Sivu 1/1

Oma väri takaisin

Lähetetty: 23 Maalis 2017, 15:32
Kirjoittaja Mir
Mä oon niin kyllästynyt tähän vaalennettuun latvaan. Napsin hiukan hiussaksilla latvoja jo tuossa pari päivää sitten, mutta eihän se paljoakaan auttanut. Tätä se on kun ei haluaisi pituutta menettää, ja omaa väriä on vasta se about 10cm. ::)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 25 Maalis 2017, 20:41
Kirjoittaja lokakuu
Tosta värjäämishimosta... Mulla oli oman värin kasvatus jo joskus 2015 meneillään. Annoin kasvaa 15 cm, näytti välillä ihan kivalta, mutta koska muu tukka niin tummaksi värjättyä, että aloin liukuvärjäämään latvaa. Sain latvalle vaalean liukuvärin (oma väri joku keskiruskea). Viihdyin hetken siinä, kunnes tyvi näytti niin harmaalta, että vedin värin päälle. En mitään niin tummaa kuin aiemmin, mutta aika tummaksi se meni.

Heti sen jälkeen alkoi kaduttaa ja aloin taas kasvattaa omaa hiusta. Aloitin opiskelun yliopistossa ja suurimmalla osalla on oma hiusväri. Se oma "halju" väri ei näytä enää haljulta. Toki monilla on se ylikasvanut blondi "entinen värjätty", mutta näyttäisi olevan muotiakin oma luonnollinen väri. Suurimmalla osalla se suomalainen oma maantieharmaa. Mulla myös tummat kulmat ja ripset eli sopii tosi tummakin väri, mutta nyt se vähän kulmia vaaleampi tukka näyttää ihan kivalta ja joissain valoissa jopa vähän punertavalta. Se värjätty tukka näyttää omaan silmään hyvältä vaan vähän aikaa. Nyt omaa tukkaa on taas varmaan se 10-15 cm, mutta rajaa ei paljon huomaa, koska väri haalistunut sopivasti.

Tähän vaikutti myös se, että viimeks värjätessä silmissä alkoi sumenemaan ja haju oli tosi voimakas. Tosin sekoittelen aika paljon itse värejä ja taisi tulla blondin hapete ruskealle värille ja oli liian vahva. Kaapissa oli siis käyttämätön blondi ja otin siitä hapetteen ruskealle värille, josta puuttui hapete. En suosittele. Mulla vaikutti vahvasti se värjäysten lopettamiseen, eikä enään tee mieli värjätä

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Maalis 2017, 09:51
Kirjoittaja lynx
Mä en edelleenkään mitenkään vanno ettenkö joskus vielä värjäisi hiuksiani. Mulla se suurin syy tuon värjäilyn lopettamiseen oli se, että loppujen lopuksi se värjätty hius oli aika vähän aikaa hyvän näköinen. Mun pitää iho-ongelmien takia pestä joka päivä hiukset ja sehän toki haalistaa jonkun kampaajan laittaman kauniin taittosävyn ihan hetkessä. Sitten kulutin tosi paljon aikaa ja energiaa siihen, että koitin jotenkin saada sen kellertäväksi kulahtaneen värin takaisin raikkaaksi ja kauniiksi. Mä en myöskään värjännyt ikinä itse ja jotenkin se vaan harmitti, että kallis kampaajan tekemä väri valui alta viikossa viemäriin. Kyllä silti se värjäyshimo välillä iskee. Mua turhauttaa se, että värjäämätön hius on mulla ainakin jotenkin liian hyväkuntoinen ja siihen ei tahdo saada kuohkeutta millään. Sen lisäksi tuntuu, että pitää meikata vahvasti, koska mulle itselleni tulee sellainen olo että sulaudun seinään.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Maalis 2017, 12:02
Kirjoittaja scoundrel
Mä aloitin oman värin kasvatusprojektin muistaakseni 2012. Mulla on nyt ollut kokonaan omanvärinen tukka reilun vuoden (viimeisetkin blondatut latvat saksittiin pois viime vuoden helmikuussa). Mulla pääasiallinen syy värjäämisen lopettamiseen oli puhdas laiskuus - en vaan jaksa ylläpitää väriä niin hyvin kuin pitäisi, ja sen seurauksena mulla oli usein järkyttävä juurikasvu ja haalistuneet pituudet ;D

Kyllä sitä välillä katselee kauniisti värjättyjä hiuksia esim. instagramissa ja pohtii, että mitä jos sittenkin... mutta sitten muistan aina sen ylläpitorumban ja toistaiseksi olen pysynyt irti väripurkeista.

Tosin sellaista olen miettinyt että voisi jossain kohtaa laitattaa sillä "fluid hair painting" -menetelmällä (hiukset levitetään pöydälle ja tehdään balayage-tyyliin raitoja) ihan vaan asteen vaaleampia raitoja, saisi varmaan luonnollisen näköisen lopputuloksen eikä tarvitsisi huolehtia juurikasvusta... :D Mutta toistaiseksi olen ollut liian laiska etsimään Turusta kampaajaa joka tekisi tuolla menetelmällä (ehkä ne kaikki tekevät, en tiedä kun en ole jaksanut kysellä XD)  ::)

Samaistun tuohon mitä lynx sanoi, että värjäämätön hius on liian hyväkuntoinen, tai ainakin siihen että on vaikeaa saada kuohkean näköiseksi. Mulla on tosi liukas ja lasimainen hius ja jos en tee sille mitään se menee pitkin päätä eikä ole tuuheudesta tietoakaan. Tarvitaan jos jonkinlaisia muotoilutuotteita että saa hiuksen edes vähän koholle tyvestä  :P

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Maalis 2017, 13:06
Kirjoittaja Aridith
Tuo liukkaus ja liian hyvä kunto on kyllä totta. Leikkasin nyt otsatukan, kun kyllästyin lättätukkaan. :D

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Maalis 2017, 23:33
Kirjoittaja bubbs
Mulle tuo luomun liukkaus ja ylihyvä kunto kuulostavat tosi absurdeilta ongelmilta, kun oma on ihan eri maata. Mun reuhkani on kuin hiekkapaperisuikaleita. Ei mitään mahdollisuutta kihartaa suoristimella liu'uttaen hiuksia suoristimen läpi, kun ei perkele liu'u yhtään mihinkään, vaikka kuinka kyllästäisi öljyillä ja silikooneilla. Lisääntyvä valon määrä on myös tuonut esiin latvojen karsean kunnon, pari päivää sitten löysin kaksihaaraisen, jonka toinen haara oli haarautunut vielä neljään haaraan, joista yksi haara oli haarautunut vielä kahteen haaraan. Eikä siitä nyt edes ole niin kauaa, kun leikkautin. Musta tämä luomu ei tunnu yhtään hyväkuntoisemmalta, kuin värjättykään, melkein jopa päinvastoin. No, plussina ne, että lättänä ei ole, sojottaa kyllä joka suuntaan kuin olisi rautalankaa, ja öljyjä ym. saa hölvätä ihan huolettomasti, lähmäisyyttä on aika mahdoton tavoittaa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Maalis 2017, 17:18
Kirjoittaja Luscious
Olen päättänyt olla vääjäämättä enää hiuksia ja kokeilla kasvattaa oma platinan vaalea väri takaisin. Mulla on ollut viimeks oma väri päässä joskus -96  :o
Kuinkahan kauan kestää että hiukset kasvaa omaa väriä tohon olkapää mittaan?

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Maalis 2017, 20:19
Kirjoittaja elly
^ Osaatko sanoa onko sulla nopea vai hidas kasvutahti? Mä uskoisin, että mulla meni noin kaksi vuotta olkapäämitan saavuttamiseksi.

Mä aloitin kasvatusprojektini vuonna 2013, jolloin värjäsin tummanruskean tukkani vaaleanruskeaksi, eli lähemmäs omaa sävyä. Kasvatin pahalla sisulla rumaa juurikasvua kaksi vuotta mitään tekemättä, minkä jälkeen leikkasin V-linjaisen ja kerrostetun hiusmallin. Tämä hiusmallin muutos oli ehkä isoin helpottava tekijä, sillä V-linja ja lyhyemmät kerrokset kasvojen ympärillä ja koko päässä vähentää värjätyn hiuksen määrää nopeammin kuin pelkkä latvojen tasoittaminen. Toistaiseksi viimeinen kestovärivärjäys oli tuolloin 2015, jolloin tuo kulahtanut latva raidoitettiin ombreksi oman värisellä tyvellä.

Nyt vuonna 2017 olen tyytyväisempi hiuksiini kuin koskaan. Olen sävyttänyt välillä hiuksiani Goldwellin suoravärillä, mutta tällä hetkellä olen todella tyytyväinen omaan väriini. Vasta nyt tuntuu siltä, että oma väri on parhaimmillaan. Pitkissä hiuksissa kestää siis kauan, että oma väri valtaa prosentuaalisesti tarpeeksi pinta-alaa näyttäkseen todellisen luonteensa. Mun latvat on vieläkin hieman vaaleammat kuin tyvi, sillä nuo  1,5 vuotta sitten otetut raidat ovat vielä mukana, kun en ole pahemmin hiuksia leikellyt. Tällä hetkellä edes suoravärit eivät houkuta, koska kokonaisuus ihon sävyn, silmien, hiusten ja kulmien/ripsien välillä on niin harmoninen ja vaivaton. Odotan innolla loppujen raitojen saksimista, sillä pienikin sävyero vaikuttaa paljon näin herkässä värimaailmassa kuin minun piirteeni ovat.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 29 Maalis 2017, 09:49
Kirjoittaja Aridith
Riippuu tosiaan paljon kasvuvauhdista. Mulla kasvoi leukamitasta BSL mittaan, eli puolet lisää pituutta vuodessa.

Yhh. Tartten aurinkoa. Mun hiukset on tummuneet ihan hurjasti talven aikana ja uusi talven aikana puskenut hius kaipaisi vähän auringon vaalentamista. Nyt kun on otsatukka näyttää hiukset kiinni ollessa entistä tummemmalta, kun pituudet nutturalla. Nyt vaan aurinkoa palvomaan. Kesällä taas babyhius on sellaista melkein valkoista haintuvaa, kun aurinko vaalentaa heti kättelyssä. Kriisiä pukkaa. :D Onneksi kevät on virallisesti alkanut.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 29 Maalis 2017, 10:35
Kirjoittaja bubbs
Mulla taas kasvaa ehkä jonkun hikisen 10 senttiä vuodessa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 30 Maalis 2017, 21:41
Kirjoittaja Aaa
Jaahas, nyt olis viimeisen kampaajareissun jälkeen hiukset toivottavasti mahdollisimman lähellä omaa väriä, jotta vois vihdoin lopettaa kaiken värjäämisen ja alkaa oikeasti kasvattaa omaa väriä. Johan tässä jo vuosi onkin yritetty päästä hennasta eroon  ::) (onhan sitä tuolla latvassa tosin 15cm mutta vihdoin se ei ihan punaisena kuulla läpi). Kyllä tässä on jo huikeilla 2-3kk juurikasvuilla värjäilyjen välillä menty, että edistystä sekin on ollut  :D. Piiitkä matka vaan vielä edessä,  ennenkuin omaa väriä olisi ees 5cm, saatikka 10cm  ::)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 30 Maalis 2017, 22:59
Kirjoittaja lokakuu
Hiusten liukkaus ja päätä pitkin meneminen on kyllä mullakin välillä ongelma, mutta luonnollisilla shampoilla (ei silikonia ja mahdollisimman vähän eri ainesosia), hius tulee karheammaksi. Mulla on tikkusuora tukka ja yksittäinen hius ohut. Aika moni varmaan täällä käyttääkin vähintään silikonittomia tuotteita.

Ruohonjuuresta saa ainakin suolasuihketta, joka tekee tukan karheammaksi, muttei kuitenkaan tahmeaksi. Kampaamon vastaavista en tykkää. Muutkin luonnolliset hoitomuodot auttavat saamaan tukkaan rakennetta ja ihan vaan se, että pesee tukan illalla ja lähes kuivalla tukalla menee nukkumaan, niin että hius vähän vielä muotoituu yön aikana. Aamulla tukka on tuuheamman näköinen kuin jos aamulla pesisi tukan ja hius kuivuu suoraksi.. Ja joo mä pesen joka päivä, kun on niin rasvoittuva. Pitäis yrittää harvemmin ja kokeilla shampootonta pesua. Jotkut sanoneet sen tuovan lisää rakennetta ja ettei tukka olisi niin liukas.

Värjätty tukka taas vaatii ainakin mulla aina ainaki  hoitoaineen, koska hius on mennyt sen verran "pilalle"  ja kuivunut, että on muuten ihan takussa. Joskus teen värjäämättömälle tukalle öljyhoitoja, mutta muuten en hoitoainetta käytä. Munan keltuainen sekoitettuna veteen tuo myös jonkun mukaan kuohkeutta.

Luonnollinen tukka vaatii luonnollista hoitoa, keinotekoinen keinotekoista :D

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 31 Maalis 2017, 12:16
Kirjoittaja Aridith
Tavallaan se on tosi kiva, että hiukset on sellaiset silkkiset ja kaikki niitä aina hiplaa. Sellainen silkkinen keijutukka, mutta aika äkkiähän se lässähtää ja siinä ei ole mitään luonnollista muotoa. Nyt laitoin kosteana letille, jotta hetken edes jotain muutakin kuin tikkusuoraa, mutta aika nopeastihan tuo suoristuu. Tavallaan tuo silkkisyys kai oli silloin karhean värjätyn pehkon kanssa unelma ja nyt taas haaveilee vähän tuuheammasta turvonneesta pehkosta :D. Mikä tuo ruohonjuuren suihke on nimeltään? Joskus sai tosi hyvin volymia tukkaan Tigin totally bakedilla.

Mulla on jäätävä villasukkakriisi. Leikkasin otsatukan joka on pääosin talven aikana kasvanutta villasukkaa ja nyt tuntuu, että hiukset on tosi tummat ja ääh olen yhtäkkiä muuttunut blondista villasukanharmaaksi :D. Joka vuosi tähän aikaan alan ahdistua siitä, että kesän aikana ihan vitivalkoiseksi muuttuvat hiukset tummenee kun on syksyn ja talven poissa auringosta. Nyt takaisin aurinkoa palvomaan!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Huhti 2017, 15:27
Kirjoittaja Luscious
Kiitos vastauksista. Mulla on aika hidas hiustenkasvu.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Huhti 2017, 23:51
Kirjoittaja lokakuu
Suolasuihke on Unique haircare merkin. Tässä linkki, jossa lukee vähän enemmän. Tarkotettu näimmä tuuheuttamaan tukkaa. En ole sen tarkemmin lukenut selostusta, koska ruhonjuuren myyjä suositteli ja sanoi sen olevan suosittu ja hyvä tuote. https://kauppa.ruohonjuuri.fi/suolasuih ... 3771426/dp

Olen kokeillut yhtä :D kampaamon suolasuihketta ja toista en ole uskaltanut ostaa, koska se ensimmäinen (en muista merkkiä) ei toiminut yhtään samalla tavalla kuin ruohonjuuren. Jätti hiukset likaisen tuntuisiksi. Tossa ruhonjuuren tuotteessa ei ole paljon lisättyä ja tuoksuu ihan kivalle. Kampaamon tuote haisi lisäksi pahalle. Voi niitä hyviäkin sieltä löytyä, mä en jaksa käydä niitä läpi, kun tykkään tosta ruohonjuuren tuotteesta. Kampaamotuote saattaa olla halvempi.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 09:25
Kirjoittaja Caroliina
Onkohan mitenkään mahdollista itse värjäämällä saada kampaajalla vaalennettuja pituuksia saman värisiksi, mitä oma maantien harmaa tyvi on? Pituudet on 10-astetta ja taittavat kylmään, oma tyvi on varmaankin jotain 7-8, en ole varma, kun oma väri on ollut viimeksi päässä kokonaan joskus yli 20 vuotta sitten... En haluaisi enää vaalentaa, vaan saada oman värin takaisin. Joskus kun yritin tummentaa vaalennettua pituutta, niin se meni vihreäksi ja sitä koetan välttää. Vai marssinko suosiolla kampaajalle?

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 10:38
Kirjoittaja helka
Minä menisin kampaajalle. Alla oleva vaalennus saattaa aiheuttaa yllätyksiä, ja jos ei ihan tarkkaan tiedä mitä on tekemässä, kampaaja on varmempi valinta.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 11:25
Kirjoittaja Aridith
lokakuu kirjoitti: Suolasuihke on Unique haircare merkin. Tässä linkki, jossa lukee vähän enemmän. Tarkotettu näimmä tuuheuttamaan tukkaa. En ole sen tarkemmin lukenut selostusta, koska ruhonjuuren myyjä suositteli ja sanoi sen olevan suosittu ja hyvä tuote. https://kauppa.ruohonjuuri.fi/suolasuih ... 3771426/dp
Kiitos vinkistä! Käyn ostamassa tuon, kun tulen suomeen :D.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 12:45
Kirjoittaja ainokainen
Caroliina kirjoitti: Onkohan mitenkään mahdollista itse värjäämällä saada kampaajalla vaalennettuja pituuksia saman värisiksi, mitä oma maantien harmaa tyvi on? Pituudet on 10-astetta ja taittavat kylmään, oma tyvi on varmaankin jotain 7-8, en ole varma, kun oma väri on ollut viimeksi päässä kokonaan joskus yli 20 vuotta sitten... En haluaisi enää vaalentaa, vaan saada oman värin takaisin. Joskus kun yritin tummentaa vaalennettua pituutta, niin se meni vihreäksi ja sitä koetan välttää. Vai marssinko suosiolla kampaajalle?
Voisit ehkä itse kokeilla ensin suoraväreillä? Esim. KC Color Mask -sarjan shampoo "Brown" on ihan huippukamaa, se ei ole ruskeaa vaan harmaata, ja tarkoitettu siis viileän ruskean ylläpitoon. Vaaleaan tukkaan laitettuna sillä saa kivan villasukka-efektin, eli just sellaisen maantienharmaan.
Jos sun latvat on siis omaa hiusta vaaleammat ja huokoisemmat, laita tätä reilusti kuivaan tukkaan, anna vaikuttaa reilusti ennen vaahdottamista, ja sitten pese normaalisti. Toista useamman pesun yhteydessä, niin johan alkaa tukka harmaantua. Neitsythiukseen tämä ei tartu, mutta värjättyyn latvaan kyllä.

Ja hei te kaikki, keille oman värjäämättömän hiuksen liukkaus ja lättänyys aiheuttaa päänvaivaa: Ratkaisu ongelmiinne on kuivashampoo. Kokeilkaa esim. Four Reasonsin Hair Powderia, aivan huippukamaa! Mä en luovu tästä enää!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 16:07
Kirjoittaja Lila
^Kiitos tuosta vinkistä, kokeilenpa minäkin.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 17:57
Kirjoittaja elly
^^ Millaisen lopputuloksen tuo Four Reasonsin Hair Powder jättää? Mulla on Osis-hiuspuuteri käytössä tällä hetkellä ja se vähentää lättänyyttä todella hyvin, mutta jättää hiukset inhottavan tahmeiksi.

