Sivu 1/1

XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 10 Huhti 2017, 21:16
Kirjoittaja Marie Corelli
Minä ostin Persikkanektari-shampoon ja testasin sen heti. Shampoo oli kirkasta ja vahtosi hyvin. Huuhdellessa hiukset tuntuivat jotenkin jänniltä ja epäilin, että huuhtoutuiko shampoo kunnolla hiuksista. Mitään lähmää ei kuitenkaan hiuksiin jäänyt. Tämä on selvästi vähemmän pesevä shampoo kuin esimerkiksi Vanilla Cafe. Hoitoaineena käytin tavallista EHS:ta. Hiukset ovat pehmeät ja sileät. Jo hoitoainetta levitettäessä tuntuivat hiukset olevan vähemmän takkuiset. Tykkäsin tuoksustakin, joka ei onneksi jää vahvana hiuksiin. Vähän jännitän, rasvoittuvatko hiukset tällä pestessä nopeammin.

Eilen illalla siis pesin hiukset ja eivätpä nämä nyt sen rasvaisemmat ole. Minusta syväpuhdistavan shampoon jälkeen saattaa olla paljon rasvaisempi tukka kuin tällä pestessä. Pehmoinen ja sileä tukka on ollut koko päivän. Minulla on muutenkin sileä, suora ja ohut hius. Täytyy pestä uudelleen ja kokeilla pelkän jätettävän kanssa tätä. Sitten sen näkee, onko tukka pesun jälkeen yhtä sotkua, jota saa selvitellä pitkään. Minun on pakko käyttää hoitoainetta, koska tukka on vaikea selvitettävä.

Tukka selvisi pesun jälkeen helpommin ja jätettävä (Gliss) riitti hyvin. Tämä jää kyllä vakituiseen käyttöön, sillä tykkään tästä enemmän kuin CO-pesusta ja Santen Lava Power-shampoosta (sulfaatiton). Plussaa erityisesti siitä, että tuoksu ei jää hiuksiin.

Tekstiä muokattu järkevämmäksi.

Aiemmat viestit ketjusta arkistoitu ~ Jessie

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 17 Huhti 2017, 09:37
Kirjoittaja catjuska
Ostin tuon sulfaatittoman kolmikon kokeiluun ja olen tyytyväinen. Shampoon huuhtelin vähän huolimattomasti, jolloin ha vaahtosi kun hankasin hiuksiin. Mutta loppuhuuhtelun tein hyvin ja latvaseerumin pörrötin pyyhekuiviin hiuksiin kauttaaltaan (lyhyet pixiet). Ei lähmää, mutta selkeästi siloisemmat. Eilen kokeilin co-pesua ja latvaseerumia, näin aamusta päänahka tuntuu ihan normaalilta ja hiukset puhtailta sekä ilmavilta.
Tuoksuhan näissä tuotteissa on voimakas, mutta itseäni se ei haittaa jos vaan päänahka ei ota itseensä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 17 Huhti 2017, 20:02
Kirjoittaja Mintsi
Osaatko sanoa, onko muiden tuoksu millainen verrattuna siihen hoitoaineeseen? Hoitoainetta haistelin citymarketissa tässä päivänä muutamana ja se oli minusta ihan siedettävän tuoksuinen. Minusta se oli paljon vähemmän ärsyttävä tuoksu kuin esimerkiksi vanilla cafen tuoksu. Ei makea vaan oikeastaan tosi raiskas. Minua vaan kiinnostaa enemmän se shampoo ja latvaseerumi, niin jäi hoitoainekin sitten kauppaan. Jos muut tuoksut ovat samalla tasolla, niin toivon, että sopii päänahalle. Olisi niin paljon helpommin saatavilla kuin muut käyttämän shampoot.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 17 Huhti 2017, 20:52
Kirjoittaja catjuska
Latvaseerumi ei omaan nenääni tuoksu yhtä voimakkaasti kuin sh tai ha, omaan hentoon ja lyhyeen kuontalooni kaksi pumppausta riittää kauttaaltaan. Shampoo tuoksuu ehkä saman verran kuin hoitiskin ja tuoksu tosiaan on enemmänkin raskas kuin imelä. Illan ajan se tuoksu tuntuisi viipyilevän, mutta aamulla en enää ole sitä haistanut :)

Edit. Tuo sulfaatiton on väritykseltään aika samannäköinen kuin energisoiva, joten kannattaa katsoa kahdesti että oikea puteli lähtee mukaan.

Lisäystä. Tällä shampoolla miun tarvii pestä hiukset päivittäin, koska seuraavana päivänä näyttävät jo rasvoittuvilta. Mutta tämä ei ole ongelma, koska pesen hiukseni muutenkin lähes päivittäin.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 26 Huhti 2017, 12:26
Kirjoittaja Ananas
Olen ollut tosi pettynyt huomatessani, että tosi monet xz:t sisältää parabeeneja. Jotenkin sotii imagoa vastaan ja pahasti. Vuosikaudet toimineet marketin luottotuotteina, mutta taitavat jäädä hyllyyn tästä lähtien.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 26 Huhti 2017, 15:37
Kirjoittaja Marie Corelli
^Minua on alkanut harmittaa sama asia ja varsinkin sen takia, että nuo tuotteet ovat olleet toimivia. Ostin tuon uuden Persikkanektarishampoon uteliaisuudesta, mutta harkitsen vaihtoa johonkin muuhun tuotteeseen. Nestesaippuan vaihdoin jo samasta syystä toiseen merkkiin.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 26 Huhti 2017, 18:31
Kirjoittaja Mintsi
Sain vihdoin käsiini tuon sulfaatittoman shamppoon. Testasin ja ainakin pesutuntuma oli hyvä. Ei pessyt yhdellä vaahdotuksella ehkä ihan narskuvan puhtaaksi, mutta aivan riittävän puhtaiksi minulle. Huuhdellessa hiukset tuntuivat mukavan selviltä. Hoitavuudesta/takuttavuudesta en osaa sanoa mitään, kun heitin perään värinaamion muhimaan ja sen jälkeen hiukset ovat aina silkkiset.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 14:45
Kirjoittaja Neve
Nyt on persikkanektari shampoo, sekä hoitoaine testattu. Nämä tuoksuu aivan älyttömän ihanalle omaan nenään, varmaan paras shampootuoksu ikinä  :l Muuten pesutulos oli ihan ok, kaipasi kaksi vaahdotuskertaa. Jätti hiukset sileiksi, muttei muuten oikeen mitään "erikoista". Tukka oli seuraavana päivänä jo lähmäinen.

Hoitoaine oli aika mitäänsanomaton hoitavuudeltaan, latvat oli melko kuivan oloiset/näköiset tämän jäljiltä. Tarvitsen vähän järeämpää mömmöä näihin käsiteltyihin hiuksiin. Kyllä tämä loppuun tulee käytettyä, ainakin voinee olla oivallinen tuote CWC-pesuihin ekana hoitiksena.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 01 Touko 2017, 22:36
Kirjoittaja Morrigan
En tykkää persikkanektarishampoosta. Koostumus on kirkasta ja tosi lirua ja vaikka se vaahtoaa ihan ok:sti niin tuntuu että jouduin hölväämään tavaraa aika paljon päähän että sain sen levitettyä joka puolelle tyveen. Pidän yleensä makeista tuoksuista hiustuotteissa, mutta en pidä tuon hajusta. Jotenkin siinä on mun nenään pistävä kemikaalimainen sivuhaju. Pesevyys on ok, eli pesee ihan hyvin mutta ei liian narskuvaksi. Hiukset tuntuu vähän karheilta ja takkuisilta tuon jälkeen mutta ei mitään sellaista mitä ei hoitoaineella silottaisi.

