Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Hiusmuutokset, hiuslaatuketjut yms.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Minua huolettaa tämä ihan henkilökohtaisista syistä, mutta olisi kiva kuulla juureksien parhaat konstit päänahan verenkierron parhaaseen aktivointiin.

Päänahan hieronta on hyvä juttu, mutta onko muita? Onko esimerkiksi jostain yrteistä tai muista vastaavista apua? Ravintolisät/ruoka-aineet?
syreeni
Haiven
Haiven
Viestit: 23
Liittynyt: 16 Tammi 2015, 21:45

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja syreeni »

Mä yritän tehostaa verenkiertoa päässä niin, että kun pesen hiukset valutan vuorotellen lämmintä ja kylmää vettä päähän. En tiedä auttaako oikeasti, mutta toivottavasti jotain vaikutusta ;D
Rocketraptor

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Rocketraptor »

Hieronta kuulemma toimii hyvin, varsinkin kun pidät päätä alaspäin muutaman minuutin samalla kun hierot. Itse ostin sellaisen tärisevän hierojan (ei pårnåkaupasta  ;D ) ja sillä oon nyt hieronut päätä muutaman minuutin päivässä. En tiedä vielä miten vaikuttaa hiusten kasvuun koska vasta vähän aikaa ollut käytössä mutta ainakin sillä saa jännityspäänsäryn pois!
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja enna »

^Tuosta pidemmälle viety versio eli "inversion methodin" väitetään kiivastavan hiustenkasvua viikon kuureina kerran kuussa tehtynä. Lyhyesti, siinä siis viikon ajan joka päivä hierotaan lämpimällä öljyllä päänahkaa pää alaspäin viiden minuutin ajan, ja mahdollisuuden mukaan öljyä pidettäisi päässä vielä seuraavan yön ajan.

Youtubessa on paljon videoita aiheesta ja väittävät hiusten kasvaneen hurjia määriä viikossa, mutta eihän tuo oikeasti toimi ihan väitettyyn tapaan. Verenkiertoa se toki lisää ja öljy auttaa pitämään etenkin kuivan päänahan terveenä ja notkeana. Ei varmastikaan tee hiuksillekaan huonoa saada säännöllistä öljyhoitoa.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Aivina »

syreeni kirjoitti: Mä yritän tehostaa verenkiertoa päässä niin, että kun pesen hiukset valutan vuorotellen lämmintä ja kylmää vettä päähän. En tiedä auttaako oikeasti, mutta toivottavasti jotain vaikutusta ;D
Minä olen vaatetusalan opintojeni jälkeen ottanut nyrkkisäännöksi sen, että tukkaa hoidetaan samoin kuin villaa. Eli pesu viileällä, tasalämpöisellä vedellä ja mahdollisimman neutraalilla / happamalla pesuaineella. Vältetään liiallista mekaanista muokkausta ja kohdellaan muutenkin varoen.

Sillä kaikki, jotka ovat joskus huovuttaneet, tietävät että huovutukseen tarvitaan emäksinen pesuaine, nopeita lämpötilan muutoksia ja kovaa mekaanista muokkausta. Tukka huopuu samoilla keinoilla, kun tarpeeksi yrittää.

Eli mieluummin vaan pelkkää kylmää vettä päähän. Tai viileää, mutta lämpötilan vaihtelu ei tee ainakaan villalle hyvää, niin en näe, miksi tekisi hiuksille. Rakenteeltaan aika samanlaisia kuituja kummiski.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja elly »

Täytyy tulla vielä muistuttamaan, kuinka suuri vaikutus niskan ja hartiaseudun hyvinvoinnilla voi olla päänahan verenkiertoon. Olen päässyt jumpalla ja venyttelyllä eroon vuosia vaivanneista pahoista jännitystiloista kaulan, niskan ja hartioiden alueelta, minkä myötä myös hiustenkasvuni on nopeutunut. Jos on siis taipumusta jännitysniskaan tms, niin suosittelen kokeilemaan tehokuuria venyttelyssä ja lihasten vahvistamisessa/jumppaamisessa. :)
enna
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1030
Liittynyt: 30 Tammi 2011, 20:16

