Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Kävin taas Olaplex-käsittelyssä, sillä laitatin lisää vaaleita raitoja. Tällä kertaa tekijänä oli eri kampaaja ja hän sanoikin, että monet huomaavat käsittelyn eron vaalennuksen yhteydessä vasta hiuksia pestessä, sillä hiukset eivät mene niin takkuun Olaplex-vaalennuksen jälkeen kuin ne menisivät ilman käsittelyä. Tein samanlaisen huomion, eli muuten en huomaa mitään ällistyttävää eroa entiseen, mutta hiuksia pestessä ero on selvä, eikä hiuksista tule kamalaa takkukasaa pestessä.
hubbabubba
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2348
Liittynyt: 21 Helmi 2006, 20:03

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja hubbabubba »

Mulle tehtiin myös olaplex-hoito viime kampaajakäynnin yhteydessä. Mun tukkaa ei värjätty.
Mun hiuksista ei tulleet niinkään sileämmät tai kiiltävämmät, vaan ihan selkeästi napakammat. Varsinkin latvat jotka ovat olleet huonokuntoiset ja ohuet tuntuvat nyt selkeästi paksummalta. Hiukset tuntuvat muutenkin siltä, kuin olisivat saaneet vähän lisää volyymiä.

Mulla maksoi käsittely Helsinkiläisessä kampaamossa leikkauksen yhteydessä 35€, jos pelkän käsittelyn tekee maksaa se 70-80e välillä.

Olaplexissä on siis kolme vaihetta, mulla ei-värjäyksen kanssa meni seuraavanlaisesti: 1: litku päähän ja 10min vaikutus. 2. pesu ja hoitovoide. 3 vaihe on kotituote (jonka kotiutuin 30€ hintaan) ja se vastaa tuota kakkosvaihetta. Kerta viikkoon olisi tarkoitus käyttää.

Ei mitään mullistavaa mutta varmasti otan jatkossa tukanleikkuun yhteydessä myös tämän hoidon. Jos mä saan sillä edes vähän paksumman tuntiset hiukset niin joo, kelpaa! Ja lisäähän se vähän entisestään tuota kampaamokäynnin ylellisyyttä, aah. :D
annnu

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja annnu »

Mulle tehtiin värinpurku ja värjäys siihen päälle pari päivää sitten. Olaplex tuntui kyllä vaalennusvaiheessa suojaavan hiusta, eikä hius purkkaantunut ollenkaan. Muutenkin tukka tuntuu ihanan pehmeältä. Aion kyllä jatkossakin turvautua Olaplexiin jos tulee tarvetta vaalentaa tai muuten vaan tehohoitona. Sitä no 3 -kotiainetta en vielä ostanut, vaikka kampaaja sitä suosittelikin.
Peachtwist
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1103
Liittynyt: 22 Loka 2006, 18:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Peachtwist »

Mulle tehtiin Olaplex-käsittely alkuviikosta, ja tykkäsin kyllä tosi paljon! Mulla on pitkät hiukset, ei mitkään kovin paksut ja aika hennot myös. Hiuksia ei ole värjätty pariin vuoteen ja edellinen leikkaus taisi olla viime kesänä. Mun hiuksisat Olaplex teki kuohkeamman ja ilmavamman ja sileämmän tuntuiset. Tavallaan siis liukkaammat, mutta volyymiä on kuitenkin enemmän. Kampaaja leikkasi latvoista ihan minimi määrän, eli kaikkein ohuimmat pois ja lisäksi pikkuisen muotoa latvaan, tykkään että latvat on vähän u-kirjaimen muodossa, niin näyttää luonnollisemmalta. Hiukset tuntuu latvoistakin tosi terveiltä, ilman Olaplexiä pituuksista olisi pitänyt leikata paljon enemmän. Tykkään siitä, että tän avulla hiukset voi oikeasti pitää tosi pitkinä ja ne näyttää silti terveiltä. Mulla on aina vähän se dilemma, että haluan leikkauttaa huonokuntoiset latvat pois, mutta pituudesta joutuu ottamaan muutaman sentin enemmän kuin pituuden kannalta olisi ideaalia.

Mun mielestä siis vaikutus näkyi hyvin ilman väriäkin. Tosiaan hiusksia pestessä ero on tosi selkeä, hiukset ei tunnu takkuuntuvan pestessä yhtään ja hoitoaineen levittäminen on tosi helppoa. Tykkäsin siis hoidosta tosi paljon ja aion jatkossakin otta sen leikkauksen yhteyteen. Kun en värjää hiuksia, on ihana saada kampaajakäyntiin pientä luksusta, jolla kuitenkin on pidempiaikainen vaikutus. Voi olla, että jossain vaiheessa kokeilen kotihoitoainettakin, riippuu miten pitkään tän hoidon vaikutus tuntuu hiuksissa.

