Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Caroliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 271
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 16:32

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Caroliina »

Onkohan mitenkään mahdollista itse värjäämällä saada kampaajalla vaalennettuja pituuksia saman värisiksi, mitä oma maantien harmaa tyvi on? Pituudet on 10-astetta ja taittavat kylmään, oma tyvi on varmaankin jotain 7-8, en ole varma, kun oma väri on ollut viimeksi päässä kokonaan joskus yli 20 vuotta sitten... En haluaisi enää vaalentaa, vaan saada oman värin takaisin. Joskus kun yritin tummentaa vaalennettua pituutta, niin se meni vihreäksi ja sitä koetan välttää. Vai marssinko suosiolla kampaajalle?
helka

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja helka »

Minä menisin kampaajalle. Alla oleva vaalennus saattaa aiheuttaa yllätyksiä, ja jos ei ihan tarkkaan tiedä mitä on tekemässä, kampaaja on varmempi valinta.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

lokakuu kirjoitti: Suolasuihke on Unique haircare merkin. Tässä linkki, jossa lukee vähän enemmän. Tarkotettu näimmä tuuheuttamaan tukkaa. En ole sen tarkemmin lukenut selostusta, koska ruhonjuuren myyjä suositteli ja sanoi sen olevan suosittu ja hyvä tuote. https://kauppa.ruohonjuuri.fi/suolasuih ... 3771426/dp
Kiitos vinkistä! Käyn ostamassa tuon, kun tulen suomeen :D.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
ainokainen

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Caroliina kirjoitti: Onkohan mitenkään mahdollista itse värjäämällä saada kampaajalla vaalennettuja pituuksia saman värisiksi, mitä oma maantien harmaa tyvi on? Pituudet on 10-astetta ja taittavat kylmään, oma tyvi on varmaankin jotain 7-8, en ole varma, kun oma väri on ollut viimeksi päässä kokonaan joskus yli 20 vuotta sitten... En haluaisi enää vaalentaa, vaan saada oman värin takaisin. Joskus kun yritin tummentaa vaalennettua pituutta, niin se meni vihreäksi ja sitä koetan välttää. Vai marssinko suosiolla kampaajalle?
Voisit ehkä itse kokeilla ensin suoraväreillä? Esim. KC Color Mask -sarjan shampoo "Brown" on ihan huippukamaa, se ei ole ruskeaa vaan harmaata, ja tarkoitettu siis viileän ruskean ylläpitoon. Vaaleaan tukkaan laitettuna sillä saa kivan villasukka-efektin, eli just sellaisen maantienharmaan.
Jos sun latvat on siis omaa hiusta vaaleammat ja huokoisemmat, laita tätä reilusti kuivaan tukkaan, anna vaikuttaa reilusti ennen vaahdottamista, ja sitten pese normaalisti. Toista useamman pesun yhteydessä, niin johan alkaa tukka harmaantua. Neitsythiukseen tämä ei tartu, mutta värjättyyn latvaan kyllä.

Ja hei te kaikki, keille oman värjäämättömän hiuksen liukkaus ja lättänyys aiheuttaa päänvaivaa: Ratkaisu ongelmiinne on kuivashampoo. Kokeilkaa esim. Four Reasonsin Hair Powderia, aivan huippukamaa! Mä en luovu tästä enää!
Viimeksi muokannut ainokainen, 03 Huhti 2017, 12:47. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lila »

^Kiitos tuosta vinkistä, kokeilenpa minäkin.
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

^^ Millaisen lopputuloksen tuo Four Reasonsin Hair Powder jättää? Mulla on Osis-hiuspuuteri käytössä tällä hetkellä ja se vähentää lättänyyttä todella hyvin, mutta jättää hiukset inhottavan tahmeiksi.

