Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^ On poispestävä mahdollisimman pitkällä vaikutusajalla, mutta itse tykkään siitä enemmän jätettävänä, sillä en kaipaa liikaa siloisuutta ohueen tukkaani.
Memmuuh
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2670
Liittynyt: 25 Kesä 2007, 00:11

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Memmuuh »

^ Niin siis meinasin, että ei oikeastaan ole hoitoaine vaan se täytyisi ohjeiden mukaan pestä pois shampoolla niinkun varsinaisen Olaplex-käsittelyn jälkeenkin tehdään.
Viimeksi muokannut Memmuuh, 05 Heinä 2016, 00:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
3b F ii
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mun olaplexit tuli viikossa ja yhden hoidon olen ehtinyt tekemään. Laitoin ykköstä, muhitin tunnin ja heti perään kakkos-aine ja sitä muhitin varmaan tunti-kaks. Huuhtelin enkä lisännyt hoitoainetta tai mitään. Oli kyllä virhe, latvat oli ihan järkyttävää takkua! Muhittelu joicon hoitonaamioilla auttoi sitten tohon takkuisuuteen.

Ei toi olaplex kyllä ihmeitä oikeesti tee, koska ihmeen nää mun hiukset tarvitsisi. Nää on märkänä edelleen ihan yhtä venyvät kuin ennen käsittelyä. Teen tuon hoidon kuitenkin uusiksi taas pian.

Olaplexin instagram-sivuilla oli mielenkiintoinen päivitys: "Soon Olaplex will launch another chemistry unlike anything that you have ever seen before. Professional services will be forever changed. We hope that you love it as much as we do. Stay tuned. #olaplex #bondshaper".

Mitähän sieltä nyt tulee? Joku vallankumouksellinen permanentti/suoristuskäsittely?
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Kokeilin nyt mennä sieltä mistä aita on matalin ja yhdistin kaikkia kolmea ainetta yhteen mössöön ;D ::). Sekoitin 10 ml ykköstä, sitten kunnon loraukset kakkosta ja kolmosta yhteen ja levitin päähän sampoopesun jälkeen. Katsotaan mitä tästä tulee :o .

Kun kakkosaine loppuu, niin taidan ostaa pelkkää kakkosainetta puolen litran pönikän. En kuitenkaan värjää hiuksia kotona muuten kuin suoraväri+hoitis-yhdistelmällä, johon ei ykkösainetta voi sekoittaa, ja mielestäni se kolmosaine, eli ylläpitohoitis, on aika surkeaa, joten en oikeastaan tarvitse edes muuta kuin sen kakkosaineen. Sitä kun jaksaa muhittaa hiuksissa pitkiä aikoja, niin riittää varmasti mun hiuksille.

Edit: en ainakaan hiusten huuhtelun jälkeen ole huomannut mitään erikoista, ihan hyvin näyttää näinkin pelittävän nuo kolme tuotetta yhdessä. Häätyy vielä katsella miltä hiukset tuntuvat ja näyttävät täysin kuivina.
Viimeksi muokannut ellen, 01 Syys 2016, 21:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Henriikka
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1616
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 16:26

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Henriikka »

Tilasin Olaplex-kokeilupaketin eBayn kautta. Aikomuksena oli hieman elvyttää hiusta, olen tehnyt useamman vaalennuspesun tujulla kehitteellä ja viimeisimmän pesun myötä hius muuttui märkänä kummallisen, huonokuntoisen tuntuiseksi - tosin lähtökohtanahan siis on monia, monia, monia vuosia elumenia eikä mitään muita käsittelyitä, eli voi olla että olen vain tottunut liian hyvään hiuskuntoon.

Tein Olaplex-hoidon ihan vain tehohoitona orjallisesti ohjeen mukaan, ja täytyy sanoa että yllätyin kyllä positiivisesti sen tehosta! Muistaakseni annoin ykkösaineen vaikuttaa n. 10 minuuttia ja kakkosaineen 15 minuuttia, ja hiukseen tuli selvästi jäntevyyttä ja siloisuutta. Kuivana eroa ei huomaa, mutta kun hiuksen kastelee, niin tuo huonokuntoisuuden tunne on kadonnut.

