Värjäämättömien hiusten hoito

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
tipson
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1338
Liittynyt: 03 Tammi 2012, 20:04

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja tipson »

^ Minusta tuo ei ollut kovinkaan kosteuttava shampoo ja olisiko karheus ollut sokerin ansiota? Olen tottunut käyttämään hellävaraisesti peseviä shampoita ja toi Brown Sugar oli huomattavasti pesevämpi kuin mikään shampoo, mitä olen vuosiin käyttänyt. Toki tämä kontrasti tavallisesti käyttämiini shampoisiin aiheuttaa sen, etten pidä tuota kosteuttavana shampoona.

Kookossuihkeessa on pieni määrä öljyä ja hiuslaadusta riippuen tämä antaa todella ihanan kiillon ja pehmeyden latvoihin. Mulla latvat taas yltää vyötärölle ja ne on kuivat ja helposti takkuuntuvat. Suihke tuo pienen määrän öljyä latvoihin ja helpottaa karheuden kanssa hyvin. Tykkään öljyistä latvasuojana, mutten onnistu öljyä sellaisenaan laittamaan latvoihin tarpeeksi vähän, joten siinä mielessä tämä suihke on todella hyvä. Suihkepullosta tulee hoitista hienojakoisesti ja tätä on helppo annostella pieniä määriä kerralla. Yhdellä kerroksella latvoihin on ainakin omiin hiuksiin mahdotonta aiheuttaa lähmäisyyttä tai edes millään lailla näkyvää öljykerrosta.
Värjäämättömät, ruskeat hiukset, jotka ylettyvät vyötärölle.
Vivi
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1110
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 12:09

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Vivi »

Mulla oli värjäämätön tukka noin bsl-mittaa (pari päivää sitten leikkasin hartiamittaan). Päänahka on melko rasvoittuva ja hiukset oli hyväkuntoiset (nyt toki superhyväkuntoiset kun leikkasin lyhyeksi). Shampoista mulle on tosi hyvän avun tuonut Faith in Nature erityisesti rasvoittuvalle päänahalle tarkoitettu rosmariini, mutta myös muita normaalille päänahalle tai kaikille hiustyypeille tarkoitettuja versioita olen käyttänyt menestyksellä. Faith in nature on pesevä ja tukkaan tai päänahkaan ei jää mitään klähmää. Ennen noiden hankkimista tukka ja päänahka ei tuntunut puhtaalta oikeastaan edes pesun jälkeen ja olis pitänyt joka päivä pestä. Näillä sain pesuvälin venytettyä kahteen päivään.

Hoitoainetta käytin pidemmällä tukalla vähän satunnaisesti, välillä väliä pitäen, talvella sähköistymisen takia joka pesussa. Hoitoaineissa mulla ei oo ihmeempiä suosituksia. Mitään tehohoitoja tai kuivien hiusten hoitiksia en oo ostanut.  Nyt lyhyemmillä hiuksilla tuskin tarvii mitään hoitista, oon miettinyt et jonkun suihkeen vois ehkä ostaa, mutta en tiiä tarviiko sellastakaan nyt kesällä.
Oma väri takaisin.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Mielenkiintoista lukea muiden luomutukkien suosikkituotteista!

Sileähiuksinen rasvaletti ilmoittautuu. Mulla on juuri ja juuri kainalomittaan yltävät värjäämättömät hiukset, hiuslaatu on todella sileä ja liukas eikä mitään luontaista volymia oikeastaan ole. Kyllästyin jatkuvaan lähmälettiin ja mulla on ollut missiona löytää oikeasti sopiva shamppoo, eikä sellainen jolla selviää tasan yhdestä työpäivästä ja toisesta ehkä kuivashampoon voimalla. Lisäksi mulla on herkkä päänahka ja liuta allergioita, jotka pitää ottaa huomioon luonnonkosmetiikan kanssa + Hollannin kostea ilmasto vielä antaa lisäbuustin lähmöittymiseen. Hoitoainetta en juuri käytä, silloin tällöin laitan ihan pienen tipan jotain suurin piirtein veteen laimennettua tai suihkin Inecto Coconut-hiusöljyä ihan suihkauksen verran. Kaukana on ne päivät, kun Tigi Bed Head Urban Antidotes Resurrection-hoitoainetta sai tunkea ihan kaksin käsin eikä tietoakaan lähmästä. Toisaalta tosi helppoa, kunhan löytää hyvän shampoon.

