Sivu 1/1

Granny hair

Lähetetty: 18 Touko 2015, 20:08
Kirjoittaja ZombieQueen
En löytänyt haulla aiheesta oikeen mitään joten uusi topic, ajattelin että tänne voisi kerätä tuote- ja muita vinkkejä niille joille normaali platinatukka ei riitä. ;D Itse sunnittelen kesäksi ihanaa mummotukkaa. :-*

Olisko kellään ehdottaa hopeashampoota/ sävytettä tmv. jolla hiuksista saisi oikeasti hopeiset tai harmaat (ei pelkästään keltaisen taittoa tai hiuksia valkoisiksi)?

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Touko 2015, 21:01
Kirjoittaja Rocketraptor
Biosell Color Maskit, violetti ja harmaa. Mulla tuli noilla erittäin näyttävä mummotukka (vaikka en sellaista edes havitellut). Sekoitin tavalliseen hoitoaineeseen ja laitoin päähän tyyliin minuutiksi.

Fudgen hopeashampoo vastaava, mutta hintavampi. :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Touko 2015, 21:34
Kirjoittaja ZombieQueen
Fudgen hopeashampoosta mun tukka tulee siniseksi, ei harmaaksi, se ei mulle käy...

Biozellin Silver Color Maskia olen kanssa kokeillut, se oli ihan ok muttei tarpeeksi harmaa makuuni. Tarkoitatko violetilla Plum-sävyä? Jos, niin voisin sitä kokeilla. :)

edit. Kiitos grace, noita en olekaan vielä kokeillut, tarvii ostaa kokeiluun! :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Touko 2015, 22:01
Kirjoittaja grace
Mä sain platinblondit hiukset varsin mummoiksi viime kesänä KC Color mask shampoolla, sävyllä Pearl. Nykyään taitaa olla saman niminen hiusnaamiokin, sitä en ole koittanut.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 19 Touko 2015, 09:10
Kirjoittaja Rocketraptor
Jep, tarkoitin tosiaan Plum-sävyä :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 19 Touko 2015, 11:40
Kirjoittaja Reese
KC Pearl -shampoolla mä taas saan vaaleanpunaiseen vivahtavat hiukset. Tarttui just vaalennettuihin raitoihin hyvin nopsaan, ilman sen kummempia vaikutusaikoja edes.

Edit.
I'd rather hair you now -blogissa oli joskus esitelty hopeatuotteita paljonkin; kommenteissa vielä lisää keskustelua.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 19 Touko 2015, 14:03
Kirjoittaja Lila
Ainakin Directionsilla,  Pravanalla ja Stargazerilla on harmaat suoravärit. Vähän olen tuotakin pyöritellyt mielessä  ;D. Mut ekaks nyt pinkkkiiiii ja violettiiiiii!

Vs: Granny hair

Lähetetty: 19 Touko 2015, 21:18
Kirjoittaja Arnella
Mummotukat on kyllä ihania! :D Houkuttelisi kovasti, mutta luulen, että ei minulle sopisi. Joskus jos hopeashampoo tai sävyte vetää hiukset tosi tuhkaiseksi tai harmahtavaksi niin tuntuu, että kasvotkin jotenkin harmaantuu samalla.  :-\

Vs: Granny hair

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 17:05
Kirjoittaja feiticera
Wellan Color Fresh: Silver-sarjalla saa aika päheitä mummotukkia aikaiseksi! Saa esimerkiksi emotioneista ja hyvinvarustelluista kampaamokaupoista kuten Hairlekiinista. Sävyt vaihtelee tosi tuhkaisista helmiäisiin. :>

Silverin lisäksi perheeseen kuuluu Perfection-sarja jossa on esimerkiksi ihania ruusun ja laventelin sävyjä, mutta niiden saatavuudesta mulla ei ole aavistustakaan.


