Sivu 1/1

Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 28 Helmi 2006, 08:14
Kirjoittaja Mii-
Ihan mielenkiinnosta, onko kukaan saanut tästä väristä hyviä kokemuksia? Halpa on, hinta ainakin tarjoustalossa 4,90e. Mietin tossa yks päivä kun hyllyttelin niitä, että onkohan kukaan saanut onnistumaan sillä. Duunikaveri värjäs ja vissiin tarttui aika kiitettävästi ihoon, ja väri tarttui hiuksiin epätasaisesti "laikkuina"  ;D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 28 Helmi 2006, 10:56
Kirjoittaja Henriikka
Tuolla markettivärit-keskustelussa on jotain juttua..
http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... 912#p19912

Ja oli näemmä jonkulla värjäys onnistunutkin.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 28 Helmi 2006, 11:14
Kirjoittaja Ice
samaa väriähän tuo on kuin muutkin hyllyillä olevat, eli taitaa olla laikut kiinni vaan levittäjästä :) itse olen kokeillut sävyä aubergine testiraidan verran, väritulos oli ihan hyvä, eikä tarttunut ihoonkaan kyllä sen kummemmin kuin muut :)

tänne voisi kyllä keräillä nuo kokemukset markettiaineketjusta, meinaan siellä puhutaan niin monesta aineesta että aika vaikea löytää

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 05 Maalis 2006, 13:06
Kirjoittaja salute
Ice, millainen sävy siitä auberginesta tuli? Tuossa värissä kun on ihan oma numerojärjestelmänsä... Jos osaisit vaikka suurinpiirtein sanoa, millainen "yleinen" numerokoodi vastaisi sinun tulostasi tuosta väristä?

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 01:01
Kirjoittaja Ice
vastaanpa taas vähän myöhässä :)

sävy oli kaksi ekaa pesua hyvä, sitten tummanpunainen. Se oli alkuunsa kokolailla lorkku 3.12 tuohon kylmään pohjaan laitettuna ilman esipippareita

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 12 Kesä 2006, 15:14
Kirjoittaja Tiahaar
Itse olin ainakin hyvin tyytyväinen tämän sarjan värinpoistoon. Siinä on (muistaakseni) 12%hapete ja sininen jauhe. Ainakaan itselläni hius ei pahemmin kellertänyt poiston jälkeen (tosin lähtötilanne oli ihan oman värinen hius, joka on sellainen maantienharmaa). Myös 5.01 vaalennusaine toimi ihan hyvin.

Tosin en ole ihan varman uskaltaisinko kokeilla sarjan mustaa väriä.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 10:07
Kirjoittaja stinttapo
Mun pikkusisko on laittanu tolla raitoja, en tiä mikä sävy, joku punanen, ja tosi hyvin on kestäny haalistumatta...

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 12:09
Kirjoittaja salute
Laitoin vapun tienoilla Garnierin 100% ja Elean Auberginea sekaisin. Tuli ihana lopputulos, todella tumma väri jopa pinkihtävällä vivahteella. :-* Joskin tässä päässä sävy haalistui nopeasti kakkosesta n. 4-6  asteeseen.
Miten ihmeessä muut liukashiuksiset luonnonvaaleat saatte pidettyä hiuksenne tummina? (esim. Mirre, ChaosBlack) Värjäättekö te vain kuontaloanne erittäin usein?

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 14 Kesä 2006, 15:50
Kirjoittaja Belle
^Tuota ollaan mietitty kaverini kanssa. Hänellä siis joku 8-asteinen oma väri, ja on ikivanhaa vaalennusta latvoissa. Nyt kun on yrittänyt tummentaa värjäämällä punaiseksi, niin väri lähtee pesussa pois! Pari punaista tupsua jää ja muuten on taas vaalea. En tiedä onko hiuslaatu niin liukas sitten, luulisi että ei kauhean liukas koska vanha vaalennus on alla. Vai olisiko juuri vaalennus, jonka vuoksi ei väri pysy.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 00:40
Kirjoittaja salute
Vaalennuksen kohdalla voisin vielä ymmärtää monen asteen haalennuksen. Hiussuomut ovat luultavasti niin aukinaiset, että pigmentit valuvat pois helposti tjsp.  Sellaisessa hiuksessa taas pysyvät räikeät suoravärit kadehdittavan hyvin, mutta tummentaahan ei aineilla väreillä juurikaan voi. :(
Omassa päässä aikoinaan vaalennetut kohdat jäivät värjäyksen jälkeen muita kohtia vaaleammiksi, mutta yleisesti ottaen kesto-ja kevytvärit pysyivät niissä yhtä huonosti kuin pituuksissa ja juurikasvussa. Lisäksi etuhiuksien muita karvoja vaaleampi väri (jopa 9-asteinen) tulee täysin esiin jo kuukaudessa.  


Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 18:36
Kirjoittaja siili
Mä värjäsin juurikasvun just lauantaina Elealla kun tuli saituus kohtaus. Ostin tuon tarjoustalosta kun oli halvin, mietin et jos säästän niin säästän sitten kunnolla ;D

Ihan hyvä tuli, mustalla värjäsin. Ei se päänahkaan juurikaan jäänyt kiinni, tosin vaahdotin ja huuhtelin ihan kunnolla.
Hapete oli 6%, väri riitti ihan hyvin pitkiin hiuksiin. Juurikasvuun laitoin ja loput sudin vedellä laimennettuna pituuksiin vaikutusajan loppupuolella kiiltoa tuomaan. Pakkauksen hoitoaine selvitti todella hyvin. Omakohtaisella kokemuksella uskallan kyllä suositella, hinta-laatu suhde oli enemmän kuin kohdallaan.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 20:13
Kirjoittaja siili
PlatinBlonde kirjoitti:
Tiahaar kirjoitti: Itse olin ainakin hyvin tyytyväinen tämän sarjan värinpoistoon. Siinä on (muistaakseni) 12%hapete ja sininen jauhe.
Herranjumala, tarttiskohan mun kokeilla sit tätä :D Mistä tiedät muuten hapetteen vahvuudesta?
Mun mustassa värissä ainakin luki isolla 6% hapetepullossa. Eiköhän siinä värinpoistossa ole samalla tavalla?

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 15 Kesä 2006, 20:37
Kirjoittaja Tiahaar
PlatinBlonde kirjoitti:
Tiahaar kirjoitti: Itse olin ainakin hyvin tyytyväinen tämän sarjan värinpoistoon. Siinä on (muistaakseni) 12%hapete ja sininen jauhe.
Herranjumala, tarttiskohan mun kokeilla sit tätä :D Mistä tiedät muuten hapetteen vahvuudesta?
Jep. Siinä putelissahan se luki melko suurilla numeroilla. =)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 18 Kesä 2006, 11:41
Kirjoittaja Tiahaar
PlatinBlonde kirjoitti:
Noh hmm... No tolla sekotuksellahan hiuksestä pitäs tulla valkonen :o Mä taas muistan katsoneeni niitä purkkeja että se olis ollut joku kullanvaalean värinen. Vai oliko tossa värinpoistomallissa edes mitään sellasta taulukkoa.  Minkälainen tulos tolla elean värinpoistolla tuli?
Värinpoisto tehtiin vain juurikasvuun. Oma hiukseni on maantienharmaa ja poikaystävälläni on sellainen tummanruskea. Itse asiassa vaaleampi tulos taisi tulla silti poikaystävälleni. Eli sellainen hyvin vaalea keltainen. Ei siis vetänyt ihan valkeaksi. Minulla tulos olis myös hyvin vaalea ja kellertävä.
Värinpoisto tehtiin shokkivärin laittamista varten, joten en osaa sanoa, saisiko pelkällä hopeashampoolla valkoisen tuosta tuloksesta. (Meillä on yleensä ollut tapana laittaa hiuksiin folio värinpoiston ajaksi, mutta tämä tuntui niin voimakkaalta, etten uskaltanut kokeilla.)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 19 Heinä 2006, 17:25
Kirjoittaja Humppasusi
Tänään hamstrasin kaksi pakettia mustaa väriä vapaavalinnasta. Kohta juurikasvun värjäily edessä. Toivotaan että pelaa hyvin! Ainakin hinta oli kohdallaan, 4,90  ;D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 20 Heinä 2006, 14:55
Kirjoittaja Chaos
Salute, mulla on niin palatinanvaalea oma hius, että siinä pysyy musta kuin tauti ;D Laitan kestoväriä latvoihin ehkä joka kolmas kuukausi eikä mihinkään haalistu. Moni on ihmetellytkin, miten mulla niin hyvin pysyy. Kesällä auringon takia on tullut nyt vähän ruskeita raitoja ja laitan tämän kuun lopussa taas kaikkialle hiuksiin mustaa kestoväriä, niin se ongelma selvii sillä.
Mutta jos sulla ei pysy hvyin tumma kestoväri hiuksissa, niin ei kai sun muu auta kuin laittaa latvoihinkin joka kuukausi.

