Sivu 1/1

Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 14:49
Kirjoittaja kirmeli
Miten on,tykkäättekö että pitkien hiuksien pitää olla taspitkät vai kerrrostetut ? vai minkälaiset ?

Itse tykkään että kerrostettu malli on pitkässä tukassa  kivempi,pitkä tasapaksu tukka on ihan  tylsä  :P
Entäs jos tukka on pitkä ja ohut,mikä malli sitten ?

Kuvia saa laittaa pitkistä hiuksista,jossa on unelmienne malli  :) Voi saada muutkin niistä vähän vinkkejä  ;)

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 15:47
Kirjoittaja Metku
Tästä käytiinkin keskustelua jo jonkun toisen avauksen alla, mutta en nyt äkkiseltään löydä sitä.

Mun mielestäni pitkät hiukset eivät ole edustavat jos niitä on rankalla kädellä kerrostettu. Tämä pätee mielestäni varsinkin silloin jos kyseessä on ohuet tai normaalipaksuiset hiukset. Todella paksuissa hiuksissa kerrostus voi olla paikallaan, mutta aika harvoin olen nähnyt upeita kerrostettuja pitkiä hiuksia.

edit:
http://www.juurikasvu.org/index.php?option=com_smf&Itemid=26&topic=201.0
Muistelemani keskustelu liittyikin (pitkien) ohuiden hiuksien malliin/leikkaukseen.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 17:30
Kirjoittaja JoJo
Minä taas olen kerrostetun kannalla. Eihän se ihan rikkirevitty tarvi olla jos on ohut tukka, mutta vähän kuitenkin. Mun mielestä paljon eloisamman näköinen.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 17:36
Kirjoittaja Twinkley
Minusta kerrostettu tukka on yleensä parhaimman näköinen. Ensinnäkin se tuo kuohkeutta ja liikkuvuutta tukkaan ja saa tukasta tosiaan eloisan näköisen, kuten Koiruli sanoikin. Minun tukkani on ollut vuodesta kivi kerrostettu, eikä takaisin ole menemistä. Oma tukkani on uskomattoman paljon paremman näköinen kerrostettuna, kuin tasaisena "palkkina". Ymmärrän, ettei kerrostusta kannata tehdä, jos tukka on aivan mielettömän ohut, mutta kyllä se minusta noin muuten yleisesti on parempi kuin tasapitkä.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 17:46
Kirjoittaja loota
^Näin just. :)

Toisaalta pitkät, suorat, paksut ja kiiltävät hiukset ovat hienot myös tasapitkinä tai pelkällä V:llä. Kiharassa tukassa kerrostus on ihan must.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 27 Helmi 2006, 17:50
Kirjoittaja si3nna
Mäkin tykkän (kevyesti) kerrostetusta. Hiukset ovat eloisamman oloiset kuin tasapitkinä, ja hiuksista saa taiottua helpommin erilaista ilmettä ihan esim. jakauksen paikkaa vaihtamalla. Tasapitkäkin näyttää joissain hiuksissa tosi hyvältä, mulle se olis ehdottomasti liian tylsä.. Mulla suorat ja normipaksuiset hiukset.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 10:15
Kirjoittaja PoohBear
Itse haaveilen tuosta kuvani tasapitkästä tukasta. Nyt on V-malli pois kasvamassa, en yhtään tykkää, kun sivuilla olevat hiukset on niin lyhyet.

Toisaalta en itse pidä usein hiuksia auki, arkisin hiukset on yhdellä letillä töiden takia ja haluan että siinä letissä riittää hiuksia, eikä ole aivan liru.
Aikaisemmin kerroksittain leikatut hiukset teki myös liru letin, samoin kuin V.

Kerrosleikkausta puoltavat kyllä tukan keveneminen, päänahka saisi vähän helpotusta ja auki pitäessä olisi kivempi.