Ei tuo missään nimessä huonoimmasta päästä ole mitä sulfaatittomia olen kokeillut, mutta en ostaisi uudestaan.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 02 Touko 2017, 18:53
Kirjoittaja Margot
Mä tykkään persikkanektarishampoosta. Pesee selkeästi hellävaraisemmin kuin muut XZ:n shampoot. Tuoksu on ihana, tosi makea. <3

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 02 Touko 2017, 19:29
Kirjoittaja pinkpepper
Testasin just mustikkashampoon. Tuoksu oli vähän pettymys, muuten aika perus XZ-shampoo. Voisin ostaa toistekin, pullo on ainakin kivan näköinen.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 03 Touko 2017, 11:41
Kirjoittaja kaarina
Mun suosikit on Mustaherukka shampoo ja hoitoaine.&nbsp; <3 Enpä enää juuri muita tuotteita hiustenpesuun viitsi käyttääkään; näillä (luonnostaan) hauraat ja pehmeät hiukseni jämäköityvät ihan selvästi ja pysyvät katkeilematta. Eron huomaa jo pestessä, hiuksia tuntuu irtoavan vähemmän ja ne tuntuvat jotenkin runsaammilta muutenkin. Käytän Mustaherukka-hoitista usein myös jätettävänä. Paljon toimivampia kuin monet kalliimmat kokeilemani tuotteet. Ainoa miinus tulee siitä, että nämä kuluvat minusta tosi nopeasti. Toisaalta, olen jo ihan pienestä asti tottunut hölväämään shampoota ja hoitista todennäköisesti ihan liikaa, enkä näytä oppivan tavasta pois millään.&nbsp; ::)

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 24 Touko 2017, 20:03
Kirjoittaja Marie Corelli
Olen pessyt hiukset pitkään luonnonmukaisella shampoolla, mutta eilen pesin Vanilla Cafella ja hiukset tuntuivat puolet paksummilta pesun jälkeen. Olin yllättynyt. Mutta ne parabeenit sitten.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 27 Touko 2017, 15:49
Kirjoittaja janniina
Onko kukaan nähnyt Hyvinkää-Riihimäki-alueella tätä uutta sulfaatitonta shampoota? Olen kaivellut isompien kauppojen shampoohyllyjä, joko olen puusilmä tai sitten niitä ei vaan ole... :I

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 01 Kesä 2017, 09:43
Kirjoittaja Monty
Riksun prismaan oli ilmestynyt

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 08 Kesä 2017, 19:56
Kirjoittaja wilma
XZ:n persikkanektari hoitoaine käytetty loppuun ja ei mikään hullumpi tuote.&nbsp; :ts Siloittaa ihan tarpeeksi, ei lätsäytä. Tuoksu oli tosi onnistunut, ei yhtään sellainen ällömakea vaan tosi miellyttävä ja kesäinen.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 13:29
Kirjoittaja Mintsi
Osaisko joku suositella xz:lta oikeasti kosteuttavaa hoitista? Kotona on tällä hetkellä vanilla-cafe (cwc-pesussa pesun ekana hoitiksena) ja pesikkanektari (lähinnä jätettävänä, mutta myös jälkimmäisenä). Hiukset kaipaavat kosteuttavampaa tuotetta. Mitään kallista en viitsi ostaa kun kuivat latvat lähtevät parin viikon päästä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 13:52
Kirjoittaja Kauris
^ Eiks toi Vanilla Cafe oo se tuuheuttavan shampoon pari? Voisin kuvitella, ettei oo kosteuttavin. Taipuisin suosittelemaan ehkä Niittyvillaa tai Omenaa.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 16:58
Kirjoittaja wilma
Mä&nbsp; suosittelisin myös niittyvillaa, se on mun mielestä kosteuttavin hoitoaine xz.lta.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 19:03
Kirjoittaja Mintsi
Joo Vanilla-Cafe on tuuheuttava. Joskus ostin sen jostain syystä ja nyt yritän kuluttaa sitä pois juurikin CWC-pesun ekana hoitiksena. Siihen tuntuu käyvän kaikki hutiostoshoitikset erinomaisesti.

Pitää siis mönkiä kauppaan etsimään niittyvillaa kokeiluun. Kuluuhan sekin tarvittaessa CWC-pesussa, jos ei muuten sovi.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 11 Heinä 2017, 15:52
Kirjoittaja Mintsi
Omena hoitista löytyi lähikaupasta, joten aloitin kokeilut sillä. Vaikuttaa kyllä hyvältä tavaralta. Hiukset tuntuivat aivan erilaisilta jo yhden käytön jälkeen. Sen jälkeen olenkin sekoitellut sitä suoravärinaamioon enkä ole kaivannut naamion jälkeen toista hoitista enää perään. Hieno homma.

Niittyvilla hoitis ja persikkanektari latvasuoja tarttuivat tänään matkaan Prismasta. Niittyvillankin siis testaan lähiaikoina. Saattaa olla, että omppu jää värinaamioihin ja niittyvilla pääsee "oikeisiin töihin". Sen tuoksu on minusta kivempi kuin omenan. Onneksi tuo omenakaan ei kamalasti jää hiuksiin.

Persikkanektari latvasuojan levittelin hiuksiin kun kotiuduin kaupasta. En varsinaisesti osaa sanoa sen tehosta mitään. Hyvin upposi aamulla pestyihin hiuksiin. Tuoksussa oli minusta liikaa kookosta, mutta se onneksi haihtuu aika äkkiä. Jään kiinnostuksella seuraamaan tekeekö mitään hiuksille. Nyt hiukset ainakin ovat mukavan selvät, mutta olivat sitä jo ennen latvasuojan levittämistä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 08:40
Kirjoittaja Neriana
En tiedä onko näissä XZ-shampoissa tapahtunut jokin muutos (vai lieneekö syy omassa hiuslaadussa) kun tuntuu, että shampoot ei pese riittävästi&nbsp; ::) Ennen tykkäsin Vanilla Cafesta sekä Aito shampoosta, mutta nykyään tuntuu ettei tuotteet enää edes vaahtoa ja hiukset tuntuu jo pesun jälkeen lähmäisiltä vaikka vaahdotan pari kertaa pesun aikana. Pesen hiukset n. 2pv välein eikä pesuväli ole muuttunut. Nytkin kippasin Vanilla Cafen käsisaippuapulloon ja käyttelen sen käsisaippuana pois. Millaista sarjan Teepuu- shampoo ja Terva-shampoo on? Onko noiden pesutehosta kenellään antaa kommentteja?

