Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Constantine
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 07:47

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Constantine »

Miten menee muilla oman värin kasvattajilla? Täällä alkaa olla lähellä vuoden värjäämättömyyden rajapyykki. Toistaiseksi ei oikeastaan edes tee mieli värjätä, uskomatonta kyllä. Hiuksista leikattiin reilusti pois, joten värjättyä latvaa on jäljellä alle 10cm. Otsatukka on kokonaan omaa väriä. So far so good.
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Kävin kaverin luona ottamassa kuvia (on siis kuvaaja) ja hän kysy että minkä väriset sun hiukset oikein on, kun ne näyttää tässä valossa ihan ruskeilta mutta valokuvassa paljon vaaleammalta. Vastasin et tällaiset normi suomalaiset maantienväriset. No ei noi kyllä oman väriset hiukset oo, näyttää ihan värjätyltä. Ööh ?? Siis oliko tuo kehu vai? Joo, siis näyttää hyvältä tuo väri.  Hah kiitti. :T :O

Pienet rippeet vaalennusta latvassa, omaa väriä kasvateltu nyt aika tasan neljä vuotta. Ei oo värjäyshimoja ollut kunnolla aikoihin, tykkään vaivattomuudesta ja onhan tuo värikin ihan kiva. Päänahka oireilee, en tiedä johtuuko syksystä, väärästä shampoosta vai mistä. Tuntuu että hiukset menee ihmeen tunkkaiseksi, ei siis varsinaisesti rasvaiseksi. Ei ole aiemmin ollut tämmöistä. Onko muilla ollut?

Muoks: Siis hurraa, neljä vuotta oman värin kasvatusta takana! Tosin tän piti olla valmista tässä vaiheessa, ei ihan oo.  :D En oikeastaan tainnut silloin neljä vuotta sitten uskoa että jaksaisin olla värjäämättä näin kauan. Mukavuudenhalu ja terveys voitti turhamaisuuden ja nyt huomaan että hyvä niin, tää on kaunis näinkin.
Viimeksi muokannut Lilli, 22 Syys 2017, 08:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Ois hauska nähdä kuvia sun hiuksista.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tulen tänne taas KC colormaskieni kokeilujeni kanssa! Mun uusi suosikki on viime suomen reissulla mukaan tarttunut Vanilla. Sillä tuli tuhkainen, vähän hiekan värinen letti. Tosi kaunis! Tykkään tosi paljon siitä, että Colormaskia käyttäessä jää raitoja omasta väristä.

Oon pikkuhiljaa oppinut nauttimaan värjäämättömistä hiuksista, löytänyt sopivia tuotteita muhittelumaskeille, joita käyttää tottakai pääosin sellaisen itsensä hemmottelumoodin löytämiseen. Eri shamppoiden käyttäminen erilaisille lopputuloksille supersilkkitukasta karkeampaan surffitukkaan. En edes kerkeä kaipaamaan värjäystä, etenkin kun sävyä voi vähän tuunata Colormaskeilla, jotka kuitekin häipyy parissa pesussa pois.

Kuva
Kuva
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Tahiti
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Loka 2017, 22:20

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Tahiti »

Onpas kiva ketju tueksi oman värin kasvattamiseen. Olen 20 vuotta värjännyt hiuksia ja nyt ajattelin katsoa millainen oma väri on. Viimeksi värjäsin toukokuussa. Ensimmäinen etappi on otsiksen kasvatus oman väriseksi. Se tapahtuisi varmaan ensi keväänä. Minulla on vaaleampi latva ja nyt kesän jäljiltä oma väri on auringon vaalentama, joten aika hyvä ajoitus aloittaa tämä pitkä projekti.

Edit.Aridithin hiukset ovat tosi kauniit. Oma suosikki on tällä hetkellä biozellin raspberry jota sekoitan hoitsikkaan ja hiuksiin tulee kiva mansikkablondi sävy. Vaikea tosin sanoa mitä tämä tekee värjäämättömään osaan, ainakin hiukan kiiltoa ja yhteneväisyyttä latvan kanssa. Helpottaa kasvattelua myös.
Viimeksi muokannut Tahiti, 09 Loka 2017, 21:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neriana
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2417
Liittynyt: 28 Maalis 2008, 13:48

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Neriana »