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja enna »

^Tuon lisäksi tietenkin muukin liikunta vilkastuttaa kokonaisvaltaisesti verenkiertoa, eli säännöllinen urheilu auttaa myös hiustenkasvun suhteen.
Evelin

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Evelin »

Tangle teezer harja ❤️
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Evelin kirjoitti: Tangle teezer harja ❤️
Sattuu mun herkkään päänahkaani. Ajattelin hankkia puupiikkisen harjan, jos olisi päänahalle hellempi.
Eudokia
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 672
Liittynyt: 07 Maalis 2007, 21:59

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Eudokia »

Innostuin tukistelemisesta, mutta mietin irtoaako tavallista enemmän hiuksia. Onko muilla kokemusta/tietoa? Otan siis napakan otteen paksuista hiusosioista ihan juuresta ja tukistelen. Päänahkassa alkaa tosiaan kihelmöimään ja oikein tunnen kuinka veri lähtee kiertämään. Jonkin verran tosiaan irtoaa hiuksia, mutta en osaa arvioida määrää. Kun eikös ihmiseltä muutenkin tipu noin sata hiusta päivässä... Ehkä jatkan tukistelua päivittäin ja arvioin kuukauden päästä olenko kaljumpi.  :P
But you're not alone, you realise
You try to speak but you can only cry.

The Fauns: 4 am
Nunna

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Nunna »

Mulla on ollut jo pidemmän aikaa tapana telkkaria katsellessa tehdäjust tuota tukistelua, päänahkahierontaa ja lisäksi harjaan hiuksiani puisella harjalla, jossa on luonnonharjakset pidempien piikkien tyvessä. Tiän, et jotkut välttelee hiusten turhaa harjaamista ja sen mekaanista rasitusta, mutta mun päänahalle toi harjaaminen tekee vaan niin hyvää. Samalla siirtyy päänahan öljyt mukavasti koko hiuksiin.
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Triina »

Itse tykkään sellaisesta aivovispilästä, jolla voi haroa päänahkaa ilman hiuksien sotkeutumista. Tuntuu tosi kivalta, kun sitä pyörittelee kalloa vasten. Muuten en juuri tee muuta kuin hiustenpesun ja saunomisen yhteydessä hiero päänahkaa, varsinkaan hiusten kasvunpeuden lisääminen ei ole tavoitteena, joutuu vaan käymään useammin kampaajalla  ;)
-j-
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2285
Liittynyt: 21 Syys 2006, 16:15

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja -j- »

Jooga? Hartiaseisonta, päälläseisonta, ym ylösalaiset asanat erityisesti, mutta toki siis joogaa kannattaa harjoittaa kokonaisvaltaisesti :)
2c ii. Kasvatusprojekti käynnissä...
Hinza

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Hinza »

Termogeenit - siis kuntoilun lisäravinteet.
Aivina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 02 Tammi 2015, 09:34

Vs: Niksejä päänahan verenkierron vilkastuttamiseen?

Viesti Kirjoittaja Aivina »

Hinza kirjoitti: Termogeenit - siis kuntoilun lisäravinteet.
Internetistä ei äkkiä etsimällä löydy tietoa, mitä termogeenit oikeasti ovat ja mitä ne tekevät elimistölle. Nostavat kehon lämpötilaa, joka sinänsä kuulostaa semisti pelottavalta.
Kehon lämpötilaa nostavat sali-intoilijoiden mysteeripillerit ei välttämättä kuulosta ihan parhaalta asialta päänahan verenkierron vilkastuttamiseen, jotta hiukset kasvaisivat paremmin.

Haluaisitko valaista tästä aiheesta enemmän?
Vastaa Viestiin