Paras malli pitkille hiuksille

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
kirmeli
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 16:54

Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja kirmeli »

Miten on,tykkäättekö että pitkien hiuksien pitää olla taspitkät vai kerrrostetut ? vai minkälaiset ?

Itse tykkään että kerrostettu malli on pitkässä tukassa  kivempi,pitkä tasapaksu tukka on ihan  tylsä  :P
Entäs jos tukka on pitkä ja ohut,mikä malli sitten ?

Kuvia saa laittaa pitkistä hiuksista,jossa on unelmienne malli  :) Voi saada muutkin niistä vähän vinkkejä  ;)
Metku
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 466
Liittynyt: 21 Tammi 2006, 14:11

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Metku »

Tästä käytiinkin keskustelua jo jonkun toisen avauksen alla, mutta en nyt äkkiseltään löydä sitä.

Mun mielestäni pitkät hiukset eivät ole edustavat jos niitä on rankalla kädellä kerrostettu. Tämä pätee mielestäni varsinkin silloin jos kyseessä on ohuet tai normaalipaksuiset hiukset. Todella paksuissa hiuksissa kerrostus voi olla paikallaan, mutta aika harvoin olen nähnyt upeita kerrostettuja pitkiä hiuksia.

edit:
http://www.juurikasvu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=201.0
Muistelemani keskustelu liittyikin (pitkien) ohuiden hiuksien malliin/leikkaukseen.
Viimeksi muokannut Metku, 27 Helmi 2006, 15:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
1b F ii
Väri 3.0
Pituus n. 74 cm
Hiuskuvia löytyy Hiuslaatuketjusta (s. 2)
JoJo
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 390
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 17:03

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja JoJo »

Minä taas olen kerrostetun kannalla. Eihän se ihan rikkirevitty tarvi olla jos on ohut tukka, mutta vähän kuitenkin. Mun mielestä paljon eloisamman näköinen.
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

Minusta kerrostettu tukka on yleensä parhaimman näköinen. Ensinnäkin se tuo kuohkeutta ja liikkuvuutta tukkaan ja saa tukasta tosiaan eloisan näköisen, kuten Koiruli sanoikin. Minun tukkani on ollut vuodesta kivi kerrostettu, eikä takaisin ole menemistä. Oma tukkani on uskomattoman paljon paremman näköinen kerrostettuna, kuin tasaisena "palkkina". Ymmärrän, ettei kerrostusta kannata tehdä, jos tukka on aivan mielettömän ohut, mutta kyllä se minusta noin muuten yleisesti on parempi kuin tasapitkä.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
loota
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1712
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 21:18

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja loota »

^Näin just. :)

Toisaalta pitkät, suorat, paksut ja kiiltävät hiukset ovat hienot myös tasapitkinä tai pelkällä V:llä. Kiharassa tukassa kerrostus on ihan must.
si3nna
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 565
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 22:16

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja si3nna »

Mäkin tykkän (kevyesti) kerrostetusta. Hiukset ovat eloisamman oloiset kuin tasapitkinä, ja hiuksista saa taiottua helpommin erilaista ilmettä ihan esim. jakauksen paikkaa vaihtamalla. Tasapitkäkin näyttää joissain hiuksissa tosi hyvältä, mulle se olis ehdottomasti liian tylsä.. Mulla suorat ja normipaksuiset hiukset.
PoohBear
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 193
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 19:17

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja PoohBear »

Itse haaveilen tuosta kuvani tasapitkästä tukasta. Nyt on V-malli pois kasvamassa, en yhtään tykkää, kun sivuilla olevat hiukset on niin lyhyet.

Toisaalta en itse pidä usein hiuksia auki, arkisin hiukset on yhdellä letillä töiden takia ja haluan että siinä letissä riittää hiuksia, eikä ole aivan liru.
Aikaisemmin kerroksittain leikatut hiukset teki myös liru letin, samoin kuin V.

Kerrosleikkausta puoltavat kyllä tukan keveneminen, päänahka saisi vähän helpotusta ja auki pitäessä olisi kivempi.

