Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Mimi
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 301
Liittynyt: 14 Helmi 2013, 11:44

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Mimi »

Ostin parin vuoden jälkeen flow kehäkukka palan ja voin vain ihmetellä MIKSI en ole ostanut tätä heti vanhan palan loputtua?! Siis tämä on pala on vaan paras miun päälle. Hiukset pysyy puhtaana pitkään ja ovat pesun jälkeen kuohkeat eivätkä mene yhtään päätä pitkin.
Kokeilin välissä brunette ja hamppu-turve palat mutta kumpikin pala lätsäytti ja tukka oli likainen parissa päivässä. Leikkasin jopa kerroksia ja lyhensinkin tukkaa kun se vaan oli kuin lehmän nuolema  :-[ oisinpa ennen leikkausta ostanut kehäkukka palan jos tukka olisi sillä ollut vähän paremman näköinen niin tukka olisi vielä pitkä! Noo tykkään kyllä tästä lobistakin  :)
1cMii oma väri: 5-6 tummuinen lämmin ruskea, nyt päässä lila punertava suoraväri omalla tyvellä ja pituus kainalossa
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Olen nyt parin viikon ajan pessyt tukan Flown hamppupalalla, eikä siitä vaan ole hamppu-turveshampoon korvaajaksi. Hiukset jäävät kuiviksi ja takkuiseksi eikä päänahassa ole samanlaista raikkauden tuntua.

Pesujälki sinänsä on ihan OK, mutta kun tukkaa on vaikea kammata niin hukkaan meni nekin rahat. Damn you Flow.
Viimeksi muokannut rhoda, 02 Touko 2015, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja cocos »

Oletteko kokeilleet Dr. Bronnersin magic soapia hiusten pesuun? Etikkahuuhtelun kanssa vai ilman? Millä tuloksilla?

Kuinnka paljon etikkaa käytätte esim. puoleen litraan vettä? Olen miettinyt, että laitanko itse liikaa, kun etikan haju jää hiuksiin pesun jälkeen  :( millä tuoksua voisi peittää?
1c F ii
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ellen »

Ainakin mulla Dr. Bronners jätti hiukset lähmäisiksi ja mattaisiksi, en tykännyt lopputuloksesta yhtään.

Voithan kokeilla etikkahuuhtelun jälkeen huuhdella hiukset pikaisesti ihan vain kylmällä vedellä. Etikkahuuhtelu sulkee hiussuomut ja vielä pikaisella huuhtelulla saat etikan hajun pois hiuksista. Tällaisen neuvon sain aikoinaan juureksilta, kun murehdin samaa hajuasiaa, ja neuvo olikin oikein toimiva :) .
helmikuu
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 74
Liittynyt: 15 Heinä 2014, 11:03

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja helmikuu »

Jee! - Löysin luonnonkosmetiikkapalashampoon, joka ei jättänyt hiuksia lähmäisiksi, vaikka huuhtelin ihan vain vedellä. Virolainen luonnonkosmetiikkamerkki Nurme, jota ostin Tallinnasta.

Avokadoöljyshampoon inci:
Olive fruit oil, cocos nucifera oil, aqua, avocado oil, castor oil, patchouli oil, citric acid, sodium borate.

Mikäköhän tuossa incissä selittää lähmäämättömyyden vs. esim Flown palashampoot. Onko se toi citric acid?

Tietääkö joku miten noista öljyistä saadaan vaahtoavaa shampoota, vai tarkoittaako tässä ehkä kuitenkin tuo kookosöljy kookossulfaattia?

Mun hiukset on tosi liukkaat ja takkuuntumattomat, tämä shampoo toi niihin mielestäni sopivasti karheutta ja rakennetta. Jollekin muulle saattaa tuntua kuivattavalta, ja saattaa itsellenikin sitä olla pidemmässä käytössä, kun pari kertaa vasta oon pessyt tällä.
rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja rhoda »

Öljystä saadaan vaahtoavaa lipeällä (natriumhydroksidi) saippuoimalla. 