Kiitos myös Lokakuulle suolasuihkesuosituksesta, menee myös mulla kokeiluun. :)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Huhti 2017, 18:30
Kirjoittaja bubbs
^Mun mielestä jättää tahmeaksi mutta ei ihan osis-hiuspuuterin tasoisen tahmeaksi, mutta aika vastaavan tunnun, kuin vaikkapa Klippoteketin kuivashampoo. Jää tuntumaan tukkaan kyllä. Itse tykkään siitä tuntumasta.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 06 Huhti 2017, 15:04
Kirjoittaja Caroliina
Kiitoksia vinkeistä. Taidan kuitenkin suunnata kampaajalle tämän kuontaloni kanssa, on vielä liian tuoreessa muistissa se, kun tukka meni vihreäksi ja sitä olikin sitten työ ja tuska saada pois.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 21 Huhti 2017, 10:29
Kirjoittaja Constantine
Hiukset näköjään pysyy hämmentävän hyvässä kunnossa,  kun lopettaa värjäämisen 0_0
Olen lukuisia kertoja yrittänyt kasvattaa hiuksia puolipitkään mittaan, kalliiden (minulle redken/kerastase ym) tuotteiden avulla. Nyt en ole laittanut hoitoainetta saati jätettäviä tuotteita kuin kerran-pari kuussa (ennen aina uskollisesti joka pesun jälkeen) ja kaksihaaraisia hiuksia ei löydy vaikka etsimällä etsii.

Väriltään kauniimmat on värjätyt hiukset, mutta kunto on nyt aivan toista luokkaa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 21 Huhti 2017, 11:45
Kirjoittaja Monty
Mulla oli tosi pitkällä oma väri... vaalensin latvuston, (ilmeisesti siellä täällä oli 5cm edestä vanhaa punertavaa elumenia, sitä saksittiin enin pois).

Nyt mä en tiiä että teinkö virheen vai en. Kaduttaa vähän ehkä!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 22 Huhti 2017, 16:51
Kirjoittaja bubbs
^^Äh, miksei mulla vaikuttanut hiusten kuntoon värjäämisen lopettaminen yhtään.. Ajattelin aina, että saan hiusteni maksimipituutta helposti hilattua pidemmäksi sitten, kun värjääminen loppuu, mutta yhtälailla ne latvat muuttuvat murentuneeksi ja haaroittavaksi hapsuksi heti bsl:n jälkeen yhäkin. Olen luopunut kuumakäsittelystäkin tosi pitkälti, kiharran tai suoristan enää maksimissaan pari kertaa kuukaudessa, mutta ei mitään toivoa siististä, pitkästä tukasta. Latva ja tyvi tuntuvat olevan ihan eri maailmasta.

Tuosta toisestakin väittämästä olen vähän eri mieltä, mun mielestä luonnolliset sävyt on vivahteikkuudessaan ja eloisuudessaan tosi usein miljoona kertaa kauniimpia, kuin tasasävyiset ja luonnottomat värjätyt!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Touko 2017, 12:47
Kirjoittaja elly
Onko joku kokeillut kamomillatuotteita hiuksiinsa ja onko sillä ollut vaikutusta omaan väriin?

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Touko 2017, 13:17
Kirjoittaja Lila
Ainokaiselle kiitos KC Color Mask Brown -shampoovinkistä. On ehdottomasti paras tuote toistaiseksi ylläpitämään tummanvaaleaa sävyä blondatuissa latvoissakin. Ei mene siniseksi. Luonnollisen tasaisesta (siis luonnollisella tavalla epätasaisesta oikeastaan  ;D ) omasta sävystä lienee turha haaveilla pariin- kolmeen vuoteen  ::)  - shokkivärikokeilujen pimeä puoli...

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Touko 2017, 11:46
Kirjoittaja ainokainen
Kiva jos siitä oli apua sulle! ;D

Itsekin pesen kerran viikossa tuolla, niin saan sen vaaleaksi kulahtaneen latvan samaan sävyiseksi kuin juuren. Eli maantienharmaaksi. Toi on kyllä ihan ässä tuote siihen.

Nyt vaan odotellaan kesää, ja niitä aitoja auringon vaalentamia raitoja, joita himoitsen.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Touko 2017, 17:34
Kirjoittaja Lilli
Miks mulle ei tuu aurinkoraitoja vaikka joskus muinoin niitä on ollut?  :-\

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Touko 2017, 18:37
Kirjoittaja elly
Mun poikaystävä kommentoi eilen, että mun hiukset on nyt kevään aikana ottaneet jo selkeästi kultaista sävyä. Oon tässä leikitelly ajatuksella suoravärillä värjäämisestä, mutta haluan kyllä seurata millaisen sävyn oma väri saa auringossa. :)

Onko sun väri Lilli tummentunut? Tummempaan sävyyn ei ehkä tule raitoja niin helposti kuin vaaleaan?

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Touko 2017, 19:08
Kirjoittaja Lilli
On lapsuudesta joo, mutta muistelin että näinä maantieharmaan aikoinakin olisi ollut aurinkoraitaa. Mutta siitä on niin kauan, että voin muistaa väärin. No nyt kesällä uusi yritys, paistaisi vaan se aurinko.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Touko 2017, 22:08
Kirjoittaja Aridith
Täälläkin odotellaan kesää ja aurinkoa. Talven aikana tullut tyvi on jäätävä villasukka. Mulle tulee kyllä aurinkoraitoja ja koko uusi kasvusto on kesällä melkein valkoista kun aurinko vaalentaa heti kättelyssä. Nyt talvella vaihdan yhtäkkiä väriä, kuin orava! Ennen en ollut niin huomattava ero talven ja kesän välillä, mutta nyt otsatukan kanssa se tuorein hius on tietysti siinä otsalla.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Touko 2017, 22:43
Kirjoittaja bubbs
Mä oon kuullut viime aikoina tosi paljon kehuja mun hiusväristä! Töissä asiakkailta, puolitutulta kohdatessa viimeksi tänään, mieskin sanoi ihania hologrammivärejä ihastellessani, että toivoisi etten värjäisi, kun mun väri on nyt niin hyvä. Kyllä mä tästä itsekin tykkään, mutta jotenkin tuntuu hassulta, että tämmöistä tavallista tummanvaaleaa villasukkaa kehutaan ihan tuntemattomienkin toimesta. Eikä ne kehut tunnu edes sellaisilta tsemppausmielessä esitetyiltä kiva-kun-kehtaat-olla-luomussa -tyyppisiltä, vaan ihan oikeilta. En mä muista, että värjätessä olisin erityisemmin värikehuja saanut - toki joku tasasävyinen purkkitummanruskea on nyt vaan ihan järkyttävän tylsä, luomu on ainakin vivahteikas.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 10 Touko 2017, 00:02
Kirjoittaja Aridith
Tuo on kyllä totta. Mun hiukset on nyt sellaiset heinäpaalin väriset ja kesällä ne vaalenee ihan sellaiseksi vaaleaks kullanvaaleaksi. Porukka hipelöi pituuksia ja kyselee mitä väriä käytän. Onhan ne vivahteikkaat ja tietyllä tapaa eläväisemmät kun se mun entinen sysimusta värikypärä. Toisaalta se niissä on joskus se mikä ärsyttää. Ne on jotenkin liian luonnolliset. :D

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 17 Touko 2017, 15:49
Kirjoittaja tupuna
Mäkin odotan aurinkoraitoja, inhottaa jotenkin tällä hetkellä oma väri. Se on jotenkin niin mitään sanomaton, hyvin tavallinen kylmään taittava muka-vaalea. Puhtaana hiukset on ihan ok, mutta ne rasvoittuvat niin nopeasti, että näyttää käytännössä aina ihan harmailta. Tekisi mieli värjätä taas punaiseksi, mutta en kuitenkaan jaksa ylläpitää väriä. Kiitos kaikille vertaistuesta  :D ;)

Ja asiasta kukkaruukkuun, mulla on hiuksissa ihan eri tavalla kuohkeutta, jos laitan hoitoaineen ensin ja sitten vasta shampoon. Toisessa järjestyksessä hiukset menee ihan vaan päätä myöten, vaikka mulla onkin jonkin verran luonnonkiharaa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 24 Touko 2017, 10:51
Kirjoittaja elly
Yksi aurinkoinen päivä pihalla ja tukka on jo ottanut raitaa. Suurin muutos on kuitenkin siinä, että sävy on lämpimämpi auringon myötä. Tykkään kyllä! :) Mun hiukset on ihanan pitkät tällä hetkellä, mutta mulla on mahdollisuus hankkiutua viimeisistä värjätyistä raidoista eroon, joten saksiminen houkuttaa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 25 Touko 2017, 09:37
Kirjoittaja Kristiina
Kampaaja värjäsi tyveä tummemmaksi, tyviväri haalistui ajan kanssa oikean väriseksi. Hiusten päällimmäiseen osaan tehtiin ohuita vaaleita raitoja foliolla, latvat ovat vaaleammat. Yleisilme on vaaleahko, omaa tummanvaaleaa väriä on näkyvissä. Oma väri ei erotu värjätystä tyvestä juuri lainkaan, ellei tarkastele ihan läheltä. En aio enää ottaa tummaa tyviväriä, vaan jatkan raidoittamalla omaa väriä, sitä mukaa kun se tuolta tulee näkyviin.

Suosittelen hyvän kampaajan etsimistä- kun sellainen löytyy, niin kannattaa pitää siitä kiinni. :D

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 25 Touko 2017, 23:18
Kirjoittaja Kermalehmä
tupuna kirjoitti: Ja asiasta kukkaruukkuun, mulla on hiuksissa ihan eri tavalla kuohkeutta, jos laitan hoitoaineen ensin ja sitten vasta shampoon. Toisessa järjestyksessä hiukset menee ihan vaan päätä myöten, vaikka mulla onkin jonkin verran luonnonkiharaa.
Hoitoainettahan käytetään nimenomaan sulkemaan ne hiussuomut pesun jälkeen, jolloin ainakin väärillä tuotteilla tuloksen kuuluu ollakin tuollainen päätä myöten menevä. Jos laitat hoitoaineen ennen shampoota, on kai ihan sama, käytätkö sitä lainkaan.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Touko 2017, 22:59
Kirjoittaja helka
elly kirjoitti: Yksi aurinkoinen päivä pihalla ja tukka on jo ottanut raitaa. Suurin muutos on kuitenkin siinä, että sävy on lämpimämpi auringon myötä. Tykkään kyllä! :) Mun hiukset on ihanan pitkät tällä hetkellä, mutta mulla on mahdollisuus hankkiutua viimeisistä värjätyistä raidoista eroon, joten saksiminen houkuttaa.
Mä huomasin saman, muutama tunti auringossa ja hiusten väri muuttui selvästi! Tuntuu että viimeisetkin rippeet vaaleanpunaisesta suoraväristäkin hävisivät UV-altistuksessa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Kesä 2017, 16:21
Kirjoittaja Kermalehmä
Siis mullahan on RUSKEAT hiukset! Ihanaa! Ja samalla tosi huvittavaa, että just ton värisiä hiuksia yritin pitkään saavuttaa värjäämällä. :D Tai no, en ihan noin lämmintä sävyä, mutta tummuusaste on just oikea. Mutta noi on ihan jonkun väriset, eikä mikään villasukka. Vaikka olis mulle villasukkakin kelvannut. :) Mutta tässä puolentoista vuoden kasvattelun tulos.

Kuva

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Kesä 2017, 17:28
Kirjoittaja eivor
Kermalehmä, onpas kauniit hiukset! Tuo oma ruskea sävy ja noi pituudet jotenkin sopii yhteen. Tykkään!

Mulla itellä kasvaa aika perinteistä villasukkaa, mutta jospa siitä oppisi tykkäämään. Täälläkin odotetaan aurinkoisia kelejä, jotta vähän saisi eloa yleisilmeeseen  ::)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Kesä 2017, 20:56
Kirjoittaja tiiti2
^^ Todella kaunis sävy ja kiiltääkin upeasti.&nbsp; <3

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Kesä 2017, 21:24
Kirjoittaja Puf
Kermalehmällä on tosi kaunis väri ja upean kiiltävät hiukset! Ja tosiaan toimii hyvin värikkäiden pituuksien kanssa.&nbsp;

Mulla aurinkoiset säät on haalistaneet tummaa hiussävyä ja haluaisin tehdä asialle jotain. Tykkään siitä että oma hiusväri on tummahko ja viileä, mutta nyt väri on selvästi vaalentunut ja yleisilme alkaa taittua kultaisen/lämpimän sävyiseksi. Kokeilen varmaan lähipäivinä hiussävyn piristämistä kahvivärjäyksellä, tosin en tiedä muuttaako se sävyä yhtään viileämmäksi. Color Mask Graphite voisi myös toimia kivasti, mutta en saa sitä tähän hätään ulkomailta.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 04 Kesä 2017, 01:36
Kirjoittaja Aridith
Kaunis oma väri ja kiva väriyhdistelmä Kermalehmällä! Tuota kelpaa kasvatella.

Kaikkien villasukkien kannattaa muuttaa johonkin aurinkoiseen maahan :D. Mun hiukset on olleet koko talven jäätävää villasukkaa, kun kasvaa nopeasti eikä talvella aurinko vaalenna. Leikkasin muutama kuukausi sitten otsiksen ja luulivat mun värjänneen hiukset tummemmaksi, kun yleisilmeen määrittikin nyt otsahiukset eikä aina auki olleet vaaleammat pituudet. Tässä kohtaa melkein iski epätoivo. Kuten joka vuosi...

Nyt kolme viikkoa on ollut kesäistä säätä ja heti on aurinkoraitoja tullut ja se vaalentaa heti yleisilmeen. Alan olla taas ihan oikea blond :D. Pahoittelen sotkua taustalla, yritän siivota, pakata 3 viikon lomalle ja rempata kaikkea yhtä aikaa asunnossa elämisen kanssa...

Tuollainen lynxin kuvailema liinatukka mullakin. Välillä kaipaan pidennysten tuomaa kuohkeutta, mutta möff. Kaikkea ei voi saada :D. Sain viimeeksi tänään vääntää myyjän kanssa kosmetiikkakaupassa täytyykö mun ostaa vahingoittuneille ja värjätyille hiuksille suositeltavaa shampoota vai ei koska olen vaaleahiuksinen. Hetki meni, että sain englanti-hollanti sekoituksella perille, että me pohjoismaalaiset ollaan joskus lakananvalkoisia vaaleilla hiuksialla ihan luonnostaan. Työkaverit luulee edelleen, että mulla on värjätty tukka kun se vaihtelee väriä vuodenajan mukaan. ;D Minähän olen siis jopa vähän ruskettunut...

Kuva
Kuva

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 06 Kesä 2017, 10:05
Kirjoittaja ainokainen
Upea väri kermalehmällä! Ootko kokeillut taittaa tuota punaista latvaa enemmän juuren sävyiseksi suoraväreillä tai sävyttävillä shampoilla?

Aridith, upeat hiukset! Siis täydellinen väri, ja ihanat raidat!

Ja lynx, sama tilanne mulla. Eli polkkapituinen päätä pitkin valuva potta. Onneksi olen löytänyt kuivashampoot, muuten olisin ihan epätoivoisena tän kasvatuksen kanssa! Saan just ja just hiukset pienelle töpöponnarille. Onneksi koko hiuksisto on jo omaa väriä!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 06 Kesä 2017, 23:41
Kirjoittaja Aridith
Kiitos. Vaihtaa väriä kun oravan talviturrki, mutta kohti kesää mennään!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 09 Kesä 2017, 22:28
Kirjoittaja Kermalehmä
Kiitos kaikille kivoista kommenteista. :) Musta tää kasvattelu on ihan kivaa puuhaa, kun saa värjäillä vaalennettua latvaa ihan millaiseksi haluaa. Se on ollut kaiken muun paitsi ihan mustan värinen. Ainokainen, eli on ollut välissä samanvärinen kuin juuret. Tai ainakin jotain sinne päin. Sit vaan päätin, että leikin vielä niin kauan kuin saan ja vaihdoin takaisin shokkiväreihin.

Nyt onkin mulla vaikea päätös edessä, koska sain vihdoin varattua itselleni kampaajan. Ihan vaan leikkausajan otin (luonnollisesti, kun täällä korjoittelen), mutten osaa päättää, mitä teen. Joko annan napsaista vaan jonkun viitisen senttiä latvoista ja pidän kutakuinkin ton oman luonnollisen lookin tai sitten pätkäisen ihan kunnolla olkapäille asti. Riippuu vähän siitä, kuinka tyhmältä toi väriraja siinä lyhyemmässä näyttää. Pitää keskustella kampaajan kanssa. Tietty harmittais myös menettää pituutta, jota oon vihdoin saanut kasvatettua, mutta onhan toi mun latva aika hamppua (ei tosin noin hamppua, miltä se kuvassa näyttää, ne on siinä kauhean sähköiset). Kaikkea väriä ei varmaan mitenkään saa leikattua pois vielä, jos haluan pitää pitkät hiukset.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 25 Kesä 2017, 11:42
Kirjoittaja elly
Mulla olikin yllättävän paljon vielä raitoja jäljellä latvassa. Oon elänyt siinä luulossa, että niitä on enää pari senttiä jäljellä, mutta onhan niitä ainakin 10 cm nyt kun aurinko on kuluttanut raidat paremmin näkyviin. Varaan kyllä ensi viikolla kampaajalle ajan, jotta saan leikata kuivia latvoja pois. Suoravärihimo on tällä hetkellä tosi kova, mutta parempi varmasti odotella hiustenleikkuuta, jotta nämä ailahtelut helpottuisi. Jos rohkeus riittää, niin hiukseni ovat pian täysin luomut! :)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 25 Kesä 2017, 22:18
Kirjoittaja tiiti2
Liityn ketjuun mukaan.&nbsp; :)

Taustalla on järkisyitä: Olen herkistynyt tai herkistymässä hiusväreille. Lisäksi minuun kolahti ihan tosissaan se laaja tutkimus, jonka mukaan hiusvärejä käyttäneiden naisten rintasyöpäriski on 23 prosenttia suurempi kuin naisilla, jotka eivät ole koskaan värjänneet hiuksiaan.

Lisäksi minä olen vähän väsynyt. Kyllästyttää rampata päntiönään kampaajalla. Kolme tuntia kuuden viikon välein on kaksi tuntia vähemmän vapaa-aikaa kuukaudessa. (Toki kampaamokäynnit eivät ole myöskään ilmaisia, mutta rahansäästö ei ole tässä asiassa minua motivoiva tekijä.)
Olen myös saanut tarpeekseni siitä kierteestä, jossa luonnostaan kuiva luonnonkihara hius väistämättä ottaa osumaa toistuvista värjäyksistä ja vaalennuksista, joita taas paikataan hoitoaineilla, tehohoidoilla, latvasuojilla, jätettävillä hoitoaineilla... Ja kyllästynyt olen myös sävyihin, jotka helposti taittavat jo muutamien pesujen jälkeen liian lämpimään ja vaativat taittoväriä ja hopeashampoota.

