Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Harmittaa, kuukausi sairaalassa vuodepotilaana todella huonossa kunnossa, hiuksista lähti yli kolmasosa. Vyötärön alapuolelle yltäävät hiukset enää lapaluihin, olivat niin ohkaiset että latvat oli rumat. Nyt hiukset tuntuu todella ohuilta, kasvaahan hiukset takaisin, mutta se ei paljon lohduta. Ja taistelu liikarasvoittuvan päänahan kanssa vain pahentaa tilannetta, nyt lääkäri käski kokeilla nizoralia. Se jos ei auta, täytyy mennä ihotautilääkärille. Onko jotain jolla hiukset sais näyttämään paksummilta? Mitään hiuslakkaa en tahdo käyttää.
Anelma
Haiven
Haiven
Viestit: 12
Liittynyt: 27 Elo 2021, 08:32

Re: Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Anelma »

Louna kirjoitti: 09 Tammi 2022, 13:13
Anelma kirjoitti: 07 Tammi 2022, 06:36 Selukos on nykyään vedetty markkoinalta, joten välillä kun epäilen että seborrea teroittaa kynsiään iskeäkseen, haudutan 10 minuuttia Nizoralia päänahassa. Saatan myös tupsauttaa sienipulveria päänahkaan yötä vasten ja pestä hiukset seuraavana aamuna.
Eikä :( Mä ostin viimeisimmän Selukos-putelin muistaakseni marraskuussa, eikä apteekissa puhuttu mitään myynnin loppumisesta. Mulla Selukos on ollut parempi kuin Nizoral. Mitä sienipulveria käytät? Olisikohan siitä apua korvien tauksille, jotka on mulla melkeinpä päänahkaa pahempi murheenkryyni (jatkuva vahamainen rasvoittuminen ja kutina)...
Olin myös ihan puulla päähän lyöty. Taisin käydä joulukuun lopulla etsimässä Selukosia ja silloin apteekkari sanoi että sitä ei enää myydä. Vähän tuossa mietin olisiko ulkomailla vastaavaa tuotetta mitä voisi ostaa ebaysta mutta en ole vielä kerennyt alkaa kaivamaan netin saloja.
Ja ihan Daktarin-pulveria olen käyttänyt kun kutina on ollut sietämätöntä. Sitä ei sitten kannata ennen töihin lähtöä tupsauttaa juuriin, puuteri näkyy juurista ;D
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja elly »

Tämä talvi on kyllä ollut haastava hiuksille. Ennennäkemätön sähköisyys ja hiusten rastoittuminen käynnissä. Mitkä olisi parhaat ennaltaehkäisevät keinot? Erittäin silikoninen ja siloittava jätettävä voisi toimia.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

^ Vaikka tuo talvi meni jo, seuraava tulee taas joskus... ja eipä sähköisyys ja rastoittuminen aina vuodenajastakaan ole kiinni. Itsellä on ollut samaa ongelmaa, nykyhoidolla takuttuu joskus paikoitellen muttei rastoitu. Suosittelen Kinky Curlyn Knot Today -jätettävää ja avokadoöljyä joko hoitoaineeseen tms. sekoitettuna tai sellaisenaan.
naapio
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1381
Liittynyt: 02 Syys 2009, 20:39

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja naapio »

Apua!! Mun tukalleni ehdottomasti paras shampoo Joico K-Pak reconstruct on reformuloitu aivan kauheaksi kuraksi ja joudun kiireesti etsimään sille korvaajaa.

Hiuslaatu on värjäämätön, vaalea, liukas ja veltto. Usein tuuheuttavat shampoot kuivattavat ja takuttavat, mutta tämä edellinen suosikki teki hiuksista jämäkämmät ja käsiteltävämmät pörröttämättä tai kuivattamatta.

Olisiko täällä jollakulla antaa tuotesuosituksia?
Ohimokihara
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Elo 2022, 22:27

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Ohimokihara »

Heippa!
Olen täällä ihan uusi ja hyvin epätoivoinen hiustilanteeni kanssa! Toivottavasti joku osaisi edes osoittaa minulle suunnan, mistä löytäisin jotain apua. En tiedä mistä kysyä edes, kampaajilta vaiko ihotautilääkäriltä?

Ongelmani on siis seuraavanlainen: hiusteni latvat haisevat oudolle. Päänahka ei tunnu juurikaan haisevan erikoisemmalle, sellaiselle "normaalille" vaan.

- Hiukset ovat blondattu rajusti joskus noin 2v sitten. Hyvin tummat alkujaan. Noin vuosi sitten yritin värjätä ne kestovärillä sellaiseksi viininpunaiseksi tms. Mutta väri ei tarttunut osaan hiuksista (latvoihin, n. puolestavälistä alaspäin) ja hiukset käytännössä katkesivat ja harjasin niitä vaan pois varmaan 1/3. Siihen blondiin sekasotkuun mikä latvoissa oli, laitoin Herman's Amazing suoraväriä, joka tuntui tartttuvan hyvin ja siloittavan hiuksia niin että niiden kanssa pärjäsi.
- Nyt vuotta myöhemmin olen välillä juurikasvua blondaillut mutta hyvin varovaisesti, noin 2-3 astetta omastani joka on hyvin tumma ruskea. Tämä hius myös tuntuu suhteellisen hyväkuntoiselta.
- Latvat on leikattu nyt niin, että sitä huonokuntoista heinää on joku enintään 4-5 senttiä latvassa. Hiukset olkapäille. Väri tällä hetkellä sellainen oranssihtavan pinkki, suoravärin jämiä jotka eivät ole irronneet.

