Elea -markettikestoväri

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Chaos
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4148
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 17:53

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Chaos »

Salute, mulla on niin palatinanvaalea oma hius, että siinä pysyy musta kuin tauti ;D Laitan kestoväriä latvoihin ehkä joka kolmas kuukausi eikä mihinkään haalistu. Moni on ihmetellytkin, miten mulla niin hyvin pysyy. Kesällä auringon takia on tullut nyt vähän ruskeita raitoja ja laitan tämän kuun lopussa taas kaikkialle hiuksiin mustaa kestoväriä, niin se ongelma selvii sillä.
Mutta jos sulla ei pysy hvyin tumma kestoväri hiuksissa, niin ei kai sun muu auta kuin laittaa latvoihinkin joka kuukausi.

Sinimusta pysyy myös yhtä hyvin.
1bFii. Nykyinen hennailija, hiukset alaselässä. Ihon- ja hiustenhoito: Sensitive. Cruelty free. Deathmetal-muusikko. IG:@linmorbid ja @linda.chaos
siili
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1703
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 18:38

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja siili »

Mä värjäsin eilen taas Elean mustalla pienen juurikasvuni, ensi viikolla pitää olla tukka ojennuksessa parissa tilaisuudessa ja kampaajalle en saanut aikaa. Hyvä tuli, vaikka minusta on ihan sairaan hankalaa värjätä pitkää tukkaa itse, tuntuu että se latvusto on jatkuvasti tiellä. Erityisesti mä tykkään siitä hoitoaineesta, sitä kun saisi erikseen ostettuna  :-* Hinta oli edelleen kohdallaan, eli 4,90€ tarjoustalosta. Alessa jos vielä olisi niin ostaisin varmasti ihan minkä väristä vaan sen hoitiksen takia.

(Mies tarkasti suurinpiirtein suurennuslasin kanssa meidän kylppärin, etten vaan sotkenut väriä mihinkään. Mun värjäystaitoihin ei selvästi luoteta.)
Melisande

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Melisande »

Onko tuo Elean värinpoisto tämän näköinen pakkaus? Värinpoisto siis oli tarkoitus hankkia, paketissa lukee kyllä "Vaalenna, tee raitoja tai poista väri hiuksista." Varmistaisin vielä ettei kyseessä ole vain vaalentava väri, ennen kuin käyn avon hiuksiston kimppuun.
Kuva
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

^^ Muistaakseni värinpoistolla ja muilla väreillä oli se ero, että toisissa oli punainen Elea-tekstin taustalla ja toisessa sininen.. Muistelisin, että tuo olis sit just se värinpoisto.

Ei se varmastikaan merkittävästi tehokkaampi ole, mutta edullinen.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Ice »

Aika jännä jos mainostetaan paketin kyljessä ettei sisällä ammoniakkia ??? Tehohan niissä on kaikissa teoriassa sama.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Luurankka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1661
Liittynyt: 24 Maalis 2007, 21:12

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Luurankka »

Ainakin väripaketeissa tulee suomenkieliset ohjeet mukana, ovat siellä sisällä omalla eriillisellä paperilla. :)


Viimeksi muokannut Luurankka, 03 Kesä 2007, 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Siivous ilman Tolua on teeskentelyä.
1 c F ii. Vaalea pehko. Herkkä helposti tukkiutuva sekaiho.
Fantti
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1056
Liittynyt: 22 Syys 2006, 13:58

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Fantti »

Mä olen paljon käyttänyt baltian ja venäjän värejä, eikö tämä ole kanssa jotain sellaista. Ihan samaa ja yhtä hyvää tavaraa kun jokin yli tuplahintainen loreal. Mä ainakin tykkään!
Melisande

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Melisande »

No niin, Elea -kokeilut tehty. Eli laitoin omaan päähän alahiuksiin sävyn 5.11 golden auburn. Hiukset olivat 7 -tasoa ja väri tarttui hyvin. Sävystä tuli paljon tummempi ja kylmempi kuin paketin kuvassa. Koska tulos oli toivottua tummempi, pesin seuraavana päivänä syväpuhdistavalla ja väriä lähtikin hivenen. Nyt olen ihan tyytis, mutta aine itsessään oli lirua ja koko päähän laitettuna olisi tarvittu kaksi pakettia. Toimii kuitenkin kuin mikä tahansa muukin hiusväri.

Avokin tummiksi värjättyjä hiuksia vaalennettiin värinpoistolla, jopa kahdesti putkeen. Haluaa siis blondit kesäksi. Hiukset pysyi hyvin päässä vaikka karheammiksi tulivatkin, on itse tyytyväinen kun ovat paljon helpommat saada aisoihinsa. Mutta siis, vaalensi ihan hyvin mielestämme - tyvestä tuli ekallakin käsittelyllä hyvin vaalea, latvat nyt jäi aika oransseiksi. Siitä sitten jatkettiin muilla aineilla, mutta noin ylipäänsä Eleat vaikuttaa aivan kelpo väreiltä.
Nienna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1109
Liittynyt: 24 Marras 2006, 14:54

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Nienna »

Olen laittamassa nyt ensimäistä kertaa Eleaa päähäni (mahonki) ja kylläpä kuumeni tuo pullo kummasti sekoittaessa.  ??? Tämän on ihan selkeästi lämmin, ei kädenlämpöinen tjsp. mitä tuo 20  (vieressä pienellä 6) % tarkoittaa kehitepullossa?
Belle
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2117
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 14:02

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Belle »

Melisande kirjoitti: Onko tuo Elean värinpoisto tämän näköinen pakkaus? Värinpoisto siis oli tarkoitus hankkia, paketissa lukee kyllä "Vaalenna, tee raitoja tai poista väri hiuksista." Varmistaisin vielä ettei kyseessä ole vain vaalentava väri, ennen kuin käyn avon hiuksiston kimppuun.
Itse ostin juuri tuon saman pakkauksen ja ymmärsin kyllä, että värinpoisto on.Mun tarkoitus oli hävittää sillä tummempi altavärjäys, mutta en ole vielä tehnyt muuta kuin pari raitaa pääliosaan. En siis osaa sanoa, pureeko värinpoistajana miten hyvin.

