Sivu 1/1

Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 13 Huhti 2015, 23:43
Kirjoittaja bubbs
http://www.voice.fi/muotijakauneus/ylis ... at/5/73039

Kuulostaa lähes liian hyvältä ollakseen totta! Onko juureksilla jo kokemuksia, tai jotakin salatietoa aiheesta?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Huhti 2015, 09:59
Kirjoittaja Mimi
Ainakin parturi-kampaajien kesken kuhina aineesta on kova. Kuvat tuloksista on ällistyttävät mutta kukaan ei tunnu tietävän mikä on vaikuttava aine ja miten se toimii. Myöskin käsittelyn kesto on arvoitus ja että selviääkö ilman kotihoitotuotteita. Seuraan tätä yhdellä sivustolla tiiviisti ja haluan tietää mihin tämä perustuu vaikka omaan päähä  ei ole tarvis laittaa  :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Huhti 2015, 11:34
Kirjoittaja Manna
Mun kampaajani tekee näitä käsittelyjä ja mulle tehdään varmaankin ko. käsittely seuraavalla kampaajakäynnillä kesäkuussa. Voin sitten kommentoida sekä ottaa ennen ja jälkeen kuvat :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Huhti 2015, 12:07
Kirjoittaja Morrigan
Odottelinkin jo että koska tästä aiheesta avataan keskustelu. Olen itse vähän seuranut aihetta ulkomaalaisten sivujen kautta, mutta yllätyin kun kampaajani viime käynnillä mainitsi että tämä tulee Suomeen. Kampaajani oli tästä aika innoissaan, tosin samalla oli maltillisen skeptinen ja sanoi ettei usko ennen kuin itse pääsee kokeilemaan. Jos hän sen toimivaksi toteaa niin varmaankin keksitään jotain radikaalia sitten omallekin hiuksistolle.

Itseäni tässä oikeastaan kiinnostaa että miten se toimii. Ei siis riitä selitykseksi että korjaa rikkisiltoja, vaan haluaisin ihan oikeasti tietää mitä siinä kemiallisesti tapahtuu että rikkisillat korjaantuisi ???

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Huhti 2015, 18:00
Kirjoittaja Trillian
Mä varasin ajan ensi viikolle kampaajalleni, ja tilasin samalla myös Olaplex-käsittelyn. Tulen kertomaan kokemuksia sen jälkeen. :) Todella lupaavaltahan tuo kuulostaa, olisipa edes puoleksi kaikkien hehkutusten arvoinen juttu.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 18 Huhti 2015, 18:44
Kirjoittaja Eleven
Onkohan tällä mitään tekemistä Niophlexin kanssa? http://www.idhair.fi/niophlex/

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 09:24
Kirjoittaja elly
Mistä löytäisi tietoa mihin tämä hoito perustuu? Olisin kiinnostunut kokeilemaan, mutta mulle jäi epäselväksi aiheuttaako tämä pysyviä muutoksia hiuksiin (vrt kestoväri) vai onko kyseessä siis pelkästään hoito, jonka vaikutus kestää hetken.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 10:37
Kirjoittaja Eleven
Elly QHairin sivuilla oli jotain infoa suomeksi, Olaplexin omilta sivuilta löytyy enkuksi. Ei tässä kauheasti sitä kemiaa meille taviksille avata, mutta Olaplexin sivuilla lukee: "Everyone wants to know if Olaplex builds up in your hair making it difficult to co lor or lighten after several uses. The quick answer is that the hair just keeps getting better."

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 12:03
Kirjoittaja Monty
Eleven kirjoitti: Onkohan tällä mitään tekemistä Niophlexin kanssa? http://www.idhair.fi/niophlex/
Onkohan tämä vaan joku eri "brändi" samalle kamalle, same same but different?
Vähänniikuin geneeriset substituuttilääkkeet  ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 13:13
Kirjoittaja keesha
elly kirjoitti: Mistä löytäisi tietoa mihin tämä hoito perustuu? Olisin kiinnostunut kokeilemaan, mutta mulle jäi epäselväksi aiheuttaako tämä pysyviä muutoksia hiuksiin (vrt kestoväri) vai onko kyseessä siis pelkästään hoito, jonka vaikutus kestää hetken.
KC:n sivuilla on lisää tietoa Olaplex-käsittelystä. http://www.kcprofessional.fi/olaplex.html

Mä käsitän ton niin, että se voidaan tehdä myös ilman mitään värikäsittelyä hiuksiin. "Olaplex-hoito voidaan tehdä myös kokonaan erillisenä tehohoitopalveluna." Mutta eipä tuossa oikein avata mihin tuo hoito perustuu, muuten kuin väitetään sen estävän rikkisiltojen katkeamista värjäyksen yms. aikana ja korjaavan jo muuttuneita rikkisiltoja takaisin ennalleen. Sehän siis tarkoittaisi, että Olaplex olisi myöskin jonkinlainen kemiallinen käsittely hiuksille. Ja siihenhän nuo kaksi eri työvaihetta viittaavatkin. Kiinnostaisi kokeilla, mutta olen aika skeptinen tuon toimivuudesta jo vaurioituneisiin hiuksiin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 13:40
Kirjoittaja kaarina
Monty kirjoitti:
Eleven kirjoitti: Onkohan tällä mitään tekemistä Niophlexin kanssa? http://www.idhair.fi/niophlex/
Onkohan tämä vaan joku eri "brändi" samalle kamalle, same same but different?
Vähänniikuin geneeriset substituuttilääkkeet  ;D
Mulle tuli mieleen, että tuo Niophlex voisi olla jokin "halpakopio" - se tavallaan hakee vähän samantyyppistä ilmettä ja nimeä, mutta ei lupaa juuri mitään, jos vertaa Olaplexiin: "Riisistä uutettavat fytokeramidit luovat hiuksen pintaan suojaavan kalvon." (Lainaus Elevenin linkistä.)

Itseäni kyllä kiinnostaa Olaplex, nimenomaan erillisenä hoitona, mutta olisi kiva tietää, kauan sen vaikutukset kestävät ja mitä se käytännössä tekee. Suoristaako laineikasta tukkaa? Lätistääkö? Pidän mieluummin vähän karheat latvat, kuin otan silkkisen sileän lirun... Mutta toisaalta, tukkani on hento ja katkeileva, joten katkeiluun ainakin toivoisin jotain apua.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 16:40
Kirjoittaja evergreen
Täällä on selitetty tosi yksinkertaisesti, miten Olaplex oletettavasti toimii, jos toimii. (Blogiteksti toki, eipä juuri sen enempää voi löytääkään, mutta sentään jonkun luonnontieteiden alalla olevan.)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 17:17
Kirjoittaja Eleven
Taidan varata ajan pelkkään Olaplex-käsittelyyn. Voin sit kertoa kokemuksia ja ottaa vaikka kuvia ennen ja jälkeen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 17:53
Kirjoittaja tipson
Ainesosalistaa tutkimalla en kyllä osaa yhtään sanoa, mikä tuolla niitä rikkisiltoja korjaa :D mutta enpä kyllä ole kummoinen INCI-tulkitsija. Ihan mahtava juttu, jos todella toimii niin, kuten lupaa ja jos on pitkäaikainen vaikutus. Itse odottelen vielä kokemuksia ja juurikin niitä raportteja, että kestääkö vaikutus. Sitten harkitsen kokeilua :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 18:10
Kirjoittaja Elsis
Kuulin tästä käsittelystä tänään ensikertaa ja on ilo huomata, että en ole ainoa utelias  :ts

Mua kiinnostaa myös eniten tuo käsittelyn pysyvyys ja Olaplexin sivuilta bongasin tämän tekstin: "Even if you completely stop using Olaplex, the protection that Olaplex offered is permanent." Tiedä sitten mitä todellisuus on, laimeneeko vaikutus tms. ajan myötä. Lisäksi olisi kiva tietää, vaikuttaako käsittely jotenkin luonnonkiharaan hiukseen, suoristavasti tai kihartavasti.

Onko kenelläkään tietoa siitä, mitä pelkkä Olaplex ns. tehohoitona maksaa? Itsehän ehdin jo eBayn valikoimaa tutkimaan ja löysin tämän: http://www.ebay.com/itm/OLAPLEX-TRAVELI ... 3f4844847f
Olaplexin sivujen mukaan yhteen käsittelyyn menee n. 15ml ainetta, eli tuolla kitillä saisi aikaan noin kuusi käsittelyä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 18:28
Kirjoittaja evergreen
^^ Olaplexin vaikuttava ainesosa on bis-aminopropyl diglycol dimaleate. Toimi se sitten käytännössä tai ei, niin tuon siinä on tarkoitus toimia. Tuossa mun yllä linkkaamassani tekstissä selostetaan idea pääpiirteissään.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 18:48
Kirjoittaja Memmuuh
Aion varmasti kokeilla jossain vaiheessa, kunhan se rantautuu tännekin. Joku kampaamo sitä kai täällä Kuopiossakin jo tekee, mutta esim. hinnastossa ei vielä ollut mainintaa ja muutenkin ehkä odotan, että useammat sitä kokeilee ensin.

Mun hiukset on tosi ongelmalliset. Ne on hennot ja hauraat eikä esim. kasva bsl-pituutta pidemmiksi kun alkavat hoidosta huolimatta lahota latvasta. Ne on myös hieman luonnonkiharat, pörröiset ja itsepäiset. niitä on oikeasti pakko käsitellä raudalla (kihartaa tai suoristaa), jotta näyttävät hyvältä, vaikka se nyt ei ainakaan tee hyvää niille. Hoitoaine tekee niistä joko ihan luirut tai sitten ne jää hampuksi, yleensä vähän molempia. ::) Sitten täytyy saada reilusti enenmmän rakennetta osaan hiuksista ja osaan läträtä jotain siloittavaa. Vaikka mun hiukset on lyhyet niin ovat osasta kohtaa aika huonossa kunnossa värikäsittelyiden takia ja olisi kiva saada vähän kasvatettua.

Mä siis mielummin ottaisin ihan vaan sen lirun ja tosiaan kun käytän paljon suoristusrautaa ja fööniä myös, niin ei varmaan olisi yhtään pahitteeksi tuollainen käsittely pelkkänä hoitona.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 19:22
Kirjoittaja bubbs
Siskoni kaivoi jonkun helsinkiläiskampaamon hinnastosta Olaplexin maksavan värin yhteydessä 25 euroa, mutta pelkän käsittelyn hintaa ei löytynyt. Muakin kiinnostaisi ensisijaisesti se erillinen, kun ei ole mitään halua värjätä tukkaa nyt. Googlaamalla en kuitenkaan saanut selville kotikaupungissani näitä vielä tehtävän. Odottaessa, että tännekin rantautuu, janoan kovasti kuulla kokemuksianne. :) Joka tapauksessa, jos käsittely värjäyksen yhteydessä on noinkin huokea, tuskin erillinenkään on niin paha hinnaltaan kuin aluksi pelkäsin.

Mulla on samantyyppistä ongelmaa kuin Memmuuhilla, bsl-mitan jälkeen latvat vain katkeilevat pois, kokonaisuus on pörröinen ja hankala. Oon yrittänyt vähentää lämpökäsittelyä hiusta säästääkseni, mutta kyllä ne sitä lämpökäsittelyä tarvisivat näyttääkseen hyvältä. Ei mikään kotihoito tunnu tätä kunnostavan, joten tarttunen aika innokkaasti kaikkiin mahdollisiin oljenkorsiin, jos nyt eivät täysin huuhaaksi osoittaudu.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 19:44
Kirjoittaja Louna
Itse löysin pikaisella googlauksella lähikaupungeista heti yhden kampaamon, joka tuota käsittekyä tekee, ja hinnaksi oli mainittu 30-50e hiusten pituudesta ja paksuudesta riippuen (pelkkä käsittely siis). Muun käsittelyn yhteydessä parin kympin luokkaa. Tekisi mieli kokeilla!

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 20:02
Kirjoittaja tipson
Onkohan sen kotihoitoon tarkoitetun Olaplexin inciä missään? Onkohan edes lähellekään samaa kamaa? Sen hinta on noin 30 €. Mietin kyllä, että seuraavan kerran kun olisi aika leikata hiuksia, niin voisikin ottaa tämän hoitokäsittelyn  :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 20:30
Kirjoittaja bubbs
Aaaaaaaa, munkin kaupungissa tehdään! Ehkä pakko varata aika toukokuun alkuun, kun tulee rahaa.

Houkuttaa ihan hulluna ajatus siitä, että loppukesästä tukka voisi huidella jo lähellä midbackia, jos katkeilu vähenisi radikaalisti.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 20:34
Kirjoittaja evergreen
^^ Kotona käytettävän No.3 Hair Perfectorin incin on täällä alimpana.

Edit. Kopsaan incit näkösaasteeksi tännekin:

No.1 Bond Multiplier

Water (Aqua), Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate.

No.2 Bond Perfector

525 ml
Water (Aqua), Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate, Propylene Glycol, Cetearyl Alcohol,
Behentrimonium Methosulfate, Cetyl Alcohol, Phenoxyethanol, Glycerin, Hydroxyethyl
Ethylcellulose, Stearamidopropyl Dimethylamine, Quaternium-91, Sodium Benzoate,
Cetrimonium Methosulfate, Cetrimonium Chloride, Fragrance (Parfum), Polyquaternium-37,
Tetrasodium EDTA, Butylphenyl Methylpropional, Etidronic Acid, Ascorbic Acid, Phytantriol,
Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Tocopheryl Acetate, Aloe Barbadensis Leaf Juice,
Panthenol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Citric Acid, Potassium Sorbate.

100 ml
Water (Aqua), Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate, Propylene Glycol, Cetearyl Alcohol,
Hydrolyzed Soy Protein, Ascorbic Acid (Vitamin C), Tocopheryl Acetate (Vitamin E), Retinyl
Palmitate (Vitamin A), Aloe Barbadensis Leaf Juice, Phytantriol, Panthenol, Simmondsia
Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Hydrolyzed Wheat Protein, Wheat Amino Acids, Behentrimonium
Methosulfate, Cetyl Alcohol, Glycerin, Stearamidopropyl Dimethylamine, Hydroxyethyl
Ethylcellulose, Quaternium-91, Cetrimonium Methosulfate, Cetrimonium Chloride, Fragrance
(Parfum), Polyquaternium-37, Tetrasodium EDTA, Magnesium Nitrate, Butylphenyl
Methylpropional, Methylchloroisothiazolinone, Magnesium Chloride, Methylisothiazolinone,
Etidronic Acid, Potassium Sorbate, Phenoxyethanol, Citric Acid, Disodium EDTA, Sodium
Benzoate, Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil.

No.3 Hair Perfector

Water (Aqua), Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate, Propylene Glycol, Cetearyl Alcohol,
Behentrimonium Methosulfate, Cetyl Alcohol, Phenoxyethanol, Glycerin, Hydroxyethyl
Ethylcellulose, Stearamidopropyl Dimethylamine, Quaternium-91, Sodium Benzoate,
Cetrimonium Methosulfate, Cetrimonium Chloride, Fragrance (Parfum), Polyquaternium-37,
Tetrasodium EDTA, Butylphenyl Methylpropional, Etidronic Acid, Ascorbic Acid, Phytantriol,
Prunus Amygdalus Dulcis (Sweet Almond) Oil, Tocopheryl Acetate, Aloe Barbadensis Leaf Juice,
Panthenol, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Seed Oil, Citric Acid, Potassium Sorbate.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 23:09
Kirjoittaja Eleven
QHairin sivuilla (helsinkiläiskampaamo) on Olaplex-käsittelyn hinnat sekä värin yhteydessä että erikseen eripituisille hiuksille. Hintahaitari 15-95 €.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2015, 23:19
Kirjoittaja miolla
Googlasin minäkin eilen ja Helsingissä m.m. Folk hair tekee myös jo Olapex-käsittelyjä. Pelkkänä tehohoitona 40-80€, värin yhteydessä oli joko kiinteät hinnat tai alkaen ( en jaksa tarkistaa) 25-35€.

Googlen perusteella sain selville myös ettei tuota vielä saa mistään tilattua kotikäyttöön (vrt. Elumen Saksasta). Suomi24 mukaan tuo tänne linkattu eBayn travel kitti olisi feikkiä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Huhti 2015, 10:53
Kirjoittaja Horros
Hmm, no ei tuo mahdoton hinta ole! Voisin kokeillakin, jos paikkakunnaltani löytyy. Hiukseni ovat myös vahvasti luonnonkiharat, joten hoidon vaikutus siihenkin näkyisi sitten.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Huhti 2015, 11:41
Kirjoittaja Elsis
miolla kirjoitti:
Googlen perusteella sain selville myös ettei tuota vielä saa mistään tilattua kotikäyttöön (vrt. Elumen Saksasta). Suomi24 mukaan tuo tänne linkattu eBayn travel kitti olisi feikkiä.
Sen verran tarkennettakoon, että eihän tuolla Suomi24:ssä sitä eBayn settiä mitenkään varmasti feikiksi todettu, ainoastaan epäilys oli herännyt sen jälkeen kun latvat olivat kotivaalennuksen jäljiltä purkkamaiset... :) Löysin googlettelemalla muutamankin reviewn, joissa aineet oli tilattu eBaysta ja tulos oli ollut hyvä (esim. http://relaxedhairhealth.blogspot.fi/20 ... ystem.html).

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Huhti 2015, 19:47
Kirjoittaja kaarina
Uskaltaakohan tämän käsittelyn ottaa ihan missä tahansa "maaseutupuljussa", vai pitäisiköhän ekalla kerralla suosiolla matkustaa tuonne QHairiin..? Voiko tämän jotenkin sössiä? Harkitsen siis ihan pelkkää hoitokäsittelyä. Harmittaisi maksaa turhasta, vaikka tukka ei pilalle menisikään. Täyteen hintaan en myöskään oikein haluaisi olla se paikan (vasta) kolmas koekaniini, jos on mitään vaaraa, että tämän voi tehdä myös huonosti.  :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Huhti 2015, 11:01
Kirjoittaja nukka
Houkuttaisi niiiin kovasti tilata aika olaplex käsittelyyn, samalla voisi tehdä värillekin jotain. Mua kans kiinnostaisi, että kuinka pysyvä tuo käsittely on,

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Huhti 2015, 13:38
Kirjoittaja bubbs
Jos joku on yhtä tumpelo kuin minä Olaplex-kampaamoja etsiessään, täällä kattava lista: http://www.kcprofessional.fi/olaplex-kampaamot . Googletettuna "kaupungin nimi + olaplex" ei tuottanut läheskään yhtä hyvää tulosta ;D

Kysyin hinnastoa 3 eri kampaamosta ja täällä pöndekaupungissa linjaus tuntuu olevan pelkälle hoitokäsittelylle 40-70 euroa, hiusten pituuden ja paksuuden mukaan.

Varasin itselleni ajan parin viikon päähän, leikkaus+ola. Leikkauksen yhteydessä hinta oli 20-35 euroa. Ajattelin, että kun tuo Olaplex-hinta tuossa puolittuu, saan edullisen leikkauksen oheen, ja sitten kun on hyvin leikattu (toivottavasti..) ja hyväkuntoinen tukka niin kelpaa taas kasvatella!

(Olisin varannut ajan jo lähemmäs, mutta nyrhin juuri otsikseni tosi tyngäksi. Pakko kasvattaa sitä pari viikkoa että voi taas leikata :D )

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 10:41
Kirjoittaja ZEN
^Otatko meille uteliaille ennen - jälkeen kuvat? ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Huhti 2015, 23:15
Kirjoittaja bubbs
^Yritänpä muistaa ottaa!

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 02 Touko 2015, 16:59
Kirjoittaja bast
Tekisiköhän se pelkkä kotihoito mitään jos ei ole tehty tuota käsittelyä ensin?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 09 Touko 2015, 23:56
Kirjoittaja Amy
Mulle tehtiin tuo hoito muutama viikko sitten värjäyksen yhteydessä. Mun kampaaja sanoi ihan suoraan, että kotihoitotuotteissa ei olisi juurikaan tehoja vaan siinä kampaamossa tehtävässä hoidossa saa sen reaktion toimimaan, mikä siellä kuuluu tapahtua. Olin siis kiinnostunut ostamaan niitä tuotteita mutta tuttu kampaaja sanoi ihan rehdisti, että se idea on enemmän siinä itse käsittelyssä.  :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Touko 2015, 12:46
Kirjoittaja kaarina
^ Olis kiva kuulla kokemuksia! Tuntuiko hoidosta olevan silminnähtävää hyötyä?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Touko 2015, 16:15
Kirjoittaja Trillian
Mulle tehtiin Olaplex-käsittely kaksi kertaa viikon sisään. Halusin kokeilla vaaleampaa väriä, aiemmin en ole uskaltanut kun olen pelännyt, että luonnonkiharat säikähtäisi vaalennuskäsittelyä. Ekan käynnin jälkeen lopputulos oli ihonsävyyn liian punertava, joten varasin samalla viikolle uuden ajan ja taikurikampaajani laittoi jonkun helmiäisvärin sekä paljon raitoja. Lopputulos on kiva, ja Olaplexin ansiosta hiukset ei kärsineet yhtään. Ei yhden yhtä räjähtänyttä yksilöä, ja kiharatkin vaan villiintyivät käsittelystä. Gotta love it.&nbsp; <3&nbsp; Ajattelin käydä ennen kesää vielä yhden kerran ottamassa vielä lisää raitoja (iski ahneus&nbsp; :D ) ja Olaplexittämässä tukan kertaalleen.

Mun tukassa se kotihoitoaine tuntuu kyllä erityisen kivalta, olen laittanut yöksi muhimaan ja aamulla pestessä tukka on aivan silkkinen ja pesun jälkeen vetää voimakkaasti kikkuralle. Olen siis tehnyt yömuhittelun jälkeen CO-pesun, ja laittanut vielä noin vartiksi rakennepaikkaavaa ja kosteuttavaa hoitoainetta vaikuttamaan, ja pesutulos on ollut erittäin ihana!

Puoliso kävi myös pelkässä Olaplex-hoidossa, hänellä on superpaksu, persuksiin asti ylettyvä tukka ja Olaplexin jäljiltä latvat ja päälaen "sädekehämäiset" päällyshiukset on paljon paremmassa kunnossa. Pelkkä Olaplex maksoi hänelle 90 euroa, mikä kuulostaa mun mielestä melko suolaiselta, en tiedä onko siinä sitten jotain paksujen hiusten lisää tms.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Touko 2015, 19:02
Kirjoittaja Amy
anannas kirjoitti: ^ Olis kiva kuulla kokemuksia! Tuntuiko hoidosta olevan silminnähtävää hyötyä?
Juuh, en eilen ehtinyt pidemmin kirjoittamaan. Mutta mulle tosiaan tehtiin käsittely värjäyksen yhteydessä niin, että se Olaplex oli siellä väriin sekoitettuna. Siinä mielessä en ehkä kuulu käsittelyn parhaimpaan kohderyhmään, koska mulla on aina sileät hiukset, siitäkin huolimatta että tällä hetkellä päänahka on huonossa kunnossa ja hiukset aiempaa elottomammat.

Huomasin kuitenkin kuivauksen jälkeen, että hiukset oli pehmeämmät ja ihanan tuntuiset. Mitään hätkähdyttävää eroa ei ollut mutta käsissä tuntuivat paremmilta. Kampaaja sanoi, että muutamien pesujen jälkeen näkee, millaisen vaikutuksen saa kenenkin hiuksiin, ja pakko myöntää että mun hiukset on näyttäneet ja tuntuneet paremmilta pesujen jälkeen. Ei takutu yhtä paljoa (vaikka kunto on huono tällä hetkellä eikä kaksihaaraiset käsittelyssä tietenkään hävinneet). Mun mielestä mulla se hyöty tuli parhaiten vasta parin pesun jälkeen näkyviin, hiukset on napakammat ja pehmeämmät. Kohtuullisen hyväkuntoisessa hiuksessa en usko saavan mitään näkyviä hyötyjä ja kampaamon tytöt kertoivatkin saaneensa parhaat tulokset äärimmäisen huonokuntoisiin ja pörröttäviin hiuksiin, joita on paljon esim. vaalennettu tai sitten permanettia /muuta käsittelyä taustalla.

Aion itse varmasti satunnaisesti pyytää tuon värin sekaan mutta en ole ehkä valmis sijoittamaan pelkkään Olaplex-käsittelyyn näillä tiedoilla.

Ja kotihoitotuotteista tosiaan sanoivat, etteivät ne saa aikaan sitä kemiallista(?) reaktiota, jonka itse käsittelyssä tapahtuu mutta ne on tarkoitettu hoidon jälkeiseen ylläpitoon. Varmasti niissäkin sitten silottavaa vaikutusta on, mutta onko se tehty niissä esim. silikonien avulla, sitä en tiedä.

Yhteenvetona kuitenkin sanoisin, että suosittelen tuota käsittelyä jos kokee hiusten olevan muussa kunnossa kuin parhaimmillaan. Jos ei ole hiushuolia niin en usko tuosta saatavan mitään irti. Omat hiukseni on puoleen selkään ja vuosia tummanruskeiksi värjätyt, pääasiassa latvoista kuivat mutta kuitenkin aina suorat ja sileät. Hiukset on myös asettuneet käsittelyn jälkeen paremmin muotoillessa, mikä oli suuri ongelma ennen käsittelyä.&nbsp; :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 13 Touko 2015, 13:55
Kirjoittaja kaarina
Onko kellään kokemuksia permanentista + olaplexistä, joko permiksen yhteydessä käytettynä tai permiksen jälkeisestä tehohoidosta?
En juurikaan ole itse innostunut värjäilystä (vaikka hiukseni tällä hetkellä ovatkin kevyesti vaalennetut), mutta kiharat kiinnostaisivat. Minun hiuslaadullani permis kuitenkin yleensä saa aikaan sellaista liian "pehmeää" jälkeä, ja pohdin, josko olaplex pitäisi tukan jäntevänä permiksestä huolimatta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Touko 2015, 20:04
Kirjoittaja Arnella
Tämä on kyllä tosi kiinnostava juttu, kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. :) Värjään/vaalennan käytännössä aina itse markettiväreillä, mutta nyt voisin kyllä harkita jotain Olaplex kampaamoa seuraavaksi. Mitä vähän selailin ennen/jälkeen kuvia niin aika vakuuttavalta näyttää etenkin just vaalennettujen hiusten kanssa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 17 Touko 2015, 18:57
Kirjoittaja bubbs
Noniin, käsittely on tehty. Kampaaja otti ennen ja jälkeen -kuvat, linkkaan ne tänne, jahka hän ne julkaisee.

Mulla on omaväriprojekti meneillään, ja hiuksista ehkä 2/3 on kelpokuntoista luomua, mutta hiustyyppi on karhea ja pörrööntyvä. Käsitellyssä osassa on useita vaalennuskäsittelyjä, ja se on paikoin hyvinkin kuivaa ja murenevaa, pahimmat toki leikattiin pois.

Luomuosassa ero ei ole häikäisevä - hius on kyllä kiiltävämpi ja ikäänkuin hyväkäytöksisempi, ei pyri takkuuntumaan niin kauheasti (tupeeraukset tyvessä eivät myöskään pysyneet, mikä on mun karheassa tukassani aivan ennenkuulumatonta) mutta ero ei ole niin suuri. Heikkokuntoiset latvat sen sijaan muuttuivat aivan kuin eri hiuksiksi, ne tuntuvat tosi jänteviltä, hius tuntuu samalta koko matkan ylhäältä alas. Leikatut n. 5cm tietysti vaikuttavat latvan tuntuun paljon myös, mutta kaikki normaali hapsutus ja rähjäisyys on tiessään. Tukka tuntuu nyt kauttaaltaan tosi hyväkuntoiselta, tästä on nyt hyvä lähteä kasvattelemaan vähän pituutta.