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 09:01
Kirjoittaja Marie Corelli
^Minulla Vanilla cafe toimii ihan hyvin, mutta joudun föönaamaan hiukset, jotteivät rasvoittuisi niin nopeasti. Jos käytän sarjan hoitoainetta, niin tulos ei ole niin tuuhea. Ostin aikoinaan Xylitol-hunaja -tuotteita ja pesen välillä niillä. Föönauksen kanssa voisi pesuväli olla joka toinen päivä, mutta muuten on pestävä joka päivä. Vuorottelen luonnonmukaisten tuotteiden kanssa.

Aloin miettiä, että lätsäyttäisikö mikromuovi samalla tavalla kuin silikoni. Mikromuoviahan tuossa Vanilla Cafessa on. Vai sekö on tuotteen tuuheuttaja?

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 10:40
Kirjoittaja pinkpepper
Mä oon pitkään pessyt pelkästään Xz shampoilla ja tuskaillut kun tukka on heti seuraavana päivänä jo likainen. Täytyy varmaan ostaa jotain toista merkkiä kaveriksi. Harmi juttu, koska olisi kiva käyttää kotimaisia tuotteita.

Millä nimellä tuo mikromuovi löytyy incistä?

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 12 Heinä 2017, 10:51
Kirjoittaja Marie Corelli
^Käsitykseni mukaan VP/DMAPA Acrylates Copolymer on mikromuovi.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2014/09/1 ... virakeilla

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 25 Heinä 2017, 19:56
Kirjoittaja Hilippa
Mustikkashampoota olen nyt melkein puoli pulloa käyttänyt ja on paras XZ-shampoo jota olen tähän mennessä kokeillut! Tuoksusta tykkään, mutta toivoisin että se jäisi jopa enemmänkin hiuksiin. Pesutehokin on minun makuun juuri sopiva: pesee pahimman lian pois, mutta ei kuivata tai jätä hiuksia narskuvaksi.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 31 Elo 2017, 18:32
Kirjoittaja wilma
Mä olen tykästynyt mustikkashampooseen ja käytän pääasiassa sitä ja niittyvillaa XZn tuotteista. Satuin bongaamaan tänään XZ:n mainoksen jostain somesta, että mustikkashampoon kaveriksi on nyt vihdoinkin tulossa mustikkahoitoaine. Jes! Toivottavasti löytyy pian kaupoista, niin pääsee testaamaan.

http://www.xz.fi/tuotteet/xz-mustikka-hoitoaine

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 17 Syys 2017, 19:39
Kirjoittaja wilma
Mustikkahoitoaine oli yhtä hyvä kuin mustikkashampookin. Toinen puteli nyt menossa. Muistuttaa aika paljon niittyvillaa, mustikkahoitoaine tekee tukasta ehkä aavistuksen raskaamman mutta ei lätsäytä. Siloittaa ja kosteuttaa. Ei mitään suuria eroja näiden kahden välillä mun mielestä, tuoksu taitaa olla suurin ero.&nbsp; :)

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 12 Tammi 2018, 18:58
Kirjoittaja Marie Corelli
Marie Corelli kirjoitti: Minä ostin Persikkanektari-shampoon ja testasin sen heti. Shampoo oli kirkasta ja vahtosi hyvin. Huuhdellessa hiukset tuntuivat jotenkin jänniltä ja epäilin, että huuhtoutuiko shampoo kunnolla hiuksista. Mitään lähmää ei kuitenkaan hiuksiin jäänyt. Tykkäsin tuoksustakin, joka ei onneksi jää vahvana hiuksiin. Vähän jännitän, rasvoittuvatko hiukset tällä pestessä nopeammin.
Nyt kun olen käyttänyt tätä useamman kerran, niin enpä ole tyytyväinen. Pesin tällä eilen illalla ja tukka näytti jo aamulla rasvaiselta, mutta toisaalta mitään lähmää ei ole. Eikä ollut ensimmäinen kerta, kun tein tämän huomion. En todellakaan osta tuota toista kertaa. Kyllä tukan pitää pesun jälkeen näyttää puhtaalta.

Edit. Toinen hutiostos on Vanilla Cafe hoitoaine, joka lätsäyttää. Jos saman sarjan shampoolla on saanut tuuheutta, niin tuolla se sitten lähtee. Käytän muutenkin enemmän jätettäviä hoitoaineita.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 13 Tammi 2018, 00:13
Kirjoittaja muori Pippuri
Minä tein mokan ja ostin vanilla cafe -shampoon. Niin kauhea lähmätukka tuli, että taitaa joutaa miehen käyttöön. Tonhan piti olla tuuheuttavaa, mutta kaukana siitä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 11 Helmi 2018, 16:17
Kirjoittaja NarnianQueen
Nyt on Niittyvilla-hoitoaine kokeiltu, eikä riitä alkuunkaan pitkien hiusteni talvisähköä taltuttamaan.
Ostin tämän vaihtoehdoksi Dermosilin erinomaiselle Argan-naamiolle ja myös LH-Beautyn Oliivi-hoitikselle, mutta ei vedä veroja kummallekaan.. tuon Oliivin haju on aika ikävän 'tiskinestemäinen', mutta muuten kelvollista.
Olen pettynyt... halusin tukea kotimaista kauneusteollisuutta ulkomaisten suuryritysten sijaan, mutta olisi ollut parempi valinta napata mukaan jokin Garnierin silikonipitoinen ja edullinen tuubi.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 07 Maalis 2018, 07:31
Kirjoittaja Mir
Mä oon löytänyt uudelleen XZ:n tuotteet. <3 En moneen vuoteen käyttänyt niitä kun piti kokeilla kaikkea muuta jännittävää, mutta nyt on fiilis kuin olisi kotiin palannut kun tuttuja tuotteita löytyyy kylppäristä jälleen. Vanilla Cafe-hoitis on nyt käytössä ja toimii mainiosti omaan käsittelemättömään tukkaan. Niittyvilla-hoitista käytin ennen tätä ja sen tuoksu oli kyllä aika tyrmäävä, jäi tukkaankin leijailemaan seuraavaksi päiväksi!

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 22 Maalis 2018, 08:36
Kirjoittaja Hilippa
Herneproteiini shampoo ja hoitoaine, mitä ihmettä!? Alkaa XZ-uutuudet olla jo aika erikoisia... ;D Näin nuo siis kaupassa, mutten ehtinyt nuuhkaisemaan. Oletan/toivon etteivät kuitenkaan haise herneille ;)

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 22 Maalis 2018, 09:20
Kirjoittaja Triina
;D Tämä on nyt sitten kahdeksas kerta tässä ketjussa, kun ihmettelen miten XZ:n uutuus tulee noin vain ilman mitään varoitusta hyllyille. Bernerin markkinointitaktiikka on käsittämätön.