Vs: Granny hair

Lähetetty: 12 Kesä 2015, 13:27
Kirjoittaja ZombieQueen
Mun kaveri kokeili jotain tollaista Colorfresh Silver -sävytettä (ei mitään hajua mitä niistä) ja se lähti seuraavassa pesussa kokonaan pois. Et ei välttämättä toimi kaikilla. ::)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 17 Kesä 2015, 21:33
Kirjoittaja balleroona
Mua rupes nyt vähän jänskäämään, kun koitan täällä nyt kesäloman kunniaks värkätä itelle mummotukkaa. Tein sekotuksen mustasta Biozellin Color maskista, hoitoaineesta ja laitoin sekaan vielä tipan KC:n Pearl maskia, kun aattelin että sen punertavuus auttais välttämään vihreetä lopputulosta. Seos itsessään on juuri sellainen lähinnä terästä muistuttava TOSI harmaa mitä hainkin, mutta voikohan toi vaalennettu tukka imasta jotenkin kuitenkin sen mustan sieltä? Ei kai? Toi Biozellhan on sinimusta eli eks sitte vois ajatella et sieltä paistaa vaan se sininen.. Oivoi.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 17 Kesä 2015, 22:20
Kirjoittaja ZombieQueen
^Kerro miten kävi. :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 17 Kesä 2015, 23:53
Kirjoittaja balleroona
Juur niin huonosti ku aattelin.  ;D Tukka on osittain harmaa, mut seassa on melko runsaasti sinistä ja vihreetä. Entiä oliks sitä mustaa liikaa sitte vai oliko idea vaan lähtökohtasesti huono. Noh, postin pitäis tuoda lähipäivinä Wellan Color Freshin 7/19, mistä lueskelin paljon hyvää, jos sillä sais sitte sen oikeen harmaan.. Ja onneks tää lähtee pesussa!  :ts

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 00:04
Kirjoittaja ZombieQueen
^ ;D Jep, onneks se tosiaan lähtee pesussa.

Sun avassa on aivan ihana väri! :-*

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 09:40
Kirjoittaja ellen
balleroona kirjoitti: Noh, postin pitäis tuoda lähipäivinä Wellan Color Freshin 7/19, mistä lueskelin paljon hyvää, jos sillä sais sitte sen oikeen harmaan..
Tuolla Wellan Color Fresh 7/19 ei valitettavasti saa sellaisia ihania hopeanharmaita hiuksia, vaan väri enemmänkin vihertää kuin harmahtaa :-[ . Tai näin ainakin mulla, vaikka mulla on omaa melkoisen tummaa väriä sekä vaalennettuja raitoja, ja mulla jopa ne oman väriset tummat hiukset vihertävät tuon 7/19 jälkeen. Suositussa I'd rather hair you now -blogissa Meeri taittaa keltaisuutta Wellan Color Fresh sävyillä 8/81 ja 0/6. Kun lukee kommentit, niin Meeri kirjoittaa, että juuri tuolla 7/19-sävyllä saisi taitettua punaista pois ruskeista hiuksista, eli väri on juurikin enemmän vihreä kuin harmaa.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 12:45
Kirjoittaja balleroona
^ No voihan kökkö. Luin tän http://www.blacksaliva.org/2012/06/going-gray.html ja olin ihan fiiliksissä, et vihdoin joku aine millä saa HARMAAN tukan. Tosin tolla muidulla oli aika tumma tukka pohjalla, mut tää mun tukkahan on jo vähän niinku esipigmentoitu.  :3 Eilen oisin vielä väittäny, et ei voi tulla vihreetä ku mun tukassa ei oo keltasta kun se on ihan valkonen, mut jostain tähän nyt tolla mustalla color mask -sekotuksellaki vaan eksy se vihree.. Tää oli nyt päivänvalossa jo ihan tosi kirjava, ni muhittelen tässä nyt tutumpia hopeeainesekotuksia päässä. Ikäänku ne mitenkää peittäis sitä vihreetä..

No, onneks on loma, kuka nyt juhannuksena haluiskaan kotoota poistua.  ;D

Oon muuten käyttäny just noita Color Freshin vaaleempia hopeeaineita ennen, 0/6 ei tee ihan kauheesti, mut 8/81 antaa jo aika kivan hopeisen tukan. :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 12:59
Kirjoittaja ZEN
^Oho! :o Olen kyllä kateellinen jos joku tuolla 7/19 värillä on tuollaisen tukan saanut. Mullakin se teki aikoinaan vaan sellaisen sammaleenvihreän hirvityksen... Kenties pitäisi kokeilla uudestaan nyt kun on vähän erilainen pohja hiuksissa, mulla on tuota kaapissa vielä kolme putelia.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 16:07
Kirjoittaja balleroona
Hei ei se ehkä mennykää nii reisille ku aattelin! Vessan valossa on ihan törkiän smurffi, mut ainaski se vihreys hävis hopeemömmöjen kans.  ;D

Kuva

Vs: Granny hair

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 17:03
Kirjoittaja ZEN
^Hyvinhän tuo onnistui! Ihana väri. :-* Täytyy kyllä itsekin juhannuksen kunniaksi kokeilla, mitä saisi säädettyä. :D

