Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Tahiti
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Loka 2017, 22:20

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Tahiti »

Niin sitten kävi että viime kuun puolessa välissä tuli tarve laittaa hiukset ja kävin laittamassa balayage tyyliin vaaleita raitoja hiuksiin häivyttämään juurikasvurajaa. Pyysin sellaisen värjäyksen mistä ei tulisi näkyvää juurikasvua. Rakastan tätä tukkaa, kuukausi sitten laitettu ne häivytetyt raidat eikä juurikasvusta mitään tietoa. 15 kk katseltu oma juurikasvu hävisi samalla. Lämmin suositus, jos tökkii se oman värin ja värjätyn hiuksen raja. Ehkä parasta kun rasvoittumisongelma pieneni samalla ja liukkaakseen hiukseen tuli rakennetta kun joukossa on pieni osuus vaalennettua hiusta.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Aridith, don't do it! Itse olen pian 2 vuotta kasvatellut ja häivytellyt hennaa hiuksista. Hennahan ei lähe millään tukasta, mutta mun kampaaja vaalensi sitä ensin pari kertaa ja sitten alettiin laittaa vaaleita raitoja, jotta pystyin edes jotenkin alkaa kasvattaa omaa väriä. Oman värinen juurikasvu kun näyttää ihan hirveälle harmaalle sitä punaista vasten.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Joo, kyll taitaa jäädä värjäämättä. Mut jotenkin sellainen plääh  tylsä olo oman väristen hiusten kanssa :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^eikö edes kesä tehnyt aurinkoraitoja ja siten vaihtelua tukkaan? Pysy lujana  ;)
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Oli niin kuuma kesä, ettei oikein voinut edes olla ulkona ilman, että muuttuu paahtopaistiksi :D
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

Sen täytyy olla tämä syksy joka saa kaipailemaan uusia hiuksia, ja erityisesti punasävyisiä. :D Minä menin jo niin pitkälle, että ensin kokeilin Maria Nilan suoravärillä kupari-punainen sekoitusta (joka tietysti tarttuu vain vaalennettuun latvaosioon, oma väri ei muutu ainakaan näillä suoraväreillä pätkääkään). No jotenkin se näytti kivalta ja menin niinkin pitkälle, että hain eilen kaupasta Logonan kasvivärin no. 20 eli karamelliblondi. Kerrankin olin aikuinen enkä laittanut koko päähän, vaan tein testiraidan. Testiraita ei nyt edes erotu tuolta hiuksistosta, eli nyt mietin että pitäisikö a) olla fiksu ja unohtaa koko juttu, b) laittaa se päähän joka tapauksessa, testiraidasta tuli kuitenkin mukavan jämäkän oloinen muihin hiuksiin verrattuna vai c) mennä vielä kauppaan ja hakea jokin punaisempi sävy samalta merkiltä ja sekoittaa näistä kahdesta väristä astetta tujumpi väri jotta se näkysi hiuksissa. ::)
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lila »

Minuakin niin välillä ahistaa tämä oma väri. Tai siis latvoissa on edelleen vaalennusta, mutta omanväristä pituutta on aika lailla. Onneksi (!) tuo vaalennettu ja pari vuotta sitten sokkivärjätty latva vetää välillä vihreään  :P  - hyvä tekosyy suoravärjäillä latvaa välillä punaisen sävyillä. Ei tosiaan minullekaan tartu omaan väriin lainkaan, mutta tuottaa latvaosaan laimennettuna kivoja ruusukullan sävyjä.


Miksei sitä vaan voi olla tyytyväinen  :3
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Aridith kirjoitti: Ainakin matrixilla ja Davinesilla on, varmasti muillakin. Mun suosikki on I.C.O.N. Shift Detoxifying Treatment. Mut sitä saa aina metsästää pitkin nettiä. Kannattaa etsiä itselle sopiva tuote. Niitä on paljon, nutta mainostetaan vähän.

