Olaplex-käsittelyt

Keskustelua muun muassa permanentista, rastoista, pidennyksistä
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Jessie »

^En tiedä, mitä ajatella tuosta ammattilaiskäyttöön vs. kotikäyttöön tehtävästä jaottelusta. Etenkin, kun tuota kakkosta on saatavilla myös kotikäyttöön (joskin vaivalloisesti), niin musta tuntuu sekavalta, että noita erikoiskäsittelyitä on kuluttajamarkkinoilla rinnakkain niin monta. Eivätkä suostu edes vastaamaan noiden erikoiskäsittelyiden eroja koskeviin kysymyksiin tarkemmin  :P

Muutoin, kun itse etsin tuotteita nimenomaan jatkuvaan arkikäyttöön, niin kakkoseen tai edes kolmoseen panostaminen tuntuu liialliselta. Kakkosta näyttää edelleen saavan eBaysta kohtalaiseen litrahintaan, mutta liian vaivalloista. Kaikkien kakkosta kohtuuhinnalla myyvien sivuilla lukee vaan, etteivät välttämättä postita Suomeen, mutta Suomi ei ole kuitenkaan poissuljettujen listalla muutaman muun maan tavoin. Oikeasti oon vaan liian laiska selvittelemään asiaa tarkemmin.
Varsinkin, koska shampoo ja hoitoaine ovat ainoat, jotka sarjasta kiinnostelee aidosti. Varsinkin Karkkipäivä- ja Ostolakossa-blogien Olaplex-postausten jälkeen.

Laitoin muuten merkille, että vaikka tässä ketjussa monet ovat intoutuneet kehumaan Olaplex-tuotteiden jälkeä, niin HG-listoille ne eivät ole päätyneet kenelläkään. Moni ei varmaan omaansa nykyään päivitä, mutta vaikka päivittäisikin, muut hyväksi havaitut tuntuu toistuvasti päätyvän noille HG-listoille näiden sijasta. Voikohan tästä päätellä kuitenkaan mitään Olaplex-tuotteiden hyvyyteen liittyen  ???
riinam
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Maalis 2009, 16:40

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja riinam »

^ Jos mulla olisi jossain HG-lista, Olaplexin shampoo ja hoitoaine olisivat siinä. Parasta mitä tiedän. Shampoo on niin hellävarainen, että voisin harkita hoitoaineen pois jättämistä, mikä ei ole ennen tullut kuuloonkaan. Ja ensimmäinen hoitoaine, jota en oikeasti laita kourallista hiuksiin, vaan oikeasti n. euron kolikon verran latvoihin. Oma hiuslaatu on taipuisa, ja kiharan hiuksen tapaan kuivan ja karhean tuntuinen. Näillä tulee pehmeyttä ja kiiltoa hiuksiin. En suostu enää muita edes käyttämään.
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Olen käyttänyt yhden pullon Olaplexin jätettävää ja hiusöljyä johdonmukaisesti joka pesun jälkeen viimeisenä tuotteena ennen lämpömuotoilua. Lisäksi käytössä on ollut samaan aikaan satunnaisesti shampoo ja hoitoaine sekä kolmosta saunassa ehkä kerran kuussa.

Mulla on luonnonkihara tukka joka lähestyy bsl-pituutta ja jota on vaalennettu ja raidoitettu toissa keväästä alkaen useita kertoja. Aiemmin tukka haaroittui ja alkoi katkeilla kuivuuttaan niin että latvoja oli pakko siistiä parin kuukauden välein. Nyt tukkaa on viimeksi leikattu kunnolla helmikuussa eikä se silti ole hirveässä kunnossa. Koska muissa käyttämissäni tuotteissa ei ole tapahtunut dramaattista muutosta, olen taipuvainen antamaan osan kunniasta Olaplex-jätettäville.

Shampoo on erinomaisen hyvä ja riittoisa ja hoitoaine on hyvä, ei käänteentekevästi parempi verrattuna muihin mutta ostan varmasti uudelleen. Käytän sivussa kyllä muitakin jätettäviä, joten en osaa arvioida Olaplexien tehoa yksinään, jotain ne kuitenkin tuntuu tekevän ekstraa koska hiukset voivat aiempia vuosia paremmin.
Hang out the chick habit
Jessie
Yleisvalvoja
Yleisvalvoja
Viestit: 1396
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 01:38