Kiitos myös Lokakuulle suolasuihkesuosituksesta, menee myös mulla kokeiluun. :)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Mun mielestä jättää tahmeaksi mutta ei ihan osis-hiuspuuterin tasoisen tahmeaksi, mutta aika vastaavan tunnun, kuin vaikkapa Klippoteketin kuivashampoo. Jää tuntumaan tukkaan kyllä. Itse tykkään siitä tuntumasta.
Caroliina
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 271
Liittynyt: 25 Maalis 2008, 16:32

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Caroliina »

Kiitoksia vinkeistä. Taidan kuitenkin suunnata kampaajalle tämän kuontaloni kanssa, on vielä liian tuoreessa muistissa se, kun tukka meni vihreäksi ja sitä olikin sitten työ ja tuska saada pois.
Constantine
Haiven
Haiven
Viestit: 26
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 07:47

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Constantine »

Hiukset näköjään pysyy hämmentävän hyvässä kunnossa,  kun lopettaa värjäämisen 0_0
Olen lukuisia kertoja yrittänyt kasvattaa hiuksia puolipitkään mittaan, kalliiden (minulle redken/kerastase ym) tuotteiden avulla. Nyt en ole laittanut hoitoainetta saati jätettäviä tuotteita kuin kerran-pari kuussa (ennen aina uskollisesti joka pesun jälkeen) ja kaksihaaraisia hiuksia ei löydy vaikka etsimällä etsii.

Väriltään kauniimmat on värjätyt hiukset, mutta kunto on nyt aivan toista luokkaa.
1b/F/ii. Omaa väriä ehkä kasvatellessa..
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Monty »

Mulla oli tosi pitkällä oma väri... vaalensin latvuston, (ilmeisesti siellä täällä oli 5cm edestä vanhaa punertavaa elumenia, sitä saksittiin enin pois).

Nyt mä en tiiä että teinkö virheen vai en. Kaduttaa vähän ehkä!
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^^Äh, miksei mulla vaikuttanut hiusten kuntoon värjäämisen lopettaminen yhtään.. Ajattelin aina, että saan hiusteni maksimipituutta helposti hilattua pidemmäksi sitten, kun värjääminen loppuu, mutta yhtälailla ne latvat muuttuvat murentuneeksi ja haaroittavaksi hapsuksi heti bsl:n jälkeen yhäkin. Olen luopunut kuumakäsittelystäkin tosi pitkälti, kiharran tai suoristan enää maksimissaan pari kertaa kuukaudessa, mutta ei mitään toivoa siististä, pitkästä tukasta. Latva ja tyvi tuntuvat olevan ihan eri maailmasta.

Tuosta toisestakin väittämästä olen vähän eri mieltä, mun mielestä luonnolliset sävyt on vivahteikkuudessaan ja eloisuudessaan tosi usein miljoona kertaa kauniimpia, kuin tasasävyiset ja luonnottomat värjätyt!
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

Onko joku kokeillut kamomillatuotteita hiuksiinsa ja onko sillä ollut vaikutusta omaan väriin?
Lila
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4933
Liittynyt: 01 Huhti 2008, 11:07

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lila »

Ainokaiselle kiitos KC Color Mask Brown -shampoovinkistä. On ehdottomasti paras tuote toistaiseksi ylläpitämään tummanvaaleaa sävyä blondatuissa latvoissakin. Ei mene siniseksi. Luonnollisen tasaisesta (siis luonnollisella tavalla epätasaisesta oikeastaan  ;D ) omasta sävystä lienee turha haaveilla pariin- kolmeen vuoteen  ::)  - shokkivärikokeilujen pimeä puoli...
2aFii, kaurapuuro. Pituus hartioiden ja BSL:n välissä, oma väri.
ainokainen

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kiva jos siitä oli apua sulle! ;D

Itsekin pesen kerran viikossa tuolla, niin saan sen vaaleaksi kulahtaneen latvan samaan sävyiseksi kuin juuren. Eli maantienharmaaksi. Toi on kyllä ihan ässä tuote siihen.

Nyt vaan odotellaan kesää, ja niitä aitoja auringon vaalentamia raitoja, joita himoitsen.
Lilli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 197
Liittynyt: 24 Helmi 2014, 08:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Miks mulle ei tuu aurinkoraitoja vaikka joskus muinoin niitä on ollut?  :-\
1c/2a M iii waist length. Ikuinen kasvattaja. Kihartuva ja paksu tukka (ponnari 10,5 cm).  Oman värin kasvatus 09/13-17. Omalla värillä mennään.
Vastaa Viestiin