Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^joo hopeashampoo - ja hoitis onkin tällä hetkellä käytössä. Mutta mietin, jos blondit ei oliskaan enää niin blondit vaan jos niihin sais vähän väriä. Taitaa tosin olla mahdottomuus, kun oma väri on niin vaalea villasukka, että todennäköisesti raidoista tulisi vaan tummemmat ja/tai lämpimämmät kuin oma väri eli ehkä on vaan parempi mennä noilla blondeilla latvoilla, ja niitä edelleen vaaleentaa hopeatuotteilla..vaaleammat latvat kun on tosiaan ihan jees nykyään, ja sitähän kampaajakin tavoitteli.

Tää oman värin kasvatus vaan kestää niin kauan  ::)
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja enna »

Saako tuota wella color fresh 7/19 enää mistään vai onko valmistus lopetettu? Muutaman nettikaupan katsoin läpi, loppu näyttäisi olevan tosi monesta paikasta.
Jewely
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 874
Liittynyt: 31 Touko 2012, 22:12

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Jewely »

^En osaa vastata kysymykseesi, mutta mulla olisi tuota yksi pullo, josta on käytetty yhden kerran ihan pieni määrä eli pullossa on ainakin 3/4 jäljellä :)
Hanzku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 435
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:47

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Hanzku »

Kyllästyin aiemman hiuskatastrofin korjauksen tuloksena tulleeseen turhan blondattuun tukkaan, se sellainen selvästi puhkivaalennettu hiuskypärä, jossa juurikasvu alkaa kuin seinästä. Nyt istun polycolorit päässä. Tyveen laitoin 22:sta ja siitä alaspäin 15:sta. Katsotaan onko seurauksena luonnollisempi liukuvärjäys vaaleampaan latvaan vai totaalinen jatkokatastrofi ja huomenna uutta väriä hakemaan. Onneksi on kylmä jotta saa laittaa joka tapauksessa aamulla pipon päähän kun vie muksua päiväkotiin.  ;D

Edit. Väristä tuli yllättävänkin hyvä! Jostain syystä ehkä hiukan punertava tuo sävyteshampoon sävy 22, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Liukuvärjäys onnistui niin ettei jäänyt selviä rajoja vaan sain mielestäni onnistumaan shadow roots tyyliin, olisi voinut ehkä jopa vetää tummemman värin vielä hieman pidemmällekin latvaa kohti. Olen oikeasti yllättynyt tuloksesta.  ;D Olin ihan varma että tästä tulee seuraava katastrofi jota joutuu jotenkin paikkailemaan.

Mutta tämän jälkeen alkaa siis oman värin kasvattelu. Olen alkanut saada lieviä ärsytysoireita hiusväreistä, pelkään että olen allergisoitunut, joten nyt on pakko lopettaa ainakin nämä hapetteelliset värit. (Tämän värjäyksen suoritin niin, etten laittanut väriä ihan tyveen saakka. Ja tietysti sitä kuitenkin paikoin sinnekin meni ja huuhtelun jälkeen jälleen polttelua, joten tulipahan varmistettua ettei näinkään enää kannata värjätä)
Viimeksi muokannut Hanzku, 20 Maalis 2018, 10:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Neve
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 770
Liittynyt: 06 Syys 2008, 15:05

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Neve »

Tuossa aiemmin puhuttiin KC Colormask Brown-shampoosta ja sen tehosta tummentaa vaaleaa tukkaa. Todellakin toimii :ts Ostin tämän joskus kun olin tummempi tukkainen, joten shampoo oli jäänyt lojumaan hyllyn perälle. Oma värini on vähän pähkinäisen ruskea nykyään ja siinä oli vaaleita raitoja ja jotain kupariseen taittavaa vanhaa väriä pituuksissa.
Kastelin hiukset ja levitin tätä shampoota sekoitettuna Fudgen Clean Blonde-shampooseen ja unohdin eilen puoleksi tunniksi päähän, vaahdotin hyvin ja pesin. Tuli niin luonnollinen ja kiiltävä lopputulos, selkeästi tummeni, yleisilme on nyt ruskeampi. Tästä tuli nyt vakiotuote kylppäriin.
Noista colormaskeista ja muista suoraväreistä en oikein enää välitä, kun hiuksista tulee alkuun niin ylivärjätyn näköiset ja helposti laikukkaat kun tarttuu epätasaisesti.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Noi KC Colormaskit on ihan ykkösiä, vaikka mun projekti on nykyään sinäänsä valmis ja kasvatan enää pituutta käytän noita maskeja tuomaan vaihtelua. Tosin en näin talvella oikeen pysty, kun hoitoteho on liikaa. Onko noissa shampoissa kuinka tehokas taitto?

Mun projekti näyttää tältä, en ole oikeastaan tehnyt mitään hiuksille 6kk paitsi leikannut otista.  :ts Kesää odotellen, menossa pahin villasukkakausi.

Kuva
Kuva
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^Ootko siis Aridith käyttänyt KC Colormaskin hoitoaineita ja niissäkö riittää taittoteho? On muuten nätti tuo sun väri  :)

Mä olen pari kertaa laittanut KC Colormaskin brown -shampoota juurikin kuivaan tukkaan, antanut vaikuttaa 5-20min, vaahdottanut ja huuhtonut. On tullut ruskeampaa sävyä blondattuihin latvoihin, mut lähtee myös pois jo pesussa, parissa pois. Ja kuivattaa mun tukan ihan korpuksi. Siksi olenkin ajatellut, että voisin ostaa sitä hoitoainetta, jos on tehokasta.

Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Kiitos! Mä käytän vallan KC hoitoaineita, en oo koskaan kokeillu noita shampoo versioita. Mulla taittaa selkeästi sitä sävyä kohden mitä laitan, näkyy selkeä ero taitossa. Aikoinaan ”värjäsin” vallan hiukset punaiseksi tuolla hoitoaineella, tarttu kun tauti. Kyllähän tuokin peseytyy pois, mutta myös kerrostunut jos haluaa eikä pese usein syväpuhdistavalla.

Mulla on 4 eri väriä vaaleaa KC maskia, joilla suhdanne sävyä kun kyllästyttää. Hoitaviahan ne on, joten mulla toimii paremmin kesällä kun aurinko kuivattaa hiuksia, muuten vähän rauhan hoitava.
Viimeksi muokannut Aridith, 29 Maalis 2018, 01:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tässä kuvaa KC Colormask Honeyn 30 min muhittelun jälkeen. Selkeästi muuttaa mun yleensä vähän tuhkaan(?) taittavaa hiusta kultaisemmaksi, kun vertaa tuohon ylempänä olevaan kuvaan :). Kuva vähän rakeinen jostain syystä, mutta kyllähän tuo kultaisempi on kuin normaalisti. Yleensä pesen kunnolla syväputsarilla ensin, sitten maski 30min väh. ja sen jälkeen vielä jollain kevyemmällä shampoolla.

Kuva
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Happy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 26 Joulu 2017, 00:17

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Happy »

Tulin tänne tsemppaamaan omaa väriä halajaville. Olisinko jo kolmasti kasvattanut oman värini takaisin. Ekalla kerralla lyhyestä pikimustasta polkasta jossa kesti kolmisen vuotta. Sitten hetken mielijohteesta päätin tukan ollessa täysin omaa väriä, niin värjätä sen Olia hiusvärillä joka taisi olla asteen vaaleampi omaa sävyä. Hiuslaatu tuntu aivan ihanalta sen jälkeen ja väri oli huikea, se fiilis kuitenkin hävisi ennenpitkää ja jäljelle jäi kuivunut liukuvärjäys jota sai odotella taas pois kasvavaksi. Sitten kun se urakka oli ohi, niin ajattelin ettei pienet raidat pahaa tee. No näyttihän nekin hyviltä, mut taas joutui myöntämään että luonnonkiharan tukan latvusto on itsessään kuivaa ja värjäys ei sitä ainakaan auta.

Tähän päivään. Nyt tukka ulottuu rinnalle ja koen että viimisetkin raidanjämät on hävitetty. Nostankin nyt oikean käteni ilmaan ja lupaan, että neljättä kertaa en tähän ryhdy!

Puhumatta nyt siitä kuinka paljon rahaa on tällä päätöksellä säästänyt. Tämä on oikein hyvä just näin <3
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Aridith, no aika paljon sulla muuttaakin tuota väriä nuo muhittelut. Hyviä variaatioita kaikki&nbsp; :)

^ 4 kertaa! Nostan hattua! Ihan tää ensimmäinen (ja viimeinenkin?!?) kerta tuntuu ihan riittävälle&nbsp; :D. Mulla on omaa väriä ehkä vasta 10cm, ja sen lisäksi oli tosi paljon liian vaaleita raitoja siitä alaspäin hiusten pääliosassa. Värjäsin blondit osat Loreal Excellence 7:lla, jolla sain hiukset yllättävän saman sävyisiksi. Mutta kyllä tuntuu silti, että se sävy ei ole kaikista optimaalisin, vaan se oma väri on just se oikea, joka käy ihonsävyyn. Tosin oon ihan varma, että raitojen laitto houkuttelisi itseänikin jossain vaiheessa, mutta niitäkin pitää sitten olla laittamassa "koko ajan", se kun ei mun mielestä ole kovin nättiä, että ne raidat lähtee sitten puolivälistä päätä.
Happy
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 77
Liittynyt: 26 Joulu 2017, 00:17

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Happy »

^Mä teen sulle nyt palveluksen ja annan neuvon että don't do it. Mielummi sit joku sitruunamehu aurinkoraitahommelia kesän kunniaks, mut hitsi se näyttää pöheliltä kun sellaset puoliraidat alkaa niskasta.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

^Joo samaa mietin, että sitten on sellaisessa raitojen laitto kierteessä, jos siihen sortuu. Koska just toi tilanne, että latvat raidoilla, niin ei. Yritän pitäytyä kaikesta värjäämisestä tästä eteenpäin, kunhan nyt ensin saisin edes tämän ekankin Oma väri takaisin -projektin loppuun :D
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

Kolme vuotta meni, mutta nyt on kokonaan oma luomuväritukka&nbsp; 8)
Yllättävän (tumman) ruskea, kun muuten olen niin kalpeaihoinen. Mutta oli ihanaa käydä kampaajalla nipsaisemassa vihoviimeiset mustaksi värjätyt latvaosuudet pois.&nbsp; :ts
Kermalehmä
Haiven
Haiven
Viestit: 21
Liittynyt: 20 Marras 2015, 00:49

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Kermalehmä »

Mulla olis nyt se tilanne, että voisin napsaista viimeisetkin värjätyt latvat pois. Mutta... en pysty enkä halua! Vaaleanpunaisista latvoista on nyt tullut niin mun juttu, että tulen varmaan jatkossakin pitämään ne. Noi vanhat kuivuneet voin leikkauttaa pois, mutta sitten kyllä pyydän uuden vaalennuksen latvaan. Hmm. Ehkä teenkin niin, että leikkautan hiukset kokonaan omaksi väriksi ihan vaan, jotta näen miltä se näyttää. Ja myöhemmin voinkin sitten jatkaa latvan vaalennusta. Ei latvoja lasketa, eihän? ;)
1a F ii BSL oman värin kasvattelu aloitettu 20.11.2015
Vastaa Viestiin