Keväämmällä varmaan kyllä taas vetäisen kerroksia  ;D Se menee aina niin, että tasapitkään haluaa kerrostusta ja kerrostetun haluaa paksuksi tasaiseksi ;)

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 04 Maalis 2006, 11:13
Kirjoittaja sininen kissa
Minäkin olen paljon pohdiskellut sitä, että sitten kun tukkani on taas pitkä, niin haluanko tasapitkän mallin, kerrostetun vai U- tai V-mallin. Tässä kasvatusvaiheessa pidän hieman kerrostettua ja rikottua, koska tukkani oli viime kesänä kauttaaltaan 3-4 cm mittainen, eli se on nyt noin olkapäämittainen, kerrostetun ja rikotun näköinen. Menisi kauhean kauan, ennen kuin saisin kasvatettua kaikki hiukset saman mittaisiksi. Varmaan puoleenselkään asti yritän kasvattaa mahdollisimman nopeasti ja vain hieman latvoja tasoitellen, ja sitten alan kasvattaa tukkaa tasapitkäksi. Sitten kun tukka on pitkä, ja jos olen sitten jo oman alani töissä, niin töissä mun on pakko pitää aina hiuksia kiinni. Lettikampauksia rakastan yli kaiken, joten tasapitkä näyttää parhaimmalta ja paksuimmalta, jos pitää paljon letillä.

Minusta monenlaiset leikkaukset sopivat pitkään tukkaan. Ei tasapitkäkään mikään tylsä ole. Vaihtelu virkistää  ;)

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 25 Maalis 2006, 16:14
Kirjoittaja tnn
Mun mielestäni pitkät hiukset ovat kauneimmillaan, kun ne ovat leikatut v-malliin tai niin, että vain latvassa on kerrostusta. :) Kunhan saan tämän tukkani kasvatettua niin leikkuutan varmaanki juuri v-mallin.  Ohuesta ja pitkästä tukasta en pidä ollenkaan, ja näin ollen leikkauksesta en tiedä.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 26 Maalis 2006, 00:29
Kirjoittaja Lapanen
Minkä pituiselle tukalle teidän mielestä u- tai v-malli sopii? Jotain uudistusta kaipaan omaan lapaluun alaosaan ulottuvaan lähes tasapitkään tukkaan. Musta jotenkin tuntuu, että ainakin toi v-malli näyttää hyvältä pidemmissä hiuksissa, esim. puoleen selkään ulottuvissa.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 26 Maalis 2006, 02:06
Kirjoittaja Annika
Lapanen kirjoitti: Minkä pituiselle tukalle teidän mielestä u- tai v-malli sopii? Jotain uudistusta kaipaan omaan lapaluun alaosaan ulottuvaan lähes tasapitkään tukkaan. Musta jotenkin tuntuu, että ainakin toi v-malli näyttää hyvältä pidemmissä hiuksissa, esim. puoleen selkään ulottuvissa.
Sopii musta kaiken pituisille, ja tuo juuri vähän muutosta tukkaan, jos sitä haluaa. Helppo tapa tehdä muutos. Itselläni oli yhdessä vaiheessa aika selvä V-malli tukassa, mutta nyt on jo aikaa sitten kasvanut pois. Seuraavan kerran kampaajalle mennessäni ajattelin uudistaa ja saada vähän muotoa tuohon takatukkaankin.

Itselläni kerrostetut hiukset ovat ihan must. On olleet jo monta vuotta sellaiset, enkä mä tasapitkää meinaa koskaan enää kasvattaakaan. Mulla on aika reippaasti kerrostusta, lyhimmät hiukset ovat kyllä jo korvan alle reippaasti, mutta erot hiusten pituudessa silti reilut. Tykkään sellaisesta rikotusta, vähän resuisestakin tyylistä, ja kerrostettu toimii aivan erilaisella tavalla kuin tasapitkä. Mullakin tulee helposti taipuvuus esiin kun on vähän rikottu linjaa, tasapaksussa olisi liikaa massaa tähän.

Letit ja kampaukset on sitten asia erikseen, koska pituuserot saa sen näyttämään kiinni ollessaan aika erilaiselta, kuin jos kaikki hiukset olisivat samanpituisia. Pidän kuitenkin niin paljon enemmän tukkaa auki, ettei tuokaan kauheasti haittaa. Toinen ärsyttävä piirre on päällimmäisten lyhempien hiusten nopea kuluvuus, tuntuvat helposti ratkeavan hoidoista huolimatta.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 10:45
Kirjoittaja Tiizku
Näin kerran yhdellä naikkosella todella pitkät ja paksut hiukset ja ne olivat reippaasti kerrostetut.Näyttivät todella hienoilta ja haluisin itsekin samanlaiset.Mielestäni tasapitkät hiukset ovat tylsät ja varsinkin jos hiukset ovat todella paksut esim.salkkareiden Paulan hiukset näyttävät aika tönköiltä.
Mutta makuasioista ei voi kiistellä.Toinen pitää äidistä ja toinen tyttärestä.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 04 Huhti 2006, 21:23
Kirjoittaja Penny
neppari kirjoitti: Mun mielestä ei voi sanoa, mikä olisi paras malli pitkille hiuksille. Se riippuu hiusten paksuudesta ja laadusta ja kasvoistakin että mikä sopii. Olen nähnyt kaikenlaisia kauniita pitkiä hiuksia, tasapaksuja, kerrostettuja, U-,ja V-malleja...se mikä sopii, yhdelle ei käy ehkä toiselle..
Tähän täytyy yhtyä. Vaikea sanoa mitään yleispätevää se ja se malli on tylsä-juttua, kun kaikenlaista on tullut nähtyä... Mutta omassa päässä en tykkää voimakkaasti kerrostetuista, kun hiukset tuntuvat sen jälkeen niin ohuilta. Sama jyrkän V-mallin kanssa, vaikka se onkin kyllä taas vaihteeksi suunnitelmissa tulevaisuudessa. Nättejä ne kyllä on muilla, ellei tukka mene ihan liruksi, eli selässä roiku pitkä ja ohut liehuletti.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 09 Huhti 2006, 18:58
Kirjoittaja Suomineito
Mä jotenkin tykkään jos pitkien hiusten latvat ovat hieman ohenevat muttei kuitenkaan ihan liian kuluneet. Se on vähän "luonnollisen" ja "peikkomaisen" näköistä, ja se vetoaa minuun. :) Eli ei haittaa minua vaikka hiusteni latvat vähän pääsisivät kulumaan, koitan kuitenkin hoitaa niitä hyvin etteivät ihan liikaa kulu. Tuota kerrostusasiaa olenkin mietiskellyt, että mahdankohan enää yhtään kerrostaa kun hiuseni tästä kasvavat. Luultavasti ainoastaan kasvoja reunustamaan leikkaan vähän hapsuja ja otsis saa jäädä, mutta varsinaisia kerrostuksia en taida enää laittaa, sillä ajattelen että hiukseni näyttäisivät sitten liian ohuilta.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 10 Huhti 2006, 08:12
Kirjoittaja Efva
Penny kirjoitti:
neppari kirjoitti: Mun mielestä ei voi sanoa, mikä olisi paras malli pitkille hiuksille. Se riippuu hiusten paksuudesta ja laadusta ja kasvoistakin että mikä sopii. Olen nähnyt kaikenlaisia kauniita pitkiä hiuksia, tasapaksuja, kerrostettuja, U-,ja V-malleja...se mikä sopii, yhdelle ei käy ehkä toiselle..
Tähän täytyy yhtyä. Vaikea sanoa mitään yleispätevää se ja se malli on tylsä-juttua, kun kaikenlaista on tullut nähtyä...
Samaa mieltä.

