Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

Kiitos ihanista ja motivoivista kommenteista Cecilia ja Kosmetiikkakissa - ja ihanaa, että tähän aihepiiriin on tullut paljon keskustelua.
Kosmetiikkakissa kirjoitti: mutta kampaajat AINA halusivat värjätä selkeästi tummemmaksi (tai muka vahingossa vaan kävi niin) tai yrittivät väkisin tyrkyttää punertavia sävyjä. Perusteluina oli, että tehdään "kunnolla näyttävän näköiset hiukset" tai, että "lämpö piristää mukavasti" tms. Pyysin ensimmäisten epäonnistuneiden käyntien jälkeen aina näyttää värikartalta mitä haluan, mutta useamman kerran silti kävi eri kampaajilla niin, että kampaaja kertoi väriä levittäessään, että hän sitten päätti väriä sekoittaessaan "lisätä mukaan lämpöä" tai "sekoittaa kuitenkin vähän tummemman ja näyttävämmän sävyn" WTF?! Satunnaiset kommunikaatio-ongelmat ovat tietty mahdollisia, mutta en oikein usko, että siitä oli kyse, kun en muillakaan elämänalueilla koe tulevani väärinymmärretyksi vastaavan kaltaisissa tilanteissa.
Tämä oli hauskasti summattu.  :) Olen ymmärtänyt, että kampaajia ihan opetetaan siihen, ettei kaikkia asiakkaiden toiveita edes pidä suostua täyttämään. Opetus menee jotenkin niin, että kampaaja on estetiikan ammattilainen, ja hänen tulee tehdä työ, joka pukee asiakasta mahdollisimman hyvin. Täytyy siis olla tekemättä sellaista väriä, joka ei asiakkaalle sovi, ja leikata mahdollisimman edustava malli. Asiakas on sitten lopputuloksen nähtyään todella tyytyväinen ja niin vakuuttunut kampaajan ammattitaidosta, että haluaa palata tänne aina uudestaan.

Periaatteessa ihan järkevän kuuloinen opetus, mutta käytännössä taitaa vähän joka tytöllä olla aiheesta niitä ikäviä kokemuksia... Itse kun kävin viimeksi hiustenleikkauksessa, annoin mielestäni aika selkeät työohjeet: pituudesta takaa pois viisi senttiä ja edestä pari. Kampaaja totesi tähän, että okei, otan sit ihan reippaasti. Lopputuloksena takaa lähti viitisen senttiä ja etummaisista karvoista ehkä viisitoista... Olihan siinä toki kuivaa latvaa (kun on ollut niitä värjäyksiä ja vaalennuksia moneen kertaan) ja toki ne etukiehkurat nyt kauniisti korostavat kasvojani. Siinä on vaan nyt semmoinen juttu, että kun minä joudun työssäni pitämään hiuksiani kiinni, joudun kampaajan ottaman taiteellisen vapauden vuoksi käyttämään seuraavat neljä kuukautta jotain pinniviritelmää.  ::)

Minulle on vähän tullut sellainen käsitys, että monet kampaajat suosittelevat monesti sopivimpana lookkina juuri sitä, mitä siitä helposti tuppaa tulemaan muutenkin. Vaaleat sävyt ja vaalennukset tapaavat puskea lämpimän suuntaan, joten moni suosittelee jo etukäteen "lisää lämpöä kasvoille" tai jotain vastaavaa. Jos hiukset ovat monen käsittelyn jälkeen haastavan kirjavat, mielellään tehdään "vähän syvempi" sävy, joka kauniisti kehystää kasvoja ja samalla peittää sen kirjavuuden. Tummempaan sävyyn saa varmasti ihan nätin taiton lisäämällä sekaan punaisen sävyjä, ja niitähän silloin suositellaan "piristyksenä muuten yksiulotteiseen" hiuksistoon. Jos sitten sitä punaista on jo valmiiksi tai edellisen käynnin jäljiltä liikaa, laitetaan tummempaan sävyyn sitä punaista taittamaan petroolin tapaista sävyä. Tämä on mulle kaupattu ehkä parhaalla perustelulla ikinä: "Sulla kun on niin lämpimän sävyiset silmät ja iho, niin lämpimän sävyiset hiukset olisivat liian matchy-matchy ja tarvit viileää kontrastiksi." Sitten kun siitä jää kauhtunut viherrys, voikin taas aloittaa vaaleammalla raidoittamisen, ja ekalla kerralla tuleekin nätti neutraalimpi vaalea, josta viimeistään seuraavan kevään koittaessa voisi lisätä lämpöä.