Mitta on alkanut tulla vähän täyteen myös tätä vallitsevaa kampaamo- ja hiuskulttuuria kohtaan, etenkin sitä tapaa jolla me naiset puhumme toisillemme ja jopa itsellemme. Useimmilla meillä on hieno oma väri, mutta lähes jokainen on saanut kuulla hiuksiansa kutsuttavan kampaajankin toimesta maantieksi tai villasukaksi. Oma hiusvärini on takaosassa edelleen tummuusluokaltaan noin neljä ja puoli - ja se on kampaajan mielestä sävyltään väritön maantie...
Minulla on nykyään jonkin verran harmaita hiuksia kuontaloni etuosassa. En osaa tyvestä niitä luotettavasti arvioida, mutta arvioisin että pahimmissa kohdissa maksimissaan 20 % on harmaata. Useamman kampaajan sanoin olen siis "aivan harmaa". Yksi kampaaja puolestaan lohdutti, että aivan varmasti sinulla on vielä omaa väriä jonkin verran takaosassa jäljellä. No on, siellä ei taida olla lainkaan harmaita... Samainen kampaaja ei suostunut päästämään minua seitsemän viikon tyvikasvullani ulos kampaamosta, ennen kuin tyvikasvu oli naamioitu piiloon tyveen töpötettävällä värillä. Enkä edes suostunut ostamaan sitä väriä itselleni, sillä mielestäni tyvikasvu on raidoituksen jälkeen kivan näköinen. Vastaavasta ombresta saa kampaajan tekemänä maksaa vielä erikoistekniikkalisää, itse kasvatettuna se täytyy naamioida piiloon... Toki ymmärrän, että myynnin edistäminen kuuluu kampaajan toimenkuvaan, mutta silti peräänkuuluttaisin ammatillisuutta.
En myöskään koe, että mahdollisesti rintasyövälle altistavien kemikaalien parissa vietetty aika olisi hemmottelua ja ihanaa omaa aikaa...


Minulla on reilun kahden kuukauden tyvikasvu edellisen raidoituksen jäljiltä. Pari kertaa on jätetty alimmat hiukset raidoittamatta, joten alahiuksissa omaa väriä saattaa olla jopa 10 cm. Oletan, että oman värin kasvattamiseen menee noin vuosi. Sen jälkeen hiukset ovat sellaisessa mitassa, että uskoisin pystyväni sen pituuden kanssa hetken elämään. Vallan mahdollisesti hermostun harmaisiin hiuksiin, ja siinä tapauksessa värjäytän tai värjään itse kyseisiin suortuviin oman hiusvärin mukaisia raitoja - silloinkin irti päänahasta enkä kovin usein sittenkään.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 10:03
Kirjoittaja Cecilia
^Hieman pakko osallistua näihin pohdintoihin, kun juhannuksena hiusten värjääminen tuli taas puheeksi. Olin tuolla viiden naisen porukasta ainut, joka ei värjää tukkaa. Kaikki muut värjäsivät hiuksiaan, osa jopa todella lähelle omaa luonnollista väriään, kun oma väri on mukamas niin tylsä ja harmaa. Sitten taas yhdessä toisessa kaveriporukassani viidestä naisesta neljä on palannut omaan hiusväriinsä viime vuosina - ja se viideskin on ollut aina luomu. Ja kaikki aiheesta puhuttaessa kehuvat kuorossa toistensa hiusvärien vivahteikkuutta, eikä kenenkään tukka ole mitenkään harmaa.

Minullekin käytännön syyt olivat aikoinaan iso syy luopua värjäämisestä. Oma kampaajajärjestelyni on sinänsä vähän hankala, että kampaajani asuu toisella paikkakunnalla, ja pääsen hänen käsittelyynsä melko satunnaisesti. Eli jos värjäisin tukkaa, värjäämiseen voisi helposti tulla 2-3 kk tauko itsestäni riippumattomista syistä. Nyt kun tukka on pitkä eikä mitenkään muotoon leikattu, niin hiukset pysyvät ihan salonkikelpoisina, vaikka taukoa kampaajakäynteihin tulisi useampi kuukausi.

Oma sävysi kuulostaa todella hienolta! Oma tukkani on suunnilleen vitosen luokkaa, ja jopa se on suomalaisessa katukuvassa melko tumma. Jotenkin vaikeaa uskoa, että nelonen voisi olla harmaa. Tosin omaa elinkeinoaanhan kampaaja miettii, kun värjäämisellä on niin helppoa rahastaa. SIlti hieman ikävää tehdä se asiakkaan mollaamisen kautta.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 16:18
Kirjoittaja Mou
Oli pakko rekisteröityä, että pääsen kysymään teiltä neuvoa! Kaipa tämä on oikea ketju, kun tavoitteena oma väri takaisin ainakin pohjaväriksi. Kävin äskettäin kampaajalla, toivomukseni oli vaalentaa värjätyistä mustista (kevytväri, värjätty noin 5 vuotta) takaisin omaan maantienharmaaseen, ja siihen lisäksi luonnollisia vähän vaaleampia raitoja. Juurikasvua oli jo aika paljon näkyy kuvista. En odottanut ihmeitä vaalennukselta, mutta toivoin lähteväni kampaajalla ainakin _kylmä_ sävy hiuksissa pois. Hyvin vaaleni, ehkä liikaakin (tosin tulos vähän epätasainen), mutta sävy jäi häiritsemään. Se on suht oranssi. Miten saisin tästä enemmän kylmän beigen/tummanvaalean, kuten juurikasvu? Ostin kampaajalta hopeashampoon, mikä ei tietenkään näin tummaan auta. Tilasin jo netistä manic panic ultra violettia ja ajattelin kokeilla sitä hoitoaineen kanssa. Help?&nbsp; :-\
http://aijaa.com/BXnOi2
http://aijaa.com/2Tc4xx
http://aijaa.com/pzAIMs

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 17:44
Kirjoittaja kaarina
^ Tosi hyvin on vaalentunut! Mä kokeilisin tohon varmaankin Poly Color -sävyteshampoota sävyssä 15, keskivaalea. Kokemuksia löytyy haulla tältä foorumilta aika hyvin tästä kyseisestä markettiväristä, se on omaan väriin palaajien keskuudessa varsin suosittu "villasukkaväri".&nbsp; :) Jos 15 ei toimi (eli on liian vaalea) niin 22 tummanvaalea on sitten seuraava askel, mutta epäilen, että se vetää liian tummaksi. Joka tapauksessa se toimiva viileä sävy tulee muuttamaan yleisilmettäsi asteen tai puoli tummemmaksi, kun pohja on noinkin sävykäs. Poly Colorit kyllä haalistuu pesussa, ja nimenomaan hyvään suuntaan tässä tapauksessa.&nbsp; :ts
Kuva

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Kesä 2017, 22:56
Kirjoittaja Kosmetiikkakissa
tiiti2 kirjoitti: Mitta on alkanut tulla vähän täyteen myös tätä vallitsevaa kampaamo- ja hiuskulttuuria kohtaan, etenkin sitä tapaa jolla me naiset puhumme toisillemme ja jopa itsellemme. Useimmilla meillä on hieno oma väri, mutta lähes jokainen on saanut kuulla hiuksiansa kutsuttavan kampaajankin toimesta maantieksi tai villasukaksi.
Joo, mua on kanssa pitkään ihmetyttänyt tämä. Osittain ymmärrän kyllä sen, että se oma väri voi näyttää aika ankealta juurikasvussa, mutta kun hiuksen antaa kasvaa niin se näyttää yllättävän erilaiselta, kun kontrastina ole enää se värjätty osuus.

Itse lopetin värjäämisen yli kymmenen vuotta sitten. Syyt olivat aika samat kuin tiiti2:lla. Herkistymistä ei vielä varsinaisesti ollut lieviä satunnaisia oireita lukuunottamatta, mutta monien hiusväreissä käytettävien aineiden turvallisuus oli jo silloin esillä ja tuntui, että yhä useampien aineiden turvallisuutta alettiin kyseenalaistamaan ihan syystäkin.

Tuo turvallisuusaspekti oli itselleni ehkä tärkein tekijä päätöksessä, mutta toisena tärkeänä syynä oli, että en ollut monien kymmenien kokeilujen jälkeenkään löytänyt hyvää kampaajaa, joka toteuttaisi värin toiveideni mukaan. Halusin vain vähän omaa sävyä tummemman lopputuloksen, jonka sain hyvin kyllä aikaan oikein valitulla kotiväri + raitapaketilla. En vaan halunnut nähdä kotivärjäyksen ja -raidoituksen vaatimaa vaivaa.

Haluamani lopputulos ei ollut mahdoton saavuttaa, kun siihen itsekin pystyin ihan kaupan väreillä :D mutta kampaajat AINA halusivat värjätä selkeästi tummemmaksi (tai muka vahingossa vaan kävi niin) tai yrittivät väkisin tyrkyttää punertavia sävyjä. Perusteluina oli, että tehdään "kunnolla näyttävän näköiset hiukset" tai, että "lämpö piristää mukavasti" tms. Itselläni kuitenkin liian tumma väri tai punertava sävy tekevät ihosta todella elottoman ja kirjavan näköisen, joka vaatii paljon meikkiä, että en näyttäisi sairaalta. Pyysin ensimmäisten epäonnistuneiden käyntien jälkeen aina näyttää värikartalta mitä haluan, mutta useamman kerran silti kävi eri kampaajilla niin, että kampaaja kertoi väriä levittäessään, että hän sitten päätti väriä sekoittaessaan "lisätä mukaan lämpöä" tai "sekoittaa kuitenkin vähän tummemman ja näyttävämmän sävyn" WTF?! Satunnaiset kommunikaatio-ongelmat ovat tietty mahdollisia, mutta en oikein usko, että siitä oli kyse, kun en muillakaan elämänalueilla koe tulevani väärinymmärretyksi vastaavan kaltaisissa tilanteissa.

Lopputulos oli järjestäen aina muuta kuin mitä olin varsin seikkaperäisesti speksannut ja värimallien avulla havainnollistanut sekä vielä perustellut miksi en halua mitä kampaaja ehdottaa. Lopulta käämi paloi lopullisesti, enkä ole käynyt kampaajalla yli kymmeneen vuoteen. Eipä tarvitse enää kinata siitä mitä maksavana asiakkaana haluan :) Nykyään leikkaan itse hiukseni niin ei tarvitse kuunnella mitään värjäyshaluttomuuden ihmettelyä ja "joku kiva väri toisi mukavaa vaihtelua" bullshittiä&nbsp; :D&nbsp; &nbsp;

Ymmärrän, jos jotkut tykkäävät dramaattisista tai paljon omasta väristä poikkeavista värjäystuloksista (ja monelle ne varmasti sopivatkin!), mutta Suomessa näkee paljon myös sellaisia värjäyksiä, jotka juuri saavat ihon näyttämään huonolta tai vaativat raskaan meikin väriä tasapainottamaan, mutta värin kantaja on tyyliltään muuten melko luonnollinen niin värjäys näyttää jotenkin ristiriitaiselta omaan silmääni.
Cecilia kirjoitti: Ja kaikki aiheesta puhuttaessa kehuvat kuorossa toistensa hiusvärien vivahteikkuutta, eikä kenenkään tukka ole mitenkään harmaa.
Tää on tärkeä pointti, se oma väri on monesti yllättävän kaunis, ei ollenkaan sellainen miltä se näyttää siellä juurikasvussa sen keinovärin rinnalla.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 09:30
Kirjoittaja Cecilia
Kosmetiikkakissa kirjoitti: Itselläni kuitenkin liian tumma väri tai punertava sävy tekevät ihosta todella elottoman ja kirjavan näköisen, joka vaatii paljon meikkiä, että en näyttäisi sairaalta.
Nyt kun aloin muistella omia aikojani värjätyllä kuontalolla, niin tämä täytyy allekirjoittaa täysin - näytin värjätyllä, tummalla ja vahvasti lämpimään taittavalla tukallani meikittömänä todella valjulta, ja iho näytti suorastaan harmaalta. En nyt toki nykyäänkään ole meikittä mikään kaunotar, mutta jotenkin oma väri sopii ihon ja silmien sävyyn huomattavasti paremmin.

Siksi ihmettelenkin, miksi juuri Suomessa hiuksia värjätään niin paljon. Ihonvärin puolesta suurimmalle osalle sopivat tuhkaiset ja vaaleat sävyt, mutta useat tunkevat päähän värin, joka sopii paremmin oliivi-iholle. Sitten tuota eroa kompensoidaan aivan liian tummalle meikkivoiteella, ja sekametelisoppa on valmis.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 09:57
Kirjoittaja ainokainen
Luin jostain, että Suomessa värjätään hiuksia enemmän kuin missään muualla. Ja nimenomaan tosi räikeitä värejä, kuten punaista ja mustaa. Mietin, että jengihän on täällä keskimäärin aika rock-henkistä, se saattaa vaikuttaa? Ainakin omassa nuoruudessa 90-luvulla värjättiin hulluna, mitä värjätympi sen parempi. Tuntuu, että viime vuosina on muotikin alkanut palaamaan luonnollisempaan lookkiin. Nykyään vahvasti värjätyistä hiuksista tulee sellainen vähän halpa, wt-vaikutelma.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 10:14
Kirjoittaja rhoda
Mun appivanhemmat kertoi yllättyneensä tuosta runsaasta värjäämisestä käydessään kymmenisen vuotta sitten Suomessa, juurikin nuo räikeät värit pisti kuulemma silmään. Itsekin värjäsin tuolloin ahkerasti, juoksin kampaajalla hakemassa vaaleita raitoja. Se jäi pois oikeastaan vasta sitten kun huomasin kuinka paljon se kuluttaa tukkaa. Vasta jälkeenpäin huomasin, kuinka vaalennettu hius väärensi mun ihon sävyä, olin ilman meikkiä aina todella pinkki. Omanvärisen tukan kanssa tuo efekti ei ole lainkaan niin räikeä, vaikka mulla on tosi herkkä ja helposti punoittava iho.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 11:02
Kirjoittaja lokakuu
http://aijaa.com/12nrLA

Jotain 15cm omaa väriä ja loppu haalistunut, monta kertaa värjätty. Näyttää tosi punaiselta, mutta eri valossa paljon harmaampi. Latvassa on viimeks vuos sitten värjättyä punaista, ruskeeta ja joskus blondattukin.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 12:28
Kirjoittaja bubbs
Kosmetiikkakissa kirjoitti: Ymmärrän, jos jotkut tykkäävät dramaattisista tai paljon omasta väristä poikkeavista värjäystuloksista (ja monelle ne varmasti sopivatkin!), mutta Suomessa näkee paljon myös sellaisia värjäyksiä, jotka juuri saavat ihon näyttämään huonolta tai vaativat raskaan meikin väriä tasapainottamaan, mutta värin kantaja on tyyliltään muuten melko luonnollinen niin värjäys näyttää jotenkin ristiriitaiselta omaan silmääni.
Just tämä! Usein näkee esimerkiksi sinänsä en shyvin huollettuja, värjättyjä ja leikattuja ns. räväköitä hiuksia, joiden parina valju, punakka, valkoisilla ripsillä ja kulmakarvoilla varustettu naamavärkki on jotenkin tosi onneton pari, vaikka se naama saattaisi olla ihan kelpo naama ilman sitä räväkkää tukkaa kontrastina. Luomutukka sen sijaan tuntuu kestävän ihan minkä sotamaalauksen tahansa, kaikki catwalk-mallit esimerkiksi, ja blanconakin on hyvä. Mun ymmärrykseen ei ikinä mene se räväkkä tukka ilman, että jaksaa somistaa itsensä sitten sopimaan siihen tukkaan.

(Vielä vähemmän ymmärrykseen menee se, että sitä räväkkätukkaakaan ei sitten jakseta ylläpitää, ja kohta on kulahtanutta punaista ja samanverran juurikasvua. Epäsiistimpää lookkia saa hakea, tuntuu että jopa sellainen luonnollinen spurguchic on freesimpi.)

Mou - Mä oon kokenut parhaaksi sävyntaittajaksi tummanvaalealle Schwatzkopfin Blondme Instant Blush Blonde Beautifier -sprayn sävyssä Ice. On tymäkkää, violetti suihke pilkuttaa myös seinät, ellei ole varovainen. Tämä on merkittävästi tehokkaampi kuin esim. Four Reasonsin hopeaspray, josta ei ollut kyllä mihinkään. Hopeashampoissa on tyhmää se, että kun se sävyvirhe on latvassa eikä tyvessä, tuntuu tosi kurjalta hinkata vahvaa shampoota latvoihin, kun normaalistikin shampookäsittelee vain tyven. Suihkeella voi kuitenkin painottaa sinne latvaan, eikä suotta tarvi samalla viilentää sitä valmiiksi viileää tyveä.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 14:47
Kirjoittaja Aridith
Ainakin Hollantii verrattuna suomalaiset värjää paljon enemmän ja tosiaan paljon dramaattisempia värejä. Aika monet hollantilaiset värjää, mutta aika lähelle omaa luonnollista väriä, raitoja ja sävyjä, muttei niin radikaaleja "vitivalkosia", pikimustaa tms.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Kesä 2017, 17:55
Kirjoittaja tiiti2
Kiitos ihanista ja motivoivista kommenteista Cecilia ja Kosmetiikkakissa - ja ihanaa, että tähän aihepiiriin on tullut paljon keskustelua.
Kosmetiikkakissa kirjoitti: mutta kampaajat AINA halusivat värjätä selkeästi tummemmaksi (tai muka vahingossa vaan kävi niin) tai yrittivät väkisin tyrkyttää punertavia sävyjä. Perusteluina oli, että tehdään "kunnolla näyttävän näköiset hiukset" tai, että "lämpö piristää mukavasti" tms. Pyysin ensimmäisten epäonnistuneiden käyntien jälkeen aina näyttää värikartalta mitä haluan, mutta useamman kerran silti kävi eri kampaajilla niin, että kampaaja kertoi väriä levittäessään, että hän sitten päätti väriä sekoittaessaan "lisätä mukaan lämpöä" tai "sekoittaa kuitenkin vähän tummemman ja näyttävämmän sävyn" WTF?! Satunnaiset kommunikaatio-ongelmat ovat tietty mahdollisia, mutta en oikein usko, että siitä oli kyse, kun en muillakaan elämänalueilla koe tulevani väärinymmärretyksi vastaavan kaltaisissa tilanteissa.
Tämä oli hauskasti summattu.&nbsp; :) Olen ymmärtänyt, että kampaajia ihan opetetaan siihen, ettei kaikkia asiakkaiden toiveita edes pidä suostua täyttämään. Opetus menee jotenkin niin, että kampaaja on estetiikan ammattilainen, ja hänen tulee tehdä työ, joka pukee asiakasta mahdollisimman hyvin. Täytyy siis olla tekemättä sellaista väriä, joka ei asiakkaalle sovi, ja leikata mahdollisimman edustava malli. Asiakas on sitten lopputuloksen nähtyään todella tyytyväinen ja niin vakuuttunut kampaajan ammattitaidosta, että haluaa palata tänne aina uudestaan.

