Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Amilo
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1386
Liittynyt: 23 Huhti 2006, 18:49

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Amilo »

Olapelxin nimestä...kouluttajan mukaan se on täysin keksitty. Eli ei siis viittaa yhtään mihinkään. Aineen keksijä on keksinyt nimen, joka ei tarkoita yhtään mitään. Kilpailijat ovat sitten kopioineet plex lopun, luodakseen vaikutelman että ovat samaa kamaa.  :)
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

babylissa kirjoitti: Oletko siis käyttänyt hoitoainetta jätettävänä?
Olen käyttänyt "jätettävänä" sekä kakkospullon ainetta, että sitä kolmosta (joka on se kotihoitoaine, jota kuluttajille myydään), mutta paremmin toimii kakkonen.

Mä siis teen niin, että pesen tukan normaalisti, sen jälkeen levitän märkään tukkaan parin kolikon verran kakkosainetta. Jos tukka on takussa, suihkin jätettävää hoitoainetta, mutta en aina. Sitten normaalisti käyttämäni muotoilutuotteet, ja föönaan kuivaksi. Olaplex jää sinne alle, eikä se lähmää tms. En osaa sanoa, kumpi tässä on vaikuttanut, se että toistan aineen käyttöä usein, vai se että jätän sen tukkaan muutaman päivän ajaksi. Ja ai niin, mun hiuksia on leikattu viimeksi syyskuun alussa - aika hyvin näin käsitelllyltä tukalta. :)
Viimeksi muokannut kaarina, 07 Huhti 2016, 10:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ainokainen

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ainokainen »

Mä oon käyttänyt jätettävän sitä kolmospullon ylläpitohoitista, mutta se kyllä lähmää. Eli jos pitää hiuksia kiinni päivän niin ok.
En kyllä osaa sanoa onko sillä isoa vaikutusta vai ei, jotenkin tuntuu että ei mitään dramaattista. Kyllä isompi vaikutus on sillä kampaajan tekemällä käsittelyllä.
Avatar
NarnianQueen
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4895
Liittynyt: 16 Marras 2006, 16:23

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja NarnianQueen »

eOwyn kirjoitti: Tilasin kaksi samplesettiä ebaystä olaplexiä, ja kyllä hiukset ovat vahvistuneet, ja katkeilu vähentynyt, vaikka olen vasta yhden tehohoidon tehnyt, eli päähän on mennyt 15 millilitraa no. ykköstä ja saman verran kakkosta. Edelleenkin vain kaihoan tilaavani 525 millilitraiset tätä ebaystä, on ihan järkyttävän paljon edullisempaa suhteessa, kuin 100 mililitran pikkupurkkien setti - noin puolet kalliimpi kaikkineen, ja siis viisi kertaa enemmän tavaraa. Kun olisi joku yhtä hiushöyrähtänyt hampputukkaystävä kuin itse on, niin voisi puolittaa tavaran, noita nimittäin käyttäisi yksin iiiikuisuuden, ja noin 290 euron, kun tullit maksaa, kertasatsaus vähän ahdistaa, vähän päälle satanen vielä menisi...

Miten muuten onko olaplex-hoidossa kampaajalla ilman värikäsittelyä käydessä esim. ollut puhetta että olaplex toimisi tehokkaimmin, jos hiuksessa on mahdollisimman vähän silikonia tai mineraalijäämiä..? En onnistunut löytämään tietoa tästä. Itse tein varmuuden vuoksi pesun syväputsarilla ja sitten vielä cx corrector elixirillä muhittelun alle, ainoa ongelma niitten jälkeen oli vaan saada siihen takkupalloon leviämään ykkösaine tasaisesti, kun se on sellaista vesimäistä litkua vaan... huomattavasti miellyttävämpää olisi levittää hoitoainehoidettuun hiukseen Ehkä seuraavalla kerralla sama prosessi, mutta esim. xz-tehis elixirin jälkeen, jossa ei silikonia, ennen olaplexiä... hmm
Kuinka käytit tuota ykköstä?
"I believe in Christianity just as I believe that the sun has risen; not only because I see it, but because by it I see everything else." -C.S. Lewis

I believe in sunshine, even though I don't always see it. I believe in love, though I don't always feel it.

1b F/M ii Mid-back
eOwyn
Hiushörhö
Hiushörhö
Viestit: 237
Liittynyt: 27 Helmi 2006, 15:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja eOwyn »

Eli syväpuhdistavalla ja kelatoivalla CX Corrector Elixirillä pesun jälkeen kuivasin hiukset kuivaajalla kuiviksi, ja sitten levitin Olaplexin ykkösaineen päähän, ja yritin harjailla Tangle Teezerillä läpi, että leviäisi tasaisesti, annoin olla noin tunnin, ja laitoin sitten kakkosaineen suoraan siihen päälle, sitten läpiharjaaminenkin oli jo helpompaa, kun kakkostökötti on emulsiomaisempi. Varmuuden vuoksi pidin koko sotkua sitten yli yön päässä, aamulla pesin pois normaalisti, shampoopesu ja ha.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Te, jotka olette ostaneet koko Olaplex-systeemin putelit, mistä olette ostaneet pullonne? Ovatko kaikki ostaneet tässäkin ketjussa mainitulta eBay-myyjältä vai joltain toiselta? Pienet sample-pussit olen jo kotona testannut Olaplex-systeemiä ja nyt voisin ostaa useamman käsittelyn antavat pullot, mutta haluan vain varmistua, että tuolta em. eBay-myyjältä varmasti saa aitoa tavaraa.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Mä olen ostanut juuri tuolta myyjältä (runwaybeautytrends).
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