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Jessie »

riinam kirjoitti: ^ Jos mulla olisi jossain HG-lista, Olaplexin shampoo ja hoitoaine olisivat siinä. Parasta mitä tiedän. Shampoo on niin hellävarainen, että voisin harkita hoitoaineen pois jättämistä, mikä ei ole ennen tullut kuuloonkaan. Ja ensimmäinen hoitoaine, jota en oikeasti laita kourallista hiuksiin, vaan oikeasti n. euron kolikon verran latvoihin. Oma hiuslaatu on taipuisa, ja kiharan hiuksen tapaan kuivan ja karhean tuntuinen. Näillä tulee pehmeyttä ja kiiltoa hiuksiin. En suostu enää muita edes käyttämään.
Kiitos! Tää tieto ei varsianisesti hillitse Olaplexin shampoon ja hoitoaineen ostohimoja, mutta salaa toivoinkin sitä  :D
NekoNeko kirjoitti: Shampoo on erinomaisen hyvä ja riittoisa ja hoitoaine on hyvä, ei käänteentekevästi parempi verrattuna muihin mutta ostan varmasti uudelleen. Käytän sivussa kyllä muitakin jätettäviä, joten en osaa arvioida Olaplexien tehoa yksinään, jotain ne kuitenkin tuntuu tekevän ekstraa koska hiukset voivat aiempia vuosia paremmin.
Tämä shampoon ylivertaisuus ja hoitoaineen ihan hyvä-laatu on tosiaan linjassa niiden arvioiden kanssa, joita olen lukenut toisaaltakin  :)
Hyviä hoitoaineita tosiaan on markkinoilla vaikka millä mitalla, Olaplexin hoitoaineessakin kiinnostaa se patentoitu, vaurioituneiden rikkisiltojen korjaamiseen markkinoitu aktiivinen ainesosa bis-aminopropyl diglycol dimaleate. Sitten taas, kriittinen kuluttaja-puoli mussa miettii, tekeekö yksi ainesosa oleellista eroa muihin hoitoaineisiin, ja olenko kosahtamassa markkinointikikkaan.
Eipä sillä, varmaan oikeasti haluankin kosahtaa  :D
NekoNeko
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 862
Liittynyt: 05 Kesä 2006, 00:09

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja NekoNeko »

Erityisesti jos näitä ostaa Sokoksen hiustenhellimisviikoilta jolloin maksavat 21,90e, ovat täysin hintansa väärttejä vs muut vastaavan hintaluokan tuotteet. Olen itsekin skeptinen pienen pitoisuuden vaikuttaviin aineisiin mutta hiusteni kunnolle on ehdottomastu tapahtunut positiivisia asioita Olaplexin tultua kuvioihin.
Hang out the chick habit
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Mulla on litran pullo kakkosainetta, jota muhittelen saunassa muutaman kerran kuussa. En huomaa hiusteni olevan paremmassa kunnossa, vaikka säännöllistä käyttöä on ollut pitkään. Jotain kertoo mielestäni sekin, että moni kampaaja on jättänyt olaplexit pois käytöstä ja ottanut tilalle muiden valmistajien ”vastaavia”, jotka eivät edes lupaa korjaavansa mitään konkreettisesti.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mie taas olen selkeästi huomannut Olaplex-hoidon hyödyn hiusten raidoituksissa. Vaikka hiukset takkuuntuvatkin hiukan pesun aikana, niin pehko ei kuitenkaan ole aivan järkyttävä kuivunut villakasa, vaan hiukset ovat suht kiiltävät, vaikka latvoista tuntuvatkin kuivemmilta kuin ennen raidoitusta. Mun hiuksia raidoitettiin voimakkaasti kaksi kertaa lyhyen ajan sisällä nyt tässä vähän aikaa sitten, ja jos Olaplexiä ei olisi käytetty, niin hiukset olisivat varmasti huonokuntoisemmat. Kotona käytössä on Olaplex No. 2, jota muhittelen välillä ja käytön myös pikahoitoaineen tavoin. Senkin tuotteen hyöty on nähtävissä todella selkeästi.