Pitää kokeilla kyllä ehdottomasti. Viime aikoina olen tykänyt mustikasta, joka on hoitavimmasta päästä merkin tuotteita, vaikka erot ovatkin melko pieniä. Persikkanektarista en ole oikein tykännyt, se on niin mieto pesuteholtaan ja hoitoaine ei tee edes lyhyisiin hiuksiin mitään kummempaa. Raparperi-punaherukkaa voisi ostaa taas, siitäkin tykkäsin.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 22 Maalis 2018, 18:14
Kirjoittaja wilma
Herneproteiini shampoo ja hoitoaine kuulosta kyllä tosi erikoisilta. Liekö vegeproteiinibuumi iskenyt myös hiustuotteisiin.&nbsp; :O pitää kyllä ostaa testiin heti kun löytyy kaupoista! Tuoksu kiinnostaa nyt eniten.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 22 Maalis 2018, 19:06
Kirjoittaja evergreen
^ Soijaproteiiniahan on shampoissa ja hoitoaineissa ollut jo pitkään hyvinkin laajalti. :)

Mutta herneproteiini on selvästi viime aikojen lobatuinta tavaraa, on tullut hiljattain (näin palkokasviallergisena, köh) huomattua sen ilmestyminen ihonhoitotuotteisiin, shampoisiin, hoitoaineisiin ja esim. pakastepizzoihin... Ei hirveästi mieltä lämmitä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 02 Huhti 2018, 10:43
Kirjoittaja wilma
Yhden käyttökerran kokemuksia XZ herneproteiini shampoosta ja hoitoaineesta: Shampoo on aika erilainen verrattuna XZ:n muihin, tämä on koostumukseltaan aika luirua. Pesee hiukset aika narskuvan puhtaaksi, tuli vähän sellainen fiilis kuin olisi pessyt hiukset jollain miedolla syväpuhdistavalla shampoolla.
Hoitoainetta hulahti tukkaan jotenkin tosi reilusti. Nyt kuivana tukka on pörröisempi ja hieman karheampi kuin yleensä.
Tuoksu näissä oli jotenkin aika erikoinen. Hoitoaineessa tuoksu oli selvästi voimakkaampi. Mä en oikein osaa verrata tätä tuoksua mihinkään. Sellainen hieman pistävän raikas tuoksu.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 11 Touko 2018, 15:48
Kirjoittaja Happy
Eka pesukerta persikkanektarin kanssa. En ole liiemmin persikantuoksuisten asioiden perään, mutta yllätyin ettei suihkussa haissut liikaa tai mitenkään epämiellyttävälle. Yllätyin että tavara itse oli ihan kirkasta ja ehkä jopa hieman geelimäistä. Vaahtosi tosiaan melko vähän, mutta tukka tuntuu puhtaalta. Sanoisin että ostan tätä uudestaanki!

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 13:58
Kirjoittaja LoveStory
Olen pitkään pessyt suklaa vanilja-shampoolla ja halusin koittaa jotain uutta. Ostin rapaperi-punaherukka-shampoon ja ai hitsi, että se kuivattaa.&nbsp; :-X

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 20:31
Kirjoittaja Mintsi
Mä olen täydellisen ihastunut XZ:n omenahuuhteeseen. Olen käyttänyt sitä shampoon asemasta, jos hiukset eivät ole kovin likaiset. Tekee hiukset puhtaiksi ja jättää kohtalaisen selviksi. Ihan pelkästään sen selvitystehot ei riitä vaan vaatii seurakseen jonkun hoitoaineen, käytän yleensä jätettävää.

Niin ja ostin taas Niittyvilla-naamion ja on se ihana. Se vaan sopii näille mun hiuksille kuin tauti.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 24 Kesä 2018, 22:32
Kirjoittaja Happy
Oon käyttänyt Suklaa-vanilja hoitosuihketta selvittävänä ja se on ihan passeli, ei mitenkään superhyvä mut ihan perusjees. Oon kyl sillä silmällä kattellu muumisuihketta tai tuota Herbinan vastaavaa samaan tarkoitukseen. En tiiä miten tätä itessään käyttää hoitosuihkeena vain siihen tarkoitukseen, se on minulle hieman mysteeri. Tuoksu ei ota nenään mut ei nyt hurmaakaan. Sain tän vähän käytettynä niin ei nyt mikään menetys mihinkään suuntaan.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 27 Kesä 2018, 18:52
Kirjoittaja eveleen
XZ uutuuksia tulossa taas, tällä kertaa tehoaineena kauraöljy ja kokoelmaan kuuluu shampoo, hoitoaine sekä hiusöljy (https://www.berner.fi/2018/06/xz-kauraoljy-sarjan-tuotteet-hellivat-kuivia-ja-kasiteltyja-hiuksia/).

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 28 Kesä 2018, 00:06
Kirjoittaja Happy
^Tuo hiusöljy herätti eniten mielenkiintoa. Hintaakin vain neljä euroa! Hoitoainekin lähtee kokeiluun, mä vaan toivon että siinä olis sellainen lempeä hunajainen tuoksu... Enköhän mä saa noi muut öljyt tuhottua syyskuuhun mennessä&nbsp; O:)

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 28 Kesä 2018, 13:02
Kirjoittaja FairyC
Onpas Xz nyt puskemassa mielenkiintoisia tuotteita markkinoille. Tuota kauraöljyjätettävää pitää kokeilla, kun tulee markkinoille. Tänään myös ostin Omena hiushuuhteen. Tykkään käyttää omenaviinietikkaa pesun jälkeen, mutta tuo Xz versio on helpompi, kun ei tarvitse läträillä etikan kanssa ja tuoksukin on monin verroin parempi. Vielä en ole kokeillut, miten toimii, mutta huomenna pääsee testiin.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 06 Heinä 2018, 09:35
Kirjoittaja Mintsi
Onko joku nähnyt tuon hiusöljyn inciä? Hinta kiinnostaa, mutta mitä sillä hinnalla saa. Valitettavasti epäilen vahvasti, että siinä on ainakin reilusti alkoholia ja mahdollisesti silikoneja. Ainakin heidän päänahan hoitoöljyt sisältävät niin paljon alkoholia, että minä saan lopputuloksena vain kuivemmat hiukset ja päänahan. Ei siis jatkoon.

Käytän aivan tyytyväisenä useampaa XZ:n tuotetta. Jatkuvassa käytössä on omenahuuhde, niittyvilla hoitoaine ja persikkanektari latvasuoja. Lisäksi epäsäännöllisessä käytössä on niittyvilla tehonaamio ja muiden sarjojen hoitoaineita. Tuota niittyvillaa vaan ei tunnu voittavan mikään. Viimeksi kokeilin herneproteiinin, joka meni yhden käytön jälkeen värjäyshoitoaineeksi, missä käytössä se palvelee melko hyvin.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 14 Heinä 2018, 01:33
Kirjoittaja Triina
Ostin tällä viikolla Herneproteiinihoitoaineen ja käytin sitä tänään ekaa kertaa. Pesin syväpuhdistavalla kahdesti vaahdottaen ja sen jäljiltä karheaan ja takkuiseen palloon laitoin reilun määrän n. 10 min ajaksi vaikuttamaan. Tulos oli oikein hyvä, sileä ja jämäkkä, mutta ei latistanut yhtään. Latvoista aika kuivahtanut ja leikkausta kaipaava polkka oli normitilanteeseen verrattuna vähemmän pörröinen ja terveemmään tuntuinen. Koostumus on voidemasta ja huuhtomiseen menee enemmän aikaa kuin tavallisesti. Tuoksu tässä on mieto ja mun nenään ihan selkeä vihreä tee, tykkään.