Tämä oli sitten tarkoitettu lähinnä itseterapoinniksi ja vertaistueksi eikä mollaamaan kampaajien ammattikuntaa.  :) Olen tavannut monia loistavia ja asiakkaan toiveita toteuttamaan pyrkiviä kampaajia, mutta valitettavasti olen väreille herkistyttyäni joutunut jatkamaan etsintäkierrosta allergiavärejä käyttäviin kampaamoihin ja samalla vähän turhautunut.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Kosmetiikkakissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:05

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kosmetiikkakissa »

tiiti2 kirjoitti: Olen ymmärtänyt, että kampaajia ihan opetetaan siihen, ettei kaikkia asiakkaiden toiveita edes pidä suostua täyttämään. Opetus menee jotenkin niin, että kampaaja on estetiikan ammattilainen, ja hänen tulee tehdä työ, joka pukee asiakasta mahdollisimman hyvin.
Niinpä! Sinänsä varmasti hyvä neuvo, mutta toimii vain todella osaavan ja asiakastaan hyvin ymmärtävän ammattilaisen toteuttamana. Ammattitaitoinen ja esteettistä silmää omaava kampaaja osaa epäilemättä monesti nähdä paremmin mikä asiakkaalle sopii. Nämä osaajat vaan tuntuvat olevan todella harvassa. Sitten kun tätä opetusta noudattavat vähemmän ammattitaitoiset tapaukset niin lopputulos on taattu massatukka, jonkalaisia kampaaja tekee kaikille asiakkailleen. Tuntuu, että monet kampaajat miettivät enemmän miltä se itse hius näyttää (onko väri kivan näköinen) kuin miltä se väri näyttää osana asiakkaansa ulkonäköä.

Itse en kanssa missään nimessä halua väheksyä kampaajien ammattikuntaa. Tuntuu vaan, että ammattitaito vaihtelee paljon (mikä kyllä pätee melkeinpä alalla kuin alalla), ja on todella vaikeaa löytää niitä todellisia osaajia. Mielenkiintoista on myös, että Suomessa värin ja leikkauksen tekee sama henkilö, kun esim. Jenkeissä taas on tyypillisempää, että erikoistutaan joko leikkaamiseen tai värjäämiseen. Mietin vaan, että mahtaako tällöin olla helpompaa kehittyä taitavaksi osaajaksi juuri siinä omalla erikoistumisalueella.

Ja ymmärrän myös sen näkökulman, joka täälläkin nousi aiemmin esiin, että se värjääminen on osa kampaajan toimeentuloa. On kuitenkin aika lyhytnäköistä tyrkyttää värjäyksiä, jos asiakas ei ole niistä kiinnostunut tai etenkään, jos hänellä alkaa ilmetä herkistymisoireita. Itse ainakin olisin valmis maksamaan reilummin todella hyvästä leikkauksesta ja erilaiset hoito- ja rakennekäsittelyt ovat myös tapa lisätä liikevaihtoa. Mielellään myös maksaisin tuotteista sen kampaamon hinnan kuin tilaisin netistä, jos voisin ostaa ne kampaajalta, joka oikeasti osaa tuottaa minulle lisäarvoa tekemällä hyvän leikkauksen. Eli vaikka lopetin värjäämisen niin olisin silti mielelläni jatkanut kampaajalla käyntiä. Muutaman kerran olen tosin saanut hyvän leikkauksen, mutta valitettavasti nämä ovat tapahtuneet matkoilla.