Mun käyttämässäni kampaamossa hintaa tuli leikkauksen yhteydessä +25e, kokonaisuudessaan 52 euron paketti. Pelkkä Olaplex olisi varmaan maksanut jotain samansuuntaista.

Suosittelisin siis kaikille niille, joilla tukka on kärsinyt käsittelyistä tai on muuten huonokuntoinen. Hyväkuntoiseen hiukseen ei tee ihmeitä, se tietysti olisi vähän epärealistista odottaakin. Jos jossain kohtaa päädyn laittamaan raitoja tms, aion ihan täysin varmasti tehdä sen olaplex-höysteellä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 17 Touko 2015, 21:50
Kirjoittaja miolla
^ Millä paikkakunnalla vaikutat kun hinta kuulostaa niin sopivan huokealta?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 17 Touko 2015, 22:44
Kirjoittaja bubbs
^Porissa. Yllätyin kyllä hinnan huokeudesta. Tiedustellessani hintoja joka paikassa tuntui olevan 40-70e pelkkä hoitokäsittely. Siinä kampaamossa, missä kävin, sain Olaplexille tällaisen hinnaston: "Värjäyksen yhteydessä 15-30e, vaalennuksen yhteydessä&nbsp; 20-30e, tehohoito 40-70e, leikkauksen yhteydessä 20-35e"

Olin ihan varma, että mun hintani ovat noita ylimpiä hintoja, kun kampaajille jo olkapäämittainen tukka tuntuu olevan hintaluokkaa pitkä, ja mun tuolloin vielä bsl-mittainen tukkani on vielä kohtuullisen paksu, ja leikkauksineen hommaan meni pitkästi kolmatta tuntia aikaakin. Ehkä sain jotain reppanahyvitystä hintaan, kun puhuin niin paljon siellä istuessani siitä, miten vaikea ammatissani on tulla rahallisesti toimeen ja kun kaikki keikkaliputkin on niin kalliita ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Touko 2015, 19:37
Kirjoittaja Arnella
En sitten malttanut pähkäillä pidempään vaan kävin tänään kampaajalla Helsingissä. Siellä leikattiin latvat, vaalennettiin juurikasvu ja sävytettiin koko tukka ja siinä samalla tehtiin myös Olaplex käsittely. Todella sileän ja vahvan tuntuiset hiukset tuli kauttaaltaan ja väristä tosi kiiltävä. Missään kovin huonossa kunnossa hiukset eivät olleet alkujaan ja kuivimmat latvat muutenkin tasoitettiin pois, joten sikäli vaikea arvioida Oleplexin osuutta lopputulemassa, mutta ensituntumalta vaikuttaisi kyllä hyvältä. Ostin myös sen kotikäyttöön tarkoitetun hoidon ja jännä nyt seurailla, että pysyykö latvat paremmassa kuosissa ja saisko siististi vähän lisää pituutta. Hävitin jo kuitin, joten en ole ihan varma mikä oli Olaplexin osuus hinnasta, mutta veikkaisin n. 30€ ja hiukset siis jotain olkapää-bsl välillä tällä hetkellä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Touko 2015, 19:16
Kirjoittaja miolla
Okei, no Poriin on Helsingistä pikkasen liian pitkä matka huokeampihintaisen Olaplex-hoidon vuoksi&nbsp; ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Touko 2015, 21:04
Kirjoittaja Kristiina
Ehkä sain jotain reppanahyvitystä hintaan, kun puhuin niin paljon siellä istuessani siitä, miten vaikea ammatissani on tulla rahallisesti toimeen ja kun kaikki keikkaliputkin on niin kalliita Virnist&auml;&auml;
Hahhah ;D.

Aika oudon kuuloista, että kampaaja on sanonut, että Olaplex-käsittely ei vaikuta hiuksessa (ei tapahdu sitä kemiallista reaktiota), jos sitä ei tehdä sen käsittelyn yhteydessä (värjäys yms.)? Olin ajatellut, että kotihoitotuotteet on ihan samaa tavaraa, kuin ne kampaajan Olaplex-aineet, tai ainakin vaikuttaisivat korjaavasti.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Touko 2015, 21:15
Kirjoittaja Eleven
Kristiina kirjoitti: Aika oudon kuuloista, että kampaaja on sanonut, että Olaplex-käsittely ei vaikuta hiuksessa (ei tapahdu sitä kemiallista reaktiota), jos sitä ei tehdä sen käsittelyn yhteydessä (värjäys yms.)? Olin ajatellut, että kotihoitotuotteet on ihan samaa tavaraa, kuin ne kampaajan Olaplex-aineet, tai ainakin vaikuttaisivat korjaavasti.
Kristiina, viittaat varmaan tähän:
Amy kirjoitti: Ja kotihoitotuotteista tosiaan sanoivat, etteivät ne saa aikaan sitä kemiallista(?) reaktiota, jonka itse käsittelyssä tapahtuu mutta ne on tarkoitettu hoidon jälkeiseen ylläpitoon. Varmasti niissäkin sitten silottavaa vaikutusta on, mutta onko se tehty niissä esim. silikonien avulla, sitä en tiedä.
Käsitin sen itse niin, että kotikäyttöön ei myydä niitä varsinaisia Olaplex-aineita, joita kampaajat käyttävät (tehtiin hoito sitten ilman värjäystä tai värjäyksen kanssa), vaan tällä kotihoitotuotteella tarkoitettiin sitä hoidon jälkeen käytettävää hoitoainetta, jonka voi ostaa käsittelyn jälkeen kotiin ylläpitämään lopputulosta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Touko 2015, 22:22
Kirjoittaja bubbs
Mun kampaajani sanoi, että hän ei ottanut edes myyntiin niitä kotihoitoaineita, kun piti niitä kohtuuttoman kalliina tehokkuuteen nähden.

Tämän oleplaxauksen jäljiltä mun tukka on eittämättä paremman näköinen käsittelemättömänä, mutta käsittely on mennyt vaikeammaksi. Kihara ei tahdo pysyä, kun tukka ei ole enää karhea. Pitää vähän opetella uusiksi tämän käsittely nyt.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 22 Touko 2015, 01:00
Kirjoittaja miolla
Mä menin nyt tilaamaan sellaisen travel kitin eBay:sta. Toivotaan, että on ihan aitoa tavaraa.

Mietin ja puntaroin melko kauan sitä, että antaisin kerrankin tukeni suomalaiselle liiketoiminnalle menemällä kampaajalle, mutta ei himskatti - en tällaisena vannoutunena DYI-ihmisenä vaan suostu maksamaan niitä katteita.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Touko 2015, 18:24
Kirjoittaja Kristiina
^Totta. Kerro sitten kokemuksia, miten vaikutti vai vaikuttiko mitenkään.&nbsp; :P

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 31 Touko 2015, 11:19
Kirjoittaja Arnella
Testasin eilen ekaa kertaa sitä kampaajalta ostamaani kotihoitoa. Muhittelin noin puolen tunnin ajan ja seassa oli myös KC color mask platinumia. Tuli kyllä ihan todella upea kiilto ja hiukset tuntuu todella vahvoilta ja sileiltä, toisaalta sellaisethan ne on olleet tuon parin viikon takaisen Olaplex käsittelyn jälkeen. Ehkä tuon muhittelun vaikutuksen huomasi kuitenkin siinä, että hiukset kuivuivat ilman fööniä tosi siististi (yleensä jää epämääräistä pörröä sinne tänne) ja oikeastaan näyttää nyt vähän siltä kuin ne olisi kevyesti suoristettu.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 31 Touko 2015, 17:11
Kirjoittaja ainokainen
Mulle tehtiin Olaplex männä viikolla värjäyksen yhteydessä. Ihan ensin hiukset tuntuivat aivan tautisen pehmeiltä, jopa sellaisilta lasten "silkohapset" hiuksilta, mikä oli dramaattinen ero mun puhkiblondattuun ja katkeilevaan kuontaloon.

Nyt olen pessyt hiukset kaksi kertaa käsittelyn jälkeen, ja olen edelleen vakuuttunut.&nbsp; Hiukset tuntuvat tosi liukkailta, sileiltä, ja suoremmilta kuin ennen. Aamuisin tyynyliinalla ei ole enää kasaa murentuneita ja katkeilleita hiuksia.

Nyt mua askarruttaa, miten pitkään tämä vaikutus jatkuu, vai onko peräti pysyvä. En melkein edes uskalla pestä hiuksia, kun pelkään, että Olaplexin vaikutus peseytyy pois.
Miten teillä muilla, jotka olette jo aiemmin ottaneet tämän käsittelyn, onko vaikutus pysynyt hyvänä pesukerrasta toiseen?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 21:08
Kirjoittaja DiiDii
Kiinnostaisi tosiaan kuulla niiden kokemuksia joiden käsittelystä on jo vähän aikaa. Itse varasin ajan käsittelyyn ensi viikolle. Hiukset on pääosin hyvässä kunnossa, päällihiuksissa on jonkun verran kuivuutta johon toivon olaplexin toimivan ettei tarttis leikata kun kasvatus projekti menossa. Lisäksi toivon hiuksiin sitä sileyttä ja suoruutta. Hiukset on tuhottoman paksut vähän leuan alle, taipuisat, mustaksi värjätyt jo pitemmän aikaa :) Hintaa oli n. 40-50e leikkauksen päälle...

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Kesä 2015, 21:46
Kirjoittaja Morrigan
Mullakin on nyt varattu aika käsittelyyn ensi viikolle. Toivoisin sen tuovan jämäkkyyttä hiuksiin niin että joskus kehtaisi jättää luonnonkiharat suoristamatta. Netissä olen muutamia kiharaan hiukseen tehtyjä käsittelyjä nähnyt ja ainakin niissä kihara on muuttunut kauniimmaksi ja vähemmän pörröksi.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 11:25
Kirjoittaja enna
Kuulostaa ihan mielenkiintoiselta! Eikö kellään ole tosiaan kuvia jaettavaksi?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 12:27
Kirjoittaja kaarina
Äh, mun kampaajallani ei ole Olaplexiä tarjolla. Kasvattelen lyhyestä tasamittaista, ehjää polkkaa (tällä hetkellä olen kerrostettu polkka -vaiheessa) ja nyt on taas pakko mennä tasoittamaan tukkaa - mutta mietin, että koska joudun menemään toiseen kampaamoon Olaplex-käsittelyyn, niin kannattaako se tehdä ennen vai jälkeen tuon tasoitusleikkauksen (jota varten menen omalle kampaajalleni)? Onko mitään väliä?
Sori tyhmästä kysymyksestä.&nbsp; ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 12:48
Kirjoittaja Kuririn
Mulle tehtiin tiistaina olaplex-käsittely. Hiuksia vaalennettiin raidoilla aika reippaasti ja olaplexiä laitettiin sekä raitaväriin että vielä erikseen koko päähän. Täytyy sanoa että tukka on nyt kyllä selkeästi paremman tuntuinen vaikka vaalennus oli normaalia rajumpi! Hiukset takkuuntuvat vähemmän eivätkä ole niin pörröiset. Oon saanut kehuja että tukka on ponnahtelevampi ja sileämpi. Nyt näissä on kyllä edelleen muotoilutuotteet poikineen joten palaan asiaan vielä sitten kun olen pessyt hiukset.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 13:36
Kirjoittaja Trillian
DiiDii kirjoitti: Kiinnostaisi tosiaan kuulla niiden kokemuksia joiden käsittelystä on jo vähän aikaa.
Mulle tehtiin tämä huhtikuun lopussa. Käsittääkseni joskus maalis-huhtikuussa Oleplex rantautui Suomeen, eli jos ei ole käynyt jossain ulkomailla ottamassa käsittelyä, niin sen vanhempia kokemuksia voi olla vaikeaa löytää. :)

Olen tehnyt kerran tai kahdesti viikossa ylläpitohoidon, ja tukka on kyllä edelleen tosi ihana.&nbsp; :-*&nbsp; Mulla on voimakkaasti luonnonkiharat, melko hennot ja herkästi latvasta murentuvat BSL-pituiset hiukset. Kävin kampaajalla kaksi kertaa viikon sisään huhtikuun lopussa; molemmilla kerroilla vaalennettiin, toisella kerralla laitettiin lisäksi vielä raitoja. Lisäksi kampaaja laittoi jonkun helmiäisvärin tms. keltaisuutta pois taittamaan. :)

Tulos oli todella hyvä, ja mielestäni hiukset on pysyneet yhtä hyvänä kuin heti hoidon jälkeenkin - en tietenkään tiedä, kuinka paljon tekemistä tässä on tuolla kotihoitoon tarkoitettavalla aineella. Kiharat saivat hurjasti tsemppiä Olaplexistä, eikä vaalennuksesta huolimatta hiuksia tarvinnut leikata yhtään edes latvasta. Eli mun kokemus on pelkästään positiivinen. Ihan aavistuksen verran harmittaa, etten tajunnut kokeilla pelkkää Olaplexiä ennen vaalennusta, uskon että tulos olisi ollut vielä nykyistäkin parempi, koska oletan että totta kai se vaalennus nyt jonkin verran rasittaa, vaikka Olaplexiä tasoittavaksi laitetaankin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 15:09
Kirjoittaja DiiDii
Vitsi, kuulostaa hyvältä,aluksi vähän epäröi maksaa 50e jos hoito ei kestä, mikään ei tietenkään ole täysin pysyvää ihme ainetta kun hiuksia värjää ym. jolloin ne taas rasittuu, mutta tämä kyllä kuulostaa niiiin hyvältä :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 20:18
Kirjoittaja bubbs
Mun kampaajani mukaan tulos pysyy seuraavaan kemialliseen käsittelyyn saakka.

Mä en tiedä, onko tämä lopputulos mun tukassa kuitenkaan niin ihmeellinen. Luulen, että reilu lyhentäminen vaikutti lopulta enemmän. Jotenkin suoremmalta tuntuu kuin ennen, eikä takkuunnu niin hirveästi, föönatessa harjan kanssa saa melkeinpä kevyttä suoristusrautakäsittelyä vastaavan lopputuloksen.

Omaväriketjun viimeisimmällä sivulla on kuva mun hiuksista pari viikkoa Olaplexauksen jälkeen, mutta aika kauheilta ja pörröisiltä ne siinä näyttävät, ei pitäisi ikinä nukkua märällä tukalla. Sen kuvan perusteella tuskin kukaan varaa käsittelyä. ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 23:17
Kirjoittaja miolla
Tänään tuli eBaysta tilaamani paketti&nbsp; :-*

Kuva

Aidolta tavaralta vaikuttaa -> niin hyvät pakkaukset ja aidon oloiset ohjetekstit printteineen. Huomenna/ vkl luultavasti kokeilen - ihan pelkkänä tehohoitona punaiseksi värjättyyn hiukseen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Kesä 2015, 23:59
Kirjoittaja Trillian
^ Hei vau! Mistä tilasit, tai siis keneltä myyjältä? :)&nbsp; Voisin tilata paketin tai pari itsellenikin, puolisolle tehtiin pelkästään Olaplex-hoito ja sen hinta oli jotain 90 euron luokkaa, mielellään voisin säästää muutaman kympin ostamalla tuotteet kotiin ja tekemällä itse. :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 11:08
Kirjoittaja kaarina
Minäkin olen yrittänyt tutkailla, josko ostaisin paketin Ebaysta - mutta Ebay on itselleni aika vieras, ja sitä tuntuu hankalalta selata. Ilmeisesti paketti, jossa on kaikki aineet, maksaa jotain +satasen luokkaa yleensä? Suurin osa myyjistä vaikuttaisi postittavan Jenkeistä, eli siihen sitten alvit päälle, jos jää tulliin.
Oletko miolla (tai miksei joku muukin, jos on joku tilannut) löytänyt myyjää EU:n alueelta? Onko tuo silmäilemäni hintaluokka oikea?
Syy, miksen ole vielä uskaltautunut tilaamaan, on se, että haluaisin ensin käydä kampaamossa kokeilemassa hoitoa, jotta voisin esimerkiksi hajun ja koostumuksen perusteella vähän arvioida, onko pulloissa oikea sisältö. Tai sitten, ehkä vain pistän tilauksen menemään; suosituksia myyjistä otetaan vastaan!&nbsp; ;)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 20:00
Kirjoittaja miolla
Tilasin tältä eBay.comin myyjältä.

Kallistahan se on. JOS paketti jää tulliin, joutuu siitä joutuu pulittamaan ALVit 24 %. Mutta koska tilaus jää postikuluineen alle 150 euron, ei kuitenkaan tarvitse maksaa tullimaksua (jota ei etukäteen saa tietoon, mutta on nyt jotain 5-12 % välillä googlailun perusteella). Tullin sivuilta ei löytynyt mitään taulukkoa.

Mä taidan kokeilla ensimmäisen kerran jonkun suoravärin kanssa. Pelkkänä tehohoitona ainetta kuluu niin paljon, että taidan testata yhdistettynä johonkin sävyyn. Ei ehkä siten tule Olaplexin teho kunnolla esille, mutta ei tee mieli pistää lähes koko purkkia kerralla :P]

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 22:04
Kirjoittaja Peachtwist
Mä varasin olaplexin hiustenleikkuun yhteyteen parin viikon päähän. Ootan tosi innolla, kiva olla pitkästä aikaa näin innostunut jostain hiusjutusta! :D Oon kasvatellut omaa väriä ja hiukset on aina olleet pitkät, niin kiva saada vähän jotain ekstraa kampaamokäyntiin pelkän latvojen tasauksen lisäksi.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Kesä 2015, 22:24
Kirjoittaja Morrigan
spookycatlady kirjoitti: Tätä sivuttiinkin jo vähän ensimmäisellä sivulla, mutta ajattelin mainita, että kilpaileva tuote Niophlex on hyvin samanlainen kuin Olaplex, ei siis mikään halpakopio. Olin harjoittelussa kampaamossa jossa ko. käsittelyä käytettiin, ja hyviä tuloksia näytti tulevan. Sellainenkin versio kuin colorpHlex on olemassa, mutta siitä en tiedä tarkemmin, kun satuin vain näkemään tuotteet Hairmailin mainoslehdessä.
Kampaajani mainitsi tuosta nioplexistä että sen inci on ainakin ihan eri verrattuna olaplexiin. Vaikutuksista en sitten osaa sanoa mitään :-\

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 06 Kesä 2015, 13:02
Kirjoittaja Arnella
miolla kirjoitti: Tilasin [url=http://tältä eBay.comin myyjältä]tältä eBay.comin myyjältä[/url].
Tuo linkki ei taida toimia? Jänskää kuulla kokemuksia sitten&nbsp; :)

Minulla ei ole laittaa ennen jälkeen kuvia, mutta tuskin niistä kauheasti mitään huomaisi. Ei minulle kukaan ole myöskään kommentoinut mitään hiuksista käsittelyn jälkeen eli ei se ero ehkä ole niinkään silmin havaittava. Sen sijaan se miltä hiukset tuntuu ja millaiset ne on käsitellä, siinä on ihan huikea ero. Minulla on yleensä kotona ollessa hiukset sellaisella epämääräisellä sotkuponnarilla ja nyt sellainen viritys ei kestä enää ollenkaan kasassa, kun hiukset on liukkaat ja sileät. Ja pitkällä tähtäimellä on tietysti kiinnostavaa nähdä pysyykö vaalennetut latvat paremmassa kunnossa, odotukset on ainakin korkealla.&nbsp; :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 07 Kesä 2015, 14:39
Kirjoittaja Eleven
Varasin ajan Olaplex-käsittelyyn (pelkkä hoito, ei värjäystä) 16.6. Koitan saada kuvia sekä ennen että jälkeen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 08 Kesä 2015, 20:01
Kirjoittaja scoundrel
^Mua kiinnostaa tuo käsittely ilman värjäystä. Jään odottelemaan kommentteja, ja kuvatkin olis tosiaan kivoja :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 08 Kesä 2015, 22:38
Kirjoittaja miolla
Wella Color Fresh suoraväri 7.47 ja Olaplex:

Kuva

Muutos ei ulkonäöllisesti ole huima, hiukset ovat kuitenkin liukkaammat ja hitusen "jämäkämmät"- kuten muutkin olivat tehoa kuvanneet. Joko sävyte tai Olaplex takutti hiuksia huuhtelun aikana, mutta silti hiusten selvitys märkänä oli helppoa. Uloimpiin latvoihin oli laitettava jätettävää hoitoainetta, koska ovat kuitenkin sen verta kuivat.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 09 Kesä 2015, 21:01
Kirjoittaja miolla
Hiukset Olaplexausta jälkeisenä päivänä:

Kuva

Latvat ovat tavanomaiseen tapaan taivutettu suoristusraudalla, mutta muuten en ole suoristanut päällishiuksia mitenkään. Muutenkin hiukseni ovat yleensä parhaimmillaan pesua seuraavana päivänä, kun vauvahiukset ja pörrö on laskeutunut.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 09:19
Kirjoittaja caessa
Miksi te ostatte noita kalliita kotipakkauksia, kun kampaajalta käsittelyn saa halvemmalla :o?
Lisäksi jos Olaplex perustuu kemialliseen reaktioon, jota ei saa kotipakkauksella aikaiseksi, vaan ainoastaan kampaajalla.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 09:44
Kirjoittaja miolla
^ Avaisitko molempia väittämiä hiukan, mä en nyt ymmärtänyt?&nbsp; ???

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 10:01
Kirjoittaja miolla
No jos tutkisitte ennen kun hutkitte, niin säästyisitte turhalta järkytykseltä. Kotipakkauksesta (joka siis ei ole varsinainen kotipakkaus, koska niitä ei kuluttajille kuuluisi myydä, vaan liikkuvalle kampaajalle) riittää useampaan kertaan. Väriin (ei värinpoistoon tai voimakkaaseen vaalennukseen) menee ykkösainetta 3,75 ml kerralla ja sitä on 100 ml. Kakkosainetta kuluu kerralla n. 15 ml ja sitä on 200 ml. Pelkkään tehohoitoon kuluu tietenkin enemmän ja kirjoitinkin, että koska hiukseni ovat pitkät ei aine olisi niin riittoisaa. Mitä teidän matikkapää sanoo kampaamon edullisuudesta näiden tietojen valossa?

Vielä jäi kiinnostamaan se toinen väittämä kemiallisesta prosessista jota ei kotona saa aikaiseksi.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 10:33
Kirjoittaja caessa
Siis enhän minä sen enempää aiheesta tiedä (siksi kirjoitinkin jos), mutta se selittää jo, että ainetta kuluu yhdellä käyttökerralla noin vähän ja että kyseessä ei ole pelkästään se kotihoitopaketti, jota kampaajatkin myyvät :D. Ja kemiallisesta reaktiosta en tiedä, mutta näin olen kuullut ja ollut lukevinani. Siitä on tässäkin ketjussa muistaakseni ollut ohimennen mainintaa.

Ps. Tarkoitukseni ei ollut hutkia ennen kuin tutkin, vaan juuri siksi kysyin, koska en asiasta tiedä enempää.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 10:35
Kirjoittaja miolla
Taidat caessa kotihoitopaketilla tarkoittaa pelkästään sitä kotiin myytävää jälkihoitoa? Se on vaan yksi puteli, ei siis "paketti" sanan varsinaisessa merkityksessä. Sekin on yhdistelmä noita samoja aineita ja ylläpitää tehoa, mutta ei ole se varsinainen olaplex-käsittely. Sama kuin hiusväri vs sävyttävät hoitoaineet.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 11:33
Kirjoittaja kaarina
miolla kirjoitti: Pelkkään tehohoitoon kuluu tietenkin enemmän ja kirjoitinkin, että koska hiukseni ovat pitkät ei aine olisi niin riittoisaa.
Olen lukenut jostakin ulkomaisesta blogista, en nyt muista mistä, että mikäli ainetta ei sekoiteta värimassaan, niin sitä laimennetaan vedellä jossakin tietyssä suhteessa, joka ilmeisesti lukee paketin ohjeissa. Eli sitä ei siten kuluisi juuri enempää kerralla ilman väriäkään? Monessa kampaamossa Olaplex-hoito on hinnoiteltu aika alas minkä tahansa palvelun yhteydessä (siis esim. leikkauksen yhteydessä), ja vain pelkkänä hoitona ilman mitään leikkausta tai muuta, hinta on parisen kymppiä "tuntipalkan" päälle (=60-80 euroa). Minusta tämä tukee sitä, että ainetta ei yksistäänkään paljoa holvata tukkaan.
Oliko ohjeissa mitään tästä, huomasitko? &nbsp;:)

Mutta juuri kuten miolla kirjoitti, sillä 100+ eurolla kun tilaa kolmen aineen ammattilaiskitin kotiin, saa useamman käyttökerran, kun kampaajalla saa yhdestä kerrasta pulittaa melkein saman. Eikä saa edes kaupanpäälle kotihoitotuotetta mukaan.

Itsehän tässä vieläkin arvon, uskallanko tilata, vai en. &nbsp;:D
Viimeisimpien lukemieni kokemusten perusteella olen alkanut pelätä, että Olaplex tekisi tukastani liian silkoisen. Liian sileänä se minulla sitten valuisi pitkin päätä littanana. Hmm.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 12:07
Kirjoittaja miolla
Mä voin tarkistaa annosteluohjeet kun menen kotiin illalla, kitin mukana tulleessa FAQ-lehtisessä oli tarkat ohjeet&nbsp; :ts jotain siinä oli miksi päädyin suoravärisekoitukseen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 12:09
Kirjoittaja Memmuuh
^^ Eikös monet siitä sano myös, että jotenkin jämäköittää hiuksia samalla kun siloittaa, eli menisikö pitkin päätä kuitenkaan? Joku olaplexia kokeillut osaa varmaan sanoa paremmin. :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 12:21
Kirjoittaja kaarina
^ Juurikin jäntevyyttä ja jämäkkyyttä kaipaisin lisää. Kiiltoa tai sileyttä en ole koskaan oikein osannut arvostaa. Kokemuksien perusteella Olaplexillä pitäisi saada vähän kaikkea, joten miten ennustaa, kuka saa jäntevyyttä ja kuka sileyttä? &nbsp;:D

Edit. Kiitos miolla! Jään mielenkiinnolla odottelemaan, mitä ohjeessa sanotaan.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 12:23
Kirjoittaja Memmuuh
^ Niin ja vaikutushan oli "siloittavampi" vain huonokuntoisiin hiuksiin, mutta jo valmiiksi hyväkuntoisille hiuksille se tuo ehkä lähinnä kiiltoa ja jämäkkyyttä? Näin mä olen sen käsittänyt. :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 12:32
Kirjoittaja miolla
Mun hiukset ovat kyllä liukkaammat, ekana iltana ei meinannut ponnari pysyä kun käytiin tennistä pelaamassa. Ulkoisesti oli tosiaan vauvahiukset pörrössä, mutta käsituntumaltaan kyllä liukkaat ja lasiset. Jäntevyydellä hain takaa sellaista tunnetta, että hiukset olisivat vahvemmat, föönaus tai märkänä selvittely ei tuottanut ongelmia ollenkaan.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 12:40
Kirjoittaja kaarina
Tulipa sellainenkin mieleen, että miksi ei Olaplexiä voisi sekoittaa johonkin kevyeen hoitoaineeseenkin, kun suoravärikin on ok laimentaja? Siis siinä tapauksessa, että Olaplex-vesi-liruseos voi kyllä olla aika hankala itse sivellä tukkaan. Ainakin hankalampaa, kuin jonkinlaisen paksumman mössön laitto.