Mua vähän kiinnostaa hankkia se uusi Olaplex No. 0, jota voisi levittää suihkepullon avulla jätettävän hoitiksen tavoin ja käyttää voidemaisen jätettävän alla. Muita niitä Olaplexin kotituotteita en halua käyttää, sillä ne ovat niin silikonipitoisia tuotteita, mutta se No. 0 kiinnostaa. Kokeilin käyttää Olaplex No. 1 jätettävänä hoitiksena, mutta se ei soveltunut siihen käyttöön yhtään.
Arnella
HAIRahtanut
HAIRahtanut
Viestit: 954
Liittynyt: 02 Maalis 2010, 15:53

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Arnella »

Muistan, että ensimmäisillä kerroilla, kun värjäyksen yhteydessä tehtiin Olaplex käsittely niin vaikutuksen huomasi todella selvästi ja hiukset tuntuivat selvästi liukkaammilta ja "terveemmiltä", mutta nyt en ole enää pitkään aikaan (vuosiin) huomannut vaikutusta. En tiedä johtuuko sitten muutoksista hiuksissa vai mistä. Asun isossa eurooppalaisessa pääkaupungissa ja täällä tuntuu kyllä olevan tosi vähissä kampaamot, jotka oleplexiä käyttävät, mutta uskollisesti aina vaan etsin sellaisen paikan joka sitä tarjoaa.

Pitäisi kyllä ottaa nuo kotihoitotuotteet taas käyttöön. En vaan jotenkin tykkää pakkauksista ja sen takia niiden käyttö on jäänyt vähemmälle  ::) 
1bMii, vaalennettu.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Hankin sen Olaplex No. 0:n tuossa vähän aikaan sitten, tuotetta piti odottaa aika pitkään, sillä nettikauppa myi ei-oota ja piti odotella uuden varaston saapumista. En ole vieä kertaakaan käyttänyt tuotetta ohjeen mukaan, eli hiusten kastelu 0:lla ja sitten hoitis vaikuttamaan siihen päälle. Olen käyttänyt nestettä hiuksiin jätettävänä hoitiksena, levittänyt sitä pyyhekuiviin latvoihin pesun jälkeen ja lisännyt sen jälkeen vielä voidemaisen jätettävän päälle. Tällä tavalla toimii ihan ongelmitta ja latvat saavat ekstrahoitoa.

Joskus olen käyttänyt No. 0:a myös kampausnesteenä, eli silotellut haituvia sillä, mutta siihen tuote ei sovi, koska ei sisällä mitään kosteuttavia tai silottavia ainesosia.

En siis tiedä onko tuote mitenkään erityisen mullistava. Saan sen käytettyä loppuun, mutta en varmaankaan hanki enää toista samanlaista pulloa, sillä en ole huomannut mitään erityisiä vaikutuksia hiuksissa.
ellen
Ylläpitäjä
Ylläpitäjä
Viestit: 4528
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 11:20

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja ellen »

Mun täytyy ehkä ottaa hiukan sanojani takaisin edellisestä viestistä, sillä olen huomannut, etteivät useammalla raidoituksella rasitetut hiukseni olekaan enää niin huonokuntoisia kuin ovat tässä kesän aikana olleet. Jotkut hiukset ovat olleet ihan purkkamaisen venyviä, mutta nyt hiukset ovat selkeästi "kestävämmän" ja jämäkämmän oloisia kuin ihan vähän aikaa sitten. Ainoita muutoksia hiustenhoitorutiineihin, mitä olen tehnyt, ovat Olaplex No. 0:n ja koiran karvoille tarkoitetun keratiinisuihkeen lisääminen hiuksiin jätettäväksi hoitoaineiksi. En ole edes päivittäin laittanut Olaplexin nollaa tai sitä keratiinisuihketta hiuksiin, mutta ero on kyllä selkeä entiseen.

Olen käyttänyt tuotteita voidemaisen jätettävän alla, eli olen laittanut molempia tuotteita yhtä aikaa erityisesti latvoihin ja levittänyt voidemaisen jätettävän päälle silottamaan hiuksia. Toimii tällä tavalla hyvin, sillä kumpikaan tuote ei tällä tavalla käytettynä takuta hiuksia.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Onko olaplexin jätettävässä (No.6) yhtään pitoa?

Edit: Huomasin vasta nyt, että 0:n ja 1:n incit ovat samat. 0:ssa vettä on varmasti enemmän ja siten vaikuttavaa ainetta vähemmän, mutta kyllähän se ykkönenkin hoitona käytettynä sekoitetaan ensin veteen, eli sinänsä sama asia. Ärsyttävää tämä saman aineen markkinointi erikseen ammattilaisille ja taviksille.
Viimeksi muokannut Morrigan, 18 Joulu 2020, 17:08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Avatar
Mena
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 3453
Liittynyt: 03 Syys 2006, 10:35

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Mena »