Olisi kiva kuulla alan ammattilaisten kommentteja aihepiiristä. Jostakin kuulin, että väreille herkistyminen vaikuttaa jo nyt kampaamoiden työtilanteeseen.
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

^ Värjäyksethän ne taitavat suurimman osan kampaajien tuloista tuoda. Ainakin mun kotikonnuilla kampaajista on hurjasti ylitarjontaa ja ainakin melkein kaikilla kampaajilla on tämän pitkittyneen taantuman myötä liian vähän asiakkaita. Ymmärrettävästi taloustilanne rohkaisee monenlaiseen asiakashankintaan.

Kampaajia myös koulutetaan aivan liikaa. Luin jonkun selvityksen, jonka mukaan yli puolet alalle valmistuneista ei työskentele päivääkään alalla. Silti alalla on ylitarjontaa työntekijöistä. Ainakin täällä päin kilpailua on lisännyt myös maahanmuuttajien perustamat parturit, jotka tekevät miesten hiustenleikkauksen (kuitillisena) 18 eurolla. Mutta nyt tämä menee jo vähän OT.  :)
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

elly kirjoitti: Mulla olikin yllättävän paljon vielä raitoja jäljellä latvassa. Oon elänyt siinä luulossa, että niitä on enää pari senttiä jäljellä, mutta onhan niitä ainakin 10 cm nyt kun aurinko on kuluttanut raidat paremmin näkyviin. Varaan kyllä ensi viikolla kampaajalle ajan, jotta saan leikata kuivia latvoja pois. Suoravärihimo on tällä hetkellä tosi kova, mutta parempi varmasti odotella hiustenleikkuuta, jotta nämä ailahtelut helpottuisi. Jos rohkeus riittää, niin hiukseni ovat pian täysin luomut! :)
Mulla vähän sama vika, en ymmärrä miten latva voi taas olla nuin kärsineen ja blondatun näköinen vaikkei sitä vaaleaa jäänyt mielestäni kuin ihan vähän.  :-\
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Mun oma kampaaja on erikoistunut ja opiskellut nyt nimenomaan värjäämisiä ja tosi upeita kuvia hänellä näyttää olevankin erilaisista värjäystyyleistä. Itse kun olen tämmönen omavärinen ikuinen kasvattaja niin en oikein kuulu (enää) hänen kohderyhmäänsä. Ei kuitenkaan onneksi huomauttele mitään oman värin tylsyydestä.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

Lilli, ollaan kyllä kohtalontovereita tässä! Mun lähes täysin luonnollisen näköinen hiuksisto on nyt latvoista blondatun hampun näköinen. Mulla huonokuntoinen tukka aiheuttaa aina värikriisin, joten oon tässä pyöritellyt yhtä sun toista vaihtoehtoa, joiden seurauksena olisi tuohon vaaleaan latvaan ikuisesti tarrautunut pigmentti. Onneksi vakikampaajani palaa juuri lomaltaan, joten pääsen saksimaan ennen suoraväreillä leikkimistä.

Täällä on ollut paljon mielenkiintoista pohdintaa! :) Mun oman värin kasvatus alkoi kemikaalikuorman pienentämisen vuoksi, mutta myös puhdas uteliaisuus oli osasyynä. Luin paljon tätä ketjua ja Long hair communityn vastaavaa ja halusin itse kokea voiko oma väri muka olla koko hiuksessa niin eri sävyinen kuin juurikasvussa, kuten foorumeilla väitetään. ;D (Voi se!) Kasvatuksen myötä olen jäänyt koukkuun värjäämättömyyden helppouteen. Ei tarvitse miettiä juurikasvua ja hiusten sävy on aina ns. puhdas, eikä sitä tarvitse taittaa kylmempään tai lämpimämpään.