Keväämmällä varmaan kyllä taas vetäisen kerroksia  ;D Se menee aina niin, että tasapitkään haluaa kerrostusta ja kerrostetun haluaa paksuksi tasaiseksi ;)
Hiukset: 1c M iii. Hajusteettomat luomu tuotteet käytössä.
sininen kissa
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 287
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 09:52

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja sininen kissa »

Minäkin olen paljon pohdiskellut sitä, että sitten kun tukkani on taas pitkä, niin haluanko tasapitkän mallin, kerrostetun vai U- tai V-mallin. Tässä kasvatusvaiheessa pidän hieman kerrostettua ja rikottua, koska tukkani oli viime kesänä kauttaaltaan 3-4 cm mittainen, eli se on nyt noin olkapäämittainen, kerrostetun ja rikotun näköinen. Menisi kauhean kauan, ennen kuin saisin kasvatettua kaikki hiukset saman mittaisiksi. Varmaan puoleenselkään asti yritän kasvattaa mahdollisimman nopeasti ja vain hieman latvoja tasoitellen, ja sitten alan kasvattaa tukkaa tasapitkäksi. Sitten kun tukka on pitkä, ja jos olen sitten jo oman alani töissä, niin töissä mun on pakko pitää aina hiuksia kiinni. Lettikampauksia rakastan yli kaiken, joten tasapitkä näyttää parhaimmalta ja paksuimmalta, jos pitää paljon letillä.

Minusta monenlaiset leikkaukset sopivat pitkään tukkaan. Ei tasapitkäkään mikään tylsä ole. Vaihtelu virkistää  ;)
1a Mii. Liukkaat ja lasimaiset, vaalennetut solisluumittaiset hiukset. Kasvatusta BSL:ään. Lempisarjat XZ ja Joico.
tnn
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 629
Liittynyt: 24 Tammi 2006, 18:31

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja tnn »

Mun mielestäni pitkät hiukset ovat kauneimmillaan, kun ne ovat leikatut v-malliin tai niin, että vain latvassa on kerrostusta. :) Kunhan saan tämän tukkani kasvatettua niin leikkuutan varmaanki juuri v-mallin.  Ohuesta ja pitkästä tukasta en pidä ollenkaan, ja näin ollen leikkauksesta en tiedä.
1bMii, virallisella huijausmitalla 78 cm pitkä tukka. Vaalea, hieman sekavärinen kuontalo.
Lapanen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1577
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 14:47

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Lapanen »

Minkä pituiselle tukalle teidän mielestä u- tai v-malli sopii? Jotain uudistusta kaipaan omaan lapaluun alaosaan ulottuvaan lähes tasapitkään tukkaan. Musta jotenkin tuntuu, että ainakin toi v-malli näyttää hyvältä pidemmissä hiuksissa, esim. puoleen selkään ulottuvissa.
Hiukset karkeat, kuivat ja aika voimakkaasti laineikkaat. Tällä hetkellä kerrostettu puolipitkä tukka. Kasvattelen hitaalla tahdilla.
Annika
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 332
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 02:53

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Annika »

Lapanen kirjoitti: Minkä pituiselle tukalle teidän mielestä u- tai v-malli sopii? Jotain uudistusta kaipaan omaan lapaluun alaosaan ulottuvaan lähes tasapitkään tukkaan. Musta jotenkin tuntuu, että ainakin toi v-malli näyttää hyvältä pidemmissä hiuksissa, esim. puoleen selkään ulottuvissa.
Sopii musta kaiken pituisille, ja tuo juuri vähän muutosta tukkaan, jos sitä haluaa. Helppo tapa tehdä muutos. Itselläni oli yhdessä vaiheessa aika selvä V-malli tukassa, mutta nyt on jo aikaa sitten kasvanut pois. Seuraavan kerran kampaajalle mennessäni ajattelin uudistaa ja saada vähän muotoa tuohon takatukkaankin.

Itselläni kerrostetut hiukset ovat ihan must. On olleet jo monta vuotta sellaiset, enkä mä tasapitkää meinaa koskaan enää kasvattaakaan. Mulla on aika reippaasti kerrostusta, lyhimmät hiukset ovat kyllä jo korvan alle reippaasti, mutta erot hiusten pituudessa silti reilut. Tykkään sellaisesta rikotusta, vähän resuisestakin tyylistä, ja kerrostettu toimii aivan erilaisella tavalla kuin tasapitkä. Mullakin tulee helposti taipuvuus esiin kun on vähän rikottu linjaa, tasapaksussa olisi liikaa massaa tähän.