Katsotaan miten kauan tätä tunne jatkuu, mutta enköhän jossain vaiheessa tilaa myös toisen kokeilupaketin.. Ajatuksissa tosin on värjätä jälleen ellulla, joten voi olla ettei Olaplexille niin välitöntä tarvetta tulekaan.
Hiuskuva hiuslaatuketjun sivulla 1
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Ihan pelkällä kakkosaineellakin saa näköjään hiukset hyvään kuntoon, eroa koko setin käyttämiseen ei mielestäni ole. Ykkösainetta laitetaan ainakin mulla vain raitoihin ja kakkosaine laitetaan kaikkiin hiuksiin, joten kakkosaine on mulle se tärkein osuus. Eilen annoin reilun määrän kakkosainetta vaikuttaa hiuksissa ensin yksinään kaksi tuntia, jonka jälkeen laitoin hoitiksen päälle vaikuttamaan tunniksi. Hiusten kunto parani selvästi, hiukset ovat kiiltävämmät ja jäntevämmät.

Nyt saankin käyttää kakkosainetta oikein reilulla kädellä, sillä tilasin kaksi isoa 525 ml pulloa pelkkää kakkosainetta, Bond Perfectoria. Pullot tulivat erittäin nopeasti, eikä paketti jäänyt tullin haaviin, sillä paketin arvo oli merkitty alle 20 dollarin arvoiseksi. Myyjänä siis runwaybeautytrends. Lisäksi isot pullot olivat todella edulliset verrattuna edelliseen ostamaani settiin: 100 ml ykköstä, 2 x 100 ml kakkosta ja 100 ml kolmoshoitista.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^ Kiitos vinkistä, pitääpä itsekin tilata. Mä myös käytin pitkään pelkkää kakkosta, kun en jaksanut sählätä sen ykköslitkun kanssa yhtä usein. Nyt olen ollut monta kuukautta käyttämättä koko Olaplexiä, ja eron kyllä huomaa... Eilen teinkin sitten niin, että pesun jälkeen lotrasin hiuksiin raakana ykköspullon nestettä (liruja jäljellä setistä, niin kunnon hoitoa ei voi tehdäkään), päälle laitoin kolikon verran kakkosta, siihen päälle muotoilutuotetta ja föönasin kuivaksi.  8) Hyvä tuli.
Miksi ykkösainetta kielletään ehdottomasti käyttämästä laimentamattomana?
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Juttelin tässä vähän aikaa sitten Olaplexistä Henriikan kanssa ja me molemmat ollaan huomattu, että ykkösaine selvästi irrottaa väriä hiuksista. Mie olen joskus sekoittanut suoraväriä mukaan viimeisenä hiuksiin laitettavaan hoitikseen Olaplex-käsittelyitä tehdessäni (eli ykkösaine päähän eka, siihen päälle kakkosaine ja lopuksi kolmoshoitiksen, tavallisen hoitiksen ja suoravärin sekoitus), eikä väri ole ikinä silloin kiinnittynyt yhtään. Henriikka taas tuumasi, että hän on huomannut ykkösaineen irrottavan punaista väriä hänen hiuksistaan aika reilustikin. Kuitenkin kakkosaineeseen sekoitettuna suoraväri kyllä kiinnittyy ihan hyvin omien kokeilujen mukaan. Mikähän kumma tuossakin on :o ?
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Mulle tehtiin balayage-tyylillä vaalennus hiuksiin viime kampaajakäynnillä ja vaalennuksen yhteydessä laitettiin Smart bond -käsittely (toivottavasti muistan nimen oikein) joka on Lorealin vastaava hoito kuin Olaplex. Mulla ei ole kokemusta Olaplexista, joten en osaa verrata kuinka samanlainen/erilainen lopputulos noilla tulee, mutta ajattelin kuitenkin mainita tuosta Smart bondista tähän ketjuun varalta kun pitäisi olla suht samanlainen hoito kyseessä. Vaikutti aika tehokkaalta, sillä hiukset eivät kärsineet vaalennuksesta yhtään, vaan ovat kiiltävät, sileät ja kaikin puolin hyvinvoivan oloiset. Kampaajalle mennessä mun hiukset oli paljon huonommassa kunnossa, koska olivat olleet pitkällä lomareissulla aika huonossa hoidossa. Kampaajasta on nyt kohta 3 viikkoa aikaa ja hiukset on siis edelleen erinomaisessa kunnossa.
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mulle tehtiin tänään REDKEN HeatCure-hoito hiuksiin. Ensiksi hiuksiin laitettiin vaikuttava aine ja sen jälkeen suoristusrautaa muistuttavalla raudalla käytiin hiukset läpi. Kotihoitoon on myynnissä oma pakkaus.