Eli tosiaan, latvat haisevat mielestäni oudolle. Äitini sanoi että haisevat "kemikaalille", enkä tiedä mistä kemikaalista olisi kysymys, koska hiuksiin ei ole nyt laitettu mitään väriä vähään aikaan tai muutakaan. Itse koen, että haju on melkein metallinen. Joka tapauksessa se on alkanut jossain vaiheessa tätä vuotta, tarkalleen en osaa sanoa koska.
- Pyyhe, tyynyliina, hiusharja tms. eivät haise samalle oudolle tai muutenkaan oudolle.

Olen ollut paljon mökillä, ja pessyt hiuksiani joko järvivedellä tai rautapitoisella kaivovedellä. Olen myös joskus nukkunut hiukset "nutturalla" kun ne ovat olleet vähän märät, jonka tajusin olevan todennäköisesti hiuksille aika epäterveellistä.

Nyt olen kuitenkin kaupungissa ja haju on ja pysyy. Minulle myytiin Sokos Emotionista jokin syväpuhdistava shampoo, Lanza?
Pesin sillä neuvojen mukaan ja annoin vaikuttaa hiuksista. Pinkin värin rippeitä irtosi ja hiukset tuntuivat suorastaan narskuvilta. Kuivuttuaan haisivat edelleen.

Ostin sen lisäksi SIM System 4 rasvoittuville tarkoitetun (?) shampoon, sellainen jossa jotain mentholia sekä Nizoral -lääkeshampoon. Pessyt näillä kaikilla. Pesun jälkeen föönaan viileällä asetuksella. Kuivuttuaan kokonaan ja oltuaan tekemisissä ilman kanssa joku noin, 4-5 tuntia - outo haju palaa.

Ja minulla palaa käämit tämän kanssa. En yhtään ymmärrä mikä voi olla vialla, ja miten jos kyseessä on jokin 1. metalli, 2. sieni/bakteeri 3. home 4. hilse (jota tuntuu olevan hyvin vähän, sellaisia ns. normaaleja pieniä hippuja) niin miten kun hiuksia on kuitenkin pessyt noilla täsmätuotteilla jonkun aikaa, niin latvoissa voi edelleen olla jotakin hajua aiheuttavaa?

Lähetän oikeasti keksipaketin sellaiselle, joka osaa minua jollain lailla auttaa - on karmea olo, että hiukset vaan "haisee". Ja kun juuri että päänahka tuntuu normaalilta mutta haju on latvoissa. :'(
Kiitos etukäteen sille, joka jaksoi lukea pitkän romaanini ja joka minulle vastaa!
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mitä nopeasti googlasin tuon Lanzan syväputsarin inciä niin se on sulfaatiton, joka on mun mielestä vähän jännä ratkaisu kun yleensä syväputsarit ovat kai ihan sulfaatillisia. Itse lähtisin ehkä kokeilemaan pesuja DS Mineral Removing Shampoolla (lisää infoa löytyy esim. täältä Simin sivuilta https://sim.fi/products/ds/mineral-removing-shampoo), mikäli kyseessä on metallikertymät niin tuo voisi auttaa. Mulla ei valitettavasti ole omakohtaista kokemusta tuosta tuotteesta, mutta olen kuullut tuota suositeltavan jos on metallikertymää tms hiuksissa.
bast
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1561
Liittynyt: 10 Helmi 2007, 13:12

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja bast »

^^ Voihan se olla että kulahtaneeseen latvaan jää kertymiä herkemmin. Ehkä se vaatii useamman pesun syväpuhdistavalla että lähtee. Vai hennoisitko leikata tuon osan vaan pois?
Ohimokihara
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Elo 2022, 22:27

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Ohimokihara »

Moi!
Minulla oli jemmassa joku sulfaatillinen syväpuhdistava, merkkiä Aussie. Olen sillä yrittänyt latvoja puhdistaa. Vaikeaa sanoa onko mitään järkevää eroa - tuntuu että hiukset haisevat hyvin oudolle juuri siitä kohdasta missä suoraväri ei halua pysyä. En siis ymmärrä onko kyseessä joku ihmeellinen hiuksen ominaishaju vai mitä siinä nyt tapahtuu. Yritän sietää tätä nyt 1-3kk ja sitten napsia taas 5cm poikki, ja siihen asti aion värjätä suoravärillä. Se ainakin tuntuu jotenkin sulkevan noita hiussuomuja jotenkin ja ainakin hetken väri pysyy hienosti.
Suoraan sanottuna raivostuttava ongelma. Luulisi että hiuksille voisi olla joku oma sairaala.
Minulla on ollut ennenkin blondatut hiukset eivätkä ne ole haisseet muistaakseni millekkään. 0_0
Kiitos vastauksista- jos jotain vielä tulee mieleen niin luen mielelläni!
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Voisit kokeilla askorbiinihappoa. Myydään esim. apteekissa 20g pusseissa. Olen nähnyt myös prismassa osastolla missä myydään kotiviinitarvikkeita.

Miksaa askorbiinihaposta ja shampoosta (käytän itse tähän herbinan syväpuhdistavaa) tahna, jonka levität kosteiden hiusten pituuksiin. Anna vaikuttaa suihkumyssyn alla 30min, huuhtele ja perään hoitis. Askorbiinihappo poistaa hiuksista metalleja, silikonit ym kertymät. Purkaa myös hiusväriä, eli ei kannata vasta värjättyyn hiukseen käyttää. Vaikutusaikana hiukset saattavat haista tosi pahalle/metalliselle.

Askorbiinihapon käytöstä löytyy foorumilta keskustelua ainakin värinhaalistus-ketjusta.
Ohimokihara
Haiven
Haiven
Viestit: 3
Liittynyt: 25 Elo 2022, 22:27

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Ohimokihara »

Oiih kiitos! Koitan vielä tätä! <3
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Re: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Raportoi sitten miten kävi!
Vastaa Viestiin