Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Manna »

Tukkis kirjoitti: Mikä avuksi kun mun tukka on nykyisin ihan järkyttävä hamppu??
Muistatko juoda päivittäin tarpeeksi vettä ja käyttää lisäksi ns. hyviä öljyjä? Jos ulkoiset keinot eivät riitä niin kannattaa lisätä "sisäistä voitelua" :)
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ellen »

Tukkis kirjoitti: Mikä avuksi kun mun tukka on nykyisin ihan järkyttävä hamppu??
Onko ravintosi kohdallaan, saatko riittävästi proteiinia ja hyvää rasvaa? Entä onko sinulla lääkitystä, joka voisi aiheuttaa sivuvaikutuksia päänahkaan/hiuksiin? Mannan suositteleman sisäisen voitelun lisäksi esim. biotiini, sinkki, MSM, D-vitamiini ja pii (silica) ovat oikeasti hyödyllisiä lisäravinteita hiusten kasvuun ja kuntoon.

Entä millaiset kampaajasi suosittelemat tuotteet ovat, tai tarkemmin mitä ne ovat? Hiustenhoitotuotteiden päivitys saattaisi myös auttaa, samoin kunnon kunnon tehomuhittelut kosteuttavilla tehiksillä ja/tai öljyillä.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Lääkityksiä ei ole, juomisen pitäisi olla ok, syön paljon esim avocadoja josta saa hyvää rasvaa, käytän laadukkaita öljyjä muutenkin, proteiinin saannissa ei pitäisi olla ongelmaa myöskään. Msm kapselit löytyvät kaapista mutten sitten uskaltanut aloittaa niitä, kun saattavat aiheuttaa näppyläisyyyyä (yli 10v aknehistoria joka nyt rauhoittamaan päin)..

Tuotteet jota käytän ovat label m Age-defying sarjan shampoo, hoitoaine ja jätettävä. Myös Korres normaalin hiusten, hellävarainen shampoo ja sh löytyy, käytössä välillä myös marketin tresemmen kosteuttavat.

Mikä voisi olla semmoinen tosi kosteuttava shampoo? Katselin Kerastasen tuotteita, näistä mihinkään??
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Ehkä syynä on sitten vain käytetyt tuotteet ja hoitotavat. Sulfaatittomalla sampoolla, kosteuttavalla sekä rakennepaikkaavalla hoitiksella ja hyvällä jätettävällä pääsee jo pitkälle, mutta kun lisää rutiineiksi vielä CWC-pesun sekä hiusten pitkäkestoiset tehis- ja öljymuhittelut, niin tuloksia saa aikaan nopeastikin.

Jos hiustuotteiden tilaaminen ulkomailta ei haittaa, niin tässäpä vaihtoehtoja:

* sulfaatittomia, hellävaraisia ja kosteuttavia sampoita
- Organix South TheraNeem Naturals Shampoo Scalp Therapé
- Andalou Naturals Shampoo Moisture Rich Argan & Sweet Orange
- Shikai Natural Moisturizing Shampoo
- Acure Organics Shampoo Moroccan Argan Stem Cell + Argan Oil

* kosteuttavia hoitiksia/tehiksiä
- Nature's Gate Henna Shine Enhancing Conditioner For Dull, Lifeless Hair
- Desert Essence Organics Hair Care Coconut Conditioner
- Nature's Gate Aloe Vera Moisturizing Conditioner
- Earth Science Fragrance Free Conditioner
- Aubrey Organics Honeysuckle Rose Moisturizing Conditioner
- Aubrey Organics White Camellia Ultra-Smoothing Conditioner
- Giovanni 50:50 Balanced Hair Remoisturizer
- Giovanni Smooth as Silk Deep Moisture Conditioner
- Urtekram No Perfume Conditioner
- A'kin Ginkgo & Jojoba Intensive Moisture Vitamin Mask
- L'anza Daily Elements Moisture Treatment
- Nexxus Humectin
- Joico Intense Hydrator