Periaatteessa ihan järkevän kuuloinen opetus, mutta käytännössä taitaa vähän joka tytöllä olla aiheesta niitä ikäviä kokemuksia... Itse kun kävin viimeksi hiustenleikkauksessa, annoin mielestäni aika selkeät työohjeet: pituudesta takaa pois viisi senttiä ja edestä pari. Kampaaja totesi tähän, että okei, otan sit ihan reippaasti. Lopputuloksena takaa lähti viitisen senttiä ja etummaisista karvoista ehkä viisitoista... Olihan siinä toki kuivaa latvaa (kun on ollut niitä värjäyksiä ja vaalennuksia moneen kertaan) ja toki ne etukiehkurat nyt kauniisti korostavat kasvojani. Siinä on vaan nyt semmoinen juttu, että kun minä joudun työssäni pitämään hiuksiani kiinni, joudun kampaajan ottaman taiteellisen vapauden vuoksi käyttämään seuraavat neljä kuukautta jotain pinniviritelmää.&nbsp; ::)

Minulle on vähän tullut sellainen käsitys, että monet kampaajat suosittelevat monesti sopivimpana lookkina juuri sitä, mitä siitä helposti tuppaa tulemaan muutenkin. Vaaleat sävyt ja vaalennukset tapaavat puskea lämpimän suuntaan, joten moni suosittelee jo etukäteen "lisää lämpöä kasvoille" tai jotain vastaavaa. Jos hiukset ovat monen käsittelyn jälkeen haastavan kirjavat, mielellään tehdään "vähän syvempi" sävy, joka kauniisti kehystää kasvoja ja samalla peittää sen kirjavuuden. Tummempaan sävyyn saa varmasti ihan nätin taiton lisäämällä sekaan punaisen sävyjä, ja niitähän silloin suositellaan "piristyksenä muuten yksiulotteiseen" hiuksistoon. Jos sitten sitä punaista on jo valmiiksi tai edellisen käynnin jäljiltä liikaa, laitetaan tummempaan sävyyn sitä punaista taittamaan petroolin tapaista sävyä. Tämä on mulle kaupattu ehkä parhaalla perustelulla ikinä: "Sulla kun on niin lämpimän sävyiset silmät ja iho, niin lämpimän sävyiset hiukset olisivat liian matchy-matchy ja tarvit viileää kontrastiksi." Sitten kun siitä jää kauhtunut viherrys, voikin taas aloittaa vaaleammalla raidoittamisen, ja ekalla kerralla tuleekin nätti neutraalimpi vaalea, josta viimeistään seuraavan kevään koittaessa voisi lisätä lämpöä.

Tämä oli sitten tarkoitettu lähinnä itseterapoinniksi ja vertaistueksi eikä mollaamaan kampaajien ammattikuntaa.&nbsp; :) Olen tavannut monia loistavia ja asiakkaan toiveita toteuttamaan pyrkiviä kampaajia, mutta valitettavasti olen väreille herkistyttyäni joutunut jatkamaan etsintäkierrosta allergiavärejä käyttäviin kampaamoihin ja samalla vähän turhautunut.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Kesä 2017, 00:19
Kirjoittaja Kosmetiikkakissa
tiiti2 kirjoitti: Olen ymmärtänyt, että kampaajia ihan opetetaan siihen, ettei kaikkia asiakkaiden toiveita edes pidä suostua täyttämään. Opetus menee jotenkin niin, että kampaaja on estetiikan ammattilainen, ja hänen tulee tehdä työ, joka pukee asiakasta mahdollisimman hyvin.
Niinpä! Sinänsä varmasti hyvä neuvo, mutta toimii vain todella osaavan ja asiakastaan hyvin ymmärtävän ammattilaisen toteuttamana. Ammattitaitoinen ja esteettistä silmää omaava kampaaja osaa epäilemättä monesti nähdä paremmin mikä asiakkaalle sopii. Nämä osaajat vaan tuntuvat olevan todella harvassa. Sitten kun tätä opetusta noudattavat vähemmän ammattitaitoiset tapaukset niin lopputulos on taattu massatukka, jonkalaisia kampaaja tekee kaikille asiakkailleen. Tuntuu, että monet kampaajat miettivät enemmän miltä se itse hius näyttää (onko väri kivan näköinen) kuin miltä se väri näyttää osana asiakkaansa ulkonäköä.

Itse en kanssa missään nimessä halua väheksyä kampaajien ammattikuntaa. Tuntuu vaan, että ammattitaito vaihtelee paljon (mikä kyllä pätee melkeinpä alalla kuin alalla), ja on todella vaikeaa löytää niitä todellisia osaajia. Mielenkiintoista on myös, että Suomessa värin ja leikkauksen tekee sama henkilö, kun esim. Jenkeissä taas on tyypillisempää, että erikoistutaan joko leikkaamiseen tai värjäämiseen. Mietin vaan, että mahtaako tällöin olla helpompaa kehittyä taitavaksi osaajaksi juuri siinä omalla erikoistumisalueella.

Ja ymmärrän myös sen näkökulman, joka täälläkin nousi aiemmin esiin, että se värjääminen on osa kampaajan toimeentuloa. On kuitenkin aika lyhytnäköistä tyrkyttää värjäyksiä, jos asiakas ei ole niistä kiinnostunut tai etenkään, jos hänellä alkaa ilmetä herkistymisoireita. Itse ainakin olisin valmis maksamaan reilummin todella hyvästä leikkauksesta ja erilaiset hoito- ja rakennekäsittelyt ovat myös tapa lisätä liikevaihtoa. Mielellään myös maksaisin tuotteista sen kampaamon hinnan kuin tilaisin netistä, jos voisin ostaa ne kampaajalta, joka oikeasti osaa tuottaa minulle lisäarvoa tekemällä hyvän leikkauksen. Eli vaikka lopetin värjäämisen niin olisin silti mielelläni jatkanut kampaajalla käyntiä. Muutaman kerran olen tosin saanut hyvän leikkauksen, mutta valitettavasti nämä ovat tapahtuneet matkoilla.

Olisi kiva kuulla alan ammattilaisten kommentteja aihepiiristä. Jostakin kuulin, että väreille herkistyminen vaikuttaa jo nyt kampaamoiden työtilanteeseen.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Kesä 2017, 01:29
Kirjoittaja tiiti2
^ Värjäyksethän ne taitavat suurimman osan kampaajien tuloista tuoda. Ainakin mun kotikonnuilla kampaajista on hurjasti ylitarjontaa ja ainakin melkein kaikilla kampaajilla on tämän pitkittyneen taantuman myötä liian vähän asiakkaita. Ymmärrettävästi taloustilanne rohkaisee monenlaiseen asiakashankintaan.

Kampaajia myös koulutetaan aivan liikaa. Luin jonkun selvityksen, jonka mukaan yli puolet alalle valmistuneista ei työskentele päivääkään alalla. Silti alalla on ylitarjontaa työntekijöistä. Ainakin täällä päin kilpailua on lisännyt myös maahanmuuttajien perustamat parturit, jotka tekevät miesten hiustenleikkauksen (kuitillisena) 18 eurolla. Mutta nyt tämä menee jo vähän OT.&nbsp; :)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Kesä 2017, 09:42
Kirjoittaja Lilli
elly kirjoitti: Mulla olikin yllättävän paljon vielä raitoja jäljellä latvassa. Oon elänyt siinä luulossa, että niitä on enää pari senttiä jäljellä, mutta onhan niitä ainakin 10 cm nyt kun aurinko on kuluttanut raidat paremmin näkyviin. Varaan kyllä ensi viikolla kampaajalle ajan, jotta saan leikata kuivia latvoja pois. Suoravärihimo on tällä hetkellä tosi kova, mutta parempi varmasti odotella hiustenleikkuuta, jotta nämä ailahtelut helpottuisi. Jos rohkeus riittää, niin hiukseni ovat pian täysin luomut! :)
Mulla vähän sama vika, en ymmärrä miten latva voi taas olla nuin kärsineen ja blondatun näköinen vaikkei sitä vaaleaa jäänyt mielestäni kuin ihan vähän.&nbsp; :-\

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Kesä 2017, 09:49
Kirjoittaja Lilli
Mun oma kampaaja on erikoistunut ja opiskellut nyt nimenomaan värjäämisiä ja tosi upeita kuvia hänellä näyttää olevankin erilaisista värjäystyyleistä. Itse kun olen tämmönen omavärinen ikuinen kasvattaja niin en oikein kuulu (enää) hänen kohderyhmäänsä. Ei kuitenkaan onneksi huomauttele mitään oman värin tylsyydestä.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Heinä 2017, 07:58
Kirjoittaja elly
Lilli, ollaan kyllä kohtalontovereita tässä! Mun lähes täysin luonnollisen näköinen hiuksisto on nyt latvoista blondatun hampun näköinen. Mulla huonokuntoinen tukka aiheuttaa aina värikriisin, joten oon tässä pyöritellyt yhtä sun toista vaihtoehtoa, joiden seurauksena olisi tuohon vaaleaan latvaan ikuisesti tarrautunut pigmentti. Onneksi vakikampaajani palaa juuri lomaltaan, joten pääsen saksimaan ennen suoraväreillä leikkimistä.

Täällä on ollut paljon mielenkiintoista pohdintaa! :) Mun oman värin kasvatus alkoi kemikaalikuorman pienentämisen vuoksi, mutta myös puhdas uteliaisuus oli osasyynä. Luin paljon tätä ketjua ja Long hair communityn vastaavaa ja halusin itse kokea voiko oma väri muka olla koko hiuksessa niin eri sävyinen kuin juurikasvussa, kuten foorumeilla väitetään. ;D (Voi se!) Kasvatuksen myötä olen jäänyt koukkuun värjäämättömyyden helppouteen. Ei tarvitse miettiä juurikasvua ja hiusten sävy on aina ns. puhdas, eikä sitä tarvitse taittaa kylmempään tai lämpimämpään.

Olen joutunut pohtia paljon omaa asennettani hiusteni väriin. Tietyllä tapaa siihen omaan tummanvaaleaan väriin piti kasvaa sisään, koska kontrastiseen lopputulokseen tottuneena vertasin lookiani aina siihen. Oon kuitenkin kalpea ja väritykseltäni melko herkkä, jota oma väri korostaa todella kauniisti. Silmieni väri ja ihoni sävy tulevat ihan eri tavalla esille värjäämättömien hiusten luomassa harmonisessa kokonaisuudessa. Ainakin omasta mielestäni tuntuu, että tällaista vaalean ja hailakan värimaailman omaavaa oma väri pukee kauniisti. Hiusväreillä oli todella vaikeaa saada aikaan yhtä luonnollista ja pehmeää sävyä.

Välillä ihmetyttää tämä yleinen asenneilmapiiri, että värjäämättömät hiukset olisivat jotenkin vähemmän huolitellut kuin värjätyt. Onneksi maantiemyönteisyys tuntuu lisääntyvän jatkuvasti ja luonnollisuus onkin ollut jo hetken muodissa. Lapsilla on värjäämättömät hiukset, enkä muista koskaan nähneeni lasta, jolla olisi tylsät ja ankeat hiirenharmaat hiukset. Missä vaiheessa värjäämättömät hiukset muuttuvat tylsäksi ja huolittelemattomaksi lapsuuden jälkeen?

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Heinä 2017, 15:43
Kirjoittaja Ananas
^Varmaan teini-iän epävarmuus ja oman tyylin etsiminen saa monet aloittamaan värjäyskierteen, jonka katkaisu ei ole kauhean helppoa. Tämäkin ketju sen todistaa, pitkä kuin mikä, sisältää monen monta "ongelmaa" ja näkökulmaa.&nbsp; :)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Heinä 2017, 22:17
Kirjoittaja Kosmetiikkakissa
elly kirjoitti: Oon kuitenkin kalpea ja väritykseltäni melko herkkä, jota oma väri korostaa todella kauniisti. Silmieni väri ja ihoni sävy tulevat ihan eri tavalla esille värjäämättömien hiusten luomassa harmonisessa kokonaisuudessa.
Joo, sama täällä. Itselle sopivat meikkisävyt löytyvät jotenkin myös helpommin, kun niitä ei yritä sovittaa värjäyksen kanssa yhteen vaan iho ja hiukset ovat ikään kuin "samaa sarjaa" eli samat sävyt pukevat niin ihoa kuin hiuksiakin :D eikä tarvitse meikkipohjalla yrittää sovittaa hiusten sävyä ihoon sopivaksi. Nyt meikillä voi keskittyä korostamaan omia hyviä puolia ja meikkipohjalla lähinnä peitän epäpuhtauksia ja satunnaista epätasaisuutta. Enää ei tarvitse meikkipohjalla tehdä ihosta elävän näköistä, kun epäsopiva hiusväri ei tee ihosta kalman kalpeaa ja kirjavan näköistä.
elly kirjoitti: Välillä ihmetyttää tämä yleinen asenneilmapiiri, että värjäämättömät hiukset olisivat jotenkin vähemmän huolitellut kuin värjätyt. Missä vaiheessa värjäämättömät hiukset muuttuvat tylsäksi ja huolittelemattomaksi lapsuuden jälkeen?
Liittyisikö tämä jotenkin siihen, että nuorempana ainakaan ei välttämättä osaa valita itselle sopivia sävyjä vaatetukseen niin sitten, jos vaatteet ovat voimakkaan värisiä, niin hiukset näyttävät siinä rinnalla jotenkin tylsiltä.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 11:44
Kirjoittaja Mou
anannas kirjoitti: ^ Tosi hyvin on vaalentunut! Mä kokeilisin tohon varmaankin Poly Color -sävyteshampoota sävyssä 15, keskivaalea. Kokemuksia löytyy haulla tältä foorumilta aika hyvin tästä kyseisestä markettiväristä, se on omaan väriin palaajien keskuudessa varsin suosittu "villasukkaväri".&nbsp; :) Jos 15 ei toimi (eli on liian vaalea) niin 22 tummanvaalea on sitten seuraava askel, mutta epäilen, että se vetää liian tummaksi. Joka tapauksessa se toimiva viileä sävy tulee muuttamaan yleisilmettäsi asteen tai puoli tummemmaksi, kun pohja on noinkin sävykäs. Poly Colorit kyllä haalistuu pesussa, ja nimenomaan hyvään suuntaan tässä tapauksessa.&nbsp; :ts
Kuva
Kiitos neuvosta! Ajattelin tänään tai huomenna käydä ostamassa tuon sävyn, vaikka vähän jännittää. Tummempi yleisilme ei haittaa ollenkaan, toivottavasti vaan ei tule liian tumma tuollakaan sävyllä ja että on oikeasti viileämpi kuin kauhean lämmin. Kauan uskaltaa pitää hiuksissa? Ja mitenköhän tuo levitys, juurikasvusta alaspäin? :D En ole ihan varma laittoiko kampaaja juureen jotain sävyä viimeksi, mutta omalta väriltä näyttää.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Heinä 2017, 15:58
Kirjoittaja kaarina
^ Siitä on jo muutama vuosi aikaa kun itse olen viimeksi tuolla värjännyt, mutta neuvoisin noudattamaan paketin ohjeita tai jopa tekemään testisuortuvan.&nbsp; :)
Itse ehkä laittaisin kuitenkin koko päähän juurikasvua säästelemättä, tasaisemman lopputuloksen vuoksi, mutta joku toinen saattaisi haluta säästellä niitä muutamaa kasvanutta senttiä omaa väriä. Makuasia!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 18 Heinä 2017, 23:43
Kirjoittaja tiiti2
Nyt tarvisin vertaistukea.&nbsp; ;D Mikä vaihe oman värin kasvatuksessa on teidän mielestänne ollut raskain?

Viimeisestä raidoituksesta on nyt kolme kuukautta ja tuli vähän seinä vastaan. Voi tätä iloista kirjavuutta!&nbsp; ;D Niskasta pukkaa omaa ihanaa väriä, edestä omaa väriä hopeisilla raidoilla. Raidoitetussa osiossa on eri kampaamokerroilta kahta eri sävyä ja nyt kesän kunniaksi tässä on vielä mukana komeasti keltaista taittoa...

Katselin jo sopivaa kampaaja-aikaa ajatuksena raidoittaa oman väristä raitaa sekaan. Mutta en nyt kuitenkaan, enenen, laitan tukan kuukaudeksi niskaponnarille ja ajattelen sitten uudestaan. Todennäköisemmin saisin tähän kirjavuuteen vielä yhden hiusvärin lisää, ja jännätä millainen taitto siitä löytyy auringonvaloaltistuksen jälkeen. Jos oikein ahdistaa niin hankin hopeahoitoainetta. Color Maskille olen kyllä herkistynyt, ja siinä olisi kai yksi lisäsyy ihan vain sietää nykytilannetta.

Muoks. Ostin viime viikolla elämäni ensimmäisen suolasuihkeen, ja se on ollut erinomainen tuomaan tuuheutta ja suitsimaan nopeasti rasvoittuvaa omaa tyveä. Tuo Biozellin suihke vain tuoksuu mun nenääni todella voimakkaasti. Kun saan tuon pullon kulutettua, voisin kokeilla tehdä siihen itse uuden satsin suolasuihketta. Netin syövereistä taatusti löytyy resepti jos toinenkin.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 20:16
Kirjoittaja enna
^Mulle itselleni kasvatuksen vaikein vaihe on ollut aina siinä, kun kasvattelua on vuosi pari takana, ja iskee totaalikyllästyminen. Yleensä siinä vaiheessa olen tehnyt värille jotain, joka antaa enemmän tai vähemmän (joskus peruuttamatonta) takapakkia kasvattelulle. Kannattaa hyyyvin tarkasti miettiä mitä tukalleen tekee, jos oikeasti haluaa oman värin koko päähän. :)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 19 Heinä 2017, 21:22
Kirjoittaja Kosmetiikkakissa
tiiti2 kirjoitti: Mikä vaihe oman värin kasvatuksessa on teidän mielestänne ollut raskain?
Mulla oli varmaan se, kun omaa väriä näkyi jotain 2-3 senttiä ja siitä sitten ehkäpä siihen asti kunnes omaa väriä oli joku 10-15 senttiä. Pidin paljon hiuksia kiinni niin sitten, kun sen värjätty osa meni ponnariin tai nutturaan niin se oma väri erottui ikään kuin omana kokonaisuutenaan, eikä värikontrasti enää erottunut niin rumasti.

Mulla tosin oman värin ja värjätyn osan ero ei ollut montaa astetta, mutta rumimmaksi siitä teki se, että värjätty osa oli selkeästi lämpimämpi ja sen rinnalla oma kylmempi väri näytti harmaammalta kuin oikeasti on. Mulla on ruskeat hiukset, joissa oli vähän tummempi väri niin tilanne oli tietty vähän erilainen kuin vaalennetuissa hiuksissa. Kesä voisi olla siinä mielessä hyvä aika kasvatella omaa väriä, että aurinko saattaa vähän raidoittaa hiuksia tehden kirjavuudesta vähän tasaisemman näköistä.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 20 Heinä 2017, 11:19
Kirjoittaja Aridith
Mulle parin vaihe oli ne ensimmäiset 10cm. Mun aloitustilanne oli tummanruskea juuri-vaaleat latvat ombre. Annoin ensin omaa sävyä kasvaa aika mitan, ennen kuin aloin sävyttää omaa hiusta. Se vaalea juurikasvu yhdistettynä tummarusekaan ja siitä sitten taas vaaleaan...Kun siitä päästiin sävytettiin mun hiukset huippuhienosti eikä oikeastaan tarvinnut enää kärsiä :).