Olen joutunut pohtia paljon omaa asennettani hiusteni väriin. Tietyllä tapaa siihen omaan tummanvaaleaan väriin piti kasvaa sisään, koska kontrastiseen lopputulokseen tottuneena vertasin lookiani aina siihen. Oon kuitenkin kalpea ja väritykseltäni melko herkkä, jota oma väri korostaa todella kauniisti. Silmieni väri ja ihoni sävy tulevat ihan eri tavalla esille värjäämättömien hiusten luomassa harmonisessa kokonaisuudessa. Ainakin omasta mielestäni tuntuu, että tällaista vaalean ja hailakan värimaailman omaavaa oma väri pukee kauniisti. Hiusväreillä oli todella vaikeaa saada aikaan yhtä luonnollista ja pehmeää sävyä.

Välillä ihmetyttää tämä yleinen asenneilmapiiri, että värjäämättömät hiukset olisivat jotenkin vähemmän huolitellut kuin värjätyt. Onneksi maantiemyönteisyys tuntuu lisääntyvän jatkuvasti ja luonnollisuus onkin ollut jo hetken muodissa. Lapsilla on värjäämättömät hiukset, enkä muista koskaan nähneeni lasta, jolla olisi tylsät ja ankeat hiirenharmaat hiukset. Missä vaiheessa värjäämättömät hiukset muuttuvat tylsäksi ja huolittelemattomaksi lapsuuden jälkeen?
Ananas
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 744
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 15:33

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Ananas »

^Varmaan teini-iän epävarmuus ja oman tyylin etsiminen saa monet aloittamaan värjäyskierteen, jonka katkaisu ei ole kauhean helppoa. Tämäkin ketju sen todistaa, pitkä kuin mikä, sisältää monen monta "ongelmaa" ja näkökulmaa.  :)
Kosmetiikkakissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:05

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kosmetiikkakissa »

elly kirjoitti: Oon kuitenkin kalpea ja väritykseltäni melko herkkä, jota oma väri korostaa todella kauniisti. Silmieni väri ja ihoni sävy tulevat ihan eri tavalla esille värjäämättömien hiusten luomassa harmonisessa kokonaisuudessa.
Joo, sama täällä. Itselle sopivat meikkisävyt löytyvät jotenkin myös helpommin, kun niitä ei yritä sovittaa värjäyksen kanssa yhteen vaan iho ja hiukset ovat ikään kuin "samaa sarjaa" eli samat sävyt pukevat niin ihoa kuin hiuksiakin :D eikä tarvitse meikkipohjalla yrittää sovittaa hiusten sävyä ihoon sopivaksi. Nyt meikillä voi keskittyä korostamaan omia hyviä puolia ja meikkipohjalla lähinnä peitän epäpuhtauksia ja satunnaista epätasaisuutta. Enää ei tarvitse meikkipohjalla tehdä ihosta elävän näköistä, kun epäsopiva hiusväri ei tee ihosta kalman kalpeaa ja kirjavan näköistä.
elly kirjoitti: Välillä ihmetyttää tämä yleinen asenneilmapiiri, että värjäämättömät hiukset olisivat jotenkin vähemmän huolitellut kuin värjätyt. Missä vaiheessa värjäämättömät hiukset muuttuvat tylsäksi ja huolittelemattomaksi lapsuuden jälkeen?
Liittyisikö tämä jotenkin siihen, että nuorempana ainakaan ei välttämättä osaa valita itselle sopivia sävyjä vaatetukseen niin sitten, jos vaatteet ovat voimakkaan värisiä, niin hiukset näyttävät siinä rinnalla jotenkin tylsiltä.
Mou

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Mou »

