Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Ostin Flow teepuu shampoo palan. Pessyt sillä nyt 4kertaa. Hiukset jää aavistuksen lähmäisiksi. Loppuuko se jos vain jatkan pesua?
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja -j- »

Xhex0879 kirjoitti: Ostin Flow teepuu shampoo palan. Pessyt sillä nyt 4kertaa. Hiukset jää aavistuksen lähmäisiksi. Loppuuko se jos vain jatkan pesua?
Ei välttämättä :-/
Riippuu siitä, mikä lähmäisyyttä aiheuttaa. Jos lähmä hiuksissasi on muiden hiustuotteiden jäämiä, ne voivat peseytyä pikkuhiljaa pois kun jatkat palan käyttöä. Jos hiuksiisi jää palasta saippuajäämää, voit kokeilla esim etikkaa tai sitruunahappoa / sitruunamehua huuhteluun, tai voit koittaa huuhtoa huolellisemmin tai kuumemmalla vedellä, jne. Itselläni ei oikein mitkään huuhtomiskikat toimineet, valitettavasti. Palasta kuin palasta vain jää nykyään jäämää hiuksiin.
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mua kiinnostaisi tietää millainen tuo lopputulos Famon hoitoainepalalla on verrattuna ihan tavishoitoaineeseen? Mä olen pessyt nyt pääni jollain kreikkalaisella oliiviöljysaippuapalalla jonka iskä toi tuliaisina joskus ja se on sopinut nyt mun päälle hyvin ja olen saanut pesuväliäkin pidennettyä. Kokeilin joskus aiemmin marseillesaippuapalaa mutta sen kanssa silloin päänahka kuivahti ja tuli hilsettä, kun silloin jouduin pesemään lähes päivittäin. Silloin käytin kyllä järeitä shampoita, nyt mulla on ollut käytössä ennen tätä palaa Ole hyvän hajusteeton shampoo. Nyt olen muutaman viikon pessyt tuolla oliiviöljysaippualla (käsittääkseni marseille olisi aika samanlainen) ja välillä CO-pesulla on tuntunut hyvältä. Mietin josko kokeilisi hoitoaineenkin vaihtaa palaan sitten kun edelliset loppuu.
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja -j- »

Mulla on Famon hoitoainepala Pörrö. Ostin sen, vaikken tykkääkään että INCIssä on tuo methosulfate ja butyleeniglykoli. Eikö ilman niitä olisi saanut toimivaa palaa...

Ainesosat:
Theorema cacao seed butter, Cetyrl alcohol, Behentrimonium methosulfate, Butylene glucol, Olea europaea (olive) fruit oil, Avena sativa kernel oil, Oriqnya oleifera seed oil, Cannabis sativa seed oil, Hydrolyzed wheat protein, Lavansula, aqnstifolia (lavander) oil, geraniol, linalool, limonene.

Mutta tykkään parin kokeilukerran perusteella palasta. Se on kosteuttavaa ja selvittää hiukset hyvin. Mun hiukset kihartuivat latvoista kunnolla, mikä viittaa erinomaiseen kosteutustehoon. Varsinkin kun palashampookokeilujen tuloksena mun latvat alkoi olla jo hamppuisen näköiset. Hiukset ei "kuivuneet" ihan kunnolla pituuksista, eli niihin on jäänyt joko jäämiä hoitoainepalasta tai sitten shampoopalasta, en osaa tuota vielä sanoa. Lätkin itse ihan kunnolla hoitoainepalaa hiuksiin, vaikka täällä sekä pakkausselosteessakin varoiteltiin, että ainetta tulee helposti laitettua liikaa. Kuitenkaan se ei ollut liikaa esim latvoille. Kokeilut jatkuu, mutta olen tässä kohtaa tyytyväinen :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Horros »

Mulla on ollut takku ja pörrö siis, takusta pidän selkeästi enemmän, lopputulos on kosteutetumpi ja "vahvempi". Pörrö on mulle vähän sellainen liian pintasilottava, kiiltoa tulee todella paljon, mutta hiukset eivät jää aivan yhtä pehmeiksi ja lähmääntyvät ehkä hitusen nopeammin. Hiuslaatuni on kuiva ja ohut 3a-kihara.