Mulla on kotona nyt väriä piristämässä Colormask Honey, Caremel ja Pearl. Niillä tuon vähän vivahdetta ja vaihtelua väriin.&nbsp; :ts Hiukset on kasvaneet tosi pitkäksi ja ennen niskassa ollut aurinkoa ei-koskaan nähnyt osa alkanut puskea esiin. Aikamoinen värikirjo taas.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 21 Heinä 2017, 12:07
Kirjoittaja tupsumato
Terve, täällä yksi vertaistukiryhmäläinen omaa väriä kasvattelemassa. Mulla taitaa juuri nyt olla se omasta mielestä v-mäisin vaihe menossa: omaa kuparimaantienharmaamikälie-väriä puskenut semmoisen 10cm (sen verran, että väri alkaa hahmottua) ja loppulatva vähän yli hartioiden on semmoista riemunkirjavaa sekamelskaa. Pari vuotta kotiblondauksia vähän kerrallaan ja pari viikkoa Aasian aurinkoa ilman suojaavia aineksia saivat latvan kyllä erittäin elovenamaiseksi, mutta ei pysty matkustamaan hiustenhaalistusretkelle aina talven tullen, joten alkuvuodesta totesin blondailun riittävän.&nbsp; 8) Erityisesti oma niskahius todella tummaa latvaan verrattuna. Kampaajani laittoi riskillä tummia raitoja sekaan, mikä vähän tasotti yleisilmettä.

Pari hutikeikkaa color maskien kanssa on vetänyt erityisesti päälyhiukset kaaaauniin pastellinsinisiksi - se on onneksi haalistunut jo pois. Ymmärrettävästi vähän jännittää siis mikään kokeilu tässä vaiheessa, vaikka esimerkiksi kc:n sävyttävät shampoot kiinnostaisivat kovasti. Tummentamista ajatellen suositeltu caramel mask oli liian vanukasmainen omaan makuun. Uusimpana jännityksenä istuin juuri kahvinaamio päässä pari tuntia - veikkaan, että mikäli joku kiilto tarttui niin sekin on liian hennamaisen oranssi. Pakko kuitenkin kokeilla. Saksanpähkinän kuoren kokeileminen naamiona kiinnostelisi myös, mutta en ole vielä keksinyt mistä sitä löytäisin.

Fiksuhan antaisi tämän nyt vaan olla, mutta suunnittelen silti visiittiä kampaajalla tiedustellakseni, olisiko tälle jäätävälle rajalle mitään tehtävissä ilman koko kuontalon käsittelyä.&nbsp; ::)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 21 Heinä 2017, 23:48
Kirjoittaja tiiti2
Kiitos taas teille kaikille ihanille vastauksista. Ja tupsumadolle tervetuloa palstalle!

Luulen myös, että jos saisi tuon värjätyn osan ponnarille, niin loppu sujuisi helpommin. Epäilen että omat harmaat hiukset myös luovat harmaamman yleisvaikutelman lämpimää värjättyä osuutta vasten. Onneksi mulla hiukset kasvavat nopeasti, mutta kyllä tätä nyt vaan joutuu silti jonkun kuukauden sietämään. Helpointa olisi, kun vaan osaisi unohtaa koko projektin. Tällä tiellä nyt pysytään!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Heinä 2017, 03:56
Kirjoittaja Kermalehmä
Kiitos Photobucket kaikkien kuvieni poistamisesta.&nbsp; :#
Sinne meni kaikki kuvat mun kasvatusoperaation edistymisestä. Täytyy varmaan laittaa tänne joku päivä joku kollaasi noista poistetuista kuvista.

Tässä mennään tällä hetkellä, kävin kampaajalla napsimassa kuivat latvat pois, mutta ei musta edes tunnu, että pituutta ois lähtenyt. Sitten heitin latvaan turkoosin/sinisen suoravärin, koska sitä nyt sattui vaan olemaan kaapissa. Siniseen asti siis on omaa väriä päässä. (Toivottavasti tää kuva ei oo ihan valtava.)

Kuva

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Heinä 2017, 21:55
Kirjoittaja Morrigan
^Ihanat <3

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Elo 2017, 08:15
Kirjoittaja Constantine
Tällä hetkellä ois noin 8cm omaa väriä päässä. Kun pitää hiuksia kiinni, niin näyttää ihan siedettävältä. Olen kyllä huijannut sen verran, että olen käyttänyt Biozellin värinaamiota ja pessyt saman merkin tummien hiusten shampoolla vuorotellen noin kerta viikkoon. Oman väriseen hiukseen nuo ei minulla tartu laisinkaan, mutta tasoittavat kohtuullisen hyvin rajapintaa värjätyn hiuksen kanssa.&nbsp; Ensi viikolla lähtee taas pari senttiä värjättyä latvaa pois&nbsp; :)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Elo 2017, 10:31
Kirjoittaja Aridith
Vaikka mulla on kokonaan oman värinen letti huijaan jatkuvasti värishamppoilla ja hoitoaineilla :D. Mulla on KC maskeja Vanilla, Honey, Pearl ja Caramel. Ne taittaa mun omaa väriä kivasti vaihtelun vuoksi vaikka ne ei tee mitään dramaattista eroa, muuttaa vaan sitä sävyä jollaisena valossa ja auringossa kiiltää. Mulla on luonnostaan eloveenatukka, mutta noilla saa siihen vivahteeseen mukavasti vaihtelua kun vaalea on muka niin tylsä. Lähtevät myös aika nopeasti irti, joten mitään pysyvää "vahinkoa" ei saa aikaan. Juuri nyt käytän honey maskia, hiuksista tulee oikeasti hunajaisen vivahteiset. :l En voi lopettaa näiden ihailemista!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Elo 2017, 10:38
Kirjoittaja Lilli
Mulla on vaikein vaihe ollut myös tuo 4 cm --> 10 cm. Mutta senkin jälkeen tasaisesti olen kriiseillyt hiusteni värin kanssa. Nyt huomaan oman värin seassa muutamia harmaita hiuksia ja sekin ärsyttää.&nbsp; :-\

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 05 Elo 2017, 19:44
Kirjoittaja Aaa
Ihanan väriset Kermalehmän omat hiukset&nbsp; :l. Antoi taas motivaatiota tähän omaan, toivottoman h-i-t-a-a-s-e-e-n, kasvatusoperaatioon!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 15 Elo 2017, 12:31
Kirjoittaja tupsumato
Ei hitto että alkaa näyttää ihan todella kulahtaneelta tuo vaalennettu latva kun omaa hiusta on kasvanut jo noin sen maagisen 10cm verran. Uskomatonta hamppua. Lisäksi alan syttyä tuohon paljastuvaan hiusväriini sen verran, että en jaksaisi yhtään odotella. Latvan raidoittaminen kiinnostelisi, mutta opiskelijabudjetilla ajatus ei ihan kamalasti lämmitä plus raidan pitäisi todenäköisesti olla vanhaan malliin tosi tumma, ettei ala vihertää. Koko pään värjäys never again.&nbsp; ;D

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 15 Elo 2017, 20:00
Kirjoittaja Lilli
Musta helpointa oli kasvattaa vaalennetun latvan kanssa ja jos kaipaa vaihtelua niin tummempaa (lähellä omaa väriä) colormaskia latvaan niin sai enemmän oman värisen kokonaisuuden. Joten suosittelen kokeilemaan colormaskia ennen värjäystä.

Hei kävin muuten uudella kampaajalla ja puhuttiin vaihtelusta, värjäämisestä jne. Kampaaja sanoi että älä värjää hiuksia, hän ei minuna värjäis. Oli ihana kuulla tämmösellä maantienharmaalla tukalla. Leikkasin muuten otsiksen, radikaalein muutos vuosiin.&nbsp; 0_0 :O <3

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 18 Elo 2017, 08:20
Kirjoittaja tupsumato
Itse en ole löytänyt tyydyttävän väristä maskia.&nbsp; :-\ Caramelilla lotrasin vähän aikaa, mutta siitä tuli liian purppuraisella tavalla vanukasmainen ja päätin ottaa suoran luovutuksen taktiikan. Keväällä mulla oli smurffitukka no2 kun kuvittelin coffeen tarttuvan kivasti vaalennettuun tukkaan. Ei muuten se varsinainen kahvivärjäyskään tuottanut tulosta!&nbsp; :D

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 18 Elo 2017, 10:43
Kirjoittaja Lilli
Minkävärinen sun oma väri on tupsumato?

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 18 Elo 2017, 10:52
Kirjoittaja ellen
Mie sekoitin useammasta suoravärivaahdosta sopivan sävyisen seoksen, jolla sain tummennettua vaalennettua latvaa sopimaan paremmin oman värisiin hiuksiin. Useita värejä sekoittamalla oli helppo säädellä myös sävyn tummuutta sekä tuhkaisuutta. Yksi väri ei olisi auttanut hiusten värieron tasoittamisessa, mutta useammalla värillä sai jo aikaan todella hyvän lopputuloksen.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 21 Elo 2017, 16:21
Kirjoittaja Aridith
Oon huomannut tuon saman. Mun latvat on siistitty Toukokuussa 2016 ja eivät ole mitenkään huonossa kunnossa. Jos olisin jättänyt siistimättä latvat yli vuodekis värjättynä...Huh-huh :D.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Elo 2017, 09:10
Kirjoittaja tupsumato
Lilli kirjoitti: Minkävärinen sun oma väri on tupsumato?
Vähän kupariin taittava maantienruskea. Iän myötä on se kupari vähän vähentynyt ja väri tummentunut. Onneksi - en ole koskaan välittänyt porkkanaväristä, paitsi silloin kun innostuin hennailemaan. :D

Edit. Tekisi ihan kamalasti mieli kokeilla tuota Biozellin chocolatea, mutta ei sekään taida riistovaalennettuun tukkaan tarttua toivotusti.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Syys 2017, 21:04
Kirjoittaja Aridith
Mä oon hurahtanut KC color mask Honey versioon. Mun hiukset on yleensä vähän sellainen heinäpaalin/kypsän viljan värinen eloveena, joka on tosi kaunis, mutta kiva saada vähän vaihtelua. Colormaskin kanssa hiukset on vähän tummemmat, hunajaisemman ja syvemmän väriset. Tykkään kyllä hurjasti!

Jos ei värjätä voi, niin 50 shades of blonde olkoot :D. Eihän nuo KC maskit kovin tiukkaan tartu tai suurta eroa tee, mutta muuttaa hiuksen vivahdetta juuri sopivasti ja vivahteethan on vaaleissa hiuksissa se juttu. Aurinkoraitoihin tosin KC:n maskit ei halua tarttua! Tai ainakaan ei onnistu tummentamaan niitä ihan yhtä paljon. Vaikka kuinka kutkuttaisi vetää punainen colormaski päälle ja olla punatukka taas, kyllä tuo vaalea sopii tällaiselle laknanvalkealle tytölle.

Tässä pari kuvaa, pahoittelen muikeaa ilmettä, mun uudet lääkkeet turvottaa koko kroppaan enkä oikein tiedä miten päin olla :p. Pitkäksihän tuo reuhka on venähtänyt! 1,5v sitten oli long bob :s.

Kuva
Kuva

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 22 Syys 2017, 07:15
Kirjoittaja Constantine
Miten menee muilla oman värin kasvattajilla? Täällä alkaa olla lähellä vuoden värjäämättömyyden rajapyykki. Toistaiseksi ei oikeastaan edes tee mieli värjätä, uskomatonta kyllä. Hiuksista leikattiin reilusti pois, joten värjättyä latvaa on jäljellä alle 10cm. Otsatukka on kokonaan omaa väriä. So far so good.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 22 Syys 2017, 08:46
Kirjoittaja Lilli
Kävin kaverin luona ottamassa kuvia (on siis kuvaaja) ja hän kysy että minkä väriset sun hiukset oikein on, kun ne näyttää tässä valossa ihan ruskeilta mutta valokuvassa paljon vaaleammalta. Vastasin et tällaiset normi suomalaiset maantienväriset. No ei noi kyllä oman väriset hiukset oo, näyttää ihan värjätyltä. Ööh ?? Siis oliko tuo kehu vai? Joo, siis näyttää hyvältä tuo väri.&nbsp; Hah kiitti. :T :O

Pienet rippeet vaalennusta latvassa, omaa väriä kasvateltu nyt aika tasan neljä vuotta. Ei oo värjäyshimoja ollut kunnolla aikoihin, tykkään vaivattomuudesta ja onhan tuo värikin ihan kiva. Päänahka oireilee, en tiedä johtuuko syksystä, väärästä shampoosta vai mistä. Tuntuu että hiukset menee ihmeen tunkkaiseksi, ei siis varsinaisesti rasvaiseksi. Ei ole aiemmin ollut tämmöistä. Onko muilla ollut?

Muoks: Siis hurraa, neljä vuotta oman värin kasvatusta takana! Tosin tän piti olla valmista tässä vaiheessa, ei ihan oo.&nbsp; :D En oikeastaan tainnut silloin neljä vuotta sitten uskoa että jaksaisin olla värjäämättä näin kauan. Mukavuudenhalu ja terveys voitti turhamaisuuden ja nyt huomaan että hyvä niin, tää on kaunis näinkin.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 22 Syys 2017, 19:34
Kirjoittaja Morrigan
^Ois hauska nähdä kuvia sun hiuksista.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 05 Loka 2017, 01:15
Kirjoittaja Aridith
Tulen tänne taas KC colormaskieni kokeilujeni kanssa! Mun uusi suosikki on viime suomen reissulla mukaan tarttunut Vanilla. Sillä tuli tuhkainen, vähän hiekan värinen letti. Tosi kaunis! Tykkään tosi paljon siitä, että Colormaskia käyttäessä jää raitoja omasta väristä.

Oon pikkuhiljaa oppinut nauttimaan värjäämättömistä hiuksista, löytänyt sopivia tuotteita muhittelumaskeille, joita käyttää tottakai pääosin sellaisen itsensä hemmottelumoodin löytämiseen. Eri shamppoiden käyttäminen erilaisille lopputuloksille supersilkkitukasta karkeampaan surffitukkaan. En edes kerkeä kaipaamaan värjäystä, etenkin kun sävyä voi vähän tuunata Colormaskeilla, jotka kuitekin häipyy parissa pesussa pois.

Kuva
Kuva

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Loka 2017, 21:22
Kirjoittaja Tahiti
Onpas kiva ketju tueksi oman värin kasvattamiseen. Olen 20 vuotta värjännyt hiuksia ja nyt ajattelin katsoa millainen oma väri on. Viimeksi värjäsin toukokuussa. Ensimmäinen etappi on otsiksen kasvatus oman väriseksi. Se tapahtuisi varmaan ensi keväänä. Minulla on vaaleampi latva ja nyt kesän jäljiltä oma väri on auringon vaalentama, joten aika hyvä ajoitus aloittaa tämä pitkä projekti.

Edit.Aridithin hiukset ovat tosi kauniit. Oma suosikki on tällä hetkellä biozellin raspberry jota sekoitan hoitsikkaan ja hiuksiin tulee kiva mansikkablondi sävy. Vaikea tosin sanoa mitä tämä tekee värjäämättömään osaan, ainakin hiukan kiiltoa ja yhteneväisyyttä latvan kanssa. Helpottaa kasvattelua myös.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Marras 2017, 09:11
Kirjoittaja Neriana
Olisiko täällä antaa suosituksia, että millä saan vaaleista raidoista vaalean ruskeat? Ei nuo raidat oikein nyt sopineetkaan ja haluaisin palata takaisin ruskean sävyihin. Omat hiukset on keskiruskeat ja raidat saavat kyllä erottua joukosta esim. vaaleampana ruskeana. Toisi kuitenkin vähän eri vivahteita hiuksistoon eikä väri olisi täysin tasapaksu. Mietin KC Colormaskeista Lattea tai Toffeeta, mutta onkohan ne liian hentoisia sävyjä?
Periaatteessa kaikki käy _kunhan ei taita punertavaan_

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Marras 2017, 21:53
Kirjoittaja elly
^ Mulla on ollut tuo Toffee-sävy ja siinä oli mun mielestä lämmin/punertava sävy.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 11 Marras 2017, 22:08
Kirjoittaja millamagia
Miten saatte kasvatettua oman värin? Itsellä omaa väriä juuressa joku 12cm ja tuntuu hankalalata kun latvat ja pituudet vaaleammat. Hiuksissa siis vaalennusta ja raitoja, oma väri on 8 asteinen. Ei ollut nyt varaa kampaajalle ja tuskastuin ja laitoin pituuksiin Goldwell soft color sävyn 8N ja nyt pituudet on jotain kellertävän tummanvaaleita??? Kuluuko tää sävy pois ja miten saan kasvatettua oman värin joka viileämpi? Pelkään että sorrun taas raitoihin.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 12 Marras 2017, 11:17
Kirjoittaja elly
^ Minun hiuksistani Goldwell Soft Colorit ovat haalistuneet täysin pois. Jos haluat nopeuttaa haalistumisprosessia, niin osta apteekista askorbiinihappoa ja muhittele hiuksissa esim. shampooseen sekoitettuna. Monella juureksella on hyviä kokemuksia askorbiinihappohaalistelusta. :) Värinhaalistusvinkkejä-ketjussa on muistaakseni lisää informaatiota asiasta.

Mulla on tukka lähestulkoon täysin oman värinen ja valitettavasti täytyy myöntää, että paras keino kasvatukseen on pitkä pinna. Oman värin kasvatuksen alussa mä mittasin juurikasvua, kokeilin eri lisäravinteita ja muhittelin öljyjä minkä ehdin. Mulle oli kaikista vaikeinta unohtaa hiukset ja antaa niiden kasvaa rauhassa, mutta oikeasti se toimi. Sorruin kerran raitoihin, mutta mun karhean hiuslaadun kunto kärsi blondauksesta niin paljon, että aloin kasvattaa raitoja pois melkein heti. Tuo raidoituskerta pidensi mun oman värin kasvatusprojektia vuodella.

Oletko valmis luopumaan pituudesta tai pysyttelemään samassa missä olet nyt? Mä yritin hetken kasvattaa omaa väriä ja pituutta samaan aikaan, mutta siitä ei tullut mitään. Mulla suurin motivaattori kasvatukseen oli hiustenleikkuu. Muutin hiusmallin tasapituisesta kerrostettuun, mikä poisti värjätyn hiuksen määrää paljon. Ei mennyt kauaa, että lyhyemmät kerrokset olivat täysin omaa väriä. Yhteen aikaan myös mikrotrimmasin kuukausittaisen kasvun itse, niin värjäämättömän hiuksen osuus pääsi valtaamaan alaa mahdollisimman nopeasti. Tsemppiä kasvatukseen! :) Pahimpina aikoina voit ottaa itsellesi jonkun tavoitteen, että nyt päätän etten leikkaa hiuksia ennen toukokuuta tms.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 12 Marras 2017, 20:43
Kirjoittaja Tahiti
Minulla on pahimpiin kellertävän vihertäviin kriiseihin auttanut biozellin raspberry color mask. Hetken kun pitää, taittaa hyvin pois noita kammoamiani värjeä. Oma hiusten sävy on 8 ja värjätty latva vaaleampi 10.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 04 Joulu 2017, 22:31
Kirjoittaja elly
Nyt sitten iski kyllästyminen. Tykkään omasta väristäni tosi paljon tällä hetkellä, mutta muutoksenhalu ajaa mua kohti liukuväriä. Normaalisti pidän omaa väriäni tummemmista hiuksista, mutta vaalea juurikasvu on paljon kamalampi riesa kuin oman väriseen tyveen tehty ombre. Saa nähdä päädynkö nyt jatkamaan värjäämättömällä linjalla vai vaalennanko latvoja. Mulla on pari ruskeaa suoraväriä tallessa, mutta oon jotenki kyllästynyt suoravärienkin kanssa pelleilyyn, tai lähinnä siihen suihkukaapin pesemiseen niiden jäljiltä. :D Oon kyl ikuisesti tässä ketjussa, jos käyn aina välillä vetämässä uuden ombren latvoihin heti kun saan kasvatettua edellisen pois. ::)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Joulu 2017, 20:52
Kirjoittaja tupsumato
Neriana kirjoitti: Olisiko täällä antaa suosituksia, että millä saan vaaleista raidoista vaalean ruskeat? Ei nuo raidat oikein nyt sopineetkaan ja haluaisin palata takaisin ruskean sävyihin. Omat hiukset on keskiruskeat ja raidat saavat kyllä erottua joukosta esim. vaaleampana ruskeana. Toisi kuitenkin vähän eri vivahteita hiuksistoon eikä väri olisi täysin tasapaksu. Mietin KC Colormaskeista Lattea tai Toffeeta, mutta onkohan ne liian hentoisia sävyjä?
Periaatteessa kaikki käy _kunhan ei taita punertavaan_
Latte ei välttämättä ole niin paha, mutta pari kertaa vaalennetut hiukset siniseksi vetäneenä suosittelen testiraitaa. :D
Omiin vaaleisiin jämiin kampaaja kokeili color mask beige -shampoota ja se kyllä tummensi ihan kiitettävästi, mutta oli punertava. Sekoittamalla sitä ja fudgea tuli vähän vielä tummempi.

