Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja cocos »

Pääsin nyt itse kokeilemaan Flown shampoopalaa, sitä blondeille tarkoitettua. Kaameat hiukset aluksi, kuten odotinkin. Tein etikkahuuhtelunkin. Kuinka usein te shampoopalaa käyttävät sitten pesette hiuksenne? Tekisi mieli pestä heti uudestaan, mutta kärvistelen nyt ainakin pari päivää tällä liimaletillä :D
1c F ii
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja piste »

Mä en kyllä enää ole varma, onko tuo vauvasaippua hyvä. Mulle on nimittäin tullut hilsettä. Voi olla, että harvemmin pesu on aiheuttanut sen, mutta voi olla myös, että tuo SAIPPUA ei vaan sovi mun päälle. Haluaisin ehkä koittaa jotain Flow kosmetiikan shampoopaloja, ehkä ne sitten olis parempia. Nokkoshuuhtelua aion muuten kokeilla :P Ihan itse kerään nokkoset. Niitä löytyy omastakin takaa, kun kilpikonnalle keräilen.
/ Olen nyt ruvennut pesemään päätä useammin, nykyään pesen joka toinen päivä. Tulin siihen tulokseen että ei se kuluta hiuksia, tai jos kuluttaa niin ei ainakaan näkyvästi. Ennen pesin ihan onnellisesti joka pv (vaikka tukka ei edes ollut likainen, se oli vaan tapa kun nyt kerran suihkussa kävin niin pesin samalla hiukset) eikä hiukset ollu huonokuntoiset eikä ohuet.
Viimeksi muokannut piste, 22 Touko 2013, 14:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja cocos »

Törmäsin muuten tähän videoon: http://www.youtube.com/watch?v=SeZRsyEVY2c
Arvostelussa Chagrin Valleyn shampoopaloja. Ja toi tyttö on mun uusi hiusidoli&nbsp; <3
1c F ii
Shirley
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 343
Liittynyt: 10 Kesä 2012, 12:22

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Shirley »

Kokeilin mielenkiinnosta nokkoshuuhtelua hiuksille edellisellä pesukerralla. Huuhtelin siis hiukset pesun lopuksi nokkosvedellä. Pitäisi tuoda kiiltoa hiuksiin ja tehdä hyvää päänahalle, mutta mulla ei toiminut. Pesun jälkeen hiukset olivat kiiltävät, mutta niin mulla yleensäkin. Seuraavana päivänä olivat kummalllisen pörröiset. Päänahkakaan ei tainnut tykätä, vaan kutisee hieman, vaikka muuten en ookkaan viime aikoina kärsinyt kutinoista. Tuskin enää kokeilen tätä, parempi luottaa muihin hiustenhoitokeinoihin.
1aFii, mid back -mittaiset, punaruskeat hiukset.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Kehaisen tässäkin ketjussa iHerbistä ostamaani Grandpa's Pine Tar soapia, siis tervasaippuaa... vanha kunnon terva on näemmä oikea hittituote Jenkkilässäkim. Tuolla palalla olen saanut upean tuuheat hiukset tällä helteelläkin.
Huuhtelussa käytin Yves Rocherin valmista Vinegraittea, sitä voisi tietysti laimentaa riittoisuuden parantamiseksi...
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Withering
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 915
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:46

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Withering »

cocos kirjoitti: Pääsin nyt itse kokeilemaan Flown shampoopalaa, sitä blondeille tarkoitettua. Kaameat hiukset aluksi, kuten odotinkin. Tein etikkahuuhtelunkin. Kuinka usein te shampoopalaa käyttävät sitten pesette hiuksenne? Tekisi mieli pestä heti uudestaan, mutta kärvistelen nyt ainakin pari päivää tällä liimaletillä :D
Lähmäisyys alkoi helpottamaan minulla noin viiden pesun jälkeen. Alkuun vielä hölmönä sinnittelin ilman etikkaa... Pesen 2-3 pv välein. Jostain syystä tukka on paljon parempi seuraavana päivänä pesusta. Tarkoituksena olisi pidentää pesuväliä, mutta kesällä aika mahdoton tehtävä.
Shi Shi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1212
Liittynyt: 09 Kesä 2006, 12:32

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Shi Shi »

Muutama vuosi tullut pestyä tukkaa tavan palasaippuoilla, enkä lyhyenä pitäessä enää ole jaksanut edes hoitoon panostaa. Alkuun käytin noita shampoopaloina markkinoituja saippuoita ja hiljalleen siirryin hajustamattomiin palasaippuoihin, kun tuppaavat olemaan hellempiä pesutehoiltaan, eikä ole sen kymmentä lääkeyrttiä aiheuttamassa yliherkkyysreaktioita. Jos muotoilutuotteita käyttää harvakseltaan, hiuksissa ei ole käsittelyitä, eikä ylipäätään tavoittele pantene-tukkaa, niin pidemmillekin hiuksille sopii palasaippua. Sitä hoitoainetta ei vaan kannata unohtaa, ja mieluummin siinäkin sitten etsiä semmoinen, joka lähtee pesemällä. Saippua kun ei polymeereihin tehoa, vaan vie mennessään vain ylimääräisen rasvan.
:: 2a M-F i&nbsp;::&nbsp;" When the power of love overcomes the love of power, the world will know peace." -Jimi Hendrix
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja piste »