Vs: Granny hair

Lähetetty: 22 Kesä 2015, 14:59
Kirjoittaja feiticera
Mulla oli kanssa tuo 7/19 aika sinivihertävä vessan valossa johtuen muutenkin heikon valonlähteen kylmästä sävystä (jonka itse sinne asensin :D) mutta työpaikalla ja ulkoilmassa tukka oli tummanharmaa. Pohjana oli punertava 7 tason värinpoistettu tukka. 8/81lla sai jopa vitivalkoiseksi osan, mutta silloin pohja taisi olla jo 8-9 peroksidi.. D:
SuperHotFemale kirjoitti: Mun kaveri kokeili jotain tollaista Colorfresh Silver -sävytettä (ei mitään hajua mitä niistä) ja se lähti seuraavassa pesussa kokonaan pois. Et ei välttämättä toimi kaikilla. ::)
Mulla taas pysyi noin kuukauden ja samalla paremmin kun kampaajalla laitettu kestari.  :ts Riippunee varmaan tosiaan siitä pohjasta kuinka kestävä siitä tulee...




Vs: Granny hair

Lähetetty: 31 Elo 2015, 08:18
Kirjoittaja Lila
Minulla olisi nyt tuolla Directionsin mummo odottelemassa. Pitää vaan tehdä valmistavia toimenpiteitä alle. Poistan suoravärin jämiä askorbiinihapolla ja vaalennan pituuksia, sitten menox.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 31 Elo 2015, 11:11
Kirjoittaja ZombieQueen
^Onko sulla Silver vai joku muu niistä väreistä?

Kerro miten kävi, tai kuva on vielä parempi!  ;)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 31 Elo 2015, 16:58
Kirjoittaja Lila
Kuvia tulee illemmalla tai huomenna :). Otin juuri vähän enimpiä suoravärin jämiä pois askorbiinihapolla, kohta isken päähän kookosöljyä ja sitten vaalennuksen  ;D.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 31 Elo 2015, 22:20
Kirjoittaja ainokainen
Ihanaa! Laittakaa kuvia!  ;D

Mulla on nykyään ihan platinablondi ja taitan sitä erilaisilla hopeatuotteilla harmahtavaksi, en nyt ihan granny-stailia havittele, mutta sinne päin. Mäkin voin laittaa kuvaa, kunhan saan otettua. Esim. L'Orealin hopeashampoolla saan aika päheän, selkeästi hieman lilaan taittavan tukan kunhan vaan annan shampoon vaikuttaa riittävän kauan.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 01 Syys 2015, 08:41
Kirjoittaja Lila
Heh, ei menny ku strömssöössä! En sitten ostanut sitä vaalennusainetta, jolla sain hiusten juuren liki valkoiseksi vahingossa, vaan toista. Piti olla vahvempaa. Oli päässä maksimiajan. Hyvä jos vaalensi pituuksia asteen verran  ::). Tukka ei onneksi vaikuta kärsineeltä, laitoin kookosöljyn alle. Latvat hapsottivat jo muutenkin sen verran, että niistä niistän muutaman sentin, kunhan saan tähän pehkoon jonkun järjellisen sävyn.

Piti laittaa sitten kuitenkin päälle tuo Directionsin Silver. Panikoin, kun juuri oli ihan smurffinsininen. Tukka näytti myös kuivattuna vaaleansiniseltä juuresta ja laveerasin päälle pinkkiä. Nyt on juuresta laventelinvärinen, pituuksista vaaleankirjava - pääasiassa viileää vaaleaa, mutta tummimmissa pituuksissa myös lämpö tunkee vielä läpi ;D. Nyt luonnonvalossa näen, että se kylppärin valossa siniseltä vaikuttanut osuus olisi ollut kyllä luonnonvalossa herkullisen kylmänharmaa...

Voin kyllä suositella tuota Directionsin Silveriä myös keltaisuutta peittämään. Sävy on tuohon erinomainen ja tarttuu hyvin.

Yritän tänään vaalentaa uudestaan - nyt hitto soikoon ostan täsmälleen saman vaalennusaineen - ja katson joko kaapissa olisi jotain, jolla tästä saa edes suunnilleen tasavärisen...

Vs: Granny hair

Lähetetty: 02 Syys 2015, 12:05
Kirjoittaja ainokainen
Lycka till, Lila! Laita sitten kuvaa.  :D

Tässä mun pehko, tämä on kampaajan vaalentama. Parin viikon juurikasvu hieman rumentaa, muuten olen väriin tosi tyytyväinen. Eli tämä on ihan platinanvaalea johon olen saanut noita hopean sävyjä L'Orealin Silver Shampoolla ja Biozellin Silver Color Maskilla.

Kuva

Vs: Granny hair

Lähetetty: 02 Syys 2015, 14:43
Kirjoittaja Lila
Ihana! Aivan ihana.

