Oma väri takaisin

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Mir
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 650
Liittynyt: 22 Loka 2007, 17:01

Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Mir »

Mä oon niin kyllästynyt tähän vaalennettuun latvaan. Napsin hiukan hiussaksilla latvoja jo tuossa pari päivää sitten, mutta eihän se paljoakaan auttanut. Tätä se on kun ei haluaisi pituutta menettää, ja omaa väriä on vasta se about 10cm. ::)
Viimeksi muokannut Mir, 20 Heinä 2019, 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1c F i
Oma väri saavutettu, pituus kainaloihin.
Luomushampoot ja co-pesut <3
lokakuu

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja lokakuu »

Tosta värjäämishimosta... Mulla oli oman värin kasvatus jo joskus 2015 meneillään. Annoin kasvaa 15 cm, näytti välillä ihan kivalta, mutta koska muu tukka niin tummaksi värjättyä, että aloin liukuvärjäämään latvaa. Sain latvalle vaalean liukuvärin (oma väri joku keskiruskea). Viihdyin hetken siinä, kunnes tyvi näytti niin harmaalta, että vedin värin päälle. En mitään niin tummaa kuin aiemmin, mutta aika tummaksi se meni.

Heti sen jälkeen alkoi kaduttaa ja aloin taas kasvattaa omaa hiusta. Aloitin opiskelun yliopistossa ja suurimmalla osalla on oma hiusväri. Se oma "halju" väri ei näytä enää haljulta. Toki monilla on se ylikasvanut blondi "entinen värjätty", mutta näyttäisi olevan muotiakin oma luonnollinen väri. Suurimmalla osalla se suomalainen oma maantieharmaa. Mulla myös tummat kulmat ja ripset eli sopii tosi tummakin väri, mutta nyt se vähän kulmia vaaleampi tukka näyttää ihan kivalta ja joissain valoissa jopa vähän punertavalta. Se värjätty tukka näyttää omaan silmään hyvältä vaan vähän aikaa. Nyt omaa tukkaa on taas varmaan se 10-15 cm, mutta rajaa ei paljon huomaa, koska väri haalistunut sopivasti.

Tähän vaikutti myös se, että viimeks värjätessä silmissä alkoi sumenemaan ja haju oli tosi voimakas. Tosin sekoittelen aika paljon itse värejä ja taisi tulla blondin hapete ruskealle värille ja oli liian vahva. Kaapissa oli siis käyttämätön blondi ja otin siitä hapetteen ruskealle värille, josta puuttui hapete. En suosittele. Mulla vaikutti vahvasti se värjäysten lopettamiseen, eikä enään tee mieli värjätä
lynx
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3032
Liittynyt: 01 Syys 2006, 15:32

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja lynx »

Mä en edelleenkään mitenkään vanno ettenkö joskus vielä värjäisi hiuksiani. Mulla se suurin syy tuon värjäilyn lopettamiseen oli se, että loppujen lopuksi se värjätty hius oli aika vähän aikaa hyvän näköinen. Mun pitää iho-ongelmien takia pestä joka päivä hiukset ja sehän toki haalistaa jonkun kampaajan laittaman kauniin taittosävyn ihan hetkessä. Sitten kulutin tosi paljon aikaa ja energiaa siihen, että koitin jotenkin saada sen kellertäväksi kulahtaneen värin takaisin raikkaaksi ja kauniiksi. Mä en myöskään värjännyt ikinä itse ja jotenkin se vaan harmitti, että kallis kampaajan tekemä väri valui alta viikossa viemäriin. Kyllä silti se värjäyshimo välillä iskee. Mua turhauttaa se, että värjäämätön hius on mulla ainakin jotenkin liian hyväkuntoinen ja siihen ei tahdo saada kuohkeutta millään. Sen lisäksi tuntuu, että pitää meikata vahvasti, koska mulle itselleni tulee sellainen olo että sulaudun seinään.
scoundrel
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 416
Liittynyt: 19 Maalis 2012, 13:31

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja scoundrel »

