Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

slala kirjoitti: Mulla on tehty nyt pari värinpoistoa hiuksiin, molemmilla kerroilla Olaplex mukana. Vaikeaa tietysti sanoa, kun vertailukohtaa ei ole, mutta musta vaikuttaa että siitä on oikeasti ollut aika paljon apua. Klikkailinpa sitten muiden perässä Ebaysta itselleni noita aineita kotona käytettäväksi, koska hiukset ovat kyllä kuitenkin kärsineet. Aika kauhea hinta, mutta maksaapa ne kampaamokäynnitkin. :)
Omista Olaplex-pulloista tehdylle käsittelylle tulee paljon, paljon pienempi hinta kuin kampaamossa tehdylle hoidolle. Maksoin viime kerralla vaalennuksen yhteydessä tehdystä Olaplex-käsittelystä 40 € ??? , mikä on mielestäni pöyristyttävä hinta pienestä määrästä ykkösainetta ja vähän suuremmasta määrästä kakkosainetta.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^Aika kova hinta! Itse olen maksanut olaplexistä pitkiin hiuksiin 25e lisää kampaajalla vaalennuksen yhteydessä.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja slala »

ellen kirjoitti: Omista Olaplex-pulloista tehdylle käsittelylle tulee paljon, paljon pienempi hinta kuin kampaamossa tehdylle hoidolle. Maksoin viime kerralla vaalennuksen yhteydessä tehdystä Olaplex-käsittelystä 40 € ??? , mikä on mielestäni pöyristyttävä hinta pienestä määrästä ykkösainetta ja vähän suuremmasta määrästä kakkosainetta.
Mulla maksoi 30 € värjäyksen yhteydessä. Kertahoidon hinta tulee ilman muuta tosi paljon halvemmaksi, kertasijoitus on vain iso kun tilaa omat pullot kotiin. :) Ja jos ja kun käyn jatkossa kampaajalla, siellä tulee kuitenkin mahdollisen vaalennuksen/värin yhteydessä otettua myös se Olaplex.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Ebaystä saa myös pienempiä eriä tilattua. Esim. 15ml ykkösainetta ja 30ml kakkosainetta, jotka varmasti riittää pidempiinkin hiuksiin kertahoidoksi maksaa alle 20e, viimeksi kun etsin niin irtosikohan 18 eurolla. Sitäkin pienempiä saa tilattua, esim. 7,5ml ja 15ml.
3b F ii
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Kuinka paljon laitatte ainetta? Mietin, kuinka pitkään pullot kestävät käytössä. Tulee kyllä halvemmaksi tilata Olaplexit itse, joten enköhän itsekin taas ebayn puolella asioi.  :D
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Mä olen tuumaillut myös, että kotona itse tehtynä se hoito saattaa onnistua paremminkin kun kampaajalla, koska on aikaa pitää niitä aineita hiuksissa pidempään. Jossain Olaplexin ohjeissa oli, että enemmän lopputulokseen vaikuttaa se aika jonka aine hiuksissa on kun sen määrä. Siis tottakai sitä ainetta täytyy olla sen verran, että varmasti on joka puolella, mutta oleellisempaa on kauanko sen antaa vaikuttaa.
3b F ii
Painted Lady
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1537
Liittynyt: 25 Joulu 2008, 22:33

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Painted Lady »

Kristiina kirjoitti: Kuinka paljon laitatte ainetta? Mietin, kuinka pitkään pullot kestävät käytössä. Tulee kyllä halvemmaksi tilata Olaplexit itse, joten enköhän itsekin taas ebayn puolella asioi.  :D
Pakkauksen mukana tulee annosteluohje. Muistaakseni (en pysty nyt tarkistamaan) ohjeesta puuttui pelkän Olaplex-käsittelyn annostelu, mutta ohje löytyy myös netistä. Mutta siis kerta-annoksena ykköstä käytetään 3,75 ml:sta 15 ml:aan riippuen käyttötavasta. Kakkosta menee reilummin.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Nyt mä voin sanoa, että mun olkapääpituisiin melko ohuisiin hiuksiin menee 10-15ml sitä kakkosainetta. 10ml riittää sillai ihan jees (uskon että on kyllä tarpeeksi) ja 15ml on jo vähän reilummin omaan tukkaani. Kun kampaa hiukset läpi melko tiheäpiikkisellä kammalla levityksen jälkeen niin on tasaisesti jokainen hius kuorrutettu. :D Äsken siis laitoin päähäni kyseisen aineen.

Ohjeessa pelkkään tehohoitoon tulisi 15ml ykkösainetta ja 90ml vettä. Varmaan lyhyempiin hiuksiin tuonkin voi aivan hyvin puolittaa.