Letit ja kampaukset on sitten asia erikseen, koska pituuserot saa sen näyttämään kiinni ollessaan aika erilaiselta, kuin jos kaikki hiukset olisivat samanpituisia. Pidän kuitenkin niin paljon enemmän tukkaa auki, ettei tuokaan kauheasti haittaa. Toinen ärsyttävä piirre on päällimmäisten lyhempien hiusten nopea kuluvuus, tuntuvat helposti ratkeavan hoidoista huolimatta.
The greatest battles are fought within oneself.
Tiizku
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1154
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 16:55

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Tiizku »

Näin kerran yhdellä naikkosella todella pitkät ja paksut hiukset ja ne olivat reippaasti kerrostetut.Näyttivät todella hienoilta ja haluisin itsekin samanlaiset.Mielestäni tasapitkät hiukset ovat tylsät ja varsinkin jos hiukset ovat todella paksut esim.salkkareiden Paulan hiukset näyttävät aika tönköiltä.
Mutta makuasioista ei voi kiistellä.Toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä.
Penny
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3636
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 12:30

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Penny »

neppari kirjoitti: Mun mielestä ei voi sanoa, mikä olisi paras malli pitkille hiuksille. Se riippuu hiusten paksuudesta ja laadusta ja kasvoistakin että mikä sopii. Olen nähnyt kaikenlaisia kauniita pitkiä hiuksia, tasapaksuja, kerrostettuja, U-,ja V-malleja...se mikä sopii, yhdelle ei käy ehkä toiselle..
Tähän täytyy yhtyä. Vaikea sanoa mitään yleispätevää se ja se malli on tylsä-juttua, kun kaikenlaista on tullut nähtyä... Mutta omassa päässä en tykkää voimakkaasti kerrostetuista, kun hiukset tuntuvat sen jälkeen niin ohuilta. Sama jyrkän V-mallin kanssa, vaikka se onkin kyllä taas vaihteeksi suunnitelmissa tulevaisuudessa. Nättejä ne kyllä on muilla, ellei tukka mene ihan liruksi, eli selässä roiku pitkä ja ohut liehuletti.
Juurikasvu on nyt rekisteröity yhdistys, liittymällä yhdistyksen jäseneksi voi tukea Juurikasvun toimintaa.
Suomineito

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Suomineito »

Mä jotenkin tykkään jos pitkien hiusten latvat ovat hieman ohenevat muttei kuitenkaan ihan liian kuluneet. Se on vähän "luonnollisen" ja "peikkomaisen" näköistä, ja se vetoaa minuun. :) Eli ei haittaa minua vaikka hiusteni latvat vähän pääsisivät kulumaan, koitan kuitenkin hoitaa niitä hyvin etteivät ihan liikaa kulu. Tuota kerrostusasiaa olenkin mietiskellyt, että mahdankohan enää yhtään kerrostaa kun hiuseni tästä kasvavat. Luultavasti ainoastaan kasvoja reunustamaan leikkaan vähän hapsuja ja otsis saa jäädä, mutta varsinaisia kerrostuksia en taida enää laittaa, sillä ajattelen että hiukseni näyttäisivät sitten liian ohuilta.
Efva
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 869
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:36

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Viesti Kirjoittaja Efva »

Penny kirjoitti:
neppari kirjoitti: Mun mielestä ei voi sanoa, mikä olisi paras malli pitkille hiuksille. Se riippuu hiusten paksuudesta ja laadusta ja kasvoistakin että mikä sopii. Olen nähnyt kaikenlaisia kauniita pitkiä hiuksia, tasapaksuja, kerrostettuja, U-,ja V-malleja...se mikä sopii, yhdelle ei käy ehkä toiselle..
Tähän täytyy yhtyä. Vaikea sanoa mitään yleispätevää se ja se malli on tylsä-juttua, kun kaikenlaista on tullut nähtyä...
Samaa mieltä.

Omassa päässäni tykkään kerrostuksesta, mutta olen itsekin huomannut nämä Lapasen mainitsemat jutut:
Lapanen kirjoitti:Letit ja kampaukset on sitten asia erikseen, koska pituuserot saa sen näyttämään kiinni ollessaan aika erilaiselta, kuin jos kaikki hiukset olisivat samanpituisia. Pidän kuitenkin niin paljon enemmän tukkaa auki, ettei tuokaan kauheasti haittaa. Toinen ärsyttävä piirre on päällimmäisten lyhempien hiusten nopea kuluvuus, tuntuvat helposti ratkeavan hoidoista huolimatta.
Elikä aika pörröä on meikäläiselläkin päällimmäiset hiukset. Varsinaisesti ainuttakaan kaksihaaraista en ole löytänyt, mutta hius vaikuttaa silti jotenkin... höttöiseltä. Mutta enpä jaksa tuosta pulttia ottaa, paremmin tämä kerrostettu kuitenkin sopii kuin tasapitkä. :)
Vastaa Viestiin