Omassa päässäni tykkään kerrostuksesta, mutta olen itsekin huomannut nämä Lapasen mainitsemat jutut:
Lapanen kirjoitti:Letit ja kampaukset on sitten asia erikseen, koska pituuserot saa sen näyttämään kiinni ollessaan aika erilaiselta, kuin jos kaikki hiukset olisivat samanpituisia. Pidän kuitenkin niin paljon enemmän tukkaa auki, ettei tuokaan kauheasti haittaa. Toinen ärsyttävä piirre on päällimmäisten lyhempien hiusten nopea kuluvuus, tuntuvat helposti ratkeavan hoidoista huolimatta.
Elikä aika pörröä on meikäläiselläkin päällimmäiset hiukset. Varsinaisesti ainuttakaan kaksihaaraista en ole löytänyt, mutta hius vaikuttaa silti jotenkin... höttöiseltä. Mutta enpä jaksa tuosta pulttia ottaa, paremmin tämä kerrostettu kuitenkin sopii kuin tasapitkä. :)

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 18 Huhti 2006, 00:51
Kirjoittaja Sanguine
Itse olen miettinyt, josko tähän pitäisi leikata V-malli (ei mitään kovin jyrkkää, tuskin sopisi minulle) ja sivuotsis, kun tykkäsin siitä niin paljon.  :) Mietin vähän, miltä tällainen otsis näyttäisi nykyisessä tukassa;
http://www.beautyriot.com/stuff/images/articles/approve/2747_3199_Simpson-Jessica-07-4z.jpg
Voisi olla vähän omituinen, mutta kun houkuttaa niin hitosti. ;D

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 03 Touko 2006, 19:42
Kirjoittaja kirmeli
Dudum kirjoitti: Korostaakohan V-malli pitkän tukan hentoutta?
Minun ponnarin ympärysmitta nyt n. 7cm tai alle, enkä tiedä kannattaako tätä enää kasvatella pitkäksi.
Mua kiinnostais kanssa tämän juttu ????? Omakaan letti kun ei mitenkään paksu ole,ei siis ollenkaan paksu  ;D

Ja sitten kans kiinnostais mielipiteenne siitä näyttääkö ohuet nimenomaan pitkät hiukset hyvältä??


Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 03 Touko 2006, 20:44
Kirjoittaja rolla
Minusta riippuu niin hiuksista. Harmaat hiirenhäntä hiukset ovat musta aika kamalat ja tavalliset. Mutta sitten taas kerrostetut ohuet hiukset on musta ihan kivat. Riippuu paljon pituudestakin, jos on oikein pitkät niin ei minusta ohuet enää sovi.

Mikä on v-malli?

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 03 Touko 2006, 21:06
Kirjoittaja Penny
kirmeli kirjoitti:
Dudum kirjoitti: Korostaakohan V-malli pitkän tukan hentoutta?
Minun ponnarin ympärysmitta nyt n. 7cm tai alle, enkä tiedä kannattaako tätä enää kasvatella pitkäksi.
Mua kiinnostais kanssa tämän juttu ????? Omakaan letti kun ei mitenkään paksu ole,ei siis ollenkaan paksu 
Hmm, vaikea sanoa... Tuntuisi että tasapitkät korostaisi enemmän hentoutta/ohuutta, koska V-malli hieman hämää silmää... Toki V-mallissa loppuosa näyttää ohuemmalta kun kaikki on vähän eripituista. Toisaalta pitkä tukka kevenee V-mallissa, joka voi taas esim. luonnontaipuisissa lisätä massaa kun hius pääsee nousemaan eikä roiku niin raskaana. Mutta tokihan V-malli ainakin tuntuu lyhyemmältä, kun tukka loppuu osittain kesken... ja ottikohan tästä kukaan mitään selvää. ;D

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 03 Touko 2006, 21:41
Kirjoittaja Henriikka
Aika hassua tuon tukan loppumisen kanssa sinänsä, itsellä oli sellainen tunne kun leikkautin hiuksiani viimeksi - niistä lähti korkeintaan kaksi senttiä. ;)

Mitä tulee v-malliin, sitä ei sinänsä kannata leikata mikäli pitää letillä hiuksiaan yöllä ( ja laittaa ne jo kosteina letille ). En ollut itse aiemmin ajatellut asiaa, mutta kampaaja sitten huomautti, että silloin ne lyhyimmät hiukset voivat kaartua mihin suuntaan tahansa, kun ns. jäävät kesken.
Ellei sitten siis tee lyhyempää lettiä.