Citric acid voi hyvinkin olla se, minkä avulla tahmaefekti pysyy poissa.
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja cocos »

Onko kokemuksia Flown hoitoaineesta tai hiushuuhteluista? Kiinnostaisi tosi paljon :o Hinta vaan on aika kova. Mutta kai tuosta riittääkiin pitkäksi aikaa, kun käytetään vain vähän kerralla.

http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vi ... oducts/320
http://www.flowkosmetiikka.fi/epages/vi ... oducts/818
1c F ii
Taistelukonna
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 01 Joulu 2012, 16:29

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Taistelukonna »

^ Oon koittanut nokkoshuuhdetta. Hyvin hoiti hommansa, mutta vaikka flown huuhteita blandataan veteen, loppui se silti tosi nopeasti. Paljon muuta en muista, haju taisi olla aika voimakas. Hintavuudensa takia en ostaisi uudestaan. Ajattelin ihan ite tehdä nokkosista hiushuuhteen sitten kun niitä pääsen keräilemään :)
Oman värin ja pituuden kasvattaminen aloitettu 11/12. Tällä hetkellä BSL-pituus ja vaalennetut latvat.
Avatar
Jenn
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 17 Joulu 2012, 21:52

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Jenn »

Tää on kyllä ihan ihmetouhua. Kookosöljysaippua käytössä, oli tahmeat hiukset parin ekan pesun jälkeen. Sitten viikon ajan oli tukka muuten puhdas ja karheahko mutta ohimoille jäi päänahkaan ja juuriin kova saippuakerros. Nyt kahden viikon saippuakuurin jälkeen tukka on niin silkoinen kuin olisi jossain tosi silikonisessa muhittanut, vaikken kertaakaan ole tehnyt mitään etikka- tai yrttihuuhtelua enkä edes käytä hoitsikkaa.
Jonttu
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 12:53

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Aloin käyttämään taas shampoopaloja, noin kolmisen viikkoa sitten.
Hiukseni ovat hieman alle BSL-pituiset ja värjäämättömät. Käytössä on:

AM Luonnontuotteiden ruusushampoopala, joka on aivan ihana tuote, mutta sen valmistus on ilmeisesti lopetettu.
Flow Brunette shampoopala, joka tekee hiukset todella tuuheiksi, mutta lähmää hieman.
Flow Hamppu-turve shampoopala, joka pesee hieman liian kevyesti.
Flow kehäkukka shampoopala normaaleille ja kuiville hiuksille, joka on tänään ekaa kertaa kokeilussa, ensi vaikutelma palasta oli, kun sitä leikkasin pienemmäksi, että se on todella kova muihin paloihin verrattuna. Pesi natisevan puhtaaksi ja jätti hiukset hieman kuiviksi.

Olen myös pessyt hiuksiani Inkuton afrikkalaisella mustalla saippualla, joka sopii hyvin sekä vartalolle että hiuksille.
Hoitoaineena käytän aina pesun jälkeen Faith in Naturen Pomegranate & Rooibos hoitoainetta.
Jatkan kokeiluja ja informoin lisää myöhemmin.

EDIT: Ketjua selaillessani huomasin, että Flow'n kehäkukka shampoopalaa on ilmeisesti kolmea erilaista versiota? En löytänyt INCI-listoja näille eri paloille .. voitteko kertoa mikä/mitkä ainesosat erottavat kehäkukka shamppopalat toisistaan?  Jos INCI-listoja ei ole täällä käyttämilleni tuotteille voin ne kyllä tänne naputella.
Viimeksi muokannut Jonttu, 08 Elo 2015, 13:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Raidoitettu bsl. 2aM ii
kumikana

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja kumikana »

Liselle kirjoitti: Vois kyllä testata pala shamppoota uudestaan, muistaakseni se toimi ihan hyvin. Pelkään vähän, että syökö se tätä violettia väriä kuinka paljon ja mitenköhän vaikuttaa, kun joudun usein suoraväri-hoitoaine komboa käyttämään :-\ No se selviää vaan kokeilemalla. Kyllä normaaliki shamppoo syö tätä värii aika hyvin. Voi, kun olis varaa siirtyä Elumeniin :l
Itse kokeilin palashampoota tuossa kevväämmällä juurikin Elumen-hiuksiin ja ikäväkseni voin todeta, että palasaippua on riittävän emäksinen irrottamaan myös Elumenia. Ei nyt mitenkään massiivisesti, mutta enemmän kuin nesteshampoo  :( Sen lisäksi en pystynyt loppujen lopuksi siirtymään palaan, koska aina kun värjäsi joutui alottamaan totuttautumisen uudestaan. Ei ollut kivaa olla rasvainen rölli. Saattoi johtua vain mun hiuslaadustakin. Ehkä nyt voisi kokeilla uudestaan kun pääsee omaan väriin takaisin. Sillä välin LUSH:n palat on kova juttu.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Pesin hiukset pitkästä aikaa palalla. Nyt käytössä hamppupala ja huuhteena Flow katajayrtti. Hiukset puhdistui juuresta ihan hyvin, mutta pituudet on ihan lähmässä. Eikä nää meinaa kuivua millään! Normishampoolla hiukset olis jo ihan kuivat, mutta nämä vaan pysyy kolmatta tuntia kosteina.

