Sivu 1/1

Kahvilla värjääminen

Lähetetty: 03 Joulu 2015, 13:58
Kirjoittaja sandybell
Kertoisitteko vinkkejä kahvilla värjäämiseen.

Ajattelin itse (näin kampaajana) että uskaltaisiko sekoittaa kahvipuruja ja hapetetta? Haluan vahvan ja tumman lopputuloksen, en mitään "kahvi-huuhtelua". Olen lukenut että voi sekoittaa hoitoainetta ja kahvia, mutta se ei ehkä ihan riitä siihen mitä olen ajatellut..

Kokemuksia??

Kiitos vinkeistä jos jollain on!

Vs: Kahvilla värjääminen

Lähetetty: 03 Joulu 2015, 14:12
Kirjoittaja Memmuuh
Voisko sitä kokeilla vaikka johonkin hiustenpidennystupsuun ensin jos ei omiiin hiuksiin halua ekaksi kokeilla? :)

Vs: Kahvilla värjääminen

Lähetetty: 13 Joulu 2015, 23:11
Kirjoittaja korkkiruuvi
^^ Uskoakseni kahvin mahdollista värjäävää vaikutusta hapete tuskin parantaisi tms. Hapetehan on nimenomaan kesto-/kevytväreissä oleellinen värjäystuloksessa, (aidossa) kasvivärissä sitä ei ole eikä tarvita hiusten värjäämiseen. Vaikutusmekanismi on erilainen, kasviväri tarttuu hiuksen pintaan. Kahvi nyt ei taida missään kasviväriksi luokiteltu olla, mutta se on varmaan lähempänä niitä kuin kesto-/kevytvärejä.

Joissain Santen kasvivärisekoituksissa taisi olla kahviakin mutta kasviväri(t) eli henna ja/tai indigo ja/tai cassia sävystä riippuen taisi(vat) olla se värjäävä tai ainakin värjäävin ainesosa. Kahvia on sekoitettu niin valmiisiin kuin itse itselle tehtyihin kasvivärisekoituksiin ruskeamman sävyn tai intensiteetin tms. toivossa kuten vaikka mitä. Voi toimia tai olla toimimatta, yksilöllistä.

Pelkällä tai pääasiassa kahvillakin tehdyistä värjäyksistä olen joskus lukenut, niin kahvinpuruilla kuin keitetyllä kahvilla. Intensiivistä ja vahvaa väriä ei kyllä kukaan kuvaillut saaneensa, pikemminkin vähäistä tummumista/sävyä.

Vs: Kahvilla värjääminen

Lähetetty: 30 Loka 2016, 18:33
Kirjoittaja Nunna
Kirjoittelempa nyt omaksi huviksi.. Mulla on oman luomutukan kasvatus meneillään ja vanha värjätty osuus alkaa nyt leuan alta. Mua on alkanut häiritsemään ihan sikana toi mun latvojen sävy, joka on kyllä aika lähellä mun omaa väriä, mutta luonnonvalossa ja kirkkaassa loistelampun valossa, näkyy kuinka karsean kukertavan "kellertävän" likaisen ruskealta toi värjätty osuus näyttää. Hyi.
Oma tukkani on semmoihen maantie, ihan hino sävy, tykkään. Valossa oma tukkani myös näyttää välillä hieman kullankeltaisesta, ja lievää punapigmenttiä löytyy. En oikein ole keksinyt mitä noille latvoille keksisi, pari kertaa ne on sävytetty ruskeammiksi, niin ettei sävyte ole värjännyt tuota tyvikasvua, mutta aina se haalistuu tuollaiseksi ällöksi. Enää en haluaisi mitään ylimääräisiä kemikaaleja enää päähäni pistää.  Siksi aattelin kokeilla tuota kahvilla sävyttämistä tässä kohta tänään. Koska muutoksen ei tarvitsisi olla iso, kunhan tuo sävy vähän tasaantuisi. Menempä tästä keittelemään kahvia siis. Wish me luck.