28.4.
Ostin tuolta em. eBay-myyjältä Olaplex-paketin ja nyt odotan sitä kieli pitkällä saapuvaksi. Aion myös kokeilla tuota anannaksen vinkkiä, että jätän kakkosliemen hiuksiin jätettävänä. Vaalennutin hiuksia aika paljon viime kampaamokäynnillä ja latvat tuntuvat kuivahkoilta, joten tarvitsee nyt yrittää tehohoitaa kutristoa oikein paljon. Mietin vain, että millähän tavalla saisin käytettyä ykkösainetta? Testeripaketin ykkösainetta sekoitin vaahtomaiseen suoraväriin ja tuntui, ettei sillä tavalla tullut yhtä paljon kiiltoa hiuksiin kuin kampaamokäynnin jälkeen tulee. Ehkä mun täytyy kokeilla ykkösaineen sekoittamista ihan vain veteen niin kuin Olaplex-ohjeessa neuvottiin.

29.4.
Edit: seuraavana päivänä paketti sitten tulikin, eikä se jäänyt tulliin, koska arvo oli merkitty sen verran alhaiseksi. Voin siis suositella kyseistä eBay-myyjää. Saatanpa ostaa samalta myyjältä isommat pullot sitten, kun olen nuo pienet pullot käyttänyt.

3.5.
Edit 2: olen nyt useampana päivänä käyttänyt kakkosainetta jätettävänä ja tänään tein oikein kunnon tehohoidon Olaplexillä ja laminoinnilla. Sekoitin ensin 5 ml Olaplexin ykkösainetta 50 ml vettä, laitoin sen sampoopestyihin hiuksiin ja annoin vaikuttaa ties kuinka kauan suojan ja myssyn alla. En lapsenhoidon lomassa ehtinyt seurata vaikutusaikoja, mutta useampi tunti koko hommassa vierähti. Sitten levitin hiuksiin kakkosainetta ja taas annoin vaikuttaa. Valmistin laminointiseoksen, johon sekoitin suoraväriä, ja levitin sen päähän. Vasta laminointiseoksenkin vaikutusajan jälkeen huuhtelin hiukset ja levitin jätettävää. Hiukset eivät ole vielä täysin kuivat, mutta hiukset kiiltävät ihan latvoihin saakka. Jos vain aikaa löytyy, niin tällainen tehohoito kannattaa selvästi :ts !

7.6.
Edit 3: tein tänään erilaisen Olaplex-käsittelyn. Pesin hiukset, enkä laittanut hoitista, vaan tein Olaplex ykkösestä ja vedestä pienen määrän liuosta, jonka laitoin kosteisiin hiuksiin. Annoin vaikuttaa 30 min, en huuhdellut ja laitoin runsaan määrän kakkosainetta kosteisiin hiuksiin. Huolellisen levityksen jälkeen annoin vaikuttaa 20 min. Taas vaikutusajan jälkeen levitin Olaplexin hoitista kummankin vaiheen päälle ja annoin taas vaikuttaa 20 min. Sen jälkeen huuhtelin hiukset ja laitoin jätettävää hoitista. En siis missään vaiheessa enää pessyt hiuksia sampoolla, vaan annoin kaikkien vaiheiden jäädä hiuksiin sen verran mitä jäivät viimeisen huuhtelun jälkeen. Hiukset ovat todella pehmeät, myös kuivahtaneet latvat tuntuvat pehmeiltä.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Tilasin Ebaystä 30ml näytesetin ykkös- ja kakkosainetta, molempia tulee siis se 30ml. Maksoi 27 euroa ja tästä kai pitäisi sitten riittää ainakin pariin vaalennukseen ja yhteen tehohoitoon?  Tuon ykkösaineen käyttömääräthän on ihan selkeät ohjeissa, mutta minkä verran tuota kakkosainetta kuluu kerralla?
3b F ii
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Kakkosainetta kuluu ykkösainetta selkeästi enemmän, sen takia kakkosainetta on monissa pakkauksissa tuplamäärä. Kakkosaineen määrää ei ole määritelty, vaan sitä menee sen verran kuin hiuksiin uppoaa. Olen yrittänyt levittää niukan määrän kakkosainetta hiuksiin oikein huolellisesti ja sen jälkeen vielä käynyt hiukset läpi Tangle Teezerin avulla. Sillä tavalla saan kakkosaineen varmasti joka puolelle.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

Aivan, kiitos ellen. :) Jospa tuosta 30ml nyt ainakin kahteen kertaan riittäisi, mun hiukset on puolipitkät ja aika ohuet.
3b F ii
slala
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 712
Liittynyt: 03 Tammi 2009, 22:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja slala »

Mulla on tehty nyt pari värinpoistoa hiuksiin, molemmilla kerroilla Olaplex mukana. Vaikeaa tietysti sanoa, kun vertailukohtaa ei ole, mutta musta vaikuttaa että siitä on oikeasti ollut aika paljon apua. Klikkailinpa sitten muiden perässä Ebaysta itselleni noita aineita kotona käytettäväksi, koska hiukset ovat kyllä kuitenkin kärsineet. Aika kauhea hinta, mutta maksaapa ne kampaamokäynnitkin. :)
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Voikohan tätä käyttää pidennyshiukseen? :D
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Voi käyttää. :)
3b F ii
Aridith
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2767
Liittynyt: 04 Heinä 2012, 16:23

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Aridith »

Cool! Ehkä tällä voisi hieman silotella vaalennuksen tuhoja :).
Luonnonvaalea pellavapää - Pääosin omaa väriä ja muutamia raitoja - BSL mittainen (leikattu 08/21), lasimainen hiustyyppi - Allerginen ja herkkä iho, pintakuivuutta ja herkkä näppyyntymään.
Vastaa Viestiin