Mä aloitin oman värin kasvatusprojektin muistaakseni 2012. Mulla on nyt ollut kokonaan omanvärinen tukka reilun vuoden (viimeisetkin blondatut latvat saksittiin pois viime vuoden helmikuussa). Mulla pääasiallinen syy värjäämisen lopettamiseen oli puhdas laiskuus - en vaan jaksa ylläpitää väriä niin hyvin kuin pitäisi, ja sen seurauksena mulla oli usein järkyttävä juurikasvu ja haalistuneet pituudet ;D

Kyllä sitä välillä katselee kauniisti värjättyjä hiuksia esim. instagramissa ja pohtii, että mitä jos sittenkin... mutta sitten muistan aina sen ylläpitorumban ja toistaiseksi olen pysynyt irti väripurkeista.

Tosin sellaista olen miettinyt että voisi jossain kohtaa laitattaa sillä "fluid hair painting" -menetelmällä (hiukset levitetään pöydälle ja tehdään balayage-tyyliin raitoja) ihan vaan asteen vaaleampia raitoja, saisi varmaan luonnollisen näköisen lopputuloksen eikä tarvitsisi huolehtia juurikasvusta... :D Mutta toistaiseksi olen ollut liian laiska etsimään Turusta kampaajaa joka tekisi tuolla menetelmällä (ehkä ne kaikki tekevät, en tiedä kun en ole jaksanut kysellä XD)&nbsp; ::)

Samaistun tuohon mitä lynx sanoi, että värjäämätön hius on liian hyväkuntoinen, tai ainakin siihen että on vaikeaa saada kuohkean näköiseksi. Mulla on tosi liukas ja lasimainen hius ja jos en tee sille mitään se menee pitkin päätä eikä ole tuuheudesta tietoakaan. Tarvitaan jos jonkinlaisia muotoilutuotteita että saa hiuksen edes vähän koholle tyvestä&nbsp; :P
Viimeksi muokannut scoundrel, 26 Maalis 2017, 12:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii. Oma väri päässä, permanentti 4/18.
Ompelublogini | Hiusvärihistoriaani | @instagram
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tuo liukkaus ja liian hyvä kunto on kyllä totta. Leikkasin nyt otsatukan, kun kyllästyin lättätukkaan. :D
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mulle tuo luomun liukkaus ja ylihyvä kunto kuulostavat tosi absurdeilta ongelmilta, kun oma on ihan eri maata. Mun reuhkani on kuin hiekkapaperisuikaleita. Ei mitään mahdollisuutta kihartaa suoristimella liu'uttaen hiuksia suoristimen läpi, kun ei perkele liu'u yhtään mihinkään, vaikka kuinka kyllästäisi öljyillä ja silikooneilla. Lisääntyvä valon määrä on myös tuonut esiin latvojen karsean kunnon, pari päivää sitten löysin kaksihaaraisen, jonka toinen haara oli haarautunut vielä neljään haaraan, joista yksi haara oli haarautunut vielä kahteen haaraan. Eikä siitä nyt edes ole niin kauaa, kun leikkautin. Musta tämä luomu ei tunnu yhtään hyväkuntoisemmalta, kuin värjättykään, melkein jopa päinvastoin. No, plussina ne, että lättänä ei ole, sojottaa kyllä joka suuntaan kuin olisi rautalankaa, ja öljyjä ym. saa hölvätä ihan huolettomasti, lähmäisyyttä on aika mahdoton tavoittaa.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Olen päättänyt olla vääjäämättä enää hiuksia ja kokeilla kasvattaa oma platinan vaalea väri takaisin. Mulla on ollut viimeks oma väri päässä joskus -96&nbsp; :o
Kuinkahan kauan kestää että hiukset kasvaa omaa väriä tohon olkapää mittaan?
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja elly »

^ Osaatko sanoa onko sulla nopea vai hidas kasvutahti? Mä uskoisin, että mulla meni noin kaksi vuotta olkapäämitan saavuttamiseksi.