Minulla siirtyvät nuo harmaasuunnitelmat tulevaisuuteen, menen nyt vielä pinkillä kun saan sillä tähän kirjavaan päähän ihan kivannäköisen tuloksen.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 10 Syys 2015, 08:32
Kirjoittaja Sinimusta
Minkä asteinen tukan pitäisi olla, että siitä saisi harmaan? Riittäisikö 8 tai 7?

Vs: Granny hair

Lähetetty: 10 Syys 2015, 11:44
Kirjoittaja ainokainen
En usko että riittää. Kyllä sen pitää olla ihan selkeästi tosi vaalea, muuten sitä kylmää sävyä on vaikea saada siihen.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 10 Syys 2015, 12:23
Kirjoittaja Sinimusta
Näin ajattelinkin. Kannattaa siis unohtaa, kun en halua hiuksia kuluttaa puhki.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 04 Marras 2015, 12:47
Kirjoittaja ainokainen
Uutta kuvaa eilisen kampaamokäynnin jäljiltä. Pyysin vielä harmaampaa väriä kuin viimeksi.

Kuva

Vs: Granny hair

Lähetetty: 05 Marras 2015, 17:21
Kirjoittaja ZEN
^Aivan ihana! Yleensä kun näkee harmaiksi värjättyjä hiuksia, niin ne näyttävät hyvin kuivilta, mutta sullahan kiiltää ihan vastustamattomasti nuo. :l

Vs: Granny hair

Lähetetty: 06 Marras 2015, 06:43
Kirjoittaja ainokainen
Joo, se on Olaplexin ansiota eli hyvin on muovitettu!  ;D

Jos hiukset aikoo saada harmaiksi, on pohjan oltava todella vaalea ja riittävän huokoinen, oikeastaan lähes puhkiblondattu. Harmaa myös peseytyy valitettavan helposti hiuksesta pois, tätä on jatkuvasti ylläpidettävä suoraväreillä.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 06 Marras 2015, 10:59
Kirjoittaja Lila
Ooh, todella upea pää!  :ts :l :-*

Vs: Granny hair

Lähetetty: 07 Marras 2015, 22:23
Kirjoittaja enna
Vautsi, onpas tosi onnistunut sävy ja hyvännäköinen tukka!

Vs: Granny hair

Lähetetty: 26 Marras 2015, 15:45
Kirjoittaja eivor
Onkos joku jo ehtinyt testata KC Color Maskia sävyssä Graphite? :) Saiskohan tällä kunnolla harmaaksi, kun ainakin mainostettiin olevan tummemmille hiuksille tarkoitettua kuin esim. Platinum.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 26 Marras 2015, 16:46
Kirjoittaja ainokainen
Jee, toihan pitää kokeilla heti! Onko kukaan vielä bongannut noita myynnissä missään? Sekä shampoo että hoitis kiinnostaa.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 26 Marras 2015, 17:28
Kirjoittaja enna
Hyvä kun vinkkasit, menee mullakin kokeiluun! Toi voisi olla ehkä vähän lantrattuna just se mitä kaipaisin tukalleni nyt.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 29 Marras 2015, 09:30
Kirjoittaja Saranna
Sinimusta kirjoitti: Minkä asteinen tukan pitäisi olla, että siitä saisi harmaan? Riittäisikö 8 tai 7?
Riittää, jos aivan kirkuvanoranssi on niin  mieluummin seiskasta vaalentaisin, mutta kyllä joo :) Näitä tummia grannyja tehdään aika paljonkin, ne on tietysti haastavia. Niitä ei tietenkään voi tehdä 10-alkuisilla väreillä, mutta tummuusastetta muuttamalla ja sävyä säätämällä päästään hyviin tuloksiin :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 03 Joulu 2015, 16:47
Kirjoittaja enna
Missä tuota Graphitea muuten myydään? Marketeissa ja tavarataloissa näkyy yleensä vain Biozellin värimaskeja, pitääkö tätä sitten etsiä lähinnä kampaamoista? Sokoksen verkkokaupassa ei näkynyt, mutta onko myymälöissä?

Vs: Granny hair

Lähetetty: 03 Joulu 2015, 17:05
Kirjoittaja ZombieQueen
^KC on kampaamomerkki, eli sitä saa myydä vaan valtuutetut kampaamot ja sellaiset liikkeet joiden yhteydessä on kampaamo, esim. tietyt tavaratalot ja marketit. Muistaisin että olisin Sokoksellakin nähnyt, Stockalla ainakin on.

edit. Ja noi KCn värimaskit löytyy kampaamotuotteista, Biozellin päivittäiskosmetiikasta. :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 14 Joulu 2015, 16:14
Kirjoittaja ainokainen
KC Color Mask Graphite testattu.