En huomaa, että tuloksessa on normihoitoaineisiin varsinaisesti mitään eroa, ei tarvitse siis varautua mihinkään lähmänliotukseen kuten shampoiden kanssa.


Ajattelin koittaa vielä yhtä suomalaista palashampoomerkkiä: Luana's tervashampoopala lähti tänään tilaukseen, kun rakastan tervan tuoksua. Yritän taas etikkahuuhteluiden kanssa.  ;D
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Päädyin sitten eilen ostamaan Famon Pörrö-palan kun Takku oli jo loppunut, joku oli just ennen mua ostanut useamman. Vantaalla Flamingon ja Jumbon välisellä yhdyskäytävällä on siis nyt pop up -myynti, Iloinen Heppu -lelukaupan tiloissa 22.7. asti. Hintaa tuolla palalla oli 12e, eli vähän kalliimpi kuin Sinunapteekki.fi-verkkokaupassa mutta halvempi kuin tuolta verkkokaupasta postikuluineen tilattuna kun mulla ei ollut muuta ostettavaa.
Mintsi
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 128
Liittynyt: 06 Syys 2015, 13:18

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mintsi »

Osaisko joku suositella hyvää hoitoainepalaa? Minä muutan jälleen "matkalaukkuun" ja helposti kulkevat pesuaineet on iso plussa. Palahoitis kulkee helpommin mukana kuin hoitistonkka, joten olisi kiva löytää hyvä hoitoaine, jota on helppo kuljettaa mukana.

Mä oon tähän saakka käyttänyt Lushin punaista palaa, mutta Lush lopetti sen, joten uusi pitää etsiä. Se on muistaakseni lupausten mukaan jossain määrin tuuheuttava, mutta en ole moista efektiä huomannut. Se on kuitenkin selvittänyt hiukset hyvin ja siksi olen siitä pitänyt. Tuoksu on sinällään miellyttävä, mutta aivan liian voimakas.

Hiukseni tarvitsevat selvittävän ja kosteuttavan hoitoaineen. Tällä hetkellä suosikkeja on XZ:n niittyvilla. Famon tuotteita katselin tämän ketjun innoittamana, mutta en osaa noistakaan sanoa, että mikä olisi hyvä. Hapsu vaikuttaisi tuoksun perusteella kiinnostavimmalta, mutta tehot edellä mennään. Miten vahvoja nuo Famon tuoksut ovat?
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mun Pörrö on tuoksuton.  ;D
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Bongasin LHC:stä kissanminttuhuuhteen ohjeen ja suitsutusta asian tiimoilta monta sivua. Onko täällä ketään joka olisi käyttänyt huuhdetta pidemmän aikaa? Mulla on lähmäisyyteen taipuvainen tukka jos on liian hoitava huuhde tai hoitoaine. Amla jauhetta kokeilin muutaman purkin mutta ei meistä tullut kavereita, tuntuu että tukasta tuli hallitsematon vaikkakin sileä.
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
FairyC
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 263
Liittynyt: 04 Touko 2011, 10:24

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja FairyC »

