Värjäämättömien hiusten hoito

Hiusten hoito ja kaikenlaiset hiushärpättimet
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tuo Santen laavashamppoo on myös soijaton, mulla on se vielä kokeilematta kun on pidennykset, mutta miehen liimaletin pesemiseen se tuntuu sopivan hyvin, jos oikein muistan kaikki Santen shamppoot on soijattomia. Laveran hoitoaineet tuntuu olevan 99% soijaa-sisältäviä. En onneksi hoitoainetta tarvitse noiden Laveran ja Santen shampoiden kanssa, mutta pidennyksiin etsin hoitsikkaa ja aika surkealta näytti. Täytynee katsoa Santen hoitoainetta, heillä oli aika liuta soijattomia hoitsikoita. Minuksena heillä sitten se, että monessa maapähkinää.  :-\
Viimeksi muokannut Aridith, 29 Heinä 2016, 09:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

Mulla on aika huonot kokemukset niistä Santen alkoholipitoisista shampoista (tuubeissa) omassa kuontalossani. Oon melko hiljattain kokeillut Henna Volumea ja Jojoba Carea ja joskus kauan sitten sitä Lava Poweriakin. Mulla nämä eivät tee oikealla tavalla puhdasta jälkeä, lähinnä rasvoittavat, ja tuoksut ovat melkoisen tymäkät.

Mä en ole yleensä vältellyt soijaöljyä, vaan vain noita tuotteita, joissa on ihan soijaproteiinia. Ainahan öljyissäkin voi olla epäpuhtauksia, mutta ainakaan mulle ne eivät ole olleet sääntönä ongelma. Käytän nytkin Santen hoitista, jossa on sitä maapähkinäöljyä ja olen siis itsekin myös maapähkinälle allerginen.
1cFii, oma väri.
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Ehkä mä uskallan sitten kokeilla noita Santen hoitiksia maapähkinä-allergiani kanssa. Pituus on kuitenkin sen verran kaukana päänahasta, ettei nyt sinäänsä sen kai väliä vaikka soijaakin tunkisi. Mulle olleet ihan jees noi Santen shamppoot, muttei ne mullakaan hiusta pidä puhtaana kovin kauaa etenkään täällä Hollannin kasvihuone-ilmastossa. Kiiltoshamppoota käytän jos haluan sellaisen pehmeän vähän liukkaan keijuletin. Käytän itse asiassa tuota kiiltoshamppoota normaalisti mun pidennysten hoitoaineena :D. Mie tosin olen kokeillut vain noita purkeissa myytäviä, noita tuubeja ei taida edes meidän DM:ässä olla ja mitä ei siellä ole sitä en tarvitse, haha.
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja elly »

Kylläpä tukka on lättänä ja lähmäinen näillä helteillä. Pesen hiukseni 3 tai 4 kertaa viikossa ns. kierrosta riippuen ja menen ensimmäisen päivän pesun jälkeen naturellina ja toisen kuivashampoon voimin. Tällä hetkellä tuntuu että olisi helpompaa pestä tukka joka päivä. Kumpaa tapaa muut lättätukat suosii, päivittäinen pesu vai kuivashampoo?
evergreen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1688
Liittynyt: 14 Maalis 2012, 18:59

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja evergreen »

^ Mulle päivittäinen pesu on kaikkein luonnollisin vaihtoehto. Mä olen aina mieltänyt shampoon käytön päänahan pesuksi enemmän kuin hiusten, ja pesenhän muunkin ihoni päivittäin (kasvot kahdestikin). Mun päänahka ei siedä mitään tuotekerrosta, joten pesu ja huuhtelu on harmittomampi ratkaisu kuin tuotteiden jättäminen päähän. En muutenkaan sietäisi tuotteen tuntua päässä (tai edes tietoisuutta siitä) esim. yön yli, mutta se on toki ihan henkilökohtainen kokemus. En kuitenkaan näe mitään järkeä päänahan/hiusten pesun lykkäämisessä, jos siltä tuntuu, että pesulle olisi tarvetta. Tietenkin shampoon pesuteho kannattaa valita tarvetta ja tahtia vastaavaksi. :)

Laitoin Ecco Verdestä tilaukseen ne Laveran omena- ja kehäkukkashampoot. Oli hinnan puolesta kannattavampaa kuin Suomesta, kun pakettiin tuli muutakin. Olen pessyt enimmäkseen Lushin Bigillä koko kesän ja olisi tarpeen saada rinnalle jokunen öljytön perusshampoo.
1cFii, oma väri.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

Minäkin suosin päivittäistä pesua, ainakin kesäisin. Hiusten latvat saattavat kärsiä, mutta kovin hoitavat aineet taas aiheuttavat lisälähmää... Takut saa pois etikkahuuhtelulla&nbsp; <3

Muhitteluja en jaksa harrastaa alkuunkaan niin kuin vielä noin 10 v sitten... ;)
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
Marie Corelli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2355
Liittynyt: 10 Loka 2010, 18:05

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Marie Corelli »

Minäkin pesen hiukset helteillä joka päivä. Kun hiukset ovat auki ja käytän aurinkovoidetta, niin niskahiukset oikein imaisevat sen iholta. Olen käyttänyt kesällä enemmän jätettäviä hoitoaineita, jotta tukka olisi kevyt. Kun vain tämä sulkasato päättyisi pian, sillä hiuksia on lähtenyt viime aikoina melko paljon.

