Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Mä taisin ratkaista mun hampputukkaongelman. Poistin käytöstä kaikki proteiinia sisältävät tuotteet ja siirryin käyttämään kosteuttavia tuotteita ilman proteiinia. Kappas, tukka on paljon pehmeämpi. Näin lyhyellä testaksella ei ole ihmeitä tai suuria dramaattisia muutoksia tapahtunut mutta ihan selkeästi nämä toimivat paremmin kuin aiemmat proteiinishampoot.

elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja elly »

Onko kukaan kokeillut hair towel -hiuspyyhkeitä? Nämä ovat kaiketi materiaaliltaan mikrokuitua ja joko normaalin pyyhkeen tai turbaanin mallisia. Mulla on huono tapa pörröttää tukkaa pyyhkeellä kuivatessa, mikä ei varmastikaan ole hyväksi hiuksille. Kiinnostaisi tietää olisiko tällainen parempi vaihtoehto tukalle vai olenko mainoksen uhri. :D
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Monty »

mä ostin jenkkilän jostakin outletista tuollaisen Turbie Twistin, ilmeisesti nuo on hellävaraisempia kuin puuvillatrikoopyyhe. Imee ihan hyvin vettä mutta ei tee sellaista rutikuivaa pörrötukkaa. Parashan tukan kuivaukseen olisi vanha t-paita...
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Kiitos vastauksestasi! Mun täytyy kokeilla tuota t-paitaa ennenkuin tilaan mitään uutta. Talvisin tukka rastoittuu ihan oma-aloitteisesti kaulaliinoja ja takinkauluksia vasten, joten en usko sen kaipaavan mun karheiden pyyhkeiden tekemää vanutusefektiä. :D
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Aivina »

T-paita on tosi hyvä hiuspyyhe. Pysyy vielä hyvin paikallaankin, kun pistää pään kaula-aukosta ja kiepauttaa sitten paidan kevyesti "turbaaniksi". Ja mitä vanhempi ja kuluneempi paita, niin sen paremminhan se imee vettä.
Olen itse ollut jopa vähän yllättynyt siitä, miten hyvä hiuspyyhe teepaita on. Vaikka mun pyyhepaita onkin aika vähän käytetty. On vaan niin ruokottoman ruma mainospaita, ettei siitä ole paidaksi.

Mulla vaan tukkaa on sen verran, että tarttis olla joku vähän pidempi paita, että menisi nätistä koko tukka sen sisään. Tavallinen teepaita ei ylety latvoihin asti.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

En oo ennen kuullutkaan tuosta t-paita jutusta. Onko puuvillainen teeppari siis paras materiaaliltaan?
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja elly »

Mä oon nyt muutaman kerran kuivannut hiukseni paitaan ja oon kyllä yllättynyt kuinka suuri ero lopputuloksella on pyyhkeeseen verrattuna. Lopputuloksena oli kiiltävä ja vähemmän pörröinen tukka.  :ts Mä en nyt muista mitä materiaalia paitani oli, mutta valitsin mahdollisimman pehmeän. Materiaalilla uskoisin olevan vaikutusta ehkä imukykyyn ja mahdolliseen sähköisyyteen.
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja enna »

Olen tuosta t-paitaan käärimisestä lukenut täältä aiemminkin, mutta nyt voisin ihan kokeillakin sitä ja katsoa, saanko yhtä suurta eroa aikaiseksi kuin elly! Katsotaan riittääkö paidan pituus vai pitääkö alkaa kikkailemaan.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Pellava tietty olisi imukyvyltään puuvillaa parempaa, mutta pellavaisia teepaitoja tuskin lojuu kenelläkään ns. "ylimääräisinä".
Jos haluaa maksimoida sen teepaitansa imukyvyn, sitä kannattaa pestä paljon ja ilman huuhteluainetta. Huuhteluaine heikentää kaikkien tekstiilien imukykyä. Siksi sitä ei pitäisi käyttää pyyhkeillekään.
Mitä kuluneempi ja nuhjuisempi paita, sen parempi imukyky.

Oon nyt tässä viestissä toistanut sanan imukyky varmaan sata kertaa, mutta ei maha mitään. Imukyky on kaikki kaikessa kun pyyhkeistä kerran puhutaan. Imukyky, imukyky, jeejee!
EllaBella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 836
Liittynyt: 11 Tammi 2010, 09:44

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja EllaBella »

Onko nyt niin että Lv Hoitoaine värjätyille hiuksille on lopetettu? Mä en löydä mistään muuta kuin se mineraaliöljyversion ja sitä en haluaisi käyttää. Onko joku tähän törmännyt ja missä?
Luonnonkiharat. Vyötäröpituus, 3b-c, iii.
Bambi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 659
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:29

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Bambi »

Miten onko tuo Nutri-gloss naamio ns. NG, se vaaleanpunainen tullut takaisin? Ja oletteko kokeilleet onko se samaa kuin ennen, vai joku köyhä korviketuote?  :3
seppo123

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja seppo123 »

Mikäs olisi hyvä hiuksiin jätettävä hoitoaine (/muu vastaava), joka hoitaisi niin päänahkaa kuin hiuksiakin? Mielellään luonnollinen, tai ei ainakaan mitään kauheita myrkkyjä... :) Olen mies ja hiukset noin 6cm pituiset, jotka tällä hetkellä aika kuivat.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Vinkkejä shampoista ja hoitiksista joissa ei olisi öljyjä? Musta on alkanut tuntumaan että öljyt on ruvennut kerrostumaan tukkaan. Tuntuu että niitä on melkein kaikissa tuotteissa nykyään  ???
Hermione
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1140
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 22:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Hermione »

Bongasin Tokmannin hyllystä Elvital Nutri-Gloss naamion, ja pitihän se heti noukkia mukaan. Inci vaikuttaa hyvin samanlaiselta verrattuna täältä löytyvään. Vielä en ole testannut kuin tuoksua ja se ainakin vastaa muistikuvia :) Hintaa oli reipas 6 euroa ja kokoa pöntöllä 300 ml. Vieressä oli myös keltainen Anti-breakage, muta sitä en silmäillyt tarkempaa.
Hiukset keskiruskeat, luonnontaipuisat, 2b/cMii, tarkempaa esittelyä ja kuvia täällä.
Avatar
Fishbones
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 140
Liittynyt: 08 Maalis 2010, 20:24

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Fishbones »

Mulla on hoitoaineettomuus muuten toiminut loistavasti (en levitä shampoota lainkaan pituuksiin ja pesen hiusket kaksi kertaa viikossa), mut mulla on lapsuudesta saakka ollu takaraivolla suunnilleen 2cm x 2cm kaistale hiuksia, jotka on ilmeisesti jotenkin hennompaa sorttia, koska ne vaurioituu PALJON nopeammin kuin muut hiukset, ja meinaa koko ajan rastoittua Tällä viikolla tilanne pääsi niin pahaksi, että kuorrutin sen jätettävällä hoitiksella ja päätin pitää sitä kohtaa pysyvästi pikkuletillä ainakin toistaiseksi.

Vahingoittuneille hiuksille tarkoitetusta silarittomasta hoitiksesta ei oo juuri ollut hyötyä, niin mietin että auttaisko joku kunnon silikonipommi? Koko pehkoon en edelleenkään laittaisi, vaan pelkästään siihen hennompaan kohtaan. Muistelisin, että edellisen kerran pitkätukkana ja silarien suurkuluttajana mulla ei ollut tuon kohdan kanssa mitään ongelmaa. Ja oisko suosituksia jostain silikonillisesta hoitoaineesta?
Vastaa Viestiin