Kokeiltiin nyt kampaajan kanssa sellaista, että tyvi vaalennettiin normaalisti, mutta kestovärin tai sävytteen sijasta vaalennettu tyvi taitettiin kylmäksi suoravärillä, eli tässä tapauksessa KC Color Maskilla. Sitä siis tuputeltiin vain juureen, joka sävyttyi jopa hieman siniseen taittavaksi.

Latvaan tätä ei laitettu lainkaan, muuten mulla olisi nyt harmaansininen tukka! En oikein saanut kuvaan sitä sinertävyyttä vangittua, sitä näkyy ehkä eniten kuvassa tuossa alavasemmalla otsahiuksissa. On tujua tavaraa, suosittelen kaikille harmaan ystäville!

Kuva

Vs: Granny hair

Lähetetty: 14 Joulu 2015, 17:34
Kirjoittaja enna
^^Niinpäs tietenkin, en ollut koskaan ajatellut kun olen sitä joskus Sokokselta ostanut ja ajatellut sen olevan samankaltainen merkki kuin Biozell!

^Jonkun KC professional sävytaulukon mukaan tuo graphite olisi erityisesti 4-7 -asteisille hiuksille, eli en yhtään ihmettele jos vetää noin vaaleissa sinertäväksi. Kiinnostaa kyllä vielä enemmän kokeilla nyt, mulla voisi olla aika sopiva tummuustaso hiuksissa siihen (7-8) :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 14 Joulu 2015, 20:21
Kirjoittaja ZombieQueen
Kiitos käyttäjäkokemuksesta ainokainen! Vois kokeilla tuota Graphitea hoitikseen sekoitettuna. :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 15 Joulu 2015, 12:06
Kirjoittaja Kimara
Koitin bongailla Graphitea kampaamoista ja -kaupoista, mutta huonosti vielä näkyy ainakaan HKI keskustassa. Mulla on n. 8-asteinen oman värinen bsl jota oon viilennellyt Fudgen clean blondella, mut haluaisin vielä harmaampaa. Aika kovia odotuksia oon asettanut jo Graphitelle, hapetteisiin en halua enää koskea kun tää oma väri on niin helppo, mut kultainen maantie ei oo kuitenkaan se mun värijuttu :P. Raportoin heti kun saan tuon käsiini.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 13:37
Kirjoittaja ainokainen
Varoituksen sana Graphitesta: Se on todella pigmenttistä, ja haalistuu sinisen kautta pois. Kellertävässä valossa sävy voi näyttää jopa vihertävältä.
Yritin neutraloida sitä vihertävyyttä hopeashampoolla ja onnistuinkin siinä melko hyvin, mutta nyt hiukset ovat oikeastaan laventeliin vivahtavat vaaleansiniset. (Olen pessyt kahdesti hiukset sen kampaamokäsittelyn jälkeen, josta kerroin viime postauksessa.)
Tilanne näyttää nyt tältä:

Kuva

Alkaa tuntua vähän liikaa tältä:

Kuva


Vs: Granny hair

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 15:43
Kirjoittaja Kathy
^Kiva väri silti, vaikka onkin enemmän My Little Pony kuin granny. ;)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 16 Joulu 2015, 15:48
Kirjoittaja ellen
Todella ihana väri, ainokainen, vaikka tarkoitus ei ollutkaan tuollaista väriä saavuttaa :D !

Vs: Granny hair

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 02:01
Kirjoittaja eveleen
Kimara kirjoitti: Koitin bongailla Graphitea kampaamoista ja -kaupoista, mutta huonosti vielä näkyy ainakaan HKI keskustassa.
Mikäli tuotetta ei ole vielä löytynyt, vinkkaan käymään Forumin Hairlekiinissa (2 krs.) tai keskustan Stockmannilla. Näistä kahdesta on ainakin löytynyt toista uutuussävyä Golden Copperia, vaikkei esim. Sokoksen valikoimissa vielä uutuuksia ole.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 08:02
Kirjoittaja Kimara
^Löysin eilen Sitruunasta Asematunnelista, heille oli juuri tullut kuorma joka oli vielä purkamatta.

Ta-dah: syväputsaripesun ja 35 min vaikutusajan jälkeen tulos on näin huikea: Kuva

Ylempi kuva on otettu illalla ennen pesua ja alempi reilu tunti sitten. Sama valaistus, yhtä pimeää ulkona ;D. Ero on kuvissa aika mikroskooppinen. Yleisvaikutelma on viileä, mutta ei tästä grannya saa millään. Auringon vaalentamat etummaiset hiukset ottivat väriä vähän paremmin vastaan ja niissä on nätti tasainen hopea, harmi ettei niitäkään ole kuin pari suortuvaa. Alemmassa kuvassa oikealla näkyy vähän harmaata, osa pituuksista on hieman sävyttynyt.
Vähän kyllä arvasin kuinka tässä käy, kun tuote emulgoitui levittäessä melkein valkoiseksi asti. Hieman huijausta mainostaa tätä 4-7 asteisille hiuksille..

