Keskustelua markettisarjoista

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Lila »

^Kiva kuulla, että toimii, nappasin nimittäin saman sarjan avokadoversion juuri mukaan, huomasin maininnan silikonittomuudesta, INCIssä paljon hyviä öljyjä - ja tuoksukin miellytti.

Muoksis, olenpas hajamielinen, viime viikolla nappasin mukaan Garnierin Fructis Banana Hair Food conditionerin saman pullonkylkitekstin houkuttelemana... ...no, voinpa vertailla onko mitään eroa. Tunnen tuohon karkkibanaanin tuoksuun kyllä valtavaa vetoa :)
Viimeksi muokannut Lila, 03 Elo 2020, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja elly »

Doven Nourishing Oil Care hoitsikka on nyt käytetty loppuun. Olin tyytyväinen tuotteen tehoon, mutta parfyymimäinen tuoksu alkoi tympiä loppuvaiheessa. Hankin seuraajaksi Doven Advanced Hair Series Oxygen Moisture hoitoaineen ja oon ehtiny testata sitä paristi. Koostumukseltaan tää on kevyempi ja öljyttömämpi kuin Nourishing Oil Care, mutta kuitenkin silikoninen ja siloittava. Purkki lupaili jotain tuuheuttavasta vaikutuksesta, mutta en huomaa sellaista efektiä ollenkaan. En kyllä lähtökohtaisestikaan odota hoitoaineelta tuuheuttavaa vaikutusta. :D Tää on sellaisessa kivassa ohuempaa muovia olevassa tuubissa ja tuoksu on melko voimakas, mutta raikas. Käytän tän ihan hyvillä mielin loppuun, mutta palaan testaamaan tämän jälkeen noita tuhdimpia tuotteita, jotka toimii mun hiuksille paremmin. Mulla on pieni Dove-ihastus nyt päällä ja Suomestakinhan löytyy melko monta tuotesarjaa heiltä testattavaksi.  :ts
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Garnierin Fructis Banana Hair Food-hoitoaine oli kokeilussa ja toivoin siitä uutta luottotuotetta, mutta ei pääse jatkoon. Silikonittomuus, koostumus ja tuoksu ovat kovasti mieleeni, mutta harmillisesti tämä on turhan lähmäävä. Sarjan muut hoitikset eivät houkuta tuoksun vuoksi. Ainakaan aloe vera ja macadamia eivät kuulosta hyvältä. Papaya voisi olla mahdollinen, minkälainen tuoksu siinä mahtaa olla ja onko koostumus olla vähemään lähmäävä kuin banskussa?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Lila »

Garnier Responsin avokadoversio on ollut hyvää tavaraa. Jos nyt väkisin pitää keksiä jotain negatiivista, niin vähän voimakas tuoksu, eikä ole kovin riittoisa. Mutta selvittää hiukset todella hyvin ja on mukavan hoitavan oloinen myös kiharalle.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
korkkiruuvi
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 219
Liittynyt: 11 Joulu 2015, 01:24

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja korkkiruuvi »

Bongasin marraskuussa Tokmannissa Garnier-tarjouksen ja ostin Garnier Respons Ginger Recovery hoitoaineen ja shampoon. Shampoota en ole vielä käyttänyt mutta hoitis on päässyt osaksi muhitusseoksia ja tuoksu on ihana, jouluisen piparkakkuinen, makea ja mausteinen muttei liian päällekäyvä hiuksissa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Ostin garnierin papaya-hoitiksen. Koostumus selvästi lirumpaa kuin banaanissa, mutta haju on yököttävä. En mielikuvituksellakaan löydä hajusta papayaa, vaan se on jotenkin parfyymimäinen ja erittäin voimakas. Loppuun käyttäminen tulee olemaan vaikeaa, mutta miksaamalla toiseen hoitoaineeseen saan hajua vähän miedommaksi. En osta enää ikinä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Lila »

^Käyttäisin tuota sarjaa paljon enemmän, jos olisi paremmat ja miedommat tuoksut. Etenkin hoitoaineet toimivat tukkaani mahtavasti.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Chronos
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 948
Liittynyt: 25 Tammi 2006, 17:35

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Chronos »

Testasin Loreal Botanicals-sarjaa. Kokeilin punaista linjaa (Rose&Geranium) sekä vihreää (Ginger&Coriander), sekä violetti vanhempi (camelina smooth ritual). Tuoksut näissä ovat voimakkaat. En huomaa pesutehoissa/hoitavuudessa juurikaan eroja. Molemmat (vihreä ja punainen) shampoot pesevät hiukset hyvin ja ajavat asiansa, selvitystehot ovat kaikissa hoitoaineissa hyvät. Hiukset selviävät erinoimaisesti jo huuhteluvaiheessa. Smooth Ritualsista oli saatavilla myös jätettävä voide joka siloittaa pörröisyyttä. Pidin tästä erityisesti. Siloittaa ja toimii kuiviinkin hiuksiin. Mistään näistä ei jää sellaista raskaan oloista sileää tukkaa jota ehkä kaipaisin. En osaa selittää paremmin  ;D Tuoksuista sen verran että punainen sarja tuoksuu vahvasti geraniumille, minulla alkoi tökkimään koska geraniumin tuoksusta tulee helposti huono olo. Se jää myös hiuksiin kun ne ovat kuivat. Vihreä linja tuoksuu mielestäni vahvasti partavedelle tai jollekin miestuotteelle, jäikin sitten käyttämättä itseltäni. Smooth ritualista pidin eniten. Tuoksu on kookosmainen jossa minttua(?) Ei liian imelä eikä tunnu liian voimakkaalta. Smooth Ritualsia ostaisin uudelleen, mutta se linja lopetettiin  :-\
1a M ii, vyötäröpituus. Hennavärjäilyä vuodesta 2003. Musiikilla toimiva ihminen <3
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja elly »

