Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Angora
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 317
Liittynyt: 18 Joulu 2006, 03:49

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Angora »

Käyttääkö joku Olaplexiä hiukseen, joka ei ole kemiallisesti käsitelty? Mun hius on kasvatteluprosessin jälkeen nyt täysin omaa väriä ilman mitään kemiallisia käsittelyjä. Se on kuitenkin niin hentoinen ja lasimainen, että ilman vähintään joka 2.-3. päivä tehtävää pesua ja föönausta se rasvoittuu ja on ihan liru alta aikayksikön. Föönauksen jälkeen käsittelen tyven vielä Volumasterilla. Liekö tämä syynä, huono hoitoaine tai joku muu, mutta oma latva haaroittuu paljon nopeammin kun vanhaan aikaan kun vielä värjäsin tukkaa - tai ainakin tuntuu siltä. Se on myös hauras ja katkeilee helposti. On vaikeaa yrittää kasvatella pidemmäksi kun jokaisella saksimiskerralla saa napsia 5cm lirua latvaa. Olisiko Olaplex apu tähän vai kannattaako mun lähteä kyselemään vinkkejä jostain tehiskerjusta tm.? Vähän on hukkalainen olo kun kaikki aiemmin toimineet tuotteet on lopetettu sillä aikaa kun käyttelin hiuspidennyksiä ja niihin paremmin soveltuvia aineita joitain vuosia. :D
Sometimes I'm terrified of my heart; of its constant hunger for whatever it is it wants. The way it stops and starts. -Edgar Allan Poe
Twinkley
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 4590
Liittynyt: 19 Tammi 2006, 20:23

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Twinkley »

^ Olen käyttänyt, hyvin toimii.
Käy kurkkaamassa vegaanista ruokablogiani joka sopii ihan kaikille: www.satnamnam.com
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Onko kellään viimeaikaisia kokemuksia Olaplexin tilaamisesta Ebaysta? Näyttää siltä, että "runwaybeautytrends" ei enää myy Olaplexiä. Itse olen tilannut vain häneltä ja muutkin tämän ketjun suositukset viittaavat samaan myyjään, mutta nyt pitäisi näköjään löytää uusi myyjä. Häneltä oli kiva tilata siksikin, kun paketin arvo oli aina merkattu niin, ettei joutunut maksamaan alveja...  :) Haussa on iso törppö kakkosainetta.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Millä tekniikalla te levitätte tuon ykkösaineen? Olen itse käyttänyt muovista lääkeruiskua millä ammun aineen päälaelle kerättyyn hiuskasaan ::)

Mulla on jäänyt tuo ykkösaineen käyttö aika vähille kun sen levittäminen on lirun koostumuksen vuoksi niin hankalaa. Kakkosainetta olen käyttänyt jätettävänä. Ajattelin että jos ellenin tavoin sekoittaisin ykkös-ja kakkosainetta keskenään ja muhittaisin sillä seoksella että saan tuon ykkösen kulumaan.

BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Mä olen laittanut sellaisella jonkun hiusväripaketin mukana tulleella sekoituspullolla, jossa se aplikaattori on sellainen kampamainen. Olen siis joskus jemmannut sellaisen käyttämättömän pullon kun olen sekoittanut värin kulhossa.
3b F ii
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Pidin eilen hiuksissa kakkosainetta neljä tuntia ja hiukset ovat selvästi latistuneemmat (hoidetummat) sekä helposti selviävät. Viikon aurinkoloman jälkeen kiilto oli kateissa, mutta nyt sitä taas löytyy. Jännä miten tuo kakkosaine on kosteuttavan hoitiksen oloinen, vaikka onhan siinä tosiaan monia samoja ainesosia mitä tavallisissa hoitiksissakin on.