En nyt sitten tiedä, onko tuosta apua, mutta omaan leikkauspäätökseen se vaikutti.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 21 Helmi 2007, 13:31
Kirjoittaja heijji
Nyt on alkanut vähän tympimään nämä mun hiukset.. Rintsikkapituus ja tasapitkät. Ajattelin että kerrostuksella sais vähän elävyyttä ja vaihtelua, mutta pitääköhän sitten otaa pituudesta pois paljon?  ??? En kuitenkaan kovin paljon lyhyempiä haluais kun oon näitä vaivalla kasvattanu. Mutta silti, nämä tuntuu nyt niin tylsiltä  :(

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 08:52
Kirjoittaja Seela
Heijji kirjoitti: Nyt on alkanut vähän tympimään nämä mun hiukset.. Rintsikkapituus ja tasapitkät. Ajattelin että kerrostuksella sais vähän elävyyttä ja vaihtelua, mutta pitääköhän sitten otaa pituudesta pois paljon?  ??? En kuitenkaan kovin paljon lyhyempiä haluais kun oon näitä vaivalla kasvattanu. Mutta silti, nämä tuntuu nyt niin tylsiltä  :(
Mä kasvatin pitkään tasapitkiä hiuksia mutta sitten kun pääsin haluamaani niin ne näytti kyllä tylsiltä ja ihan päällimmäiset hiukset oli vähän huonommassa kunnossa / höttöä. Kampaaja ehdotti aluksi lievää kerrostusta ja se sai hiukset näyttämään heti terveemmiltä, paksummilta ja liikkuvammilta joten nälkä kasvoi syödessä. Seuraavalla kerralla hiuksia kerrostettiin enemmän ja olen tosi ihastunut tähän malliin kunhan vain muistaa ettei jätä mitään liian ohutta hiirenhäntää alimpiin hiuksiin.

Kokonaispituudesta ei ole tarvinut tinkiä yhtään eli vain normaali 2 mm tasoitus, pituus lähtee päälihiuksista. Hiuksia on paljon mukavampi muotoillakin kun nyt päällihiukset on lyhyempiä ja kevyempiä eikä mene aina vaan päätä myöten vaan ne saa laitettua kuohkeaksi ja myös pysyy niin. Mulla on nyt alimmat hiukset leikattu aikalailla tasaisesti ja mietinkin josko niitä kannattaisi muotoilla esim. v-tyyliin tai rikottuun muotoon. Pelkään vaan että ne näyttää sitten ihan onnettomalta hiirenhännältä.

Mutta tässä siis vain minun mielipiteeni. Suosittelen kokeilemaan rohkeasti  :)

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 11:38
Kirjoittaja Tiizku
Mulla on pisimmät hiukset melkein rintsikkapituudessa ja lyhimmät tuolla päälaella vain pari senttiä :P

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 22 Helmi 2007, 12:08
Kirjoittaja heijji
Hmm.. Jospa sitä sellaista kevyttä kerrostusta uskaltais kokeilla. Pelkään vaan että kampaaja innostuu kynimään hiukset ihan hiirenhännäksi.. No jospa ei sentään.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 02 Kesä 2007, 20:53
Kirjoittaja plaza
On se kerroksettu malli paljon parempi. Moni varmaan pelkää että hiukset lyhenee. Parasta on se että niistä tulee kevyemmän oloset, eikä roiku liikaa. Samalla pääsee vähän tuntemaan millaista olisi lyhythiuksisena! Kannattaa uskaltaa kokeilla, vaikka mietityttäisi - ainahan se hiuksi kasvaa. Ja onhan se niin että toinen tykkää toisesta ja toinen toisesta, mutta ilman kokeilua ei selviä mikä on oma tyyli.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 02 Kesä 2007, 21:33
Kirjoittaja Magia
Tykkään enemmän kerrostetusta. Tai ainakin niin, että kaikki hiukset eivät ole tasapitkät, vaan että keskellä on pisimmät ja sivuille mennessä lyhenee hieman, eli takaa katsottuna hiukset muodostaisivat melkein puoliympyrän. Jos kukaan ymmärsi. ;D Kaikkein tylsintä on mielestäni tasapitkä suora tukka, joka on yksivärinen.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 13:02
Kirjoittaja Earlybird
Minäkin tykkään itselläni eniten kerrostetuista hiuksista. Kerrokset tuovat hiuksiin enemmän eloisuutta ja liikkuvuutta. Hiukset ovat  paljon ilmavammat päältä, kun ei ole raskasta hiusmassaa painamassa hiusta alaspäin. Hiuksiin saa myös tuuheutta ja taipuisuutta, kun ilmakihartaa hiukset.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 03 Kesä 2007, 13:09
Kirjoittaja Cerise
Kuva