Garnier Fructis Hair Food Aloe Vera -hoitoaine on ollut valitettavasti pettymys. Ohut koostumus vaikeuttaa tuotteen levittämistä, eikä selvitysteho riitä mun hiuksille. Oon selkeesti tottunut taas silikonisiin hoitoaineisiin. Tuoksukin on liian voimakas ja epämiellyttävä. Käytän loppuun hiusöljyllä terästettynä, mutta ei jää vakikäyttöön.
Xhex0879
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 99
Liittynyt: 14 Elo 2017, 12:51

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Xhex0879 »

Ainut mikä auttanut hiuspohjan rasvaisuuteen on Erittäin Hieno Suomalainen Tervashampoo. Kalliit kampaamo ja apteekki tuotteet ei vaan pese hiuksia puhtaiksi, hiukset jää ihan rasvaisiksi. Tuo tervashampoo on ollut hiusten pelastus.
Viimeksi muokannut Xhex0879, 02 Helmi 2021, 08:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vyötäröpituus, hennalla värjäystä vuodesta 2014
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Mena »

Onko joku käyttänyt Garnierilta sekä Respons naamioita että hair foodeja? Mä olen kokeillut nyt Respons-naamioista Argan richnessin ja Nourishin almond milkin ja olen tykännyt molemmista. Aika vahva tuoksu näissä kyllä on. Onko nuo hair foodit vielä parempia, vai kannattaako pysytellä näissä?
Nyt viimeisimpänä olen vertaillut Organic shopin Argan&amla hiusnaamiota ja Garnier respons almondia, ja Garnier tuntuu kyllä paremmalta mun hiuksille. :)
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

^Nappasin mukaan pullollisen Garnierin uutta Aloe Vera-hoitista, ja kyllähän se ajoi asiansa pitkien hiusten selvityksessä.
Cittarin tarjous nyt kaikissa Hair Foodeissa... päättelin Aloe veran tuoksuvan vähiten imelälle, heh.

Huomasin juuri ellyn tuolla edempänä moittineen tätä kyseistä tuotetta.. noh, onhan se perustavaraa, ei mitään ihmeitä.. mutta piti saada äkkiä uusi hoitis eikä ollut aikaa odotella esim. tilausta Yves Rocherilta.
Viimeksi muokannut NarnianQueen, 28 Heinä 2021, 13:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Neve »

^^Mulla on Garnier Responsin Nourishing Almond-sarjan perushoitoaine, josta tykkään kovasti. Taitaa olla jo neljäs tai viides puteli menossa.. Tuoksu on tosiaan voimakas, mutta omaan nenääni herkullinen :D Multa löytyy myös Garnierin Banana Hair Food, jota olen kokeillut pikahoitiksena, muhitellut, sekä käyttänyt pesun jälkeen jätettävänäkin. Omaan tukkaani (värjäämätön long bob) hoitotehot näissä kahdessa tuotteessa on hyvinkin samanlaiset, en oikeastaan huomaa mitään eroa muuta kun tuoksussa. Tuossa hair foodissa on myös voimakas tuoksu, makean imeläinen, mutta yllättäen tykkään tästäkin. (Vertailukohtana käytän Joicon rekkua, joka haisee ihan kaneliselta mädältä banaanilta. Tämä oli yksi syy, minkä takia vetkuttelin tämän kyseisen hair foodin ostamista..) En kuitenkaan usko, että ostan hair foodia enempää, jotenkin tykkään enemmän tuosta mantelihoitiksesta.
Louna
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 724
Liittynyt: 30 Syys 2012, 14:41

Re: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Louna »

Onko kukaan testannut sekä Biozellin Bioplex -tuotteita että XZ:n Pihlaja Plex -tuotteita, ja voisi verrata näitä keskenään? Molemmissa on samat "plex" ainesosat, Hydroxypropylgluconamide & Hydroxypropylammonium Gluconate. Bioplexin sarja on huomattavasti hintavampi ja markettituotteeksi aika kallis, mutta tuotteiden incitkin ovat huomattavasti monipuolisemmat kuin XZ:n tuotteissa.

Minä sain viimeinkin käsiini Bioplexit, ja tykkään älyttömästi siitä hoitoaineesta. Hoitis saa hiusteni normaalisti laiskasti kihartuvat osiot kihartumaan kunnolla, ja yleisesti luonnonkihara pysyy muodossaan paremmin kuin yleensä ilman mitään hiuksiin lisättyä muotoilutuotetta. Hoitoaine on melko paksua jankkia ja riittoisaa, mun pitkiin hiuksiin riittää kolme pumppausta.
2c F ii
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Re: Keskustelua markettisarjoista

Viesti Kirjoittaja Mena »

^^ Tuo Garnier respons almond hoitoaine on myös hyvää, mies tykkää käyttää sitä ja mäkin välillä jos tarvitsee vaan saada hiuksen selvitettyä esim colormaskin huuhtomisen jälkeen (luonnonkihara pää alaspäin -> pää ylöspäin ja on jo takussa ;D).

Mulla on kokemusta vain Bioplexin tehohoidosta josta kyllä tykkään. Kaveri osti tuon vaalennetuille hiuksille ja myös tykästynyt. Harmi kyllä tuo tehis on myös paksua ja sitä kuluu huomattavasti enemmän kerralla kuin esim Olaplexin kolmosta.
XZ plexejä en ole edes bongannut kaupoilla, tosin en paljoa yleensä XZ-tuotteita vilkuile kun ne hoitoaineet ei ole vakuuttaneet mua ja shampoona käytän hajusteetonta&sulfaatitonta.
Vastaa Viestiin