Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

Mun poikaystävä kommentoi eilen, että mun hiukset on nyt kevään aikana ottaneet jo selkeästi kultaista sävyä. Oon tässä leikitelly ajatuksella suoravärillä värjäämisestä, mutta haluan kyllä seurata millaisen sävyn oma väri saa auringossa. :)

Onko sun väri Lilli tummentunut? Tummempaan sävyyn ei ehkä tule raitoja niin helposti kuin vaaleaan?
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

On lapsuudesta joo, mutta muistelin että näinä maantieharmaan aikoinakin olisi ollut aurinkoraitaa. Mutta siitä on niin kauan, että voin muistaa väärin. No nyt kesällä uusi yritys, paistaisi vaan se aurinko.
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Täälläkin odotellaan kesää ja aurinkoa. Talven aikana tullut tyvi on jäätävä villasukka. Mulle tulee kyllä aurinkoraitoja ja koko uusi kasvusto on kesällä melkein valkoista kun aurinko vaalentaa heti kättelyssä. Nyt talvella vaihdan yhtäkkiä väriä, kuin orava! Ennen en ollut niin huomattava ero talven ja kesän välillä, mutta nyt otsatukan kanssa se tuorein hius on tietysti siinä otsalla.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mä oon kuullut viime aikoina tosi paljon kehuja mun hiusväristä! Töissä asiakkailta, puolitutulta kohdatessa viimeksi tänään, mieskin sanoi ihania hologrammivärejä ihastellessani, että toivoisi etten värjäisi, kun mun väri on nyt niin hyvä. Kyllä mä tästä itsekin tykkään, mutta jotenkin tuntuu hassulta, että tämmöistä tavallista tummanvaaleaa villasukkaa kehutaan ihan tuntemattomienkin toimesta. Eikä ne kehut tunnu edes sellaisilta tsemppausmielessä esitetyiltä kiva-kun-kehtaat-olla-luomussa -tyyppisiltä, vaan ihan oikeilta. En mä muista, että värjätessä olisin erityisemmin värikehuja saanut - toki joku tasasävyinen purkkitummanruskea on nyt vaan ihan järkyttävän tylsä, luomu on ainakin vivahteikas.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tuo on kyllä totta. Mun hiukset on nyt sellaiset heinäpaalin väriset ja kesällä ne vaalenee ihan sellaiseksi vaaleaks kullanvaaleaksi. Porukka hipelöi pituuksia ja kyselee mitä väriä käytän. Onhan ne vivahteikkaat ja tietyllä tapaa eläväisemmät kun se mun entinen sysimusta värikypärä. Toisaalta se niissä on joskus se mikä ärsyttää. Ne on jotenkin liian luonnolliset. :D
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
tupuna

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tupuna »

Mäkin odotan aurinkoraitoja, inhottaa jotenkin tällä hetkellä oma väri. Se on jotenkin niin mitään sanomaton, hyvin tavallinen kylmään taittava muka-vaalea. Puhtaana hiukset on ihan ok, mutta ne rasvoittuvat niin nopeasti, että näyttää käytännössä aina ihan harmailta. Tekisi mieli värjätä taas punaiseksi, mutta en kuitenkaan jaksa ylläpitää väriä. Kiitos kaikille vertaistuesta  :D ;)

Ja asiasta kukkaruukkuun, mulla on hiuksissa ihan eri tavalla kuohkeutta, jos laitan hoitoaineen ensin ja sitten vasta shampoon. Toisessa järjestyksessä hiukset menee ihan vaan päätä myöten, vaikka mulla onkin jonkin verran luonnonkiharaa.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

Yksi aurinkoinen päivä pihalla ja tukka on jo ottanut raitaa. Suurin muutos on kuitenkin siinä, että sävy on lämpimämpi auringon myötä. Tykkään kyllä! :) Mun hiukset on ihanan pitkät tällä hetkellä, mutta mulla on mahdollisuus hankkiutua viimeisistä värjätyistä raidoista eroon, joten saksiminen houkuttaa.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Kampaaja värjäsi tyveä tummemmaksi, tyviväri haalistui ajan kanssa oikean väriseksi. Hiusten päällimmäiseen osaan tehtiin ohuita vaaleita raitoja foliolla, latvat ovat vaaleammat. Yleisilme on vaaleahko, omaa tummanvaaleaa väriä on näkyvissä. Oma väri ei erotu värjätystä tyvestä juuri lainkaan, ellei tarkastele ihan läheltä. En aio enää ottaa tummaa tyviväriä, vaan jatkan raidoittamalla omaa väriä, sitä mukaa kun se tuolta tulee näkyviin.