Sinimusta pysyy myös yhtä hyvin.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 27 Touko 2007, 18:52
Kirjoittaja siili
Mä värjäsin eilen taas Elean mustalla pienen juurikasvuni, ensi viikolla pitää olla tukka ojennuksessa parissa tilaisuudessa ja kampaajalle en saanut aikaa. Hyvä tuli, vaikka minusta on ihan sairaan hankalaa värjätä pitkää tukkaa itse, tuntuu että se latvusto on jatkuvasti tiellä. Erityisesti mä tykkään siitä hoitoaineesta, sitä kun saisi erikseen ostettuna  :-* Hinta oli edelleen kohdallaan, eli 4,90€ tarjoustalosta. Alessa jos vielä olisi niin ostaisin varmasti ihan minkä väristä vaan sen hoitiksen takia.

(Mies tarkasti suurinpiirtein suurennuslasin kanssa meidän kylppärin, etten vaan sotkenut väriä mihinkään. Mun värjäystaitoihin ei selvästi luoteta.)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 31 Touko 2007, 10:28
Kirjoittaja Melisande
Onko tuo Elean värinpoisto tämän näköinen pakkaus? Värinpoisto siis oli tarkoitus hankkia, paketissa lukee kyllä "Vaalenna, tee raitoja tai poista väri hiuksista." Varmistaisin vielä ettei kyseessä ole vain vaalentava väri, ennen kuin käyn avon hiuksiston kimppuun.
Kuva

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 31 Touko 2007, 12:59
Kirjoittaja Henriikka
^^ Muistaakseni värinpoistolla ja muilla väreillä oli se ero, että toisissa oli punainen Elea-tekstin taustalla ja toisessa sininen.. Muistelisin, että tuo olis sit just se värinpoisto.

Ei se varmastikaan merkittävästi tehokkaampi ole, mutta edullinen.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 02 Kesä 2007, 03:14
Kirjoittaja Ice
Aika jännä jos mainostetaan paketin kyljessä ettei sisällä ammoniakkia ??? Tehohan niissä on kaikissa teoriassa sama.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 02 Kesä 2007, 17:14
Kirjoittaja Luurankka
Ainakin väripaketeissa tulee suomenkieliset ohjeet mukana, ovat siellä sisällä omalla eriillisellä paperilla. :)



Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 00:27
Kirjoittaja Fantti
Mä olen paljon käyttänyt baltian ja venäjän värejä, eikö tämä ole kanssa jotain sellaista. Ihan samaa ja yhtä hyvää tavaraa kun jokin yli tuplahintainen loreal. Mä ainakin tykkään!

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 04 Kesä 2007, 10:44
Kirjoittaja Melisande
No niin, Elea -kokeilut tehty. Eli laitoin omaan päähän alahiuksiin sävyn 5.11 golden auburn. Hiukset olivat 7 -tasoa ja väri tarttui hyvin. Sävystä tuli paljon tummempi ja kylmempi kuin paketin kuvassa. Koska tulos oli toivottua tummempi, pesin seuraavana päivänä syväpuhdistavalla ja väriä lähtikin hivenen. Nyt olen ihan tyytis, mutta aine itsessään oli lirua ja koko päähän laitettuna olisi tarvittu kaksi pakettia. Toimii kuitenkin kuin mikä tahansa muukin hiusväri.

Avokin tummiksi värjättyjä hiuksia vaalennettiin värinpoistolla, jopa kahdesti putkeen. Haluaa siis blondit kesäksi. Hiukset pysyi hyvin päässä vaikka karheammiksi tulivatkin, on itse tyytyväinen kun ovat paljon helpommat saada aisoihinsa. Mutta siis, vaalensi ihan hyvin mielestämme - tyvestä tuli ekallakin käsittelyllä hyvin vaalea, latvat nyt jäi aika oransseiksi. Siitä sitten jatkettiin muilla aineilla, mutta noin ylipäänsä Eleat vaikuttaa aivan kelpo väreiltä.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 02 Loka 2007, 17:11
Kirjoittaja Nienna
Olen laittamassa nyt ensimäistä kertaa Eleaa päähäni (mahonki) ja kylläpä kuumeni tuo pullo kummasti sekoittaessa.  ??? Tämän on ihan selkeästi lämmin, ei kädenlämpöinen tjsp. mitä tuo 20  (vieressä pienellä 6) % tarkoittaa kehitepullossa?

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 02 Loka 2007, 18:30
Kirjoittaja Belle
Melisande kirjoitti: Onko tuo Elean värinpoisto tämän näköinen pakkaus? Värinpoisto siis oli tarkoitus hankkia, paketissa lukee kyllä "Vaalenna, tee raitoja tai poista väri hiuksista." Varmistaisin vielä ettei kyseessä ole vain vaalentava väri, ennen kuin käyn avon hiuksiston kimppuun.
Itse ostin juuri tuon saman pakkauksen ja ymmärsin kyllä, että värinpoisto on.Mun tarkoitus oli hävittää sillä tummempi altavärjäys, mutta en ole vielä tehnyt muuta kuin pari raitaa pääliosaan. En siis osaa sanoa, pureeko värinpoistajana miten hyvin.

En tykkää Elean väreistä koska ne jankkiutuvat päänahkaan. Kokemusta tummasta mahongista ja tummanruskeasta. Vasta parin pesun jälkeen väri on lähtenyt päänahasta irti. Hiuksissa pysyy kyllä hyvin, mutta tuo päänahan värjääntyminen ei ole mikään hauska efekti.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 02 Loka 2007, 21:37
Kirjoittaja Ice
Keltis kirjoitti: mitä tuo 20  (vieressä pienellä 6) % tarkoittaa kehitepullossa?
20vol/6%? Hapetteen vahvuutta oletettavimmin.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Loka 2007, 08:09
Kirjoittaja Miia
Tykkäsin Eleasta kovasti. Pohdin pitkään uskaltaako värjätä tän heinäkasan kestovärillä, usklatauduin. Sekoitin mustaa suoraväriä ja mustaa Eleaa ja tuli tosi hyvä värjäystulos kyllä. Ei käristäny tukkaakaan yhtään niinku esim mun tukassa garnierit tuppaa vähä korputtaa. Tää tarttu tasasesti ja oli oikeesti musta eikä vaan vähän sinne päin. Oli puolet halvempaaki ku muut kestovärit, vähä epäilytti kun eikös tuo joku itänaapurin värimerkki ole mutta tätä ostan jatkossakin :) Tai sit mulla alkaa pikkuhiljaa vaan taas tarttuu tummat värit tukkaan, tosin haluun elää siinä uskossa että tää ois nyt se oikeesti toimiva halpa väri ja ne kalliimmat ei :) Henkinen tyydytys...