* hyviä rakennepaikkaavia hoitiksia
- Mill Creek Keratin Conditioner Repair Formula
- Giovanni Nutrafix Hair Reconstructor
- L'anza Hair Repair Reconstructor
- Joico K-Pak Deep Penetrating Reconstructor

* hyviä hiuksiin jätettäviä hoitiksia
- Alba Botanica Leave-in Conditioner Fragrance Free
- Giovanni Direct Leave-In Weightless Moisture Conditioner
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Kiitos suosituksista. Olen tosin kokeillut noista mainitsemistasi tuotteista aika montaa enkä yhdestäkään pitänyt. Mulla usein tökkii esim iherbin shampoiden tuoksu tai koostumus. Osaatko suositella jotain kampaamotason tuotetta, joka olisi kosteuttava?
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Kauris »

^ Joico ja L'Anza ainakin on kampaamotuotteita.
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

^Joo, Joico on ollut aiemmin käytössä mutta siinäkin tais se haju ruvea tökkimään.
Tää on vaikeeta, tiedän. Pitäis olla hyvä tuote kivassa pullossa ja haju ennenkaikkea. Mulla on tosi tarkka nenä.&nbsp; ;D
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Eihän sulla, Tukkis, voisi olla vain jotain kertymiä hiuksissa? Voisiko esim. se label.m:n protein cream olla liikaa, jos se on se sun jätettävä? Mulla hiukset ovat ilman kemiallisia käsittelyjä sellaiset, että melkein kaikki kiinni tarraava saa ne näyttämään ja tuntumaan ihan erehdyttävästi rutikuivalta hampulta. Huolellinen puhdistusurakka ja hyvin huuhtoutuvat tuotteet, niin hiukset ovat ihan eri maailmasta. Ei sillä että tässä olisi mitään uutta, mutta tuli nyt mieleen mainita. :)
1cFii, oma väri.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Kävi sama mielessä! Jospa noi label m tuotteet ovat liian korjaavia -> kova ja joustamaton tukka. Ajattelin tosiaan nyt hankkia shampoon joka on kosteuttava mutta ei korjaava. Jätettävän laitan hetkeks tauolle. Onko vinkkehä diy syväpuhdistavaan?? Soodaa shampoon sekaan tms?
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Sikäli, jos minä mitään tiedän, niin soodaa ei kannata laittaa tukkaansa ikinä. Sen pH on niin älyttömän korkea, että ei tee hiukselle hyvää. Hiukset tykkää happamasta ja sooda on todella emäksistä.
Päänahan kanssa kosketuksiin joutuessaan sooda voi aiheuttaa tosi ikäviä tulehdustiloja ja mm. hiustenlähtöä.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mä en ole ikinä kokeillut soodaa tai muitakaan täysin diy-vaihtoehtoja. Viime ajat on tullut käytettyä rajumpaan pesuun Lushin Bigiä, kun sitä sattuu purkki löytymään. Se kyllä vahingoittaa hiuksia liikaakin, en osta jatkossa. Halpana ostoksenahan ihan vaikka sininen EHS voisi toimia..?

Oikeasti puhtaaksi ja pehmeäksi jättäviä tuotteita on ylipäätään harvassa nykyään, monet syväpuhdistavaksi nimetytkin ovat mulla jättäneet selvän kalvon päänahkaan ja hiuksiin. Jokapäiväiseen käyttöön sopivia on todella vaikea löytää, kun hennot hiukset eivät kestä kovaa rasitusta, mutta vältettävien ainesosien lista on pitkä kertymäherkän hiuslaadun ja rasvoittuvan päänahan kanssa. Nyt olen tullut tosi kivasti toimeen Santen Family-linjan Gloss-shampoon ja Glanz-hoitoaineen kanssa. Yleisesti ottaen mun kokemus on se, että kampaamotuotteissa on ihan liikaa (tarttuvia) ainesosia ja voimakkaat hajustukset, luonnonkosmetiikassa usein liikaa proteiinia ja ylipäätään liikaa hoitavuutta, markettipuolella enimmäkseen lähmäävää (jopa XZ:t) tavaraa ja allergisoivia ainesosia (Kathon kaikkialla)...
1cFii, oma väri.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Millä nimellä keratiinit ovat shampoissa/hoitoaineissa? Jos nyt haluaisin tuotteet täysin ilman paikkaavia juttuja niin oisko mikä hyvä?