Olisiko täällä antaa suosituksia, että millä saan vaaleista raidoista vaalean ruskeat? Ei nuo raidat oikein nyt sopineetkaan ja haluaisin palata takaisin ruskean sävyihin. Omat hiukset on keskiruskeat ja raidat saavat kyllä erottua joukosta esim. vaaleampana ruskeana. Toisi kuitenkin vähän eri vivahteita hiuksistoon eikä väri olisi täysin tasapaksu. Mietin KC Colormaskeista Lattea tai Toffeeta, mutta onkohan ne liian hentoisia sävyjä?
Periaatteessa kaikki käy _kunhan ei taita punertavaan_
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Mulla on ollut tuo Toffee-sävy ja siinä oli mun mielestä lämmin/punertava sävy.
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Miten saatte kasvatettua oman värin? Itsellä omaa väriä juuressa joku 12cm ja tuntuu hankalalata kun latvat ja pituudet vaaleammat. Hiuksissa siis vaalennusta ja raitoja, oma väri on 8 asteinen. Ei ollut nyt varaa kampaajalle ja tuskastuin ja laitoin pituuksiin Goldwell soft color sävyn 8N ja nyt pituudet on jotain kellertävän tummanvaaleita??? Kuluuko tää sävy pois ja miten saan kasvatettua oman värin joka viileämpi? Pelkään että sorrun taas raitoihin.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Minun hiuksistani Goldwell Soft Colorit ovat haalistuneet täysin pois. Jos haluat nopeuttaa haalistumisprosessia, niin osta apteekista askorbiinihappoa ja muhittele hiuksissa esim. shampooseen sekoitettuna. Monella juureksella on hyviä kokemuksia askorbiinihappohaalistelusta. :) Värinhaalistusvinkkejä-ketjussa on muistaakseni lisää informaatiota asiasta.

Mulla on tukka lähestulkoon täysin oman värinen ja valitettavasti täytyy myöntää, että paras keino kasvatukseen on pitkä pinna. Oman värin kasvatuksen alussa mä mittasin juurikasvua, kokeilin eri lisäravinteita ja muhittelin öljyjä minkä ehdin. Mulle oli kaikista vaikeinta unohtaa hiukset ja antaa niiden kasvaa rauhassa, mutta oikeasti se toimi. Sorruin kerran raitoihin, mutta mun karhean hiuslaadun kunto kärsi blondauksesta niin paljon, että aloin kasvattaa raitoja pois melkein heti. Tuo raidoituskerta pidensi mun oman värin kasvatusprojektia vuodella.

Oletko valmis luopumaan pituudesta tai pysyttelemään samassa missä olet nyt? Mä yritin hetken kasvattaa omaa väriä ja pituutta samaan aikaan, mutta siitä ei tullut mitään. Mulla suurin motivaattori kasvatukseen oli hiustenleikkuu. Muutin hiusmallin tasapituisesta kerrostettuun, mikä poisti värjätyn hiuksen määrää paljon. Ei mennyt kauaa, että lyhyemmät kerrokset olivat täysin omaa väriä. Yhteen aikaan myös mikrotrimmasin kuukausittaisen kasvun itse, niin värjäämättömän hiuksen osuus pääsi valtaamaan alaa mahdollisimman nopeasti. Tsemppiä kasvatukseen! :) Pahimpina aikoina voit ottaa itsellesi jonkun tavoitteen, että nyt päätän etten leikkaa hiuksia ennen toukokuuta tms.
Tahiti
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Loka 2017, 22:20

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Tahiti »

Minulla on pahimpiin kellertävän vihertäviin kriiseihin auttanut biozellin raspberry color mask. Hetken kun pitää, taittaa hyvin pois noita kammoamiani värjeä. Oma hiusten sävy on 8 ja värjätty latva vaaleampi 10.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

Nyt sitten iski kyllästyminen. Tykkään omasta väristäni tosi paljon tällä hetkellä, mutta muutoksenhalu ajaa mua kohti liukuväriä. Normaalisti pidän omaa väriäni tummemmista hiuksista, mutta vaalea juurikasvu on paljon kamalampi riesa kuin oman väriseen tyveen tehty ombre. Saa nähdä päädynkö nyt jatkamaan värjäämättömällä linjalla vai vaalennanko latvoja. Mulla on pari ruskeaa suoraväriä tallessa, mutta oon jotenki kyllästynyt suoravärienkin kanssa pelleilyyn, tai lähinnä siihen suihkukaapin pesemiseen niiden jäljiltä. :D Oon kyl ikuisesti tässä ketjussa, jos käyn aina välillä vetämässä uuden ombren latvoihin heti kun saan kasvatettua edellisen pois. ::)
tupsumato
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:33

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tupsumato »