Kuva

http://www.poster.net/simpson-ashlee/simpson-ashlee-photo-xl-ashlee-simpson-6234441.jpg

Minäkin kallistun kerrostettujen hiusten puoleen, tekee hiuksista ilmavammat. Itselläni on epätasaisesti
leikatut latvat, pisimmät hiukset ovat hieman yli olkapäiden ja lyhimmät ulottuvat leukaan.
laineet on pitkissä hiuksissa ihanat, kuten noissa kuvissa jotka postasin  :-*

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 19 Kesä 2007, 14:48
Kirjoittaja Peachtwist
Mäkin pidän enemmän kerrostetusta, tukka näyttää paljon ilmavammalta ja elävältä. Tasapitkä tukka näyttää helposti todella tylsältä ja raskaalta.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 15 Marras 2007, 13:36
Kirjoittaja Sylver
Tasapitkä tukka on tylsä minusta.. ja jos on tasapitkä niin ainakin jotakin kivaa värikikkailua saisi olla. Kerrostettu on kivempi ja jotakin kivaa etutukkaviritystä.. Jotakin mielenkiintoista. Ni se ois hyvä.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 16 Marras 2007, 21:27
Kirjoittaja Valentine
Jos pituus on noin rintaliivien hakaseen, niin silloin on nättiä mielestäni pitkäkasvoisilla n. leuasta lähtöisin vinoon leikattu... Siis että vain edestä leikataan vähän niinkuin u-muoto hiuksiin, mutta kuitenkin takaa jätettään myös tasapitkäksi ihan keskeltä.. Nää en osaa selittää. ;D

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 16 Joulu 2007, 14:33
Kirjoittaja Eudokia
Minä taas tykkään eniten tasapitkistä hiuksista. :) En tykännyt enää itselläni takapuolen alle yltävistä hiuksista, kun latvat tuntuivat jo liian ohuilta. Ihailen silti kaikenlaisia hiusmalleja, lyhyitäkin.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 08 Heinä 2011, 18:23
Kirjoittaja Kunis
Makuasioista kuuluu kiistellä! Muustahan ei edes kannata.
Mielestäni pitkä, paksu ja tasainen tukka on upea. Sensijaan ohuempaan liuhkaan pieni kerrostus sopii hyvin, koska se saa ilmavuutta. Itse en juuri pidä kauniin paksun hiuksiston pilaamisesta kerroksilla.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 12 Heinä 2011, 18:01
Kirjoittaja Horros
Minä tykkään ehdottomasti eniten pitkissä hiuksissa fairytale endseistä eli sellaisista vähän ohenevista latvoista, jotka voivat olla jonkun mielestä kamalat hamput  ;D. Ihan tasaisiksi leikatut latvat näyttävät ikäviltä etenkin miehillä, kerrostus taas on vähän...tylsä.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 13 Heinä 2011, 07:51
Kirjoittaja ainokainen
Minäkin tykkään ohenevista latvoista. Tuo "fairytale ends" oli mulle uusi termi, mutta kuvaa hyvin just sitä, mitä haluan!

