Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Onko täällä vielä muita kasvattajia? Itse leikkasin lyhyen polkan pari kuukautta sitten, mutta siltikin jäi blondattua väriä vielä n.10cm. Kauan tää operaatio kyllä kestää! Mutta nyt ollaan jo huomattavasti paremmalla mallilla, kun lähtökohta oli vuosia hennattu tukka.
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mäkin leikkasin joskus maaliskuussa tukasta aikamoisen pätkän, että sain vaalennetut osiot kokonaan pois. Nyt on siis polkka kokonaan omalla värillä ja tukkavitamiinikuurit on aloitettu, jotta hiukset kasvais takasin mahdollisimman nopeesti. ;D
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Oon nyt joku 6kk krrrasvattanut omaa väriä vaalennetusta ja raidoitetusta hiuksesta. Tällä hetkellä juuri menee ihan lintassa ja latvat taas ovat kuivaa. hiukset tuntuu ja näyttää ohuilta vaikka niitä on paljon, yksittäiset hiukset vaan on ohuita. väri juuressa näyttää läpikuultavalta ja tosi ruman vaalean harmahtavan maantien väriseltä. En tiiä mitä tehdä. Hiukset aina olleet tärkeät ja nyt ne on huonoimmat vähään aikaan. Näyttää siis huonoilta. Vinkkejä?
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Kuiviin hiuksiin kannattaa kokeilla CWC-pesua, eli hoitista latvoihin ennen sampoopesua. Sillä saa kosteutusta ja kiiltoa latvoihin. Oletko kokeillut ryhdistää hiuksia keratiinihoitiksella tai laminoinnilla? Niistäkin on apua liian lättänöiden hiusten kanssa. Entä oletko kokellut suoravärejä hiusten väriä piristämään joko lämpimämpään tai kylmempään suuntaan? Ihan joku väriä sisältävä hoitiskin saattaa jo riittää värin virkistämiseen, vaahtoväri antaa vieläkin voimakkaamman sävyn.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

En ole värjännyt hiuksia noin 1,5-vuoteen ja enää aivan vähän vaalennettua latvoissa. Oma väri on yllättävän kiva keskiruskea eikä tunnu yhtään siltä, että pitäisi värjätä. Oma väri ollut päässä viimeksi kai 14 vuotta sitten. ::)
3b F ii
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja enna »

Keksi jotain hauskaa värjätylle osuudelle. Raidoita, värjää, sävytä, mutta älä koske omaan väriin!
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Kiitos vinkeistä. Aion nyt vaahtosävyllä sävyttää latvaa viileämmäksi vaihteeksi. onkin pitkään ollut lämpimän sävyinen, kunhan ei liian harmaaksi mene, se ei sovi. ehkä tää tästä ja juurenkin rasvoittuminen varmaan tasoittuu kunhan kasvaa oma väri pidemmäksi. On jo aika kiva liukuväri.
Sassy
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 698
Liittynyt: 01 Tammi 2010, 18:35

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Sassy »

Täällä myös oman värin kasvatus -projekti menossa. Raidoitin hiukset vaaleammaksi viimeksi kesäkuun alussa. Syyskuun alussa lisäsin oman värisiä raitoja hieman häivyttämään rajaa blondin latvan ja ruskean tyven välillä. Kuitenkin väri jäi omaan silmääni turhan lämpimän vaaleaksi kokonaisuudessaan, joten iskin päähäni sävyttävän hoitoaineen. Viileän ruskea sävyte teki hiuksista vihervät, joita taitoin suklaanruskealla neutraalimmaksi. Seurauksena latvasta tuli ensin mukavan ruskea, kunnes muutaman pesukerran jälkeen latva olikin punaisen oranssi. Nyt olen jatkanut sävyttelyä ja hiusten väri tuntuu muuttuvan joka pesun jälkeen. Katsotaan kauanko jaksan jatkaa tätä&nbsp; ;D
Sans élégance de coeur, il n'y a pas d'élégance.
- Yves Saint-Laurent
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Mä olen jo todella lähellä oman väristä tukkaa! Mun värjäyshistoria on siis sellainen, että vuosikausia värjäsin hiukseni mustaksi. Viimeisen värjäysvuoden taas pikkuhiljaa vaalensin sävyä: mustasta ensin mustanruskeaan ja sitten tummanruskeaan. Viimeisestä värjäyskerrasta on nyt melkein 2,5 vuotta.

Kun aloitin oman värin kasvattamisen, niin alkuvaihe tuntui tosi vaikealta, koska kontrasti oman värin ja värjätyn välillä oli niin kova: oma hius näytti silloin tosi harmaalta verrattuna värjättyyn. Mun kampaaja on ollut ihan mahtava ja aina on kehunut mun omaa väriä, mutta mulla kesti oma aikani ennen kuin se mun silmään näytti hyvältä. Nyt tykkään jo siitä kuitenkin kovasti! :)

Viimeksi kävin noin kuukausi sitten kampaajalla ja silloin jäi jo iso osa viimeisistä värjätyistä latvoista lattialle. Tälläkin kertaa leikkautin eteenpäin pitenevän polkan ja nyt värjättyä hiusta jäi enää etuosan pidempiin hiuksiin. Eli seuraavan kerran kun käyn hiuksia leikkauttamassa, niin sitten on jo ihan kokonaan oma väri päässä!

Kuva
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lila »

^Ihan todella kaunis, sävykäs kahvinruskea!
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Neve »

^^Aivan ihana väri!
Hilippa
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1896
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 21:29

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Hilippa »

Kiitos Lila ja Neve! :)
millamagia
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 108
Liittynyt: 08 Kesä 2014, 23:01

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja millamagia »

Hilippalla ihana oma väri hiuksissa.

Itse mietin että minkä värinen tämä oma väri on. Osaako joku sanoa? Onko tämä se villasukan värinen mistä puhutaan.

https://aijaa.com/o0NNXK

rhoda
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 614
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 09:07

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja rhoda »

millamagia, jos tuo on villasukan väri niin mistä niitä sukkia sais <3 tuo on kaunis ja sävykäs, mun näytöllä vähän mansikkablondiin vivahtava ihanan pehmeä vaalea.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Hilipalla ja millamagialla ihanat sävyt&nbsp; :l

Itsellä enää vähän blondia latvoissa, jos vetäisi lyhyeksi polkaksi, niin lähtisi loput vaalennukset. Kylläpä oli pitkä projekti! Mun oma väri on vähän tummempi kuin millamagialla, mutta välillä tuntuu oudon kellertävälle. Olen koittanut syväpuhdistavaa shampoota välillä käyttää, mutta ei taida juuri eroa tehdä. Tekeekö sävyteshampoot jotain oman väriseen tukkaan? Mä jo heitin aiemmin mun sinisävyiset shampoot pois.
Vastaa Viestiin