anannas kirjoitti: ^ Tosi hyvin on vaalentunut! Mä kokeilisin tohon varmaankin Poly Color -sävyteshampoota sävyssä 15, keskivaalea. Kokemuksia löytyy haulla tältä foorumilta aika hyvin tästä kyseisestä markettiväristä, se on omaan väriin palaajien keskuudessa varsin suosittu "villasukkaväri".  :) Jos 15 ei toimi (eli on liian vaalea) niin 22 tummanvaalea on sitten seuraava askel, mutta epäilen, että se vetää liian tummaksi. Joka tapauksessa se toimiva viileä sävy tulee muuttamaan yleisilmettäsi asteen tai puoli tummemmaksi, kun pohja on noinkin sävykäs. Poly Colorit kyllä haalistuu pesussa, ja nimenomaan hyvään suuntaan tässä tapauksessa.  :ts
Kuva
Kiitos neuvosta! Ajattelin tänään tai huomenna käydä ostamassa tuon sävyn, vaikka vähän jännittää. Tummempi yleisilme ei haittaa ollenkaan, toivottavasti vaan ei tule liian tumma tuollakaan sävyllä ja että on oikeasti viileämpi kuin kauhean lämmin. Kauan uskaltaa pitää hiuksissa? Ja mitenköhän tuo levitys, juurikasvusta alaspäin? :D En ole ihan varma laittoiko kampaaja juureen jotain sävyä viimeksi, mutta omalta väriltä näyttää.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Siitä on jo muutama vuosi aikaa kun itse olen viimeksi tuolla värjännyt, mutta neuvoisin noudattamaan paketin ohjeita tai jopa tekemään testisuortuvan.  :)
Itse ehkä laittaisin kuitenkin koko päähän juurikasvua säästelemättä, tasaisemman lopputuloksen vuoksi, mutta joku toinen saattaisi haluta säästellä niitä muutamaa kasvanutta senttiä omaa väriä. Makuasia!
Viimeksi muokannut kaarina, 03 Heinä 2017, 16:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

Nyt tarvisin vertaistukea.  ;D Mikä vaihe oman värin kasvatuksessa on teidän mielestänne ollut raskain?

Viimeisestä raidoituksesta on nyt kolme kuukautta ja tuli vähän seinä vastaan. Voi tätä iloista kirjavuutta!  ;D Niskasta pukkaa omaa ihanaa väriä, edestä omaa väriä hopeisilla raidoilla. Raidoitetussa osiossa on eri kampaamokerroilta kahta eri sävyä ja nyt kesän kunniaksi tässä on vielä mukana komeasti keltaista taittoa...

Katselin jo sopivaa kampaaja-aikaa ajatuksena raidoittaa oman väristä raitaa sekaan. Mutta en nyt kuitenkaan, enenen, laitan tukan kuukaudeksi niskaponnarille ja ajattelen sitten uudestaan. Todennäköisemmin saisin tähän kirjavuuteen vielä yhden hiusvärin lisää, ja jännätä millainen taitto siitä löytyy auringonvaloaltistuksen jälkeen. Jos oikein ahdistaa niin hankin hopeahoitoainetta. Color Maskille olen kyllä herkistynyt, ja siinä olisi kai yksi lisäsyy ihan vain sietää nykytilannetta.

Muoks. Ostin viime viikolla elämäni ensimmäisen suolasuihkeen, ja se on ollut erinomainen tuomaan tuuheutta ja suitsimaan nopeasti rasvoittuvaa omaa tyveä. Tuo Biozellin suihke vain tuoksuu mun nenääni todella voimakkaasti. Kun saan tuon pullon kulutettua, voisin kokeilla tehdä siihen itse uuden satsin suolasuihketta. Netin syövereistä taatusti löytyy resepti jos toinenkin.
Viimeksi muokannut tiiti2, 19 Heinä 2017, 00:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja enna »

^Mulle itselleni kasvatuksen vaikein vaihe on ollut aina siinä, kun kasvattelua on vuosi pari takana, ja iskee totaalikyllästyminen. Yleensä siinä vaiheessa olen tehnyt värille jotain, joka antaa enemmän tai vähemmän (joskus peruuttamatonta) takapakkia kasvattelulle. Kannattaa hyyyvin tarkasti miettiä mitä tukalleen tekee, jos oikeasti haluaa oman värin koko päähän. :)
Kosmetiikkakissa
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 661
Liittynyt: 23 Loka 2007, 21:05

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kosmetiikkakissa »

tiiti2 kirjoitti: Mikä vaihe oman värin kasvatuksessa on teidän mielestänne ollut raskain?
Mulla oli varmaan se, kun omaa väriä näkyi jotain 2-3 senttiä ja siitä sitten ehkäpä siihen asti kunnes omaa väriä oli joku 10-15 senttiä. Pidin paljon hiuksia kiinni niin sitten, kun sen värjätty osa meni ponnariin tai nutturaan niin se oma väri erottui ikään kuin omana kokonaisuutenaan, eikä värikontrasti enää erottunut niin rumasti.