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Loka 2007, 14:49
Kirjoittaja Nihnaana
Mulla on vaalea tukka luonnostaan, mutta raidoilla sitä vaalentanut vielä lisää. Kesällä tuli hinku tummaan ja uskaltauduin laittamaan eleaa kun siitä löytyi hyvä väri, tämä Kuva väristä tuli lämpimän ruskea, eikä yhtään noin punainen kuin kuvassa(mikä oli vaan hyvä asia). Tällä olen sen jälkeen laittanut joka kerta, tosi paljon tykkään. Mulla on tukka yli puolen selän, joten jos laitan koko päähän värin, riittä 2 purkkia justiin. Mahonkia haluttais kokeilla seuraavaksi...

muoks...sori iso kuva...  :)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 09:08
Kirjoittaja Mena
Tuli sitten eilen testattua mustana tämä. Tosiaan aine lämpeni aika reippaasti, ei ole muut värit koskaan noin paljoa lämmenneet  :o Aika riittoisaa tavaraa. Hiuksista tuli huuhtelun jälkeen yksi iso tekomuovitukan tuntuinen rastapallo, siis sellanen klimppi. Hoitoaineella selvisi, vähän muovisen tuntuiset jäi kyllä siltikin. Elean hoitoaineesta en osaa sanoa mitään kun käytin Liven hoitoaineen. Päänahka jäi mustaksi ja väriä jää kynsiin kun vähän koskee, onneksi laitoin valkovaseliinia hiusrajaan ettei ole koko otsa mustana. Mutta ihan jees vaikutti olevan. Nuo pakettien kuvat on kyllä kaikkea muuta kuin houkuttelevia, varsinkin tuon mustan  ;D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 16:03
Kirjoittaja nukka
Aika yllätys että kaikilla on niin hyviä kokemuksia kys. väristä, mikähän mulla sitten meni vikaan ???

Mulla ei ole koskaan tullut mitään haittoja hiustenvärjäyksestä, olen kokeillut vaikka mitä merkkejä ja värejä, eikä ole yhtään huonoa kokemusta. Nyt sitten viimeksi uskaltauduin kokeilemaan tuota eleaa. Värin levitys ja vaikutusaika onnistui ihan hyvin mutta sitten kun menin pesemään väriä pois niin poltteli päänahkaa aika reippaasti, tuntui niinkuin joku olisi repinyt hiuksia päästä. Joutui pesemään ihan kamalan kauan, millään en meinannut saada huuhdeltua väriä pois ja jäi vielä hirveät takutkin. Väriä valui päästä vielä monta kertaa tuon jälkeen pesun yhteydessä ja hiukset kuivuivat ihan kamalasti. Latvoista tuli ihan korput.

Mutta on tämä väri pysynyt ainakin ihan hyvin.

Ei kiitos mulle enää eleaa, ei vaan sopinut mulle.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 16 Tammi 2008, 17:01
Kirjoittaja siili
Miiwa kirjoitti: Nuo pakettien kuvat on kyllä kaikkea muuta kuin houkuttelevia, varsinkin tuon mustan  ;D
Paljon kauheampia ei tosiaan olisi enää voinut valita  ::)

Mä ostin Eleaa jemmaan pari purkkia siltä varalta jos tulee hätä ja en saa kampaajalleni aikoja. Mulla kävi Schwarzkopfin Vision hiusvärin kanssa sama kuin Ssannnalle, väriä lähti ihan hurjasti pari viikkoa! Valitin aspaan, mutta ei sieltä kukaan ikinä vastannut. Visionin hoitis oli paljon huonompi kuin Elean, ei selvittänyt juurikaan. En kyllä enää maksa noista markettiväreistä femmaa enempää, varsinkaan kun noi kalliimmat ei näytä olevan sen kummoisempia.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 02 Helmi 2008, 22:59
Kirjoittaja Auringonkukka
Mä olen ollut tyytyväinen myös tuohon elean värinpoistoon. Tullut jopa parempi tulos sillä kuin paljon kalliimaalla lorealilla.. Alkuun ajattelin etten uskalla edes kokeilla kun pakkaukset niin epäilyttävän näköisiä mukamas mutta olen tyytyväinen että löysin tuon, vaikka enpä usko että vähään aikaan taas on tarvetta mutta tietääpä ainakin että tuollainenkin vaihtoehto on :)

Kaverini oli kauhuissaan kun toissa jouluna lupasin sille uuden tukan joululahjaksi, tein raidat juurikin tuolla värinpoistolla (muuten kyllä oli preferencea värinä) ja hyvä ettei itkenyt kun purkin näki  mutta värjäys onnistui todella hienosti ja oli todella tyytyväinen lopputulokseen :)

Tosin luulisi sen tietävän etten mä sen päähän mitään myrkkyjä laittaisi varsinkin jos tiedän ettei ne toimi.. No, nyt ainakin tietää :D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 09 Maalis 2008, 20:08
Kirjoittaja siili
Ei kai Elea poistu valikoimista?  :(

Pari viikkoa sitten kävin Espoon (Sinikallion?) tarjoustalossa ja Eleat oli tyrkätty hiusvärihyllystä pois sellaiseen koriin. Hinta oli tosin sama vanha 4.90€, mutta ainakaan mustaa ei ollut enää yhtään pakettia jäljellä. Myyjää ei näkynyt mailla halmeilla, joten en saanut kysyttyä keneltäkään asiasta.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 09 Maalis 2008, 21:35
Kirjoittaja Mena
^ Se on Mankkaan Tarjoustalo ja ne on olleet siinä jo ainakin pari kuukautta mun mielestä. Siis siinä alelaarissa. Musta tuntuu ettei niille vaan ole enää hyllytilaa ja kun ovat halpoja niin sopivat sinne alennuslaareihin? Tai sitten niillä kestää tosi kauan myydä kaikki pois. Jos poistuu valikoimista niin luulisi että alentaisi hintaa että pääsee eroon niistä...

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 19 Maalis 2008, 15:01
Kirjoittaja tadetski
Tänään ostin Elean maitosuklaa värin. Toivottavasti ei ole kovin tumma. Onko kukaan kokeillut tätä?

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 21 Maalis 2008, 17:32
Kirjoittaja daffodil79
stinttapo kirjoitti: Mun pikkusisko on laittanu tolla raitoja, en tiä mikä sävy, joku punanen, ja tosi hyvin on kestäny haalistumatta...


Itse olen käyttänyt nyt Eleaa pääasiassa siitä asti kun löysin sen kaupasta... Kun se tuntuu olevan ainut väri jonka punainen sävy kestää hiuksissani  ;D.Ja kun tukkaa on välillä ollut pepun ylikin niin pakkauksia kuluu..(hinta :))  olen itse värjännyt myös sarjalla 2väriseksi vuosi sitten (musta ja pun), nyt käytän punaista( olikohan tumma mahonki tai mahonki). Tyttöni on myös käyttänyt Aubergine ja gonjakki sävyjä ja ollaan tykätty. Hintä on halpa, väri tarttuu hyvin kun se on levitetty tasaisesti ja pysyy hyvin sen 2kk aika haalistumatta :) sekä sävyt on kivoja.Itsellä ei oo iho värjäytynyt, tytöllä helpommin eli voi johtua sävystä/ihosta ja hiusrajahan kandee rasvata... Tämän voittanutta ei oo viel kun noi monivärjäys paketit ja kampaamovärit. Niin ja vaikka oon kosmetiikka allergikko niin tämä sarja on sopinut.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 24 Maalis 2008, 16:18
Kirjoittaja Auringonkukka
Onkos Elean musta millaista tavaraa, onko kukaan kokeillut? tuleeko parempi tulos kuin kuvasta ;D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 24 Maalis 2008, 17:29
Kirjoittaja daffodil79
Auringonkukka kirjoitti: Onkos Elean musta millaista tavaraa, onko kukaan kokeillut? tuleeko parempi tulos kuin kuvasta ;D

Joo mulla oli tossa reilu vuosi sitten päällimmäiset hiukset punaiset ja alta mustat+raitoja mustalla päällis hiuksissa :) . Värit oli Elealta. Musta oli tosi syvä hyvällä tavalla eikä taittanut siniseen tms. Ja kesto oli++++ Välillä oon kaihoillut tuota tyyliä, mutta työläs värjätä noin itse ::)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 10:06
Kirjoittaja tajuton
Olipa kyllä hirmuista lirua tuo Elea!  :-\
Normaalisti muilla väreillä pari purkkia riittää näihin hiuksiin ihan hyvin, mutta Elea oli niin ohutta, että hiukset imivät sen saman tien ja koko homma kuivahti jo kun levitys oli vasta puolessa välissä. Toisaalta vedellä jatkamalla värin sai ihan hyvin tasoitettua kaikkialle, mut oishan se paksumpi väri tietty siistimpikin (vaikka ei se kuitenkaan sotkenu ympäristöä, kumma kyllä).
Hoitoainekin oli ihan onnettoman ohutta, ei tehny hiuksille niin yhtään mitään...