Mä aloitin kasvatusprojektini vuonna 2013, jolloin värjäsin tummanruskean tukkani vaaleanruskeaksi, eli lähemmäs omaa sävyä. Kasvatin pahalla sisulla rumaa juurikasvua kaksi vuotta mitään tekemättä, minkä jälkeen leikkasin V-linjaisen ja kerrostetun hiusmallin. Tämä hiusmallin muutos oli ehkä isoin helpottava tekijä, sillä V-linja ja lyhyemmät kerrokset kasvojen ympärillä ja koko päässä vähentää värjätyn hiuksen määrää nopeammin kuin pelkkä latvojen tasoittaminen. Toistaiseksi viimeinen kestovärivärjäys oli tuolloin 2015, jolloin tuo kulahtanut latva raidoitettiin ombreksi oman värisellä tyvellä.

Nyt vuonna 2017 olen tyytyväisempi hiuksiini kuin koskaan. Olen sävyttänyt välillä hiuksiani Goldwellin suoravärillä, mutta tällä hetkellä olen todella tyytyväinen omaan väriini. Vasta nyt tuntuu siltä, että oma väri on parhaimmillaan. Pitkissä hiuksissa kestää siis kauan, että oma väri valtaa prosentuaalisesti tarpeeksi pinta-alaa näyttäkseen todellisen luonteensa. Mun latvat on vieläkin hieman vaaleammat kuin tyvi, sillä nuo&nbsp; 1,5 vuotta sitten otetut raidat ovat vielä mukana, kun en ole pahemmin hiuksia leikellyt. Tällä hetkellä edes suoravärit eivät houkuta, koska kokonaisuus ihon sävyn, silmien, hiusten ja kulmien/ripsien välillä on niin harmoninen ja vaivaton. Odotan innolla loppujen raitojen saksimista, sillä pienikin sävyero vaikuttaa paljon näin herkässä värimaailmassa kuin minun piirteeni ovat.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Riippuu tosiaan paljon kasvuvauhdista. Mulla kasvoi leukamitasta BSL mittaan, eli puolet lisää pituutta vuodessa.

Yhh. Tartten aurinkoa. Mun hiukset on tummuneet ihan hurjasti talven aikana ja uusi talven aikana puskenut hius kaipaisi vähän auringon vaalentamista. Nyt kun on otsatukka näyttää hiukset kiinni ollessa entistä tummemmalta, kun pituudet nutturalla. Nyt vaan aurinkoa palvomaan. Kesällä taas babyhius on sellaista melkein valkoista haintuvaa, kun aurinko vaalentaa heti kättelyssä. Kriisiä pukkaa. :D Onneksi kevät on virallisesti alkanut.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja bubbs »

Mulla taas kasvaa ehkä jonkun hikisen 10 senttiä vuodessa.
Aaa
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 63
Liittynyt: 12 Kesä 2016, 09:56

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aaa »

Jaahas, nyt olis viimeisen kampaajareissun jälkeen hiukset toivottavasti mahdollisimman lähellä omaa väriä, jotta vois vihdoin lopettaa kaiken värjäämisen ja alkaa oikeasti kasvattaa omaa väriä. Johan tässä jo vuosi onkin yritetty päästä hennasta eroon&nbsp; ::) (onhan sitä tuolla latvassa tosin 15cm mutta vihdoin se ei ihan punaisena kuulla läpi). Kyllä tässä on jo huikeilla 2-3kk juurikasvuilla värjäilyjen välillä menty, että edistystä sekin on ollut&nbsp; :D. Piiitkä matka vaan vielä edessä,&nbsp; ennenkuin omaa väriä olisi ees 5cm, saatikka 10cm&nbsp; ::)
lokakuu

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja lokakuu »

Hiusten liukkaus ja päätä pitkin meneminen on kyllä mullakin välillä ongelma, mutta luonnollisilla shampoilla (ei silikonia ja mahdollisimman vähän eri ainesosia), hius tulee karheammaksi. Mulla on tikkusuora tukka ja yksittäinen hius ohut. Aika moni varmaan täällä käyttääkin vähintään silikonittomia tuotteita.