Mä kävin ottamassa leikkauksen ja Olaplexin Club Bellossa Turussa ja hinta oli yhteensä pikkuisen päälle 50 euroa. Suosittelen ehdottomasti, Club Bellon Hannasta löytyy usemapia suosituksia Parhaat kampaamot- ketjusta.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mulle laitettiin värin yhteydessä olaplex ja vähän petyin. Hius tuntuu ehkä vähän jämäkämmältä ja paksummalta, mutta siltä se tuntuu aina värjäyksen jälkeen. Otin kuvatkin ennen ja jälkeen, mutta ei niissä ole mitään eroa. Toivoin että käsittely vähentäisi pörröä ja tekisi kiharasta selkeämpää, mutta ei. En kuitenkaan koe että käsittely olisi ihan turha ollut, mutta kohdallani ei myöskään sen hypetyksen arvoinen mitä joka puolelta kuulee.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
DiiDii
Pahatukkapäiväläinen
Pahatukkapäiväläinen
Viestit: 120
Liittynyt: 21 Tammi 2012, 17:21

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja DiiDii »

Kyllä saa :)
bubbs
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1504
Liittynyt: 20 Marras 2013, 02:48

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja bubbs »

^Tehdäänkö o-käsittely tuolloin ikäänkuin kahteen kertaan vai voiko käsittelemättä jäävät hiukset hoidella samanaikaisesti? Värjäyksen/vaalennuksen yhteydessä se olaplex kuitenkin tulee sen väriaineen sekaan?

Varmaan riippuu raidoitustekniikastakin, jos on raitahuppu päässä, muut hiukset taitavat olla aika tiiviisti jemmattuina.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

En nyt ymmärrä mitä on tapahtunut mutta viikko sitten tehdyn olaplex-käsittelyn jälkeen mun hiukset on jotenkin tosi karheat ja suoristusraudalla tehdyt latvataivutukset ei pysy ollenkaan niin kuin pysyivät ennen käsittelyä. Latva myös takkuuntuu pahasti. Ne oli kyllä huonossa kunnossa ennen käsittelyäkin eikä yhtään leikattu koska halusin nähdä mihin käsittely mahdollisesti pystyy, mutta minusta ihan oikeasti nyt tuntuu että nää on jotenkin pahemmat nyt kuin ennen käsittelyä :P
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Manna »

Mulle tehtiin Olaplex-käsittely tänään värikäsittelyn yhteydessä ja näin äkkiseltään tunnusteltuna hius tuntuu jämäkämmältä kuin jos vertaa aiempaan tuntumaan pelkän värikäsittelyn jälkeen. Hoidon hinnaksi tuli 25 euroa värjäyksen yhteydessä (bsl-pituinen hius & kampaamo sijaitsee Helsingin ydinkeskustassa). Ostin hoitotuotteen kotiin ja sen hinta oli 30 €. Pullo on pieni, mutta ainetta laitetaan ruokalusikallisen verran tähän pituuteen.

Jään mielenkiinnolla seuraamaan miten hiukseni käyttäytyvät ja kun vielä on edessä viikon reissu, jossa tulee otettua paljon aurinkoa ja uitua useita kertoja päivässä, yleensä hiukseni ovat olleet kaikesta hoidosta ja suojaamisesta huolimatta todella risat rantaloman jälkeen :P
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Trillian
Haiven
Haiven
Viestit: 33
Liittynyt: 30 Touko 2012, 23:46

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Trillian »

^ Mä kuulin vasta viimeisemmällä kampaamokäynnillä, että sitä kolmosvaiheen hoitoainetta kuuluisi laittaa vain ihan pikkuinen määrä kerrallaan. Olen itse uittanut koko tukan huolella, ja yksi pullollinen riittää noin 2-3 pesukertaan kun kunnolla lotraa. :D
Laitan aineen itse kuiviin hiuksiin (en käytä muotoilutuotteita ikinä) ja annan vaikuttaa yön yli. Ehkä tästä kotiylläpidohoidosta johtuu se, että hiukset on niin superkuosissa edelleen, kuulin nimittäin yhdeltä ystävältä samanlaista kommenttia kuin Morrigan kirjoitti tuossa ylhäällä, eli että tukka oli tuntunut melko lyhyen ajan jälkeen taas huonokuntoiselta, kun Olaplex oli laitettu vaalennuksen yhteydessä. Tietty voi olla että eroa on kampaajien työskentelyssä ja hiuslaadussa yms., mutta itse en uskalla enää riskeerata vaan aion jatkossakin törsätä sitä kotihoitoainetta isoja määriä. :)
Manna
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 3592
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 21:22

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Manna »

Trillian kirjoitti: ^ Mä kuulin vasta viimeisemmällä kampaamokäynnillä, että sitä kolmosvaiheen hoitoainetta kuuluisi laittaa vain ihan pikkuinen määrä kerrallaan. Olen itse uittanut koko tukan huolella, ja yksi pullollinen riittää noin 2-3 pesukertaan kun kunnolla lotraa. :D
Näin on tosiaan annosteluohje, ihmettelen miten saan ruokalusikallisen riittämään tähän pituuteen ja hiusmäärään :P Otan Tangle Teezerin apuun ja yritän sen avulla saada hoitoaineen levitettyä tasaisesti.