Omena hiushuuhdetta olen myös käyttänyt tyytyväisenä, lähinnä ekana hoitoaineena jonkin silottavamman ja raskaamman kanssa. Sopii varsinkin silloin, jos varsinainen hoitoaine lässäyttää helposti eikä sitä halua laittaa kuin latvoihin, mutta pituudetkin kaipaavat jotain. Tämä vaahtoaa aika tavalla, mutta puhdistusteho on vaatimaton, kokeilin kerran tätä ainoana tuotteena ja tulos oli erityisen hyvin kihartuva, mutta selvästi jäi puhdistumatta kunnolla. Tuoksu on kirpeä ja kiva omena. Riittoisuus ei ole kovin hyvä, mutta hinnan puolesta se ei onneksi ole niin huono juttu.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 17 Heinä 2018, 21:18
Kirjoittaja Marie Corelli
Nuo uutuudet kiinnostavat kovasti ja kun saan jonkin shampoon käytettyä loppuun, niin kiinnostaisi kokeilla ainakin herneproteiinishampoota. Hoitoaineita minulla on valitettavasti niin paljon, etten tarvitse ostaa uutta vielä pitkään aikaan.

Joko kauraöljytuotteista on kokemuksia?

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 31 Heinä 2018, 09:46
Kirjoittaja Cecilia
Minulla on ollut nyt viime aikoina testissä kaksi uutta XZ-tuotetta: herneproteiinihoitoaine ja omenahuuhde.

Herneproteiini-ha on ollut CO-pesuissa käytössä. Tuoksu on ihanan raikas! Minua on ärsyttänyt joidenkin XZ-hoitoaineiden hieman "tunkkainen" tuoksu, joka jää helposti hiuksiin leijailemaan. Pesutulos oli ihan passeli.

Omenahuuhdetta olen päätynyt käyttämään mökillä. Meillä on tapana mökillä saunoa joka päivä, mutten haluaisi joka päivä pestä hiuksia shampoolla. Tämä oli siis oikein toivottu tuote meikäläisen tarpeisiin. Minulla on melko paksu long bob, ja tuotetta menee kerralla melko runsaasti, reippaasti toista kymmentä pumppausta. Levittäminen on hieman haastavaa. Pesutulos on ihan ok, mutta tukka pysyy puhtaana vain päivän verran.

Lisäksi mökillä käytössä olivat vanhat tutut mustikkashampoo ja -hoitoaine. Olivat oikein mukavia. Shampoo ei ole liian pesevä, ja hoitoaine ihan kelpo pikahoitis.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 31 Heinä 2018, 18:13
Kirjoittaja Nakitar
Käytin siskon luona XZ:n Energisoiva hedelmä sh+hoitoainetta...ja juu ei. Ihan liian raskaita (niinkuin se hiuksiin jätettävä hoitovoidekin). Seuraavana päivänä oli ihan rasvapiiskana koko tukka.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 06 Elo 2018, 15:00
Kirjoittaja eveleen
Mintsi kirjoitti: Onko joku nähnyt tuon hiusöljyn inciä? Hinta kiinnostaa, mutta mitä sillä hinnalla saa. Valitettavasti epäilen vahvasti, että siinä on ainakin reilusti alkoholia ja mahdollisesti silikoneja. Ainakin heidän päänahan hoitoöljyt sisältävät niin paljon alkoholia, että minä saan lopputuloksena vain kuivemmat hiukset ja päänahan. Ei siis jatkoon.
Nyt löytyy kauraöljyjen incit XZ:n sivuilta, esim. hiusöljy pitää sisällään seuraavaa: Ethylhexyl Palmitate, Dicaprylyl Ether, Avena Sativa Kernel Oil, PPG-3 Benzyl Ether Myristate, Tocopheryl Acetate, Parfum, Coumarin, Limonene, Linalool.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Elo 2018, 20:39
Kirjoittaja kaarina
Nyyh, noiden uutuuksien tieltä on poistettu mun ainoa luottotuoteparini eli Mustaherukka shampoo ja hoitis.&nbsp; :'( Ostin tilalle Herneproteiinin, mutta se teki hiuksistani kuivan ja ohuen oloiset. Onko kukaan nähnyt pääkaupunkiseudulla Mustaherukkaa vielä myynnissä jossain? Pitäisi hamstrata kaappiin ainakin vuoden varasto (ehheh), en oikeasti tiedä millä ihmeellä tästä eteenpäin pesisin tukkani silloin kun en pese sitä kalliilla Nioxinilla.&nbsp; ::)

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Elo 2018, 23:27
Kirjoittaja huisku
^Joo, voi hiivatti minkä tekivät&nbsp; >:( Itse aloin juuri tykkäämään tuosta hoitoaineesta, vain todetakseni että poistuu ilmeisesti valikoimasta. Itse näin paikallisen kirpputorin romuosastolla (jossa on jos jonkinlaista taloustavaraa ja jotain halpaa Kiinaromua) ison korillisen shampoota ja hoitoainetta. Ehkä siis kannattaa katsoa tuollaiset vastaavat halpakaupat, ne ostavat usein isoja eriä halvalla ja myyvät niitä sitten ties kuinka pitkään.

Itsekin ostin juuri tuon herneproteiini-hoitoaineen kokeiluun, saa nähdä mitä tapahtuu. Mustaherukkahoitoaineessa vaan oli sellainen tosi selvittävä ja liukas tuntu ja sopii luonnonkiharaan tukkaani todella hyvin. Tuotteen tuoksukin oli siedettävä. Täytyy kyllä laittaa XZ:lle palautetta ikävästä tempustaan.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 22 Elo 2018, 12:44
Kirjoittaja wilma
XZ:n valikoima tuntuu jotenkin tosi sekavalta nykyään. Tai siltä se on tuntunut jo pidemmän aikaa, useamman vuoden.
On muumia ja Angry Birdsiä. Miehille suunnatut shampoot eivät edes näytä XZ:n sarjaan kuuluvilta. Shampoiden ja hoitoaineiden yhdennäköinen teema on kiva, mutta ei mun mielestä toimi. Mulla menee ainakin aikaa kun pyörin shampoo ja hoitoaineosastolla ja yritän selvittää mikä on purkki on mikäkin, sillä nämä on niin samannäköisiä keskenään että kiireessä on ainakin aivan turha yrittää nopeasti napata jotain tiettyä tuotetta.&nbsp; ::)

Niittyvilla shampoo ja hoitoaine mulla on ihan vakkarikäytössä. Mustikka shampoota ja hoitoainetta tulee ostettua myös aina välillä.
Kauraöljytuotteet kiinnostaisi ottaa kokeiluun, mutta en ole vielä nähnyt omassa kaupassa näitä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 23 Elo 2018, 19:14
Kirjoittaja Margot
Joo, ei noita erota toisistaan. Kerran ostin Vanilla Café -hoitiksen, vaikka piti ostaa Suklaa & Vanilja. Tajusin vasta suihkussa tuoksusta, että mulla on väärä tuote.

Tykkäsin näistä pakkauksista, joissa oli eriväriset korkit:
Kuva

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 28 Elo 2018, 16:46
Kirjoittaja Mintsi
Onko joku nähnyt persikkanektari latvasuojaa kaupoissa? Purkki loppui ja huomasin, että se oli tehnyt ihmeitä hiuksilleni, joten aattelin napata Prismasta uuden putelin. Eipä ollut valikoimassa enää. Ei kai sitäkin ole nyt lopetettu...