No, ajoi se asiansa (väristä ei tullu oikein sitä mitä hain, mutta yritänkin lähinnä vain vähitellen saada väriä tarttumaan vaalennettuihin hiuksiin, kun näistä karkaa kaikki heti pois) etenkin hintaansa nähden, mut taidan jatkossa etsiä mieluummin jotain muita halpoja värejä.

Edit: Hoitoaineesta sattu vielä silmään 2-bromo-2-nitropropane-1,3-diol (en muistanut kirjoittaa ylös, joten numerot saattavat olla väärin), joka epäilytti mutta käytinpä silti, ja nyt googlaillessa se sitten selvisi kunnon syöpämyrkyksi. Että jee.  :D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 12:35
Kirjoittaja siili
^Mun mielestä se hoitis on parasta mitä on ikinä tullut vastaan. Liruahan se on, mutta kun kärsivällisesti saa leviteltyä kuivahkoihin hiuksiin ja lisää vaikutusaikaa, tulos on loistava. Takkuuntuvat hiukseni pysyy selvinä tuon hoitiksen käytön jälkeen, ainoastaan Ojonin tehis aiheuttaa saman efektin.

Tietysti vähän huonompi homma, jos se sisältää jotain syöpämyrkkyjä.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 13:55
Kirjoittaja deko
tajuton kirjoitti: No, ajoi se asiansa (väristä ei tullu oikein sitä mitä hain, mutta yritänkin lähinnä vain vähitellen saada väriä tarttumaan vaalennettuihin hiuksiin, kun näistä karkaa kaikki heti pois) etenkin hintaansa nähden, mut taidan jatkossa etsiä mieluummin jotain muita halpoja värejä.
Ihan pikkuinen OOtoo, mutta tiedäthän että kestoväri on vaalennetussa pohjassa yleensä se kaikista huonoiten pysyvä väri - ja se heikentää seuraavan värin tarttumista jos usein värjäilet. Vaalennettu pohja kannattaa tummentaa varovaisesti joko suoravärillä tai korkeintaan kevytvärillä. Kestoväri tuskin tulee pysymään kunnolla.
Asiasta lisää vaikkapa: http://juurikasvu.org/smf/http://localh ... ic.php?t=7

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 05 Huhti 2008, 14:13
Kirjoittaja tajuton
^^ Juu, voihan se olla että pitemmällä vaikutusajalla olis ollu ihan pätevää ainetta. Olin vaan sen verran epäileväinen etten uskaltanu pitää sitä muutamaa minuuttia enempää ja hiukset jäikin sitten karheiksi, niinku ei ois mitään hoitoa ollukaan. Tykkään yleensä värjäyspakettien hoitoaineissa just paksuudesta ja runsaudesta ja siitä sileyden tunteesta, joten toi ei nyt ollu ihan miulle.

^ Oon lueskellut kyllä noita tekstejä ja meinaankin ruveta suoraväreillä kikkailemaan, mutta ajattelin testata itsepäisesti vielä kerran että saiskohan sitä kestoväriä miten tarttumaan. Mutta en tiennykään että se jopa heikentää tarttumista, joten nyt saa jäädä. :o

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 07 Huhti 2008, 02:37
Kirjoittaja daffodil79
Että sitten tuosta ELEASTA... >:(. Niin kuin olen sitä kehunutkin ja pitkään holvannut. Tuli seinä mulla vastaan...Ihmettelin kun enää väri ei kestä vaan haalistuu ja valuu suihkun mukana .... On tainnut tuo hiusten rakennetta syödä pitemmällä käyttöajalla. Onneksi kevytsävyte tuntuu pysyvän :). Niin Ja Ei ne paketin kuvat ihan totuutta aina anna todellisesta väristä. Tykkäsin kyllä niin kauan kuin toimi.....

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 09 Huhti 2008, 00:35
Kirjoittaja hanna7
Itse värjäsin muutama vuosi sitten mustalla Elealla, ja ikinä ei ole musta pysynyt niin hyvänä. Puolessa vuodessa ei haalistunut oikeestaan yhtään. Sitten halusin hiuksista taas vaaleat, ja eihän se lähtenyt oikeen mitenkään hiuksista pois se väri. Eli itselläni oli ainakin pitkäkestoinen väri.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 18 Touko 2008, 16:45
Kirjoittaja Susanna
Oon aatellu tässä, että jos sitä itekin uskaltautus kokeilemaan tuota Elean värinpoistoa... Hieman vaan arveluttaa, kun se on vissiin tujumpaa kuin mitä muut marketin värinpoistoaineet.. Voiko sitä laimentaa jotenkin? Shampoolla vaiko mieluummin vedellä?  ???

Edit. Pikaisia vastauksia kaipailisin.. :)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 18 Touko 2008, 18:57
Kirjoittaja Belle
^Olen käyttänyt Elean värinpoistoa tummanruskean vaalentamiseen ja hyvin toimi. Olen ymmärtänyt, että kaikki värinpoistoaineet on yhtä tujuja eikä niiden välillä ole eroja samoin kuin kestovärien hapetteissa on eroa.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 18 Touko 2008, 19:39
Kirjoittaja Mena
^^ Ei se mun mielestä sen tujummalta tuntunut kuin muutkaan. Anna palaa vaan!  :D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 18 Touko 2008, 23:21
Kirjoittaja Susanna
Kiitos nopeista vastauksista! :) Muutama tunti sitten lätkin tuon värinpoiston päähän hieman pelonsekaisin tuntein. Sen verran laitoin shampoota sekaan kun käytän normaalisti hiusten pesussa. Tuo vaan lopulta sen takia, että tökötti varmasti riittäisi joka paikkaan. (Hiukset on suunnilleen lapaluiden ylärajalle. Tököttiä oli kaks purkkia, mutta jotenki kummasti tämä pehko imasee sitä aina. Noin se riitti hyvin.)

Myös sen takia vähän arvelutti laittaa, kun noin vajaa kuukausi sitten kävin kampaajalla ja tähän laitettiin tuolloinkin värinpoisto. Latvat kuivahti aikalailla. Nyt tuon operaation jälkeen, kun tukka on täysin kuiva, tuntuu kuin se ei olis kärsiny ollenkaa, vaaleni ehkä asteen. On tämä vielä aika kellertävä... Mut silti ihan positiivinen kokemus tuo Elea.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 19 Touko 2008, 09:42
Kirjoittaja Belle
Vaaleni vain asteen verran värinpoistolla  :o. Luultavasti sekoittamasi shampoo vei aineesta tehot. Lapaluihin asti oleviin hiuksiin olisi paras varmaan käyttää kaksi pakettia, jos ovat suht paksutkin vielä.

