Granny hair

Keskustelua hiusväreistä, värjäämistekniikoista, kaikesta asiaan kuuluvasta
Triina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 5448
Liittynyt: 08 Huhti 2006, 20:56

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja Triina »

^Glitz&Glamin Minnalla on blogissaan aika kattavasti juttua grannyn ylläpidosta ja hänellähän oli juuri vähän aikaa sitten laventeliset hiukset. Se kannattaa ainakin käydä lukemassa, jos ei ole ennestään tuttu.
ainokainen

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Hopeashampoot tosiaan kuivattavat hiuksia ihan jäätävästi. Mun kokemuksen mukaan mitä pigmenttisempi shampoo, sen kuivattavampaa se on.

Tee omaa sekoitusta suoraväristä ja shampoosta / hoitiksesta. Toimii ihan varmasti, kun pelkoa överistä ei ole. Eli jos haluat sellaisen ihan selvästi laventelisen lopputuloksen. Osta vaikka Crestolin suoraväriä ja tee omat sekoitukset. Mä oon kokeillut näitä aikanaan paljonkin, kyllä toimii.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^Olen lukenut mutta sielläkin kulmakivenä on tuo fudgen hopeashampoo :-\

Ostin nyt cybershopista tummanlilan suoravärin, mutta mun normishampoo ei ole valkoista, vaan tollasta persikanväristä, aiheuttaakohan se ongelmia?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Missy
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1274
Liittynyt: 12 Loka 2007, 20:16

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja Missy »

Mulla on tällä hetkellä käytössä L'anzan hopeashampoo, joka on pigmenttistä (ei Fudge-tasoa kuitenkaan) eikä kuivata niin pahasti kuin monet muut hopeashampoot. Ei taida kyllä olla silikoniton.
If I could offer you only one tip for the future, sunscreen would be it.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Laitoin eilen saunaan hoitoaine-suoravärisekoituksen, lopputuloksena mun oma värjäämätön tyvi sai ehkä pienen sävyn mutta muuten ei tarttunut mitään ::) Reilun viikon päästä on onneksi taas kampaaja ja saadaan tätä taas vähän vaaleammaksi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ainokainen

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Kantsii ennen värimuhittelua pestä hiukset syväpuhdistavalla shampoolla. Ja sitten sekoittaa se suoraväri johonkin silikonittomaan hoitikseen. Väriä saa olla aika reilusti. Ja mitä pidempi muhitus, en parempi. Pohjan pitää kyllä olla tosi vaalea, jos sulla on tavoitteena ihan laventeli.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Joo tää pohja ei todellakaan ole vielä ideaalin vaalee. En nyt viikkoon viitsi tehdä mitään radikaalia suoraväriyritystä, vaan odotan sen ensi viikon kampaajakäynnin ja toivon todella että sillä saisi jo reilusti vaaleammaksi tätä. Tässä on mennyt kyllä sata kertaa enemmän aikaa kuin mitä olisin odottanut. Toki olisi ollut nopeampaa jos olisi räjäyttänyt koko päähän parit värinpoistot, mutta ajattelin lähestyä tilannetta vähän hellemmin ja tätä on vaan raidoitettu sikana monta kertaa. On tää jo sellanen että ihmiset kuvailee minut vaaleahiuksiseksi, mutta kyllä tässä on usko ja hermot koetuksella ja ihan jäätävä identiteettikriisi kun tää on niin luonnollisen värinen.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
palekastro
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 571
Liittynyt: 15 Marras 2006, 01:37

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja palekastro »

Mulla on Four Seasonsin Silver Mistiä, joka on jätettävä hopeahoitoaine. Se sisältää UV- ja lämpösuojan, joten suosittelen keltaisen taittoon ja "mummotukille". Hinta on kampaamossa alle kympin ja on riittoisa ainakin tälle puolipitkälle paksulle tukalle.
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Redkenillä on loistava sävy Granny-tukkaan. 08T (T=Titanium) tai 06T. Ebaysta löytyy  :3
marrriik
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 234
Liittynyt: 05 Joulu 2006, 13:46

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja marrriik »

Wellan Color Touch 8/81 antaa myös hyvin harmahtavan tuloksen. Jos kaipaa vielä tummempaa niin 8/81 + 7/89 sekaisin :)
Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

Itselläni oli grannyhair-projekti alkuvuodesta ja kirjoittelin siitä myös blogiini, jos joku haluaa käydä lukemassa:
http://tiahaar.blogspot.fi/2016/01/diy-grannyhair-projekti-hiukset.html ja http://tiahaar.blogspot.fi/2016/05/operaatio-grannyhair-done.html
Ja 'grannyhair' tagin alla olevat postaukset löytyvät täältä:
http://tiahaar.blogspot.fi/search/label/grannyhair

Tässä kuva alku- ja lopputilanteesta (välissä 4kk):
Kuva

Tein loppujen lopuksi 4 värinpoistoa ja käytin kookosöljyä suojaamaan hiuksia. Omat hiukseni kestivät rääkin erittäin hyvin.
Sävyttämiseen käytän pääsääntöisesti ColorMaskin sävyjä: Platinum, Graphite ja Black. Shampoona Fudgen hopeashampoo. Nyt yritän päättää, mitä teen tyvikasvun kanssa. Annanko vaan oman värin kasvaa, käynkö kampaajalla ottamassa raitoja vai vaalennanko tyven kotona kokonaan? Harmaan sävy muuttuu joka pesussa ja on melko työläs ylläpitää, mutta pidän ihan valtavasti näistä harmaista hiuksista.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
ainokainen

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Ai kun ihanat! Jos saat pelkän tyven vaalennettua, niin go for it.
elly
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1097
Liittynyt: 20 Helmi 2012, 21:43

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja elly »

Todella hienot hiukset! Jos hiukset kestävät vaalennusta ja jaksat ylläpitää väriä noin kauniina, niin kannatan tuota lookia. :)
Tiahaar
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 423
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 20:57

Vs: Granny hair

Viesti Kirjoittaja Tiahaar »

^ ja ^^
Kiitos kovasti. :)
Tuo minua vähän jännittää, että saanko tyven siististi vaaleammaksi. Voi olla, että turvaudun lopulta kampaajan apuun.
- What did you dream about?
- Lollipops and candycanes.
http://tiahaar.blogspot.com
Vastaa Viestiin