Olen käytellyt nyt viime kuukaudet Famon Amla-palaa ja en ollut etikkahuuhtelusta huolimatta täysin tyytyväinen palan jättämään tuntumaan. Hiukset jäivät jotenkin nihkeiksi. Tänään laitoin huuhteen jälkeen Takku-hoitoainepalaa hiuksiin ja jestas, mitkä hiukset. Ei yhtään nihkeät eikä lähmäiset, vaan tuuheat ja jäntevät ja nämä mun melko suorat hiukset vähän taipuukin. Pitänee siis jatkossa vaan käyttää huuhteen lisäksi tuota hoitoainepalaa.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulla on muutamat käyttökerrat Pörröä takana. Ensin sain aikaiseksi vähän tahmeaa lähmää, mutta nyt kun olen levittänyt tarkemmin niin ei ole enää lähmä. Mutta ilman jätettävää ei kyllä riitä mun latvoille, vaan vaatii latvasuojan (tällä hetkellä Bonacure). Hius kihartuu kyllä paljon paremmin tämän Pörrön kanssa kuin normihoitiksen, eli jatkan kyllä käyttöä. :) Ainoa miinus että kun palaa hieroo käsiin niin ei näe kunnolla kuinka paljon palasta irtoaa, kun on niin läpinäkyvää märkänä.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Onko muilla Famon hoitispalat kerrostuneet hiukseen? Olen käyttänyt viime viestini jälkeen pelkästään tuota Pörröä hoitoaineena, välillä pessyt palasaippualla (oliiviöljysaippua) myös latvat. Mutta silti tuntuu kerrostuvan. Ensin niin ettei enää voinut laittaa jätettävää hoitoainetta ja sitten niin että latva näytti jotenkin likaiselta, vähän kuin olisi laittanut kuivaan tukkaan paljon öljyä. Tänä aamuna pesin latvat taas ja laitoinkin toista hoitoainetta ja BC latvasuojaa ja ai että kun tuli nätti. Harmittaa, koska tuo Pörrö tuntuu kyllä hoitavalta ja tekee luonnonkiharan kiharammaksi, mutta en halua näyttää öljylatvalta ja lopputulos ei sen kanssa kuitenkaan ole yhtä nätti kuin normihoitis+BC, vaan jää enemmän sellasta pörröistä haituvahiusta irti kiharasta. Teenkö mä jotain väärin vai eikö tää vaan sovi mulle?
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja -j- »

^Mulla on myös Pörrö käytössä ja kyllä siitä jää öljyiset näköiset ja tosi hyvin kosteutetut latvat. Mutta kun laitoin välissä tavallista hoitoainettani (käytössä Mill Creek keratin ha ja Kevin Murphyn Born again), ne jätti hiuksen saman näköiseksi. Ennen palashampooseen siirtymistä nuo tavis-hoitoaineet eivät jättäneet öljyisen näköiseksi.
Eli Pörrön jäljiltä mullakin kertyy jotain latvoihin mutten kyllä voi olla ihan varma, onko se Pörröä vai onko joku osuus palashampoollakin...
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mena »

Mulla ei tule lähmää tuosta palasaippuasta, joten syyllinen lienee Pörrö. Nyt olen parina päivänä pessyt normihoitiksen kanssa ilman lähmää/öljyisyyttä. Toka kerta oli normishampoolla, ja voi hitto mikä ero tyvessä on verrattuna palasaippuaan. Saippualla hius on jotenkin jäntevämpi, normishampoolla pehmeä ja lässähtää enemmän päätä myöten. Taidan jatkaa testailua niin että käytän Pörröä vähemmällä annostelulla ja välillä vaihdan normihoitikseen ettei pääse kerrostumaan liikaa. Kiinnostaisi myös testata jotain noita Famon palashampoita, mutta toi oliiviöljysaippua toimii mulla tosi hyvin ja ois korkkaamaton iso marseillepala odottamassa vuoroaan.&nbsp; ::) Reissussa toi palasaippua on ihan ylivoimainen kun sillä pesee kasvot, hiukset, vartalon ja käsipyykit. Taidan kuitenkin varmuudeksi ottaa normihoitiksen viikonloppureissulle, vaikka haaveilin palahoitiksesta mukana kun se mahtuisi samaan koteloon...
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Onko jotain shampoopalaa josta ei jää rasvaiset/tahmeat hiukset? Mulla on pitkät ja paksut hiukset ja hiusten reunaosat oli uhan ok, mutta sisemmällä rasvaa/tahmaa. Paheni kun käytti pidempään, en käytä muotoilutuotteita. Eli nyt kokeiltu Nurmen rasvaisten hiuksien pala, aiemmin joku Flown pala. Lushilla on käsittääkseni kiinteitä shampoita, jotka ei oo saippuaa, mitta ne ei hajusteiden puolesta käy. Ajatuksenani siis ois vähentää muovijätettä.
Oma väri takaisin.
Vastaa Viestiin