Mulla ja mun isällä on tuo taliköhnä, molemmat pestään hiukset välillä Ceridal ihoöljyllä. Ensin suihkutetaan päänahkaan suihkepullosta, annan olla hetken tai joskus yön yli. Sitten pesu. Auttaa kutinaan ja siihen kamalaan ihon hilseilyyn. Muttei ole kovin siistiä puuhaa :D.
Kiitos, Ceridalia löytyy kaapista. Sitähän voisi kokeilla.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Minäkin olen miettinyt josko kokeilisi punaista colormaskia, mutta no tuskimpa se sitten mullakaan tarttuu omaan väriin. Sellainen vieno punertava hehku olisi ihana. Joka lähtisi pesussa pois.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

^Minä testasin vielä uudelleen Maria Nilan kuparilla ja tällä kertaa lantrasin vähemmän hoitoainetta mukaan. Ja yllätys, tällä kertaa tarttuikin myös omaan hiukseen*. Blondatut latvat veti tietysti kirkkaan oranssiksi, mutta omassa hiuksessa tuo väri on tosi kiva, hienoinen kuparin sävy näkyy ainakin luonnonvalossa.
Ja aloin pelätä että Logonasta jostain syystä tulisikin oranssi (kuten latvat Nilalla), joten en ole uskaltanut laittaa sitä päähän siitä huolimatta että testiraita ei erottunut lainkaan muista hiuksista.  ;D

*omaan hiukseen = värjämättömään hiukseen :D Onhan tuo blondattu latvakin omaa hiusta.
Viimeksi muokannut Hanzku, 25 Syys 2018, 10:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Mä täällä mietin, että pitänee käydä taas joku väripurkki ostamassa, jotta saa noi vanhat auringossa entisestään vaalentuneet raidat lähemmäs omaa väriä. Kävin sitten kampaajalla napsaisemassa 10cm latvoista pois ja tuli kuin uusi tukka! No okei, jäihän niitä raitoja vielä, mutta nyt tän kanssa pystyy taas elämään  :ts. Ei taida kovin pitkä matka olla enää kokonaan oman väriseen tukkaan, huh mikä projekti ollut  ;D.
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Neuvoja miten saan oman värin vaivattomasti kasvatettua? Eli oma väri vaalea punertava, nyt vaalennettu hius ja juuresta 3cm omaa väriä mikä juuressa näyttää harmaalta. En halua mitään punaista väriä lätkäistä päähäni. Mikä olisi latvoille hyvä kasvattelu väri tai mitä teen kun häiritsee tämä latvojen vaaleus ja eri värisyys juureen. Kampaamossa laittavat aina tuhkan sävyä ja pitkään luulinkin että se on väri joka sopi mutta ei. Nyt siis lämmin vaalea väri latvoissa ja on ihan ok mutta liian vaalea. Onko vinkkejä, pelkään että sorrun värjäämään taas juuren jos en saa latvoja kivoiksi.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Siis tää oman värisen tukan rasvoittuminen    :#
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lila »

Minulla on kuulkaa taas kokonaan oma väri! Leikkelin viimeisetkin vaalennetut latvat vek - ja nyt ollaan siellä normaalissa tummantummanvaaleassa - tai mikä lienee tuhkainen vaaleanruskea. Tukka näyttää tosi terveeltä - päänahka ikävä kyllä ei, on inhottavan voimakasta psoria tänä talvena.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Tahiti
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Loka 2017, 22:20

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Tahiti »

Milla Magialle hiukan myöhäinen vastaus, mut suosittelisin tekemään vaaleita raitoja osaan juuresta, että saat liukuvasti vaalennettua hiusta. Raidoilla pystyy venyttämään kivasti värjäysväliä. Mulla oli 15 cm juurikasvu, johon otin vaaleita raitoja tasoittamaan juurikasvu kohtaa viitisen kuukautta sitten. Päälimmäiset hiukset jäi omanväriseksi ja ei ole tullut tarvetta värjätä uudelleen.
Vastaa Viestiin