Ruohonjuuresta saa ainakin suolasuihketta, joka tekee tukan karheammaksi, muttei kuitenkaan tahmeaksi. Kampaamon vastaavista en tykkää. Muutkin luonnolliset hoitomuodot auttavat saamaan tukkaan rakennetta ja ihan vaan se, että pesee tukan illalla ja lähes kuivalla tukalla menee nukkumaan, niin että hius vähän vielä muotoituu yön aikana. Aamulla tukka on tuuheamman näköinen kuin jos aamulla pesisi tukan ja hius kuivuu suoraksi.. Ja joo mä pesen joka päivä, kun on niin rasvoittuva. Pitäis yrittää harvemmin ja kokeilla shampootonta pesua. Jotkut sanoneet sen tuovan lisää rakennetta ja ettei tukka olisi niin liukas.

Värjätty tukka taas vaatii ainakin mulla aina ainaki&nbsp; hoitoaineen, koska hius on mennyt sen verran "pilalle"&nbsp; ja kuivunut, että on muuten ihan takussa. Joskus teen värjäämättömälle tukalle öljyhoitoja, mutta muuten en hoitoainetta käytä. Munan keltuainen sekoitettuna veteen tuo myös jonkun mukaan kuohkeutta.

Luonnollinen tukka vaatii luonnollista hoitoa, keinotekoinen keinotekoista :D
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tavallaan se on tosi kiva, että hiukset on sellaiset silkkiset ja kaikki niitä aina hiplaa. Sellainen silkkinen keijutukka, mutta aika äkkiähän se lässähtää ja siinä ei ole mitään luonnollista muotoa. Nyt laitoin kosteana letille, jotta hetken edes jotain muutakin kuin tikkusuoraa, mutta aika nopeastihan tuo suoristuu. Tavallaan tuo silkkisyys kai oli silloin karhean värjätyn pehkon kanssa unelma ja nyt taas haaveilee vähän tuuheammasta turvonneesta pehkosta :D. Mikä tuo ruohonjuuren suihke on nimeltään? Joskus sai tosi hyvin volymia tukkaan Tigin totally bakedilla.

Mulla on jäätävä villasukkakriisi. Leikkasin otsatukan joka on pääosin talven aikana kasvanutta villasukkaa ja nyt tuntuu, että hiukset on tosi tummat ja ääh olen yhtäkkiä muuttunut blondista villasukanharmaaksi :D. Joka vuosi tähän aikaan alan ahdistua siitä, että kesän aikana ihan vitivalkoiseksi muuttuvat hiukset tummenee kun on syksyn ja talven poissa auringosta. Nyt takaisin aurinkoa palvomaan!
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Luscious
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1227
Liittynyt: 06 Marras 2006, 15:05

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja Luscious »

Kiitos vastauksista. Mulla on aika hidas hiustenkasvu.
Vuosikausien hiusten hennauksien ja kasvatuksen jälkeen takaisin omaa vaaleaa sävyä kasvattamassa...
lokakuu

Vs: Vs: Oma väri takaisin

Viesti Kirjoittaja lokakuu »

Suolasuihke on Unique haircare merkin. Tässä linkki, jossa lukee vähän enemmän. Tarkotettu näimmä tuuheuttamaan tukkaa. En ole sen tarkemmin lukenut selostusta, koska ruhonjuuren myyjä suositteli ja sanoi sen olevan suosittu ja hyvä tuote. https://kauppa.ruohonjuuri.fi/suolasuih ... 3771426/dp

Olen kokeillut yhtä :D kampaamon suolasuihketta ja toista en ole uskaltanut ostaa, koska se ensimmäinen (en muista merkkiä) ei toiminut yhtään samalla tavalla kuin ruohonjuuren. Jätti hiukset likaisen tuntuisiksi. Tossa ruhonjuuren tuotteessa ei ole paljon lisättyä ja tuoksuu ihan kivalle. Kampaamon tuote haisi lisäksi pahalle. Voi niitä hyviäkin sieltä löytyä, mä en jaksa käydä niitä läpi, kun tykkään tosta ruohonjuuren tuotteesta. Kampaamotuote saattaa olla halvempi.
Vastaa Viestiin