Lähinnähän tuossa laimennuksessa mietityttää se, että kuinka paljon teho kärsii -> onko fiksumpaa tehdä vaikka vain kaksi ytympää hoitokertaa, vai viisi laimennetulla seoksella.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 13:00
Kirjoittaja miolla
Ainakin ohjeissa oli, että älä ylitä tuota annostusmäärää 3,75 ml, joten sen osalta esim. tujumpi käsittely olaplexin määrää tuplaamalla ei varmaan toimisi. Otan niistä ohjeista kuvat myöhemmin illalla :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 15:25
Kirjoittaja ZEN
Kiva miolla kun olet raportoinut niin ahkerasti! :) Taidan itsekin jossain vaiheessa koittaa tuota tilata, ebaysta ei ole aikaisempaa kokemusta, joten saa nähdä, kuinka käy... Mä unelmoin juuri sellaisista hiuksista, joissa ei edes ponnari pysy. ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 15:47
Kirjoittaja ellen
Miolla, kävikö pakettisi tullin kautta, jouduitko maksamaan lisämaksuja tuotepaketin hinnan ja postituskulujen päälle vai tulivatko tuotteet kauniisti kotiin ilman lisähäslinkiä?

Olen menossa huomenna kampaajalle, jossa vaalennuksen yhteyteen tulee Olaplex. Jos käsittely tuntuu hiuksissa hyvältä, voisin harkita tuollaisen tuotepaketin tilaamista. Joskus vuosia sitten ostin L'Anzan Ultimate Treatment -tuotepaketin, joka oli kampaamoissa tehtäväksi tarkoitettu viisiaskelinen keratiinitehohoito. Muutamat hoidon tuotteista olivat selvästi hyödyllisiä ja teinkin tehohoitoa usein kotona sekä muutaman kerran kampaajalla. Vaalennetut hiukset hyötyivät tehohoidosta selvästi, ja jos Opaplex on vähintään yhtä hyvä tai parempi kuin L'Anzan UT, niin hoidosta on varmasti apua kemiallisesti käsiteltyjen hiusten hyvinvointiin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Kesä 2015, 20:57
Kirjoittaja miolla
ellen: Ei tule tulleja, koska paketin arvo jää alle 150 euron. Alvit ovat samalla tavalla mahdollisia kuin iHerbissakin, mutta tämä paketti ei jäänyt tulliin - mutta voi siis yhtä hyvin jäädäkin.

Tässä ohjeita niitä kaipaaville:

Kuva

Kuva

Tehohoitoon siis menee kerralla 15 ml ykkösainetta ja tuo 90 ml vettä. Ei paha ollenkaan - aine riittäisi kuitenkin n. kuuteen käyttökertaan. Innostuksissani päädyin kuitenkin suoravärisekoitukseen, koska siihen meni ainetta vaan tuo 3,75 ml ja halusin pihistellä.

Edit. Huomasin nyt vasta kirjoitusvirheen annosteluohjeissa - "Are their other" kuuluisi olla "Are there other". Toivottavasti tämä ei ole merkki jostain feikkikamasta, vaan vaan tahaton kirjoitusvirhe :P

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 13:53
Kirjoittaja kaarina
^Kiitos vaivannäöstä!

On kyllä melko epäilytttävää, että kirjoitusvirhe on vielä noin näkyvällä paikalla, otsikossa. &nbsp;;D Pakkaussuunnitteluprosessissa on kuitenkin monta silmäparia ja monen monta mahdollisuutta huomata typo ennen, kuin se printataan ja laitetaan jakeluun... Mutta tuo myyjä, jonka aiemmin linkkasit, vaikuttaa kyllä palautteiden puolesta ihan ookoolta. Ei sieltä mun silmiin ainakaan pompannut sellaisia palautteita, joissa epäiltäisiin tuotteen aitoutta.

Myös sellainen vähän alkoi hämäämään, että tuo ohjelappusen fontti eroaa minimaalisesti virallisen Olaplex-nettisivun ([ftp=ftp://http://www.olaplex.com/pages/faq-public]http://www.olaplex.com/pages/faq-public[/ftp]) fontista: esimerkiksi numero 2 on erilainen. Tosin, tuossa lappusessa se on samanlainen, kuin pullonkyljessä, nettisivulla taas eri muotoinen.


Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 11 Kesä 2015, 15:37
Kirjoittaja tipson
Täällä käytetään myös tuota their sanaa: http://olaplex.com.au/faqs. Onko se joku aussien juttu? :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 13 Kesä 2015, 18:41
Kirjoittaja ellen
Olaplex-käsittely tehty raitojen ohessa, enkä nyt tiiä ovatko hiukset sen kummoisemmat. Käsittely varmaan säästi hiuksia kuivumiselta raitojen vaalennuksen aikana, mutta hiuksista tuntee kuitenkin selvästi, että niitä on raidoitettu vaalentamalla, eli hiukset menevät takkuun pestessä.

En oikein sanoa antoiko Olaplex lisää kiiltoa, tuuheutta tai jämäkkyyttä, vaikka esimerkiksi laminoinnin jälkeen hiukset ovat ihan selvästi jämäkät ja paksumman tuntuiset. Häätyy vielä tässä katsella hiuksia muuttuuko tuntuma, mutta vaikka tämä ei ollutkaan mikään elämää muuttava hiuskokemus :D , niin aion silti käydä Olaplex-kampaajalla raitoja vaalennuttaessani ihan vain käsittelyn suojaavan vaikutuksen takia.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Kesä 2015, 17:44
Kirjoittaja DiiDii
Samat fiilikset ellenin kanssa, hiukset on hoidetun oloiset kyllä, mutta mitään niin suurta vau efektiä ei tullut. Varmaan hoito on parhaimmillaan huono kuntoisessa hiuksessa ja värjäysten yhteydessä. Minulle tehtiin pieni siistimis leikkaus ja hoito, olaplex raahessa 40e pelkkänä hoitona :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Kesä 2015, 18:50
Kirjoittaja ainokainen
Mun Olaplexiata on nyt pari viikkoa ja hiukset on taas alkaneet katkeilemaan. Ekan viikon aikana oli mahtavaa, kun aamuisin ei tyynyliinalla ollut lähes yhtään katkenneita hiuksia. Nyt niitä on taas yhtä paljon kuin ennen. Liikun paljon, joten hiukset tulee pestyä joka päivä. Sillä on varmaan ollut vaikutuksensa, eli uskoisin että Olaplexin vaikutus on kulunut jo pois.&nbsp; :-\

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 18 Kesä 2015, 10:27
Kirjoittaja ellen
Kävin taas Olaplex-käsittelyssä, sillä laitatin lisää vaaleita raitoja. Tällä kertaa tekijänä oli eri kampaaja ja hän sanoikin, että monet huomaavat käsittelyn eron vaalennuksen yhteydessä vasta hiuksia pestessä, sillä hiukset eivät mene niin takkuun Olaplex-vaalennuksen jälkeen kuin ne menisivät ilman käsittelyä. Tein samanlaisen huomion, eli muuten en huomaa mitään ällistyttävää eroa entiseen, mutta hiuksia pestessä ero on selvä, eikä hiuksista tule kamalaa takkukasaa pestessä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Kesä 2015, 10:31
Kirjoittaja hubbabubba
Mulle tehtiin myös olaplex-hoito viime kampaajakäynnin yhteydessä. Mun tukkaa ei värjätty.
Mun hiuksista ei tulleet niinkään sileämmät tai kiiltävämmät, vaan ihan selkeästi napakammat. Varsinkin latvat jotka ovat olleet huonokuntoiset ja ohuet tuntuvat nyt selkeästi paksummalta. Hiukset tuntuvat muutenkin siltä, kuin olisivat saaneet vähän lisää volyymiä.

Mulla maksoi käsittely Helsinkiläisessä kampaamossa leikkauksen yhteydessä 35€, jos pelkän käsittelyn tekee maksaa se 70-80e välillä.

Olaplexissä on siis kolme vaihetta, mulla ei-värjäyksen kanssa meni seuraavanlaisesti: 1: litku päähän ja 10min vaikutus. 2. pesu ja hoitovoide. 3 vaihe on kotituote (jonka kotiutuin 30€ hintaan) ja se vastaa tuota kakkosvaihetta. Kerta viikkoon olisi tarkoitus käyttää.

Ei mitään mullistavaa mutta varmasti otan jatkossa tukanleikkuun yhteydessä myös tämän hoidon. Jos mä saan sillä edes vähän paksumman tuntiset hiukset niin joo, kelpaa! Ja lisäähän se vähän entisestään tuota kampaamokäynnin ylellisyyttä, aah. :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Kesä 2015, 12:55
Kirjoittaja annnu
Mulle tehtiin värinpurku ja värjäys siihen päälle pari päivää sitten. Olaplex tuntui kyllä vaalennusvaiheessa suojaavan hiusta, eikä hius purkkaantunut ollenkaan. Muutenkin tukka tuntuu ihanan pehmeältä. Aion kyllä jatkossakin turvautua Olaplexiin jos tulee tarvetta vaalentaa tai muuten vaan tehohoitona. Sitä no 3 -kotiainetta en vielä ostanut, vaikka kampaaja sitä suosittelikin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Kesä 2015, 14:00
Kirjoittaja Peachtwist
Mulle tehtiin Olaplex-käsittely alkuviikosta, ja tykkäsin kyllä tosi paljon! Mulla on pitkät hiukset, ei mitkään kovin paksut ja aika hennot myös. Hiuksia ei ole värjätty pariin vuoteen ja edellinen leikkaus taisi olla viime kesänä. Mun hiuksisat Olaplex teki kuohkeamman ja ilmavamman ja sileämmän tuntuiset. Tavallaan siis liukkaammat, mutta volyymiä on kuitenkin enemmän. Kampaaja leikkasi latvoista ihan minimi määrän, eli kaikkein ohuimmat pois ja lisäksi pikkuisen muotoa latvaan, tykkään että latvat on vähän u-kirjaimen muodossa, niin näyttää luonnollisemmalta. Hiukset tuntuu latvoistakin tosi terveiltä, ilman Olaplexiä pituuksista olisi pitänyt leikata paljon enemmän. Tykkään siitä, että tän avulla hiukset voi oikeasti pitää tosi pitkinä ja ne näyttää silti terveiltä. Mulla on aina vähän se dilemma, että haluan leikkauttaa huonokuntoiset latvat pois, mutta pituudesta joutuu ottamaan muutaman sentin enemmän kuin pituuden kannalta olisi ideaalia.

Mun mielestä siis vaikutus näkyi hyvin ilman väriäkin. Tosiaan hiusksia pestessä ero on tosi selkeä, hiukset ei tunnu takkuuntuvan pestessä yhtään ja hoitoaineen levittäminen on tosi helppoa. Tykkäsin siis hoidosta tosi paljon ja aion jatkossakin otta sen leikkauksen yhteyteen. Kun en värjää hiuksia, on ihana saada kampaajakäyntiin pientä luksusta, jolla kuitenkin on pidempiaikainen vaikutus. Voi olla, että jossain vaiheessa kokeilen kotihoitoainettakin, riippuu miten pitkään tän hoidon vaikutus tuntuu hiuksissa.

Mä kävin ottamassa leikkauksen ja Olaplexin Club Bellossa Turussa ja hinta oli yhteensä pikkuisen päälle 50 euroa. Suosittelen ehdottomasti, Club Bellon Hannasta löytyy usemapia suosituksia Parhaat kampaamot- ketjusta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Kesä 2015, 11:51
Kirjoittaja Morrigan
Mulle laitettiin värin yhteydessä olaplex ja vähän petyin. Hius tuntuu ehkä vähän jämäkämmältä ja paksummalta, mutta siltä se tuntuu aina värjäyksen jälkeen. Otin kuvatkin ennen ja jälkeen, mutta ei niissä ole mitään eroa. Toivoin että käsittely vähentäisi pörröä ja tekisi kiharasta selkeämpää, mutta ei. En kuitenkaan koe että käsittely olisi ihan turha ollut, mutta kohdallani ei myöskään sen hypetyksen arvoinen mitä joka puolelta kuulee.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 21:04
Kirjoittaja DiiDii
Kyllä saa :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 21:39
Kirjoittaja bubbs
^Tehdäänkö o-käsittely tuolloin ikäänkuin kahteen kertaan vai voiko käsittelemättä jäävät hiukset hoidella samanaikaisesti? Värjäyksen/vaalennuksen yhteydessä se olaplex kuitenkin tulee sen väriaineen sekaan?

Varmaan riippuu raidoitustekniikastakin, jos on raitahuppu päässä, muut hiukset taitavat olla aika tiiviisti jemmattuina.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Kesä 2015, 22:43
Kirjoittaja Morrigan
En nyt ymmärrä mitä on tapahtunut mutta viikko sitten tehdyn olaplex-käsittelyn jälkeen mun hiukset on jotenkin tosi karheat ja suoristusraudalla tehdyt latvataivutukset ei pysy ollenkaan niin kuin pysyivät ennen käsittelyä. Latva myös takkuuntuu pahasti. Ne oli kyllä huonossa kunnossa ennen käsittelyäkin eikä yhtään leikattu koska halusin nähdä mihin käsittely mahdollisesti pystyy, mutta minusta ihan oikeasti nyt tuntuu että nää on jotenkin pahemmat nyt kuin ennen käsittelyä :P

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 16:05
Kirjoittaja Manna
Mulle tehtiin Olaplex-käsittely tänään värikäsittelyn yhteydessä ja näin äkkiseltään tunnusteltuna hius tuntuu jämäkämmältä kuin jos vertaa aiempaan tuntumaan pelkän värikäsittelyn jälkeen. Hoidon hinnaksi tuli 25 euroa värjäyksen yhteydessä (bsl-pituinen hius & kampaamo sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa). Ostin hoitotuotteen kotiin ja sen hinta oli 30 €. Pullo on pieni, mutta ainetta laitetaan ruokalusikallisen verran tähän pituuteen.

Jään mielenkiinnolla seuraamaan miten hiukseni käyttäytyvät ja kun vielä on edessä viikon reissu, jossa tulee otettua paljon aurinkoa ja uitua useita kertoja päivässä, yleensä hiukseni ovat olleet kaikesta hoidosta ja suojaamisesta huolimatta todella risat rantaloman jälkeen :P

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Kesä 2015, 16:13
Kirjoittaja Trillian
^ Mä kuulin vasta viimeisemmällä kampaamokäynnillä, että sitä kolmosvaiheen hoitoainetta kuuluisi laittaa vain ihan pikkuinen määrä kerrallaan. Olen itse uittanut koko tukan huolella, ja yksi pullollinen riittää noin 2-3 pesukertaan kun kunnolla lotraa. :D
Laitan aineen itse kuiviin hiuksiin (en käytä muotoilutuotteita ikinä) ja annan vaikuttaa yön yli. Ehkä tästä kotiylläpidohoidosta johtuu se, että hiukset on niin superkuosissa edelleen, kuulin nimittäin yhdeltä ystävältä samanlaista kommenttia kuin Morrigan kirjoitti tuossa ylhäällä, eli että tukka oli tuntunut melko lyhyen ajan jälkeen taas huonokuntoiselta, kun Olaplex oli laitettu vaalennuksen yhteydessä. Tietty voi olla että eroa on kampaajien työskentelyssä ja hiuslaadussa yms., mutta itse en uskalla enää riskeerata vaan aion jatkossakin törsätä sitä kotihoitoainetta isoja määriä. :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Kesä 2015, 09:38
Kirjoittaja Manna
Trillian kirjoitti: ^ Mä kuulin vasta viimeisemmällä kampaamokäynnillä, että sitä kolmosvaiheen hoitoainetta kuuluisi laittaa vain ihan pikkuinen määrä kerrallaan. Olen itse uittanut koko tukan huolella, ja yksi pullollinen riittää noin 2-3 pesukertaan kun kunnolla lotraa. :D
Näin on tosiaan annosteluohje, ihmettelen miten saan ruokalusikallisen riittämään tähän pituuteen ja hiusmäärään :P Otan Tangle Teezerin apuun ja yritän sen avulla saada hoitoaineen levitettyä tasaisesti.

Olen nyt pessyt hoidon jälkeen hiukset kerran ja tällä hetkellä tuntuu kuin mulla olisi joku tyvikohotus tms. Hiukset tuntuvat huomattavasti jämäkämmiltä eivätkä niin liukkailta kuin ennen. Mielenkiintoista nähdä pysyykö tämä tilanne ennallaan vai muuttuuko tässä ajan kuluessa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Kesä 2015, 12:51
Kirjoittaja Arnella
^ Minulle ei annettu kampaamossa mitään erityisiä ohjeita tuon kotihoidon käyttöön, mutta siinä pullossa kun lukee, että levitä runsaasti niin olen ajatellut että pitää reilusti käyttää kerralla. Pitääpä yrittää ensi kerralla laittaa vähemmän ja kokeilla onko eroa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Kesä 2015, 21:07
Kirjoittaja Hunajapupu
Tulin vasta nyt lukeneeksi tästä Olaplexistä ja mielenkiintoiselta kuulostaa. Olisi kiva kuulla lisää Mannan ja muidenkin raportteja siitä, kauanko vaikutus tuntuu säilyvän hiuksessa, joten käykäähän raportoimassa asiasta lisää kunhan hoidosta on ehtinyt kulua jonkin aikaa. :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 02 Heinä 2015, 18:05
Kirjoittaja ZEN
Istun tässä nyt olaplexit päässä. ;D tilasin miollan linkkaamalta ebay-myyjältä, parin viikon sisällä tuli tuotteet ja ihan aidoilta vaikuttavat. Palaan myöhemmin raportoimaan ensitunnelmia ja viikkojen varrella vähän seurantaa.

Edit. Shampoolla pestessä ei hiukset takkuuntuneet ollenkaan niin kuin yleensä. Jostain syystä latvat kuitenkin tuntuivat normaalia kuivemmilta ja jäykemmiltä, eikä hoitoaine tehnyt niistä ollenkaan sellaista pehmeänsileää vanua kuin yleensä. Jätettäväkään ei tuntunut vaikuttavan saman tien niin kuin yleensä. Hiusten kuivuttua latvat eivät enää tunnu mitenkään kuivilta, vaan juuri jämäkämmiltä kuin aikaisemmin. Yhtään en ole saksia näille näyttänyt, silti hiuksisto tuntuu nyt juuresta latvaan yhtä hyväkuntoiselta. Jee! :) Saa nähdä, laimeneeko vaikutus ajan myötä. Onneksi tuosta Travel Packista riittää vielä moneen käsittelyyn, joten niitä on helppo tarvittaessa uusia.

Edit2. Oikeastaan kuvailisin muutosta askeleeksi hennosta, suomalaisesta hiuslaadusta kohti paksumpaa, aasialaista hiuslaatua. Ei niinkään mitään silkkisen sileätä ja liukasta jota hoitoaineista saa, vaan juuri jämäkkä mutta taipuisa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 02 Heinä 2015, 18:45
Kirjoittaja pinkpepper
Kävin tiistaina ottamassa raitoja tummiin hiuksiini ja samalla tehtiin Olaplex-käsittely. Latvat oli tosi kuivassa kunnossa ja niistä leikattiinkin huonoimmat pois. Mulla on tukka yleensä räjähtänyt värinpoistosta/raidoista, mutta ainakaan vielä huonokuntoisuudesta ei ole tietoakaan, wohaa! Kampaajalla jo pesun ja kuivauksen jälkeen hipelöin ihanan pehmeitä ja hyväkuntoisia latvojani. Eli ainakin toistaiseksi olen aika vakuuttunut, tosin tietty sekin vaikutti että kuivimmat latvat leikattiin pois, mutta silti! Aion ehdottomasti ottaa jatkossakin Olaplex-käsittelyn.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Heinä 2015, 08:03
Kirjoittaja miolla
Minun hiuksissa se kolmosaine on hyvin riittoisaa, tosi hyvin saan levitettyä bsl-pituiseen hiukseen n. ruokalusikallisen ??? Kai olette laittaneet pyyhekuivaan/ märkään hiukseen?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Heinä 2015, 13:07
Kirjoittaja Manna
Levitin hetki sitten ensimmäistä kertaa kotihoitotuotetta hiuksiini ja ruokalusikallinen riitti ihan mainiosti. Varmuuden vuoksi tehostin levitystä harjaamalla hiukset useaan kertaan läpi Tangle Teezerillä.

Olaplexiin olemassa olon huomasi nyt selvästi uimahallikäynnin yhteydessä. Hiukset olivat selvästi jämäkämmät ja ryhdikkäämmät kuin normaalisti eivätkä takkuuntuneet niin helposti kuin yleensä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 09 Heinä 2015, 15:02
Kirjoittaja Jewely
Etsin kotipaikkakunnaltani Olaplex-kampaamoa ja pari löytyikin, mutta samalla törmäsin hoitoon nimeltä ProCortexx. Tietoa ei oikein löydy muuta kuin ruotsiksi, onkohan tämäkin nyt samantyylinen kuin Olaplex ja Niophlex? Kolmiosaiselta systeemiltä näyttää tuokin. Pitäisi päättää että mitä näistä sitten kokeilisi. Sitten pitäisi jaksaa vielä kilpailuttaa kampaamot hinnan perusteella, kun haluaisin hoidon lisäksi värin ja leikkauksenkin niin voi tulla aika tyyris keikka muutenkin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 09 Heinä 2015, 19:03
Kirjoittaja Arnella
Kävin uusimassa Olaplex käsittelyn ja juurikasvu vaalennettiin samalla. Ei tullut samanlaista wauuu efektiä kuin ekalla kerralla, mutta toisaalta en huomannut, että vaikutus olisi tuossa parin kuukauden välissä ehtinyt katoamaan. Tuntuu siis, että kotihoito toimii hyvin ylläpidossa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 12 Heinä 2015, 15:34
Kirjoittaja caessa
Nyt olisi varattu hiustenvärjäysaika Olaplexin kanssa. Pidempään on jo tehnyt mieli uudistaa hieman hiusten sävyä ja nyt vihdoin löysin oikeanlaisen sävyn. Ja tämän (teko)syyn vuoksi pääsen myös vihdoin kokeilemaan Olaplexia ;D. Mitenköhän "tarpeellinen" tuo kotihoitoaine oikein on? Paljon se yleensä maksaa?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 11:55
Kirjoittaja Lilli
Liityn iloiseen olaplex joukkoon, menen kampaajalle ja varasin hiusten tasoituksen yhteyteen olaplexin. Väriä ei siis laiteta, koska kasvattelen omaa väriä. Hintaa tulee olaplexille noin 50 e. Katsotaan onko hintansa väärti ja auttaako tähän takkuuntuvaan kiharaan joka tykkää haaroittua latvoista vanhan vaalennuksen vuoksi.

Mulla kiinnostaa kans kannattaako tuota kotihoitopakettia ostaa?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 12:23
Kirjoittaja Jewely
Mulle tehdään tänään värin yhteydessä ProCortexx-käsittely, laittelen sitten päivitystä millainen tulos sillä tuli! Muakin kiinnostaa kyllä tuo kotihoitoaine että mikä vaikutus siinä on ja kuinka tarpeellinen se on. En ehkä vielä osta sitä mutta voihan sen hakea myöhemmin jos siltä tuntuu.

Edit. Tukka tuntuu nyt käsittelyn jälkeen tosi jämäkältä, minusta jämäkämmältä kuin tavallisen latvojen tasoituksen jälkeen. Mulla on normaalisti tosi sileät ja "lötköt" hiukset niin tää jämäkkyys on ihan tervetullutta!

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 13 Heinä 2015, 13:44
Kirjoittaja miolla
Caessa: Kotihoitoaine on tietojeni mukaan ollut varsin arvokas, n. 30€/ pullo.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 09:47
Kirjoittaja Arnella
Täytyy varmaan jossain välissä pitää "kontrollitauko" tuosta kotihoitoaineesta niin pystyy arvioimaan sen hyödyllisyyden. Nyt kun oon käyttänyt sitä säännöllisesti niin tuntuu kyllä, että siitä on hyötyä. Hiukset on sen hoidon jälkeen pitkälti&nbsp; saman tuntuiset kun kampaajalta tullessa. Mutta en tosiaan tiedä, että mikä olisi tilanne, jos sitä en käyttäisi ja kuluisiko olaplexin vaikutus pois hoitojen välissä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 10:17
Kirjoittaja ZEN
Mulla on käsittelystä nyt n. kaksi viikkoa, mä en ole vielä käyttänyt kertaakaan sitä kotihoitoainetta. Vaikutuksen huomaa kyllä edelleen, eli en sanoisi, että alkutilanteesta olisi muuttunut yhtään. Vaikka olaplex kyllä vahvisti tuntuvasti hiuksia, niin kuivuuteen se ei kyllä (tietenkään) auttanut yhtään, samalla tavalla joudun hoitoaineiden kanssa lotraamaan. Jätin kerran kokeeksi käyttämättä mitään hoitoainetta pesun jälkeen, kun takkuisuutta ei kuitenkaan enää ole. Kyllä oli sitten kuivat latvat. ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 10:50
Kirjoittaja bubbs
Mulla olaplexauksen merkittävin seuraamus oli takkuisuuden väheneminen, ja sen suhteen tilanne on pysynyt samana nämä pari kuukautta ilman kotihoitoakin. Harjan kanssa föönatessa saa lähes suoristetulta tuntuvan, sileän hiuksen, ja olen pestessä selvinnyt kevyemmillä hoitoaineilla - näissäkään ei merkkejä muutoksesta.

Mun kampaajani sanoi Olaplexauksen olevan permanent-hoito, jonka vaikutukset pysyvät seuraavaan kemialliseen käsittelyyn saakka, ja hän koki kotihoitoaineen merkittävimmän ominaisuuden olevan lisämyynti. Olisi kyllä kiinnostavaa, että joku incitaitoinen avaisi sen kotihoidon sisällön ja kertoisi, mikä siinä oikein aikaansaa ja mitä.

Oli kyllä huono juttu leikata niin paljon pituutta ja muuttaa mallia samalla, kun useimmat tuntuvat seuraukset johtuivat ehkä enemmän siitä kuin Olaplexistä. Jatkossa aion ihan varmasti hyödyntää Olaplexit, jos tulee laitettua jotain raidoitusta tms, mutta mun tukkaani pelkän hoidon vaikutukset eivät olleet niin mullistavat, että tulisi uusittua.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 11:11
Kirjoittaja ZEN
^Mä kun lueskelin sitä lehtistä, joka tuli mun Olaplexin mukana, niin jäi jotenkin vähän se ymmärrys, että ne kaikki kolme ainetta on käytännössä samaa. ::) Itse asiassa tuolla olaplex.com.au on sama teksti:

kakkosaineesta sanotaan näin
"Olaplex No. 2 Bond Perfector is not a conditioning treatment nor is it an activator or neutralizer. It uses the same active ingredient found in the Bond Multiplier No.1, however developed as a cream form for ease of application and use in the Olaplex System."

Ja kolmosaineesta:
"Olaplex No. 3 Hair Perfector is your client’s retail portion of the Olaplex System and contains the same active ingredient as both the No.1 and No. 2. "

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 16:43
Kirjoittaja Lilli
Buhuuuu!!!!!&nbsp; :-[ Tunnen oloni huijatuksi. Varasin kampaajalta olaplex käsittelyn ja vielä tarkistin että heiltä sen saa. Huomasin vasta kotona että kotihoitoon ostettu tuote onkin nimeltään NIOPHLEX!&nbsp; >:( Ja tämä nyt ilmeisesti on eri tuote?&nbsp; ???

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 18:35
Kirjoittaja Morrigan
^Kyllä kyseessä on eri hoito. Aika törkeetä kyllä jos uskottelivat että kyseessä on olaplex. Miten tuo nioplex toimi sinulla?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 21:03
Kirjoittaja ellen
En ostanut mielestäni todella kallista 30 €:n hintaista kotihoitotuotetta ja ilmankin sitä hiukset tuntuvat edelleen samanlaisilta kuin kahden Olaplex-käsittelyn jälkeenkin. Viimeisin käsittely oli melkein kuukausi sitten. Olen kyllä yrittänyt lutrata hoitiksella ennen ja jälkeen hiustenpesun vaalennuskäsittelyjen takia, mutta selvästi Olaplex vahventaa hiuksia todella paljon.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 22:14
Kirjoittaja Lilli
Morrigan Ärsyttää, kun eivät voineet sanoa, että kyseessä on eri hoito. Varmaan ajatuksena oli että se on vastaava? Hiukset tuntuu samalta, kuin aina kampaajan ja suoristuksen jälkeen, eli sileältä. Mulla on kuitenkin paksut ja jämerät hiukset, joten sellaista vaikutusta ei varmastikaan tule, vaikka mitä laittaisi. Tämän tehon näkee vasta, kun hiuksia on pesty muutaman kerran. Toivottasti auttaa kuitenkin takkuuntumiseen. Ainut ero minkä nyt huomaan on tyhjempi lompakko. &nbsp;:#

edit: ehdin kyllä jo jostain lukemaan että niohplex olisi kiharalle hiukselle parempi kuin olaplex, saas nähdä.

edit2 varasin hoidon kampaamossa olleelta harjoittelijalta puhelimitse, joten voi muuten olla että vika oli siinä. Ei minun kampaaja edes varmaan tiennyt, että halusin juuri sen tietyn nimisen hoidon.&nbsp; 0_0

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Heinä 2015, 22:29
Kirjoittaja pinkpepper
Itse en ostanut Olaplexin kotihoitoainetta, koska kampaaja sanoi että kosteuttava hiusnaamio ajanee saman asian kerran viikossa käytettynä. 30€ hinta on kyllä mun mielestä vähän liian kallis vaikka olisikin hyvää ainetta&nbsp; :-\

En itse tiedä otanko toiste Olaplexia. Hiukset ei tunnu mitenkään extra hoidetuilta, nytkin muutama takku pesun jälkeen kuivuessa tullut (niinkuin aina ennenkin). Eli en huomaa mitään mullistavan suurta eroa. Tosin voi olla että tukka olisi ihan räjähtänyt raitojen jäljiltä ilman Olaplexia.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 22 Heinä 2015, 16:00
Kirjoittaja Jewely
Mulla on käsittelystä nyt yhdeksän päivää ja edelleen tukka tuntuu samalta kuin heti käsittelyn jälkeen eli supersileältä ja jämäkältä. Mun tukka ei oo varmasti ikinä tuntunut näin hyväkuntoiselta ja vaikka latvojen leikkaaminen tietysti vaikuttaa paljon niin uskon että käsittelystä oli myös hyötyä. Takkuja hiuksiin ei tule ollenkaan ja harjalla ei ole mitään vastusta hiuksista, se vain soljuu niiden läpi. Mun piti jopa ostaa sellaisia silikonisia hiuslenkkejä kun muut ei meinaa pysyä! Yksi työkaveri veti mua leikillä ponnarista ja sen jälkeen ihmetteli että miten mun tukka onkin noin sileä :D
Myöhemmin näkee sitten että ehkäiseekö käsittely latvojen kuivumista/haaroittumista jne ja ajattelin että olen nyt leikkaamatta ainakin joulukuuhun.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Heinä 2015, 10:58
Kirjoittaja Manna
Reissussa ollessani huomasin selvästi Oleplex-hoidon hyödyt; hiukset eivät takkuuntuneet olleenkaan eivätkä tuntuneet ottaneen nokkiinsa vaikka kastelin hiuksia useita kertoja päivässä, uin merivedessä ja pesin hiukset päivittäin. Minusta jopa tuntui, että hiukset kuivuivat pesun jälkeen tavallista nopeammin ja olivat kuohkeammat kuin tavallisesti.

Olen kyllä tosi tyytyväinen käsittelyyn ja onneksi raaskin ostaa kotihoitotuotteen käsittelyn ylläpitoon.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Heinä 2015, 08:47
Kirjoittaja Lilli
Melkein 2 vkoa nioplex hoidosta ja ei mitään huomattavaa muutosta. Ehkä hiukset kihartuu hieman paremmin, mutta edelleen yhtä karheaa ja takkuuntuvaa hiusta. En aio kokeilla uudestaan, enkä tiedä kokeilenko olaplexiäkään.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Heinä 2015, 11:53
Kirjoittaja ZEN
Mäkin kokeilin nyt sitä kotihoitoainetta, ja kyllä sekin vaikutti ihan oikeasti tekevän jotain enemmän, kuin pelkkä hoitoaine. Kaikkein parhaitenhan tuon teho selviäisi, jos pääsisi kokeilemaan hiukseen, jota ei ole ennestään olaplexillä käsitelty... Tuon olaplexin vaikutus kuitenkin tuntuisi vähän heikkenevän, mitä kauempi aika käsittelystä on, tai sitten siihen vain tottuu.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Elo 2015, 20:54
Kirjoittaja nukka
Mulle laitetaan torstaina vaaleaa raitaa latvaan ja samalla olaplex :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Elo 2015, 07:21
Kirjoittaja Angora
Olenko siis ymmärtänyt oikein, että tuo olaplex vain korjaa hiusta, toisin sanoen, ei huomattavaa eroa terveeseen hiukseen? Näitä "jämäköittäviä" kokemuksia kuunnellessa alan haaveilla, josko tuosta löytyisi ratkaisu mun lasimaiseen lättätukkaan, joka luonnostaan kyllä on sileä, kiiltävä ja pehmeä, mutta ei pysy kuohkeana mitenkään päin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Elo 2015, 09:04
Kirjoittaja ZEN
^Olet ymmärtänyt oikein, eli tuskin ainakaan helpottaa hiuksien kuohkeana pysymistä (saattaa ehkä jopa vain latistaa). Mulle se jämäköityminen näkyi oikeastaan vaan latvassa, joka oli useamman värinpoiston jälkeen purkkamaisessa kunnossa. Sanoisin, että olaplexistä on eniten hyötöyä juuri purkkahiukselle.

Mulla vaihtelee yksittäisen hiuksen laatu muutenkin päässä (mä monesti hiplailen irronneita hiuksia ja teen analyysiä niiden näppituntumasta. ;D) Jotkut hiukset ovat selvästi koko pituudeltaan karheita ja vähemmän suoria. Toiset taas ihan silkkisen sileitä, sormissa ei tunnu mitään säröä. Olaplex ei varmasti tee luonnostaan karheasta hiuksesta sileää, mutta jos itse on tuhonnut hiuksiaan jollain käsittelyillä, niin silloin se tuntuisi auttavan.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 06 Elo 2015, 18:17
Kirjoittaja Morrigan
Mulle tehtiin värinpoisto ja sen yhteydessä otin olaplexin ja sanoisin kyllä että siinä siitä oli kyllä selvästi hyötyä. En huomaa hiusteni kärsineen yhtään koko värinpoistosta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Elo 2015, 13:45
Kirjoittaja babylissa
Kukaan käyttänyt pelkästään sarjan hoitoainetta ilman ykkös- ja kakkosaineita? Vaikka vain kotiblondattuun tukkaan?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 11 Elo 2015, 13:49
Kirjoittaja kumikana
Nyt tulee pitkä postaus, joten TL,DR: Olaplex tekee mitä lupaa.

Mulla tehtiin Olaplex-hoitoja kun aloin omaan väriin palaamisen. Kaksi vaalennusta tummuudesta 5 8 ja 9 väliin, viikon palautusajalla ja hiukset tuntuu paremmalta kuin ennen vaalennusta. Eli vain ylistystä Olaplexille multa.

Mitä tuohon Nioplex-juttuun tulee, niin oletan, että se ei toimi ainakaan samalla metodilla. Olaplex siis korjaa hiuksen sisässä olevia rikkisiltoja, jotka katkeavat hapetekäsittelyssä (väri ja permis). Tohon myös varmaan perustuu se, että Nioplexiä tunnutaan suositteltavan enemmän kiharille hiuksille. PAITSI, että siis permiksen kanssa Olaplex saattaa haitata ehkä, ei luonnonkiharalla. Ilmeisesti rikkisiltoja katkeilee myös ihan ajan myötä veden kanssa, eli Olaplex "palauttaa" hiuksen siihen tilaan kun se tulee ulos päästä. Olaplexillä on patentit kamaansa, joten muut eivät voi käyttää samaa ainetta. Lab Muffin on blogissaan avannut hyvin toimintaperiaatteen: http://www.labmuffin.com/2015/04/how-does-olaplex-hair-treatment-work/
(linkki patenttiin: http://www.google.com/patents/US20150034117)

Ja sitten fun fact, koska kyseessä on ammattikama, sille pitää olla olemassa käyttöturvallisuustiedoite (MSDS), josta pääsee stalkkaamaan ainesosat (http://www.olaplex.com/pages/faq-public sivun lopussa). Nro. 1, eli se mitä laitetaan vaalennuksen joukkoon sisältää melkopitkälti vain ja ainoastaan vaikuttavaa ainetta ja kotihoito näyttää pikaisesti olevan perushoitoaine, johon on lisätty k.o. vaikuttavaa ainetta, eli voisi olettaa toimivan paremmin kuin täysin perushoitoaine.


Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 11 Elo 2015, 21:55
Kirjoittaja riinam
Täysin offtopic, mutta jos täällä olisi tykkäysnappi, tykkäisin kumikanan viestistä&nbsp; :ts hyvin kirjoitettu ja täynnä asiaa, toisin kuin tämä viesti&nbsp; :T

Asiaan liittyen: mullekin tehtiin olaplex käsittely värjäyksen yhteydessä. Vaaleat raidat tuntuvat yhtä terveiltä, kuin muukin hius. Kovin suurta eroa en huomannut, mutta mulla ei olekaan voimakkaita käsittelyitä taustalla. Hiuksista tuli hieman jämäkämmät käsittelyllä (luonnonkarhea, laineikas hius).

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 16 Elo 2015, 20:06
Kirjoittaja Angel
Minulle tehtiin torstaina ensimmäistä kertaa olaplex-käsittely. En osaa oikein sanoa oliko vaikutusta vai ei. Hiukset tuntuvat kovin pehmeiltä, mutta aika näyttää. Ihmeempää jämäköitymistä en huomaa. Hiukset on vyötärölle ja vaalennetut.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Elo 2015, 11:28
Kirjoittaja aubergine
Mulle tehtiin viime viikolla olaplex väripaketin yhteydessä. En ollut suunnitellut asiaa, enkä itseasiassa kuullutkaan koko jutusta. Kampaajan suosituksesta tartuin kuitenkin tarjoukseen.

Tukka tuntuu terveeltä ja erittäin liukkaalta. Siinä mielessä liiankin liukkaalta, että kiharoita en ole saanut aikaiseksi. Tämä on vähän ikävä "sivuvaikutus", kun normaalisti laitan tukkaa lähes päivittäin muotoisauvalla. Toivottavasti tämä liika liukkaus nyt kuitenkin poistuu pesujen yhteydessä.&nbsp; Muuten oikein positiivinen kokemus :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Elo 2015, 21:28
Kirjoittaja ainokainen
Kiitos kumikanalle hyvästä postauksesta! Olen samaa mieltä että tykkäysnappia olisin painanut, jos sellainen täällä olisi.

Otin nyt jo kolmannen kerran Olaplexin värin yhteydessä ja tuntuu, että kerta kerralta hiukset vaan paranevat. Ekan käsittelyn jälkeen tuntui, että se ihana liukkaus olisi kulunut pois pesujen myötä, mutta toisen kerran jälkeen ei tuntunut siltä enää, vaan hiukset pysyivät huippukunnossa sen kuusi viikkoa, mikä värjäysten välillä oli.

Nyt kolmannella kerralla mun hiuksia vaalennettiin taas, ja se aiheutti ymmärrettävästi pientä hetkellistä kuivumista ja katkeilua, jonka onneksi sain nopeasti kuriin Biosilkin Silk Therapylla. Seuraavan kerran vaalennetaan vielä, ja sitten mulla onkin jo ihan valkoiset hiukset! ;D
Ilman Olaplexia en ikinä olisi uskaltanut vaalennuttaa mun hiuksia näin paljon.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 02 Syys 2015, 21:48
Kirjoittaja Manna
Mulla jäi Olaplex-hoito tekemättä kotona parina viikonloppuna ja sen kyllä huomasi hiusten "käyttätymisestä". Hiukset olivat ihan lirut ja onnettomat ;) Hoidon jälkeen palasi taas jäntevyys ja tietynlainen kuohkeus. Tein kukkapatukoilla kiharat ja niistä tuli todella paljon kestävämmät ja muutenkin kauniimmat.

Viimeisimmässä Stokkan kuvastossa on muuten kanta-asiakkaille tarjous Sirpa Mansnerille: väri- ja leikkauspaketin ostajalle Olaplex-hoito kaupan päälle. Voimassa siis syyskuun. Edun arvo 30-50 euroa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Syys 2015, 18:30
Kirjoittaja kaarina
Minä kävin tänään leikkauttamassa hiukset, ja samalla tehtiin Olaplex-hoito. Ostin myös kotihoitoaineen. Hiuksistani leikattiin pois kaikki kuluneet ja hiutuneet latvat, joten tukka on nyt tosi terveen näköinen ja kiiltävä. Samalla pehmeä ja jämäkkä. Kampaaja teki kivat rantakiharat raudalla ja latvat oikein pomppivat! Olen nyt tässä yrittänyt holvata näihin ties mitä muotoilutuotteita saadakseni kiharapehkosta vielä isomman, mutta tukka ikäänkuin hylkii kaikkea ja pysyy sileänä.&nbsp; ;D Tämä on kyllä minulle ihan ennenkuulumatonta. Hoito myös lisäsi kiiltoa tosi paljon. Mikään ihan supervautsivau-tulos tämä ei ole, sillä lähtökohta ei ollut käsittelyissä räjähtänyt alunperinkään, mutta minä kaipasin tältä sellaista "terveen näköistä" ja kimmoisaa hiusta, ja sen sain.
Otan tämän kyllä seuraavallakin kerralla, ellen sitten tilaa kotiin tuotteita netistä. Mielestäni hinta kampaamossa oli kuitenkin tosi siedettävä, mallinmuutosleikkauksen yhteydessä maksoin 20 euroa - vaikka itse hoito veikin tunnin kampaajan aikaa (pääasiassa vaikutusajan odottelua) + leikkaus ja kampaus siihen päälle.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 07 Syys 2015, 08:42
Kirjoittaja Monty
Schwartzkopf on lanseerannut oman "Olaplexin" nimeltään Fibreplex, ainakin tämän Järvenpääläiskampaamon bloggarit ovat siitä muutamaan otteeseen kirjoitelleet:

http://www.kauneusstudiofab.fi/blog/2015/8/12/international-fibreplex-ambassador-event

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 08 Syys 2015, 10:41
Kirjoittaja kaarina
Nyt, kun olen pari kertaa pessyt hiukset olaplexauksen jälkeen, huomaan, että luonnonkiharani on virkistynyt! Mulla on tosi laiska kihara, mutta kun kihartuu, niin kihara on aika pientä (eli potentiaalinen pehko jopa). Jo yksikin värikäsittely syö kiharat, eli jotakin tässä nyt ihan oikeasti on tapahtunut, kun jälleen kihartuu. &nbsp;:)

Omalla kohdallani tukka kyllä menee ihan entiseen tapaan pesussa takkuun, mutta tupeeraus ja rakennetta tuovat muotoilutuotteet eivät kunnolla enää toimi. Kotihoitoainetta en ole vielä ehtinyt testaamaan. Kampaajani varoitteli, ettei sitä kannata käyttää ennen tärkeää menoa, sillä se on ilmeisesti tosi hoitava -> kampaus ei pidä. Saas nähdä.

Edit.
Pesin tänään kolmannen käsittelynjälkeisen pesun. Annoin Olaplex-kolmostuotteen vaikuttaa hiuksissa 25 minuuttia ja jestas, mikä ero! &nbsp;0_0 Kampaajalla ei käytetty kolmosta lainkaan (en tiedä, kuuluuko edes?) mutta siis ero on todella huomattava. Tuntuu siltä, kuin käsittely nyt vasta olisi päässyt oikeuksiinsa. Tukan föönaaminen kesti tavallista kauemmin, mutta tukka on todella runsas, elinvoimainen, terve, raskas mutta kuohkea - joka hehkutuksen arvoinen. Minulla tämä ei todellakaan liruttanut tukkaa ylisileäksi, kuten kampaaja pelotteli, mutta epäilen nyt, että kampaajallani ei ollut juurikaan kokemusta Olaplexistä.

Edit. 2.
Tänään en jaksanut odotella hoitoaineen pitkähköä vaikutusaikaa, joten päätin kokeilla tuotetta jätettävänä hoitoaineena. Ei valittamista.&nbsp; :ts Laitoin polkkatukkaani pikkukolikon verran ainetta, päälle normaalit muotoilutuotteeni ja föönasin kuivaksi.&nbsp;

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Loka 2015, 10:14
Kirjoittaja eOwyn
Suunnitelmissa on hommata Olaplexit kotiin juurikasvun vaalennuksen kanssa käytettäväksi. Mitään järkeä minun ei ole Olaplexin takia siirtyä kampaamoasiakkaaksi, kovin edullista on kotona tuo käsittely, n. 6 euroa kuussa, ja jaksan tehdä huolellisemmin kuin ammattilaiset, olen huomannut. Nyt olen vaalentanut juuret syväpuhdistavan pesun jälkeen kookosöljyn kanssa, ja lopputulos on ollut hyvä, mutta ehkä se voisi olla vielä parempi Olaplexillä... Onko kenelläkään vielä vertailukokemusta kookosöljy- ja olaplexvaalennusten eroista?

Jos jotakuta kiinnostaa lähteä kimppaan tilaamaan isompaa satsia olaplexiä esim.ebaystä(?) kotikäyttöön testattavaksi (ilmeisesti myydään lähinnä vain kampaamokokoina, ja on vähän turhan tyyris kertaostos sokkona siten), lähden mielelläni messiin, YVtä vaan :) myös kotihoitoaine kiinnostaa,&nbsp; mutta etenkin tuo mahdollisuus, että estäisi vaalennuksen aikana hiuksen rakenteen ( rikkisiltojen) vaurioitumista.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 25 Loka 2015, 11:10
Kirjoittaja sv1
spookycatlady kirjoitti: Mitä yhteistä on "hiusta korjaavilla" aineilla nimeltä Olaplex, Niophlex, Fibreplex ja colorpHlex? Kaikki ovat jonkin sortin pleksejä. Mitä tulee pleksistä ensimmäisenä mieleen? Aivan, muovi... Olen kuullut jo kahdelta hiusalan opettajalta ja yhdeltä kouluttajalta, että Olaplexin ja sen kilpailijoiden "vaikuttava aine" on muovi. Se siis tekee kalvon hiuksiin ja meikkaa ne paremman näköisiksi ja tuntuisiksi, muttei ehkäise hiuksen vahingoittumista eikä varsinkaan korjaa jo olemassaolevia vaurioita&nbsp; :-\
:-\ Jotain tällaista olen jo odotellutkin, on kuulostanut alusta asti liian hyvältä ollakseen totta. Varsinkin, kun faktana on se, että hius on kuollutta eikä sille muuta voida tehdä kuin juurikin "meikata" se paremman näköiseksi.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Loka 2015, 20:18
Kirjoittaja ainokainen
Muovisen tuntuiset hiuksethan tällä saa, joten uskon tuohon teoriaan kyllä. Mutta toisaalta, mitä väliä. Mulla tämä juttu ainakin toimii, enkä voisi enää kuvitellakaan luopuvani Olaplexista.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Loka 2015, 20:39
Kirjoittaja miolla
eOwyn kirjoitti:Jos jotakuta kiinnostaa lähteä kimppaan tilaamaan isompaa satsia olaplexiä esim.ebaystä(?) kotikäyttöön testattavaksi (ilmeisesti myydään lähinnä vain kampaamokokoina, ja on vähän turhan tyyris kertaostos sokkona siten), lähden mielelläni messiin, YVtä vaan :) myös kotihoitoaine kiinnostaa, &nbsp;mutta etenkin tuo mahdollisuus, että estäisi vaalennuksen aikana hiuksen rakenteen ( rikkisiltojen) vaurioitumista.
Minähän tilasin eBayn kautta sellaisen kampaajan Travel Packin joka sisälsi myös sen ns. kotihoitoaineen, eli 3-osan. Travel Pack on ihan yhdelle hengelle tarkoitettu, eikä tarvitsisi siis etsiä ketään kimppaan tilausta varten. Linkki myyjään löytynee aiemmin tästä ketjusta.

anannas: Kolmosaine on sekoitus ykkös- ja kakkosainetta, joten sitä ei kuulu laittaa enää kampaamossa koska se olisi vain toistoa. Olaplex on kaksivaiheinen ja sitten kotiin saa vietyä tämän lyhennetyn version, eli kolmosaineen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Loka 2015, 20:59
Kirjoittaja miolla
caessa kirjoitti: En voi kyllä sanoa, että huomaisin juurikaan eroa ennen ja jälkeen käsittelyn. Ehkä pesun jälkeen pituuksista hieman pehmeämmät kuin normaalisti, mutta siinäpä se oikeastaan. Päälihiukset pörröttyy ihan yhtälailla kuin ennen ja latvat ovat karheat.
Samat fiilikset minullakin. Mun tukka on niin hurjan pörrööntyvää, että minä haen iänikuisesti sitä siloitusta ja pehmeyttä, en niinkään jämäkkyyttä. Kävin viime perjantaina kampaajalla vaalentamassa hiusta punaisesta supervaaleaan. Ihan ei yhdellä kerralla päästy tavoitteeseen, mutta läpikäyty on nyt kaksi värinpoistoa ja sävytys päälle. Jokaiseen väliin laittoi kampaaja Olaplexia. Uskon, että hiukset olisivat huomattavasti huonommassa kunnossa ellei O:ta olisi käytetty lainkaan. Mitään lisäpehmeyttä ei kuitenkaan ole havaittavissa ja ihan yhtä lailla täytyy lotrata siloittavien tuotteiden ja suoristusraudan kanssa.

Pesun jälkeen hiukset tuntuvat jollain tavalla tahmeilta. Hiusten kuivuttua tämä tahmeus (kuin jotain pesuainetta olisi jäänyt hiukseen) on hävinnyt. Tässä mietin johtuuko tämä sitten Olaplexista, yleensäkin rankasta käsittelystä vai yksinkertaisesti shampoon vaihdosta?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Loka 2015, 10:45
Kirjoittaja Aridith
Auttaako tää käsittely sellaiseen helposti takkuuntuvaan hiukseen? Mulla nyt vähän ongelmana se, että mun oma värjäämätön hius menee silottavista yms shamppoista / tuotteista tosi rasvaiseksi, mutta mun hiukset on kuin heinäpelto sadonkorjuun jälkeen. Haluaisin saada näihin vähän kuria.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 11 Marras 2015, 10:18
Kirjoittaja kumikana
Aridith kirjoitti: Auttaako tää käsittely sellaiseen helposti takkuuntuvaan hiukseen? Mulla nyt vähän ongelmana se, että mun oma värjäämätön hius menee silottavista yms shamppoista / tuotteista tosi rasvaiseksi, mutta mun hiukset on kuin heinäpelto sadonkorjuun jälkeen. Haluaisin saada näihin vähän kuria.
Ainakin mulla auttoi, mutta mun luonnostaankin takkuuntuva tukka oli vaalennettu (rankasti). Silti tuntui, ettei tarvinnut niin paljoa hoitoainetta. Nyt puoli vuotta käsittelyn jälkeen alkaa tuntua, että vaikutus on alkanut hieman heiketä, mutta hyvin vähän.

eOwyn kirjoitti: Onko kenelläkään vielä vertailukokemusta kookosöljy- ja olaplexvaalennusten eroista?
Molempia kokeilleena voin sanoa, että ero on huomattava Olaplexin hyväksi :).

spookycatlady kirjoitti: Mitä yhteistä on "hiusta korjaavilla" aineilla nimeltä Olaplex, Niophlex, Fibreplex ja colorpHlex? Kaikki ovat jonkin sortin pleksejä. Mitä tulee pleksistä ensimmäisenä mieleen? Aivan, muovi... Olen kuullut jo kahdelta hiusalan opettajalta ja yhdeltä kouluttajalta, että Olaplexin ja sen kilpailijoiden "vaikuttava aine" on muovi. Se siis tekee kalvon hiuksiin ja meikkaa ne paremman näköisiksi ja tuntuisiksi, muttei ehkäise hiuksen vahingoittumista eikä varsinkaan korjaa jo olemassaolevia vaurioita &nbsp;:-\
Olaplex siis tosiaan perustuu hiuksen sisäisen rakenteen korjaamiseen. Kertauksena edellisestä postauksestani: Lab Muffin on blogissaan avannut hyvin toimintaperiaatteen: http://www.labmuffin.com/2015/04/how-does-olaplex-hair-treatment-work/ ja linkki patenttiin: http://www.google.com/patents/US20150034117. Olaplex nr.1 ei sisällä muoveja tai muoveja muodostavia aineita, joten siihen vaikutus ei voi edes osaltaan perustua (http://storage.googleapis.com/olaplex/Olaplex-No.1%20MSDS-2-17-15.pdf). Nro.2 ja 3 sitten sisältää samoja tuttuja silikaatteja ja muita vastaavia kavereita kuin normihoitsikatkin vaikuttavan aineen lisäksi.

Siihen, miksi Olaplexin nimi on plex, en osaa kommentoida, mutta arvelen, että noiden muiden kohdalla epäilisin bandwagon-ilmiötä. Eli halutaan luoda mielikuva, että aine olisi rinnakkaistuote Olaplexille (en tiedä, en ole löytänyt niille INCI-listauksia).


Edit: peräkkäiset viestit yhdistetty. - ellen

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Marras 2015, 15:11
Kirjoittaja Liina

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Marras 2015, 21:46
Kirjoittaja ainokainen
Sain vihdoinkin hankittua sitä Olaplexin kotihoitoainetta, mutta miten tuota käyteytään? Ennen vai jälkeen pesun?&nbsp; ???

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Marras 2015, 22:23
Kirjoittaja Trillian
^ Mä olen käyttänyt sekä ennen että jälkeen. :) Paras tulos on tullut yön yli muhittamalla - laitan kuiviin hiuksiin, hiukset nutturalle yöksi ja aamulla huuhtelu ja pesu (ja sen jälkeen vielä toinen hoitoaine hetkeksi). Ihan superainetta!&nbsp; <3

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Marras 2015, 10:42
Kirjoittaja Manna
Mä olen myöskin käyttänyt samalla tavalla kuin Trillan, paras tulos tulee yön yli muhittamalla. Sitä hoitoainetta menee todella vähän, käytin BSL-pituiseen tukkaani tosiaan yhden ruokalusikallisen verran hoitoainetta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Marras 2015, 09:15
Kirjoittaja Saranna
spookycatlady kirjoitti: Mitä yhteistä on "hiusta korjaavilla" aineilla nimeltä Olaplex, Niophlex, Fibreplex ja colorpHlex? Kaikki ovat jonkin sortin pleksejä. Mitä tulee pleksistä ensimmäisenä mieleen? Aivan, muovi... Olen kuullut jo kahdelta hiusalan opettajalta ja yhdeltä kouluttajalta, että Olaplexin ja sen kilpailijoiden "vaikuttava aine" on muovi. Se siis tekee kalvon hiuksiin ja meikkaa ne paremman näköisiksi ja tuntuisiksi, muttei ehkäise hiuksen vahingoittumista eikä varsinkaan korjaa jo olemassaolevia vaurioita&nbsp; :-\
Näin alan opintoja lopettelevana opiskelijana, haluatko laittaa vaikka yyveenä missä koulussa opettajat uskaltavat kertoa Olaplexin vaikuttavan ainesosan (Bis-aminopropyl Diglycol Dimaleate) olevan muovi?
Sehän on yleisessä tiedossa että ainesosa on patentoitu vain Olaplexille, ja patentti suojattu kymmeniksi (oliko 50?) Vuosiksi eikä näin ollen&nbsp; yksikään kemisti pääse selville tämän ainesosan valmistuksesta. Kyseessä on kuitenkin keinotekoinen aminohappo joka syrjäyttää hapen rikkisidoksissa (eli korjaa rikkisillat), tämän kertoo patentin julkinen osa.

Niophlexit, Fibreplexit, Colorplexit ym taas ovat juurikin muovia ja silaria, sen kertoo inci. Näistä on paljon nyt ollut puhettakin kun on tehty liian suurilla hapetevahvuuksilla töitä, ja hius parin pesun jälkeen taas todella happivaurioitunut ja katkeilee, kun kalvonmuodostajat on pesty pois.

Itse olen työskennellyt Olan kanssa jonkin verran, mutta vaikka ohjeena on hapetevahvuuden nosto, en kuitenkaan tekisi mitään mitä en ilman Olaplexiakaan tekisi. Olaplexin vaikutus lakkaa kestää vain tietyn ajan, jonka jälkeen on vaara että keinotekoisesti rakennetut rikkisillat katkeavat jos käsittely on ollut liian raju.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Marras 2015, 11:54
Kirjoittaja Trillian
Saranna kirjoitti: Näin alan opintoja lopettelevana opiskelijana, haluatko laittaa vaikka yyveenä missä koulussa opettajat uskaltavat kertoa Olaplexin vaikuttavan ainesosan (Bis-aminopropyl Diglycol Dimaleate) olevan muovi?
Sehän on yleisessä tiedossa että ainesosa on patentoitu vain Olaplexille, ja patentti suojattu kymmeniksi (oliko 50?) Vuosiksi eikä näin ollen&nbsp; yksikään kemisti pääse selville tämän ainesosan valmistuksesta. Kyseessä on kuitenkin keinotekoinen aminohappo joka syrjäyttää hapen rikkisidoksissa (eli korjaa rikkisillat), tämän kertoo patentin julkinen osa.
Pakko korjata, että saadakseen patentin vaikuttavalle aineelle firman on nimenomaan pitänyt kertoa kemiallinen kaava, eli se on tiedossa ja sitä voitaisiin kyllä valmistaa. Patentin saamisen myötä taas kukaan muu ei voi käyttää samaa ainesosaa kaupalliseen tarkoitukseen, jos Olaplex ei anna lisenssiä eli käyttöoikeutta. Patentti on voimassa korkeintaan 20 vuotta niissä maissa joissa patenttia on haettu, tämä on siis sama kaikkien patenttien kohdalla. :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 02 Joulu 2015, 00:21
Kirjoittaja Saranna
Trillian kirjoitti:
Saranna kirjoitti: Näin alan opintoja lopettelevana opiskelijana, haluatko laittaa vaikka yyveenä missä koulussa opettajat uskaltavat kertoa Olaplexin vaikuttavan ainesosan (Bis-aminopropyl Diglycol Dimaleate) olevan muovi?
Sehän on yleisessä tiedossa että ainesosa on patentoitu vain Olaplexille, ja patentti suojattu kymmeniksi (oliko 50?) Vuosiksi eikä näin ollen&nbsp; yksikään kemisti pääse selville tämän ainesosan valmistuksesta. Kyseessä on kuitenkin keinotekoinen aminohappo joka syrjäyttää hapen rikkisidoksissa (eli korjaa rikkisillat), tämän kertoo patentin julkinen osa.
Pakko korjata, että saadakseen patentin vaikuttavalle aineelle firman on nimenomaan pitänyt kertoa kemiallinen kaava, eli se on tiedossa ja sitä voitaisiin kyllä valmistaa. Patentin saamisen myötä taas kukaan muu ei voi käyttää samaa ainesosaa kaupalliseen tarkoitukseen, jos Olaplex ei anna lisenssiä eli käyttöoikeutta. Patentti on voimassa korkeintaan 20 vuotta niissä maissa joissa patenttia on haettu, tämä on siis sama kaikkien patenttien kohdalla. :)
Toki kaava on selvillä, mutta pelkkä kaava ei kerro valmistusmenetelmää, jonka vuoksi keväästä asti ainakin kotimaan kosmetiikkatehtaiden kemistit ovat sitä tutkineet kovasti, ja yrittäneet keksiä valmistustapaa tehdäkseen samankaltaisen tuotteen. Keskustelin asiasta nimittäin erään hiusalan tehtaan (toisen) kemistin kanssa joka kertoi että tehtaat nimenomaan käyvät kilpajuoksua uuden "Olan" keksimisen kanssa, sillä pelkkä kaava ei uuden ainesosan kohdalla kerro tarpeeksi. Valitettavasti, muutenhan saataisiin sitä kaivattua kilpailua ja hintoja alemmas käsittelyille :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 10 Joulu 2015, 17:47
Kirjoittaja Lilli
Miten teillä on olaplexin vaikutukset pysyneet?

Kävin kesällä niophlexhoidossa (vaikka luulin varanneeni olaplexin). Niophlexei vaikuttanut oikeastaan juuri mitenkään hiuksiini. Hoitoaine oli ihan ok, muttei mikään superhoitava. Nyt varasin ajan toiseen kampaamoon ja tällä kertaa ihan oikeasti olaplex hoitoon. Toivon parempia tuloksia!

Saako sitä kotihoitoon tarkoitettua ainetta ebaysta tai jostain tilattuna edullisemmin? Mistä löytää luotettava myyjä ettei tule ostaneeksi mitään väärennöstä?


Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 06 Tammi 2016, 11:02
Kirjoittaja ainokainen
Mulla on hiukset pysyneet rajusta vaalentamisesta huolimatta yllättävän hyvässä kunnossa Olaplexin avulla. Toki katkeiluakin on ollut jonkun verran, erityisesti sen jälkeen kun kampaajani kanssa kokeiltiin 9-prosenttista hapetetta ja se oli mun hiuksille liikaa. Nykyään tyvi vaalennetaan 6-prosenttisella hapetteella ja pidetään mahdollisimman pitkä vaikutusaika, sekä Olaplexit tietysti sekaan. Tämä on toiminut tosi hyvin, eli tyvi vaalenee reippaasti eikä hiukset katkeile sen enempää mitä normaalistikaan.

Kokeilin nyt ekaa kertaa myös sitä kotihoitoainetta, laitoin sitä noin ruokalusikallisen pyyhekuiviin hiuksiin tavallisen hoitoaineen tapaan ja muhittelin noin 10 minuuttia. Tämä todella toimii, tuntui rakennepaikkaavan hiuksia eli hiukset tuntuivat jämäkämmiltä ja tosi ilmavilta ja helpost selvitettäviltä käsittelyn jälkeen. Harmi vaan että pieni pullo maksaa noin 30€ eli on kyllä kalleinta hiukstenhoitoainetta mitä oon ikinä käyttänyt... &nbsp;::)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Helmi 2016, 15:26
Kirjoittaja Manna
Mulle on tehty viimeisimmällä kampaamokäynnillä Pro Fiber-hoito, josta lyhyt tiivistelmä Liinan laittamasta linkistä:

Pro Fiber on pitkäkestoisesti korjaava hiustenhoitosarja, joka sopii erilaisille hiustyypeille, sillä hoidossa on kolme eri räätälöitävää hoitovaihtoehtoa. Se perustuu APTYL 100 -teknologiaan, joka suojaa, korjaa sekä jälleenrakentaa hiuksia. Pro Fiber muodostaa suojaavan kalvon hiuksen pintaan ja toimii suojakilven tavoin esimerkiksi kuumia suoristustautoja vastaan. Se myös antaa hiukselle pehmeän silkkimäisen tunteen.

Hoito perustuu Aptyl 100 -molekyyliin, jossa on kaksi vaikuttavaa osaa:
* aminosilane toimii hiuksen sisällä täyttämällä hiuskuitua
* kationinen polymeeri tekee hiuksen pintaan suojaavan kalvon


Hiukset tuntuvat tuuheammilta ja hyvinvoivilta. Muistaakseni tämän ja Olapexin hinta oli suht samaa luokkaa (25-30 €). Pro Fiberin hoito-ohjelmaan kuuluu shampoo, hoitoaine tai naamio ja jätettävä hoito. Tämä nostaa hoidon kokonaishintaa Olaplexiä kalliimmaksi.

Omaan hiukseeni en koe tällä hetkellä tarvitsevani kumpaakaan, eri asia olisi jos olisi pidemmät hiukset.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 12 Helmi 2016, 17:15
Kirjoittaja scoundrel
Mä päätin repäistä ja käydä leikkaamassa viimeiset värjätyt latvat hiuksista (kampaajalle ekaa kertaa vuosiin), ja otin sitten samalla Olaplexin koska olin utelias.

Ennen-jälkeen kuvat voi käydä vilkuilemassa mun instagramista, ja voin kyllä sanoa ettei oo varmaan ikinä ollut hiukset näin pehmeet!&nbsp; :l

Lisäksi huomasin jo yhden plussan heti kotimatkan jälkeen. Normaalisti hiukset on pipon/hupun/kaulahuivin jäljiltä aivan takussa kun on hetken ollut ulkovaatteissa, mutta nytpä ei ole takun takkua missään, vain ihanan silkkiset hiukset! <3

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 12 Helmi 2016, 21:03
Kirjoittaja Lilli
Minä kävin tammikuussa olaplex hoidossa ja ostin hoitoaineen kotiin. Hoitoaine on ihan ok, mutta ei mitenkään kovin erikoinen. Olaplex hoito ei myöskään tehnyt oikein mitään vaikutusta. Hiukset oli hetken sileät, mutta ei kai tässä kuontalossa sitten nämä hoidot vaikuta. Oma hius on siis karhea ja kihartuva plus latvasta vaalennettu.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Helmi 2016, 22:16
Kirjoittaja scoundrel
Tasan viikko hoidosta, olen pessyt hiukset kaksi kertaa välissä. Laitoin kuivaan pesemättömään hiukseen Olaplexin 3:a ja annoin olla parisen tuntia. Sitten pesu ihan perusshampoolla (Linna Koivushampoo) ja päälle hoitoainetta (EHS vehnänalkio tjsp). Tuntui että viimeviikkoisen hoidon vaikutus oli hiukan vähentynyt (vaikka takkuja ei vieläkään tule), mutta tuo hoitoaineen muhitus parin tunnin ajan palautti sen kyllä ihan täysin. On taas niin kiiltävää ja silkkistä että. ;D
Miinusta hoitoaineen kuluneesta määrästä, vaikka koitin laittaa niin vähän kuin mahdollista niin silti pullosta taisi kulua viideosa tai peräti neljäsosa kerralla. Ehkä en vain osaa laittaa tarpeeksi pientä määrää... :P
Mutta tykkään kyllä, ensi kerralla voisi koittaa muhitella yön yli kuten kampaaja ehdottikin. Nyt vaan on aamulla niin aikainen meno etten viitsinyt jättää suihkussa käymistä aamuksi kun muutenkin pitää nousta epäinhimilliseen aikaan.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Maalis 2016, 14:44
Kirjoittaja Nunna
Mulle on tehty toi hoito kampaajalla ensin värinpoiston yhteydessä ja toisen toisen kerran tehohoidon ja leikkauksen päälle. Kyllä pysyi pitkään hyvänä ja sileänä. Olen itsekin pohtinut, josko ostaisin kotiin, mutten taida raaskia.&nbsp; ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Huhti 2016, 19:23
Kirjoittaja NarnianQueen
Silmäilin ebay-listoilta pikkuannosta tätä, ja yksi löytyi sopivassa hintaluokassa. Silti edullisemmalla taidan päästä menemällä käsittelyyn kampaamoon..
Keinotekoiset aminohapot kyllä huolettavat, ja mietin, onnistuisko hiusten kuntoutus yhtä tehokkaasti jollain öljysekoitteella kuin tämän avulla...&nbsp; :-\ :-\
Olin aikoinaan innokas muhittelija, mutta se on jäänyt.. :P

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 06 Huhti 2016, 10:34
Kirjoittaja kaarina
Mä ostin joskus muutama kuukausi sitten Ebaysta koko kitin, ja alkuun tein kotona muutaman Olaplex-hoidon tavallisesti, ohjeiden mukaan. Myöhemmin olen alkanut käyttää näitä aineita ihan surutta siten, miten milloinkin parhaaksi koen... En nimittäin useinkaan jaksa tehdä mitään parin tunnin muhituksia. Mulla on kertaalleen vaalennetun hiuksen päälle tehty permanentti, eli hius on ollut aika ikävässä jamassa latvoista jossain vaiheessa. Olen nyt käyttänyt toisinaan kakkospullon ainetta reilulla kädellä "jätettävänä hoitoaineena", ja nykyään hiukset on niin hyvässä kunnossa, että voin pitää niitä myös suoriksi föönattuina auki, ja ne näyttävät silleenkin hyväkuntoisilta ja kiitäviltä.&nbsp; (Kiharakampaukseen on niin helppo piilottaa vauriot ja kaksihaaraiset, mutta suora tukka paljastaa kaiken.) On kyllä ollut joka pennin arvoinen ostos! Reilu satanen hiusten hyvästä kunnosta on minusta varsin kohtuullinen hinta. Yhdellä käsittelyllä kampaamossa, tai edes kahdella tai kolmella, en olisi päässyt näin hyviin tuloksiin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 06 Huhti 2016, 16:21
Kirjoittaja babylissa
Oletko siis käyttänyt hoitoainetta jätettävänä?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 06 Huhti 2016, 21:48
Kirjoittaja eOwyn
Tilasin kaksi samplesettiä ebaystä olaplexiä, ja kyllä hiukset ovat vahvistuneet, ja katkeilu vähentynyt, vaikka olen vasta yhden tehohoidon tehnyt, eli päähän on mennyt 15 millilitraa no. ykköstä ja saman verran kakkosta. Edelleenkin vain kaihoan tilaavani 525 millilitraiset tätä ebaystä, on ihan järkyttävän paljon edullisempaa suhteessa, kuin 100 mililitran pikkupurkkien setti - noin puolet kalliimpi kaikkineen, ja siis viisi kertaa enemmän tavaraa. Kun olisi joku yhtä hiushöyrähtänyt hampputukkaystävä kuin itse on, niin voisi puolittaa tavaran, noita nimittäin käyttäisi yksin iiiikuisuuden, ja noin 290 euron, kun tullit maksaa, kertasatsaus vähän ahdistaa, vähän päälle satanen vielä menisi...

Miten muuten onko olaplex-hoidossa kampaajalla ilman värikäsittelyä käydessä esim. ollut puhetta että olaplex toimisi tehokkaimmin, jos hiuksessa on mahdollisimman vähän silikonia tai mineraalijäämiä..? En onnistunut löytämään tietoa tästä. Itse tein varmuuden vuoksi pesun syväputsarilla ja sitten vielä cx corrector elixirillä muhittelun alle, ainoa ongelma niitten jälkeen oli vaan saada siihen takkupalloon leviämään ykkösaine tasaisesti, kun se on sellaista vesimäistä litkua vaan... huomattavasti miellyttävämpää olisi levittää hoitoainehoidettuun hiukseen Ehkä seuraavalla kerralla sama prosessi, mutta esim. xz-tehis elixirin jälkeen, jossa ei silikonia, ennen olaplexiä... hmm

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 08:17
Kirjoittaja Amilo
Olapelxin nimestä...kouluttajan mukaan se on täysin keksitty. Eli ei siis viittaa yhtään mihinkään. Aineen keksijä on keksinyt nimen, joka ei tarkoita yhtään mitään. Kilpailijat ovat sitten kopioineet plex lopun, luodakseen vaikutelman että ovat samaa kamaa.&nbsp; :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 09:59
Kirjoittaja kaarina
babylissa kirjoitti: Oletko siis käyttänyt hoitoainetta jätettävänä?
Olen käyttänyt "jätettävänä" sekä kakkospullon ainetta, että sitä kolmosta (joka on se kotihoitoaine, jota kuluttajille myydään), mutta paremmin toimii kakkonen.

Mä siis teen niin, että pesen tukan normaalisti, sen jälkeen levitän märkään tukkaan parin kolikon verran kakkosainetta. Jos tukka on takussa, suihkin jätettävää hoitoainetta, mutta en aina. Sitten normaalisti käyttämäni muotoilutuotteet, ja föönaan kuivaksi. Olaplex jää sinne alle, eikä se lähmää tms. En osaa sanoa, kumpi tässä on vaikuttanut, se että toistan aineen käyttöä usein, vai se että jätän sen tukkaan muutaman päivän ajaksi. Ja ai niin, mun hiuksia on leikattu viimeksi syyskuun alussa - aika hyvin näin käsitelllyltä tukalta. :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 07 Huhti 2016, 12:21
Kirjoittaja ainokainen
Mä oon käyttänyt jätettävän sitä kolmospullon ylläpitohoitista, mutta se kyllä lähmää. Eli jos pitää hiuksia kiinni päivän niin ok.
En kyllä osaa sanoa onko sillä isoa vaikutusta vai ei, jotenkin tuntuu että ei mitään dramaattista. Kyllä isompi vaikutus on sillä kampaajan tekemällä käsittelyllä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 08 Huhti 2016, 19:09
Kirjoittaja NarnianQueen
eOwyn kirjoitti: Tilasin kaksi samplesettiä ebaystä olaplexiä, ja kyllä hiukset ovat vahvistuneet, ja katkeilu vähentynyt, vaikka olen vasta yhden tehohoidon tehnyt, eli päähän on mennyt 15 millilitraa no. ykköstä ja saman verran kakkosta. Edelleenkin vain kaihoan tilaavani 525 millilitraiset tätä ebaystä, on ihan järkyttävän paljon edullisempaa suhteessa, kuin 100 mililitran pikkupurkkien setti - noin puolet kalliimpi kaikkineen, ja siis viisi kertaa enemmän tavaraa. Kun olisi joku yhtä hiushöyrähtänyt hampputukkaystävä kuin itse on, niin voisi puolittaa tavaran, noita nimittäin käyttäisi yksin iiiikuisuuden, ja noin 290 euron, kun tullit maksaa, kertasatsaus vähän ahdistaa, vähän päälle satanen vielä menisi...

Miten muuten onko olaplex-hoidossa kampaajalla ilman värikäsittelyä käydessä esim. ollut puhetta että olaplex toimisi tehokkaimmin, jos hiuksessa on mahdollisimman vähän silikonia tai mineraalijäämiä..? En onnistunut löytämään tietoa tästä. Itse tein varmuuden vuoksi pesun syväputsarilla ja sitten vielä cx corrector elixirillä muhittelun alle, ainoa ongelma niitten jälkeen oli vaan saada siihen takkupalloon leviämään ykkösaine tasaisesti, kun se on sellaista vesimäistä litkua vaan... huomattavasti miellyttävämpää olisi levittää hoitoainehoidettuun hiukseen Ehkä seuraavalla kerralla sama prosessi, mutta esim. xz-tehis elixirin jälkeen, jossa ei silikonia, ennen olaplexiä... hmm
Kuinka käytit tuota ykköstä?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 12 Huhti 2016, 11:06
Kirjoittaja eOwyn
Eli syväpuhdistavalla ja kelatoivalla CX Corrector Elixirillä pesun jälkeen kuivasin hiukset kuivaajalla kuiviksi, ja sitten levitin Olaplexin ykkösaineen päähän, ja yritin harjailla Tangle Teezerillä läpi, että leviäisi tasaisesti, annoin olla noin tunnin, ja laitoin sitten kakkosaineen suoraan siihen päälle, sitten läpiharjaaminenkin oli jo helpompaa, kun kakkostökötti on emulsiomaisempi. Varmuuden vuoksi pidin koko sotkua sitten yli yön päässä, aamulla pesin pois normaalisti, shampoopesu ja ha.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Huhti 2016, 20:21
Kirjoittaja ellen
Te, jotka olette ostaneet koko Olaplex-systeemin putelit, mistä olette ostaneet pullonne? Ovatko kaikki ostaneet tässäkin ketjussa mainitulta eBay-myyjältä vai joltain toiselta? Pienet sample-pussit olen jo kotona testannut Olaplex-systeemiä ja nyt voisin ostaa useamman käsittelyn antavat pullot, mutta haluan vain varmistua, että tuolta em. eBay-myyjältä varmasti saa aitoa tavaraa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Huhti 2016, 20:43
Kirjoittaja kaarina
^ Mä olen ostanut juuri tuolta myyjältä (runwaybeautytrends).

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 07 Kesä 2016, 20:14
Kirjoittaja ellen
28.4.
Ostin tuolta em. eBay-myyjältä Olaplex-paketin ja nyt odotan sitä kieli pitkällä saapuvaksi. Aion myös kokeilla tuota anannaksen vinkkiä, että jätän kakkosliemen hiuksiin jätettävänä. Vaalennutin hiuksia aika paljon viime kampaamokäynnillä ja latvat tuntuvat kuivahkoilta, joten tarvitsee nyt yrittää tehohoitaa kutristoa oikein paljon. Mietin vain, että millähän tavalla saisin käytettyä ykkösainetta? Testeripaketin ykkösainetta sekoitin vaahtomaiseen suoraväriin ja tuntui, ettei sillä tavalla tullut yhtä paljon kiiltoa hiuksiin kuin kampaamokäynnin jälkeen tulee. Ehkä mun täytyy kokeilla ykkösaineen sekoittamista ihan vain veteen niin kuin Olaplex-ohjeessa neuvottiin.

29.4.
Edit: seuraavana päivänä paketti sitten tulikin, eikä se jäänyt tulliin, koska arvo oli merkitty sen verran alhaiseksi. Voin siis suositella kyseistä eBay-myyjää. Saatanpa ostaa samalta myyjältä isommat pullot sitten, kun olen nuo pienet pullot käyttänyt.

3.5.
Edit 2: olen nyt useampana päivänä käyttänyt kakkosainetta jätettävänä ja tänään tein oikein kunnon tehohoidon Olaplexillä ja laminoinnilla. Sekoitin ensin 5 ml Olaplexin ykkösainetta 50 ml vettä, laitoin sen sampoopestyihin hiuksiin ja annoin vaikuttaa ties kuinka kauan suojan ja myssyn alla. En lapsenhoidon lomassa ehtinyt seurata vaikutusaikoja, mutta useampi tunti koko hommassa vierähti. Sitten levitin hiuksiin kakkosainetta ja taas annoin vaikuttaa. Valmistin laminointiseoksen, johon sekoitin suoraväriä, ja levitin sen päähän. Vasta laminointiseoksenkin vaikutusajan jälkeen huuhtelin hiukset ja levitin jätettävää. Hiukset eivät ole vielä täysin kuivat, mutta hiukset kiiltävät ihan latvoihin saakka. Jos vain aikaa löytyy, niin tällainen tehohoito kannattaa selvästi :ts !

7.6.
Edit 3: tein tänään erilaisen Olaplex-käsittelyn. Pesin hiukset, enkä laittanut hoitista, vaan tein Olaplex ykkösestä ja vedestä pienen määrän liuosta, jonka laitoin kosteisiin hiuksiin. Annoin vaikuttaa 30 min, en huuhdellut ja laitoin runsaan määrän kakkosainetta kosteisiin hiuksiin. Huolellisen levityksen jälkeen annoin vaikuttaa 20 min. Taas vaikutusajan jälkeen levitin Olaplexin hoitista kummankin vaiheen päälle ja annoin taas vaikuttaa 20 min. Sen jälkeen huuhtelin hiukset ja laitoin jätettävää hoitista. En siis missään vaiheessa enää pessyt hiuksia sampoolla, vaan annoin kaikkien vaiheiden jäädä hiuksiin sen verran mitä jäivät viimeisen huuhtelun jälkeen. Hiukset ovat todella pehmeät, myös kuivahtaneet latvat tuntuvat pehmeiltä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 08:41
Kirjoittaja Memmuuh
Tilasin Ebaystä 30ml näytesetin ykkös- ja kakkosainetta, molempia tulee siis se 30ml. Maksoi 27 euroa ja tästä kai pitäisi sitten riittää ainakin pariin vaalennukseen ja yhteen tehohoitoon?&nbsp; Tuon ykkösaineen käyttömääräthän on ihan selkeät ohjeissa, mutta minkä verran tuota kakkosainetta kuluu kerralla?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 11:55
Kirjoittaja ellen
Kakkosainetta kuluu ykkösainetta selkeästi enemmän, sen takia kakkosainetta on monissa pakkauksissa tuplamäärä. Kakkosaineen määrää ei ole määritelty, vaan sitä menee sen verran kuin hiuksiin uppoaa. Olen yrittänyt levittää niukan määrän kakkosainetta hiuksiin oikein huolellisesti ja sen jälkeen vielä käynyt hiukset läpi Tangle Teezerin avulla. Sillä tavalla saan kakkosaineen varmasti joka puolelle.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 12:17
Kirjoittaja Memmuuh
Aivan, kiitos ellen. :) Jospa tuosta 30ml nyt ainakin kahteen kertaan riittäisi, mun hiukset on puolipitkät ja aika ohuet.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 12:54
Kirjoittaja slala
Mulla on tehty nyt pari värinpoistoa hiuksiin, molemmilla kerroilla Olaplex mukana. Vaikeaa tietysti sanoa, kun vertailukohtaa ei ole, mutta musta vaikuttaa että siitä on oikeasti ollut aika paljon apua. Klikkailinpa sitten muiden perässä Ebaysta itselleni noita aineita kotona käytettäväksi, koska hiukset ovat kyllä kuitenkin kärsineet. Aika kauhea hinta, mutta maksaapa ne kampaamokäynnitkin. :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 12:57
Kirjoittaja Aridith
Voikohan tätä käyttää pidennyshiukseen? :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 14:25
Kirjoittaja Memmuuh
^ Voi käyttää. :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 14:47
Kirjoittaja Aridith
Cool! Ehkä tällä voisi hieman silotella vaalennuksen tuhoja :).

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 15:36
Kirjoittaja ellen
slala kirjoitti: Mulla on tehty nyt pari värinpoistoa hiuksiin, molemmilla kerroilla Olaplex mukana. Vaikeaa tietysti sanoa, kun vertailukohtaa ei ole, mutta musta vaikuttaa että siitä on oikeasti ollut aika paljon apua. Klikkailinpa sitten muiden perässä Ebaysta itselleni noita aineita kotona käytettäväksi, koska hiukset ovat kyllä kuitenkin kärsineet. Aika kauhea hinta, mutta maksaapa ne kampaamokäynnitkin. :)
Omista Olaplex-pulloista tehdylle käsittelylle tulee paljon, paljon pienempi hinta kuin kampaamossa tehdylle hoidolle. Maksoin viime kerralla vaalennuksen yhteydessä tehdystä Olaplex-käsittelystä 40 € ??? , mikä on mielestäni pöyristyttävä hinta pienestä määrästä ykkösainetta ja vähän suuremmasta määrästä kakkosainetta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Kesä 2016, 17:00
Kirjoittaja Morrigan
^Aika kova hinta! Itse olen maksanut olaplexistä pitkiin hiuksiin 25e lisää kampaajalla vaalennuksen yhteydessä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Kesä 2016, 13:47
Kirjoittaja slala
ellen kirjoitti: Omista Olaplex-pulloista tehdylle käsittelylle tulee paljon, paljon pienempi hinta kuin kampaamossa tehdylle hoidolle. Maksoin viime kerralla vaalennuksen yhteydessä tehdystä Olaplex-käsittelystä 40 € ??? , mikä on mielestäni pöyristyttävä hinta pienestä määrästä ykkösainetta ja vähän suuremmasta määrästä kakkosainetta.
Mulla maksoi 30 € värjäyksen yhteydessä. Kertahoidon hinta tulee ilman muuta tosi paljon halvemmaksi, kertasijoitus on vain iso kun tilaa omat pullot kotiin. :) Ja jos ja kun käyn jatkossa kampaajalla, siellä tulee kuitenkin mahdollisen vaalennuksen/värin yhteydessä otettua myös se Olaplex.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Kesä 2016, 15:41
Kirjoittaja Memmuuh
^ Ebaystä saa myös pienempiä eriä tilattua. Esim. 15ml ykkösainetta ja 30ml kakkosainetta, jotka varmasti riittää pidempiinkin hiuksiin kertahoidoksi maksaa alle 20e, viimeksi kun etsin niin irtosikohan 18 eurolla. Sitäkin pienempiä saa tilattua, esim. 7,5ml ja 15ml.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 20:51
Kirjoittaja Kristiina
Kuinka paljon laitatte ainetta? Mietin, kuinka pitkään pullot kestävät käytössä. Tulee kyllä halvemmaksi tilata Olaplexit itse, joten enköhän itsekin taas ebayn puolella asioi.&nbsp; :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 20:59
Kirjoittaja Memmuuh
^ Mä olen tuumaillut myös, että kotona itse tehtynä se hoito saattaa onnistua paremminkin kun kampaajalla, koska on aikaa pitää niitä aineita hiuksissa pidempään. Jossain Olaplexin ohjeissa oli, että enemmän lopputulokseen vaikuttaa se aika jonka aine hiuksissa on kun sen määrä. Siis tottakai sitä ainetta täytyy olla sen verran, että varmasti on joka puolella, mutta oleellisempaa on kauanko sen antaa vaikuttaa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 21:22
Kirjoittaja Painted Lady
Kristiina kirjoitti: Kuinka paljon laitatte ainetta? Mietin, kuinka pitkään pullot kestävät käytössä. Tulee kyllä halvemmaksi tilata Olaplexit itse, joten enköhän itsekin taas ebayn puolella asioi.&nbsp; :D
Pakkauksen mukana tulee annosteluohje. Muistaakseni (en pysty nyt tarkistamaan) ohjeesta puuttui pelkän Olaplex-käsittelyn annostelu, mutta ohje löytyy myös netistä. Mutta siis kerta-annoksena ykköstä käytetään 3,75 ml:sta 15 ml:aan riippuen käyttötavasta. Kakkosta menee reilummin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 01 Heinä 2016, 21:33
Kirjoittaja Memmuuh
Nyt mä voin sanoa, että mun olkapääpituisiin melko ohuisiin hiuksiin menee 10-15ml sitä kakkosainetta. 10ml riittää sillai ihan jees (uskon että on kyllä tarpeeksi) ja 15ml on jo vähän reilummin omaan tukkaani. Kun kampaa hiukset läpi melko tiheäpiikkisellä kammalla levityksen jälkeen niin on tasaisesti jokainen hius kuorrutettu. :D Äsken siis laitoin päähäni kyseisen aineen.

Ohjeessa pelkkään tehohoitoon tulisi 15ml ykkösainetta ja 90ml vettä. Varmaan lyhyempiin hiuksiin tuonkin voi aivan hyvin puolittaa.

Edit. Mä siis tein eilen hiuksiini värinpoiston Olaplexin kanssa. Kyllä tuo selvästi toimii! Mun hiuksethan on luonnonkiharat, hennot ja päältä pörröiset hyväkuntoisenakin eikä paljoa kestä mitään käsittelyitä. En olisi ilman Olaplexia uskaltanut värinpoistoa laittaa, koska aikaisemmin esim. raidoittaessa ne raitakohdat on menneet ihan hampuksi eikä niistä ole saanut sileitä vaikka millä silikonilla kuorruttaisi eikä suorisrautakaan ole niissä kunnolla luistanut. No eipä ole yhtään kuivan tuntuiset hiukset nyt Olaplexin kanssa tehdyn värinpoiston jälkeen! Latvat on vähän kuivat, mutta muuten hiukset on (ainakin vielä ;D ) tosi pehmeät, kiiltävät ja myös vähemmän pörröiset! Suoristusrautakin luistaa paremmin kuin ennen värinpoistoa. Ihan pientä pätkää latvoista lukuunottamatta hiukset siis tuntuu nyt parempikuntoisilta kuin ennen värinpoistoa, ainakin toistaiseksi. :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 09:40
Kirjoittaja Kristiina
Kampaajakäynnillä kampaaja ehdotti, että laitetaan ennen vaaleita raitoja Olaplex. Kampaaja sekoitti ykkösaineen raita-aineen sekaan. Pesi hiukset shampoolla, laittoi Olaplexin kakkosaineen, huuhteli, ja laittoi vielä tavallisen hoitoaineen. Hän sanoi, että Olaplex ykkösaine pitää huuhdella shampoolla pois. Kakkosaine vaikutti noin 10-15 min. En osaa oikein sanoa, suojasiko Olaplex sen kummemmin hiusta, ei hiukset ainakaan erikoisen hyviltä tunnu. Kiiltoa tämä sen sijaan toi paljon hiuksiin!

Hintaa tuli värin ja leikkauksen yhteydessä Olaplexille 15 euroa (puolipitkät hiukset.) Prisman parturi-kampaamoa voin muutenkin suositella. ;)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 09:47
Kirjoittaja Memmuuh
^ Ei sitä ykkösainetta saa shampoolla pestä pois. Jos se on värin/ vaalennusaineen seassa niin huuhdellaan väri pois ja kakkosaine perään ilman mitään pesuja. Jos tekee pelkän hoidon niin kakkosaine laitetaan suoraan ykkösaineen päälle, ei siis huuhdella välissä.
Muutenkinhan se ykkösaine on ollut pelkissä raidoissa, eli ei ole ollut varsinainen hoito koko tukalle vaikka kakkosta olisikin laitettu koko päähän.

Sitten taas kakkosaineen jälkeen hiukset pestään shampoolla ja hoidetaan normaalisti.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 14:32
Kirjoittaja Morrigan
Kuinka tärkee toi kolmosaine on vai pärjääkö pelkällä ykkösellä ja kakkosella? Mun reuhka on niin huonossa jamassa ettei tähän varmaan auta edes olaplexit, mutta ajattelin kuitenkin tilata. Ebaysta löytyy UK-myyjiä jotka houkuttais niin ei tarvitse tulleja pelätä ja tietysti toimitus olisi nopeampi.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Heinä 2016, 20:23
Kirjoittaja ainokainen
Se kolmonen on ihan vaan hoitoainetta, ilman sitä pärjää hyvin. Se varsinainen käsittely tehdään 1- ja 2-aineilla, se 3 on vain sellainen "ylläpitävä" hoitoaine.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 07:07
Kirjoittaja kaarina
^^ Jos tukka on tosi huonossa jamassa, niin ostaisin silti koko setin 1-2-3. Ensimmäisen olaplexaukseni (kampaamossa) jälkeen huomasin kunnolla eron entiseen vasta, kun olin kotona käyttänyt tuota kolmoshoitsikkaa. Toisaalta, sen jälkeen kun ostin kaikki aineet kotiin, en oikein jaksanut kolmosen kanssa muhitella, vaan käytin eniten kakkosta. Kolmonen sisältää sitä samaa ainetta kuin 1 ja 2, on se minusta varsin pätevä hoitoaine. Todella silottava! Omaan lirutukkaani ehkä liiankin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 10:04
Kirjoittaja Memmuuh
Tuo kolmosainekin on ohjeiden mukaan poispestävä? Samoja aineita kun 1 ja 2, mutta onkohan vaan jotenkin "laimeampaa" tai jotain?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 21:35
Kirjoittaja Morrigan
Tilasin nyt sitten kuitenkin ilman kolmosta. 110e maksoi postareineen, ykköstä 100ml ja kakkosta 200ml. Ehkä kymppi lisää niin olisi saanut jenkeistä kolmosenkin mukaan, mutta alvien pelossa (ja koska olen hätähousu enkä jaksa odottaa) niin koin helpommaksi tilata UK:sta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 04 Heinä 2016, 23:01
Kirjoittaja kaarina
^^ On poispestävä mahdollisimman pitkällä vaikutusajalla, mutta itse tykkään siitä enemmän jätettävänä, sillä en kaipaa liikaa siloisuutta ohueen tukkaani.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Heinä 2016, 00:30
Kirjoittaja Memmuuh
^ Niin siis meinasin, että ei oikeastaan ole hoitoaine vaan se täytyisi ohjeiden mukaan pestä pois shampoolla niinkun varsinaisen Olaplex-käsittelyn jälkeenkin tehdään.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Heinä 2016, 19:16
Kirjoittaja Morrigan
Mun olaplexit tuli viikossa ja yhden hoidon olen ehtinyt tekemään. Laitoin ykköstä, muhitin tunnin ja heti perään kakkos-aine ja sitä muhitin varmaan tunti-kaks. Huuhtelin enkä lisännyt hoitoainetta tai mitään. Oli kyllä virhe, latvat oli ihan järkyttävää takkua! Muhittelu joicon hoitonaamioilla auttoi sitten tohon takkuisuuteen.

Ei toi olaplex kyllä ihmeitä oikeesti tee, koska ihmeen nää mun hiukset tarvitsisi. Nää on märkänä edelleen ihan yhtä venyvät kuin ennen käsittelyä. Teen tuon hoidon kuitenkin uusiksi taas pian.

Olaplexin instagram-sivuilla oli mielenkiintoinen päivitys: "Soon Olaplex will launch another chemistry unlike anything that you have ever seen before. Professional services will be forever changed. We hope that you love it as much as we do. Stay tuned. #olaplex #bondshaper".

Mitähän sieltä nyt tulee? Joku vallankumouksellinen permanentti/suoristuskäsittely?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 01 Syys 2016, 17:38
Kirjoittaja ellen
Kokeilin nyt mennä sieltä mistä aita on matalin ja yhdistin kaikkia kolmea ainetta yhteen mössöön ;D ::). Sekoitin 10 ml ykköstä, sitten kunnon loraukset kakkosta ja kolmosta yhteen ja levitin päähän sampoopesun jälkeen. Katsotaan mitä tästä tulee :o .

Kun kakkosaine loppuu, niin taidan ostaa pelkkää kakkosainetta puolen litran pönikän. En kuitenkaan värjää hiuksia kotona muuten kuin suoraväri+hoitis-yhdistelmällä, johon ei ykkösainetta voi sekoittaa, ja mielestäni se kolmosaine, eli ylläpitohoitis, on aika surkeaa, joten en oikeastaan tarvitse edes muuta kuin sen kakkosaineen. Sitä kun jaksaa muhittaa hiuksissa pitkiä aikoja, niin riittää varmasti mun hiuksille.

Edit: en ainakaan hiusten huuhtelun jälkeen ole huomannut mitään erikoista, ihan hyvin näyttää näinkin pelittävän nuo kolme tuotetta yhdessä. Häätyy vielä katsella miltä hiukset tuntuvat ja näyttävät täysin kuivina.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Syys 2016, 21:37
Kirjoittaja Henriikka
Tilasin Olaplex-kokeilupaketin eBayn kautta. Aikomuksena oli hieman elvyttää hiusta, olen tehnyt useamman vaalennuspesun tujulla kehitteellä ja viimeisimmän pesun myötä hius muuttui märkänä kummallisen, huonokuntoisen tuntuiseksi - tosin lähtökohtanahan siis on monia, monia, monia vuosia elumenia eikä mitään muita käsittelyitä, eli voi olla että olen vain tottunut liian hyvään hiuskuntoon.

Tein Olaplex-hoidon ihan vain tehohoitona orjallisesti ohjeen mukaan, ja täytyy sanoa että yllätyin kyllä positiivisesti sen tehosta! Muistaakseni annoin ykkösaineen vaikuttaa n. 10 minuuttia ja kakkosaineen 15 minuuttia, ja hiukseen tuli selvästi jäntevyyttä ja siloisuutta. Kuivana eroa ei huomaa, mutta kun hiuksen kastelee, niin tuo huonokuntoisuuden tunne on kadonnut.

Katsotaan miten kauan tätä tunne jatkuu, mutta enköhän jossain vaiheessa tilaa myös toisen kokeilupaketin.. Ajatuksissa tosin on värjätä jälleen ellulla, joten voi olla ettei Olaplexille niin välitöntä tarvetta tulekaan.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 08:16
Kirjoittaja ellen
Ihan pelkällä kakkosaineellakin saa näköjään hiukset hyvään kuntoon, eroa koko setin käyttämiseen ei mielestäni ole. Ykkösainetta laitetaan ainakin mulla vain raitoihin ja kakkosaine laitetaan kaikkiin hiuksiin, joten kakkosaine on mulle se tärkein osuus. Eilen annoin reilun määrän kakkosainetta vaikuttaa hiuksissa ensin yksinään kaksi tuntia, jonka jälkeen laitoin hoitiksen päälle vaikuttamaan tunniksi. Hiusten kunto parani selvästi, hiukset ovat kiiltävämmät ja jäntevämmät.

Nyt saankin käyttää kakkosainetta oikein reilulla kädellä, sillä tilasin kaksi isoa 525 ml pulloa pelkkää kakkosainetta, Bond Perfectoria. Pullot tulivat erittäin nopeasti, eikä paketti jäänyt tullin haaviin, sillä paketin arvo oli merkitty alle 20 dollarin arvoiseksi. Myyjänä siis runwaybeautytrends. Lisäksi isot pullot olivat todella edulliset verrattuna edelliseen ostamaani settiin: 100 ml ykköstä, 2 x 100 ml kakkosta ja 100 ml kolmoshoitista.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Joulu 2016, 09:50
Kirjoittaja kaarina
^ Kiitos vinkistä, pitääpä itsekin tilata. Mä myös käytin pitkään pelkkää kakkosta, kun en jaksanut sählätä sen ykköslitkun kanssa yhtä usein. Nyt olen ollut monta kuukautta käyttämättä koko Olaplexiä, ja eron kyllä huomaa... Eilen teinkin sitten niin, että pesun jälkeen lotrasin hiuksiin raakana ykköspullon nestettä (liruja jäljellä setistä, niin kunnon hoitoa ei voi tehdäkään), päälle laitoin kolikon verran kakkosta, siihen päälle muotoilutuotetta ja föönasin kuivaksi.&nbsp; 8) Hyvä tuli.
Miksi ykkösainetta kielletään ehdottomasti käyttämästä laimentamattomana?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Joulu 2016, 12:30
Kirjoittaja ellen
Juttelin tässä vähän aikaa sitten Olaplexistä Henriikan kanssa ja me molemmat ollaan huomattu, että ykkösaine selvästi irrottaa väriä hiuksista. Mie olen joskus sekoittanut suoraväriä mukaan viimeisenä hiuksiin laitettavaan hoitikseen Olaplex-käsittelyitä tehdessäni (eli ykkösaine päähän eka, siihen päälle kakkosaine ja lopuksi kolmoshoitiksen, tavallisen hoitiksen ja suoravärin sekoitus), eikä väri ole ikinä silloin kiinnittynyt yhtään. Henriikka taas tuumasi, että hän on huomannut ykkösaineen irrottavan punaista väriä hänen hiuksistaan aika reilustikin. Kuitenkin kakkosaineeseen sekoitettuna suoraväri kyllä kiinnittyy ihan hyvin omien kokeilujen mukaan. Mikähän kumma tuossakin on :o ?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Joulu 2016, 14:47
Kirjoittaja Hunajapupu
Mulle tehtiin balayage-tyylillä vaalennus hiuksiin viime kampaajakäynnillä ja vaalennuksen yhteydessä laitettiin Smart bond -käsittely (toivottavasti muistan nimen oikein) joka on Lorealin vastaava hoito kuin Olaplex. Mulla ei ole kokemusta Olaplexista, joten en osaa verrata kuinka samanlainen/erilainen lopputulos noilla tulee, mutta ajattelin kuitenkin mainita tuosta Smart bondista tähän ketjuun varalta kun pitäisi olla suht samanlainen hoito kyseessä. Vaikutti aika tehokkaalta, sillä hiukset eivät kärsineet vaalennuksesta yhtään, vaan ovat kiiltävät, sileät ja kaikin puolin hyvinvoivan oloiset. Kampaajalle mennessä mun hiukset oli paljon huonommassa kunnossa, koska olivat olleet pitkällä lomareissulla aika huonossa hoidossa. Kampaajasta on nyt kohta 3 viikkoa aikaa ja hiukset on siis edelleen erinomaisessa kunnossa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Tammi 2017, 22:52
Kirjoittaja Manna
Mulle tehtiin tänään REDKEN HeatCure-hoito hiuksiin. Ensiksi hiuksiin laitettiin vaikuttava aine ja sen jälkeen suoristusrautaa muistuttavalla raudalla käytiin hiukset läpi. Kotihoitoon on myynnissä oma pakkaus.

www.youtube.com/watch?v=zt_C8kuXbwE

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Tammi 2017, 20:07
Kirjoittaja Morrigan
Hunajapupu kirjoitti: Mulle tehtiin balayage-tyylillä vaalennus hiuksiin viime kampaajakäynnillä ja vaalennuksen yhteydessä laitettiin Smart bond -käsittely (toivottavasti muistan nimen oikein) joka on Lorealin vastaava hoito kuin Olaplex. Mulla ei ole kokemusta Olaplexista, joten en osaa verrata kuinka samanlainen/erilainen lopputulos noilla tulee, mutta ajattelin kuitenkin mainita tuosta Smart bondista tähän ketjuun varalta kun pitäisi olla suht samanlainen hoito kyseessä. Vaikutti aika tehokkaalta, sillä hiukset eivät kärsineet vaalennuksesta yhtään, vaan ovat kiiltävät, sileät ja kaikin puolin hyvinvoivan oloiset. Kampaajalle mennessä mun hiukset oli paljon huonommassa kunnossa, koska olivat olleet pitkällä lomareissulla aika huonossa hoidossa. Kampaajasta on nyt kohta 3 viikkoa aikaa ja hiukset on siis edelleen erinomaisessa kunnossa.
Kävin tänään kampaajalla ja kyseinen kampaaja on aina käyttänyt olaplexiä. Tänään kampaaja kuitenkin ehdotti että voisiko ennemmin laittaa tuon Lorealin smart bond-käsittelyn joka hänen mukaan on olaplexin kaltainen, ellei jopa parempi.

Olisi mielenkiintoista tietää että onko tuo oikeasti olaplexin kaltainen vai jotain ihan muuta? Hiukset nyt joka tapauksessa tuntuu ihan hyviltä, mutta niihän ne aina kampaajakäynnin jälkeen tuntuu, joten en osaa sanoa vielä että oli hoidolla jotain merkittävää vaikutusta hiuksiini.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 12:11
Kirjoittaja Kristiina
^Ottaisin sen Olaplex-käsittelyn, ainakin tietää mitä saa. Muutenkin olen saanut sellaisen vaikutelman keskusteluista, että Olaplex on se toimiva ja paras käsittely, kaikki muut ovat ns kopioita. Voin olla väärässäkin, enkä ole kokeillut näitä muita käsittelyitä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 12:21
Kirjoittaja Peachtwist
^^ Mulle tuli ekana mieleen, että olisko siinä Lorealin hoidossa parempi kate?&nbsp; ;) Tai voihan se tietty olla, että se on oikeasti kampaajan mielestä parempi, mutta toi vaan ensimmäisenä tulee mieleen, kun on noin ison kilpailijan myöhemmin lanseeraama tuote kyseessä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Tammi 2017, 17:48
Kirjoittaja kaarina
^^^ Tai sitten hän halusi päästä testaamaan ihan omaa kokemustaan kartuttaakseen myös tuota uudempaa / vähemmän suosittua tuotetta? Mutta eihän tuollaista varmaan asiakkaalle kannattaisi myöntää.&nbsp; :3 Samaa mieltä kuin Kristiina, Olaplexin minäkin valitsisin jos sen tyyppistä hoitoa tarvitsisin. Vaihtelunhalu sitten erikseen.&nbsp; :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 11:13
Kirjoittaja Morrigan
^^& ^Noi on just ne asiat mitä itsekin mietin, erityisesti tuo kate. Eihän sitä tiedä voisiko sillä olla vaikka joku ilmainen testisetti tota lorealin kamaa, jolloin kate olisi erityisen hyvä. Tuossa lorealin aineessa oli yhtä lailla kaksi vaihetta niin kuin olaplexissäkin. Annoin luvan käyttää tuota lorealia ihan sen vuoksi, että olaplex ei ole kohdallani osoittautunut ihmeidentekijäksi ja sitä paitsi mulla on olaplexin 1 ja 2 aineet kotonakin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 12:39
Kirjoittaja Angora
Käyttääkö joku Olaplexiä hiukseen, joka ei ole kemiallisesti käsitelty? Mun hius on kasvatteluprosessin jälkeen nyt täysin omaa väriä ilman mitään kemiallisia käsittelyjä. Se on kuitenkin niin hentoinen ja lasimainen, että ilman vähintään joka 2.-3. päivä tehtävää pesua ja föönausta se rasvoittuu ja on ihan liru alta aikayksikön. Föönauksen jälkeen käsittelen tyven vielä Volumasterilla. Liekö tämä syynä, huono hoitoaine tai joku muu, mutta oma latva haaroittuu paljon nopeammin kun vanhaan aikaan kun vielä värjäsin tukkaa - tai ainakin tuntuu siltä. Se on myös hauras ja katkeilee helposti. On vaikeaa yrittää kasvatella pidemmäksi kun jokaisella saksimiskerralla saa napsia 5cm lirua latvaa. Olisiko Olaplex apu tähän vai kannattaako mun lähteä kyselemään vinkkejä jostain tehiskerjusta tm.? Vähän on hukkalainen olo kun kaikki aiemmin toimineet tuotteet on lopetettu sillä aikaa kun käyttelin hiuspidennyksiä ja niihin paremmin soveltuvia aineita joitain vuosia. :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Tammi 2017, 17:35
Kirjoittaja Twinkley
^ Olen käyttänyt, hyvin toimii.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 09 Huhti 2017, 10:41
Kirjoittaja kaarina
Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia Olaplexin tilaamisesta Ebaysta? Näyttää siltä, että "runwaybeautytrends" ei enää myy Olaplexiä. Itse olen tilannut vain häneltä ja muutkin tämän ketjun suositukset viittaavat samaan myyjään, mutta nyt pitäisi näköjään löytää uusi myyjä. Häneltä oli kiva tilata siksikin, kun paketin arvo oli aina merkattu niin, ettei joutunut maksamaan alveja...&nbsp; :) Haussa on iso törppö kakkosainetta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 11 Huhti 2017, 10:25
Kirjoittaja Morrigan
Millä tekniikalla te levitätte tuon ykkösaineen? Olen itse käyttänyt muovista lääkeruiskua millä ammun aineen päälaelle kerättyyn hiuskasaan ::)

Mulla on jäänyt tuo ykkösaineen käyttö aika vähille kun sen levittäminen on lirun koostumuksen vuoksi niin hankalaa. Kakkosainetta olen käyttänyt jätettävänä. Ajattelin että jos ellenin tavoin sekoittaisin ykkös-ja kakkosainetta keskenään ja muhittaisin sillä seoksella että saan tuon ykkösen kulumaan.


Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 11 Huhti 2017, 13:45
Kirjoittaja Memmuuh
^ Mä olen laittanut sellaisella jonkun hiusväripaketin mukana tulleella sekoituspullolla, jossa se aplikaattori on sellainen kampamainen. Olen siis joskus jemmannut sellaisen käyttämättömän pullon kun olen sekoittanut värin kulhossa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Huhti 2017, 20:11
Kirjoittaja ellen
Pidin eilen hiuksissa kakkosainetta neljä tuntia ja hiukset ovat selvästi latistuneemmat (hoidetummat) sekä helposti selviävät. Viikon aurinkoloman jälkeen kiilto oli kateissa, mutta nyt sitä taas löytyy. Jännä miten tuo kakkosaine on kosteuttavan hoitiksen oloinen, vaikka onhan siinä tosiaan monia samoja ainesosia mitä tavallisissa hoitiksissakin on.

Vähän harmittaa, etten ole muutamana raidoituskertana ottanut Olaplexiä vaalennuksen oheen, mutta käyttämälläni kampaajalla hoidon hinta on niin korkea, etten vain ole yksinkertaisesti raaskinut maksaa Olaplexistä 40 € per kerta, koska sillä hinnalla olen saanut melkein kokonaisen ison puolen litran pönikän kakkosainetta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2017, 17:11
Kirjoittaja miymiy
Onko amazonista kukaan tilannut, tai muualta kuin ebaysta aitoa olaplexia? :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Huhti 2017, 20:36
Kirjoittaja Monty
Mä tilasin kans pikkupullon kakkosta tuolta bestbeautyproductsilta. Laitoin tilkan kc copper colormaskia plexiin ja pidin saunassa ehkä vartin. Huuhdellessa tuntui sileältä mutta nyt kuivana melko hamppuinen kuten ennenkin. Ehkä ens kerralla pidempi vaikutusaika...

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 11:54
Kirjoittaja ellen
^ Mie oon holvannut kakkosainetta ihan huoletta ihan niin kuin muhitushoitiksen kanssa yleensäkin teen, on se silti halvempaa kuin kampaamossa hoidon teettäminen, vaikka ainetta kuluukin paljon ;D . Kakkosaineen runsaudesta on selvästi hyötyä, tai siis ainakin siitä, että ainetta levittää huolellisesti ja reilusti joka paikkaan. Viimeksi pidin kakkosainetta päässä saunomisen ajan, ehkä noin 10 minuuttia yhteensä, ja hiuksista tuli todella liukkaat ja hyväkuntoiset. En tiiä vaikuttiko lämpö siihen Olaplexin vaikuttavaan ainesosaan niin hyvin vai tykkäsivätkö kakkosaineen muut aineosat lämmöstä sitten niin paljon. Tuli jo vähän liiankin liukkaat hiukset.

Morrigan kirjoitti: Millä tekniikalla te levitätte tuon ykkösaineen? Olen itse käyttänyt muovista lääkeruiskua millä ammun aineen päälaelle kerättyyn hiuskasaan ::)

Mulla on jäänyt tuo ykkösaineen käyttö aika vähille kun sen levittäminen on lirun koostumuksen vuoksi niin hankalaa. Kakkosainetta olen käyttänyt jätettävänä. Ajattelin että jos ellenin tavoin sekoittaisin ykkös-ja kakkosainetta keskenään ja muhittaisin sillä seoksella että saan tuon ykkösen kulumaan.
Käytin ykkösainetta myös jätettävän hoitiksen tavoin, sillä miekään en oikein saanut käytettyä ykkösainetta loppuun muutoin. Hiuksista tuli melko karkeat, mutta tulipahan ainakin volyymia hiuksiin :D . Sekoitin pienen nokareen tavallisesti käyttämääni voidemaista jätettävää ja lorautin kämmenelle ykkösainetta, sekoitin parhaani mukaan kämmenellä ja levitin hiuksiin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Huhti 2017, 20:10
Kirjoittaja Morrigan
Tän ketjun innoittaman ryhdistäydyin ja tein taas kunnon olaplex-hoidon ykkösaineesta lähtien. Erittäin laiskalla tekniikalla kippasin ykkösaine-vesiseoksen suihkussa kupista suoraan päähän. Puolet meni varmaan lattialle mutta kyllä hiuksetkin siinä osansa sai. Muhittelin hetken saunassa ja lisäsin sitten kakkosaineen. Lopputuloksena hiukset olivat selvästi jämäkämmät. Tähän mennessä olen hyvinkin pitkälti mennyt niin että olen laittanut kakkosainetta nokareen märkiin hiuksiin jätettävänä, mutta sillä tekniikalla en ole tuota jämäkkyyden tunnetta saanut aikaiseksi.

Olaplex ei ole koskaan tehnyt mun hiuksista liukkaampia. Ainoastaan sellaiset paksumman ja jäykemmän tuntuiset ja tuon eron tuntee nimenomaan märissä hiuksissa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 02 Touko 2017, 21:07
Kirjoittaja kaarina
Kristiina ja Monty, kuinka nopeasti saitte tuotteenne tuolta edellisellä sivulla mainitulta myyjältä? Ostin häneltä ison pullon kakkosainetta parisen viikkoa sitten, mutta en ole vielä saanut edes minkäänlaisia lähetys- tai seurantatietoja paketille.&nbsp; :o

Edit. Puteli saapui ilman mitään ilmoitusta suoraan postilaatikkoon kuplamuovikirjekuoressa. Onneksi oli säilytynyt ehjänä, vaikka kuori oli tuhannen rypyssä. Kuoressa oli sisällä pullo muoviin käärittynä ja aivan ohi paperin printattu lähetekirje (puolet puuttui). Todella erilainen ostokokemus kuin edellisellä kerralla, jolloin tuotteet tulivat nopeasti, pahvilaatikossa ja alkuperäispakkauksessaan.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Marras 2017, 23:04
Kirjoittaja Morrigan
Aika moni täällä on nyt lutraillut olaplexillä jo aika pitkään, niin oletteko nyt huomanneet että käytön myötä hiukset olisivat konkreettisesti paremmassa kunnossa kuin ennen olaplexiä, pystyttekö kasvattamaan hiuksia pidemmiksi kuin aiemmin tai onko hiusten leikkausväliä pystynyt pidentämään? Onko tuote hypetyksensä arvoinen?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 25 Marras 2017, 14:14
Kirjoittaja ellen
^ Mun vaalennuskäsittelyillä kulutetut hiukset ovat selvästi paremmassa kunnossa Olaplex-läträysten myötä, vaikka en enää niin tiheästi muhitteluja teekään. Vielä en osaa sanoa auttaako hoito kasvattamaan hiuksia pidemmäksi, mulla on aina maksimipituus ollut vähän ennen vyötäröä ja ennen sitä pituutta hiukset ovat ohentuneet niin kovasti, että latvja on pitänyt leikellä. Mielestäni aine on kyllä kaiken hehkutuksen arvoinen, eron huomaa hiuksissa selvästi.

Edit: mulla selviä hyötyjä pituuskasvussa ei voi senkään takia kunnolla todentaa, koska hiukset kärsivät todella sankan sulkasadon imetyksen aloituksen ja lopetuksen yhteydessä. Jos hiustenlähtöä ei olisi tapahtunut, niin ero ennen ja jälkeen Olaplexiä olisi varmasti näkyvämpi kuin nyt on.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Joulu 2017, 23:14
Kirjoittaja kaarina
^^ Mulla permiksen pilaama tukka parani pitkäaikaisella Olaplexin käytöllä. Käytin siis pääasiassa kakkosainetta jätettävänä hoitoaineena melkein joka pesun jälkeen (kolme isoa pulloa), ja kokonaisia hoitoja tein tuoreeseen permikseen useita (10+), sanoisinko puolen vuoden ajalla. Se todellakin toimii, ainakin jos on jotain oikeita vaurioita, mitä korjata. Sen sijaan yksittäinen kampaajalla tehty hoitokerta tuskin tekee mitään kovin oleellista tai ei ainakaan ole pitkäaikainen apu. Kolmoshoitoaine ei minulle oikein ole sopinut sen lätsäyttävän vaikutuksen vuoksi, joten sitä en osaa arvioida.
Leikkausväli piteni - sen epäonnisen permiksen jälkeen olin 1,5 vuotta leikkaamatta tai tasoittamatta hiuksia lainkaan. Sille ei vain ollut mitään tarvetta, mikä kuulostaa jopa vähän uskomattomalta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 08 Joulu 2017, 19:54
Kirjoittaja siana
Olisikohan Olaplexistä tälleen jälkikäteen apua, kun laitoin viikko sitten vaaleita raitoja pitkiin hiuksiini kampaamossa, jossa ei Olaplexia saanut. Nyt hiukset menevät tuskallisen takkuun joka pesussa, ja mulla menee hermo, kun joudun raastamaan hiuksia auki ja niitä irtoaa kauheasti, ja hiukset vielä tuntuvat ihan karheilta käsitellä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 08 Joulu 2017, 21:21
Kirjoittaja ellen
^ On todellakin hyötyä, jos hankit Olaplexin kotikäyttöön ja pääset käyttämään varsinkin kakkosainetta pidempiä ajanjaksoja muhitellen. Mie en raaski ostaa Olaplexiä lisähoitona raitojen kanssa käyttämässäni kampaamossa, vaan käytän Olaplexin kakkosainetta sitten kotona. Hiukset tykkäävät selvästi ja mitä useammin jaksaa Olaplexiä käyttää, sitä paremmassa kunnossa hiukset ovat.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 16 Joulu 2017, 13:12
Kirjoittaja Mustikka
Mistä olette ostaneet olaplexin 1- ja 2-osia? Yhdeltä ebay-myyjältä olen tilannut mutta hän pullottaa aineet ärsyttäviin putkiloihin, joista etenkin 2:sta on vaikea saada kaavittua ulos. On tuntunut olevan litrahinnoilla edullisimmasta päästä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Tammi 2018, 16:32
Kirjoittaja NekoNeko
Tilasin Ebaysta myyjältä olaplex123 50ml ykköstä ja 100ml kakkosta. Postikulut Suomeen täytyi kysyä viestitse, olivat noin 8,5 puntaa. Tuotteet tulivat nopeasti ja huolellisesti pakattuina muovisiin matkapulloihin :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 16 Tammi 2018, 20:28
Kirjoittaja ellen
Ostin 2 litran pumppupullon Olaplexin kakkosainetta UK eBayn myyjältä, vielä en ole saanut pakettiani, mutta litrahinta ainakin on tosi edullinen. Ja kun pullo tulee Briteistä, niin ei tarvitse huolehtia tulleista/alveista. Eipähän tarvitse hankkia lisää kakkosainetta pitkään aikaan, kahden litran pullo kestää varmasti kauan aikaa, eikä tarvitse nuukaillakaan niin älyttömästi ainetta hiuksissa muhitellessa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 18 Tammi 2018, 16:34
Kirjoittaja Morrigan
^ Aika kunnioitettavaa omistautumista tuotteelle :D. Kerro sitten kun olet paketin saanut että oliko pätevää tavaraa.

Kävin kampaajalla ja pituuksia vaalennettiin vähän. Hän oli oletuksena jo laittamassa&nbsp; smart bond-käsittelyä mutta pyysin nyt kuitenkin olaplexia kun heillä sitäkin on. Olisi kiva lukea joku kemiaa tuntevan asiantuntijan artikkeli näiden aineiden eroista. Jotenkin minulla ei ole luottoa tuohon smart bondiin, vaikka sitäkin minulla on joskus käytetty ja ihan hyvältä hiukset senkin jälkeen tuntui.

Ostin nyt ensimmäistä kertaa tuon olaplexin kolmos-aineen, ihan vaan kun se oli siinä kampaamon hyllyllä helposti saatavilla vaikka olin suunnitellut tilaavani kakkos-aineen netistä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Tammi 2018, 08:17
Kirjoittaja Mustikka
Mun vaalennusprojektin päätteeksi osa hiuksista muuttui venyväksi. Käytin vaalennuksien välissäkin olaplexin 1 ja 2 osia, mutta tulin siihen tulokseen ettei se tietenkään ihmeisiin pysty. Kävin lopuksi kampaajalla laittamassa taittosävyä tukkaani olaplexin kera (samalla peläten että hiukset menee kokonaan purkaksi), niin kaikki venyminen loppui. Aloin pohtia että olenkohan saanut feikkejä tuotteita eBaysta tilatessa, tai olenko käyttänyt niitä väärin vai eikö ne vain toimi yhtä hyvin yksinään kuin värin/vaalennuksen kanssa?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Tammi 2018, 16:23
Kirjoittaja Morrigan
^Mulla aiempi vaalennusprojekti teki hiuksista purkkaa vaikka vaalennukset tehtiin aina olaplexin kanssa. Oletko pessyt hiukset jo useampaan kertaan tuon taittosävyn laiton jälkeen? Pysyikö purkkamaisuus pois?

Ebaysta tilattujen olaplexien aitous on itseänikin vähän mietityttänyt, vaikka niillä on ollut ainakin hetkellisesti parantava vaikutus hiusten kuntoon, mutta ei se ole vielä mikään todiste tuotteen aitoudesta. Aika mielenkiinnolla nyt testailen tuota olaplexin kolmosainetta minkä juuri kampaajalta ostin. Jännä päästä vertaamaan sen lopputulosta ebaysta ostettuun kakkosaineen lopputulokseen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Tammi 2018, 18:35
Kirjoittaja Mustikka
Olen pessyt hiukset varmaan 10 kertaa sävytyksen jälkeen. Nyt alkaa huomata olaplex poislähtemisen sillä venymistä on alkanut ilmetä hieman. Pitäisikin toistaa 1 ja 2-käsittelyr

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Tammi 2018, 20:31
Kirjoittaja ellen
^ Oletko ostanut millaisia 1- ja 2-nesteitä, siis ovatko olleet pakattuina erilaisiin puteleihin kuin Olaplexin omiin pulloihin? Mulla myös tuli tuo tuotteiden aitous ensimmäisen Olaplex-oston aikana mieleen ja ostinkin sellaisen kokeilupakkauksen, jossa nesteet olivat pakattuina Olaplexin omiin tuotepussukoihin. Sen jälkeen olen ostanut Olaplexiä isommissa pulloissa, jälleen kerran merkin omissa pulloissa. Jos olet ostanut Olaplexiä jonkun muun täyttämissä näytepulloissa, voisin myydä omasta isosta pullosta kakkosainetta vertailun vuoksi. Olen melkein 100 % varma, että ostamani tuote on ehtaa tavaraa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Tammi 2018, 22:51
Kirjoittaja Morrigan
^ Kyllähän pullokin on helppo väärentää.

^^ Venyviin hiuksiin kannattaa kokeilla mahdollisimman tykkiä proteiinihoitoa, esim aphogee 2 step treatment (ei saa Suomesta, mutta esim. Ebay). Kotilaminointia kannattaa myös kokeilla, se on niin helppo ja nopea.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 19:53
Kirjoittaja Eydie
Mä olen nyt ostamassa siskolleni ja itselle Olaplexia. Oma hius on olkapäämittainen täysin värjäämätön ja ohut, mutta ihan hyväkuntoinen. Siskoni hiukset ovat taas kaikkien mahdollisten värjäysten rääkkäämät ja eivät ikinä ole pysyneet hyvässä kunnossa korvamittaa pidemmäksi. Olisiko kakkosaine pelkiltään ok? Itse haen vähän jämäkkyyttä hiukseen ja siskolle taas pelastusta purkkahiukseen.

Ykkösainekin kiinnostaisi, mutta sitä ei tunnu oikein järkevään hintaan saavan mistään. Olen itse asiassa ollut päänahan rasvoittumisen ja kutinan takia ollut täysin ilman hoitoainetta jo puolisen vuotta, mutta nyt pituutta on sen verran, että sähköisyys on hurjaa. Toivoisinkin, että kakkosaine korvaisi vähän hoitoaineen tarvetta ja auttaisi sähköisyydessä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 21:22
Kirjoittaja Morrigan
^Sanoisin että molemmille kakkosaine on järkevin valinta. Näen ykkösen olevan pääosin tarkoitettu nimenomaan hiusväriin sekoitettavaksi tuotteeksi, ei niinkään sellaisenaan hiuksiin käytettäväksi. Se on niin liruakin että sen käyttö on mielestäni vähän hankalaa.

Googlettelin miten voi erottaa aidon olaplexin feikistä ja löytyi muutamia vertailuja missä ero on ollut lähinnä siinä että feikki on ollut koostumukseltaan lirumpaa ja myös jotain värieroja on saattanut olla.

Syynäsin tarkkaan kampaamosta ostamani pullon verraten sitä aiemmin ebaysta ostamaani. Vaikka nuo ebaysta ostamani olivat 1- ja 2-aineet ja nyt kampaamosta ostamani on 3:sta, niin pullot olivat täysin identtiset, kaikki korkkien urat, taitokset, pohjassa olevat pienet kuopat, etikettien koko ja fontit olivat aivan samat. Myös tuotteiden ominaistuoksu on sama. Uskon että nuo aiemmat ebaysta hankkimani ovat olleet aitoja. En tosin yhtään muista keltä ostin ne, joku UK myyjä se oli.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Tammi 2018, 21:57
Kirjoittaja Eydie
^Kiitos :) Ajattelin tilata tästä ketjusta mainitulta myyjältä, joka toivottavasti myy aitoa tuotetta. Ihan hullua ettei edes kannata testimielessä ostaa ensin pienempää määrää vaan heti kannattaa ostaa isompi koko, kun pienempien litrahinta on niin hullu. Isomman voi sitten vaikka myydä eteenpäin, jos ei itselle sovikaan.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Helmi 2018, 09:13
Kirjoittaja zeldu
Miltä eBay-myyjältä olette ostaneet? olaplex123 ja jotkut kaksi muutakin täällä mainittua eivät ainakaan enää toimita Suomeen :(

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Helmi 2018, 09:16
Kirjoittaja NekoNeko
Laita viestiä Olaplex123 että toimittaako Suomeen niin hän laskee sulle postikulut ja tekee tilauksen hyväksymistä vaille valmiiksi :)

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Maalis 2018, 09:57
Kirjoittaja naapio
Mulla on permisaika ensi viikolle, mutta tämä mun vakkarikampaamo ei tee Olaplexiä.&nbsp; Mietin kannattaisiko mun teettää käsittely erikseen toisessa kampaamossa ennen vai jälkeen permiksen?

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Huhti 2018, 21:15
Kirjoittaja Morrigan
Mielenkiintoista että Luxplus myy 2:n litran pulloissa olaplex 2:sta. On tosin loppunut nyt mutta ilmeisesti jossain vaiheessa tulee lisää.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Elo 2018, 12:45
Kirjoittaja Manna
Onko joku jo ehtinyt ostaa Olaplex 4:n ja 5:n? Nämä pitänee lisätä hankintalistalle 8)

https://olaplex-suomi.myshopify.com/blo ... toaineella
https://eleven.fi/olaplex

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 15 Helmi 2019, 21:09
Kirjoittaja Morrigan
Olaplexiltä tulossa uusi olaplex 6, bond smoother. Jonkin sortin jätettävä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Helmi 2019, 17:46
Kirjoittaja calypso
Onko suosituksia luotettavasta ebay-myyjästä tai nettikaupasta josta voisi ostaa putelin Olaplex kakkosta tai kolmosta? En haluaisi ottaa riskiä että tilaan feikkejä, mutta en myöskään mielellään haluaisi maksaa suolaista suomihintaa. Jostain luin että esim Amazonista tilatut matkapakkaukset olisivat olleet feikkejä, mutta tiedä sitten.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Helmi 2019, 15:45
Kirjoittaja ellen
^ Äkäne pumpuli ainakin myy Suomessa 2 litran pulloissa kakkosainetta hintaan 134,90 € , menee samassa hintaluokassa kuin edellinen Britti-eBaysta ostamani pullo postituskuluineen. Luxplussastakin löytyy kahden litran pullo hintaan 151,95 €.

Olisipa mielenkiintoista nähdä tuon jätettävän hoitoaineen INCI, sillä ainakaan sampoon ja hoitiksen INCI:t eivät vakuuttaneet sisällöllään senkään takia, että laskelmallisesti sen vaikuttavan ainesosan määrä on kummassakin tuotteessa vähäinen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Helmi 2019, 13:03
Kirjoittaja riinam
^ Vaikka noissa vaikuttavan aineen määrä ois vähäinen, noi shampoo ja hoitsikka on ihan älyttömän hyvät. Todella riittoisat koostumukset, enkä ikinä millään saa yhtä sileää, ilmavaa ja takkuuntumatonta lopputulosta. Oma hiuslaatu on karhea ja yleensä rakastan mitä kosteuttavampi ja lätsäyttävämpi hoitoaine ja nää tuotteet tuo samanlaisen lopputuloksen vaan ilman lähmää ja lätsäytystä. Ihan huiput.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 12 Maalis 2019, 14:18
Kirjoittaja Neve
Olaplex 3 on vakuuttanut toimivuudellaan.Olen tosin alle kuukauden vasta käytellyt, mutta ainakin tähän mennessä on toiminut paremmin kuin osasin odottaa.
Hiukset tuntuu jänteviltä ja runsaammilta, katkeilua on vähemmän ja tukka pysyy pidempää puhtaanakin. Tämä yllätti! Ehdottomasti aion ostaa tätä jatkossakin :) Shampoo ja hoitoainekin houkuttelis ;D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Maalis 2019, 23:54
Kirjoittaja helka
Mitä suosittelisitte mulle: juuri nyt hiukset ovat pitkästä aikaa ihan latvoja myöden hyvässä kunnossa ja olen saanut kaiken rispaantuneen ja haarautuneen hiuksen leikattua pois. Tarkoitus olisi kuitenkin taas kerran yrittää kasvattaa tukkaa ainakin 30 cm pidemmäksi ja tämän vuoksi pidentää leikkausväliä. Olisiko 2-aineen käyttö liikaa, riittäisikö kolmonen? Entä tuo shampoo ja hoitis? Päänahka tykkää pesevistä shampoista, onko tuo shampoo kovin hoitavaa? Oma hiuslaatu on sileä ja lasimainen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Maalis 2019, 21:02
Kirjoittaja Morrigan
^Jos samalla vaivalla voit hankkia kakkos- tai kolmosaineen niin ilman muuta kakkonen. Ei olaplex voi olla mitenkään liian tehokas että siitä haittaa olisi. Shampoosta ja hoitoaineesta minulla ei ole kokemusta, mutta en niitä ainakaan olaplexin vuoksi hommaisi kun se kakkosainekin on saatavilla.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Maalis 2019, 14:30
Kirjoittaja Arnella
Kaytin eilen eka kertaa Olaplex 6:sta eli jatettavaa hoitoainetta ja tuntuu kylla todella hyvalta. Oli miellyttava levittaa ja se toi hiuksiin selvasti kiiltoa ja "Olaplex-tuntua". Tamahan toimii myos muotoiluun, mutta nyt en talla kertaa muotoillut hiuksia lainkaan, joten se puoli on viela testaamatta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Maalis 2019, 18:24
Kirjoittaja ellen
^ Jos jaksat naputella INCI:n tänne, niin en varmasti olisi ainut kiitollinen :) . Yritin googlailla sen hiuksiin jätettävän INCI:ä, mutta en löytänyt sitä mistään.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Maalis 2019, 22:12
Kirjoittaja Arnella
^ Toki. :)

OLAPLEX no 6 Bond Smoother
Water (Aqua), Cetearyl Alcohol, Dimethicone, Isohexadecane, Coco-Caprylate, Neopentyl Glycol Diheptanoate, Behentrimonium Chloride, Isododecane, Phenyl Trimethicone, Propanediol, Bis-Aminopropyl Diglycol Dimaleate, Fragrance (parfum), Cetrimonium Chloride, Phenoxyethanol, Glyceryl Stearate, Isopropyl Alcohol, Hydroethylcellulose, Hydroxypropyl Guar, Sodium Stearoyl Lactylate, Hydroxypropul Cyclodextrin, Hexyl Cinnamal, Limonene, Citral, Hydrolyzed Vegetable Protein PG Propyl, Silanetriol, Disodium EDTA, Linalool, Citronellol, Iodopropynyl Butylcarbamate, Hudroxycitronellal, Etidronic Acid, Tocopherol, Geraniol, Potassium Sorbate, Helianthus Annuus (Sunflower) Seed oil, Phytantriol, Sodium Benzoate, Pseudozyma Epicola/Camelia Sinensis Seed Oil Ferment Extract Filtrate, Tocopheryl Acetate, Vitis Vinifera (Grape) Seed Oil, Aloe Barbadensis Leaf Juice, Panthenol, Citric Acid, Gigartina Stellata Extract, Chondrus Crispus (Carrageenan) Extract, Ascorbic Acid, Cocos Nucifera (Coconut) Oil&nbsp;

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 24 Heinä 2019, 19:06
Kirjoittaja Morrigan
Olaplexiltä ilmestyi no.7 bonding oil, eli hiuksiin jätettävä hoitoöljy. Inci löytyy olaplexin sivuilta, mutta se on kuvana joten ei saa copypastella tuotua. Silikonipitoinen öljy kuitenkin kyseessä. Ihmetyttää vain kun ainakin olaplex 2:n ja 3:n kohdalla on sanottu että tuotteiden korjaava vaikutus ei toimi kuiviin hiuksiin niin tämän öljyn käyttöohjeissa sanotaan että voi käyttää sekä kosteisiin että kuiviin hiuksiin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Heinä 2020, 20:47
Kirjoittaja Morrigan
Nyt olaplexiltä tuli olaplex no 0, joka on kuluttajille tarkoitettu hoito, joka levitetään hiuksiin ja jonka perään kuuluisi laittaa olaplex no 3 hetken päästä. Vähän sama systeemi kuin olaplex 1 ja 2, mutta siis kuluttajille. Kiinnostaisi kovasti tietää miten tuo nolla eroaa ykkösestä. Eivät olaplexillä suostu vastaamaan tuohon kysymykseen, vaan jokaiselle kyselijälle vastaavat että 1 ja 2 ovat ammattilaiskäyttöön ja siten vahvempia kuin 0 ja 3.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Heinä 2020, 19:54
Kirjoittaja Jessie
^En tiedä, mitä ajatella tuosta ammattilaiskäyttöön vs. kotikäyttöön tehtävästä jaottelusta. Etenkin, kun tuota kakkosta on saatavilla myös kotikäyttöön (joskin vaivalloisesti), niin musta tuntuu sekavalta, että noita erikoiskäsittelyitä on kuluttajamarkkinoilla rinnakkain niin monta. Eivätkä suostu edes vastaamaan noiden erikoiskäsittelyiden eroja koskeviin kysymyksiin tarkemmin&nbsp; :P

Muutoin, kun itse etsin tuotteita nimenomaan jatkuvaan arkikäyttöön, niin kakkoseen tai edes kolmoseen panostaminen tuntuu liialliselta. Kakkosta näyttää edelleen saavan eBaysta kohtalaiseen litrahintaan, mutta liian vaivalloista. Kaikkien kakkosta kohtuuhinnalla myyvien sivuilla lukee vaan, etteivät välttämättä postita Suomeen, mutta Suomi ei ole kuitenkaan poissuljettujen listalla muutaman muun maan tavoin. Oikeasti oon vaan liian laiska selvittelemään asiaa tarkemmin.
Varsinkin, koska shampoo ja hoitoaine ovat ainoat, jotka sarjasta kiinnostelee aidosti. Varsinkin Karkkipäivä- ja Ostolakossa-blogien Olaplex-postausten jälkeen.

Laitoin muuten merkille, että vaikka tässä ketjussa monet ovat intoutuneet kehumaan Olaplex-tuotteiden jälkeä, niin HG-listoille ne eivät ole päätyneet kenelläkään. Moni ei varmaan omaansa nykyään päivitä, mutta vaikka päivittäisikin, muut hyväksi havaitut tuntuu toistuvasti päätyvän noille HG-listoille näiden sijasta. Voikohan tästä päätellä kuitenkaan mitään Olaplex-tuotteiden hyvyyteen liittyen&nbsp; ???

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Heinä 2020, 18:52
Kirjoittaja riinam
^ Jos mulla olisi jossain HG-lista, Olaplexin shampoo ja hoitoaine olisivat siinä. Parasta mitä tiedän. Shampoo on niin hellävarainen, että voisin harkita hoitoaineen pois jättämistä, mikä ei ole ennen tullut kuuloonkaan. Ja ensimmäinen hoitoaine, jota en oikeasti laita kourallista hiuksiin, vaan oikeasti n. euron kolikon verran latvoihin. Oma hiuslaatu on taipuisa, ja kiharan hiuksen tapaan kuivan ja karhean tuntuinen. Näillä tulee pehmeyttä ja kiiltoa hiuksiin. En suostu enää muita edes käyttämään.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Heinä 2020, 22:02
Kirjoittaja NekoNeko
Olen käyttänyt yhden pullon Olaplexin jätettävää ja hiusöljyä johdonmukaisesti joka pesun jälkeen viimeisenä tuotteena ennen lämpömuotoilua. Lisäksi käytössä on ollut samaan aikaan satunnaisesti shampoo ja hoitoaine sekä kolmosta saunassa ehkä kerran kuussa.

Mulla on luonnonkihara tukka joka lähestyy bsl-pituutta ja jota on vaalennettu ja raidoitettu toissa keväästä alkaen useita kertoja. Aiemmin tukka haaroittui ja alkoi katkeilla kuivuuttaan niin että latvoja oli pakko siistiä parin kuukauden välein. Nyt tukkaa on viimeksi leikattu kunnolla helmikuussa eikä se silti ole hirveässä kunnossa. Koska muissa käyttämissäni tuotteissa ei ole tapahtunut dramaattista muutosta, olen taipuvainen antamaan osan kunniasta Olaplex-jätettäville.

Shampoo on erinomaisen hyvä ja riittoisa ja hoitoaine on hyvä, ei käänteentekevästi parempi verrattuna muihin mutta ostan varmasti uudelleen. Käytän sivussa kyllä muitakin jätettäviä, joten en osaa arvioida Olaplexien tehoa yksinään, jotain ne kuitenkin tuntuu tekevän ekstraa koska hiukset voivat aiempia vuosia paremmin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Heinä 2020, 16:40
Kirjoittaja Jessie
riinam kirjoitti: ^ Jos mulla olisi jossain HG-lista, Olaplexin shampoo ja hoitoaine olisivat siinä. Parasta mitä tiedän. Shampoo on niin hellävarainen, että voisin harkita hoitoaineen pois jättämistä, mikä ei ole ennen tullut kuuloonkaan. Ja ensimmäinen hoitoaine, jota en oikeasti laita kourallista hiuksiin, vaan oikeasti n. euron kolikon verran latvoihin. Oma hiuslaatu on taipuisa, ja kiharan hiuksen tapaan kuivan ja karhean tuntuinen. Näillä tulee pehmeyttä ja kiiltoa hiuksiin. En suostu enää muita edes käyttämään.
Kiitos! Tää tieto ei varsianisesti hillitse Olaplexin shampoon ja hoitoaineen ostohimoja, mutta salaa toivoinkin sitä&nbsp; :D
NekoNeko kirjoitti: Shampoo on erinomaisen hyvä ja riittoisa ja hoitoaine on hyvä, ei käänteentekevästi parempi verrattuna muihin mutta ostan varmasti uudelleen. Käytän sivussa kyllä muitakin jätettäviä, joten en osaa arvioida Olaplexien tehoa yksinään, jotain ne kuitenkin tuntuu tekevän ekstraa koska hiukset voivat aiempia vuosia paremmin.
Tämä shampoon ylivertaisuus ja hoitoaineen ihan hyvä-laatu on tosiaan linjassa niiden arvioiden kanssa, joita olen lukenut toisaaltakin&nbsp; :)
Hyviä hoitoaineita tosiaan on markkinoilla vaikka millä mitalla, Olaplexin hoitoaineessakin kiinnostaa se patentoitu, vaurioituneiden rikkisiltojen korjaamiseen markkinoitu aktiivinen ainesosa bis-aminopropyl diglycol dimaleate. Sitten taas, kriittinen kuluttaja-puoli mussa miettii, tekeekö yksi ainesosa oleellista eroa muihin hoitoaineisiin, ja olenko kosahtamassa markkinointikikkaan.
Eipä sillä, varmaan oikeasti haluankin kosahtaa&nbsp; :D

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Heinä 2020, 19:43
Kirjoittaja NekoNeko
Erityisesti jos näitä ostaa Sokoksen hiustenhellimisviikoilta jolloin maksavat 21,90e, ovat täysin hintansa väärttejä vs muut vastaavan hintaluokan tuotteet. Olen itsekin skeptinen pienen pitoisuuden vaikuttaviin aineisiin mutta hiusteni kunnolle on ehdottomastu tapahtunut positiivisia asioita Olaplexin tultua kuvioihin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Heinä 2020, 22:59
Kirjoittaja Morrigan
Mulla on litran pullo kakkosainetta, jota muhittelen saunassa muutaman kerran kuussa. En huomaa hiusteni olevan paremmassa kunnossa, vaikka säännöllistä käyttöä on ollut pitkään. Jotain kertoo mielestäni sekin, että moni kampaaja on jättänyt olaplexit pois käytöstä ja ottanut tilalle muiden valmistajien ”vastaavia”, jotka eivät edes lupaa korjaavansa mitään konkreettisesti.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 30 Heinä 2020, 09:19
Kirjoittaja ellen
Mie taas olen selkeästi huomannut Olaplex-hoidon hyödyn hiusten raidoituksissa. Vaikka hiukset takkuuntuvatkin hiukan pesun aikana, niin pehko ei kuitenkaan ole aivan järkyttävä kuivunut villakasa, vaan hiukset ovat suht kiiltävät, vaikka latvoista tuntuvatkin kuivemmilta kuin ennen raidoitusta. Mun hiuksia raidoitettiin voimakkaasti kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä nyt tässä vähän aikaa sitten, ja jos Olaplexiä ei olisi käytetty, niin hiukset olisivat varmasti huonokuntoisemmat. Kotona käytössä on Olaplex No. 2, jota muhittelen välillä ja käytön myös pikahoitoaineen tavoin. Senkin tuotteen hyöty on nähtävissä todella selkeästi.

Mua vähän kiinnostaa hankkia se uusi Olaplex No. 0, jota voisi levittää suihkepullon avulla jätettävän hoitiksen tavoin ja käyttää voidemaisen jätettävän alla. Muita niitä Olaplexin kotituotteita en halua käyttää, sillä ne ovat niin silikonipitoisia tuotteita, mutta se No. 0 kiinnostaa. Kokeilin käyttää Olaplex No. 1 jätettävänä hoitiksena, mutta se ei soveltunut siihen käyttöön yhtään.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 30 Heinä 2020, 16:18
Kirjoittaja Arnella
Muistan, että ensimmäisillä kerroilla, kun värjäyksen yhteydessä tehtiin Olaplex käsittely niin vaikutuksen huomasi todella selvästi ja hiukset tuntuivat selvästi liukkaammilta ja "terveemmiltä", mutta nyt en ole enää pitkään aikaan (vuosiin) huomannut vaikutusta. En tiedä johtuuko sitten muutoksista hiuksissa vai mistä. Asun isossa eurooppalaisessa pääkaupungissa ja täällä tuntuu kyllä olevan tosi vähissä kampaamot, jotka oleplexiä käyttävät, mutta uskollisesti aina vaan etsin sellaisen paikan joka sitä tarjoaa.

Pitäisi kyllä ottaa nuo kotihoitotuotteet taas käyttöön. En vaan jotenkin tykkää pakkauksista ja sen takia niiden käyttö on jäänyt vähemmälle&nbsp; ::)&nbsp;

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Syys 2020, 08:16
Kirjoittaja ellen
Hankin sen Olaplex No. 0:n tuossa vähän aikaan sitten, tuotetta piti odottaa aika pitkään, sillä nettikauppa myi ei-oota ja piti odotella uuden varaston saapumista. En ole vieä kertaakaan käyttänyt tuotetta ohjeen mukaan, eli hiusten kastelu 0:lla ja sitten hoitis vaikuttamaan siihen päälle. Olen käyttänyt nestettä hiuksiin jätettävänä hoitiksena, levittänyt sitä pyyhekuiviin latvoihin pesun jälkeen ja lisännyt sen jälkeen vielä voidemaisen jätettävän päälle. Tällä tavalla toimii ihan ongelmitta ja latvat saavat ekstrahoitoa.

Joskus olen käyttänyt No. 0:a myös kampausnesteenä, eli silotellut haituvia sillä, mutta siihen tuote ei sovi, koska ei sisällä mitään kosteuttavia tai silottavia ainesosia.

En siis tiedä onko tuote mitenkään erityisen mullistava. Saan sen käytettyä loppuun, mutta en varmaankaan hanki enää toista samanlaista pulloa, sillä en ole huomannut mitään erityisiä vaikutuksia hiuksissa.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 29 Syys 2020, 15:22
Kirjoittaja ellen
Mun täytyy ehkä ottaa hiukan sanojani takaisin edellisestä viestistä, sillä olen huomannut, etteivät useammalla raidoituksella rasitetut hiukseni olekaan enää niin huonokuntoisia kuin ovat tässä kesän aikana olleet. Jotkut hiukset ovat olleet ihan purkkamaisen venyviä, mutta nyt hiukset ovat selkeästi "kestävämmän" ja jämäkämmän oloisia kuin ihan vähän aikaa sitten. Ainoita muutoksia hiustenhoitorutiineihin, mitä olen tehnyt, ovat Olaplex No. 0:n ja koiran karvoille tarkoitetun keratiinisuihkeen lisääminen hiuksiin jätettäväksi hoitoaineiksi. En ole edes päivittäin laittanut Olaplexin nollaa tai sitä keratiinisuihketta hiuksiin, mutta ero on kyllä selkeä entiseen.

Olen käyttänyt tuotteita voidemaisen jätettävän alla, eli olen laittanut molempia tuotteita yhtä aikaa erityisesti latvoihin ja levittänyt voidemaisen jätettävän päälle silottamaan hiuksia. Toimii tällä tavalla hyvin, sillä kumpikaan tuote ei tällä tavalla käytettynä takuta hiuksia.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 18 Joulu 2020, 16:43
Kirjoittaja Morrigan
Onko olaplexin jätettävässä (No.6) yhtään pitoa?

Edit: Huomasin vasta nyt, että 0:n ja 1:n incit ovat samat. 0:ssa vettä on varmasti enemmän ja siten vaikuttavaa ainetta vähemmän, mutta kyllähän se ykkönenkin hoitona käytettynä sekoitetaan ensin veteen, eli sinänsä sama asia. Ärsyttävää tämä saman aineen markkinointi erikseen ammattilaisille ja taviksille.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Joulu 2020, 13:01
Kirjoittaja Mena
On kutosessa mun mielestä vähän pitoa. Ainakin mun hiukset jää puristellessa kiharalle paremmin kuin esim Bonacuren latvasuojalla. Ja suoristaakin kyllä sitten vähän.
Testasin eilen Olaplexin shampoon ja hoitiksen. Shampoota tarvitsee tosi vähän ja tulee ihanan muhkea vaahto, mutta sitten taas hoitista tarvitsee laittaa aika paljon. Tuli kyllä hyvä ja nätti tukka näillä. Ostin holidaypaketin Cocopandalta tarjouksesta, missä on 100ml pullot kolmosesta kutoseen. Kolmonen ja kutonen on vanhoja tuttuja mitä käytän muutenkin.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Joulu 2020, 18:20
Kirjoittaja Morrigan
Katselin myös cocopandalta noita settejä ja varmaan lähiaikoina tilaankin. Harmi vaan kun kaikissa seteissä on tuo 3:n aina mukana. Minulla on vielä iso satsi 2:sta kotona, joten kolmonen olisi aivan turha.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 17 Helmi 2021, 20:24
Kirjoittaja Morrigan
Ostin olaplexin shampoon. Kuuluisiko sen tuoksua samalle kuin kakkonen ja kolmonen? Koska tossa mun shampoossa tuoksu on eri, mietin että onko aitoa tavaraa. Tilasin notinolta.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Helmi 2021, 18:02
Kirjoittaja Elluli
Morrigan kirjoitti: Ostin olaplexin shampoon. Kuuluisiko sen tuoksua samalle kuin kakkonen ja kolmonen? Koska tossa mun shampoossa tuoksu on eri, mietin että onko aitoa tavaraa. Tilasin notinolta.
Haistelin tässä juuri omiani ja yritin selvittää. Mulla löytyy siis nro 0-7 Olaplexin koko sarja. Olen ostanut näitä vaihtelevasti mm.Sokos, Cocopanda, Notino ym. Shampoo ja hoitoaine tuoksuu hieman erilaiselle kuin esim nro 1, 2 ja 3. Ja vertailun vuoksi, 1&2 paketin tilasin Notinolta ja nro 3 on ostettu Sokokselta. Shampoo ja hoito tällä hetkellä Sokokselta hankitut. Ja hieman erilainen tuoksu kuin nro 3, etenkin shampoossa.
Näiden tuoksut on jokatapauksessa erittäin miellyttävät ja mielestäni aika miedot. Tilasin just Notinolta 2 litraa nro 5 hoitoainetta kun siellä on 2 litran pumppupullot vain 88€ !! Itsellä kuluu hoitoainetta sen verran paljon että kannattaa. Litrahinnaksi jää n.44€. Aitous kyllä mietityttää näissä. Mistä voi tietää onko kopio, muuten kuin vertaamalla muualta ostettuihin. No onneksi niitäkin löytyy. Jos tuoksu tai koostumus eroaa niin palautan!

Lisään vielä: Nro 1 (tilattu Notinolta) tuoksuu tismalleen samalta kuin nro 0 (lookfantasticilta hankittu). Näissäkin hieman erilainen tuoksu mielestäni kuin esim shampoo ja hoitoaine. Jännä juttu. Huomasin myös että nro 2 ja 3 ovat INCI:ltään identtiset. Samoin nro 1 ja 0. Nro 0 siis tarkoitettu kotikäyttöön ennen nro 3 käyttöä. Se on käytännössä siis laimennettu valmiiksi veteen. Ja voi olla että tekemällä itse seoksen säästää runsaasti rahaa. Ja voi tehdä vahvempaa. 1&2 paketissa ohjeistetaan laittamaan 15ml nro 1 ja 90ml vettä pulloon. Aine päähän vaikuttamaan vähintään 5 min (kuten nro 0 ohjeistuksessa) ja sen jälkeen nro 2 päähän ilman huuhtelua. Sitä voi sitten muhitella ihan niin kauan kuin haluaa. Lopuksi pesu shampoolla (joka on muuten tosi riittoisaa!) ja hoitoaine.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Helmi 2021, 18:31
Kirjoittaja ellen
^ No.0 voi myös käyttää niin, että sen jättää hiuksiin, sillä se on kuitenkin sitä No.1 miedompaa litkua. No.1 jätti hiukset tahmeiksi, jos sen jätti hiuksiin sellaisenaan, No.0 ei jätä tahmaista tunnetta. Olen tehnyt niin, etä olen pessyt hiukset tavalliseen tapaan, käyttänyt poishuuhdeltavaa hoitista, kuivannut hiuksia pyyhekuiviksi, laittanut No.0 hiuksiin runsaasti ja siihen päälle jätettävää hoitista. En ole tainnut kertaakaan käyttää No.0 sillä tavalla kuin sitä on ohjeistettu käyttämään. Ei ole mielestäni erityisen tehokas aine, mutta käytän loppuun, kun oli sen verran hinnakas tuote. Selkeästi paremman lopputuloksen olen saanut Yoop!-merkin keratiinisuihkeesta, joka selkeästi jäntevöittää käsiteltyjä hiuksia.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 22 Helmi 2021, 15:25
Kirjoittaja Mena
Munkin kolmonen tuoksuu erilaiselta kuin shampoo. Hoitikseen en sitten kuitenkaan kunnolla tykästynyt, joten myin sen eteenpäin muutaman käyttökerran jälkeen. Mieskin tykästyi shampooseen, mutta totesin myös että näin kovalla litrahinnalla ei ehkä osteta uutta pulloa sitten kun toi nykyinen loppuu...

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 25 Helmi 2021, 19:42
Kirjoittaja Morrigan
Kuulostaa siltä, että mun shampoo on ihan aitoa. Pari kertaa olen pessyt, mutta ei tästä tullut suosikkia. Vaahtoaa ihan hurjasti ja lintrahinta ei mielestäni ole ollenkaan paha, koska todella pieni määrä riittää kerralla. Jotenkin koen, että tuo ei pese riittävän hyvin. Tyveen jää selvästi tuotetuntua, vaikka kuinka yrittäisi huuhdella. Kahden päivän päästä tyvi on todella lähmäinen, kun normaalisti 3-4 päivän pesuväli on riittävä. En osta toiste.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Helmi 2021, 07:35
Kirjoittaja Manna
^mulla on ihan sama kokemus Olaplexin shampoosta. Hiukset ovat hetken aikaa hyvän tuntuiset, mutta juuri tuo lähmäinen on hyvä sana kuvailemaan sitä tunnetta parin päivän jälkeen.&nbsp;

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 20 Maalis 2021, 22:02
Kirjoittaja Mena
Mä en ole huomannut että lähmäisi nopeammin. Mä joudun joka tapauksessa pesemään joka toinen päivä...

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 21 Maalis 2021, 01:29
Kirjoittaja NarnianQueen
Tuon takia onkin hyvä, etten ole ostanut Olaplexin shampoota. Hoitoaine saa riittää...
Pidän pesevästä shampoosta säännöllisessä käytössä.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 22 Maalis 2021, 20:49
Kirjoittaja Supermess
En viitsi aloittaa uutta aihetta, joten kyselen tässä Olaplex -ketjussa: onko Juureksilla vielä mielipiteitä K18Hair Leave-in Molecular Repair Mask -hoitoaineesta?

Bongasin aineen Better Nail Day-blogista ja tilasin kaksi viiden millin kokeilutuubia testiin. Yksi tuubi on nyt riittänyt neljään käyttökertaan, ja vielä ainakin yhteen käsittelyyn on hoitsikkaa jäljellä (mulla on tosi ohut, puolipitkä tukka, latvat rutikuivat ja takkuiset). En ole huomannut hiuksissa sen kummempaa vaikutusta, paitsi liiallisesti annosteltuna tekee tukasta tahmaisen tuntuisen.

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Maalis 2021, 09:19
Kirjoittaja kuskus
Mä kirjoittelin aiheesta juuri eilen tuonne sekalaisia kysymyksiä hiustenhoidosta -ketjuun.

http://www.juurikasvu.org/smf/index.php ... 051116#new

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 28 Huhti 2021, 13:48
Kirjoittaja ellen
Viime kampaajakäynnillä kampaaja laittoi vaalennusaineen sekaan Brazilian Bond Builderia, samoin laittoi samaa ainetta sävyn sekaan. Hiukset tuntuivat kyllä todella liukkailta ja sileiltä käynnin jälkeen, enkä huomannut, että raidoitus olisi kuivattanut hiuksia paljoakaan. Toi BBB oli mielestäni mukavampi kuin Olaplex siinä, että lyhensi yhden aineen vaikutusajan pesupaikalla, eli kahden aineen vaikutusajan sijaan olin huonossa asennossa pesupaikalla vain yhden aineen vaikutusajan verran.

Voin suostua BBB:n käyttöön toistekin :ts !

Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 05 Touko 2021, 07:51
Kirjoittaja Mena
Onko joku jo saanut käsiinsä Biozellin Bioplex-tuotteita? Ilmeisesti samankaltaisia kuin Olaplex. Harmikseni noita ei myydä Prismassa tai Tokmannilla ainakaan vielä, mutta Kärkkäiseltä, Stockalta ja ilmeisesti joistain Cittareista löytyy.

Ja onko joku jo ehtinyt kokeilla Olaplexin no 8 kosteuttavaa tehohoitoa? Mä innostuin kyllä Olaplexeistä kovasti ja ahkerassa käytössä onkin nuo 3, 4, 6 ja 7 (ja varsinkin nyt kun tukka on rääkätty värinpoistolla ym että sain sen hennasta punaiseksi), mutta jotenkin tuo 8 ei ole herättänyt sellaista "pakko saada testiin!"-fiilistä. Kosteuttavia tehohoitoja kun on niin paljon hyviä olemassa jo ennestään...

EDIT: Onko jollain hyvää kikkaa miten saisi jätettävästä loputkin purkista ulos? Toi pullon malli on ärsyttävä, kun jää tosi paljon ainetta sinne "kulman taakse"...

Re: Vs: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 22 Elo 2021, 19:01
Kirjoittaja Morrigan
Mena kirjoitti: 05 Touko 2021, 07:51 EDIT: Onko jollain hyvää kikkaa miten saisi jätettävästä loputkin purkista ulos? Toi pullon malli on ärsyttävä, kun jää tosi paljon ainetta sinne "kulman taakse"...

Ei varmaan ole muuta keinoa kuin leikata pullo auki ja kaapia loput aineet johonkin toiseen rasiaan.

Nyt olen melko pitkään käyttänyt kaikessa hiustenhoidossa pelkkää olaplexiä ja lähes kaikki tuotteet ovat olleet pettymyksiä, eikä hiukset ole sen paremmassa kunnossa, kuin aiemmin muun merkkisiä tuotteita käyttämällä. Kadun, etten ensin ostanut matkapakkauskokoisena näitä.

Shampoo tosiaan lähmää, mutta nyt sen lisäksi se aiheuttaa aika pahaa päänahan kutinaa, mitä en ole millään muulla shampoolla saanut koskaan aikaiseksi. Loppuisi jo, ei oikein suihkusaippuanakaan viitsi tuota käyttää, saati roskiin heittää.

Hoitoaineen sain kulutettua pois, eikä tule ikävä sitäkään. Koostumus todella jankkia ja sitä on vaikea saada pullosta ulos. Paksun koostumuksen vuoksi hankala levittää hiuksiin, takkujen selvitysteho nihkeä. Ei muutenkaan tehnyt hiuksille ihmeitä. Markettihoitoaineet voittaa tämän helposti.

Jätettävän ongelma on myös todella jankki koostumus ja hankala pullo. Paksun koostumuksen vuoksi hankala levittää hiuksiin tasaisesti, mutta tähän auttaa, jos laimentaa tuotetta käsissä vedellä ennen levitystä. Jättää hiuksiin pienen pidon ja vähentää hiusten pörröisyyttä. Jos koostumus olisi notkeampaa ja pullo näppärämpi, suhtautuisin tähän ehkä suopeammin. Ikävystyttävän riittoisaa.

Öljy. Tämä on ainoa ihan hyvä tuote. Todella pieni määrä riittää. Toimii sekä kuiviin, että märkiin hiuksiin. Hyvä kuivien latvojen ja pintapörröjen silottamiseen. Tuskin kuitenkaan ostan toiste, koska hinta on melko kallis.

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 23 Elo 2021, 10:16
Kirjoittaja Mena
Mä olen käyttänyt tuota öljyä nyt niin että sekoitan sitä jätettävään, sain tuon vinkin Sokoksen myyjältä. Toimii mun hiuksissa paremmin noin kuin öljy yksinään. Samoin suoristuksen jälkeen saan tuolla öljyllä pahimmat hapsut pehmeämmiksi.
Tuosta kolmosesta mulla on vähän ristiriitaiset fiilikset. Se vie väriä latvoista mennessään, joten joudun aina laittamaan sen jälkeen colormaskia. Biozellin bioplex tehohoito ei vie niin paljoa, ja siitä jää muutenkin kivemman tuntuiset hiukset. Mutta kun tässä nyt joka tapauksessa joutuu colormaskia käyttämään ja hius kaipaa myös kosteuttavaa tehohoitoa, niin saan tavallaan kaksi kärpästä yhdellä iskulla Olaplexia käyttäessä. Voin sitten vuorotella kosteuttavan tehiksen ja olaplexin+colormaskin välillä... Tämmöstä tiukkaa pohdintaa näin maanantaiaamuna. :D

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 25 Loka 2021, 10:47
Kirjoittaja Baby_DoLL
Täällä yksi juuri uudellen rekisteröitynyt ikuinen hiustenkasvataja/hiuksia vaalentava/hiushullu

Olaplex shampoo ja hoitoaine ovat itselleni HG -tuotteita. Täyttyy sanoa kuitenkin että se kampaamo-tehohoito on ihan ylivertaista verrattuna siihen 0-aineeseen mitä kuluttajille myydään. Olaplex tehohoidot yhdistettynä shampoooseen ja hoitoaineeseen ovat jotain parasta hiuksilleni.
Nimenomaan pitkässä juoksussa.

Biozell plex -setti
Rehellisesti sanottuna täyttä kuraa, kuin laimennettua oleplexiä eli
shmpooseen (nro 4) tehohoitoon (vertaan nro 3) ja hoitoaineeseen (nro 6) olisi lisätty vettä ja paksunnettu jollain täyteaineella.
Väkisin käytin koko setin alusta alkaen loppuun asti enkä tule ostamaan uudestaan.
En edes tarjouksesta.
Ei tehnyt mitään edes lapsieni käsittelemättömille hiuksille eikä tyttöni luonnonkiharalle jossa muutamia raitoja niin auringon tekemiä kuin muutama vaalennusaineella -kin tehty folioraita

Lanzan rekku on ollut käytössä vuosikymmeniä, ihanaa tavaraa.
Myös joicon K-pac on ihanaa tavaraa, erityisesti tehohoito -setti kaikkineen seal -lianereineen..
nämä ovat ihan erilaisia tuotteita olaplexiin verrattuna ja hoitavat hiusta eritavalla.

Kérastase nutritive magistral shampoo ja tehohoito ovat suosikkini kosteuttavista tuotteista, toimivat hiuksissa i paremmin kuin muut kokeilemani kosteuttavat.. nioxin kosteuttava tehohoito on myös kiva..

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Joulu 2021, 04:15
Kirjoittaja Anelma
Hei. Mistä olette tilanneet Olaplex No 2 ainetta? Löysin ebay-sivuilta muutaman myyjän mutta en tiedä uskaltaako luottaa mitä ainetta sieltä saa.

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 16 Joulu 2021, 08:49
Kirjoittaja Mena
Notino myy tota kakkosta, tosin kahden litran purkissa ja hinta tätä kirjoittaessa 179e. Lisäksi siellä on myynnissä joku travel set missä on ykkönen ja kakkonen. Mä harkitsen tota travel-settiä, mutta toi hinta on silti aika suolainen. Meneekö tota kakkosta saman verran kuin kolmosta ja kasia?
Mulla menee kasiakin neljä pumppausta, vaikka hiukset on vain olkapäille asti. Sen verran huonossa kunnossa ja muutenkin huokoinen luonnonkiharahamppu joka imee kyllä kaiken. Seiskaakin menee kutosen sekaan 10-15 tippaa helposti lähmäämättä. ;D En usko että ostan tota seiskaa enää, kolmosta ja kasia hamstrasin black fridaysta.

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 07 Tammi 2022, 06:54
Kirjoittaja Anelma
Kiitos Mena! Kakkosta olen aiemmin käyttänyt ja sillä oli huomattava vaikutus hiuksistoon. Tuntui että hiusten kimmoisuus palasi ja sähköistyminenkin loppui.

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 26 Maalis 2023, 23:40
Kirjoittaja NarnianQueen
Onkohan Olaplex-käsittelystä (kampaajalla) mitään hyötyä käsittelemättömille hiuksille?..

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Maalis 2023, 23:26
Kirjoittaja Morrigan
Rehellisesti, en usko. Sillä hinnalla ostaisin ennemmin pienen pullon kakkosainetta kotiin.

Paljon olen olaplexiä käyttänyt tässä parin vuoden aikana, mutta ihan oikeasti hiukset ei ole konkreettisesti yhtään paremmassa kunnossa, kuin ennen olaplexien olemassaoloa, joten en jatkossa aio ostaa niistä mitään. Ainoastaan kampaamovaalennuksessa maksan sen olaplexin sinne vaalennusaineen sekaan.

Viimeksi kampaaja laittoi vaalennusaineen sekaan olaplexin ykköstä ja kakkosaineen sijasta laitettiin brazilian bond builderiä, ja se teki hiuksille oikeasti hyvää. Hiuksista tuli jämäkät, kiiltävät ja selvästi kosteutetun tuntuiset. BBB:n haluan ehdottomasti jatkossakin.

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 03 Huhti 2023, 07:47
Kirjoittaja Mena
Tuolla Olaplexin käsittelyn hinnalla ostaa jo kotiin hyvät aineet. Käsittelemättömään hiukseen mielestäni turha maksaa yksittäisestä käynnistä kampaajalla.

Mullahan kävi Olaplexien kanssa niin että hiusten pituudesta katkeili reilu 10 senttiä 1-2cm pätkissä, kunnes ymmärsin lopettaa käytön reilu vuosi sitten. Nyt käytän enää kutosta vuorotellen Bonacuren latvasuojan kanssa ja hiukset on jo lähes siinä mitassa mitä ne olivat kun katkeilu vihdoin loppui. Kokeilin myös K18 muutaman kerran mutta en huomannut että silläkään olisi vaikutusta. Ilmeisesti mun hius ei kaipaa kunnon rakennepaikkaavaa vaan tykkää kosteuttavista tehohoidoista enemmän. :)

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 14 Huhti 2023, 02:02
Kirjoittaja NarnianQueen
Kiitos, näin arvelinkin.. Kovasti sitä Olaplexin sivuilla silti suositellaan kaikenlaisille hiuksille..

Pari vuotta sitten oli käytössä hoitoaine. Ihan tehokasta tavaraa kyllä, mutta loppuvaiheessa hankalaa enää puristaa pullosta ulos..

Taidan tosiaan panostaa edelleen kosteuttaviin ja suojaaviin (jätettävät) noitten uusien korjaushoitojen sijaan :)

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 16 Huhti 2023, 09:01
Kirjoittaja Anamaria
Käytetäänkö kampaajalla suoristusrautaa tuon Olaplexin laittamiseen, vai miksi sitä kampaamojuttua ei voi tehdä itse kotona?...

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 19 Huhti 2023, 21:35
Kirjoittaja Morrigan
^ Ei käytetä rautaa. Mikään ei estä tekemästä käsittelyä kotona, paitsi se että niitä kampaajan käyttämiä olaplex-tuotteita ei virallisesti myydä tavallisille kuluttajille. Kuluttajille myytävät olaplexit on ainakin olevinaan ”laimeampia”. Kampaamoversioita saa kuitenkin melko helposti tilattua netistä.

Re: Olaplex-käsittelyt

Lähetetty: 27 Huhti 2023, 16:25
Kirjoittaja Anamaria
Kiitos! Onko tämä hyvä apu hiusten takkuuntumista vastaan? Vai ovatko jotkut halvemmat tuotteet tässä suhteessa yhtä hyviä?...