Kyllähän värinpoiston pitäisi vaalentaa useampi aste. Silloin kun itse laitoin Elean tummanruskeisiin hiuksiin niin ensimmäisellä käsittelyllä vaaleni kolmisen astetta eli vaaleanoranssiksi veti.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 19 Touko 2008, 18:25
Kirjoittaja Susanna
Voi olla että kaksikin. ::)  En oo kovin hyvä nuissa... Alapuolen hiuksistoon laitoin aineen ihan sellaisenaan,  kun olivat sieltä hieman tummemman oranssit. Voi olla, että se shampoo vähän vei tehoja, mutta oikeastaan se ei haitannut yhtään, koska  nyt on väriero alapuolen ja päällihiusten välillä hieman pienempi mielestäni. Pääosin hiuksisto on nyt siis melko kellertävä vielä, jonkin verran oranssihtavia raitoja ja puhtaan vaaleita raitoja seassa. Näillä mennään nyt jonkin aikaa taas..:) Vaikka tuntuikin, että hiukset ei juuri kärsinyt tuosta operaatiosta, annan silti levähtää vähintään pari viikkoa.. Kärsiihän ne värinpoistoista/vaalennuksista aina, vaikka muka tuntus ettei tienny mitään.

Tosiaan, tämä täytyy vielä sanoa.. kun vajaa kuukausi sitten kävin kampaajalla ja tähän laitettiin tuolloinkin värinpoisto -tukka hurahti kymmenessä minuutissa monta astetta vaaleammaksi. Tietysti jäi oranssiksi, mutta vaaleni silti useamman asteen. Ei oo aiemmin tapahtunu vastaavaa...

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Loka 2008, 05:17
Kirjoittaja Auringonkukka
Mä suunnittelileaan että kokeilen seuraavan juurikasvuvärjäyksen yhteydessä Elean mustaa tai tummanruskeaa, ei vain ole kokemusta noista tummemmista väreistä ja kuten ennenkinne pakkaukset on aivan kauheat,,, Värinpoistonkin voisi ostaa raitoja varten jos niitä jakaa jossain veaiheessa räpeltää.Garnierin värinpoisto ei tehnyt oikeastaan mitään näin tummalle tukalle, josko Elea sitten toimisi paremmin kerta tummanruskeaankin tepsii :)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Loka 2008, 18:46
Kirjoittaja Luscious
Mä värjäsin Elean copper blondilla ja huomasin kauhukseni et siinä on 12% hapete! Oon ihan äimänä.. Jos mustassa ja värinpoistossakin on vaan 6%...!!

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Loka 2008, 20:41
Kirjoittaja nilia
Myydäänkö tätä Eleaa ihan joka puolella Suomea? Olisin kiinnostunut kokeilemaan, kunhan saan nämä kuiturastat purettua. Ei vaan ole kyseenomaista sarjaa tullut vastaan Kokkolassa eikä Seinäjoella. Tai sitten oon vaan sokea.  :)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Loka 2008, 20:47
Kirjoittaja Sahrami
^Tokmanni-konsernin myymälöissä olen nähnyt (ainakin niissä missä olen itse asioinut) sarjaa.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Loka 2008, 22:28
Kirjoittaja nilia
Ok, kiitos vinkistä. Harmi kun tässä lähistöllä ei taida tuota liikettä olla, mutta täytyy pitää silmät auki.

---

Löytyipä sitten paikallisesta Minimanista tuota Eleaa. Harmi kun en värinpoistoa bongannut, mutta täytyypä käydä joku päivä tekemässä uusintakierros.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 26 Loka 2008, 19:03
Kirjoittaja RUDER
pakko avautua tästä, äitini nimittäin löysi tämän sarjan paikallisesta robin hoodista ja on nyt ihan rakastunut hinnan takia. en vaan ymmärrä, mitä niistä väreistä äiti nykyään käyttää, kun tukka on sellainen ihmeellinen mustanvioletti. ennen äidillä oli siis melkein kirkkaanpunainen (6.66-värejä se aina käytti) tukka, ja sellaiseksi se sitä on yrittänyt tuolla eleallakin saada. näyttää aivan kamalalta jopa äidin itsensä mielestä, mutta niin se vaan itsepäisesti jatkaa sen saman värin ostoa joka kuukausi. :D

itse oon käyttänyt elean värinpoistoa ja mustaa, ihan loistavia molemmat hintaansa nähden. musta tosin tuppaa jymähtämään tukkaan aika lailla. tosin kerran onnistuin räjäyttämään elean värinpoistopurkin tekemättä mitään. :D en tiedä mikä siinä sitten oli käynyt, väri ei ollut ehtinyt seistä sekoittuneena minuuttiakaan ja purkki vaan räjähti kun otin sen käteen. onneksi ei lentänyt ainetta silmiin. oli kiva jynssätä sitä sinistä mössöä pois kylppärin seinistä, tästä on aikaa ehkä pari kuukautta, ja vieläkin löytyy sinisiä länttejä kylppärin katonrajasta.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 27 Loka 2008, 18:03
Kirjoittaja taenuska
^ Ohhoh! :o Empä ole kertaakaan kuullut että näin olisi koskaan käynyt, aina vaan tiennyt että niin voi teoriassa tapahtua. Mutta tuskin tuo merkkiä lokaan polkee, sama olisi voinut sattua varmaan vaikka kallimmankin merkin seoksilla...  ::) ;)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 31 Loka 2008, 16:12
Kirjoittaja ashlee
täytyy kyllä nyt kehasta tota elean värinpoistoo. mulla oli huonon tyvivärjäyksen jälkeen jääny tyvi oranssihtavaks pidin eleaa noin 15min ja tuli ihan vaalee.
aion jatkossakin säästää pennini ja käyttää eleaa, koska jos noinkin pian vaalensi oranssin pois niin koko vaikutusajan jälkeen munkin 7-asteinen tyvi varmaan vaalenee kunnolla.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 05 Marras 2008, 11:23
Kirjoittaja lillamilla
Laitoin eilen päähäni Elean värinpoiston ( superblonde) jotain kyllästyneenä edellisen hiusvärin jäämiin, jotka eivät tuntuneet vaalennuspesuilla irtoavan.

Tyvessä oli muutama milli omaa, maantienväristä hiusta, joten levittelin aineen ensin tyviin ja siitä sitten latvoihin. Aine oli melko lirua, sinistä ja tuntui valuvan melko helposti. Niskaa kutitti vähän mutta päälaki ei kuumottanut yhtään.

Pidin noin 40 minuuttia, pesin, laitoin hopeashampoota 10 minuutiksi, huuhtelin pois ja muhittelin tehohoitoja pari tuntia. Hiukset tuntuvat kuivemmille kuin ennen, mutta pysyivät päässä. ( ennestään siis vaalennetut tuhkataittoiset hiukset, joihin hairahduksena kampaajalla toivoin hunaja-kullan sävyjä mutta tulos oli tummanvaalea, kylmänruskea. Tätä olen poistellut tätä ennen jo kolmella vaalennuspesulla, joista yhdessä käytin lievästi hapetetta)

Tyvi on melko valkoinen ja värjätty hiusosa on oranssitaittoinen- kellertävä vaalea. Sinälläään Elea tuntuu hyvälle aineelle, mutta hiusten edellinen väri sotkee tulosta. ( ja tyhmä pää.... näin jälkikäteen ajatellen on aika luonnollista että käsittelemätön tyvi vaalenee helpommin)

Nyt sitten joko A: kokeilen saada tukan sävyä tuhkaisemmaksi / puhtaan vaaleamman oloiseksi hopeashampoolla

B: laitan suoravärin tukkaani, löytyy mm. Igoran color gloss 9-tason platina kullanvaalea, joka ainakin vaaleissa klipsupidennyksissä meni aika lailla tummanvaaleaksi hieman kultaisella taitteella.

Tai C: ostan hiusvärin ja laitan sitä. ( jos niin mitä?)


Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Tammi 2009, 18:12
Kirjoittaja Mei
Mitenhän mahtaa tämä Elea-värinpoisto tarttua hiuksiin joita on värjätty jo vuosia mustalla, mutta nyt ei muutamaan kuukauteen, eli väri on ehtinyt jo haalistua melko paljon? Ja lisäykseksi vielä, että päästäni löytyy pötkylät, itsetehdyt takut (rastat) siis. :)

Muutaman kerran olen koittanut vaalentaa kalliilla värinpoistoilla siinä onnistumatta, vaatisi ihan karmean paljon sitä väriä että vaalenisi edes kellertäväksi. Tämä merkki kyllä kuulostaa todella houkuttelevalta, kun noin halpaakin on. Voisi huoletta ostaa jotain 4 purkkia ja kokeilla. Ja varuilta sitten vielä musta, jos ei sujukaan ihan niin kuin suunnittelin.

Maxi Makasiineista pitäisi löytyä? Vaaleat takut olleet haaveena jo niiin pitkään!

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 03 Tammi 2009, 19:52
Kirjoittaja lillamilla
Kannattaa katsastaa " Virallinen vaalennustopic" sekä " paluu omaan väriin" -ketjut. Mustasta vaaleaksi palaaminen vie monta värinpoistoa eikä ole takuuta hiusten pysymisestä siedettävässäkään kunnossa. Ääritilanteessa hius katkeaa käsittelyistä. Mutta jos värinpoistoja tekee pikkuhiljaa ja hoitaa välissä hiusta hellästi niin saattaa onnistua ilman siilitukkaa. Rastojen pysyminen päässäsi minua eniten askarruttaa.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 30 Maalis 2009, 16:45
Kirjoittaja möykky
Tänään sitten uskaltauduin minäkin ostamaan ensmästä kertaa tuota elee pari purkkia, värisävyksi tarttus "maitosuklaa" elikkä joku 7.13. oiskos ollu.. hiukan kyllä jännittää mitä tulee, kun tällä hetkellä hiukset on noin. 6-7 sävystä vaaleenruskeeta ja hiukan on kullanvaaleita raitoja seassa.. Mut ainakin aika monella näyttäny olevan ihan hyviä kokemuksia, niin enköhän mäkin illemmalla uskalla kokeilla mitä pää sanoo tommosesta :)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 30 Maalis 2009, 21:00
Kirjoittaja lillamilla
Voi tulla myöhässä mutta jos hapete on 9 % niin sitä voi laimentaa hoitoaineella ja pikkuisen pidentää vaikutusaikaa, riippuu tietysti mitä haluat.

Oma pääni meinasi käristä blondauksessa kyseisellä hapetevahvuudella. ( tai käris jo ja siksi piiputtaa aika ajoin  ;D )

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 14 Syys 2009, 20:07
Kirjoittaja aritha
Värjäsin tänään elean "maitosuklaalla" ja olen oikein tyytyväinen lopputulokseen :) Väri muistuttaa aika paljon lorealin excellence 5.3:sta. Eli se on lämmin noin keskiruskea. Hiukset tuntuvat paljon pehmeämmiltä tän jälkeen kuin esimerkiksi garnierin väreillä, ja kiiltoakin tuli lisää.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 21 Syys 2009, 23:44
Kirjoittaja tragedia
Nyt kun viikonloppuna blondailin tätä päätäni, tuli samalla tutustuttua  Elean värinpoistoon, ihan toimivaa ainetta oli, mutta garnierin ja lorkun värinpoistoihin tottuneena tuli yllätyksenä, miten vähän ainetta paketissa oli, mutta olin joka tapauksessa varautunut tekemään kaksi värinpoistoa eli levittelin eleaa vain pituuksiin ja lätkin myöhemmin koko päähän garnieria. Koko pään värinpoistoon ei kyllä mulla yksi paketti tuota riitä eli ei tule silloin sen edullisemmaksi kuin kalliimmat, mutta isommatkaan blondausaineet - sen sijaan tätä voisi jatkossakin ostaa juurikasvun värjäilyyn tai raidoitukseen niin ei tarvitse alkaa isompia pakkauksia puolittelemaan. Hoitoaine oli melkoista lirua, mutta tuntui ainakin O&H:lla jatkettuna ihan hyvältä ja tukkakin tuntui yllättävän hyväkuntoiselta vaikka pelkäsin ihan kauheaa purkkatukkaa.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 22 Syys 2009, 21:44
Kirjoittaja nazu
Tänään tarttui mukaan tarjoustalosta tuo elean musta hiusväri, ja nyt hieman mietityttää tuo hapetteen vahvuus (6%). Mulla oli tuossa kesällä pieni värinpoisto katastrofi ja tukka kärsi mielettömästi  :# yhden kerran sen jälkeen olen värjännyt mustaksi casting creme glossilla. Kysysinkin jos jollakulla kokemusta/tietoa kannattaisikohan mun laimentaa tuo hapete 3%.seks? Vai tuleekohan sitten turhan vaalea väri kun mustaksi pitäisi saada? Kun noissa loreal creme glosseissakaan ei sanota missään hapetteen vahvuutta  :# Kiitoksia jos joku valottaisi mulle tätä asiaa hieman!

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 23 Marras 2009, 21:48
Kirjoittaja The Siren
Mä värjäsin joskus elealla,kullanruskeakos se väri oli..laitoin valkoiseksi valkastuun tukkaan sen,ja siitä tuli kyllä tismalleen sen värinen,kuin oli paketissa :D Liekö sattumaa sit.Varmaan ainoa kerta,kun väri onnistui niin hyvin.Ja edittiä:se oli siis milk chocolate,513.Maitosuklaan värinenhän se oli :D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 23 Huhti 2010, 08:35
Kirjoittaja Kitkat
Testasin Elean värinpoistoa ja oli kyllä kamalinta ainetta ikinä  >:( Korvia, niskaa ja päänahkaa nipisteli ja kuumotti koko aineen vaikutusajan. Pesun jälkeen hiukset oli tosi kuivan tuntuiset. En kyllä enää toista kertaa päähäni pistä, vaan tyydyn käyttelemään Poly Blondea, vaikka onkin puolet kalliimpaa  :T

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 27 Kesä 2011, 19:29
Kirjoittaja Belle
Onko kellään kokemuksia Elean punaisista väreistä, sävyistä vaalea kupari tai konjakki? Erityisesti konjakki kiinnostaa, kun pakkauksen kuvan perusteella olisi nätti sävy.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 27 Kesä 2011, 20:19
Kirjoittaja SC
Kitkat kirjoitti: Testasin Elean värinpoistoa ja oli kyllä kamalinta ainetta ikinä  >:( Korvia, niskaa ja päänahkaa nipisteli ja kuumotti koko aineen vaikutusajan. Pesun jälkeen hiukset oli tosi kuivan tuntuiset. En kyllä enää toista kertaa päähäni pistä, vaan tyydyn käyttelemään Poly Blondea, vaikka onkin puolet kalliimpaa  :T
Voisiko tuotteessa olla jotakin jolle olet yliherkkä? Et käsittääkseni tehnyt allergiatestiä vaan laitoit värinpoiston suoraan päähäsi? Se olisi voinut olla hyvä idea ja olisit näin voinut ehkäistä vaivat helposti huomatessasi ettei se sovi sinulle. Itsellä toimi todella hyvin ilman mitään suurempaa vaivaa kuin hiustenvärjäyksessäkään.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 12 Heinä 2011, 15:47
Kirjoittaja Nihnaana
Belle kirjoitti: Onko kellään kokemuksia Elean punaisista väreistä, sävyistä vaalea kupari tai konjakki? Erityisesti konjakki kiinnostaa, kun pakkauksen kuvan perusteella olisi nätti sävy.
Nyt olen palannut takaisin vaaleaan, mutta aiemmin olin tummempi ja värjäsin noin vuoden verran pelkästään tuolla konjakilla. Tosi nätti lämmin sävy, mutta mulla ainakin sen punertavuus kului aika äkkiä pois, tosin niin taitaa mennä monen muunkin punertavan kanssa? Suosittelen silti, väri levittyi aina tosi tasaisesti, myös vaaleeseen juureen tarttui. Jos (kun) palaan joskus taas tummempaan menen kyllä heti ostamaan juuri tuon konjakin sävyn.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 12 Heinä 2011, 16:30
Kirjoittaja Belle
^ Oliko tuo konjakki enemmän ruskehtava vai sellainen kultakupari? Osaatko sanoa miten tumma?