Vähän harmittaa, etten ole muutamana raidoituskertana ottanut Olaplexiä vaalennuksen oheen, mutta käyttämälläni kampaajalla hoidon hinta on niin korkea, etten vain ole yksinkertaisesti raaskinut maksaa Olaplexistä 40 € per kerta, koska sillä hinnalla olen saanut melkein kokonaisen ison puolen litran pönikän kakkosainetta.
miymiy
Haiven
Haiven
Viestit: 32
Liittynyt: 28 Helmi 2006, 16:43

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja miymiy »

Onko amazonista kukaan tilannut, tai muualta kuin ebaysta aitoa olaplexia? :)
Monty
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 581
Liittynyt: 19 Heinä 2012, 12:10

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Monty »

Mä tilasin kans pikkupullon kakkosta tuolta bestbeautyproductsilta. Laitoin tilkan kc copper colormaskia plexiin ja pidin saunassa ehkä vartin. Huuhdellessa tuntui sileältä mutta nyt kuivana melko hamppuinen kuten ennenkin. Ehkä ens kerralla pidempi vaikutusaika...
Suosikit: XZ Niittyvilla hoitis, Body Shop Aloe vera putsari & voiteet, Paula's Choice BHA:t
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Mie oon holvannut kakkosainetta ihan huoletta ihan niin kuin muhitushoitiksen kanssa yleensäkin teen, on se silti halvempaa kuin kampaamossa hoidon teettäminen, vaikka ainetta kuluukin paljon ;D . Kakkosaineen runsaudesta on selvästi hyötyä, tai siis ainakin siitä, että ainetta levittää huolellisesti ja reilusti joka paikkaan. Viimeksi pidin kakkosainetta päässä saunomisen ajan, ehkä noin 10 minuuttia yhteensä, ja hiuksista tuli todella liukkaat ja hyväkuntoiset. En tiiä vaikuttiko lämpö siihen Olaplexin vaikuttavaan ainesosaan niin hyvin vai tykkäsivätkö kakkosaineen muut aineosat lämmöstä sitten niin paljon. Tuli jo vähän liiankin liukkaat hiukset.

Morrigan kirjoitti: Millä tekniikalla te levitätte tuon ykkösaineen? Olen itse käyttänyt muovista lääkeruiskua millä ammun aineen päälaelle kerättyyn hiuskasaan ::)

Mulla on jäänyt tuo ykkösaineen käyttö aika vähille kun sen levittäminen on lirun koostumuksen vuoksi niin hankalaa. Kakkosainetta olen käyttänyt jätettävänä. Ajattelin että jos ellenin tavoin sekoittaisin ykkös-ja kakkosainetta keskenään ja muhittaisin sillä seoksella että saan tuon ykkösen kulumaan.
Käytin ykkösainetta myös jätettävän hoitiksen tavoin, sillä miekään en oikein saanut käytettyä ykkösainetta loppuun muutoin. Hiuksista tuli melko karkeat, mutta tulipahan ainakin volyymia hiuksiin :D . Sekoitin pienen nokareen tavallisesti käyttämääni voidemaista jätettävää ja lorautin kämmenelle ykkösainetta, sekoitin parhaani mukaan kämmenellä ja levitin hiuksiin.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Tän ketjun innoittaman ryhdistäydyin ja tein taas kunnon olaplex-hoidon ykkösaineesta lähtien. Erittäin laiskalla tekniikalla kippasin ykkösaine-vesiseoksen suihkussa kupista suoraan päähän. Puolet meni varmaan lattialle mutta kyllä hiuksetkin siinä osansa sai. Muhittelin hetken saunassa ja lisäsin sitten kakkosaineen. Lopputuloksena hiukset olivat selvästi jämäkämmät. Tähän mennessä olen hyvinkin pitkälti mennyt niin että olen laittanut kakkosainetta nokareen märkiin hiuksiin jätettävänä, mutta sillä tekniikalla en ole tuota jämäkkyyden tunnetta saanut aikaiseksi.