Jos joskus saan tän hilseen pois, aion taas siirtyä shampoopaloihin. Tai no, mähän oon käyttäny vaan vauvasaippuaa... Voi olla että se oli liian pesevä mun päälle. Seuraavaks aion siis käyttää shampoopaloja. Flow kosmetiikan kaikissa shampoopaloissa on hajusteita (ellen oo kattonu väärin), ja hajusteita en mielelläni käytä. Mikä palashampoo olis sellanen, että siinä ei oo hajusteita ja pesevä ainesosa on jotenkin kasvipohjainen (esim. sodium olivate on oliiviöljystä, sodium cocoate on kookosöljystä)?

/ niin ja jos joku shampoopala auttaa hilseeseen, nii sitte haluaisin mieluusti koittaa sitä. Head&Shouldersilla saa heittää vesilintua... ja EHS Hilseshampoolla.
Viimeksi muokannut piste, 20 Kesä 2013, 20:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

^ Suosittelen aitoa tervasaippuaa. Hellävarainen päänahalle ja hiuksille. Tilasin omani Iherb.com:ista, mutta SUomessakin myydään tervasaippuoita. Ehkä luontaistuotekaupoissa? Dermoshopin valikoimassa ainakin löytyy.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
FairyTale
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 854
Liittynyt: 18 Loka 2006, 15:45

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja FairyTale »

Mä taisin nyt löytää Hg-shampoon vuosien kokeilujen jälkeen. Kaiken maailman palashampoita oon kokeillut vaikka mitä kaikkia, Grandpas tervaa, Cv:n monia eri, jne, mutta Flown hamppu-turve on ensimmäinen, joka nyt kuukauden käytön jälkeen pitää mun normaalisti kutisevan ja rasvoittuvan pään kunnossa. Pystyn jopa pitämään välipäiviä pesusta ilman että näyttää liimaiselta ja tuntuu epämukavalta. Etikkaa en ole tarvinnut tämän kanssa vielä ollenkaan.
1b M ii
piste
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 523
Liittynyt: 16 Joulu 2012, 10:53

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja piste »

Noi Chagrin Valleyn shampoopalat... Niissä on aika paljon öljyjä :o Eikö niistä tuu lähmäset hiukset? Yleensä shampoissa ja shampoopaloissa pesevä ainesosa on ekana tai tokana. (tai no, niissä mitä mä oon nähny.)
Mua kiinnostais koittaa noita CV:n paloja. Mulla on "ongelmat" sekä rasvoittuvuus (no, ei nyt mitään kamalaa mutta en kuitenkaan enää voi pestä 2 krt viikossa, pitää kyllä pestä useammin) että hilse. Onneksi löytyi pala näihin molempiin ongelmiin: Ayurvedic Herb :) Käytin hakua, mut kellään ei ollu ainakaan siinä CV:n palashampookokemuksia -keskustelussa siitä kokemuksia. Onko teistä kukaan käyttänyt tuota shampoopalaa?

/ Laskeskelin ja huomasin että CV:n shampoopalat on paljon halvempia kuin Flow kosmetiikan. c; (otin kyllä huomioon senkin että CV:n hinnat on dollareissa) - no, onhan siinä postimaksut... mut kyl siitäki tulee kuluja ku pitää lähtee kaupunkiin noiden Flow kosmetiikan shampoopalojen takia. siis mun kohdalla. ei tääl mitään ekokauppoja ole...
edit. Muita vaihtoehtoja vois olla nämä (orgaanisuus on plussaa):
Soapnuts Shampoo
Neem & Tea Tree Body & Hair Shampoo

Käykö noi palat mullekin, vaikka mulla ei ole kihara ja kuiva tms. tukka (siis yleensähän sellainen kuontalo kaipaa kosteutta.. mulla on ihan tavallinen tukka)?