Vinkkejä värjäämättömän tukan grannyilyyn otetaan vastaan. Oliko Goldwellilla vielä joku vaahto, joka on blondattuun tukkaan liian vahva?

Vs: Granny hair

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 10:10
Kirjoittaja enna
^Ohoh. Aika mitäänsanomaton tulos, laittaa harkitsemaan ostoa kahdesti kun itsellänikin on osittain värjäämätön tukka. Varmaan purisi värjättyyn tukkaan paljon nätimmin.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 17 Joulu 2015, 11:30
Kirjoittaja ellen
Kimara kirjoitti: Vinkkejä värjäämättömän tukan grannyilyyn otetaan vastaan. Oliko Goldwellilla vielä joku vaahto, joka on blondattuun tukkaan liian vahva?
Schwarzkopfin Igora-vaahtosävytteellä saisit todennäköisemmin tehtyä enemmän taittoa. Sävyt 9,5-12 ja 8-1 ovat mielestäni tehokkaita tummempiinkin hiuksiin, varsinkin tuo 8-1 antaa selvästi hiuksiin tuhkaisuutta, vaikka mummoharmautta en voi luvata :D .

Vs: Granny hair

Lähetetty: 29 Joulu 2015, 12:16
Kirjoittaja ainokainen
No niin, kokeilin nyt vihdoinkin KC Color Mask Platinum -shampoota:

Kuva

Eli täsmennyksenä vielä, että KC Color Mask -sarjassa ei ole Graphite-sävyistä shampoota, ainoastaan Platinum joka on siis hopean sävyinen. Masekja sen sijaan on Platinum (jota en ole vielä kokeillut) ja Graphite, josta kerroin aiemmissa postauksissani.

Sain Platinum-shampoolla yllättävän hyvin harmautta tukkaan. Pullossa shampoo näyttää mustalta lakukastikkeelta, ja se vaahtoutuu beigen sävyiseksi, mistä säikähdin hieman. Lopputulos kuitenkin paljastaa, että seassa on myös sinertävää pigmenttiä. Vaahdotin shampoon kuivaan tukkaan ja annoin vaikuttaa noin 15 min. ja tässä lopputulos:

Kuva

Mun makuun tämä on jopa ehkä hieman liian tumma, tykkäisin enemmän tosi vaalean hopeisesta tukasta, mutta ei tämäkään paha ole.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 29 Joulu 2015, 12:18
Kirjoittaja ellen
^ On muuten todella kaunis sävy, ainokainen :-* ! Onko tuossa sampoossa millainen INCI? Löytyykö INCI jo jostain foorumilla, mutta mie en ole vain huomannut?

Edit: kiitos eveleen linkkivinkistä :) !

Vs: Granny hair

Lähetetty: 29 Joulu 2015, 13:30
Kirjoittaja eveleen
KC:n tuotteiden (plus esim. heidän maahantuomansa Paul Mitchellin) incit löytyvät näppärästi merkin kotisivuilta, esim. http://www.kcprofessional.fi/color_mask_shampoo/platinum.html.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 27 Tammi 2016, 14:45
Kirjoittaja ainokainen
Olen jo luopunut Granny Hair -projektista, mutta Granny ei näköjään halua luopua minusta!
Halusin hiuksiin vähän tummempaa kullan/hunajan sävyä, ja päätin ihan ex tempore kokeilla KC Color Mask shampoota sävyssä Brown. Tässä tulos:

Kuva

Enkä mä edes muhitellut kauan! Tää olikin enemmän harmaa kuin ruskea. Mun kuivimmat hiukset eli otsahiukset imi näköjään tuota väriä ihan huolella. Ja nyt mulla on tuollainen kiva sininen raita tuossa muuten mudanharmaassa tukassa. Jei!

Vs: Granny hair

Lähetetty: 28 Tammi 2016, 10:40
Kirjoittaja ainokainen
Tadaa, sain sen sinertävyyden neutraloitua KC Color Mask shampoo Golden Copperilla. Tästä tuli juuri sellainen kuin haluan, tumman hunajan sävyinen blondi.
Mahtavaa, miten pelkällä shampoolla voi saada näin helposti vaihtelua hiusten väriin!