Olaplex ei ole koskaan tehnyt mun hiuksista liukkaampia. Ainoastaan sellaiset paksumman ja jäykemmän tuntuiset ja tuon eron tuntee nimenomaan märissä hiuksissa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

Kristiina ja Monty, kuinka nopeasti saitte tuotteenne tuolta edellisellä sivulla mainitulta myyjältä? Ostin häneltä ison pullon kakkosainetta parisen viikkoa sitten, mutta en ole vielä saanut edes minkäänlaisia lähetys- tai seurantatietoja paketille.  :o

Edit. Puteli saapui ilman mitään ilmoitusta suoraan postilaatikkoon kuplamuovikirjekuoressa. Onneksi oli säilytynyt ehjänä, vaikka kuori oli tuhannen rypyssä. Kuoressa oli sisällä pullo muoviin käärittynä ja aivan ohi paperin printattu lähetekirje (puolet puuttui). Todella erilainen ostokokemus kuin edellisellä kerralla, jolloin tuotteet tulivat nopeasti, pahvilaatikossa ja alkuperäispakkauksessaan.
Viimeksi muokannut kaarina, 05 Touko 2017, 14:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Aika moni täällä on nyt lutraillut olaplexillä jo aika pitkään, niin oletteko nyt huomanneet että käytön myötä hiukset olisivat konkreettisesti paremmassa kunnossa kuin ennen olaplexiä, pystyttekö kasvattamaan hiuksia pidemmiksi kuin aiemmin tai onko hiusten leikkausväliä pystynyt pidentämään? Onko tuote hypetyksensä arvoinen?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

^ Mun vaalennuskäsittelyillä kulutetut hiukset ovat selvästi paremmassa kunnossa Olaplex-läträysten myötä, vaikka en enää niin tiheästi muhitteluja teekään. Vielä en osaa sanoa auttaako hoito kasvattamaan hiuksia pidemmäksi, mulla on aina maksimipituus ollut vähän ennen vyötäröä ja ennen sitä pituutta hiukset ovat ohentuneet niin kovasti, että latvja on pitänyt leikellä. Mielestäni aine on kyllä kaiken hehkutuksen arvoinen, eron huomaa hiuksissa selvästi.

Edit: mulla selviä hyötyjä pituuskasvussa ei voi senkään takia kunnolla todentaa, koska hiukset kärsivät todella sankan sulkasadon imetyksen aloituksen ja lopetuksen yhteydessä. Jos hiustenlähtöä ei olisi tapahtunut, niin ero ennen ja jälkeen Olaplexiä olisi varmasti näkyvämpi kuin nyt on.
Viimeksi muokannut ellen, 06 Joulu 2017, 14:14. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^ Mulla permiksen pilaama tukka parani pitkäaikaisella Olaplexin käytöllä. Käytin siis pääasiassa kakkosainetta jätettävänä hoitoaineena melkein joka pesun jälkeen (kolme isoa pulloa), ja kokonaisia hoitoja tein tuoreeseen permikseen useita (10+), sanoisinko puolen vuoden ajalla. Se todellakin toimii, ainakin jos on jotain oikeita vaurioita, mitä korjata. Sen sijaan yksittäinen kampaajalla tehty hoitokerta tuskin tekee mitään kovin oleellista tai ei ainakaan ole pitkäaikainen apu. Kolmoshoitoaine ei minulle oikein ole sopinut sen lätsäyttävän vaikutuksen vuoksi, joten sitä en osaa arvioida.
Leikkausväli piteni - sen epäonnisen permiksen jälkeen olin 1,5 vuotta leikkaamatta tai tasoittamatta hiuksia lainkaan. Sille ei vain ollut mitään tarvetta, mikä kuulostaa jopa vähän uskomattomalta.
siana
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 606
Liittynyt: 01 Touko 2012, 11:57

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja siana »

Olisikohan Olaplexistä tälleen jälkikäteen apua, kun laitoin viikko sitten vaaleita raitoja pitkiin hiuksiini kampaamossa, jossa ei Olaplexia saanut. Nyt hiukset menevät tuskallisen takkuun joka pesussa, ja mulla menee hermo, kun joudun raastamaan hiuksia auki ja niitä irtoaa kauheasti, ja hiukset vielä tuntuvat ihan karheilta käsitellä.
Vastaa Viestiin