitten pistettävä uusi, vaaleampi sävy päälle, vai voiko nämä kaksi saada yhdessä?...

Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. -ellen
Viimeksi muokannut Anamaria, 18 Joulu 2018, 18:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Eihän koko väripakettia ole pakko kerralla käyttää. Voit annostella väripaketista erilliseen kuppiin tarvittavan määrän. Käytän itse tyvivärjäykseen aina puoli pakettia kaupan hiusväriä. Annostelen keittiövaa'an avulla puolet väripaketin väristä ja kehitteestä erilliseen kuppiin ja sudin värin siitä päähän. Loppuväri säilyy alkuperäisissä paketeissa seuraavaan värjäyskertaan asti kun niitä ei ole sekoitettu keskenään.

Biozellilla on joissain tokmanneilla ollut vaalennusjauhetta ja kehitettä erikseen myytävänä, mutta muita itse annosteltavia värejä ei taida saada ainakaan perusmarketeista. Ulkomailta tilaamalla onnistuu.

Jos sinulla on pohjalla värjätty tumma väri ja haluat sitä vaalentaa, täytyy tehdä värinpoisto ensin. Sen lopputulos on aika kusinen ja/tai oranssinen, että kyllä siihen täytyy lopuksi päälle laittaa se haluttu sävy. Yksi tapa vaalentaa koko päätä vähän on raidoittaa koko pää todella tiheillä folioraidoilla, mutta sen tekeminen itse on aika hankalaa. Tällä tavoin ei tarvitse kaikkia hiuksia räjäyttää vaalennusaineella.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Morrigan kirjoitti: ^Eihän koko väripakettia ole pakko kerralla käyttää. Voit annostella väripaketista erilliseen kuppiin tarvittavan määrän. Käytän itse tyvivärjäykseen aina puoli pakettia kaupan hiusväriä. Annostelen keittiövaa'an avulla puolet väripaketin väristä ja kehitteestä erilliseen kuppiin ja sudin värin siitä päähän. Loppuväri säilyy alkuperäisissä paketeissa seuraavaan värjäyskertaan asti kun niitä ei ole sekoitettu keskenään.

Biozellilla on joissain tokmanneilla ollut vaalennusjauhetta ja kehitettä erikseen myytävänä, mutta muita itse annosteltavia värejä ei taida saada ainakaan perusmarketeista. Ulkomailta tilaamalla onnistuu.

Jos sinulla on pohjalla värjätty tumma väri ja haluat sitä vaalentaa, täytyy tehdä värinpoisto ensin. Sen lopputulos on aika kusinen ja/tai oranssinen, että kyllä siihen täytyy lopuksi päälle laittaa se haluttu sävy. Yksi tapa vaalentaa koko päätä vähän on raidoittaa koko pää todella tiheillä folioraidoilla, mutta sen tekeminen itse on aika hankalaa. Tällä tavoin ei tarvitse kaikkia hiuksia räjäyttää vaalennusaineella.
kiitos tästä selkeästä vastauksesta :) Vielä kysyisin, minkä nettisivun kautta voi tilata annosteltavia hiusvärejä ulkomailta?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^E-baysta saa mitä vaan. En osaa erillisiä nettikauppoja suositella.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Anamaria
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 67
Liittynyt: 09 Touko 2015, 14:41

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anamaria »

Saatteko kiillon ja silkkisyyden hiuksiin helpoiten shampoosta, hoitiksesta, suihkeesta vai jostain muusta-> mistä?
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bast »

Mun tukka on mennyt ihan oudoksi. Se on jotankin tosi pehmeän höttöistä ja leijuvaa. Ihan kun jonkun eläimen alusvilla. Mitähän tähänkin nyt keksisi?
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Proteiinia, keratiinia? Ootko jo kokeillut auttaisiko laminointikäsittely tai muhittelu rekulla?
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^Sanoisin samaa kuin ellen, proteiinia.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bast »

Olen välillä käyttänyt mill creekin keratiinihoitista, mutta täytyy varmaan laittaa useammin.
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ellen »

Saat yhdistettyä laminoinnin ja keratiinia sisältävän käsittelyn tekemällä laminointimössön siitä Mill Creekin rekusta: 6 rkl vettä, 2 rkl liivatejauhetta ja 1 rkl Mill Creekin rekkua.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bast »

^ Pitää kokeilla. Kiitos reseptistä  :)
Iherb ensitilaajan $5-10 alennus koodilla ITI977
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Mikä shampoo sopii rasvoittuville hiuksille? Hiukset joutuu pesemään joka toinen päivä ja silti jo toisena päivänä niin likaiset et pakko laittaa hiukset kiinni et pystyy lähtemään mihinkään.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Manna »

^oletko katsonut tuotevinkkejä tästä ketjusta? http://www.juurikasvu.org/smf/http://lo ... ic.php?t=4 :)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Jumping Juniper -shampoopala toimii. Nyt pessyt hiukset joka 3päivä, ennen olis saanu pestä joka päivä. Mistä johtuu että etuhiukset rasvoittuu nopeasti? Minulla pitkät etuhiukset. Jumping Juniper -shampoopala estää muualta hiusten rasvoittumisen, mutta etuhiuksiin se ei auta. Rasittava ongelma.
Viimeksi muokannut Xhex0879, 12 Heinä 2019, 15:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Vastaa Viestiin