Aika harva kampaaja osaa leikata juuri oikealla tavalla laskeutuvat latvat. Pyydän aina, että latvaa rikotaan, mutta jotkut eivät uskalla ottaa tarpeeksi, jolloin lopputulos on tönkkösuolatun näköinen. Jotkut taas ottavat liikaa tai väärällä tavalla, jolloin latva näyttää räjähtäneeltä.
Olen ihan anaalisen tarkka siitä miten latva leikataan, enkä ole vielä löytänyt kampaajaa, joka osaisi tehdä sen juuri oikealla tavalla!

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2011, 00:53
Kirjoittaja Mustikka
ainokainen kirjoitti: Aika harva kampaaja osaa leikata juuri oikealla tavalla laskeutuvat latvat. Pyydän aina, että latvaa rikotaan, mutta jotkut eivät uskalla ottaa tarpeeksi, jolloin lopputulos on tönkkösuolatun näköinen. Jotkut taas ottavat liikaa tai väärällä tavalla, jolloin latva näyttää räjähtäneeltä.
Olen ihan anaalisen tarkka siitä miten latva leikataan, enkä ole vielä löytänyt kampaajaa, joka osaisi tehdä sen juuri oikealla tavalla!
Mua kiinnostaisi tietää tästä latvojen leikkaamisesta enemmän. Mulla on pörrööntyvä tukka ja tuntuu, että millilleen tasaiseksi leikattu latva näyttää jotenkin tönköltä, karvaiselta.. miten sitä nyt kuvailisi.
Mulla on jotkut kampaajat leikanneet latvaa niin, että ovat ohennussaksilla pystysuunnassa napsineet latvat lopuksi läpi. En oikein innostunut siitä, koska eikö sillä tavoin tule koloja?

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 18 Heinä 2011, 09:07
Kirjoittaja ainokainen
Saksilla pystyasennossa napsimalla nimen omaan tehdään se ohentuva latva. Se näyttää hurjalta, mutta niin se vain tehdään. Koloja ei tule, jos kampaaja on varovainen ja tietää mitä tekee.

Saksilla vuoleminen on toinen tekniikka, jolla saa kivaa jälkeä. Veitsellä vuoleminen sen sijaan on ehdoton nou-nou, siitä tulee just sellainen räjähtänyt, "karvainen" latva.

Ohennussaksia käytetään mielestäni yleensä ihan vaan vaakatasossa. Mulla joskus latvat ohennettu niinkin, mutta se ei toiminut mulla.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 24 Heinä 2011, 15:49
Kirjoittaja Tiizku
Tosiaan latva rikotaan pystyosissa pointtaamalla. Muotoilu/ohennussakset ovat muutenkin huonoin keksintö ikinä. Kampaajat niillä vain koittavat paikata omia mokia kun tekninenosaaminen on heikkoa. Ja sama vuolemisella. Niin ja jos on todella paksu tukka ja siitä tulee kolmioefekti mutta ei halua varsinaisia kerroksia niin se onnistuu siten että päältä erotellaan salmiakin muotoinen osa johon ei kosketa. Ja alhaalla jako menee nuppiluun yläpuolella. Tämä väli sitten kerrostetaan ja sillä saadaan keveyttä tukkaan. Päälihiukset peittävät sitten kerrokset

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 25 Heinä 2011, 09:33
Kirjoittaja Mustikka
Hei, muistankin, että tuollaisesta salmiakkileikkaamisesta on puhuttu ennenkin (ishamael taisi tästä joskus puhua ja toteuttaa sitä kai omassa työssään). Onko se tosiaan vain paksuille hiuksille sopiva tekniikka?