Suosittelen hyvän kampaajan etsimistä- kun sellainen löytyy, niin kannattaa pitää siitä kiinni. :D
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

tupuna kirjoitti: Ja asiasta kukkaruukkuun, mulla on hiuksissa ihan eri tavalla kuohkeutta, jos laitan hoitoaineen ensin ja sitten vasta shampoon. Toisessa järjestyksessä hiukset menee ihan vaan päätä myöten, vaikka mulla onkin jonkin verran luonnonkiharaa.
Hoitoainettahan käytetään nimenomaan sulkemaan ne hiussuomut pesun jälkeen, jolloin ainakin väärillä tuotteilla tuloksen kuuluu ollakin tuollainen päätä myöten menevä. Jos laitat hoitoaineen ennen shampoota, on kai ihan sama, käytätkö sitä lainkaan.
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
helka

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja helka »

elly kirjoitti: Yksi aurinkoinen päivä pihalla ja tukka on jo ottanut raitaa. Suurin muutos on kuitenkin siinä, että sävy on lämpimämpi auringon myötä. Tykkään kyllä! :) Mun hiukset on ihanan pitkät tällä hetkellä, mutta mulla on mahdollisuus hankkiutua viimeisistä värjätyistä raidoista eroon, joten saksiminen houkuttaa.
Mä huomasin saman, muutama tunti auringossa ja hiusten väri muuttui selvästi! Tuntuu että viimeisetkin rippeet vaaleanpunaisesta suoraväristäkin hävisivät UV-altistuksessa.
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

Siis mullahan on RUSKEAT hiukset! Ihanaa! Ja samalla tosi huvittavaa, että just ton värisiä hiuksia yritin pitkään saavuttaa värjäämällä. :D Tai no, en ihan noin lämmintä sävyä, mutta tummuusaste on just oikea. Mutta noi on ihan jonkun väriset, eikä mikään villasukka. Vaikka olis mulle villasukkakin kelvannut. :) Mutta tässä puolentoista vuoden kasvattelun tulos.

Kuva
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
eivor
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 97
Liittynyt: 18 Marras 2009, 09:44

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja eivor »

Kermalehmä, onpas kauniit hiukset! Tuo oma ruskea sävy ja noi pituudet jotenkin sopii yhteen. Tykkään!

Mulla itellä kasvaa aika perinteistä villasukkaa, mutta jospa siitä oppisi tykkäämään. Täälläkin odotetaan aurinkoisia kelejä, jotta vähän saisi eloa yleisilmeeseen  ::)
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

^^ Todella kaunis sävy ja kiiltääkin upeasti.&nbsp; <3
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Puf
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 481
Liittynyt: 05 Tammi 2011, 17:32

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Puf »

Kermalehmällä on tosi kaunis väri ja upean kiiltävät hiukset! Ja tosiaan toimii hyvin värikkäiden pituuksien kanssa.&nbsp;

Mulla aurinkoiset säät on haalistaneet tummaa hiussävyä ja haluaisin tehdä asialle jotain. Tykkään siitä että oma hiusväri on tummahko ja viileä, mutta nyt väri on selvästi vaalentunut ja yleisilme alkaa taittua kultaisen/lämpimän sävyiseksi. Kokeilen varmaan lähipäivinä hiussävyn piristämistä kahvivärjäyksellä, tosin en tiedä muuttaako se sävyä yhtään viileämmäksi. Color Mask Graphite voisi myös toimia kivasti, mutta en saa sitä tähän hätään ulkomailta.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Kaunis oma väri ja kiva väriyhdistelmä Kermalehmällä! Tuota kelpaa kasvatella.

Kaikkien villasukkien kannattaa muuttaa johonkin aurinkoiseen maahan :D. Mun hiukset on olleet koko talven jäätävää villasukkaa, kun kasvaa nopeasti eikä talvella aurinko vaalenna. Leikkasin muutama kuukausi sitten otsiksen ja luulivat mun värjänneen hiukset tummemmaksi, kun yleisilmeen määrittikin nyt otsahiukset eikä aina auki olleet vaaleammat pituudet. Tässä kohtaa melkein iski epätoivo. Kuten joka vuosi...

Nyt kolme viikkoa on ollut kesäistä säätä ja heti on aurinkoraitoja tullut ja se vaalentaa heti yleisilmeen. Alan olla taas ihan oikea blond :D. Pahoittelen sotkua taustalla, yritän siivota, pakata 3 viikon lomalle ja rempata kaikkea yhtä aikaa asunnossa elämisen kanssa...

Tuollainen lynxin kuvailema liinatukka mullakin. Välillä kaipaan pidennysten tuomaa kuohkeutta, mutta möff. Kaikkea ei voi saada :D. Sain viimeeksi tänään vääntää myyjän kanssa kosmetiikkakaupassa täytyykö mun ostaa vahingoittuneille ja värjätyille hiuksille suositeltavaa shampoota vai ei koska olen vaaleahiuksinen. Hetki meni, että sain englanti-hollanti sekoituksella perille, että me pohjoismaalaiset ollaan joskus lakananvalkoisia vaaleilla hiuksialla ihan luonnostaan. Työkaverit luulee edelleen, että mulla on värjätty tukka kun se vaihtelee väriä vuodenajan mukaan. ;D Minähän olen siis jopa vähän ruskettunut...

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Aridith, 04 Kesä 2017, 01:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Vastaa Viestiin