Jatkan sinnikkäästi kuitenkin paloilla.

Edit. Nyt alkaa olla hiukset jo kuivat ja tämän takia minä käytin aiemminkin paloja: tukka on jäntevä ja hieman karhea, volyymiä on ihan eri tavalla kuin shampoon ja hoitoaineen jälkeen. Eikä pituudet näytä likaisilta kuivuttuaan.
Viimeksi muokannut Eudokia, 13 Elo 2015, 20:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
cocos
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 68
Liittynyt: 10 Helmi 2011, 23:35

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja cocos »

Mikä toi kookosöljysaippua on josta puhutte?

Mä en oikein tiedä missä menen vikaan, mutta mulla shampoopalojen (hampputurve ja kehäkukka Flowlta) tuntuu molemmat kuivattavan hiuksia ja päänahkaa  ??? Etikkahuuhtelu siloittaa hieman, mutta koko prosessin jälkeen hiukset tuntuu tosi kuivilta ja tahmeilta. Seuraavana aamuna kun herää, niin hiukset on yön aikana muuttuneet tahmaiseksi takkupalloksi, jota on vaikea selvittää. Mulla on kyllä vaalennetut hiukset, jotka on kuivat muutenkin.

Saako shampoopalalla muuten pois kookosöljyn hiuksista, jos tekee öljymuhitteluja yön yli? Vai kannattaako silloin käyttää shampoota ym. öljyn poistamiseen?
1c F ii
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja ZEN »

^Mun ymmärtääkseni suurin osa palashampoista on pH:ltaan aika emäksisiä, eli varmasti kuivattavat sekä ihoa että hiuksia. Iholle kuitenkin todistetusti on parempi käyttää hieman happamia puhdistusaineita (eli ei riitä, että pesee emäsksiellä ja sitten huuhtelee happamalla, tuho on jo tapahtunut). Kookosöljymuhitukset lähtee minun ja monen muunkin kokemuksen mukaan parhaiten hoitoaineella emulgoimalla, suosittelen kokeilemaan. :) Eipähän tarvitse sitten moneen keraan shampoolla kuivattaa 'vastahoidettua' tukkaa.
Cogito ergo doleo.
Jonttu
Haiven
Haiven
Viestit: 43
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 12:53

Vs: Shampoopalat ja yrtit hiustenhoidossa

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Reilu kuukausi vierähtänyt edellisestä päivityksestä tähän ketjuun, shampoopaloja olen edelleen käyttänyt. Flow'n Brunette shampoopala loppui ja AM luonnontuotteiden Ruusu shampoopala loppuu tänään, kun illalla käyn suihkussa. Saatan vielä jossain vaiheessa ostaa Flow'n Brunette shampoopalan uudestaan koska epäilen, että tämän kyseisen palan kohdalla pesuteho oli hieman huonompi muihin paloihin verrattuna sen takia, että palan parasta ennen päiväys oli mennyt aikoja sitten umpeen. Nyt sitten siirryn käyttämäänFlow'n hamppu-turve shampoopalaa ja Flow'n Kehäkukka shampoopalaa normaaleille ja kuiville hiuksille.Hamppu-turve Shampoopalan valmistus on ilmeisesti lopetettu.. ja se on vaikuttanut parilla kokeilulla todella hyvältä palalta, se ei ainakaan ollut niin tuuheuttava, kuin Brunette shampoopala ja sen kanssa ei tarvitse hoitoainetta.
Raidoitettu bsl. 2aM ii
Vastaa Viestiin