Yritän löytää sopivan shamppoon luonnonkosmetiikasta, koska eko-juttujen lisäksi se on näillä leveysasteilla edullista ja tuotteita on helposti saatavilla melkeinpä marketteja myöten. Tällä hetkellä käytössä Sante Organic Kookos & Appelsiini kiiltoshampoo ja Lavera Omenashampoo, normaaleille hiuksille sekä musta lammas ei-luonnonkosmetiikkaa oleva Matrix Moisture Me Rich-shamppoo. 

Sante jättää kauniin kiillon ja saa mun vaaleat hiukset oikein hohtamaan, muttei pidä lähmätukkaa loitolla. Pidän tästä kuitenkin tosi paljon ja tämän kanssa ei tarvitse lainkaan hoitoainetta. Sellainen shampoo, jota varmasti käytän kun haluan hiusten olevan täydellisen sileät ja kiiltävät vaikka sen yhden päivän verran. Laveran omenashamppoo on ihan jees, mutta sen kokeiluviikkoa varjosti pelkkä kuumankostea mombasamainen ilmasto, joten en tiedä onko shampoossa vika, mutta shampoo oli jotenkin mitäänsanomaton. Lavera saa kuitenkin tällä viikolla uuden mahdollisuuden. Matrix on toki "jees kamaa" ja sen kanssa ei myöskään tarvitse hoitoainetta, mutta ei ole luonnonkosmetiikkaa ja hintakin aika korkea, jos en osta suoraan tukusta.

Mikään edellä mainituista ei kuitenkaa ole se "holy grail" en-voi-elää-ilman shamppoo joka vapauttaisi värjäämättömän hyväkuntoisen tukan tuomista lähmämurheista.

Seuraavana kokeilua odottaa luonnonkosmetiikan saralla Santelta Lava Power (tässä tosin koivu ja leppä-uutetta joten pitää allergiatestata ensin) ja Goji & Meloni tuuheuttavan shampoo, Hair Wonder Baby ja Everyday shamppoot sekä Laveralta Lavera Hair Pro Volume Shampoo (tässä on soija-ainesosia, joten varovaisesti tunnustellen kokeilen) sekä Basis Sensitiv Moisture & Shine Shampoo (tässä vehnää, joten varovaisesti tätäkin testailen). Ehkä näistä löytyy yksi ylitse muiden! Täytynee kokeilla tuota Faith In Nature-sarjaa myös! Myös Weledan Hirssishampoota kutkuttelisi kokeillaa.

Helppoa tästä shampookokeilusta onneksi tekee se, että luonnonkosmetiikan kanssa mies voi myös käyttää samoja shamppoita kun luonnonkosmetiikasta suurin osa sopii sen kemikaaleista ärtyvälle päänahalle ja sen luonnonhiukseen sopii melkeinpä mikä vain shamppoo. Lopputulos on aina puhdas. Hukkaan siis yksikään mulle ei-sopiva shampoo ei mene, etenkään kun mies pesee hiukset melkein päivittäin ja käyttää puoli pulloa shampoota mennessään  ::).
Viimeksi muokannut Aridith, 04 Heinä 2016, 14:42. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja elly »

Mä voin myös kehua Garnier Respons 5 Plants -hoitista! :) Koostumus oli yllättävän lirua, mutta kosteutti tukkaa hyvin ilman märkään hiukseen jäävää tahmaisuuden tuntua. Tuoksu oli mielestäni melko perinteinen vihreän teen tms raikas tuoksu. Tukka oli kiiltävä ja sileä, joten ajoi asiansa erinomaisesti. Käytän tämän mielelläni loppuun, kiitos siis tälle ketjulle suosituksesta!

Tuo Faith in Nature on kyllä tosi kiinnostava sarja ja oonkin lukenut monen saaneen sarjan shampoista apua rasvoittuviin hiuksiin. Hinta ei ole myöskään paha, joten pitää antaa tällekin mahdollisuus kunhan vain tulee jossain vastaan.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Ehkä tuomitsin laveran omppushamppoon liian nopeasti. Pesin sillä eilen ja tänään vaikka menin hiukset märkänä nukkumaan silti hiukset on ihan älypuhtaat eikä sellaiset lättänät liisterit. Jatkan kokeilua!
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Tänne sopii varmaan välillä vinkkailla muutakin kuin varsinaisia hoitotuotteita..? Ostin pakkauksen Invisibobblen isompia ja jäykempiä Power-ponnareita, vaikka hassulta tuntuikin näin hentoja ja ohuita hiuksia varten, kun näitä paksuille hiuksille suositellaan. Ne tavalliset eivät kuitenkaan hiuksissani pysy. Nämäpä tosiaan toimivat paljon paremmin! Monilla varmaan onkin ollut niitä muiden valmistajien paksumpia versioita, mutta itse en ollut kokeillut. Voin joka tapauksessa suositella muillekin liukastukkaisille!
1cFii, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Joko kehuin Dermoslin Nature-shampoota? pesee hyvin, ei takuta, eikä lähmäytä :)