Mulla tosin oman värin ja värjätyn osan ero ei ollut montaa astetta, mutta rumimmaksi siitä teki se, että värjätty osa oli selkeästi lämpimämpi ja sen rinnalla oma kylmempi väri näytti harmaammalta kuin oikeasti on. Mulla on ruskeat hiukset, joissa oli vähän tummempi väri niin tilanne oli tietty vähän erilainen kuin vaalennetuissa hiuksissa. Kesä voisi olla siinä mielessä hyvä aika kasvatella omaa väriä, että aurinko saattaa vähän raidoittaa hiuksia tehden kirjavuudesta vähän tasaisemman näköistä.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mulle parin vaihe oli ne ensimmäiset 10cm. Mun aloitustilanne oli tummanruskea juuri-vaaleat latvat ombre. Annoin ensin omaa sävyä kasvaa aika mitan, ennen kuin aloin sävyttää omaa hiusta. Se vaalea juurikasvu yhdistettynä tummarusekaan ja siitä sitten taas vaaleaan...Kun siitä päästiin sävytettiin mun hiukset huippuhienosti eikä oikeastaan tarvinnut enää kärsiä :).

Mulla on kotona nyt väriä piristämässä Colormask Honey, Caremel ja Pearl. Niillä tuon vähän vivahdetta ja vaihtelua väriin.  :ts Hiukset on kasvaneet tosi pitkäksi ja ennen niskassa ollut aurinkoa ei-koskaan nähnyt osa alkanut puskea esiin. Aikamoinen värikirjo taas.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
tupsumato
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:33

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tupsumato »

Terve, täällä yksi vertaistukiryhmäläinen omaa väriä kasvattelemassa. Mulla taitaa juuri nyt olla se omasta mielestä v-mäisin vaihe menossa: omaa kuparimaantienharmaamikälie-väriä puskenut semmoisen 10cm (sen verran, että väri alkaa hahmottua) ja loppulatva vähän yli hartioiden on semmoista riemunkirjavaa sekamelskaa. Pari vuotta kotiblondauksia vähän kerrallaan ja pari viikkoa Aasian aurinkoa ilman suojaavia aineksia saivat latvan kyllä erittäin elovenamaiseksi, mutta ei pysty matkustamaan hiustenhaalistusretkelle aina talven tullen, joten alkuvuodesta totesin blondailun riittävän.  8) Erityisesti oma niskahius todella tummaa latvaan verrattuna. Kampaajani laittoi riskillä tummia raitoja sekaan, mikä vähän tasotti yleisilmettä.

Pari hutikeikkaa color maskien kanssa on vetänyt erityisesti päälyhiukset kaaaauniin pastellinsinisiksi - se on onneksi haalistunut jo pois. Ymmärrettävästi vähän jännittää siis mikään kokeilu tässä vaiheessa, vaikka esimerkiksi kc:n sävyttävät shampoot kiinnostaisivat kovasti. Tummentamista ajatellen suositeltu caramel mask oli liian vanukasmainen omaan makuun. Uusimpana jännityksenä istuin juuri kahvinaamio päässä pari tuntia - veikkaan, että mikäli joku kiilto tarttui niin sekin on liian hennamaisen oranssi. Pakko kuitenkin kokeilla. Saksanpähkinän kuoren kokeileminen naamiona kiinnostelisi myös, mutta en ole vielä keksinyt mistä sitä löytäisin.

Fiksuhan antaisi tämän nyt vaan olla, mutta suunnittelen silti visiittiä kampaajalla tiedustellakseni, olisiko tälle jäätävälle rajalle mitään tehtävissä ilman koko kuontalon käsittelyä.  ::)
Vastaa Viestiin