Paras malli pitkille hiuksille

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Valentine

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Valentine »

Jos pituus on noin rintaliivien hakaseen, niin silloin on nättiä mielestäni pitkäkasvoisilla n. leuasta lähtöisin vinoon leikattu... Siis että vain edestä leikataan vähän niinkuin u-muoto hiuksiin, mutta kuitenkin takaa jätettään myös tasapitkäksi ihan keskeltä.. Nää en osaa selittää. ;D
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Minä taas tykkään eniten tasapitkistä hiuksista. :) En tykännyt enää itselläni takapuolen alle yltävistä hiuksista, kun latvat tuntuivat jo liian ohuilta. Ihailen silti kaikenlaisia hiusmalleja, lyhyitäkin.
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Kunis

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Kunis »

Makuasioista kuuluu kiistellä! Muustahan ei edes kannata.
Mielestäni pitkä, paksu ja tasainen tukka on upea. Sensijaan ohuempaan liuhkaan pieni kerrostus sopii hyvin, koska se saa ilmavuutta. Itse en juuri pidä kauniin paksun hiuksiston pilaamisesta kerroksilla.
Horros
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1878
Liittynyt: 04 Touko 2010, 22:48

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Horros »

Minä tykkään ehdottomasti eniten pitkissä hiuksissa fairytale endseistä eli sellaisista vähän ohenevista latvoista, jotka voivat olla jonkun mielestä kamalat hamput  ;D. Ihan tasaisiksi leikatut latvat näyttävät ikäviltä etenkin miehillä, kerrostus taas on vähän...tylsä.
Kuiva 3a-kihara, mid backin ja vyötärön välissä. Vegaaniset tuotteet, pakkausmuovin vähentäminen.
ainokainen

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Minäkin tykkään ohenevista latvoista. Tuo "fairytale ends" oli mulle uusi termi, mutta kuvaa hyvin just sitä, mitä haluan!

Aika harva kampaaja osaa leikata juuri oikealla tavalla laskeutuvat latvat. Pyydän aina, että latvaa rikotaan, mutta jotkut eivät uskalla ottaa tarpeeksi, jolloin lopputulos on tönkkösuolatun näköinen. Jotkut taas ottavat liikaa tai väärällä tavalla, jolloin latva näyttää räjähtäneeltä.
Olen ihan anaalisen tarkka siitä miten latva leikataan, enkä ole vielä löytänyt kampaajaa, joka osaisi tehdä sen juuri oikealla tavalla!
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

ainokainen kirjoitti: Aika harva kampaaja osaa leikata juuri oikealla tavalla laskeutuvat latvat. Pyydän aina, että latvaa rikotaan, mutta jotkut eivät uskalla ottaa tarpeeksi, jolloin lopputulos on tönkkösuolatun näköinen. Jotkut taas ottavat liikaa tai väärällä tavalla, jolloin latva näyttää räjähtäneeltä.
Olen ihan anaalisen tarkka siitä miten latva leikataan, enkä ole vielä löytänyt kampaajaa, joka osaisi tehdä sen juuri oikealla tavalla!
Mua kiinnostaisi tietää tästä latvojen leikkaamisesta enemmän. Mulla on pörrööntyvä tukka ja tuntuu, että millilleen tasaiseksi leikattu latva näyttää jotenkin tönköltä, karvaiselta.. miten sitä nyt kuvailisi.
Mulla on jotkut kampaajat leikanneet latvaa niin, että ovat ohennussaksilla pystysuunnassa napsineet latvat lopuksi läpi. En oikein innostunut siitä, koska eikö sillä tavoin tule koloja?
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
ainokainen

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Saksilla pystyasennossa napsimalla nimen omaan tehdään se ohentuva latva. Se näyttää hurjalta, mutta niin se vain tehdään. Koloja ei tule, jos kampaaja on varovainen ja tietää mitä tekee.

Saksilla vuoleminen on toinen tekniikka, jolla saa kivaa jälkeä. Veitsellä vuoleminen sen sijaan on ehdoton nou-nou, siitä tulee just sellainen räjähtänyt, "karvainen" latva.

Ohennussaksia käytetään mielestäni yleensä ihan vaan vaakatasossa. Mulla joskus latvat ohennettu niinkin, mutta se ei toiminut mulla.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Tosiaan latva rikotaan pystyosissa pointtaamalla. Muotoilu/ohennussakset ovat muutenkin huonoin keksintö ikinä. Kampaajat niillä vain koittavat paikata omia mokia kun tekninenosaaminen on heikkoa. Ja sama vuolemisella. Niin ja jos on todella paksu tukka ja siitä tulee kolmioefekti mutta ei halua varsinaisia kerroksia niin se onnistuu siten että päältä erotellaan salmiakin muotoinen osa johon ei kosketa. Ja alhaalla jako menee nuppiluun yläpuolella. Tämä väli sitten kerrostetaan ja sillä saadaan keveyttä tukkaan. Päälihiukset peittävät sitten kerrokset
Mustikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3064
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 23:26

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Mustikka »

Hei, muistankin, että tuollaisesta salmiakkileikkaamisesta on puhuttu ennenkin (ishamael taisi tästä joskus puhua ja toteuttaa sitä kai omassa työssään). Onko se tosiaan vain paksuille hiuksille sopiva tekniikka?