Kuva

Vs: Granny hair

Lähetetty: 03 Helmi 2016, 16:51
Kirjoittaja kaarina
^ Tosi kaunis sävy sun tukassa!  :-* Mutta kuinka oranssia(?) tuo Golden Copper on? Pullon grafiikat on aika villit! Mietin vaan, kun itselläni on vaalea, luonnollisen kultaisehko sävy, niin saisinko aikaan yhtään samanlaista kuin sulla tuossa kuvassa, vai olisiko lopputulos strawberry blonde tai jopa porkkana... Kaipaisin sellaista sävyä, joka sulautuisi ruskettuneen ihon kanssa hyvin yhteen, tavallaan.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 04 Helmi 2016, 11:05
Kirjoittaja ainokainen
Se Golden Copper on aika vaalea ja vähäpigmenttinen, en usko että mitään dramaattista muutosta saat sillä.
Beige on pigmenttisempää ja sillä saa selkeästi sellaista kellankukertavaa sävyä hiuksiin, jos sellaista kaipaa.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 26 Touko 2016, 20:42
Kirjoittaja Morrigan
En oikein tiedä mihin ketjuun tän täräyttäisi, mutta olettaisin täältä löytyvän asiasta parhaiten tietävät.

Mulla on tähtäimessä laventeli, mutta tässä on nyt koko kevät vaalenneltu päätä raidoittamalla ja ilman hopeashampoota tää pää on edelleen ihan järkyttävä kultainennoutaja. Viime käynnillä kampaaja sai jo taitettua värin selkeästi viileämmäksi, mutta jo ekan pesun jälkeen toi ällöttävä kultis puski läpi.

Fudgen hopeashampoolla saan väristä jo grannymaisen harmahtavan, mutta ongelmaksi muodostuu nyt se että toi fudge tekee mun hiukset aivan järkyttävän kuiviksi, latvat  hamppuuntuu, rastottuu ja karisee. Hetken jo luulin että tätä on pakko lyhentää 15senttiä, kunnes jätin hopeashampoon pariksi pesuksi pois ja pesin normaalilla sulfaatittomalla ja muhittelin hoitoaineella niin hiusten kunto koheni silmissä.

Onko mun tulevaisuudessa (jahka tää pohja saadaan riittävän vaaleaksi) toivoakaan saada laventelia ylläpidettyä pelkillä suoraväreillä ilman hopeashampoota? Oisko kellään suositella jotain hellävaraisempaa ja mielellään silikonitonta hopeashampoota, tai voiko sellaista tuunata itse lisäämällä shampooseen suoraväriä? Silikonittomuus olisi tärkeetä, koska jos shampoossa on silikonia niin mun tyvi lähmääntyy tosi nopeasti ja pesuväliä täytyisi lyhentää=kuluttaa väriä.

Klippoteketin hopeashampoota olen myös käyttänyt, mutta en voi sietää sitä hajua, plus se kans tekee aika jäätävän karheaa jälkeä hiuksiin.


Vs: Granny hair

Lähetetty: 26 Touko 2016, 23:05
Kirjoittaja Triina
^Glitz&Glamin Minnalla on blogissaan aika kattavasti juttua grannyn ylläpidosta ja hänellähän oli juuri vähän aikaa sitten laventeliset hiukset. Se kannattaa ainakin käydä lukemassa, jos ei ole ennestään tuttu.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 27 Touko 2016, 09:32
Kirjoittaja ainokainen
Hopeashampoot tosiaan kuivattavat hiuksia ihan jäätävästi. Mun kokemuksen mukaan mitä pigmenttisempi shampoo, sen kuivattavampaa se on.

Tee omaa sekoitusta suoraväristä ja shampoosta / hoitiksesta. Toimii ihan varmasti, kun pelkoa överistä ei ole. Eli jos haluat sellaisen ihan selvästi laventelisen lopputuloksen. Osta vaikka Crestolin suoraväriä ja tee omat sekoitukset. Mä oon kokeillut näitä aikanaan paljonkin, kyllä toimii.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 27 Touko 2016, 20:47
Kirjoittaja Morrigan
^^Olen lukenut mutta sielläkin kulmakivenä on tuo fudgen hopeashampoo :-\

Ostin nyt cybershopista tummanlilan suoravärin, mutta mun normishampoo ei ole valkoista, vaan tollasta persikanväristä, aiheuttaakohan se ongelmia?

