Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja rhoda »

^ Hamppu-turve-palaa valmistetaan muuten taas! Joku aika sitten se tosiaan lopetettiin, mutta ilmeisesti riittävän moni käyttäjä älähti asiasta ja nyt se on taas valikoimassa mukana.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Horros »

Näemmä Flow'n shampoopalat ovat saapuneet myös Prismoihin, joskin tuotteet ovat erilaisia kuin esim. Ruohonjuuressa. Taisivat olla kehäkukka ja nokkonen ja hintaa 6,50 e tai jotakin sen suuntaista.


Hamppu-turve-pala on minulla käytössä nyt ensimmäisenä Flow-palana ja kolmen pesun jälkeen lähmävaihe vielä jatkuu. Onnistuin löytämään alennuksesta kataja-hiushuuhdetta ja kehäkukkahoitoainetta, joten ostin. Huuhdetta olen ehtinyt käyttää kerran, ja lähmää on siitä huolimatta paljon, joskin valtaosa nesteestä meni pituuksiin, kun noin nestemäisen aineen käyttö on hieman hankalaa. Kehäkukkahoitoaine, jota laitoin noin 10-15 cm latvoista, vaikuttaisi olevan ihan ok, latvoissa on hyvä tuntu, eivätkä näytä niin hamppuisilta kuin tavallisesti.

Pidän kuitenkin siitä "jäykästä" tuntumasta, jonka tuon shampoopalan käyttö tuntuu jättävän.
Viimeksi muokannut Horros, 18 Syys 2015, 13:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
verkku
Haiven
Haiven
Viestit: 35
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 18:00

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja verkku »

Tilasin iherbistä J.R. Liggett's coconut & argan oil - palan ja rakastuin&nbsp; <3 Käytin tätä ilman hoitoainetta, ja hiukset jäi sileemmäksi ja kiiltävämmiksi kuin minkään hoitoaineen kanssa ikinä. Hiukset tuntui hoidetuilta, ja olivat kuitenkin puhtaan tuntuiset. Suihkussa kyllä ensin vähän jännitti, kun hiukset tuntui tosi nahkeilta, mutta siitä ei ollut sitten tietoakaan kun hiukset oli kuivunut.
Mistään volyymistä on tämän palan kanssa kyllä turha haaveilla, sillä hiukset oli kyllä ihan liiskassa päätä vasten&nbsp; ;D

Tilasin myös saman sarjan tea tree & hemp oil palan, sillä se lupaa hoitaa kutiavaa päänahkaa. Säästän tuota palaa siihen asti, että päänahka on oikeasti kutiava, niin se pääsee todelliseen testiin.

Ainiin, ja näissä paloissahan on tosi kiva sisältö, ei mitään ylimääräistä. Ei siis edes hajusteita.
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Liselle »

kumikana kirjoitti: Itse kokeilin palashampoota tuossa kevväämmällä juurikin Elumen-hiuksiin ja ikäväkseni voin todeta, että palasaippua on riittävän emäksinen irrottamaan myös Elumenia. Ei nyt mitenkään massiivisesti, mutta enemmän kuin nesteshampoo&nbsp; :( Sen lisäksi en pystynyt loppujen lopuksi siirtymään palaan, koska aina kun värjäsi joutui alottamaan totuttautumisen uudestaan. Ei ollut kivaa olla rasvainen rölli. Saattoi johtua vain mun hiuslaadustakin. Ehkä nyt voisi kokeilla uudestaan kun pääsee omaan väriin takaisin. Sillä välin LUSH:n palat on kova juttu.
Käytin Flow kehäkukka palaa, kun hiukset oli värjätty elumenilla punaseksi ja se ei ainakaan haalistunu :) Tiedä sitten onko värisävyjen kanssa eroa. Tosin tällä hetkellä on elumen ja shampoo palat pois suljettu vaihtoehto, koska vaihtelen väriä vähän väliä :D
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Horros »

Käytin elokuusta asti Flow hamppu-turve-shampoopalaa, ja katajahuuhteesta huolimatta jonkinlainen lähmä jatkoi olemassaoloaan. Nyt ostin Flow'n nettikaupasta "sekasäkin" etiketittömiä shampoopaloja, ja otin käyttöön sen, jonka epäilin olevan teepuu. Lähmää ei nyt ole, ja hiusten väri on paljon vaaleampi ja kirkkaampi, aiemmalla palalla niiden ollessa koko ajan hieman "tunkkaiset" ilman sitä vaaleimpien kohtien voimakkutta ja kiiltoa.&nbsp; :)

Katajahuuhde kyllä tuoksuu sen verran hyvältä, että ostanen jatkossakin, kun ei tuota nyt pesua kohti niin paljoa laimennuksen takia mene.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Venin »

Horros kirjoitti: Näemmä Flow'n shampoopalat ovat saapuneet myös Prismoihin, joskin tuotteet ovat erilaisia kuin esim. Ruohonjuuressa. Taisivat olla kehäkukka ja nokkonen ja hintaa 6,50 e tai jotakin sen suuntaista.
Saman huomasin, ja ostin tuon nokkospalan. Se on suunnattu rasvoittuville hiuksille ja päänahan ongelmille, kyljessä lukee isolla basic. En ole ikinä kokeillut shampoopaloja, ja luin jostain että olisi hyvä aloittaa noilla jotka on rasvoittuville. Puhdistaa ilmeisesti tehokkaammin ne jäämät järjelläkin ajatellen :D Mulla on vielä vähän ns. normishampoota jäljellä, ja ajattelin käyttää sen loppuun ennen kuin testaan. Voin raportoida sitten tänne. Pala tuoksuu kuivana suht voimakkaalle ja yrttiselle.

Hiukset on bsl, lähes puolet omaa väriä ja puolet blondattua, joten jännityksellä odotan.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Olen nyt muutaman kerran käyttänyt tuota Flow'n Basic-nokkospalaa ja olen kyllä tyytyväinen. Hiukset jäävät pehmeiksi ja kiiltäviksi, jotenkin eloisan tuntuisiksi, eivätkä tosiaan rasvoitu ihan heti. En tiedä johtuuko mukana olevasta savesta vai mistä, mutta hiuksissa on myös jämäkkyyttä.&nbsp; Hamppu-turvepalan pesujälkeen verrattuna hiukset näyttävät aavistuksen raikkaammilta.

Tuoksu on minusta miedon yrttinen, ainakin jos vertaa muihin Flow-paloihin. Hiuksiin tuoksua ei jää.
Venin
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 124
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 16:43

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Venin »

^Täytyy kompata, tää Flow'n nokkospala oli kyllä iloinen yllätys. Ensimmäinen palalle pesu ikinä, ja olin jo varautunut alun lähmään, josta ei sitten ollut tietoakaan. En tiedä vaikuttiko se, että olin edellisen pesun tehnyt syväpuhdistavalla, ja muotoilutuotteet on muutenkin jääneet vähemmälle. Vaahtoaa hyvin, ja pesi tosi nahkeaksi, pikahoitoaine on ainakin mulle tämän jälkeen välttämätön. Ehkä jossain vaiheessa kokeilen jotain huuhteluakin. Jätettäväksi Alba botanicaa ja Bonacuren latvasuojaa tippa ihan latvoihin, ja hiuksista tuli kyllä tosi puhtaat, kiiltävät ja pehmeät. Ja mitä kattelin vessan kauniissa valossa, joka paljastaa kaiken pörröisyyden, tukka on selvästi sileämpi kuin vaikka ihan hoitismuhittelun jälkeen! Vaikka jätettävien rituaali on aina sama. Siihen, kuinka nopeasti tukka rasvoittuu en oo ainakaan vielä nähnyt muutosta, parin päivän päästä alkaa olemaan pesun tarpeessa. Kaiken kaikkiaan hyvä tuote.
Vaalennettu, BSL. Oman värin kasvattelua.
mingtang
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 981
Liittynyt: 14 Marras 2006, 20:36

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja mingtang »

Mä tutustuin SOLA -saippuapaloihin. Luomua ja suomalaista. Olen todella vakuuttunut. Teho perustuu lipeään, ilmeisesti.&nbsp; ::)
Aknearpinen, rosaceaa, öljyinen & herkkä ikääntyvä iho.Hiukset pitkät. Silmät vihreät.

TOP: Colours Caramel,&nbsp; Lavera, Nuxe, LilyLolo, Emani, REN, Bion
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Aivina »

mingtang kirjoitti: Mä tutustuin SOLA -saippuapaloihin. Luomua ja suomalaista. Olen todella vakuuttunut. Teho perustuu lipeään, ilmeisesti.&nbsp; ::)
Kaikkien saippuoiden teho perustuu lipeään, tai tarkemminottaen lipeän kanssa reagoineisiin rasvoihin, joista tulee rasvahappojen natriumsuoloihin. Valmiissa saippuassa ei ole lipeää, sillä jos olisi, niin se syövyttäisi.
Raaka saippuamassa sen sijaan on niin syövyttävää, että sitä tulee käsitellä kemikaalinkestävät hanskat kädessä. Saippuan kypsyessä lipeä reagoi rasvojen kanssa niin, että sitä ei valmiiseen saippuaan jää.

Inci-listaan rasvojen natriumsuolat merkitään esim. nimillä Sodium olivate (saippuoitu oliiviöljy), Sodium rapseedate (saippuoitu rapsiöljy), Sodium cocoate (saippuoitu kookosöljy) jne.
salute
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 654
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 19:18

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja salute »

J.R Liggett'sin Originalia on tullut kokeiltua muutaman viikon ajan. Tai no, pesen hiukset noin 5 päivän välein ja olen käyttänyt noin joka toinen kerta normaalia shampoota. Lähmävaihetta ei onneksi ole tullut, huh. Kaiken kaikkiaan pidän tuotteesta, vaikka latvat ehkä kaipaisivat aavistuksen kosteuttavampaa shampoopalaa. Ja hilse taitaa olla mulle aika vakio, juuri mikään tuote ei näytä vaikuttavan siihen.

Ajattelin kokeilla kahden eri palan metodia, eli ostaa latvoille oman palan. Mitä (mielellään Iherbin tai Vitacostin valikoimista löytyvää) palaa suosittelisitte latvoille erikseen käytettäväksi? Ainakin J.R. Liggett'sin Moisturirizing Formula ja Argan Oil kiehtovat, mutta niistä löytyy ristiriitaisia kokemuksia.
Viimeksi muokannut salute, 14 Maalis 2016, 13:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä ostin jokunen viikko sitten Nurmen hamppuöljyshampoopalan ja olen kyllä tykännyt! Ei ole tullut lähmää, on vaan jotenkin todella pehmeä tukka tyvestä. Kokeilin myös pestä kropan tuolla palalla, tykästyin. Ei tunnu kuivattavan sen enempää kuin muutkaan suihkusaippuat. Olen pessyt myös pari kertaa kasvot ja toivon kovasti että saisin tästä sellaisen 3-in-1 palan, ettei tarvitsisi enää ostaa erikseen shampoota, suihkusaippuaa ja kasvopesua. ::) Pitää vaan keksiä joku fiksu säilytystapa tuolle, niin että saisin salikassissa/reissussa myös kuljetettua palaa mukana. Vinkkejä?
Viimeksi muokannut Mena, 10 Huhti 2016, 12:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja -j- »

^Pikkuinen kannellinen muovirasia, itse käytän sellaista keittiökäyttöön tarkoitettua :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Miulla on pesty vartalovoidepurkki kierrekannella, säilytän suihkussakin palaa siinä purkissa, kansi auki että kuivuu. Tosi kätevä ottaa mukaan ja yleensä pala onkin ainut pesuaine minkä otan mukaan :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja rhoda »

^ ja ^^ pystyttekö jotenkin estämään palan mömmööntymisen/sulamisen pesukertojen välillä? Vaikka annan palan kuivua kunnolla, se ehtii silti takertua alustaan raivostuttavalla tehokkuudella.&nbsp; :#
Vastaa Viestiin