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 29 Elo 2018, 23:12
Kirjoittaja FairyC
Tuota latvasuojaa näin viimeksi Citymarketissa, josta omankin pullon nappasin mukaan. Toivottavasti tuon tuotteen valmistusta ei olla lopetettu.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 31 Elo 2018, 19:17
Kirjoittaja Marie Corelli
Minuakin alkoi kiinnostaa tuo latvasuoja, mutta en löytänyt sitä Prismasta enkä Citymarketista. S-marketistakin katselin, mutta sielläkään ei ollut. Pitää vielä käydä Tokmannilta etsimässä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 02 Syys 2018, 18:35
Kirjoittaja Morrigan
Kaura-sarjan shampoo ja hoitoaine bongattu tokmannilla. Hiusöljyä en kuitenkaan nähnyt.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 07 Syys 2018, 18:26
Kirjoittaja FairyC
Kaura-sarjan hiusöljyä oli Tampereen Stockmannin Herkussa. En vielä ostanut, kun taidan käyttää ensin tuon Persikkanektari-latvasuojan pois.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 07 Syys 2018, 22:23
Kirjoittaja FairyC
Xz kauraöljy-hoitis pääsi tänään kokeiluun. Oli paksua ja melko hoitavan tuntuista. Mitään kummempaa en vielä osaa sanoa, kun hiukset eivät ole vielä kuivuneet. Lisäksi käytin vielä persikkanektari-latvasuojaa, josta on tullu ihan lemppari jätettävä. Harmi vaan, että pahasti näyttää siltä, että sekin on katoamassa markkinoilta.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 08 Syys 2018, 12:10
Kirjoittaja Margot
Ärsyttää, kun XZ:n tuotteet tosiaan katoaa koko ajan ja uusia ilmestyy. Miettisivät tarkkaan jonkun linjan ja pysyisivät siinä! ;D Ei oikein kannata edes kovin tarkkaan miettiä suosikkeja, kun ne katoaa kuitenkin. Suklaa & Vanilja on sentään pysynyt pitkään. En ala, jos lopettavat senkin. Tyrnin lopettaminen oli jo järkytys. :-X

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 10 Syys 2018, 10:55
Kirjoittaja FairyC
Eipä tosiaan viitsi näistä tuotteista mitään luottotuotetta etsiä, kun katoavat kuitenkin markkinoilta. Pitänee hamstrata tuota latvasuojaa, jos sitä jossain näkee ja etsiä sen jälkeen jonkun muun jätettävän hoitoaineen.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 13 Syys 2018, 14:05
Kirjoittaja vadelma
Kauraöljy-sarjan hoitoaine testattu.

Odotukset taisi olla liian korkealla kun ensimmäisen käytös jälkeen jäi mitäänsanomaton fiilis. Koostumus oli yllättävän paksua ja olisi luullut hoitotehojen olevan sen mukaiset. Lopputulos oli kuitenkin vaalennetussa tukassa silti keskitasoa mainospuheista huolimatta, ja vaikka latvat olivat vasta reilusti lyhennetyt ja tukka kostetuttavalla shampoolla pesty, vaati koko kuontalo silti vielä jätettävän hoitoaineen. Tuoksusta en muista muuta kun että se ei miellyttänyt ja ajattelin että jotenkin teollinen. Saatan testata shampoon vielä uteliaisuuttani, mutta tuskin jäävät vakikäyttöön.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Syys 2018, 09:14
Kirjoittaja Henrietta
Mustaherukkaa oli vielä saatavilla Puuilosta (Tampereen Lielahti). Nappasin pari putelia shampoota ja hoitsikan.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 12 Loka 2018, 17:50
Kirjoittaja Bamboo
Uusi Kaura hiusöljy testattu. Tätä voi siis käyttää hiuksiin tehohoitona eli ennen shampoopesua sivellään öljyä hiuspohjaan ja pituuksiin, tai sitten jätettävänä hiuslatvoihin. Ekalla käyttötavalla tuloksena oli tahmatukka ja jätettävänäkin hoitoöljynä tämä tuntuu aika raskaalta. En siis suosittele kovin hennolle tukalle.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 06 Joulu 2018, 23:00
Kirjoittaja Marie Corelli
Minua kiinnostaisi Herneproteiinishampoo, mutta onkohan siinä mikromuovia? Siinä oli joku polyquaternium-10 (?) incissä.

Olen pessyt hiuksia nyt kolmella eri XZ-shampoolla: Persikkanektarilla, Vanilla Cafella ja Teho-hilseshampoolla. Näillä tulee hyvin vaihtelevat pesutulokset. Hiukset tuntuvat kahden ensin mainitun shampoon jäljiltä ohuilta ja ryhdittömiltä. Teho-shampoo taas pesee hyvin ja jättää hiukset ilmaviksi, mutta hilseshampoota ei ehkä kannattaisi käyttää jatkuvasti. Hilsettä hoitava aine taisi olla myös haitallista vesieliöille. Mitähän tuon Tehon ohella voisi käyttää? Pitää kai vaihtaa toiseen merkkiin.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 06 Joulu 2018, 23:48
Kirjoittaja Triina
^Ei ole mikromuovia. Polyquaternium-10 on selluloosayhdiste, joka toimii antistaattisena aineena ja sitoo hyvin kosteutta. On yleensä hyvin tykätty aine hiustenhoitotuotteissa.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 07 Joulu 2018, 15:53
Kirjoittaja Marie Corelli
^Sehän on hyvä! Nyt on pullo shampoota odottamassa kokeilua. Toivottavasti se sopii hiuksilleni. Kirjoitan kyllä kokemuksia tänne.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Tammi 2019, 00:43
Kirjoittaja eveleen

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Tammi 2019, 05:59
Kirjoittaja Mir
^ Ooo, taitaa olla pakko päästä kokeilemaan ainakin hoitainetta, sitä kuluu muutenkin niin paljon enemmän.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Tammi 2019, 09:53
Kirjoittaja Lila
Koivunmahlahoitoaine menee ostoslistalle, sitä ostan kun nykyinen loppuu! Kiitos vinkistä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Tammi 2019, 19:37
Kirjoittaja Bamboo
Ihan jo kivojen pakkauksien takia nämä uutuudet menee testiin&nbsp; :)

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Tammi 2019, 23:54
Kirjoittaja Triina
Nämä ovat mielenkiintoisia uutuuksia! Saa nähdä markkinoidaanko niitä yhtään enempää kuin aiempia.

XZ-valikoima on melko rönsyilevä, tuotteita on tosi paljon ja ne eroavat lopulta aika vähän toisistaan. Mahtaakohan tämän uudistuksen myötä jäädä tuotteita pois?

Tällä hetkellä löytyy shampoo ja hoitoaine seuraavista:

Aito
Energisoiva hedelmä
Herneproteiini
Kauraöljy
Mustikka
Niittyvilla
Omena
Persikkanektari
Raparperi-punaherukka
Suklaa-vanilja
Vanilla Cafe

ja lisäksi Teepuu-shampoo, Teho hilseshampoo, Tervashampoo sekä neljä miesten ja neljä lasten shampoota.