Vaalea kupari ei ainakaan minun hiuksissani toiminut, nyt on testattu jo kahteen kertaan ja liian tummaksi menee.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 13 Heinä 2011, 11:43
Kirjoittaja Nihnaana
^ enemmän rusehtava, vaaleahko ruskea. En osaa tarkempaa tummuusastetta sanoa kun en noista numeroista mitään tajuu  ;D mulla se väri ei kuitenkaan ollut yhtä tumma  kuin paketin kuvassa.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 20 Elo 2011, 17:11
Kirjoittaja Kunis
Kävin tänään tokmannilla. Kaikki Elean värituotteet oli poistettu hyllystä, mutta onnekseni löysin vielä yhden värinpoiston hyllyjen takaa. Koitin ostaa sitä, mutta tuote oli lukittu, ja jouduin hakemaan hyllystä Rialia.
Ilmeisesti nämä vedetään nyt pois markkinoilta.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 20 Elo 2011, 21:00
Kirjoittaja Luscious
^Oho aika jännä että vedetään tollain pois markkinoilta ettei edes hyllyssä olevia voida myydä. Täytyy olla jotain aika hälyyttävää..

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 22 Elo 2011, 14:58
Kirjoittaja Belle
Voi hitsit, haluaisinpa tietää mikä on syy siihen että tuote vedetään pois  ???. Lähinnä tulisi mieleen, että käy samoin kuin Orient Hennan tuotteille, eli ei täytä jotain EU-vaatimuksia allergisoinnin suhteen. Harmi, koska Elea oli ehdottomasti markettien halvin ja mulle ei koskaan ole tullut siitä mitään ongelmia. Tosin en ole koskaan saanut mistään hiusväristä ärsytystä edes blondiaikoina, joten päänahkani on kai aika kestävää laatua.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 27 Syys 2011, 10:09
Kirjoittaja Maasha
Oulussa puuilossa oli Elean värejä, joista oli uusittu käyttöohjeet. Olisikohan poisvedon syynä ollut vain näiden ohjeiden päivittäminen?Jokatapauksessa hyllyt näyttivät olevan edelleen pullollaan Eleaa :)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 28 Syys 2011, 00:20
Kirjoittaja siili
Maasha kirjoitti: Oulussa puuilossa oli Elean värejä, joista oli uusittu käyttöohjeet. Olisikohan poisvedon syynä ollut vain näiden ohjeiden päivittäminen?Jokatapauksessa hyllyt näyttivät olevan edelleen pullollaan Eleaa :)
Kiva kuulla! Mulla on vielä ainakin 1 vanha pakkaus jemmassa, täytynee uteliaisuudesta käydä ostamassa uusi ja verrata mikä ihme niissä nyt on muuttunut.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 14 Loka 2011, 19:40
Kirjoittaja Mai
Tänään ostin itsekin Elean mustan taas. Äiti, joka on kaupassa töissä, sanoi että ne vedettiin pois suomenkielisten käyttöohjeiden muuttamiseksi. :)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 15 Loka 2011, 12:02
Kirjoittaja Camilla
Ihanaa, eleaa oli taas hyllyssä. Lompakko tykkää  ;) Ostin yhden vaalennuspaketin

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 07 Kesä 2012, 15:20
Kirjoittaja Belle
Etsiskelin kolmesta eri paikasta Elean sävyä vaalea kupari, mutta ei ollut missään! Tietääkseni Eleaa ei myydä kotikaupungissani muualla kuin näissä kaupoissa joissa jo kävin, joten onkohan kyseinen sävy lopetettu kokonaan? Muita sävyjä kyllä oli kattavasti mutta punaista vain mahonkina. Oletteko muut juurekset nähneet vaaleaa kuparia kaupoissa?

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 07 Kesä 2012, 16:07
Kirjoittaja Suvivilja
^ Onko tuo se "konjakki"-niminen sävy? ;) Täälläpäin niitä näkyi viime viikolla kyllä olevan (Tarjoustalossa).

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 07 Kesä 2012, 21:35
Kirjoittaja Belle
^ Ei ole konjakki, sitä oli kyllä saatavilla. Kaipailemani sävy on vaalea kupari nimeltäänkin. Sitä oli vielä joskus syyskuussa Tarjoustaloissa, mutta en ole tosiaan ostanut sitä vähään aikaan kun olen välillä ollut brunetti.

Hakusessa siis tämännäköinen paketti:

Kuva

Löysin googlaamalla ulkomaisilta sivuilta värikartankin ja siinä oli edelleen mukana 521 vaalea kuparikin, mutta ehkä ei Suomen markkinoille sitten enää tuoda. Toki voihan olla, että väliaikaisesti on tästä kaupungista sävy loppu, joskus on saanut kiertää kyllä Citymarketit ja Anttilatkin jahdaten Castingin 834 ja Ferian 7.4 turhaan, eli ne tuntuu olevan suosittuja sävyjä.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 07 Kesä 2012, 22:39
Kirjoittaja Kunis
Tokmanneilla tuntuu muutenkin olevan hyvin vaihteleva valikoima, esim. minun vapaavalinnassani ei ole tuota ollut kai ikinä. Täytyykin käydä penkomassa onko niillä 512-sävyä, en muista nähneeni.
Kannattanee siis katsella josko tuotakin vielä tulisi.

Edittiä: tarkistin, eikä ollut mun lähitokmannissa.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 08 Kesä 2012, 10:29
Kirjoittaja Suvivilja
Minäkään en muista tuota sävyä koskaan nähneeni, siksi luulin Bellen tarkoittavan sitä konjakkia :)
Kaunis sävy kyllä.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 08 Kesä 2012, 15:41
Kirjoittaja Belle
Olisikohan sävy sitten lopetettu, jos ei muuallakaan ole. Voihan harmi, oli hinta kohdillaan. Viime vuoden värjäilin sillä hyvinkin ahkerasti, mutta tämän vuoden puolella en ole tuota käyttänyt ja nyt sitä ei sitten enää saakaan. 