Miten Kevin Murphyn tuotteet?
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Kyllä niistä varmaan yleensä se keratin löytyy jollain tapaa, siis vaikkapa hydrolyzed keratin + sitäsuntätä. Mutta sitten on tietty kaikki muunlaiset aminohapot/proteiinit. Ja sitten on silikonit, polyquaterniumit ja kationiset surfaktantit, jotka voivat olla isokin ongelma tälle hiustyypille. Sain itse apua esim. tästä: http://science-yhairblog.blogspot.fi/20 ... etics.html.

Mä olen Kevin Murphylta käyttänyt muistaakseni vain Angel Washia ja Angel Rinseä (ja Born Again -maskia aikoinaan vaalennetuille), ja ne aiheuttivat mulla pahat kertymät. Hiuksista tuli tyvestä rasvaiset ja pituuksista likaisen väriset ja karkeat, mahdottomat muotoilla. Kuten useimmissa kampaamosarjoissa, KM:n tuotteissa on superpitkät incit täynnä kaikkea tarraavaa. Se on varmasti vain plussaa niille, joiden hiukset tarvitsevat itseensä tavaraa, mutta ei tälle omalle Suomi-hiukselleni.

Yksinkertaisempia tuotteita on sen verran harvassa, että mä ihan todella kehottaisin kokeilemaan jotain EHS:ää, jotta saisi tuntumaa siihen, onko ongelma vääränlaisissa tuotteissa. (Jos ei ole, niin ei olisi suuri menetys.) Ne uudet plus-tuotteetkin ovat varmaan ihan kohtalaisen kevyitä, vaikka ovatkin värjätyille hiuksille suunnattuja.
Viimeksi muokannut evergreen, 10 Syys 2015, 13:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1cFii, oma väri.
Kathy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Elo 2010, 16:19

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja Kathy »

^Mulla on kanssa samanlaisia shampoo-ongelmia ja perus sininen EHS toimii mun tukkaan. On tosi ärsyttävää, kun hiukset jäävät shampoon jäljiltä likaisen tuntuisiksi, vaikka vaahdottaisin useamman kerran. Sain Matrixin Amplify-shampoollakin ihan hirveän lättätukan. ;D
1aMii, punapää
Herkästi näppyilevä pintakuiva sekaiho (sinkkitabut rulaa)
catjuska
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2253
Liittynyt: 15 Kesä 2010, 15:15

Vs: Sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta

Viesti Kirjoittaja catjuska »

Shamppoo-ongelma. Ilmeisesti ainakin Grandpa's Wonder Pine Tar ja Avalon Organicsin biotiinishamppoo kuivattavat tai allergisoivat, koska pesun jälkeen otsani vetää pienelle punaisella näppylälle ja alkaa kutiamaan ??? Kuitenkin tykkäisin tuosta tervashamppoopalasta, koska se tekee hiuksista ilmavat, mutta jämäkät. Matrix Amplify tekee kyllä ilmavat, mutta pörröttää hiuksia kovasti.

Eli olisiko suositteluja shamppoolle, joka olisi ihoystävällinen mutta antaisi kuitenkin volyymia ja jämäkkyyttä hiuksiin? :)
"Sometimes it is better to light a flamethrower than curse the darkness." - Terry Pratchett
Vastaa Viestiin