Oma tilanne huutaa jotain ratkaisua - latvoissa on väriä kivasti tasoittanutta tummaa raitaa, mutta haluaisin toisaalta ennemmin vaalean latvan ja omanvärisen tyven - tilanne, joka normaalisti kesäisin järjestyisi itsestään. Arvon tässä, kehtaanko vaivata taas kampaajaa, joka on vasta saanut latvani tasoiteltua tummemman sävyiseksi :---------D Oman värin saavuttanut osio saa pysyäkin moisena.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 09 Joulu 2017, 12:27
Kirjoittaja Aaa
Itsellä on kasvatusprojektin helpottamiseen laitettu vaaleita raitoja. Sinänsä hyvä, että oma (suht vaalea) väri on tummempi kuin latvat, mutta väriero on aika suuri. Mietinkin, että pitäisikö jossain kohtaa laittaa color maskia (ruskeaa olisi kaapissa, jos sitä johonkin sekoittaisi), vai miten pitkään näillä todella blondeilla raidoilla kehtaa mennä, kun oma väri näyttää aika harmaalta sitä vasten.
Onkohan tuo color mask ruskea viileän sävyistä? Tai onko vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä? Leikkaan sitä mukaa kuin vain pystyn, mutta haluan, että hiukset yltää jotenkin kiinni.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 13:09
Kirjoittaja Tahiti
Ilokseni huomasin että otsatukka on täysin omaa väriä ja muut hiukset puoliponnarille laittamalla tulee tosi kiva oman värinen look. Olen nyt ollut 8 kk värjäämättä ja tuntuu siltä että haastavin vaihe on ohi. Hyvä jatkaa vuoteen 2018!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Tammi 2018, 23:42
Kirjoittaja bubbs
Aaa kirjoitti: Itsellä on kasvatusprojektin helpottamiseen laitettu vaaleita raitoja. Sinänsä hyvä, että oma (suht vaalea) väri on tummempi kuin latvat, mutta väriero on aika suuri. Mietinkin, että pitäisikö jossain kohtaa laittaa color maskia (ruskeaa olisi kaapissa, jos sitä johonkin sekoittaisi), vai miten pitkään näillä todella blondeilla raidoilla kehtaa mennä, kun oma väri näyttää aika harmaalta sitä vasten.
Onkohan tuo color mask ruskea viileän sävyistä? Tai onko vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä? Leikkaan sitä mukaa kuin vain pystyn, mutta haluan, että hiukset yltää jotenkin kiinni.
Sinänsähän vaaleampi alaosa taitaa yhä olla ihan ajanmukainen, näinä aikoina on aika kiitollista kasvattaa blondauksia pois. Entä joku tymäkkä hopeatuote taittamassa raidoitetun osan lämpöä vähempään?
Esim.

Kuva

Tämä on älyttömän tehokas taittamaan sävyä kylmään.

Sain joskus jotain vaalennusaineen mukana tulleita hopeahoitoainepussukoita, jotka ovat ihan pökerryttävän tehokkaita, harmi kun sitä ei taida olla purkkitavarana. Joitain muita hopeahoitsikoita löytyy, täytyisikin kokeilla se muutaman euron Saiturinpörssissä maksava.. Itse en tykkää käyttää hopeashampoota, kun shampootan mielummin vain tyvialuetta ja just se on jo lähtökohtaisestikin tarpeeksi kylmä, taittoa pitäisi saada pituuksiin ja latvaan. Sulla kuitenkin on varmasti paljon vaaleampi raidoitus kuin minun tummanvaaleat latvani, sulla ehkä miedompikin taittaja auttaisi asiaan.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 04 Tammi 2018, 08:48
Kirjoittaja Aaa
^joo hopeashampoo - ja hoitis onkin tällä hetkellä käytössä. Mutta mietin, jos blondit ei oliskaan enää niin blondit vaan jos niihin sais vähän väriä. Taitaa tosin olla mahdottomuus, kun oma väri on niin vaalea villasukka, että todennäköisesti raidoista tulisi vaan tummemmat ja/tai lämpimämmät kuin oma väri eli ehkä on vaan parempi mennä noilla blondeilla latvoilla, ja niitä edelleen vaaleentaa hopeatuotteilla..vaaleammat latvat kun on tosiaan ihan jees nykyään, ja sitähän kampaajakin tavoitteli.

Tää oman värin kasvatus vaan kestää niin kauan&nbsp; ::)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 17 Maalis 2018, 10:13
Kirjoittaja enna
Saako tuota wella color fresh 7/19 enää mistään vai onko valmistus lopetettu? Muutaman nettikaupan katsoin läpi, loppu näyttäisi olevan tosi monesta paikasta.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 17 Maalis 2018, 15:54
Kirjoittaja Jewely
^En osaa vastata kysymykseesi, mutta mulla olisi tuota yksi pullo, josta on käytetty yhden kerran ihan pieni määrä eli pullossa on ainakin 3/4 jäljellä :)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 19 Maalis 2018, 20:47
Kirjoittaja Hanzku
Kyllästyin aiemman hiuskatastrofin korjauksen tuloksena tulleeseen turhan blondattuun tukkaan, se sellainen selvästi puhkivaalennettu hiuskypärä, jossa juurikasvu alkaa kuin seinästä. Nyt istun polycolorit päässä. Tyveen laitoin 22:sta ja siitä alaspäin 15:sta. Katsotaan onko seurauksena luonnollisempi liukuvärjäys vaaleampaan latvaan vai totaalinen jatkokatastrofi ja huomenna uutta väriä hakemaan. Onneksi on kylmä jotta saa laittaa joka tapauksessa aamulla pipon päähän kun vie muksua päiväkotiin.&nbsp; ;D

Edit. Väristä tuli yllättävänkin hyvä! Jostain syystä ehkä hiukan punertava tuo sävyteshampoon sävy 22, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Liukuvärjäys onnistui niin ettei jäänyt selviä rajoja vaan sain mielestäni onnistumaan shadow roots tyyliin, olisi voinut ehkä jopa vetää tummemman värin vielä hieman pidemmällekin latvaa kohti. Olen oikeasti yllättynyt tuloksesta.&nbsp; ;D Olin ihan varma että tästä tulee seuraava katastrofi jota joutuu jotenkin paikkailemaan.

Mutta tämän jälkeen alkaa siis oman värin kasvattelu. Olen alkanut saada lieviä ärsytysoireita hiusväreistä, pelkään että olen allergisoitunut, joten nyt on pakko lopettaa ainakin nämä hapetteelliset värit. (Tämän värjäyksen suoritin niin, etten laittanut väriä ihan tyveen saakka. Ja tietysti sitä kuitenkin paikoin sinnekin meni ja huuhtelun jälkeen jälleen polttelua, joten tulipahan varmistettua ettei näinkään enää kannata värjätä)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 23 Maalis 2018, 06:55
Kirjoittaja Neve
Tuossa aiemmin puhuttiin KC Colormask Brown-shampoosta ja sen tehosta tummentaa vaaleaa tukkaa. Todellakin toimii :ts Ostin tämän joskus kun olin tummempi tukkainen, joten shampoo oli jäänyt lojumaan hyllyn perälle. Oma värini on vähän pähkinäisen ruskea nykyään ja siinä oli vaaleita raitoja ja jotain kupariseen taittavaa vanhaa väriä pituuksissa.
Kastelin hiukset ja levitin tätä shampoota sekoitettuna Fudgen Clean Blonde-shampooseen ja unohdin eilen puoleksi tunniksi päähän, vaahdotin hyvin ja pesin. Tuli niin luonnollinen ja kiiltävä lopputulos, selkeästi tummeni, yleisilme on nyt ruskeampi. Tästä tuli nyt vakiotuote kylppäriin.
Noista colormaskeista ja muista suoraväreistä en oikein enää välitä, kun hiuksista tulee alkuun niin ylivärjätyn näköiset ja helposti laikukkaat kun tarttuu epätasaisesti.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 23 Maalis 2018, 22:04
Kirjoittaja Aridith
Noi KC Colormaskit on ihan ykkösiä, vaikka mun projekti on nykyään sinäänsä valmis ja kasvatan enää pituutta käytän noita maskeja tuomaan vaihtelua. Tosin en näin talvella oikeen pysty, kun hoitoteho on liikaa. Onko noissa shampoissa kuinka tehokas taitto?

Mun projekti näyttää tältä, en ole oikeastaan tehnyt mitään hiuksille 6kk paitsi leikannut otista.&nbsp; :ts Kesää odotellen, menossa pahin villasukkakausi.

Kuva
Kuva

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Maalis 2018, 23:13
Kirjoittaja Aaa
^Ootko siis Aridith käyttänyt KC Colormaskin hoitoaineita ja niissäkö riittää taittoteho? On muuten nätti tuo sun väri&nbsp; :)

Mä olen pari kertaa laittanut KC Colormaskin brown -shampoota juurikin kuivaan tukkaan, antanut vaikuttaa 5-20min, vaahdottanut ja huuhtonut. On tullut ruskeampaa sävyä blondattuihin latvoihin, mut lähtee myös pois jo pesussa, parissa pois. Ja kuivattaa mun tukan ihan korpuksi. Siksi olenkin ajatellut, että voisin ostaa sitä hoitoainetta, jos on tehokasta.


Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 29 Maalis 2018, 01:13
Kirjoittaja Aridith
Kiitos! Mä käytän vallan KC hoitoaineita, en oo koskaan kokeillu noita shampoo versioita. Mulla taittaa selkeästi sitä sävyä kohden mitä laitan, näkyy selkeä ero taitossa. Aikoinaan ”värjäsin” vallan hiukset punaiseksi tuolla hoitoaineella, tarttu kun tauti. Kyllähän tuokin peseytyy pois, mutta myös kerrostunut jos haluaa eikä pese usein syväpuhdistavalla.

Mulla on 4 eri väriä vaaleaa KC maskia, joilla suhdanne sävyä kun kyllästyttää. Hoitaviahan ne on, joten mulla toimii paremmin kesällä kun aurinko kuivattaa hiuksia, muuten vähän rauhan hoitava.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Huhti 2018, 21:55
Kirjoittaja Aridith
Tässä kuvaa KC Colormask Honeyn 30 min muhittelun jälkeen. Selkeästi muuttaa mun yleensä vähän tuhkaan(?) taittavaa hiusta kultaisemmaksi, kun vertaa tuohon ylempänä olevaan kuvaan :). Kuva vähän rakeinen jostain syystä, mutta kyllähän tuo kultaisempi on kuin normaalisti. Yleensä pesen kunnolla syväputsarilla ensin, sitten maski 30min väh. ja sen jälkeen vielä jollain kevyemmällä shampoolla.

Kuva

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 09 Touko 2018, 18:57
Kirjoittaja Happy
Tulin tänne tsemppaamaan omaa väriä halajaville. Olisinko jo kolmasti kasvattanut oman värini takaisin. Ekalla kerralla lyhyestä pikimustasta polkasta jossa kesti kolmisen vuotta. Sitten hetken mielijohteesta päätin tukan ollessa täysin omaa väriä, niin värjätä sen Olia hiusvärillä joka taisi olla asteen vaaleampi omaa sävyä. Hiuslaatu tuntu aivan ihanalta sen jälkeen ja väri oli huikea, se fiilis kuitenkin hävisi ennenpitkää ja jäljelle jäi kuivunut liukuvärjäys jota sai odotella taas pois kasvavaksi. Sitten kun se urakka oli ohi, niin ajattelin ettei pienet raidat pahaa tee. No näyttihän nekin hyviltä, mut taas joutui myöntämään että luonnonkiharan tukan latvusto on itsessään kuivaa ja värjäys ei sitä ainakaan auta.

Tähän päivään. Nyt tukka ulottuu rinnalle ja koen että viimisetkin raidanjämät on hävitetty. Nostankin nyt oikean käteni ilmaan ja lupaan, että neljättä kertaa en tähän ryhdy!

Puhumatta nyt siitä kuinka paljon rahaa on tällä päätöksellä säästänyt. Tämä on oikein hyvä just näin <3

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Touko 2018, 09:29
Kirjoittaja Aaa
Aridith, no aika paljon sulla muuttaakin tuota väriä nuo muhittelut. Hyviä variaatioita kaikki&nbsp; :)

^ 4 kertaa! Nostan hattua! Ihan tää ensimmäinen (ja viimeinenkin?!?) kerta tuntuu ihan riittävälle&nbsp; :D. Mulla on omaa väriä ehkä vasta 10cm, ja sen lisäksi oli tosi paljon liian vaaleita raitoja siitä alaspäin hiusten pääliosassa. Värjäsin blondit osat Loreal Excellence 7:lla, jolla sain hiukset yllättävän saman sävyisiksi. Mutta kyllä tuntuu silti, että se sävy ei ole kaikista optimaalisin, vaan se oma väri on just se oikea, joka käy ihonsävyyn. Tosin oon ihan varma, että raitojen laitto houkuttelisi itseänikin jossain vaiheessa, mutta niitäkin pitää sitten olla laittamassa "koko ajan", se kun ei mun mielestä ole kovin nättiä, että ne raidat lähtee sitten puolivälistä päätä.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Touko 2018, 14:15
Kirjoittaja Happy
^Mä teen sulle nyt palveluksen ja annan neuvon että don't do it. Mielummi sit joku sitruunamehu aurinkoraitahommelia kesän kunniaks, mut hitsi se näyttää pöheliltä kun sellaset puoliraidat alkaa niskasta.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Touko 2018, 17:04
Kirjoittaja Aaa
^Joo samaa mietin, että sitten on sellaisessa raitojen laitto kierteessä, jos siihen sortuu. Koska just toi tilanne, että latvat raidoilla, niin ei. Yritän pitäytyä kaikesta värjäämisestä tästä eteenpäin, kunhan nyt ensin saisin edes tämän ekankin Oma väri takaisin -projektin loppuun :D

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 22 Touko 2018, 23:45
Kirjoittaja Nakitar
Kolme vuotta meni, mutta nyt on kokonaan oma luomuväritukka&nbsp; 8)
Yllättävän (tumman) ruskea, kun muuten olen niin kalpeaihoinen. Mutta oli ihanaa käydä kampaajalla nipsaisemassa vihoviimeiset mustaksi värjätyt latvaosuudet pois.&nbsp; :ts

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Touko 2018, 10:14
Kirjoittaja Kermalehmä
Mulla olis nyt se tilanne, että voisin napsaista viimeisetkin värjätyt latvat pois. Mutta... en pysty enkä halua! Vaaleanpunaisista latvoista on nyt tullut niin mun juttu, että tulen varmaan jatkossakin pitämään ne. Noi vanhat kuivuneet voin leikkauttaa pois, mutta sitten kyllä pyydän uuden vaalennuksen latvaan. Hmm. Ehkä teenkin niin, että leikkautan hiukset kokonaan omaksi väriksi ihan vaan, jotta näen miltä se näyttää. Ja myöhemmin voinkin sitten jatkaa latvan vaalennusta. Ei latvoja lasketa, eihän? ;)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 26 Touko 2018, 20:23
Kirjoittaja Lilli
Onnea nakitar tavoitteen saavuttamisesta!

Kermalehmä, tarttuuko tollainen pinkki väri värjäämättömään hiukseen vai vaatiiko vaalennuksen aina alle?

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Touko 2018, 11:15
Kirjoittaja Kermalehmä
Lilli, vaatii vaalennuksen, koska pidän sitä ennemminkin ihan vaaleanpunaisena kuin tollaisena kirkkaana pinkkinä.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 12:03
Kirjoittaja sv1
Hanzku kirjoitti: Kyllästyin aiemman hiuskatastrofin korjauksen tuloksena tulleeseen turhan blondattuun tukkaan, se sellainen selvästi puhkivaalennettu hiuskypärä, jossa juurikasvu alkaa kuin seinästä. Nyt istun polycolorit päässä. Tyveen laitoin 22:sta ja siitä alaspäin 15:sta. Katsotaan onko seurauksena luonnollisempi liukuvärjäys vaaleampaan latvaan vai totaalinen jatkokatastrofi ja huomenna uutta väriä hakemaan. Onneksi on kylmä jotta saa laittaa joka tapauksessa aamulla pipon päähän kun vie muksua päiväkotiin.&nbsp; ;D

Edit. Väristä tuli yllättävänkin hyvä! Jostain syystä ehkä hiukan punertava tuo sävyteshampoon sävy 22, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Liukuvärjäys onnistui niin ettei jäänyt selviä rajoja vaan sain mielestäni onnistumaan shadow roots tyyliin, olisi voinut ehkä jopa vetää tummemman värin vielä hieman pidemmällekin latvaa kohti. Olen oikeasti yllättynyt tuloksesta.&nbsp; ;D Olin ihan varma että tästä tulee seuraava katastrofi jota joutuu jotenkin paikkailemaan.
Millainen lopputulema tuosta Polyn 15:sta? Blondattuja pituuksia pitäisi saada tasoitettua oman 6-7 tasoisen tyven kanssa. Latvat sais ehdottomaati jäädä vaaleammiksi, koska liukuvärjäys-efekti. Mutta tällä hetkellä ysiä ja kybää vilisevä latvusto on hitusen liian vaaleaa mun makuun, vaikka nätisti liukuukin tyvestä. Colormaskeilla en jaksa läträtä, kun lopputulos ei ole niin pysyvä ja tymäkät kestovärit on ehdottomasti no-no.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Kesä 2018, 12:19
Kirjoittaja Hanzku
PC15 ei mulla kovin kauaa puhkiblondatussa latvassa näkynyt, suoravärit tarttuu mulla paremmin koska hiuksen kunto on mitä on...&nbsp; Mutta se PC15 taitaisi olla neutraali 8.0 jos pitäisi lähteä arvioimaan tasoa.