Edit. Harlequina: joo, mä muunsin ozit grammoiks ja otin huomioon myös euron ja dollarin eron jne. Katoinkin jo sitä kokemustopicia, mutta sieltä ei löytynyt kokemuksia siitä yhdestä, josta olisin halunnut lukea. Mutta en kyllä tajunnut et ne postikulut vois olla kauheen isot... No, pitää harkita uudelleen. (No, todennäköisesti äiti ei muutenkaan suostuis, koska "head&shouldersilla hilse lähtee!" mutta ei kuitenkaan mulla lähde, vaikka oon melkein kuukauden sitä käyttäny? ::))
Viimeksi muokannut piste, 27 Kesä 2013, 00:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kauris »

^ CV:n paloille on oma kokemusketju, josta voit katsoa mitä eri ihmiset on tykänneet eri paloista ja sen pohjalta miettiä mikä itsellesi saattaisi sopia.

CV:n täysikokoiset palat on muistaakseni myös huomattavasti isompia kuin Flown, joiden palat ei oo kovin paljon isompia kuin CV:n testauspalat. Tai näin ainakin muistelisin. Mutta tosiaan, noi postikulut on aika iso, ja muista että yli 23 euron tilauksista EU:n ulkopuolelta pitää maksaa alvit. Itsellä taitaa jäädä CV-tilailut tästä edespäin tekemättä tuon alv-rajan korotuksen takia. :/
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
Salamanteri
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 330
Liittynyt: 07 Elo 2008, 14:00

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Salamanteri »

^ Olen tilaillut surutta alvirajan ylittäviä tilauksia CV:ltä, koska siellä ollaan niin ihania ja merkataan tullilappuun "gift" ja tiluksen arvo merkataan aina alle 20 dollarin. Ainakaan vielä ei ole ollut ongelmaa *koputtaa puuta*.
Luonnonkihara 7-8-asteinen käsittelemätön hiuksisto, kasvatus käynnissä. Nyt lyhyt polkka, tavoitteena solisluumitta. Pääasiassa käytössä luonnonkosmetiikkaa.
Kauris
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2846
Liittynyt: 24 Syys 2011, 16:47

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Kauris »

Oooh! Tekevätkö ne noin ihan pyytämättä, vai kannattaako tullirajasta mainita esim. jossain lisätietokentässä?
Vyötärö-alaselkämitassa.
Hiukset normaalit <3 Mill Creek keratin conditioner, Giovanni Smooth as Silk, Alba Botanica jätettävä
Iho vaikea: herkkä, punoittava, näppylöivä, epäpuhdas, pintakuiva, rasvoittuva <3 yksinkertaiset herkän ihon tuotteet, Xyliderm, öljyputsarit.
pitkätukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 945
Liittynyt: 05 Heinä 2008, 19:25

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja pitkätukka »

piste kirjoitti: Noi Chagrin Valleyn shampoopalat... Niissä on aika paljon öljyjä :o Eikö niistä tuu lähmäset hiukset? Yleensä shampoissa ja shampoopaloissa pesevä ainesosa on ekana tai tokana. (tai no, niissä mitä mä oon nähny.)
Mua kiinnostais koittaa noita CV:n paloja.
En ole saanut kertaakaan niillä hiuksiani lähmäisiksi :) Käärepaperi on jo kadonnut viimeisimmäksi käyttämästäni sample-palasta, mutta arvelen sen olevan joku olut-muna-pala, ja sillä tuli ihan liian kuivan oloiset hiukset. Ensipesu siis sillä palalla, mutta olen jotenkin onnistunut hukkaamaan kääreen. :D Vaikka noissa on tosiaan rasva olennainen osa, niin ei ole ollut pelkoa siitä että palashampoo rasvoittaisi hiuksia. Eri asia sitten, tuleeko aloitusvaiheessa se lähmäletti vai ei. Itselleni ei tullut.

Auyrvedic Herb oli ainakin minulle hyvä kokemus ja tilasin sitä samplen käytettyäni kokonaisen palan. Kestosuosikkini ehdottomasti tuoksunsa puolesta. Summer Sunshine ei ole ollut yhtä kuivattava kuin nuo jo mainitsemani. Se on kokonaisuutena ajatellen suosikkipalani.

Haluaisin tulevaisuudessa kokeilla vielä ainakin Cafe Moreno -palaa. Chamomille citrus tuoksuu varmasti hyvältä, mutta en varmaan uskalla tilata sitä, koska kamomilla muistaakseni voi tehdä hiuksiin kultaisuutta, ja sitä en halua. Noihin jää kuitenkin koukkuun, koska valikoimaa on mistä kokeilla, ja yleensä palat ainakin tuoksuvat mukavilta jos ei muuta. &nbsp;;D
Viimeksi muokannut pitkätukka, 28 Kesä 2013, 16:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/F/M/ii, oma väri, pituus kohta polviin asti (nyt reilut 130 cm). Hiukseni pitävät silikonista ja hiuspohjani inhoaa sulfaatteja. Siispä sulfaatiton shampoo ja silikonillinen hoitoaine. Merkillä ei ole suurta väliä. Kookosöljy kaikkialle hiuksiin noin tunti ennen pesua.
Vastaa Viestiin