Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
tiiti2
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 496
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 23:09

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tiiti2 »

Kiitos taas teille kaikille ihanille vastauksista. Ja tupsumadolle tervetuloa palstalle!

Luulen myös, että jos saisi tuon värjätyn osan ponnarille, niin loppu sujuisi helpommin. Epäilen että omat harmaat hiukset myös luovat harmaamman yleisvaikutelman lämpimää värjättyä osuutta vasten. Onneksi mulla hiukset kasvavat nopeasti, mutta kyllä tätä nyt vaan joutuu silti jonkun kuukauden sietämään. Helpointa olisi, kun vaan osaisi unohtaa koko projektin. Tällä tiellä nyt pysytään!
2bFii, olkapäille, tyvessä oma väri ja raitoina 9.0
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

Kiitos Photobucket kaikkien kuvieni poistamisesta.  :#
Sinne meni kaikki kuvat mun kasvatusoperaation edistymisestä. Täytyy varmaan laittaa tänne joku päivä joku kollaasi noista poistetuista kuvista.

Tässä mennään tällä hetkellä, kävin kampaajalla napsimassa kuivat latvat pois, mutta ei musta edes tunnu, että pituutta ois lähtenyt. Sitten heitin latvaan turkoosin/sinisen suoravärin, koska sitä nyt sattui vaan olemaan kaapissa. Siniseen asti siis on omaa väriä päässä. (Toivottavasti tää kuva ei oo ihan valtava.)

Kuva
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Ihanat <3
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Constantine
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 07:47

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Constantine »

Tällä hetkellä ois noin 8cm omaa väriä päässä. Kun pitää hiuksia kiinni, niin näyttää ihan siedettävältä. Olen kyllä huijannut sen verran, että olen käyttänyt Biozellin värinaamiota ja pessyt saman merkin tummien hiusten shampoolla vuorotellen noin kerta viikkoon. Oman väriseen hiukseen nuo ei minulla tartu laisinkaan, mutta tasoittavat kohtuullisen hyvin rajapintaa värjätyn hiuksen kanssa.&nbsp; Ensi viikolla lähtee taas pari senttiä värjättyä latvaa pois&nbsp; :)
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Vaikka mulla on kokonaan oman värinen letti huijaan jatkuvasti värishamppoilla ja hoitoaineilla :D. Mulla on KC maskeja Vanilla, Honey, Pearl ja Caramel. Ne taittaa mun omaa väriä kivasti vaihtelun vuoksi vaikka ne ei tee mitään dramaattista eroa, muuttaa vaan sitä sävyä jollaisena valossa ja auringossa kiiltää. Mulla on luonnostaan eloveenatukka, mutta noilla saa siihen vivahteeseen mukavasti vaihtelua kun vaalea on muka niin tylsä. Lähtevät myös aika nopeasti irti, joten mitään pysyvää "vahinkoa" ei saa aikaan. Juuri nyt käytän honey maskia, hiuksista tulee oikeasti hunajaisen vivahteiset. :l En voi lopettaa näiden ihailemista!
Viimeksi muokannut Aridith, 02 Elo 2017, 10:34. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Mulla on vaikein vaihe ollut myös tuo 4 cm --> 10 cm. Mutta senkin jälkeen tasaisesti olen kriiseillyt hiusteni värin kanssa. Nyt huomaan oman värin seassa muutamia harmaita hiuksia ja sekin ärsyttää.&nbsp; :-\
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).&nbsp; Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Ihanan väriset Kermalehmän omat hiukset&nbsp; :l. Antoi taas motivaatiota tähän omaan, toivottoman h-i-t-a-a-s-e-e-n, kasvatusoperaatioon!
tupsumato
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:33

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tupsumato »

Ei hitto että alkaa näyttää ihan todella kulahtaneelta tuo vaalennettu latva kun omaa hiusta on kasvanut jo noin sen maagisen 10cm verran. Uskomatonta hamppua. Lisäksi alan syttyä tuohon paljastuvaan hiusväriini sen verran, että en jaksaisi yhtään odotella. Latvan raidoittaminen kiinnostelisi, mutta opiskelijabudjetilla ajatus ei ihan kamalasti lämmitä plus raidan pitäisi todenäköisesti olla vanhaan malliin tosi tumma, ettei ala vihertää. Koko pään värjäys never again.&nbsp; ;D
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Musta helpointa oli kasvattaa vaalennetun latvan kanssa ja jos kaipaa vaihtelua niin tummempaa (lähellä omaa väriä) colormaskia latvaan niin sai enemmän oman värisen kokonaisuuden. Joten suosittelen kokeilemaan colormaskia ennen värjäystä.