Noissa on vaikka kuinka paljon päällekkäisiä ominaisuuksia ja tähän sitten kolme uutuussarjaa vielä 0_0

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 19 Tammi 2019, 09:28
Kirjoittaja Mintsi
Vaikuttaa hyvältä. En tosin usko, että Niittyvillan voittavat kosteutustehossa. Se vaan on mun karvoille paras, mitä oon ikinä kokeillut. Onneksi on vielä edullinenkin.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 19 Tammi 2019, 19:00
Kirjoittaja wilma
Oho! Noi uutuudet vaikuttaa kyllä tosi mielenkiintoisilta ja pakkaukset on tosi kivan näköisiä. Plussaa myös pumppupulloista ja yleensäkin isommasta pullokoosta. Pitääkin pitää silmät auki kun tulevat ensi kuussa kauppoihin. Mua kiinnostaa ainakin nuo koivunmahla ja lakka tuotteet.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 21 Tammi 2019, 14:13
Kirjoittaja Neriana
Onpa pitkästä aikaa ihan mielenkiintoisia uutuuksia! Pumppupulloista iiiiiso plussa! Ehdottomasti kaikista kätevimmät ja siiteimmät käyttää suihkussa.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 20:55
Kirjoittaja Morrigan
Onko persikkanektari lopetettu? Olen kolmesta eri kaupasta etsinyt eikä missään ole näkynyt mitään siitä sarjasta, ei shampoota eikä hoitista.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 09:11
Kirjoittaja kuskus
^Mä näin ihan äskettäin (olisko ollut reilu viikko sitten) Jumbon Citymarketissa. Tosin voihan ne olla jotain varastoja, eikä uusia tule kun loppuu. Toi on kyllä kohtuullisen ärsyttävää, että noita sarjoja vaihdellaan niin usein.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 18:01
Kirjoittaja Jewely
Mulla on ollut nyt kolmessa pesussa käytössä XZ:n uusi lakkashampoo ja on kyllä mun rasvoittuvalle päänahalle parempaa kuin merkin muut shampoot. Kirkas geelimäinen koostumus ja tosi hyvä tuoksu (odotin luonnonkosmetiikkatuoksua mutta tässä onkin ihanan raikkaan makea tuoksu) ja pesuteho on juuri sopiva. Vaahtoaa hyvin ja on pesevämpää kuin muut XZ shampoot mutta ei jätä yhtään narskuvaksi vaan tukka tuntuu sellaiselta puhtaan pehmeältä.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 18:34
Kirjoittaja helka
^ Olisikohan tuosta Fructisin Aloe-shampoon korvaajaksi? Aloe on liian kuivattavaa minulle, mutta shampoo saa olla aika pesevää ja tykkään geelimäisistä koostumuksista

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 20 Helmi 2019, 22:58
Kirjoittaja Jewely
^Kannattaa kokeilla tuota tai sitten Kanervashampoota, sekin taisi olla muuten samantyylisellä koostumuksella mutta hieman kosteuttavampi.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 22 Helmi 2019, 19:18
Kirjoittaja NarnianQueen
Toivottavasti näitä uutuuksia ilmestyy pian tavallisten markettien hyllylle! Kanerva ainakin vaikuttaa houkuttelevalta..
Ostin juuri äidille Herneproteiini-shampoon, toivottavasti on mamma tyytyväinen kotimaiseen laatuun.. :D

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 28 Helmi 2019, 14:20
Kirjoittaja Neve
Nappasin kaupasta mukaan herne hoitosuihkeen&nbsp; :D Tykkään! Tekee hiuksista silkkiset, tuntuu kosteuttavalta. Ei lähmää tai lätsäytä, vaikka reilummin suihkii. Tuotteen tuoksu ei tartu hiuksiin, toisin kuin esim vanilija-suklaa. Toimii sekä kosteisiin, että kuiviin hiuksiin. Edullinen ja kiva löytö, voisin ostaa toistekin&nbsp; :ts

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 01 Maalis 2019, 09:48
Kirjoittaja Marie Corelli
Olen nähnyt uutuuksia Tokmannilla. Vanilla Cafe -shampoo loppuu pian, joten voisin ostaa sen tilalle jotain muuta. Herneproteiini-shampoosta olen tykännyt. Tuoksukin on kiva. Ei tuoksu herneelle ;D.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 06 Touko 2019, 23:16
Kirjoittaja Morrigan
Nyt oivalsin miksi persikkanektaria ei löydy mistään. Ne on noi viime aikoina villiintyneet curly curlaajat jotka metsästävät hyllyt tyhjiksi.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 31 Elo 2019, 15:56
Kirjoittaja Neve
Haluaisin tykätä kanervashampoosta, mutta ei se vaan toimi mulla. Levittyy huonosti tukkaan, joten shampoota saa pumpata aika reippaasti. Ei siis ole kovin riittoistaa. Pesun jäljiltä hiukset ovat tosi lötköt ja ryhdittömät, seuraavana päivänä jo rasvaiset. Jos jotain hyvää, niin shampoo tuoksuu ihanalle.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 01 Syys 2019, 12:41
Kirjoittaja Marie Corelli
Nyt on tullut taas uusia tuotteita, värjätyille hiuksille tarkoitetut Pihlaja Plex. Nuo tuotteet täytyy testata, koska tuntuvat niin houkuttelevilta. Shampoo sisältää sulfaatteja, joten ei käy Curly Girliin. Biohajoavia tuotteita en ole vielä kokeillut, sillä koetan käyttää entisiä tuotteita pois.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 06 Syys 2019, 08:10
Kirjoittaja Triina
Pihlaja Plex kuulostaa mielenkiintoiselta, sekin tuli aivan varkain kauppojen hyllylle. Ostin keväällä Kanerva-sarjan shampoon ja hoitoaineen ja ne ovat edelleen korkkaamatta, kun jemmassa on niin paljon kamaa, että ei nyt vähään aikaan ole tarvetta millekään. Herneproteiinista olen tykännyt ehkä eniten näistä viimeaikaisista.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 19 Syys 2019, 21:45
Kirjoittaja Marie Corelli
Marie Corelli kirjoitti: Nyt on tullut taas uusia tuotteita, värjätyille hiuksille tarkoitetut Pihlaja Plex. Nuo tuotteet täytyy testata, koska tuntuvat niin houkuttelevilta. Shampoo sisältää sulfaatteja, joten ei käy Curly Girliin. Biohajoavia tuotteita en ole vielä kokeillut, sillä koetan käyttää entisiä tuotteita pois.
En voinut vastustaa kiusausta, vaan ostin Pihlaja Plex shampoon ja hoitoaineen. Kokeilin niitä äsken. Shampoo on kirkasta ja tuoksu jännä. Tulee mieleen purukumi. Shampoo tuntui hieman samanlaiselta pestessä kuin Persikkanektari-shampoo. Hoitoaine tuntui myös kivalta. Hiukset ovat vielä kosteat, niin en osaa kertoa pesutuloksesta.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 21 Syys 2019, 10:32
Kirjoittaja vadelma
Pihlaja Plexit testattu täälläkin.