Mulla oli ajatus tuon kanssa se, että häivytän blondatun ja oman värin rajaa niin, että tummempaa 22:sta levitin tyveen, oman värin ja blondatun rajakohtaan ja vedin myös siitä hieman alaspäin blondattuun hiukseen, ja vaaleampaa 15:sta siitä alaspäin, niin ettei jää uudestaan selkeää rajaa tummemmasta väristä. Laitoin siis molemmat värit yhtäaikaa jolloin sekoittuivat keskenään puolessa välissä. Siinä tarkoituksessa toimi hyvin eli ei jäänyt selkeää rajaa siitä tummemmasta tyvestä vaikka nyt on molemmat värit haalistuneet.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Elo 2018, 10:52
Kirjoittaja Mimmuli
Vajaa 5kk oman värin kasvattelua takana. Sitä ennen värjännyt vuosia tummaksi ja ennen oman värin kasvattamisprojektin aloitusta vaaleanruskeaksi raidoittamalla.
Auttakaa mitä teen näille latvaosuuksille, joista puskee oranssin ja kultaisen kirjavuus läpi? 😬 Hopeatuotteita kokeiltu, violettia suoraväriä kokeiltu, goldwell colorsoft 10v ja 10bs kokeiltu. Lopputuloksena kirkastaa vaaleat raidat, mutta ei tee tuolle tummemmalle oranssille mitään.
Nyt viimeksi laitoin colormask vanillaa ja se vähän tasapainotti.
Väri saisi mieluusti olla lähellä juuren väriäkin, joten olisiko liian tumma vetää colormask coffee tuohon?
Vaaleammanruskeita colormaskejakin mietin, mutta pitäisi olla kylmäsävyinen, en tykkää lämpimistä sävyistä. Sillä tää tukka ällöttää nyt pahasti. Laittaisin kuvan, muttacen osaa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 05 Elo 2018, 09:25
Kirjoittaja Tahiti
Tsemppiä Mimmuli kasvatukseen. Heitän ehdotukseksi biozellin pinkin, jota laimentaa hoitaineeseen. Omalla kohdalla blondattu latva taittaa sillä ruusukultaan ja omaan väriin tarttuu sen verran että juurikasvun raja ei erotu niin selvästi. Itsellä nyt 15 kk kasvattelua takana. Toisin sanoen 15 kk juurikasvun katselua kun se pikkuhiljaa etenee, nyt korvan kohdalla. Fiksumpi olisi kasvattelun alussa käynyt kampaajalla tekemässä häivytyksen, sulla olisi sen verran mittaa että sekin olisi hyvä idea.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 31 Elo 2018, 19:15
Kirjoittaja Aaa
Rasvottuuko teillä tuo oman värin osuus nopeasti? Mulla on otsatukka ja sitä pitäs pestä melkeen päivittäin. Hoitoainetta käytän vain värjättyihin pituuksiin ja shampoona luonnonkosmetiikkaa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 31 Elo 2018, 22:22
Kirjoittaja Aridith
Alkuun mulla joo, mutta saattoi olla vääriä tuotteita ja ilmasto yhdistelmänä. Nykyisin ei. Pesen pituudet 1-2 krt viikko, otsatukkaa kerran enemmän.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Syys 2018, 20:34
Kirjoittaja Aaa
^No aika hyvin! Käytätkö muotoilutuotteita hiuksissa tai laitatko jotenkin otsista? Itse tällä hetkellä olen mennyt pelkällä pesulla enkä ole laittanut hiuksia mitenkään enkä käyttänyt mitään muotoilutuotteita. Yleensä laitetut hiukset ei niin paljoa rasvoitu.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Syys 2018, 21:06
Kirjoittaja Aridith
En laita! :) Mulla on hiukset letillä tai poninhännällä arkisin. Otsis ihan sellaisenaan villinä ja vapaana :D. Mun hiukset rasvoittuu aika hitaasti, mutta toki tosi herkkiä sille, että millaista shamppoota käyttää. Yritän pitää pitkää pesuväliä, kun mun hiuspohjarukka on aina kauhean kuiva ja kutiseva. Sillon kun värjäsin, se oli sellaisella veriruvella koko ajan. Pituuksien kanssa riittää hyvin kerta viikkoon pesu, otsis vaatii sen yhden kerran extraa. En ole kuitenkaan kokenut mitenkään ongelmalliseksi. Mulla on melkein aina ollut otsis, sekä värjättynä että ilman. Mulla oli värjäyksen lopetettua ongelmana yhtenä syksynä se, että ihan hirveä liimatukka koko ajan, luulen kuitenkin että Hollannin superkostea ilmasto yhdistettynä liian hoitaviin tuotteisiin. Nyt ei ole enää muutamaan vuoteen ollut mitään ongelmaa, kun osaa pysyä poissa lässäyttävistä ja liian hoitavista tuotteista. Ne saa kyllä pituudetkin sellaiseksi, ettei naurata :D.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Syys 2018, 21:21
Kirjoittaja Lilli
Mulla rasvoittuu, jotenkin on lähtenyt päänahan oireilut aivan lapasesta ja oli jo pakko mennä ihotautilääkärille. Päänahka rasvoittuu, kutisee, punoittaa jne. En tiedä liittyykö mitenkään omaan väriin, luultavasti ei. Vaikka ehkä värjätessä päänahka sai välillä kunnon kemiallisen kuorinnan?

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Syys 2018, 21:46
Kirjoittaja Aridith
Käytätkö ollenkaan mitään kuorintoja päänahalle nyt? Mulla oli piikki rasvoittumisessa ja kutinassa joskus 6kk-1vuosi akselilla kun lopetin värjäyksen, mutta rasvoittuminen rauhoittui kyllä sitten.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Syys 2018, 21:08
Kirjoittaja Lilli
En käytä, en edes tiedä millaisia niitä on. Onko jotain valmiita paketteja olemassa?
Taidan kärsiä taliköhnästä joka räjähti käsiin stressaavan elämänvaiheen aikana. Eikä mikään tunnu auttavan. Pitäiskin varmaan mennä tuonne kys. aiheen ketjuun tutkimaan taas asiaa.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Syys 2018, 21:40
Kirjoittaja Aridith
Ainakin matrixilla ja Davinesilla on, varmasti muillakin. Mun suosikki on I.C.O.N. Shift Detoxifying Treatment. Mut sitä saa aina metsästää pitkin nettiä. Kannattaa etsiä itselle sopiva tuote. Niitä on paljon, nutta mainostetaan vähän.

Mulla ja mun isällä on tuo taliköhnä, molemmat pestään hiukset välillä Ceridal ihoöljyllä. Ensin suihkutetaan päänahkaan suihkepullosta, annan olla hetken tai joskus yön yli. Sitten pesu. Auttaa kutinaan ja siihen kamalaan ihon hilseilyyn. Muttei ole kovin siistiä puuhaa :D.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 08 Syys 2018, 18:10
Kirjoittaja Aridith
Mua on alkanut kiehtoa paluu punapääksi. Joskin tiedän, että se on melkein mahdotonta mun hiuspohjalla. Henna tottakai. Oon kuitenkin pitkällä pinnalla kasvattanut nämä persepituiseksi, sitten jos haluan taas oman värin pitäisi leikata ja aloittaa bobista taas.

Pois se minusta!

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 09 Syys 2018, 16:31
Kirjoittaja Tahiti
Niin sitten kävi että viime kuun puolessa välissä tuli tarve laittaa hiukset ja kävin laittamassa balayage tyyliin vaaleita raitoja hiuksiin häivyttämään juurikasvurajaa. Pyysin sellaisen värjäyksen mistä ei tulisi näkyvää juurikasvua. Rakastan tätä tukkaa, kuukausi sitten laitettu ne häivytetyt raidat eikä juurikasvusta mitään tietoa. 15 kk katseltu oma juurikasvu hävisi samalla. Lämmin suositus, jos tökkii se oman värin ja värjätyn hiuksen raja. Ehkä parasta kun rasvoittumisongelma pieneni samalla ja liukkaakseen hiukseen tuli rakennetta kun joukossa on pieni osuus vaalennettua hiusta.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 15 Syys 2018, 12:12
Kirjoittaja Aaa
Aridith, don't do it! Itse olen pian 2 vuotta kasvatellut ja häivytellyt hennaa hiuksista. Hennahan ei lähe millään tukasta, mutta mun kampaaja vaalensi sitä ensin pari kertaa ja sitten alettiin laittaa vaaleita raitoja, jotta pystyin edes jotenkin alkaa kasvattaa omaa väriä. Oman värinen juurikasvu kun näyttää ihan hirveälle harmaalle sitä punaista vasten.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 15 Syys 2018, 15:15
Kirjoittaja Aridith
Joo, kyll taitaa jäädä värjäämättä. Mut jotenkin sellainen plääh&nbsp; tylsä olo oman väristen hiusten kanssa :D.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 16 Syys 2018, 16:36
Kirjoittaja Aaa
^eikö edes kesä tehnyt aurinkoraitoja ja siten vaihtelua tukkaan? Pysy lujana&nbsp; ;)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 18 Syys 2018, 20:10
Kirjoittaja Aridith
Oli niin kuuma kesä, ettei oikein voinut edes olla ulkona ilman, että muuttuu paahtopaistiksi :D

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 21 Syys 2018, 10:08
Kirjoittaja Hanzku
Sen täytyy olla tämä syksy joka saa kaipailemaan uusia hiuksia, ja erityisesti punasävyisiä. :D Minä menin jo niin pitkälle, että ensin kokeilin Maria Nilan suoravärillä kupari-punainen sekoitusta (joka tietysti tarttuu vain vaalennettuun latvaosioon, oma väri ei muutu ainakaan näillä suoraväreillä pätkääkään). No jotenkin se näytti kivalta ja menin niinkin pitkälle, että hain eilen kaupasta Logonan kasvivärin no. 20 eli karamelliblondi. Kerrankin olin aikuinen enkä laittanut koko päähän, vaan tein testiraidan. Testiraita ei nyt edes erotu tuolta hiuksistosta, eli nyt mietin että pitäisikö a) olla fiksu ja unohtaa koko juttu, b) laittaa se päähän joka tapauksessa, testiraidasta tuli kuitenkin mukavan jämäkän oloinen muihin hiuksiin verrattuna vai c) mennä vielä kauppaan ja hakea jokin punaisempi sävy samalta merkiltä ja sekoittaa näistä kahdesta väristä astetta tujumpi väri jotta se näkysi hiuksissa. ::)

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 21 Syys 2018, 10:41
Kirjoittaja Lila
Minuakin niin välillä ahistaa tämä oma väri. Tai siis latvoissa on edelleen vaalennusta, mutta omanväristä pituutta on aika lailla. Onneksi (!) tuo vaalennettu ja pari vuotta sitten sokkivärjätty latva vetää välillä vihreään&nbsp; :P&nbsp; - hyvä tekosyy suoravärjäillä latvaa välillä punaisen sävyillä. Ei tosiaan minullekaan tartu omaan väriin lainkaan, mutta tuottaa latvaosaan laimennettuna kivoja ruusukullan sävyjä.


Miksei sitä vaan voi olla tyytyväinen&nbsp; :3

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 25 Syys 2018, 09:05
Kirjoittaja Lilli
Aridith kirjoitti: Ainakin matrixilla ja Davinesilla on, varmasti muillakin. Mun suosikki on I.C.O.N. Shift Detoxifying Treatment. Mut sitä saa aina metsästää pitkin nettiä. Kannattaa etsiä itselle sopiva tuote. Niitä on paljon, nutta mainostetaan vähän.

Mulla ja mun isällä on tuo taliköhnä, molemmat pestään hiukset välillä Ceridal ihoöljyllä. Ensin suihkutetaan päänahkaan suihkepullosta, annan olla hetken tai joskus yön yli. Sitten pesu. Auttaa kutinaan ja siihen kamalaan ihon hilseilyyn. Muttei ole kovin siistiä puuhaa :D.
Kiitos, Ceridalia löytyy kaapista. Sitähän voisi kokeilla.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 25 Syys 2018, 09:07
Kirjoittaja Lilli
Minäkin olen miettinyt josko kokeilisi punaista colormaskia, mutta no tuskimpa se sitten mullakaan tarttuu omaan väriin. Sellainen vieno punertava hehku olisi ihana. Joka lähtisi pesussa pois.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 25 Syys 2018, 10:35
Kirjoittaja Hanzku
^Minä testasin vielä uudelleen Maria Nilan kuparilla ja tällä kertaa lantrasin vähemmän hoitoainetta mukaan. Ja yllätys, tällä kertaa tarttuikin myös omaan hiukseen*. Blondatut latvat veti tietysti kirkkaan oranssiksi, mutta omassa hiuksessa tuo väri on tosi kiva, hienoinen kuparin sävy näkyy ainakin luonnonvalossa.
Ja aloin pelätä että Logonasta jostain syystä tulisikin oranssi (kuten latvat Nilalla), joten en ole uskaltanut laittaa sitä päähän siitä huolimatta että testiraita ei erottunut lainkaan muista hiuksista.&nbsp; ;D

*omaan hiukseen = värjämättömään hiukseen :D Onhan tuo blondattu latvakin omaa hiusta.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 21 Loka 2018, 08:34
Kirjoittaja Aaa
Mä täällä mietin, että pitänee käydä taas joku väripurkki ostamassa, jotta saa noi vanhat auringossa entisestään vaalentuneet raidat lähemmäs omaa väriä. Kävin sitten kampaajalla napsaisemassa 10cm latvoista pois ja tuli kuin uusi tukka! No okei, jäihän niitä raitoja vielä, mutta nyt tän kanssa pystyy taas elämään&nbsp; :ts. Ei taida kovin pitkä matka olla enää kokonaan oman väriseen tukkaan, huh mikä projekti ollut&nbsp; ;D.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Loka 2018, 16:11
Kirjoittaja millamagia
Neuvoja miten saan oman värin vaivattomasti kasvatettua? Eli oma väri vaalea punertava, nyt vaalennettu hius ja juuresta 3cm omaa väriä mikä juuressa näyttää harmaalta. En halua mitään punaista väriä lätkäistä päähäni. Mikä olisi latvoille hyvä kasvattelu väri tai mitä teen kun häiritsee tämä latvojen vaaleus ja eri värisyys juureen. Kampaamossa laittavat aina tuhkan sävyä ja pitkään luulinkin että se on väri joka sopi mutta ei. Nyt siis lämmin vaalea väri latvoissa ja on ihan ok mutta liian vaalea. Onko vinkkejä, pelkään että sorrun värjäämään taas juuren jos en saa latvoja kivoiksi.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 04 Joulu 2018, 12:22
Kirjoittaja Aaa
Siis tää oman värisen tukan rasvoittuminen&nbsp; &nbsp; :#

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 05 Joulu 2018, 09:39
Kirjoittaja Lila
Minulla on kuulkaa taas kokonaan oma väri! Leikkelin viimeisetkin vaalennetut latvat vek - ja nyt ollaan siellä normaalissa tummantummanvaaleassa - tai mikä lienee tuhkainen vaaleanruskea. Tukka näyttää tosi terveeltä - päänahka ikävä kyllä ei, on inhottavan voimakasta psoria tänä talvena.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 12 Joulu 2018, 16:58
Kirjoittaja Tahiti
Milla Magialle hiukan myöhäinen vastaus, mut suosittelisin tekemään vaaleita raitoja osaan juuresta, että saat liukuvasti vaalennettua hiusta. Raidoilla pystyy venyttämään kivasti värjäysväliä. Mulla oli 15 cm juurikasvu, johon otin vaaleita raitoja tasoittamaan juurikasvu kohtaa viitisen kuukautta sitten. Päälimmäiset hiukset jäi omanväriseksi ja ei ole tullut tarvetta värjätä uudelleen.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 09 Kesä 2019, 22:23
Kirjoittaja Aaa
Onko täällä vielä muita kasvattajia? Itse leikkasin lyhyen polkan pari kuukautta sitten, mutta siltikin jäi blondattua väriä vielä n.10cm. Kauan tää operaatio kyllä kestää! Mutta nyt ollaan jo huomattavasti paremmalla mallilla, kun lähtökohta oli vuosia hennattu tukka.

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 28 Kesä 2019, 07:33
Kirjoittaja Mir
Mäkin leikkasin joskus maaliskuussa tukasta aikamoisen pätkän, että sain vaalennetut osiot kokonaan pois. Nyt on siis polkka kokonaan omalla värillä ja tukkavitamiinikuurit on aloitettu, jotta hiukset kasvais takasin mahdollisimman nopeesti. ;D

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 30 Syys 2019, 18:33
Kirjoittaja millamagia
Oon nyt joku 6kk krrrasvattanut omaa väriä vaalennetusta ja raidoitetusta hiuksesta. Tällä hetkellä juuri menee ihan lintassa ja latvat taas ovat kuivaa. hiukset tuntuu ja näyttää ohuilta vaikka niitä on paljon, yksittäiset hiukset vaan on ohuita. väri juuressa näyttää läpikuultavalta ja tosi ruman vaalean harmahtavan maantien väriseltä. En tiiä mitä tehdä. Hiukset aina olleet tärkeät ja nyt ne on huonoimmat vähään aikaan. Näyttää siis huonoilta. Vinkkejä?

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Loka 2019, 15:07
Kirjoittaja ellen
^ Kuiviin hiuksiin kannattaa kokeilla CWC-pesua, eli hoitista latvoihin ennen sampoopesua. Sillä saa kosteutusta ja kiiltoa latvoihin. Oletko kokeillut ryhdistää hiuksia keratiinihoitiksella tai laminoinnilla? Niistäkin on apua liian lättänöiden hiusten kanssa. Entä oletko kokellut suoravärejä hiusten väriä piristämään joko lämpimämpään tai kylmempään suuntaan? Ihan joku väriä sisältävä hoitiskin saattaa jo riittää värin virkistämiseen, vaahtoväri antaa vieläkin voimakkaamman sävyn.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Loka 2019, 20:43
Kirjoittaja Memmuuh
En ole värjännyt hiuksia noin 1,5-vuoteen ja enää aivan vähän vaalennettua latvoissa. Oma väri on yllättävän kiva keskiruskea eikä tunnu yhtään siltä, että pitäisi värjätä. Oma väri ollut päässä viimeksi kai 14 vuotta sitten. ::)

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Loka 2019, 21:23
Kirjoittaja enna
Keksi jotain hauskaa värjätylle osuudelle. Raidoita, värjää, sävytä, mutta älä koske omaan väriin!

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 02 Loka 2019, 14:18
Kirjoittaja millamagia
Kiitos vinkeistä. Aion nyt vaahtosävyllä sävyttää latvaa viileämmäksi vaihteeksi. onkin pitkään ollut lämpimän sävyinen, kunhan ei liian harmaaksi mene, se ei sovi. ehkä tää tästä ja juurenkin rasvoittuminen varmaan tasoittuu kunhan kasvaa oma väri pidemmäksi. On jo aika kiva liukuväri.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Loka 2019, 14:40
Kirjoittaja Sassy
Täällä myös oman värin kasvatus -projekti menossa. Raidoitin hiukset vaaleammaksi viimeksi kesäkuun alussa. Syyskuun alussa lisäsin oman värisiä raitoja hieman häivyttämään rajaa blondin latvan ja ruskean tyven välillä. Kuitenkin väri jäi omaan silmääni turhan lämpimän vaaleaksi kokonaisuudessaan, joten iskin päähäni sävyttävän hoitoaineen. Viileän ruskea sävyte teki hiuksista vihervät, joita taitoin suklaanruskealla neutraalimmaksi. Seurauksena latvasta tuli ensin mukavan ruskea, kunnes muutaman pesukerran jälkeen latva olikin punaisen oranssi. Nyt olen jatkanut sävyttelyä ja hiusten väri tuntuu muuttuvan joka pesun jälkeen. Katsotaan kauanko jaksan jatkaa tätä&nbsp; ;D

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Loka 2019, 20:23
Kirjoittaja Hilippa
Mä olen jo todella lähellä oman väristä tukkaa! Mun värjäyshistoria on siis sellainen, että vuosikausia värjäsin hiukseni mustaksi. Viimeisen värjäysvuoden taas pikkuhiljaa vaalensin sävyä: mustasta ensin mustanruskeaan ja sitten tummanruskeaan. Viimeisestä värjäyskerrasta on nyt melkein 2,5 vuotta.