Edit. Mä siis tein eilen hiuksiini värinpoiston Olaplexin kanssa. Kyllä tuo selvästi toimii! Mun hiuksethan on luonnonkiharat, hennot ja päältä pörröiset hyväkuntoisenakin eikä paljoa kestä mitään käsittelyitä. En olisi ilman Olaplexia uskaltanut värinpoistoa laittaa, koska aikaisemmin esim. raidoittaessa ne raitakohdat on menneet ihan hampuksi eikä niistä ole saanut sileitä vaikka millä silikonilla kuorruttaisi eikä suorisrautakaan ole niissä kunnolla luistanut. No eipä ole yhtään kuivan tuntuiset hiukset nyt Olaplexin kanssa tehdyn värinpoiston jälkeen! Latvat on vähän kuivat, mutta muuten hiukset on (ainakin vielä ;D ) tosi pehmeät, kiiltävät ja myös vähemmän pörröiset! Suoristusrautakin luistaa paremmin kuin ennen värinpoistoa. Ihan pientä pätkää latvoista lukuunottamatta hiukset siis tuntuu nyt parempikuntoisilta kuin ennen värinpoistoa, ainakin toistaiseksi. :D
Viimeksi muokannut Memmuuh, 02 Heinä 2016, 10:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

Kampaajakäynnillä kampaaja ehdotti, että laitetaan ennen vaaleita raitoja Olaplex. Kampaaja sekoitti ykkösaineen raita-aineen sekaan. Pesi hiukset shampoolla, laittoi Olaplexin kakkosaineen, huuhteli, ja laittoi vielä tavallisen hoitoaineen. Hän sanoi, että Olaplex ykkösaine pitää huuhdella shampoolla pois. Kakkosaine vaikutti noin 10-15 min. En osaa oikein sanoa, suojasiko Olaplex sen kummemmin hiusta, ei hiukset ainakaan erikoisen hyviltä tunnu. Kiiltoa tämä sen sijaan toi paljon hiuksiin!

Hintaa tuli värin ja leikkauksen yhteydessä Olaplexille 15 euroa (puolipitkät hiukset.) Prisman parturi-kampaamoa voin muutenkin suositella. ;)
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Ei sitä ykkösainetta saa shampoolla pestä pois. Jos se on värin/ vaalennusaineen seassa niin huuhdellaan väri pois ja kakkosaine perään ilman mitään pesuja. Jos tekee pelkän hoidon niin kakkosaine laitetaan suoraan ykkösaineen päälle, ei siis huuhdella välissä.
Muutenkinhan se ykkösaine on ollut pelkissä raidoissa, eli ei ole ollut varsinainen hoito koko tukalle vaikka kakkosta olisikin laitettu koko päähän.

Sitten taas kakkosaineen jälkeen hiukset pestään shampoolla ja hoidetaan normaalisti.
Viimeksi muokannut Memmuuh, 03 Heinä 2016, 09:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Kuinka tärkee toi kolmosaine on vai pärjääkö pelkällä ykkösellä ja kakkosella? Mun reuhka on niin huonossa jamassa ettei tähän varmaan auta edes olaplexit, mutta ajattelin kuitenkin tilata. Ebaysta löytyy UK-myyjiä jotka houkuttais niin ei tarvitse tulleja pelätä ja tietysti toimitus olisi nopeampi.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ainokainen

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Se kolmonen on ihan vaan hoitoainetta, ilman sitä pärjää hyvin. Se varsinainen käsittely tehdään 1- ja 2-aineilla, se 3 on vain sellainen "ylläpitävä" hoitoaine.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^ Jos tukka on tosi huonossa jamassa, niin ostaisin silti koko setin 1-2-3. Ensimmäisen olaplexaukseni (kampaamossa) jälkeen huomasin kunnolla eron entiseen vasta, kun olin kotona käyttänyt tuota kolmoshoitsikkaa. Toisaalta, sen jälkeen kun ostin kaikki aineet kotiin, en oikein jaksanut kolmosen kanssa muhitella, vaan käytin eniten kakkosta. Kolmonen sisältää sitä samaa ainetta kuin 1 ja 2, on se minusta varsin pätevä hoitoaine. Todella silottava! Omaan lirutukkaani ehkä liiankin.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Tuo kolmosainekin on ohjeiden mukaan poispestävä? Samoja aineita kun 1 ja 2, mutta onkohan vaan jotenkin "laimeampaa" tai jotain?
3b F ii
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Tilasin nyt sitten kuitenkin ilman kolmosta. 110e maksoi postareineen, ykköstä 100ml ja kakkosta 200ml. Ehkä kymppi lisää niin olisi saanut jenkeistä kolmosenkin mukaan, mutta alvien pelossa (ja koska olen hätähousu enkä jaksa odottaa) niin koin helpommaksi tilata UK:sta.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin