Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

Mulla etikkahuuhtelut jännästi siloittaa hiusta, ja näin talven tullen olenkin käyttänyt sitä joka pesun yhteydessä vaikka aiemmin ei ollut tarvetta. WO-pesut tuntuvat auttavan paljonkin sähköisyyteen, jota ei tosin ole yhtä paljon ollut kun perusshampoita käyttäessä. Öljymuhittelut hieman jääneet nyt mutta olen niidenkin huomannut auttavan. Takkuihin ei auta muu kuin niiden selvittäminen ennen suihkua ja varovaisuus pestessä. Eihän niiden hoitisten tehtävä olekaan avata takkuja ☺
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mä pesin parin viikon verran hiukset Nubian Heritagen African black soapilla (pala). Ensin tuntui hyvältä ja hiukset jäivät kuohkeaksi. Mutta sitten mulle tuli hilsettä, joten ei tuo ollutkaan kovin hyvä ratkaisu. Hilseily loppui kun vaihdoin takaisin "tavisshampooseen". Aiemmin kokeilin iHerbistä jotain ihan palashampoota (taisi olla J.R. Liggettsin hajustamaton), ja se pesi liian tehokkaasti ja päänahka kuivui kovasti. Tähän taisi jäädä mun palasaippua/shampookokeilut. :( Kivaahan se olisi pestä pää palalla mutta ei taida sopia mulle.

Tekisi kyllä mieli vielä kokeilla esim. Flown paloja mutta niissä taitaa kaikissa olla hajusteita joille mä olen allerginen...
emppumiina

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja emppumiina »

Mietin tässä vielä sellaista että miten te saatte palanne vaahdottumaan? Luulin että sain palan vaahdottumaan tarpeeksi, mutta hiusten ulkonäön perusteella oletukseni ei ollutkaan oikeassa :D Luin että shampoo olisi helpompi pestä pois kun sen vaahdottaa kunnolla. Kastelen kyllä hiukset ja palan hyvin, mutta silti tuntuu että se pieni vaahto vain katoaa hiukseen :D
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Puf »

^^ Mullakin palashampoo tekee jatkuvasti käytettynä hilsettä tai sen näköistä murua päänahkaan, vaikka tavallisesti päänahka ei hilseile. Pesen nykyään hiukset vuorotellen nesteshampoolla ja palashampoolla niin hilsettä ei tule.
Hallonnikas
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1760
Liittynyt: 15 Loka 2006, 14:34

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Hallonnikas »

^^ Jos sulla sattuu olemaan hieman öljyisempi pala käytössä? Luulisi että hoitavamman palan vaahdottaminen on hankalampaa. Oma palani vaahtoaa ihan hullun lailla ja on ensimmäinen pala, minkä vaahto ei mystisesti vaan katoa kesken pesemisen. Toki olen saanut vähemmänkin vaahtoavat pesemään hiukset ihan hyvin, kunhan vaan olen jaksanut hieroa kunnolla. Tietty niin että pitkällä tukalla olen välttänyt takuttamasta. Voi tietty olla että "annostelen" aika ronskisti, nimittäin hieron ensin palalla koko pään ympäri kunnolla ja sitten alan vasta hieromaan ja möyhimään käsillä.

Tuohon takkuongelmaan suosittelen kyllä kovasti sitä paljon puhuttua etikkahuuhtelua. Omalle päälle omenaviinietikka ei sopinut yhtään, aiheutti vaan kutinaa päänahkaan, mutta väkiviinaetikka sen sijaan on oivaa kamaa! ;D
1bFii. Omanvärinen tukka epämääräisessä kasvatusvaiheessa.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Pesin hiukset Turkista tuomallani oliivisaippualla ja laitoin LV:n hoitoainetta vaikuttamaan hetkeksi. Juuri tuntuu puhtaalta, mutta pituudet hieman öljyisiltä. Selvitellessä oli takkuja, mitä ei ole tullut shampoo-hoitoaine-yhdistelmällä. Vois vielä suihkia muumijätettävää. Ensi pesussa kokeilen samaa palaa, mutta teen etikkahuuhtelun.  :) Hyvä tuoksu tuossa saippuassa ainakin on!
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

Tilasin elokuun lopussa Chagrin Valleysta paketin, saapui syyskuun alussa. Mukana tuli sampleina Neem & Tea Tree, Cafe Moreno, Coconut Milk, Herb Garden ja Summer Sunshine. Pakko sanoa että kaiken tämän ketjun hehkutuksen jälkeen pettymys oli kova. Vaikka palat ovat suurinpiirtein saman kokoisia kuin Flow Kosmetiikalla, kesti CV:n palat vain noin kuukauden kerrallaan, kun Flown Teepuu kesti minulla nelisen kuukautta. Pesen hiukset kuitenkin vain pari kertaa viikossa. En myöskään kokenut mitään ahaa-elämyksiä hiusten olemuksessa. Suolainen postimaksukin oli lähes yhtä paljon kuin itse tilaus.

Kaiken kaikkiaan omalla kohdallani tämä oli silkkaa rahan haaskausta.  :( Cafe Morenokaan ei tuoksunut kahvilta vaikka sitä odotin, itseni mielestä tuoksui hyvin glögiseltä enkä aluksi tykännyt yhtään, tosin joulukuun tullessa olikin aika kiva.

Kävin eilen ostamassa Flown hyväksi todetun Teepuu-palan joten tyydyn nyt siihen ja jätän uudet kokeilut myöhemmälle.
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja nukka »

Minä en ole oikein saanut omenaviinietikkahuuhteluja toimimaan hiuksissa, tuntuu että huuhtelun jälkeen hiuksista tulee jotenkin korput. Missä suhteessa laitatte omenaviinietikkaa ja vettä?
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

^ En käytä acv:tä mutta oiskohan tästä hyötyä... Eli laitan väkiviinaetikkaa 1-2rkl puolen litran pulloon, loput haaleeta tai viileetä vettä. (hiukset kohta kainaloihin asti) Jätän myös sillon tällöin seoksen päähän huuhtomatta, ei haise kuivana  :) Ja kaadan siis yleensä pyyhekuivatuille hiuksille.
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Kokeilin kehäkukkapalan kanssa väkiviinaetikkaa ja lopputulos taitaa olla parempi kuin omenaviinietikalla. Palapesun jäljiltä hiukset jää tosi paksun ja runsaan tuntuisiksi, en tätä muistanutkaan kun en ole pitkiin aikoihin paloilla pessyt, mitä nyt oliiviöljysaippualla kerran pesin. Jatkossa voisi käyttää enemmän palashampoita.  :)
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Liselle
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 340
Liittynyt: 14 Heinä 2009, 13:55

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Liselle »

Vois kyllä testata pala shamppoota uudestaan, muistaakseni se toimi ihan hyvin. Pelkään vähän, että syökö se tätä violettia väriä kuinka paljon ja mitenköhän vaikuttaa, kun joudun usein suoraväri-hoitoaine komboa käyttämään :-\ No se selviää vaan kokeilemalla. Kyllä normaaliki shamppoo syö tätä värii aika hyvin. Voi, kun olis varaa siirtyä Elumeniin :l
2aM
Koukussa kynsilakkaan: http://alcyonen.blogspot.com/
Vuhi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 118
Liittynyt: 14 Tammi 2012, 18:07

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Vuhi »

Onko joku kokeillut turvesaippuaa? Pitäisi löytää semmonen jostakin ja kokeilla. Kookossaippua oli liian hoitava, pari kertaa pesin ja ei takun takkua missään. :O Frantsilalla näköjään on jotain kivoja saippuoita.
loko
Haiven
Haiven
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Huhti 2012, 16:19

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja loko »

elikkäs. olen nyt aika kyllästynyt tuohon etikkahuuhteluun. en kuitenkaan haluais lushin palaakaan...mutta tuleeko kellään mieleen välimuotoa? :D
eli shampoopala, jossa ei olis käytetty pesevänä ainesosana saippuoituja öljyjä vaan jotain "hellää sulfaattia"... coco sulfate käy mulle.
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Puf »

^ Oletko kyllästynyt etikan hajuun vai sen käyttämiseen? Yksi vaihtoehto etikalle on sitruunahappo, joka ei käsittääkseni tuoksu miltään. Niin ja oletko muuten koittanut palashampoopesua ilman etikkahuuhtelua? Se ei kaikkien hiuksille ole mitenkään välttämätön, joillakin tulos on parempi ilman etikkahuuhtelua. :)
loko
Haiven
Haiven
Viestit: 24
Liittynyt: 16 Huhti 2012, 16:19

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja loko »

olen kokeillut ilman huuhtelua eikä toimi :/
siis yleensäkin koko huuhteluprosessi tökkii, ei sisänsä itse etikka :)

eli hakusessa olisi siis joku urtekram/sante tyypppinen shampoo palamuodossa.
Vastaa Viestiin