www.youtube.com/watch?v=zt_C8kuXbwE
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Hunajapupu kirjoitti: Mulle tehtiin balayage-tyylillä vaalennus hiuksiin viime kampaajakäynnillä ja vaalennuksen yhteydessä laitettiin Smart bond -käsittely (toivottavasti muistan nimen oikein) joka on Lorealin vastaava hoito kuin Olaplex. Mulla ei ole kokemusta Olaplexista, joten en osaa verrata kuinka samanlainen/erilainen lopputulos noilla tulee, mutta ajattelin kuitenkin mainita tuosta Smart bondista tähän ketjuun varalta kun pitäisi olla suht samanlainen hoito kyseessä. Vaikutti aika tehokkaalta, sillä hiukset eivät kärsineet vaalennuksesta yhtään, vaan ovat kiiltävät, sileät ja kaikin puolin hyvinvoivan oloiset. Kampaajalle mennessä mun hiukset oli paljon huonommassa kunnossa, koska olivat olleet pitkällä lomareissulla aika huonossa hoidossa. Kampaajasta on nyt kohta 3 viikkoa aikaa ja hiukset on siis edelleen erinomaisessa kunnossa.
Kävin tänään kampaajalla ja kyseinen kampaaja on aina käyttänyt olaplexiä. Tänään kampaaja kuitenkin ehdotti että voisiko ennemmin laittaa tuon Lorealin smart bond-käsittelyn joka hänen mukaan on olaplexin kaltainen, ellei jopa parempi.

Olisi mielenkiintoista tietää että onko tuo oikeasti olaplexin kaltainen vai jotain ihan muuta? Hiukset nyt joka tapauksessa tuntuu ihan hyviltä, mutta niihän ne aina kampaajakäynnin jälkeen tuntuu, joten en osaa sanoa vielä että oli hoidolla jotain merkittävää vaikutusta hiuksiini.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Kristiina
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1234
Liittynyt: 02 Heinä 2011, 12:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Kristiina »

^Ottaisin sen Olaplex-käsittelyn, ainakin tietää mitä saa. Muutenkin olen saanut sellaisen vaikutelman keskusteluista, että Olaplex on se toimiva ja paras käsittely, kaikki muut ovat ns kopioita. Voin olla väärässäkin, enkä ole kokeillut näitä muita käsittelyitä.
Viimeksi muokannut Kristiina, 06 Huhti 2017, 17:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Peachtwist
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1103
Liittynyt: 22 Loka 2006, 18:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Peachtwist »

^^ Mulle tuli ekana mieleen, että olisko siinä Lorealin hoidossa parempi kate?  ;) Tai voihan se tietty olla, että se on oikeasti kampaajan mielestä parempi, mutta toi vaan ensimmäisenä tulee mieleen, kun on noin ison kilpailijan myöhemmin lanseeraama tuote kyseessä.
kaarina
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 955
Liittynyt: 27 Marras 2007, 13:34

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja kaarina »

^^^ Tai sitten hän halusi päästä testaamaan ihan omaa kokemustaan kartuttaakseen myös tuota uudempaa / vähemmän suosittua tuotetta? Mutta eihän tuollaista varmaan asiakkaalle kannattaisi myöntää.  :3 Samaa mieltä kuin Kristiina, Olaplexin minäkin valitsisin jos sen tyyppistä hoitoa tarvitsisin. Vaihtelunhalu sitten erikseen.  :)
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

^^& ^Noi on just ne asiat mitä itsekin mietin, erityisesti tuo kate. Eihän sitä tiedä voisiko sillä olla vaikka joku ilmainen testisetti tota lorealin kamaa, jolloin kate olisi erityisen hyvä. Tuossa lorealin aineessa oli yhtä lailla kaksi vaihetta niin kuin olaplexissäkin. Annoin luvan käyttää tuota lorealia ihan sen vuoksi, että olaplex ei ole kohdallani osoittautunut ihmeidentekijäksi ja sitä paitsi mulla on olaplexin 1 ja 2 aineet kotonakin.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Vastaa Viestiin