Tuoksusta en välittänyt suuremmin, mutta ei ollut onneksi voimakas tai jäänyt hiuksiin. Tykkäsin kovasti sekä shampoosta, että hoitoaineesta, ainakin näin ensimmäisen kokeilukerran perusteella. Vaalennettu tukka tuntui yllättävän hyvältä pesun jälkeen, harjaan yleensä kosteana Tangle Teezerillä jätettävän hoitoaineen kanssa, nyt olis voinut jopa harjata ilman. Tosin latvoissa oli öljyhoidon jämät, joten voi olla että hellävaraisempi(?) shampoo ei pessyt niitä kaikkia pois. Käytän ilomielin loppuun ja voin ostaa uudelleenkin. Perusvarmaa silikonitonta zx-laatua.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Joulu 2019, 12:11
Kirjoittaja Neve
Olen käytellyt Pihlaja Plex-shampoota viime aikoina ja se on ihan kelpo tavaraa. Aika pesevältä tuntuu ja takuttaa tukkaa, tuoksu kirpsakka (ihan ok mielestäni), ei kuitenkaan tartu hiuksiin. Hiukset näyttävät kiiltäviltä kuivuttuaan ja tuntuvat puhtaalta. Ajaa siis asiansa. Omalla kohdalla vaatii silottavan silaripitoisen hoitiksen kylkeen, muuten tuntuu vaalennetut latvat kuivakoilta.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 01 Tammi 2020, 07:55
Kirjoittaja Triina
Pari pesua Pihlaja Plexeillä takana. Shampoo on koostumukseltaan samantapaista kuin Persikkanektarissa, mutta tietysti selvästi pesevämpi. Hoitoaineen jäljiltä lopputulos on sileä, mutta kuitenkin ryhdikäs. Kovin riittoisilta eivät vaikuta, mutta sillä ei edullisen hinnan vuoksi ole niin isoa merkitystä. Tykkään tuoksusta, joka muistuttaa kirpeää hedelmäkarkkia.

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 18 Elo 2020, 08:19
Kirjoittaja elly
Ostin nostalgiatunnelmissa pitkästä aikaa Suklaa-vanilja -shampoon ja onhan se nyt vain ihana. Oon huomannut, että mulle shampoon vaahtoavuus on tosi tärkeä seikka. Levittäminen on paljon miellyttävämpää tuotteen vaahdotessa hyvin ja samalla myös käyttömäärä säilyy kohtuullisempana, kun en lotraa siinä pelossa, että onko shampoota joka puolella. Tykkään siis tosi paljon tästä runsaasta vaahtoavuudesta. Hyvinhän suklaa-vanilja pesee edelleen ja mun päänahka on rauhallinen tän jäljiltä. Hiukset tuntuivat kuivilta ennen hoitoaineen levitystä, mutta olivat hoitoaineen jälkeen kiiltävät ja sileät. XZ pääsi vähän unohtumaan multa tässä vuosien saatossa, mutta pitää nyt testata muitakin sarjan tuotteita samaan syssyyn. Tykkään myös tästä vähän uudistuneesta purkin muodosta. :D

Vs: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 13 Syys 2020, 13:34
Kirjoittaja Chronos
Huomasin että XZ:lla on toinenkin sulfaatiton: Natura linjasta Nokkos-shampoo värjätyille hiuksille. Tykkään pumppupullosta enemmän. Huomasin myös Pihlaja Plex-hiusnaamion. Mä en uskalla ostaa enää mitään uutta kaappiin koska edullisetkin hankinnat ovat olleet pettymyksiä. Nokkosshampoon uskalsin hankkia koska shampoista lopputulos ei vaihtele älyttömästi, enkä usko että Nokkos-sulfaatiton eroaa kovinkaan paljon persikkanektarista. Muoks. Nokkosshampoo tuoksuu tutulta! Muistikuvani vie mahdollisesti vuoteen -98 ja meillä oli samantuoksuista Pirkka-shampoota keltaisessa pullossa.&nbsp; O:)

Re: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 20 Tammi 2022, 19:41
Kirjoittaja Anelma
XZ.ltä on tullut uusi hiustenhoitoaine Kaste tehokosteuttava hyaluronihappo. Sarjaan kuuluu shampoo ja hiusseerumikin. En ole kokeillut talvikuivaan luonnonkiharaan seerumia, koska ilmassa ei ole kosteutta mutta hoitoainetta olen nyt käyttänyt pari viikkoa jokaisessa pesussa.

Inccihän on tämännäköinen:
Aqua, Cetearyl Alcohol, Betaine, Behentrimonium Methosulfate, Cetrimonium Chloride, Isopropyl Myristate, Lauryl/Myristyl Polyricinoleate, Glycerin, Hydrolyzed Hyaluronic Acid, Cetyl Alcohol, Ceteareth-20, Parfum, Phenoxyethanol, Butylene Glycol

Ja minun hiuksiini toimii. Olen käyttänyt pitkillä vaikutusajoilla niin saunan kuin huoneenlämmössä. Hoitoaine on paksua mutta hyvin levittyvää. Huuhdellessa hiukset tuntuvat pehmeiltä, harjatessa olen laittanut silikonista latvasuojaa. Tämä kosteuttaa hiuksia todella hyvin, ei lätsäytä vaan hiukset tuntuvat hyvin tuuheilta. Minulla on vaikeaa löytää kosteuttavia hoitoaineita koska lopo-hennot luonnonkiharat eivät halua pinnoittavia hoitoaineita vaan nimenomaan kosteuttavia. Tästä XZ- hoitoaineesta tulikin nyt suosikkini. Toivottavasti XZ ei nyt kovin nopeasti vedä tätä markkinoilta, aivan mahtavaa kun löytyy marketin hyllyltä toimiva tuote!

Re: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 23 Tammi 2022, 13:15
Kirjoittaja Chronos
Mä hypistelin myös tuota Kaste sarjaa kun avasin laatikon hyllyttääkseni uutuuksia. Ihanan tuoksuinen se ainakin on. Pitää varmaan laittaa testattavien listalle.

Re: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 20 Helmi 2022, 21:59
Kirjoittaja bast
Kaste vaikuttaa oikein hyvältä. Hoitoainetta olen nyt käyttänyt jonkin aikaa ja hapero luonnonkihara tuntuu tykkäävän.
Seerumiakin kokeilin, mutta sen annostelu ja levitys on vähän hankalaa. Helposti jää yksittäisiin kiharoihin liikaa ja näyttää kun olisi koppuraista geeliä siinä kohtaa. Harjaan se irtoaa kuivuttuaan valkoisena tomuna, vaikka hiuksissa ei näkyisikään. Päänahkaan se toimii paremmin ja olenkin käyttänyt enimmäkseen sinne. Tuntuu kosteuttavan mukavasti, kuitenkin lätsäyttämättä tukkaa.
Täytyy kokeilla shampookin, kunhan käytän ensin vanhat alta pois.

Re: XZ-hiustuotteet

Lähetetty: 21 Helmi 2022, 12:10
Kirjoittaja Anelma
Ostin XZ lakritsishampoon ja ajattelin viettää lakritsintuoksuisen pesuhetken suihkussa. Mutta kun sain shampoon tukkaan ja vaahdottelin, osui silmäni pullon kylkeen ja luin incin. Siellähän komeilee DMDM hydantoin. Eikös tämä ainesosa ole jollain tapaa linkitetty mm hiustenlähtöön?
Pesin hiukset kiireesti ja vielä toisen kerran toisella shampoolla. Onko jollakulla juureksella näkemystä onko tämä turvallinen ainesosa hiustenhoitotuotteessa?