Mua jotenkin niin tympäsee tämä puoleen selkään yltävä hiuksista. Varsinkin nyt kun olen kasvattanut etutukan melkein kokonaan pois. Jotain tarvis tehdä, mutta en todellakaan halua sitä kolmioefektiä ja kerrostukset ei ole koskaan oikein toimineet mulla.. Pitäisi varmaan yrittää löytää se (omasta mielestä) oikea kampaaja leikkaan nämä hiukset.
Roses are red, Violets are blue. Some poems rhyme But this one doesn’t
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Ei tarvitse. Kunhan vain otetaan sitten tarpeeksi ohut kerros sinne väliin :)
muru

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja muru »

Kevyesti kerrostetut tai ajan aikaansaamat fairytale-endsit on mielestäni parhaat pitkässä tukassa (jä tässä puhun varsinkin yli vyötäröpituisesta tukasta), tasapitkä ei ole niin mieleeni. Joillekin ja joihinkin tyyleihin se tosin sopii, semmonen keskiaikahenkinen paksu, kerrokseton pitkä tukka on kyllä upea kampauksissa yms. :)
versicolori
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 277
Liittynyt: 17 Loka 2011, 15:07

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja versicolori »

Itselläni pidän eniten tasapitkästä latvasta enkä malta odottaa, että otsatukka ja viimeiset kerrostukset kasvojen ympäriltä kasvaa pois. Nyt takaa katsottuna on jonkinlainen v-malli, josta en tykkää yhtään  >:(  vaikka oma hius ei ole paksua eikä hiusta ole paljoa niin omaa silmää miellyttää eniten omissa suorissa ja sileissä hiuksissa tasapitkä latva.

Muilla pitkätukilla asia riippuu niin paljon hiusten laadusta ja määrästä, mutta yleensä en pidä (liiasta) kerrostamisesta. Fairytale ends-tyylistä tykkään paljon.
Suvivilja
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 429
Liittynyt: 08 Marras 2011, 19:37

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Suvivilja »

Itse pidän eniten tasapitkästä tukasta, varsinkin suorissa hiuksissa se näyttää ehdottomasti parhaimmalta; omat hiukseni vain kasvavat luonnostaan eräänlaiseen v-malliin (takaa nopeammin kuin sivuilta), joten pitäisi varmaan antaa suosiolla periksi eikä aina yrittää leikata sitä suoraa (tasapitkää) mallia, kuten olen tehnyt ;)
* 1b F ii *
Mai
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 521
Liittynyt: 04 Syys 2011, 03:57

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Mai »

Mulla on tasapitkät hiukset ja monesti se näyttääkin mun mielestä hyvältä, varsinkin fairytale endseillä. Mua harmittaa kun mun luonnolliset endsit katosi miltei olemattomiin kun kävin viime kesänä latvat leikkaamassa, mutta tukka näyttää kyllä paksummalta ja hyväkuntoisemmalta nyt. Joskus kyllä tasapitkä tukka saattaa näyttää vähän tylsältäkin, varsinkin jos se on leikattu aivan viivasuoraksi. Kevyt V- tai U-malli näyttää heti mun mielestä nätimmältä.
Kerrostettu pitkä tukkakin voi näyttää tosi hyvältä ja olen nähnytkin monia ja jos uskallan, leikkautan itsekin todennäköisesti jonkinlaiset kerrokset.  8)
Eli malli kuin malli voi olla nätti, riippuu kai paljon mallista ja sen kantajasta.
1a F ii, mustat vajaa BSL-pituiset hiukset, oma väri platinablondi. Turhamainen vaate-, meikki- hius- ja lävistysfriikki.
Stay punk, stay free!
muru

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja muru »

Mun mielestä hieno malli pitkälle tukalle;

Kuva

Kuva

Ah, tuommonen tosi kerrostettu malli vaan toimii hyväkuntoisissa, suorissa kiiltävissä hiuksissa.&nbsp; <3 Pidempänä vielä ois upeempi, toi tukka vyötäröpituisena mulle, kiitos! Varmaan monen mielestä tosin liian "liru" ja kerrostettu.
Vastaa Viestiin