Olen nyt pessyt hoidon jälkeen hiukset kerran ja tällä hetkellä tuntuu kuin mulla olisi joku tyvikohotus tms. Hiukset tuntuvat huomattavasti jämäkämmiltä eivätkä niin liukkailta kuin ennen. Mielenkiintoista nähdä pysyykö tämä tilanne ennallaan vai muuttuuko tässä ajan kuluessa.
That’s the thing about life; It is fragile, precious and unpredictable and each day is a gift, not a given right.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Arnella »

^ Minulle ei annettu kampaamossa mitään erityisiä ohjeita tuon kotihoidon käyttöön, mutta siinä pullossa kun lukee, että levitä runsaasti niin olen ajatellut että pitää reilusti käyttää kerralla. Pitääpä yrittää ensi kerralla laittaa vähemmän ja kokeilla onko eroa.
1bMii, vaalennettu.
Hunajapupu
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 6166
Liittynyt: 29 Tammi 2006, 18:06

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Hunajapupu »

Tulin vasta nyt lukeneeksi tästä Olaplexistä ja mielenkiintoiselta kuulostaa. Olisi kiva kuulla lisää Mannan ja muidenkin raportteja siitä, kauanko vaikutus tuntuu säilyvän hiuksessa, joten käykäähän raportoimassa asiasta lisää kunhan hoidosta on ehtinyt kulua jonkin aikaa. :)
iHerb alekoodi ensitilaajille: GUB005. Alekoodilla saa -10 dollaria jos tilauksen arvo 40 dollaria tai enemmän, alle 40 dollarin tilauksesta saa alea 5 dollaria.
ZEN
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 491
Liittynyt: 15 Heinä 2013, 07:52

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ZEN »

Istun tässä nyt olaplexit päässä. ;D tilasin miollan linkkaamalta ebay-myyjältä, parin viikon sisällä tuli tuotteet ja ihan aidoilta vaikuttavat. Palaan myöhemmin raportoimaan ensitunnelmia ja viikkojen varrella vähän seurantaa.

Edit. Shampoolla pestessä ei hiukset takkuuntuneet ollenkaan niin kuin yleensä. Jostain syystä latvat kuitenkin tuntuivat normaalia kuivemmilta ja jäykemmiltä, eikä hoitoaine tehnyt niistä ollenkaan sellaista pehmeänsileää vanua kuin yleensä. Jätettäväkään ei tuntunut vaikuttavan saman tien niin kuin yleensä. Hiusten kuivuttua latvat eivät enää tunnu mitenkään kuivilta, vaan juuri jämäkämmiltä kuin aikaisemmin. Yhtään en ole saksia näille näyttänyt, silti hiuksisto tuntuu nyt juuresta latvaan yhtä hyväkuntoiselta. Jee! :) Saa nähdä, laimeneeko vaikutus ajan myötä. Onneksi tuosta Travel Packista riittää vielä moneen käsittelyyn, joten niitä on helppo tarvittaessa uusia.

Edit2. Oikeastaan kuvailisin muutosta askeleeksi hennosta, suomalaisesta hiuslaadusta kohti paksumpaa, aasialaista hiuslaatua. Ei niinkään mitään silkkisen sileätä ja liukasta jota hoitoaineista saa, vaan juuri jämäkkä mutta taipuisa.
Viimeksi muokannut ZEN, 03 Heinä 2015, 12:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Cogito ergo doleo.
pinkpepper
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 2736
Liittynyt: 27 Heinä 2006, 18:23

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja pinkpepper »

Kävin tiistaina ottamassa raitoja tummiin hiuksiini ja samalla tehtiin Olaplex-käsittely. Latvat oli tosi kuivassa kunnossa ja niistä leikattiinkin huonoimmat pois. Mulla on tukka yleensä räjähtänyt värinpoistosta/raidoista, mutta ainakaan vielä huonokuntoisuudesta ei ole tietoakaan, wohaa! Kampaajalla jo pesun ja kuivauksen jälkeen hipelöin ihanan pehmeitä ja hyväkuntoisia latvojani. Eli ainakin toistaiseksi olen aika vakuuttunut, tosin tietty sekin vaikutti että kuivimmat latvat leikattiin pois, mutta silti! Aion ehdottomasti ottaa jatkossakin Olaplex-käsittelyn.
Vastaa Viestiin