Vs: Kahvilla värjääminen

Lähetetty: 30 Loka 2016, 18:47
Kirjoittaja elly
^ Kahvilla värjääminen on vaaraton menetelmä kokeiltavaksi, joten en usko että saisit mitään huonoa aikaan. Itse olen kokeillut kahvilla värjäämistä muutamaan otteeseen ja sain kyllä pigmenttiä tarttumaan oman väriseen hiukseen. Tämä toki riippuu ihan hiuslaadusta. Kaikki väri huuhtoutui syväpuhdistavalla shampoolla pestessäni, joten käsittelyä piti uusia. Siirryin käyttämään pikakahvia, kun se oli mielestäni helpompaa kuin kahvin keittäminen. :D Välillä sekoitin kahvin liivatejauheeseen, jolloin kahvista tuli geeliä ja helpompi levittää. Hoitoaine toimi ihan samalla tavalla, kun en pitänyt pelkän kahvin kanssa leikkimisestä. Luin jostain, että olisi tehokasta suihkia suihkepullolla kahvia hiuksiin ja antaa imeytyä. Toivottavasti saat haluamiasi tuloksia aikaan! :)

Vs: Kahvilla värjääminen

Lähetetty: 30 Loka 2016, 21:33
Kirjoittaja Nunna
Yhteenveto; Oh lord, oh lord. Kun tarpeeksi kaikkea kokeilee, niin joskus osuu napakymppiin. Ja nyt kävi niin!&nbsp; <3
Tein siis kulhoon seoksen, jossa oli n. 2 litraa vahvaa mustaa teetä (laitoin 3 teepussia, vanhaa jouluteetä 2 pussia ja yhden pussin uskollista ystävää&nbsp; ;D), semmoinen vajaa kahvikupillinen vahvaa tummapaahtokahvia JA salaista ainesosaa; mustikoita semmonen kukkupäinen ruokalusikallinen.
Lämmitin siis pakastettuja mustikoita tommosen pienen määrän ja survoin ne siivilän läpi tuohon tee-kahvi liemeen.
Lilluttelin latvojani kulhossa n. 5-10 min ja samalla desin mitalla kauhoin lientä vähän takaraivolle ja pään sivuille. Tein tämän kun seos oli vielä lämmintä. Sitten kietaisin tukan ylänutturalle ja ei muuta kun muovipussi päähän, ja siihen vielä kireä pipo päälle.
Annoin olla n.puoli tuntia litkun päässä ennenkuin menin suihkuun. Suihkussa pesaisin vaan nopeasti shampoolla tyven, enkä laittanut hoitoainetta.
Nyt tukka on kuivunut, ja tuo kellertävyys todella lähti ja myös latva on sellainen tasaisen "maantienharmaa". Sävy on miltein yksi yhteen oman värini kanssa, juuri tuossa miehen kanssa asia todettiin kun päätäni yksissätuumin tutkailtiin. Olen kyllä älyttömän tyytyväinen. Pelkäsin että hius alkaa taittamaan vihreään, mutta mitään sellaista ei ole havaittavissa.&nbsp; :T Tukka tuntuu muutenkin ihan hyvältä, kiiltää hyvin. Saas nähdä kauanko tulos kestää. Pullotin nyt tuon jäljelle jääneen liemen, ja teen saan käsittelyn kun seuraavan kerran menen suihkuun. Jee!

Vs: Kahvilla värjääminen

Lähetetty: 30 Loka 2016, 23:03
Kirjoittaja elly
^ Vau, kiva kuulla onnistuneesta lopputuloksesta! :) Eipä olisi itselleni tullut mieleenkään lisätä mustikoita seokseen. Ne ovat varmasti tehokas lisä taittamaan epätoivottuja lämpimiä sävyjä. Tuo on takuulla myrkytön seos, joten ei haittaa vaikka joutuisi käsittelemään useamminkin. Kerrothan Nunna kuinka pysyvä saamasi tulos on ja haalistuuko nätisti pois. :)