Neriana kirjoitti: Olisiko täällä antaa suosituksia, että millä saan vaaleista raidoista vaalean ruskeat? Ei nuo raidat oikein nyt sopineetkaan ja haluaisin palata takaisin ruskean sävyihin. Omat hiukset on keskiruskeat ja raidat saavat kyllä erottua joukosta esim. vaaleampana ruskeana. Toisi kuitenkin vähän eri vivahteita hiuksistoon eikä väri olisi täysin tasapaksu. Mietin KC Colormaskeista Lattea tai Toffeeta, mutta onkohan ne liian hentoisia sävyjä?
Periaatteessa kaikki käy _kunhan ei taita punertavaan_
Latte ei välttämättä ole niin paha, mutta pari kertaa vaalennetut hiukset siniseksi vetäneenä suosittelen testiraitaa. :D
Omiin vaaleisiin jämiin kampaaja kokeili color mask beige -shampoota ja se kyllä tummensi ihan kiitettävästi, mutta oli punertava. Sekoittamalla sitä ja fudgea tuli vähän vielä tummempi.

Oma tilanne huutaa jotain ratkaisua - latvoissa on väriä kivasti tasoittanutta tummaa raitaa, mutta haluaisin toisaalta ennemmin vaalean latvan ja omanvärisen tyven - tilanne, joka normaalisti kesäisin järjestyisi itsestään. Arvon tässä, kehtaanko vaivata taas kampaajaa, joka on vasta saanut latvani tasoiteltua tummemman sävyiseksi :---------D Oman värin saavuttanut osio saa pysyäkin moisena.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Itsellä on kasvatusprojektin helpottamiseen laitettu vaaleita raitoja. Sinänsä hyvä, että oma (suht vaalea) väri on tummempi kuin latvat, mutta väriero on aika suuri. Mietinkin, että pitäisikö jossain kohtaa laittaa color maskia (ruskeaa olisi kaapissa, jos sitä johonkin sekoittaisi), vai miten pitkään näillä todella blondeilla raidoilla kehtaa mennä, kun oma väri näyttää aika harmaalta sitä vasten.
Onkohan tuo color mask ruskea viileän sävyistä? Tai onko vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä? Leikkaan sitä mukaa kuin vain pystyn, mutta haluan, että hiukset yltää jotenkin kiinni.
Tahiti
Haiven
Haiven
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Loka 2017, 22:20

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Tahiti »

Ilokseni huomasin että otsatukka on täysin omaa väriä ja muut hiukset puoliponnarille laittamalla tulee tosi kiva oman värinen look. Olen nyt ollut 8 kk värjäämättä ja tuntuu siltä että haastavin vaihe on ohi. Hyvä jatkaa vuoteen 2018!
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Aaa kirjoitti: Itsellä on kasvatusprojektin helpottamiseen laitettu vaaleita raitoja. Sinänsä hyvä, että oma (suht vaalea) väri on tummempi kuin latvat, mutta väriero on aika suuri. Mietinkin, että pitäisikö jossain kohtaa laittaa color maskia (ruskeaa olisi kaapissa, jos sitä johonkin sekoittaisi), vai miten pitkään näillä todella blondeilla raidoilla kehtaa mennä, kun oma väri näyttää aika harmaalta sitä vasten.
Onkohan tuo color mask ruskea viileän sävyistä? Tai onko vinkkejä, mitä kannattaisi tehdä? Leikkaan sitä mukaa kuin vain pystyn, mutta haluan, että hiukset yltää jotenkin kiinni.
Sinänsähän vaaleampi alaosa taitaa yhä olla ihan ajanmukainen, näinä aikoina on aika kiitollista kasvattaa blondauksia pois. Entä joku tymäkkä hopeatuote taittamassa raidoitetun osan lämpöä vähempään?
Esim.

Kuva

Tämä on älyttömän tehokas taittamaan sävyä kylmään.

Sain joskus jotain vaalennusaineen mukana tulleita hopeahoitoainepussukoita, jotka ovat ihan pökerryttävän tehokkaita, harmi kun sitä ei taida olla purkkitavarana. Joitain muita hopeahoitsikoita löytyy, täytyisikin kokeilla se muutaman euron Saiturinpörssissä maksava.. Itse en tykkää käyttää hopeashampoota, kun shampootan mielummin vain tyvialuetta ja just se on jo lähtökohtaisestikin tarpeeksi kylmä, taittoa pitäisi saada pituuksiin ja latvaan. Sulla kuitenkin on varmasti paljon vaaleampi raidoitus kuin minun tummanvaaleat latvani, sulla ehkä miedompikin taittaja auttaisi asiaan.
Vastaa Viestiin