Kun aloitin oman värin kasvattamisen, niin alkuvaihe tuntui tosi vaikealta, koska kontrasti oman värin ja värjätyn välillä oli niin kova: oma hius näytti silloin tosi harmaalta verrattuna värjättyyn. Mun kampaaja on ollut ihan mahtava ja aina on kehunut mun omaa väriä, mutta mulla kesti oma aikani ennen kuin se mun silmään näytti hyvältä. Nyt tykkään jo siitä kuitenkin kovasti! :)

Viimeksi kävin noin kuukausi sitten kampaajalla ja silloin jäi jo iso osa viimeisistä värjätyistä latvoista lattialle. Tälläkin kertaa leikkautin eteenpäin pitenevän polkan ja nyt värjättyä hiusta jäi enää etuosan pidempiin hiuksiin. Eli seuraavan kerran kun käyn hiuksia leikkauttamassa, niin sitten on jo ihan kokonaan oma väri päässä!

Kuva

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Loka 2019, 20:37
Kirjoittaja Lila
^Ihan todella kaunis, sävykäs kahvinruskea!

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 03 Loka 2019, 22:28
Kirjoittaja Neve
^^Aivan ihana väri!

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 04 Loka 2019, 16:20
Kirjoittaja Hilippa
Kiitos Lila ja Neve! :)

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 05 Loka 2019, 09:56
Kirjoittaja millamagia
Hilippalla ihana oma väri hiuksissa.

Itse mietin että minkä värinen tämä oma väri on. Osaako joku sanoa? Onko tämä se villasukan värinen mistä puhutaan.

https://aijaa.com/o0NNXK


Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 05 Loka 2019, 10:29
Kirjoittaja rhoda
millamagia, jos tuo on villasukan väri niin mistä niitä sukkia sais <3 tuo on kaunis ja sävykäs, mun näytöllä vähän mansikkablondiin vivahtava ihanan pehmeä vaalea.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 06 Loka 2019, 22:26
Kirjoittaja Aaa
Hilipalla ja millamagialla ihanat sävyt&nbsp; :l

Itsellä enää vähän blondia latvoissa, jos vetäisi lyhyeksi polkaksi, niin lähtisi loput vaalennukset. Kylläpä oli pitkä projekti! Mun oma väri on vähän tummempi kuin millamagialla, mutta välillä tuntuu oudon kellertävälle. Olen koittanut syväpuhdistavaa shampoota välillä käyttää, mutta ei taida juuri eroa tehdä. Tekeekö sävyteshampoot jotain oman väriseen tukkaan? Mä jo heitin aiemmin mun sinisävyiset shampoot pois.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 31 Joulu 2019, 18:37
Kirjoittaja elly
Tuli yhtäkkiä mieleen, että mitähän oman värin kasvattajille kuuluu? Moniko on pysynyt omassa värissä ja onko elämä yhden värin kanssa sujunut ilman hiuskriisejä? Mulla on nykyään melkein alaselkään asti ulottuva värjäämätön tukka ja oon edelleen tosi tyytyväinen päätökseeni lopettaa värjääminen. Oma väri istuu sävyihini täydellisesti, ei juurikasvua/väärää taittoa hiusvärissä sekä iso kevennys kehon kemikaalikuormassa. Matka on ollut opettavainen ja vaikka olenkin ollut oman värini kanssa jo useamman vuoden, niin olen opetellut hiusteni ominaisuudet ja hoitamisen monta kertaa uudelleen tämän aikana. Pitäisi varmaan pitkästä aikaa myös napata kuva hiuksista tänne.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 01 Tammi 2020, 22:58
Kirjoittaja Aaa
Kävin juuri napsaisemassa viimeiset raidan rippeen latvoista, ja nyt on tällainen long bob omalla värillä. En ole vielä oikein varma, mitä olen mieltä väristä. Tai väri itsessään on mielenkiintoinen, mutta en vielä tiedä, sopiiko se mulle&nbsp; ::). Todennäköisesti sopii, kuten mielestäni kaikille sopii oma väri, mutten vielä ole päässyt perille, miten se esimerkiksi vaikuttaa parhaaseen huulipunan tai vaatteiden sävyyn... Ja mietin, että tarviikohan hoitoainetta käyttää enää ollenkaan&nbsp; ??? ? Käytän luonnonkosmetiikan shampoota, jotka ei vedä hiusta niin "takkuun", kuin normi shampoot.

Mielenkiintoista elly, että olet joutunut muutamaankin otteeseen vaihtamaan hiustenhoitotapaa. Mitkä on ollut isoimmat jutut tai "ongelmat"? Mitkä metodit nyt käytössä?

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 05 Tammi 2020, 20:47
Kirjoittaja Lilli
Aika sama kuin ellyllä. Hiukset hipoo vyötärömittaa ja monta vuotta on nyt mennyt omalla värillä (mikä on siis perus maantie, eli aikalailla vaaleanruskea). Hiukset on hyvässä kunnossa ja päänahka vielä oirehtii vähän.

Oma väri on helppo, kun ei tarvi huolehtia juurikasvusta ja hiusten huonosta kunnosta. Sävy sopii, eikä ole tosiaan koskaan liian keltainen / punainen / vihertävä.

Välillä kyllästyttää ja kriiseilen, mutta helppous on vielä voittanut.&nbsp; ;D Joitakin harmaita on tullut ja se houkuttaisi ottamaan vaikka vaaleita raitoja sekaan. Onni on ihana kampaaja, joka kannustaa pitämään oman värin.

Jonkin verran on myös tullut positiivista kommenttia luonnollisuudesta ja omasta väristä.

Piti ihan laskea, niin reilu 6 vuotta sitten aloitin oma väri takaisin projektin.&nbsp; 0_0

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Tammi 2020, 17:25
Kirjoittaja elly
Isoin muutos on varmaankin ollut pesuvälin venyttäminen. Värjäämätön hiukseni on niin terve, että sen tuntuma on pesun jälkeen ihan erilainen kuin värjätyillä. Luulin pitkään, että terve (=sileä ja kiiltävä) hius olisi sama kuin likainen hius, ja siinä luulossa pesin hiukset joka päivä. Kuiva ihohan ei tuosta tykännyt ja alkoihan se käydä ihan työstäkin, kun pesi pitkää tukkaa joka päivä. Nykyään pesen hiukset kahdesti viikossa ja päänahka voi hyvin, kun se saa levätä välillä. Myös hiukset ovat paremmassa kunnossa.

En olisi uskonut myöskään sitä, että palaan silikonien käyttäjäksi. Shampoo ja huuhdeltava hoitoaine ovat kyllä silikonittomia, mutta pesupäivien välissä suihkin latvaan silikonia sisältävää jätettävää. Se helpottaa merkittävästi seuraavaa pesua ja ei tarvitse tapella takkujen kanssa. :)

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 30 Tammi 2020, 12:49
Kirjoittaja Sassy
Löysin sattumalta täältä foorumilta kuvan kokonaan oman värisistä hiuksistani. Tämä lisäsi kummasti intoa kasvattaa luonnollista väriä takaisin, kun näki lopputuloksen tavallaan jo etukäteen ;D. Oman värin kasvatus on jatkunut nyt n. 8 kk. Tuntuu, että vähitellen olen päässyt ohi pahimmasta vaiheesta. Syksyllä oman väristen raitojen lisääminen ja joulukuussa latvan glossaaminen auttoivat tilannetta, vaikka edelleen blondi paistaa latvasta läpi. Kokonaisuus on kuitenkin ihan siedettävä liukuväri, jolle ei toistaiseksi kannata tehdä mitään, sillä lopputulos tuskin olisi yhtään parempi. Yritän tänä vuonna venyttää kampaajaväliä n. 5 kuukauteen. Tällä säästää toivottavasti rahaa ja samalla pidempi aika suuntaa ajatusta pois hiuksista ;).

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 07 Helmi 2020, 07:14
Kirjoittaja Tahiti
Minulla on 10 kk viimeisistä raidoista. Tosin silloin kampaaja laittoi vaan muutaman raidan ja jäi vähän fiilis, että juurikasvu jäi entisistä raidoista (jotka tehtiin elokuussa 2018). Nyt olin jo varannut kampaajan, mutta päätin sitten perua. Haluan oikeasti nähdä millainen hius tulee omanvärisestä. Tässä värjäysmatkalla olen siirtynyt myös curly girl aineisiin. Ne on helpottaneet hiusten rasvoittumista eikä hiukset tunnu heti rasvaisilta, kuten yleensä mun tyyppisellä sileällä ja liukkaalla hiuksella.

Pikkuhiljaa saisi siirtyä keinoihin jotka toimii sileän hiuksen kanssa mutta on liian rajuja blondille. Ehkä tämä osuus on haastavin ja saattaa olla että palaan takaisin rautoihin. Kokonaan toiseen väriin en varmaan enää siirry, sen verran rasittavaa on se heti näkyvä juurikasvu.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 07 Helmi 2020, 09:16
Kirjoittaja Lila
Minä värjäsin liukuvaalennuksen piiloon, Liiterissä on myynnissä Schwartzkopfin kestovärejä ja muutaman värin valikoimassa oli kerrankin tuhkainen tummanvaalea. Väri oli poikkeuksellisen viileä ja lopputulos näyttää yllättävän hyvältä ja luonnolliselta, pohjalla oleva liuku häivyttää pientä sävyeroa omanväriseen tyveen tosi tehokkaasti. Oli muutenkin hyvä väri, ammoniaklkipitoinen, mutta ei silmien kirvelyyn saakka, ja mukana oleva keratiiniseerumi ennen värjäystä levitettäväksi oli tosi toimivaa kamaa.


Kyllästyin toissasyksynä omaan väriin tosi nopeasti ja tein tuon liukuvaalennuksen, joka olikin helppo ratkaisu, ei ollut kiirettä tehdä mitään päivityksiä ja uusia vaalennuksia. Nyt omaa väriä alkoi kuitenkin olla liki 20 senttiä tyvessä ja jotain piti tehdä. Harkitsin jotain balayage-tyyppistä ratkaisua, mutta en ole tarpeeksi taitava tekemään sitä itselleni ja kampaajaan ei nyt ollut rahaa.


Ehkäpä katselen tuota omaa väriä takaisin kumminkin - ja jos jotain kaipaan, niin pehmeitä raitoja voisi joskus ottaa ilmeen keventämiseksi.


Vaalennettu ja kestovärjätty osahan ottaa myös suoraväriä vastaan, ajoittainen taitto johonkin luumuun tai ruusukultaan voi olla ihan hauska juttu hetkelliseksi piristykseksi, tummanvaalea pohja tekee kirkkaasta sävystä hauskan murretun ja savuisen. Käsitelty latvaosa tulee kulkemaan mukana pitkään, sillä se ei ole erityisen huonokuntoinen ja haluan tukkaan lisää pituutta.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Helmi 2020, 22:35
Kirjoittaja Aaa
Nyt kun olen puolitoista kuukautta katsellut omaa väriä, olen tykästynyt tähän tosi paljon&nbsp; :). Olen ostanut pari uutta paitaa, ja olen miettinyt, miksi en aiemmin ole käyttänyt noita värejä, jotka oikeasti sopii mulle. Oiskohan se värjätty hius vaikuttanut vähän noihin väreihin&nbsp; ::) . No, onneksi edes nyt tässä vaiheessa tuli tämä muutos. Huulipunat ei tosin tunnu sopivan värisille, pitäis varmaan käydä jossain meikkiosastolla kyselemässä apua.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 14 Helmi 2020, 10:23
Kirjoittaja Sassy
^Tein saman huomion hetki sitten värien kanssa! Jotenkin oma väri tuo paljon vähemmän kontrastia omiin piirteisiin, jolloin myös esim. kirkkaat huulipunat näyttävät lähinnä irrallisilta. Yritän toki käyttää nykyisiä meikkejä ja vaatteita pois, mutta monet kirkkaat värit, jotka ennen sopivat tosi kivasti, ovat liian kirkuvia omiin piirteisiin. Siinä missä ennen pystyin käyttämään "clear winter" palettia nykyään olen oikeasti varmaan ennemminkin "true summer". Lisäksi juurikasvun lisääntyessä punertava latva näyttää entistä järisyttävämmältä&nbsp; ;D

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 19 Helmi 2020, 15:25
Kirjoittaja Aaa
^voin sanoa, että ne värit muuttuu vielä senkin jälkeen, kun pääset värjätystä latvasta eroon. Ainakin itsestä tuntui, että kun vanhat vaalean raidan jämät leikattiin pois muuttui vielä se värimaailma, vaikka luulin, ettei enää vaikuttaisi. Ja nyt tosiaan tuntuu, että jotkut vanhat vaatteet siis näyttää vaan aivan kauheille&nbsp; ;D. Ettei melkeen edes pysty niitä käyttämään&nbsp; ::). Huulipunia en kyllä osaa enää käyttää yhtään. Mullakin on pinkkiä, punaista ja viininpunaista ja tuntuu, ettei oikein mikään käy. Varmaan aika tärkeä, onko sävyt lämpimiä vai kylmiä sävyjä, enkä niistä oikein itse ymmärrä mitään.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Helmi 2020, 08:41
Kirjoittaja tupsumato
Lila kirjoitti: Minä värjäsin liukuvaalennuksen piiloon, Liiterissä on myynnissä Schwartzkopfin kestovärejä ja muutaman värin valikoimassa oli kerrankin tuhkainen tummanvaalea. Väri oli poikkeuksellisen viileä ja lopputulos näyttää yllättävän hyvältä ja luonnolliselta, pohjalla oleva liuku häivyttää pientä sävyeroa omanväriseen tyveen tosi tehokkaasti. Oli muutenkin hyvä väri, ammoniaklkipitoinen, mutta ei silmien kirvelyyn saakka, ja mukana oleva keratiiniseerumi ennen värjäystä levitettäväksi oli tosi toimivaa kamaa.

Vaalennettu ja kestovärjätty osahan ottaa myös suoraväriä vastaan, ajoittainen taitto johonkin luumuun tai ruusukultaan voi olla ihan hauska juttu hetkelliseksi piristykseksi, tummanvaalea pohja tekee kirkkaasta sävystä hauskan murretun ja savuisen. Käsitelty latvaosa tulee kulkemaan mukana pitkään, sillä se ei ole erityisen huonokuntoinen ja haluan tukkaan lisää pituutta.
Oliko sulla miten vaalea se osa, mihin vetelit kestoväriä? Olen harkinnut viimeisille ylivaaleille latvoilleni myös jotain värikäsittelyä, mutta suoraväreillä olen tähän mennessä saanut aikaan sinistä, vihreää ja vanukkaanpunaista..&nbsp; :3 Ajatus ei-leväisän sävyisestä kestoväristä kiehtoo!

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 27 Helmi 2020, 20:30
Kirjoittaja Lila
^Oli ihan latvoista todella vaalea, melkein valkoinen. Mutta täytyy sanoa, että huonosti pysyi kestoväri ensimmäisellä värjäyskerralla ainakin. Ei ihan täysin palautunut valkoiseksi, mutta todella paljon haalistui muutamassa pesussa. Näin kyllä ainakin minulle tuppaa käymään - laitan kohta toisen kierroksen väriä päälle.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 10 Touko 2020, 12:37
Kirjoittaja Sassy
Oman värin kasvattelua 11 kuukautta takana. Melkein vuosi on hujahtanut yllättävän nopeasti, ja mitä enemmän omaa väriä on kasvanut, sitä siedettävämmältä hiukset näyttävät. Oma värini on tosiaan latvaa jonkun verran tummempi ja tällä hetkellä hiukset näyttävät lähinnä liukuvärjätyiltä. Olen tosi tyytyväinen päätökseeni kasvattaa luonnollinen väri takaisin. Tämä on niin ihanan helppoa kun ei tarvitse murehtia juurikasvusta, kalliista kampaajakäynneistä ja hiusten kuntokin on parempi.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 11 Touko 2020, 21:46
Kirjoittaja Aaa
^Tää on kyllä ihanaa, kun ei tarvii kasvurajasta huolehtia&nbsp; :l

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Elo 2020, 09:50
Kirjoittaja Lilli
Oma väri takaisin projekti aloitettu 7 vuotta sitten ja nyt olen varannut raidoitusajan. Laitetaan päälyhiuksiin pienen pieniä aurinkoraitoja piristämään väriä ja häivyttäämään muutamia harmaita hiuksia, joita on nyt alkanut ilmestymään etenkin etuhiuksiin ja ohimoille. Jännittävää ja vähän mietityttää alkaako harmittamaan. Hiukset on lähes vyötärölle joten oman värin kasvatukseen meni useita vuosia.

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 13 Elo 2020, 12:10
Kirjoittaja elly
^ Odotan mielenkiinnolla fiiliksiäsi raidoituksen jälkeen. :) Mulla ei ole (vielä ::) ) harmaita hiuksia, mutta oon miettinyt vastaavaa sotasuunnitelmaa harmaantumisen varalle. Toki jossain iässä voin haluta vetää harmaahiuksisena ihan ilman mitään harmaantumisen häivytystä. :) Värjäämiseen on kyllä todella korkea kynnys, kun kasvatusprojekti on vienyt niin monta vuotta. Toivottavasti lopputulos on mieluinen!

Vs: Oma väri takaisin

Lähetetty: 14 Elo 2020, 20:33
Kirjoittaja Lilli
Samaa myös toivon, vähän jo hirvittää.&nbsp; :O Harmaita on ehkä kymmeniä, mutta häiritsevästi juuri näkökentässä.

Raudoitusaika on vasta ensi kuussa, mutta tulen sitten kertomaan miten kävi. Mistä tänne saa nykyään helposti lisättyä kuvia?

Re: Oma väri takaisin

Lähetetty: 11 Heinä 2022, 19:57
Kirjoittaja Tindelila
Mä olen yli vuoden kasvattanut omaaväriä takaisin. Hiustenpituus yli leuan vain. Koska mä olen jatkanut hiustenlatvojen värjäystä ja aina leikkaan niitä pois. 😀 en yhtään enään halua värjätä kokopäätä millään. Tänään viimeksi värjäsin ruskeat latvat oranssiksi ja mietin ettei ois tarvinnutkaan. Se kemikaalinhaju niin en tykkää. Ajattelin että vaikein on just olla tekemättä hiuksille mitään ja täytyisi keskittyä enemmän mitä syö niin hiuksetkin kasvaisi siinä sivussa. Edellisestä latvavärjäyksestä oli jotain 3kuukautta mutta ne hiusvärit vaan tarttuu mukaan sielä kaupassa. Nytkin on vaalennusväri ja takeaway portobello väri odottamassa 😞
Ei latvaväriä ole ku 5-10senttiä mutta aina ku värjää nii se leviää vähän omaanväriin nii kasvatus on ollut paikoillaan. Ainakaan päänahka ei kärsi.