En tykkää Elean väreistä koska ne jankkiutuvat päänahkaan. Kokemusta tummasta mahongista ja tummanruskeasta. Vasta parin pesun jälkeen väri on lähtenyt päänahasta irti. Hiuksissa pysyy kyllä hyvin, mutta tuo päänahan värjääntyminen ei ole mikään hauska efekti.
Ice
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3853
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 19:21

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Ice »

Keltis kirjoitti: mitä tuo 20  (vieressä pienellä 6) % tarkoittaa kehitepullossa?
20vol/6%? Hapetteen vahvuutta oletettavimmin.
Somewhere there's a rainbow with a pot of gold
But by the time you get there, it's been taken and sold.
Miia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 830
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 17:21

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Miia »

Tykkäsin Eleasta kovasti. Pohdin pitkään uskaltaako värjätä tän heinäkasan kestovärillä, usklatauduin. Sekoitin mustaa suoraväriä ja mustaa Eleaa ja tuli tosi hyvä värjäystulos kyllä. Ei käristäny tukkaakaan yhtään niinku esim mun tukassa garnierit tuppaa vähä korputtaa. Tää tarttu tasasesti ja oli oikeesti musta eikä vaan vähän sinne päin. Oli puolet halvempaaki ku muut kestovärit, vähä epäilytti kun eikös tuo joku itänaapurin värimerkki ole mutta tätä ostan jatkossakin :) Tai sit mulla alkaa pikkuhiljaa vaan taas tarttuu tummat värit tukkaan, tosin haluun elää siinä uskossa että tää ois nyt se oikeesti toimiva halpa väri ja ne kalliimmat ei :) Henkinen tyydytys...
Nihnaana
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 190
Liittynyt: 07 Heinä 2007, 16:37

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Nihnaana »

Mulla on vaalea tukka luonnostaan, mutta raidoilla sitä vaalentanut vielä lisää. Kesällä tuli hinku tummaan ja uskaltauduin laittamaan eleaa kun siitä löytyi hyvä väri, tämä Kuva väristä tuli lämpimän ruskea, eikä yhtään noin punainen kuin kuvassa(mikä oli vaan hyvä asia). Tällä olen sen jälkeen laittanut joka kerta, tosi paljon tykkään. Mulla on tukka yli puolen selän, joten jos laitan koko päähän värin, riittä 2 purkkia justiin. Mahonkia haluttais kokeilla seuraavaksi...

muoks...sori iso kuva...  :)
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja Mena »

Tuli sitten eilen testattua mustana tämä. Tosiaan aine lämpeni aika reippaasti, ei ole muut värit koskaan noin paljoa lämmenneet  :o Aika riittoisaa tavaraa. Hiuksista tuli huuhtelun jälkeen yksi iso tekomuovitukan tuntuinen rastapallo, siis sellanen klimppi. Hoitoaineella selvisi, vähän muovisen tuntuiset jäi kyllä siltikin. Elean hoitoaineesta en osaa sanoa mitään kun käytin Liven hoitoaineen. Päänahka jäi mustaksi ja väriä jää kynsiin kun vähän koskee, onneksi laitoin valkovaseliinia hiusrajaan ettei ole koko otsa mustana. Mutta ihan jees vaikutti olevan. Nuo pakettien kuvat on kyllä kaikkea muuta kuin houkuttelevia, varsinkin tuon mustan  ;D
Viimeksi muokannut Mena, 16 Tammi 2008, 09:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
nukka
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 711
Liittynyt: 21 Loka 2006, 09:41

Vs: Elea -markettikestoväri

Viesti Kirjoittaja nukka »

Aika yllätys että kaikilla on niin hyviä kokemuksia kys. väristä, mikähän mulla sitten meni vikaan ???

Mulla ei ole koskaan tullut mitään haittoja hiustenvärjäyksestä, olen kokeillut vaikka mitä merkkejä ja värejä, eikä ole yhtään huonoa kokemusta. Nyt sitten viimeksi uskaltauduin kokeilemaan tuota eleaa. Värin levitys ja vaikutusaika onnistui ihan hyvin mutta sitten kun menin pesemään väriä pois niin poltteli päänahkaa aika reippaasti, tuntui niinkuin joku olisi repinyt hiuksia päästä. Joutui pesemään ihan kamalan kauan, millään en meinannut saada huuhdeltua väriä pois ja jäi vielä hirveät takutkin. Väriä valui päästä vielä monta kertaa tuon jälkeen pesun yhteydessä ja hiukset kuivuivat ihan kamalasti. Latvoista tuli ihan korput.

Mutta on tämä väri pysynyt ainakin ihan hyvin.

Ei kiitos mulle enää eleaa, ei vaan sopinut mulle.
blogi - hius- ja kauneusjuttuja, kasvispainotteista ruokaa, koiria ja luontoa.

Iherb alekoodi: VED234
Vastaa Viestiin