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 29 Heinä 2012, 20:58
Kirjoittaja Maasha
^ Belle, jos sinulla on vielä tarvetta tuolle värille, minulta löytyisi kaapista lojumasta viime kesänä ostettu ko. väri. Postikulujen hinnalla saisit, jos ei sitten satuta samoilla seuduilla asumaan :) Pistä viestiä jos on vielä tarvista/kiinnostusta.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 22 Elo 2012, 08:13
Kirjoittaja Monty
Hohoo, kävin tänään hakemassa paketin Elean värinpoistoa, ja mitäs kuitissa lukeekaan? -2€ kampanja! Äkkiä hamstraamaan :D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 24 Elo 2012, 16:27
Kirjoittaja Venin
Värjäsin tänään Elean mustalla, ja hyvä mustanmusta tuli. Värjäsin vain juuren, aika lailla sai tiristää että riitti edes siihen. Emulsion ja värin sekotusvaiheessa pullo kuumeni jotenkin huomattavan paljon nopeemmin ja enemmän mitä muiden markettivärien kanssa, mikä oli vähän hämmentävää.. Lähti suht hyvin ihosta irti, päänahkaan ei onneks tarttunut laisinkaan. Ostan kyllä uudestaankin kun ei hinta kirvele.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 26 Elo 2012, 21:21
Kirjoittaja siili
Venin kirjoitti: Värjäsin vain juuren, aika lailla sai tiristää että riitti edes siihen.
Oikeasti? Mä varjään puolikkaalla paketilla pelkän juuren. Koko paketista riittää sekä juureen, että viimeiseksi 5 minuutiksi koko takapuolimittaiseen tukkaan. Mun hiukset on ihan normaalipaksuiset, värjään siveltimen kanssa jakaus jakaukselta.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 27 Elo 2012, 11:29
Kirjoittaja Mai
Mulla myös riittää Elean väri oikein hyvin juurikasvun värjäykseen, mun ei tarvitse laittaa väriä edes muualle kun musta ei mulla haalistu kirveelläkään niin pituudet voi jättää rauhaan.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 27 Elo 2012, 13:47
Kirjoittaja siili
Mai kirjoitti: Mulla myös riittää Elean väri oikein hyvin juurikasvun värjäykseen, mun ei tarvitse laittaa väriä edes muualle kun musta ei mulla haalistu kirveelläkään niin pituudet voi jättää rauhaan.
Mä värjään kans sillä mustalla, ehkä pari kertaa vuodessa vedän koko pituuksiinkin sävyn. Pysyy kyllä kuin tauti.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 27 Elo 2012, 15:53
Kirjoittaja Venin
siili kirjoitti:
Venin kirjoitti: Värjäsin vain juuren, aika lailla sai tiristää että riitti edes siihen.
Oikeasti? Mä varjään puolikkaalla paketilla pelkän juuren. Koko paketista riittää sekä juureen, että viimeiseksi 5 minuutiksi koko takapuolimittaiseen tukkaan. Mun hiukset on ihan normaalipaksuiset, värjään siveltimen kanssa jakaus jakaukselta.

Jepp. Tosin en kyllä levitä millään siveltimellä pikkutarkasti vaan sörkin sinne tänne ja hieron sormenpäillä joka puolelle. Samaa huoletonta taktiikkaa oon käyttäny Poly Paleten kanssa ja siitä mulla kyllä riittä puolikas paketti juureen kevyesti. En sit tiedä sattuko vajaampi emulsiopurkki vai mitä.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 28 Elo 2012, 13:11
Kirjoittaja Jenje
Muakin alkoi kiinnostaa tämä Elea, jos se kertaa pysyy kuin tauti. :D

Mulla ei viimeisen puolen vuoden aikana ole vanha luottoväri suostunut pysymään päässä oikeastaan ollenkaan, joten kai sitä pitäisi kokeilla vaihteeksi jotain muuta. Eleasta ei ilmeisesti ole saatavilla sinimustaa? Entä onko musta kuinka neutraali musta, vai kenties punertava?

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 28 Elo 2012, 19:42
Kirjoittaja Chaos
^ On neutraali musta :) Sinimustaa ei ole valitettavasti. Mutta Tarjoustalossa myydään myös Cameleo-merkkiä, josta löytyy sinimustaa, jos sitä kaipaat ja on hyvä kestävä väri ja alle 4 € :D Eleasta pidän myös, todellakin pysyy ja halpa myös! Ihanaa, kun on löytänyt hyvän hiusvärin millä tyveä värjätä eikä tartte maksaa paljon mitään!

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 28 Elo 2012, 20:00
Kirjoittaja Jenje
^ Okei, kiitos tiedosta. :) Taidankin seuraavaksi hakea Tarjoustalosta Eleaa ja tuota Cameleoakin testiin. Aiemmin en ole uskaltanut koskea noihin halpisväreihin, kun jotenkin fiksusti olen pelännyt, että niillä suunnilleen palaa päänahka irti. ::) Mutta kun täällä nyt useampikin on todistanut päinvastaista, niin ehkäpä mäkin sitten uskallan. :D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 28 Touko 2013, 23:36
Kirjoittaja Kunis
Ahaa, Elean paketit on uusiutuneet. Pakkauksessa on nyt ilmeisesti enemmän tavaraa (60ml  kehite ja 60ml värituubi), sekä uusi houkuttelevampi leiska. Ennen näissä ei kai ollut öljyjä. Ja hinta on tosi nyt jotain reilut kuusi euroa. No, edullinenhan se silti on. Mahtaako pysyvyys olla entisellään?

E: kokeilinpas sitten, näkyisi olevan ihan yhä pysyvää tavaraa. Eikäenää haise Tshernobyliltä, kuten ennen. Hitsi, nyt menee osa tän aineen hohtoa samalla.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 09 Marras 2013, 20:47
Kirjoittaja funkylala
Eikö Elealla värjäile enää kukaan? Hinta on Helsingissä jo yli 7 euroa. Umpimähkään valitsin sävyn Velvet Brown (mitenpä muutenkaan, kun kaupassa ei ole tupsuja ja sävykoodit on ihan omia). Tummaksi veti, mutta yllättäen tämä sopiikin mulle tosi hyvin. Hoitoaine oli myös tosi huippua, jäi ihanan kiiltävät hiukset. En tiedä, miltä tämä ennen on haissut jos nykyinen haju on paranneltu, mutta kyllä minä koiran jouduin muualle käskemään ettei hengittelisi ammoniakkihuuruja. :D

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 22 Maalis 2014, 23:14
Kirjoittaja muori Pippuri
Värjäsin juuri miehen juurikasvun Elean mustalla ja kokemus oli Syossia miellyttävämpi. Ammoniakista huolimatta tökötti ei haissut pahalta tai käynyt henkeen, toisin kuin ammoniakiton Syoss. Lopputuloskin näyttäisi olevan ihan passeli, eli musta. Sen uuden väripaketin mukana tuli kehitepulloon lisättävä öljypussukka, jossa oli muistaakseni avokado- ja jojobaöljyä (sekä silikonia). Hoitoainetta ei testattu kun sen inci oli varsin omituinen, eikä vaikuttanut tehokkaalta. Siinä taisi olla lähinnä glyseriiniä ja muutamaa muuta ainetta. Ilmeisesti se on kuitenkin ihan toimivaa?

Jos nyt jotain on moitittava, niin pulloa, mikä meni koko ajan lyttyyn ja väriä ei tullut ulos kuin ravistamalla.

Meilläpäin tämä kustansi viisi euroa.


Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 23 Maalis 2014, 11:21
Kirjoittaja satuprinsessa
Hei osaisiko joku kertoa, että minkälainen värjäystulos tulee intense violetilla? Kun ainakin pakkauksen mukaan värin ei pitäisi olla mitenkään mustaan vivahtava yms. Et tuleeko lopputuloksesta yhtä kirkas kun alla on väripoistotukka? :)

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 23 Huhti 2016, 21:40
Kirjoittaja ZombieQueen
Olisiko kenelläkään kokemusta Elean 9.1 Very Light Ash Blonde -väristä? Mietin että uskaltaisinko kokeilla tuota tyvikasvuun. Oma väri on 6- tai 7-asteinen punapigmenttinen maantie ja hakusessa olisi tuhkanvaalea lopputulos.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 08 Loka 2020, 19:58
Kirjoittaja Anamaria
Kyllähän tällä värjää, varsinkin hinnan takia, mutta harmaita ei peitä mitenkään parhaasti. Hyvä kyllä, kun ei tarvita mitään sekoittamista ja voi värjätä vain sen juurikasvun ja pistää korkin kiinni ja jättää lopputuubin odottamaan seuraavaa juurikasvun värjäyskertaa.

Vs: Elea -markettikestoväri

Lähetetty: 16 Loka 2020, 09:25
Kirjoittaja Anamaria
Haalistuu näämmä nopeesti tää Elämä, harmaa kuultaa jo läpi. 😕
Ehkä siihen on ihan syynsä, miksi niitä kestävämpiä värejä pitää vaivautua sekoittelemaan...