Kuivashampoota olen käyttänyt muiden muotoilutuotteiden asemesta, koska en halua aina föönata hiuksia ja muotoilutuotteet saavat kesällä hiukset aivan lähmäisiksi.
Viimeksi muokannut Marie Corelli, 04 Elo 2016, 09:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Light travels faster than sound. That's why some people appear bright until you hear them speak...

"Lead us not into Trent station and deliver us from derails." (Father Don and the Holy Ghost)
Joanna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 20:18

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Joanna »

Mä pesen ehkä joka toinen tai kolmas päivä, aina iltaisin. En jaksa pestä joka päivä, kun tuntuu etteivät hiukset ehdi edes kuivua kunnolla välissä. Laitan ne kuitenkin yöksi nutturalle, joten ovat pesun jälkeisenä aamuna usein vielä kosteat. Seuraavana päivänä sitten vaan useimmiten ponnarille.

Mä onnistuin saamaan hiukseni oikein kunnon takkukasaksi - ilmeisesti Bumble&Bumble Seaweed hoitoaine oli sitten liian kevyttä mulle. Muuten olen kyllä noista tykännyt, mutta takaraivolle alkoi ilmestyä pienen pientä takkua. Eilen lutrasin päähän Joicon IHT:tä ja jätettäväksi Phyto 9 - paljon parempi, ei takkuja aamulla.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja elly »

Kiitos vastauksistanne! :) Mun pitää kokeilla myös päivittäistä pesua ihan jo senkin vuoksi, että käytän kuivashampoota niin runsaalla kädellä että se tulee paljon shampoopesua kalliimmaksi. Pesin joku kesä hiukseni päivittäin CO-pesulla, mikä toimi kyllä hyvin. En ole kokeillut CO-pesua oman väriseen tukkaan, mutta eiköhän sekin toimi jos vain löydän tarpeeksi kevyen hoitoaineen. Ongelmaksi saattaa koitua juurikin tuo Joannan mainitsema hiusten kuivumisen hitaus.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minä pesen hiukseni pääsääntöisesti CO-pesulla, noin 3-4 päivän välein. Yritän venyttää aina siihen neljään, vaikka viimeisenä päivänä tukka yleensä näyttääkin aika kamalalta.
Hoitoainetta tähän lantiomittaa hipovaan lettiin menee varmaan pari desiä kerralla. Olen suosinut iHerbistä tilattavia Alaffian litraisia hoitoainepäniköitä ja välillä myös Faith in Natueren hoitoaineita, joskin jälkimmäiset ovat sen verran kalliimpia, että yleensä en viitsi niillä lotrata. (Alaffia melkein litra noin 10€, FIN muistaakseni reilu 400ml noin 7€)
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Jos kesän ilmankosteus saa tukan lähmäämään kannattaa käyttää muotoiluun ja kuivuaukseen kosteussuojan sisältäviä tuotteita. Ainakin mulla antaa päivän ellen pari pidemmän "puhdastukka"-fiiliksen näin kesän kosteilla lähmäkeleillä. :)
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja elly »

Mä oon pessyt hiukseni nyt joka päivä ja tämä on ollut tosi toimiva tapa näin kesälle. Ymmärsin vasta nyt kuinka kurjalta kuivashampookerros tuntuu päänahassa ja hiuksissa, kun se muhii päivän työmyssyni alla. ::) Mulla ei ole arkena käytössä yhtään muotoilutuotetteita, joten päivittäinen pesukin on nopea ja vähän sinnepäin, kun tavoitteena on vain saada freshimpi tukka. Toistaiseksi latvatkaan eivät ole osoittaneet kuivumisen merkkejä, vaan harjaus sujuu kivuttomasti. Jatkan nyt tällä tyylillä, mutta huolestuttaa miten käsien iho kestää jatkuvan vedellä läträämisen talven aikana.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja elly »

En käytä arkena muotoilutuotteita, mutta Herbinan syväpuhdistava shampoo on ollut tosi hyvä kerran viikossa käytettynä. Jostain syystä mun tukka on tosi kiiltävä ja takuton sen jälkeen, eikä hoitoaineelle ole tarvetta. Saa nähdä onko tällä negatiivisia vaikutuksia hiusten kuntoon pitkällä tähtäimellä, mutta toistaiseksi jää rutiineihin. :)
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Tuo shamppoo on kyllä hyvä! Käytän itsekin tuota kerran viikossa, pitää lähmät loitolla ja hiukset jää tosi kivaksi sen jälkeen :).
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Nakitar
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 233
Liittynyt: 03 Syys 2014, 16:28

Vs: Värjäämättömien hiusten hoito

Viesti Kirjoittaja Nakitar »

Jes, vihdoin löysin Garnierin 5 plants -hoitoainetta...tattadaa...Tokmannilta. Ostin vielä ison, 400ml purkin 4 eurolla. Olisi ollut shampoota myös, mutta nyt on tarve hoitoaineelle.

Olen kolunnut cittarit, prismat, sokoset, k-marketit ja vaikka mitkä...ois vaan suoraan pitäny mennä Tokmannille&nbsp; ::)
Vastaa Viestiin