Mua jotenkin niin tympäsee tämä puoleen selkään yltävä hiuksista. Varsinkin nyt kun olen kasvattanut etutukan melkein kokonaan pois. Jotain tarvis tehdä, mutta en todellakaan halua sitä kolmioefektiä ja kerrostukset ei ole koskaan oikein toimineet mulla.. Pitäisi varmaan yrittää löytää se (omasta mielestä) oikea kampaaja leikkaan nämä hiukset.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 26 Heinä 2011, 20:26
Kirjoittaja Tiizku
Ei tarvitse. Kunhan vain otetaan sitten tarpeeksi ohut kerros sinne väliin :)

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 02 Elo 2011, 12:21
Kirjoittaja muru
Kevyesti kerrostetut tai ajan aikaansaamat fairytale-endsit on mielestäni parhaat pitkässä tukassa (jä tässä puhun varsinkin yli vyötäröpituisesta tukasta), tasapitkä ei ole niin mieleeni. Joillekin ja joihinkin tyyleihin se tosin sopii, semmonen keskiaikahenkinen paksu, kerrokseton pitkä tukka on kyllä upea kampauksissa yms. :)

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 22 Tammi 2012, 18:29
Kirjoittaja versicolori
Itselläni pidän eniten tasapitkästä latvasta enkä malta odottaa, että otsatukka ja viimeiset kerrostukset kasvojen ympäriltä kasvaa pois. Nyt takaa katsottuna on jonkinlainen v-malli, josta en tykkää yhtään  >:(  vaikka oma hius ei ole paksua eikä hiusta ole paljoa niin omaa silmää miellyttää eniten omissa suorissa ja sileissä hiuksissa tasapitkä latva.

Muilla pitkätukilla asia riippuu niin paljon hiusten laadusta ja määrästä, mutta yleensä en pidä (liiasta) kerrostamisesta. Fairytale ends-tyylistä tykkään paljon.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 25 Tammi 2012, 09:46
Kirjoittaja Suvivilja
Itse pidän eniten tasapitkästä tukasta, varsinkin suorissa hiuksissa se näyttää ehdottomasti parhaimmalta; omat hiukseni vain kasvavat luonnostaan eräänlaiseen v-malliin (takaa nopeammin kuin sivuilta), joten pitäisi varmaan antaa suosiolla periksi eikä aina yrittää leikata sitä suoraa (tasapitkää) mallia, kuten olen tehnyt ;)

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 25 Tammi 2012, 12:40
Kirjoittaja Mai
Mulla on tasapitkät hiukset ja monesti se näyttääkin mun mielestä hyvältä, varsinkin fairytale endseillä. Mua harmittaa kun mun luonnolliset endsit katosi miltei olemattomiin kun kävin viime kesänä latvat leikkaamassa, mutta tukka näyttää kyllä paksummalta ja hyväkuntoisemmalta nyt. Joskus kyllä tasapitkä tukka saattaa näyttää vähän tylsältäkin, varsinkin jos se on leikattu aivan viivasuoraksi. Kevyt V- tai U-malli näyttää heti mun mielestä nätimmältä.
Kerrostettu pitkä tukkakin voi näyttää tosi hyvältä ja olen nähnytkin monia ja jos uskallan, leikkautan itsekin todennäköisesti jonkinlaiset kerrokset.  8)
Eli malli kuin malli voi olla nätti, riippuu kai paljon mallista ja sen kantajasta.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 28 Tammi 2012, 16:34
Kirjoittaja muru
Mun mielestä hieno malli pitkälle tukalle;

Kuva

Kuva

Ah, tuommonen tosi kerrostettu malli vaan toimii hyväkuntoisissa, suorissa kiiltävissä hiuksissa.&nbsp; <3 Pidempänä vielä ois upeempi, toi tukka vyötäröpituisena mulle, kiitos! Varmaan monen mielestä tosin liian "liru" ja kerrostettu.

Vs: Paras malli pitkille hiuksille

Lähetetty: 20 Huhti 2012, 13:24
Kirjoittaja Hilippa
Kerrostuksista pidin kovasti silloin kun oli keskipituiset hiukset, mutta nyt hiusten lähennellessä vyötärömittaa haluan vain kasvattaa kerrostukset pois. Siihen tulee menemään aikaa koska lyhimmät kerrostukset ovat tällä hetkellä solisluumittaiset...
Pituuksien latvassa taas pitäydyn tasapitkässä, suorassa mallissa. Sitä on helppo siistiä itse.