Juurivärjäys

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
miymiy
Haiven
Haiven
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Helmi 2006, 16:43

Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja miymiy »

Voiko joku kertoa tekniikan, jolla värjätään lyhyiden hiusten juuret esim.tummalla ja latvat vaalealla? Miten se onnistuu helpoiten?
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Jos itse värjää, niin pitänee kyllä tehdä kahdessa erässä, ensin tumma tyvi ja sitten vaaleat latvat.
Tyvi värjätään normaalisti, jakauksittain levitetään väri tyveen ja varovasti sitten hierotaan koko hiuspohja läpi sormenpäillä niin väri on varmasti kaikkialla juuressa.

Sitten kuivat hiukset föönataan, ja tupeerataan ihan kunnolla pystyyn ja lakataan vielä kunnolla.
Sitten otetaan blondori ja nypitään se pystyssä sojottavien hiusten latvoihin sille alueelle kuin halutaan.
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
Rosey
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 203
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 15:20

Vs: Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja Rosey »

Joillekin tumma juurikasvu sopii, esim. kun kattoo Shakiran vanhoja kuvia.
Kuva
Tykkään!!

Tosin tässä kuvassa taas juurikasvu on turhan pitkällä.
Kuva
Viimeksi muokannut Rosey, 19 Elo 2006, 12:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ishamael
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 538
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 12:37

Vs: Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja Ishamael »

Tumma tyvi voi tosiaan näyttää todella hyvältä vaaleissa hiuksissa, mutta se on tosiaan aika pienestä kiinni milloin se näyttää hyvältä, ja milloin taas hoitamattomalta, tunkkailselta ja likaiselta.
Sinkkuelämässä Sarah jessica Parkerilla oli usein tumma tyvi (ilmeisesti ihan tyvikasvu) ja se onnistui näyttämään useimmiten hyvältä, mutta loppujaksoissa se näytti todella kamalalta kun tumma tyväri oli kasvanut jo lähes korviin saakka ja muodosti karmaisevan näköisen tumman "lakin" pään päälle.
Itse aioin nyt syksyllä kokeilla tuota tummaksi värjättyä tyveä vaaleiden latvojen kera kunhan hiukset kasvavat muutaman sentin. :P
Dark nights, silvery moon in the frozen sky.
Black cape over the world where nobody waits the dawn, thats where i live.
-Ishamael, betraitor of hope-
bbee

Vs: Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja bbee »

Hei näillä ohjeillahan mä uskallan värjätä mun poikkiksen tukan :D Voin laittaa sitten tuloksia tänne, jos ne voi julkisesti esittää... Mun mielestä miesten hiustenvärjäyksestä velotetaan ihan hulluna liikaa. Tai jos on halpa ni sit on paska =P
7.44wannabe

Vs: Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja 7.44wannabe »

Ishamael kirjoitti: Jos itse värjää, niin pitänee kyllä tehdä kahdessa erässä, ensin tumma tyvi ja sitten vaaleat latvat.
Tyvi värjätään normaalisti, jakauksittain levitetään väri tyveen ja varovasti sitten hierotaan koko hiuspohja läpi sormenpäillä niin väri on varmasti kaikkialla juuressa.

Sitten kuivat hiukset föönataan, ja tupeerataan ihan kunnolla pystyyn ja lakataan vielä kunnolla.
Sitten otetaan blondori ja nypitään se pystyssä sojottavien hiusten latvoihin sille alueelle kuin halutaan.
Tupeeraus on hyvä juttu tuossa yhteydessä mutta eikö lakkaus vaikuta haitallisesti väriaineeseen?
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

^Mun logiikka sanoisi, että ei vaikuta, koska hiusvärithän yleensä muulloinkin käsketään laittamaan kuivaan ja pesemättömään tukkaan. Tällöinhän siellä hiuksessa on muotoilutuotteita jos niitä on tapana käyttää, kun hiukset eivät kerta ole pestyt.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
annukukka

Vs: Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja annukukka »

Tummaa juurikasvua muuten vaaleaan tukkaan olisi hakusessa. Oma väri on vaalea, joten kasvattelukaan ei auta.. Ajattelin olla tyhmä ja kokeilla juurikasvun värjäystä itse. :D nyt siis tarvitsen kaiken mahdollisen avun!

Jotain tälläistä tavoittelisin: http://alexandrapriet0.blogspot.com/2010/09/muotitietoinen-vai-muodin-edellakavia.html
(toivottavasti linkki toimii)

Minkälaista väriä laitan tyveen?? Ja miten värjäys onnistuu mahdollisimman fiksusti?
Ite ajattelin, että värjään juuren "normaalisti" juurikasvun tapaan  ja sitte laittaisin sillä samalla värillä ohuita raitoja koko päähän.

Parempia ideoita? apua! vai hautaanko suunitelmat samantien?  :-\
Kartsa

Vs: Juurivärjäys

Viesti Kirjoittaja Kartsa »

Vanha ketju,mutta pakko kommentoida,kun nyt vuonna 12 on viimisenpäälen IN tekokeinoinenkin juurikasvu ja ihan reilu sellanen!Mutta jo aiempina vuosikymmeninä blondattuani oikein odotin sitä juurikasvua,kun oma hius tummanruskee,se vaan jotenkin sopi! ::)
Vastaa Viestiin