Hei kävin muuten uudella kampaajalla ja puhuttiin vaihtelusta, värjäämisestä jne. Kampaaja sanoi että älä värjää hiuksia, hän ei minuna värjäis. Oli ihana kuulla tämmösellä maantienharmaalla tukalla. Leikkasin muuten otsiksen, radikaalein muutos vuosiin.&nbsp; 0_0 :O <3
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).&nbsp; Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
tupsumato
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:33

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tupsumato »

Itse en ole löytänyt tyydyttävän väristä maskia.&nbsp; :-\ Caramelilla lotrasin vähän aikaa, mutta siitä tuli liian purppuraisella tavalla vanukasmainen ja päätin ottaa suoran luovutuksen taktiikan. Keväällä mulla oli smurffitukka no2 kun kuvittelin coffeen tarttuvan kivasti vaalennettuun tukkaan. Ei muuten se varsinainen kahvivärjäyskään tuottanut tulosta!&nbsp; :D
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Minkävärinen sun oma väri on tupsumato?
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).&nbsp; Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mie sekoitin useammasta suoravärivaahdosta sopivan sävyisen seoksen, jolla sain tummennettua vaalennettua latvaa sopimaan paremmin oman värisiin hiuksiin. Useita värejä sekoittamalla oli helppo säädellä myös sävyn tummuutta sekä tuhkaisuutta. Yksi väri ei olisi auttanut hiusten värieron tasoittamisessa, mutta useammalla värillä sai jo aikaan todella hyvän lopputuloksen.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Oon huomannut tuon saman. Mun latvat on siistitty Toukokuussa 2016 ja eivät ole mitenkään huonossa kunnossa. Jos olisin jättänyt siistimättä latvat yli vuodekis värjättynä...Huh-huh :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
tupsumato
Haiven
Haiven
Viestit: 14
Liittynyt: 19 Heinä 2017, 13:33

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja tupsumato »

Lilli kirjoitti: Minkävärinen sun oma väri on tupsumato?
Vähän kupariin taittava maantienruskea. Iän myötä on se kupari vähän vähentynyt ja väri tummentunut. Onneksi - en ole koskaan välittänyt porkkanaväristä, paitsi silloin kun innostuin hennailemaan. :D

Edit. Tekisi ihan kamalasti mieli kokeilla tuota Biozellin chocolatea, mutta ei sekään taida riistovaalennettuun tukkaan tarttua toivotusti.
Viimeksi muokannut tupsumato, 28 Elo 2017, 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mä oon hurahtanut KC color mask Honey versioon. Mun hiukset on yleensä vähän sellainen heinäpaalin/kypsän viljan värinen eloveena, joka on tosi kaunis, mutta kiva saada vähän vaihtelua. Colormaskin kanssa hiukset on vähän tummemmat, hunajaisemman ja syvemmän väriset. Tykkään kyllä hurjasti!

Jos ei värjätä voi, niin 50 shades of blonde olkoot :D. Eihän nuo KC maskit kovin tiukkaan tartu tai suurta eroa tee, mutta muuttaa hiuksen vivahdetta juuri sopivasti ja vivahteethan on vaaleissa hiuksissa se juttu. Aurinkoraitoihin tosin KC:n maskit ei halua tarttua! Tai ainakaan ei onnistu tummentamaan niitä ihan yhtä paljon. Vaikka kuinka kutkuttaisi vetää punainen colormaski päälle ja olla punatukka taas, kyllä tuo vaalea sopii tällaiselle laknanvalkealle tytölle.

Tässä pari kuvaa, pahoittelen muikeaa ilmettä, mun uudet lääkkeet turvottaa koko kroppaan enkä oikein tiedä miten päin olla :p. Pitkäksihän tuo reuhka on venähtänyt! 1,5v sitten oli long bob :s.

Kuva
Kuva
Viimeksi muokannut Aridith, 02 Syys 2017, 21:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Vastaa Viestiin