Minkähänlainen Garnierin 5 Plants shampoo mahtaisi olla, kuka uskaltaa testata ja kertoa kokemuksensa..? ;)
(uskaltaisin itse, mutta shampoita on jonossa jo tarpeeksi nyt)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Garnierista löytyy kokemuksia ainakin markettituoteketjusta. 5 Plants -shampoo on aika tehokasta ja narskuvaksi pesevää, mutta ainakin mulla silti jossain määrin hiukset selviksi jättävää (sis. mm. polyquaternium-10). Mulla tämä oli päivittäisessä käytössä vähän liikaa, mutta kuitenkin hyvä perusshampoo. Marketista ei juuri tätä puhtaampia perusshampoita löydy. Pullo on kyllä ihan perseestä, lähinnä korkin takia; kaadoin itse sisällön lopulta matkapulloon.
1cFii, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

^En kyllä monta mainintaa nähnyt shampoosta, viiden sivun verran kahlasin taaksepäin.
Hoitis on ihan loistavaa, sopii jokapäiväisiin pesuihin, kun ei kaipaa mitään tehohoitavaa... taidan hommata pullollisen shampootakin, aina se tulee käytetyksi.. ::)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Juu, eipä siellä juuri muita taida olla kuin minun ja MerGirlin kokemukset, mutta kuitenkin. Löytyvät helpoiten, kun valitsee tulostusnäkymän ja Ctrl + F "5 plants". :) Taisin itse mainita plantsit myös aiemmin tässä ketjussa.
1cFii, oma väri.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja elly »

Oon pessyt hiuksiani pari viikkoa putkeen Lifehair Oliivi -shampoolla. Mulla oli epäilykseni sulfaatittomuuden suhteen, mutta pesutulos oli tosi puhdas ilman sulfaattejakin. Koostumus on paksu ja tuntui aluksi levittyvän huonosti, mutta lisäsin hieman vettä ja shampoo vaahtosi sen myötä tosi paljon. Mulla ei jää tästä mitään kerrostumaa tai tahmaa hiuksiin ja hiukset on kuohkeat ja tosi hyvän tuntoiset. Pullo ei maksa montaa euroa, joten otan mielelläni vakiotuotteisiin. :)
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

Äh, oon metsästänyt tuota Garnierin 5 plants -shampoota nyt pariin otteeseen, eikä oo osunut silmään. Isosta Prismasta en löytänyt (muita Garnierin shampoita oli, kaikki Marvellous nectarit ja mythic olivet jne., mutta ei tietenkään tuota 5 plantsia). K-marketissa sama juttu, Tokmannilla taisi olla sama juttu  0_0 Kun löydän, niin ostan ja testaan!

Nyt ostin hoitoaineeksi XZ:n Aito -hoitoaineen.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mun lähimmässä S-marketissa ainakin myydään 5 Plantseja, mutta muistaakseni Prismassa ja Sokoksella ja useimmissa muissakaan paikoissa ei. :/

Tää on just tätä, että Suomen valikoimiin ei yleensä edes tuoda niitä normaalien/käsittelemättömien hiusten kevyempiä tuotteita (joita Garnierillakin olisi useampia vaihtoehtoja), ja jos joku harva tuodaan, niin niitäkin saa vaivalla metsästää. Hyllyt notkuvat hiustuotteita, mutta omiin tarpeisiin ei ole tarjolla yhtään mitään. Ilmeisesti niitä Laveran soijattomia shampoitakaan ei nyt sitten Suomesta saa..? Luulin aiemmin nähneeni niitä edes joissain verkkokaupoissa, mutta enää en ole bongannut. Menen syksyllä Saksaan ja ostan tietty sitten sieltä, mutta on tää kyllä ärsyttävää.
1cFii, oma väri.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Sellaisesta kuin naturalme.fi löysin ainakin kehäkukka ja omena shampoot Suomessa ollessa Laveralta soijattomista.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Ok, kiitti, tuolla näyttäisi tosiaan olevan. Mutta plääh, se kolmas, humalashampoo, näköjään sisältääkin soijaa. Just kun ajattelin että olisi edes vähän valikoimaa. :P Toivottavasti eivät ole muuttamassa noita toista kahta kuitenkaan.
1cFii, oma väri.
Vastaa Viestiin