Vs: Granny hair

Lähetetty: 28 Touko 2016, 10:50
Kirjoittaja Missy
Mulla on tällä hetkellä käytössä L'anzan hopeashampoo, joka on pigmenttistä (ei Fudge-tasoa kuitenkaan) eikä kuivata niin pahasti kuin monet muut hopeashampoot. Ei taida kyllä olla silikoniton.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 28 Touko 2016, 11:11
Kirjoittaja Morrigan
Laitoin eilen saunaan hoitoaine-suoravärisekoituksen, lopputuloksena mun oma värjäämätön tyvi sai ehkä pienen sävyn mutta muuten ei tarttunut mitään ::) Reilun viikon päästä on onneksi taas kampaaja ja saadaan tätä taas vähän vaaleammaksi.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 29 Touko 2016, 16:53
Kirjoittaja ainokainen
Kantsii ennen värimuhittelua pestä hiukset syväpuhdistavalla shampoolla. Ja sitten sekoittaa se suoraväri johonkin silikonittomaan hoitikseen. Väriä saa olla aika reilusti. Ja mitä pidempi muhitus, en parempi. Pohjan pitää kyllä olla tosi vaalea, jos sulla on tavoitteena ihan laventeli.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 30 Touko 2016, 20:39
Kirjoittaja Morrigan
^Joo tää pohja ei todellakaan ole vielä ideaalin vaalee. En nyt viikkoon viitsi tehdä mitään radikaalia suoraväriyritystä, vaan odotan sen ensi viikon kampaajakäynnin ja toivon todella että sillä saisi jo reilusti vaaleammaksi tätä. Tässä on mennyt kyllä sata kertaa enemmän aikaa kuin mitä olisin odottanut. Toki olisi ollut nopeampaa jos olisi räjäyttänyt koko päähän parit värinpoistot, mutta ajattelin lähestyä tilannetta vähän hellemmin ja tätä on vaan raidoitettu sikana monta kertaa. On tää jo sellanen että ihmiset kuvailee minut vaaleahiuksiseksi, mutta kyllä tässä on usko ja hermot koetuksella ja ihan jäätävä identiteettikriisi kun tää on niin luonnollisen värinen.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 22 Kesä 2016, 07:45
Kirjoittaja palekastro
Mulla on Four Seasonsin Silver Mistiä, joka on jätettävä hopeahoitoaine. Se sisältää UV- ja lämpösuojan, joten suosittelen keltaisen taittoon ja "mummotukille". Hinta on kampaamossa alle kympin ja on riittoisa ainakin tälle puolipitkälle paksulle tukalle.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 26 Kesä 2016, 01:14
Kirjoittaja marrriik
Redkenillä on loistava sävy Granny-tukkaan. 08T (T=Titanium) tai 06T. Ebaysta löytyy  :3

Vs: Granny hair

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 14:10
Kirjoittaja marrriik
Wellan Color Touch 8/81 antaa myös hyvin harmahtavan tuloksen. Jos kaipaa vielä tummempaa niin 8/81 + 7/89 sekaisin :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 27 Elo 2016, 22:56
Kirjoittaja Tiahaar
Itselläni oli grannyhair-projekti alkuvuodesta ja kirjoittelin siitä myös blogiini, jos joku haluaa käydä lukemassa:
http://tiahaar.blogspot.fi/2016/01/diy-grannyhair-projekti-hiukset.html ja http://tiahaar.blogspot.fi/2016/05/operaatio-grannyhair-done.html
Ja 'grannyhair' tagin alla olevat postaukset löytyvät täältä:
http://tiahaar.blogspot.fi/search/label/grannyhair

Tässä kuva alku- ja lopputilanteesta (välissä 4kk):
Kuva

Tein loppujen lopuksi 4 värinpoistoa ja käytin kookosöljyä suojaamaan hiuksia. Omat hiukseni kestivät rääkin erittäin hyvin.
Sävyttämiseen käytän pääsääntöisesti ColorMaskin sävyjä: Platinum, Graphite ja Black. Shampoona Fudgen hopeashampoo. Nyt yritän päättää, mitä teen tyvikasvun kanssa. Annanko vaan oman värin kasvaa, käynkö kampaajalla ottamassa raitoja vai vaalennanko tyven kotona kokonaan? Harmaan sävy muuttuu joka pesussa ja on melko työläs ylläpitää, mutta pidän ihan valtavasti näistä harmaista hiuksista.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 29 Elo 2016, 16:36
Kirjoittaja ainokainen
Ai kun ihanat! Jos saat pelkän tyven vaalennettua, niin go for it.

Vs: Granny hair

Lähetetty: 29 Elo 2016, 16:51
Kirjoittaja elly
Todella hienot hiukset! Jos hiukset kestävät vaalennusta ja jaksat ylläpitää väriä noin kauniina, niin kannatan tuota lookia. :)

Vs: Granny hair

Lähetetty: 29 Elo 2016, 23:25
Kirjoittaja Tiahaar
^ ja ^^
Kiitos kovasti. :)
Tuo minua vähän jännittää, että saanko tyven siististi vaaleammaksi. Voi olla, että turvaudun lopulta kampaajan apuun.