On kutosessa mun mielestä vähän pitoa. Ainakin mun hiukset jää puristellessa kiharalle paremmin kuin esim Bonacuren latvasuojalla. Ja suoristaakin kyllä sitten vähän.
Testasin eilen Olaplexin shampoon ja hoitiksen. Shampoota tarvitsee tosi vähän ja tulee ihanan muhkea vaahto, mutta sitten taas hoitista tarvitsee laittaa aika paljon. Tuli kyllä hyvä ja nätti tukka näillä. Ostin holidaypaketin Cocopandalta tarjouksesta, missä on 100ml pullot kolmosesta kutoseen. Kolmonen ja kutonen on vanhoja tuttuja mitä käytän muutenkin.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Katselin myös cocopandalta noita settejä ja varmaan lähiaikoina tilaankin. Harmi vaan kun kaikissa seteissä on tuo 3:n aina mukana. Minulla on vielä iso satsi 2:sta kotona, joten kolmonen olisi aivan turha.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Avatar
Morrigan
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1312
Liittynyt: 31 Maalis 2011, 21:00

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Morrigan »

Ostin olaplexin shampoon. Kuuluisiko sen tuoksua samalle kuin kakkonen ja kolmonen? Koska tossa mun shampoossa tuoksu on eri, mietin että onko aitoa tavaraa. Tilasin notinolta.
Viimeksi muokannut Morrigan, 17 Helmi 2021, 20:29. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
BSL 2b F ii kuiva ja pörröinen. Iho kuiva ja herkästi punoittava.
Elluli
Tukkaguru
Tukkaguru
Viestit: 1584
Liittynyt: 05 Huhti 2007, 15:36

Vs: Olaplex-käsittelyt

Viesti Kirjoittaja Elluli »

Morrigan kirjoitti: Ostin olaplexin shampoon. Kuuluisiko sen tuoksua samalle kuin kakkonen ja kolmonen? Koska tossa mun shampoossa tuoksu on eri, mietin että onko aitoa tavaraa. Tilasin notinolta.
Haistelin tässä juuri omiani ja yritin selvittää. Mulla löytyy siis nro 0-7 Olaplexin koko sarja. Olen ostanut näitä vaihtelevasti mm.Sokos, Cocopanda, Notino ym. Shampoo ja hoitoaine tuoksuu hieman erilaiselle kuin esim nro 1, 2 ja 3. Ja vertailun vuoksi, 1&2 paketin tilasin Notinolta ja nro 3 on ostettu Sokokselta. Shampoo ja hoito tällä hetkellä Sokokselta hankitut. Ja hieman erilainen tuoksu kuin nro 3, etenkin shampoossa.
Näiden tuoksut on jokatapauksessa erittäin miellyttävät ja mielestäni aika miedot. Tilasin just Notinolta 2 litraa nro 5 hoitoainetta kun siellä on 2 litran pumppupullot vain 88€ !! Itsellä kuluu hoitoainetta sen verran paljon että kannattaa. Litrahinnaksi jää n.44€. Aitous kyllä mietityttää näissä. Mistä voi tietää onko kopio, muuten kuin vertaamalla muualta ostettuihin. No onneksi niitäkin löytyy. Jos tuoksu tai koostumus eroaa niin palautan!

Lisään vielä: Nro 1 (tilattu Notinolta) tuoksuu tismalleen samalta kuin nro 0 (lookfantasticilta hankittu). Näissäkin hieman erilainen tuoksu mielestäni kuin esim shampoo ja hoitoaine. Jännä juttu. Huomasin myös että nro 2 ja 3 ovat INCI:ltään identtiset. Samoin nro 1 ja 0. Nro 0 siis tarkoitettu kotikäyttöön ennen nro 3 käyttöä. Se on käytännössä siis laimennettu valmiiksi veteen. Ja voi olla että tekemällä itse seoksen säästää runsaasti rahaa. Ja voi tehdä vahvempaa. 1&2 paketissa ohjeistetaan laittamaan 15ml nro 1 ja 90ml vettä pulloon. Aine päähän vaikuttamaan vähintään 5 min (kuten nro 0 ohjeistuksessa) ja sen jälkeen nro 2 päähän ilman huuhtelua. Sitä voi sitten muhitella ihan niin kauan kuin haluaa. Lopuksi pesu shampoolla (joka on muuten tosi riittoisaa!) ja hoitoaine.
Viimeksi muokannut Elluli, 19 Helmi 2021, 18:19. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hiusten kasvattelua ja parasta mahdollista hoitoa. Hiuslaatu hento pohjoismainen. Pidennyshiukset kiinnostaa myös
Vastaa Viestiin